• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:36
geert1992 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 22:42:
[...]

Je hebt er goed over nagedacht! Mijn complimenten;).
Ik ben er in m'n hoofd dan ook al 2 jaar mee bezig. Ik doe de dingen liever in 1x goed en wilde geen impuls aankopen doen (het jeukte wel af en toe hoor!). Want alles wat er op de markt verscheen had toch ook wel wat minpunten hier en daar (voor mij dan althans).
Sinds het uitkomen van de 2400 Pro kon ik alle voorwaarden die ik voor mijzelf op een lijstje had staan afvinken. Alle signalen op groen, dus ik ga er nu voor. En nog mooi optijd ook voor de salderingsregeling er af gaat😁

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05:10
Jan-tweak schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:13:
[...]

Als ik echter kijk waar mijn gemiddeld sluipvermogen zit, kom ik vaak niet hoger dan 800W of lager uit. De hogere vermogens rond de 2000-2400 zijn veelal slechts korte tijd actief.
….
[...]
Dat is al eens uitgezocht en inderdaad, aan 800 W heb je 97% van de tijd genoeg indien je geen WP of EV hebt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KvFt-ZnmYFZKNBdAASI1YI71UQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G1J6YIZ2ek1wpLcEEy9kShbd.png?f=fotoalbum_large
(bron)
Let op de logaritmische y-as. De groene lijn laat het effect van een 600 W (2,6 A) balkonsetje zien.

Met een accu van 800 W kom je ruwweg 3% van de tijd vermogen tekort, bijvoorbeeld op de momenten dat je de pieken van de vaatwasser of wasmachine op moet vangen.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:44
Sonero schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 23:17:
[...]

Dat is al eens uitgezocht en inderdaad, aan 800 W heb je 97% van de tijd genoeg indien je geen WP of EV hebt:
[Afbeelding]
(bron)
Let op de logaritmische y-as. De groene lijn laat het effect van een 600 W (2,6 A) balkonsetje zien.

Met een accu van 800 W kom je ruwweg 3% van de tijd vermogen tekort, bijvoorbeeld op de momenten dat je de pieken van de vaatwasser of wasmachine op moet vangen.
dat is wat ik ook in mijn eigen data zie, en ik heb deze per 15 minuten voor een heel jaar in kaart gebracht, incl. prijzen (dynamisch), PV teruglevering, netgebruik ed.
Dat was voor mij ook de reden om ipv een grotere vaste thuis-batterij met 5 kW cq 10 kW omvormer te kiezen voor een kleinere maat (Zendure SF 2400AC) maar met bijna gelijke capaciteit. Qua kosten heeft dat namelijk een behoorlijke impact.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:44
Doggieman schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 22:57:
[...]

Ik ben er in m'n hoofd dan ook al 2 jaar mee bezig. Ik doe de dingen liever in 1x goed en wilde geen impuls aankopen doen (het jeukte wel af en toe hoor!). Want alles wat er op de markt verscheen had toch ook wel wat minpunten hier en daar (voor mij dan althans).
Sinds het uitkomen van de 2400 Pro kon ik alle voorwaarden die ik voor mijzelf op een lijstje had staan afvinken. Alle signalen op groen, dus ik ga er nu voor. En nog mooi optijd ook voor de salderingsregeling er af gaat😁
prima, en heel veel succes en laat aub je ervaringen hier ook even weten. alvast bedankt. :)

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:36
Jan-tweak schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 23:38:
[...]

prima, en heel veel succes en laat aub je ervaringen hier ook even weten. alvast bedankt. :)
Bedankt! Ga ik zeker doen!

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

Pagina: 1 ... 174 175 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.