Van de vergelijking DE/NL word je sowieso niet vrolijk. De nieuwe Pro met 2 batterijen en 4 panelen scheelt gewoon €400.geert1992 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:26:
[...]
https://marcmax.de/produc...wh?variant=54382519157004
Hier nog een stukje goedkoper, let wel op dat je belasting moet betalen als je wil verzenden naar nederland.
Je hebt gelijk, op de Duitse site van Zendure staat 1.92 in de basis.mmarchan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:11:
[...]
Denk dat die 2,4 kWh een foutje is, kijk ook eens naar de grootte van de batterij tov die AB2000X.
[Afbeelding]
One cookie a day keeps the doctor away !
De prijzen op de NL en DE site zijn bijna gelijk als je bij de Duitse prijzen 1.21% btw optelt.m-vw schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:22:
[...]
Van de vergelijking DE/NL word je sowieso niet vrolijk. De nieuwe Pro met 2 batterijen en 4 panelen scheelt gewoon €400.
Prijsverschil is bijna volledig te wijten aan het BTW verschil:
Zendure 2400AC met 3 batterijen = 3156 Euro in NL.
Zendure 2400AC met 3 batterijen = 2596 in Dld = 2595 * 1.21 = 3141 Euro
Scheelt 15 euro = ~0.5%
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
Ik zie bij energienerds.nl (@mrme12345 ) nu staan (stond er vanmiddag niet, toen stond er de code die niet werkte):Pakhaas schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:03:
Weten jullie nog die code?
"Met de kortingscode ENERGY5 krijg je 5% korting op een SolarFlow thuisbatterij in combinatie met losse zonnepanelen. Op de losse devices is geen korting beschikbaar vanwege de zeer scherpe openingsaanbiedingen."
Ik ben wel akkoord met die scherpe openingsaanbieding. Heb net de Pro besteld met twee extra batterijen Totaal dus 8.16kWh, vergelijkbaar met Marstek Venus D + 3 batterijen (ook qua prijs), maar ik heb iets meer vertrouwen in dit product. Wel twee maanden wachten, maar dat is oké: moet toch de bedrading van m'n zonnepanelen op het dak nog aanpassen, en daar vind ik het nu veel te koud voor
Tja, dat is geen nieuws.HHF schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:42:
[...]
De prijzen op de NL en DE site zijn bijna gelijk als je bij de Duitse prijzen 1.21% btw optelt.
Prijsverschil is bijna volledig te wijten aan het BTW verschil:
Zendure 2400AC met 3 batterijen = 3156 Euro in NL.
Zendure 2400AC met 3 batterijen = 2596 in Dld = 2595 * 1.21 = 3141 Euro
Scheelt 15 euro = ~0.5%
Maar het prijsverschil geeft wel stof to nadenken of ik toch niet een keertje naar DE moet rijden. Voor €400 wil ik wel een dagje in de auto zitten.
Dan moet ik in NL enkel de P1 meter kopen, aangezien die blijkbaar toch nog beter werkt dan de HW versie.
Ja klopt, de kortingscodes zijn door Zendure geannuleerd gedurende de periode van openingsaanbiedingen, omdat de prijzen al scherp zijn.TCMR schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:53:
[...]
Ik zie bij energienerds.nl (@mrme12345 ) nu staan (stond er vanmiddag niet, toen stond er de code die niet werkte):
"Met de kortingscode ENERGY5 krijg je 5% korting op een SolarFlow thuisbatterij in combinatie met losse zonnepanelen. Op de losse devices is geen korting beschikbaar vanwege de zeer scherpe openingsaanbiedingen."
Ik ben wel akkoord met die scherpe openingsaanbieding. Heb net de Pro besteld met twee extra batterijen Totaal dus 8.16kWh, vergelijkbaar met Marstek Venus D + 3 batterijen (ook qua prijs), maar ik heb iets meer vertrouwen in dit product. Wel twee maanden wachten, maar dat is oké: moet toch de bedrading van m'n zonnepanelen op het dak nog aanpassen, en daar vind ik het nu veel te koud voor
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|
Ik wil de nieuwe Solar flow 2400 ac+ bestellen met 2 extra 3000L batterijen
Als ik het goed zie kan ik in Duitsland bestellen en in België afleveren zonder btw
Mijn ouders wonen in België
Aflevering Nederland keurt zendure.de niet goed
Iemand deze (lifehack) ook gevonden
Scheelt mij 430 euro
Klopt dit of gaat er dan iets mis met btw of garantie?
