Van de vergelijking DE/NL word je sowieso niet vrolijk. De nieuwe Pro met 2 batterijen en 4 panelen scheelt gewoon €400.geert1992 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:26:
[...]
https://marcmax.de/produc...wh?variant=54382519157004
Hier nog een stukje goedkoper, let wel op dat je belasting moet betalen als je wil verzenden naar nederland.
Je hebt gelijk, op de Duitse site van Zendure staat 1.92 in de basis.mmarchan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:11:
[...]
Denk dat die 2,4 kWh een foutje is, kijk ook eens naar de grootte van de batterij tov die AB2000X.
[Afbeelding]
One cookie a day keeps the doctor away !
De prijzen op de NL en DE site zijn bijna gelijk als je bij de Duitse prijzen 1.21% btw optelt.m-vw schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:22:
[...]
Van de vergelijking DE/NL word je sowieso niet vrolijk. De nieuwe Pro met 2 batterijen en 4 panelen scheelt gewoon €400.
Prijsverschil is bijna volledig te wijten aan het BTW verschil:
Zendure 2400AC met 3 batterijen = 3156 Euro in NL.
Zendure 2400AC met 3 batterijen = 2596 in Dld = 2595 * 1.21 = 3141 Euro
Scheelt 15 euro = ~0.5%
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
Ik zie bij energienerds.nl (@mrme12345 ) nu staan (stond er vanmiddag niet, toen stond er de code die niet werkte):Pakhaas schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:03:
Weten jullie nog die code?
"Met de kortingscode ENERGY5 krijg je 5% korting op een SolarFlow thuisbatterij in combinatie met losse zonnepanelen. Op de losse devices is geen korting beschikbaar vanwege de zeer scherpe openingsaanbiedingen."
Ik ben wel akkoord met die scherpe openingsaanbieding. Heb net de Pro besteld met twee extra batterijen Totaal dus 8.16kWh, vergelijkbaar met Marstek Venus D + 3 batterijen (ook qua prijs), maar ik heb iets meer vertrouwen in dit product. Wel twee maanden wachten, maar dat is oké: moet toch de bedrading van m'n zonnepanelen op het dak nog aanpassen, en daar vind ik het nu veel te koud voor
Tja, dat is geen nieuws.HHF schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:42:
[...]
De prijzen op de NL en DE site zijn bijna gelijk als je bij de Duitse prijzen 1.21% btw optelt.
Prijsverschil is bijna volledig te wijten aan het BTW verschil:
Zendure 2400AC met 3 batterijen = 3156 Euro in NL.
Zendure 2400AC met 3 batterijen = 2596 in Dld = 2595 * 1.21 = 3141 Euro
Scheelt 15 euro = ~0.5%
Maar het prijsverschil geeft wel stof to nadenken of ik toch niet een keertje naar DE moet rijden. Voor €400 wil ik wel een dagje in de auto zitten.
Dan moet ik in NL enkel de P1 meter kopen, aangezien die blijkbaar toch nog beter werkt dan de HW versie.
Ja klopt, de kortingscodes zijn door Zendure geannuleerd gedurende de periode van openingsaanbiedingen, omdat de prijzen al scherp zijn.TCMR schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:53:
[...]
Ik zie bij energienerds.nl (@mrme12345 ) nu staan (stond er vanmiddag niet, toen stond er de code die niet werkte):
"Met de kortingscode ENERGY5 krijg je 5% korting op een SolarFlow thuisbatterij in combinatie met losse zonnepanelen. Op de losse devices is geen korting beschikbaar vanwege de zeer scherpe openingsaanbiedingen."
Ik ben wel akkoord met die scherpe openingsaanbieding. Heb net de Pro besteld met twee extra batterijen Totaal dus 8.16kWh, vergelijkbaar met Marstek Venus D + 3 batterijen (ook qua prijs), maar ik heb iets meer vertrouwen in dit product. Wel twee maanden wachten, maar dat is oké: moet toch de bedrading van m'n zonnepanelen op het dak nog aanpassen, en daar vind ik het nu veel te koud voor
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.