Als ik het goed zie kan ik in Duitsland bestellen en in België afleveren zonder btw
Scheelt mij 430 euro
Er is geen wettelijke basis om vanuit Duitsland aan particulieren in België te leveren zonder BTW.zorgeloosict schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:41:
Scheelt mij 430 euro
Maar als ik de bestelling kan afronden op basis van 0% in de webshopmmarchan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:49:
[...]
Er is geen wettelijke basis om vanuit Duitsland aan particulieren in België te leveren zonder BTW.
Dan kunnen ze niet achteraf de btw in rekening brengen?
Er is ook geen mogelijkheid bij Zendure.de om wél btw te rekenen (voor zover ik zie).
Op de BE website van Zendure zijn de nieuwe producten nog niet beschikbaar overigens.
Op de BE website van Zendure zijn de nieuwe producten nog niet beschikbaar overigens.
Je kan toch btw terugvragen?zorgeloosict schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:41:
Scheelt mij 430 euro
Ik denk dat je niet door het bestelproces zult komen bij Zendure.de met een afleveradres in België.zorgeloosict schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:51:
[...]
Maar als ik de bestelling kan afronden op basis van 0% in de webshop
Dan kunnen ze niet achteraf de btw in rekening brengen?
Voor leveringen naar België heeft Zendure zelfs de verplichting om hun batterij (serienummers) aan te melden bij Bebat (heeft te maken met recyclage bij end of life). Kostprijs €2,89en/kg batterij excl BTW en dat wordt door Zendure doorgerekend aan klanten.
Als je zelf een BTW nummer hebt kan dit, op voorwaarde dat de batterij beroepsmatig gebruikt wordt.
Als particulier kan dit niet.
Nog niet beschikbaar op Zendure.be omdat er nog geen homologatie is door Synergrid.smason schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:54:
Er is ook geen mogelijkheid bij Zendure.de om wél btw te rekenen (voor zover ik zie).
Ik lees erover dat als je dynamisch contract hebt en de batterij gebruikt om op goedkope momenten te laden en dure momenten te ontladen, dat je dan de btw terug kan vragen. Zelf geen ervaring mee, maar hoor graag of anderen dit hebben gedaan.mmarchan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:05:
[...]
Als je zelf een BTW nummer hebt kan dit, op voorwaarde dat de batterij beroepsmatig gebruikt wordt.
Als particulier kan dit niet.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
In Nederland kan je dat inderdaad doen als de thuisaccu dynamisch handelen ondersteunt, je een dynamisch contract hebt op dezelfde naam als op de factuur van de thuisaccu staat en je niet recent bijv. BTW op zonnepanelen hebt teruggevraagd of in de Kleine Ondernemers Regeling (KOR) zit.Pakhaas schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:13:
[...]
Ik lees erover dat als je dynamisch contract hebt en de batterij gebruikt om op goedkope momenten te laden en dure momenten te ontladen, dat je dan de btw terug kan vragen. Zelf geen ervaring mee, maar hoor graag of anderen dit hebben gedaan.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Wat is recent? 2016 in de kor gezeten met pv.Taro schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:15:
[...]
In Nederland kan je dat inderdaad doen als de thuisaccu dynamisch handelen ondersteunt, je een dynamisch contract hebt op dezelfde naam als op de factuur van de thuisaccu staat en je niet recent bijv. BTW op zonnepanelen hebt teruggevraagd of in de Kleine Ondernemers Regeling (KOR) zit.
Ondersteunt Zendure dynamisch handelen zoals de BD dat bedoeld?
- Taro
- Niet online
Ik heb zelf geen concrete maten, maar de stapel met 5 stuks is hoger dan mijn stapel met 2400AC+6xAB3000X en die vind ik stabiel door de bredere footprint van de AB3000X vs AB3000L. In het verleden 3 stapels met Hyper 2000 en max aantal AB2000S gehad en die waren te hoog en onstabiel. En ja, je kunt ze aan de muur bevestigen, maar ik verschuif een en ander regelmatig.Pakhaas schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:27:
@Taro ik lees in jouw review "Form factor is hoog, bij opstapelen 5 extra accu’s wordt de toren een stuk hoger dan bij de 2400 AC + 6x AB3000X."
Heb je ook concrete maten?
Verder, zoals je in mijn review kunt lezen, heb ik maar 2 andere minpunten waarvan 1 door de 2400 Pro wordt opgelost en de andere als ZenWave in Nederland beschikbaar komt.
De RTE lijkt inderdaad hoger dan bij de 2400 AC, al heb ik pas 6 cycles kunnen maken, kwam de accu met +-55% binnen en is het dan altijd lastig om meetfouten uit te sluiten. Maar met de netwerkaansluiting en externe Wifi antenne weet je zeker dat de connectiviteit goed zit. Persoonlijk werkte die hier met Zendure al vele malen beter dan met >80% van de andere merken en producten die ik heb getest, maar denk vooral dat men ook mensen die bijv. bij Marstek een netwerkaansluiting zien verschijnen wil bedienen, terwijl Marstek veel Wifi issues heeft en Zendure niet/nauwelijks. Maarja, marketing he
Ben heel erg tevreden over de 2400 AC+, op de hoogte van een hele stapel na, maar is een non-issue. Helaas is de 1600 AC+ nog onderweg, daar is iets misgegaan, maar ook die review hoop ik snel te kunnen publiceren. Daarna volgt de 2400 Pro.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
- Taro
- Niet online
Kijk even op de site van de Belastingdienst, maar volgens mij is dat lang genoeg geleden.Pakhaas schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:18:
[...]
Wat is recent? 2016 in de kor gezeten met pv.
Ja, de Zendure producten komen hiervoor in aanmerking. Marstek bijv. niet.Ondersteunt Zendure dynamisch handelen zoals de BD dat bedoeld?
@Taro
Rare vraag misschien, maar vind ik jou website waar je hem reviewed? Of mag je dat hier niet noemen of zeggen?
Rare vraag misschien, maar vind ik jou website waar je hem reviewed? Of mag je dat hier niet noemen of zeggen?
4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.
- Taro
- Niet online
De link staat in mijn handtekening: https://iotdomotica.nl.Doggieman schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:48:
@Taro
Jemig...het is dat ik al geen haar meer heb, maar anders zou ik zeggen "blond!"Taro schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:50:
[...]
De link staat in mijn handtekening: https://iotdomotica.nl.
Dankjewel! Ga even lezen.
4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.
vergeet niet de 10% reserve die je eigenlijk niet kunt benutten en daarbij dan ook nog je verlies meerekenen, ik gat eigenlijk uit van circa 20%, en dan blijkt de effectieve 4,15 kWh voor 2 batterij units (AB3000x) wat brutto dus 5,76 kWh zou zijn best weinig. kijk mn wat je sluipverbruik in maart en april is cq in september en wat je PV opwek is, ik heb hier al eens een simpele grafiek van de maand oktober (2025) laten zien, waar je de effecten heel duidelijk kunt zien, te weinig is niet handig maar te veel ook niet.meesje schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:09:
[...]
Inclusief btw en verzenden 491,49 euro. Een mooie prijs. Op dit moment weet ik nog niet of ik voor NOM meer dan 3,84kwh opslag nodig heb. Eerst maar eens een jaartje uitproberen.
, in dit voorbeeld zou voor mij het 1/2 oktober eigenlijk voor NOM ophouden. als ik in september kijk heb ik eigenlijk wel bijna 9-10 kWh nodig (dat zijn dus 4 batterijen met totaal netto capaciteit (output) van circa 8,3 kWh. een 5de zou hier weer te veel worden (puur voor NOM), wil je meer vermogen, heb je al snel twee omvormers nodig.
Volgens mij hebben al meerdere mensen hun batterijen laten leveren bij een DHL punt in Duitsland.zorgeloosict schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:41:
Scheelt mij 430 euro
Het transport naar huis is dan wel een dingetje. Als ik naar deze post van @Taro kijk dan denk ik niet dat de panelen in mijn auto passen.
Moet je die BEBAT ook aanmelden als je de batterij zelf in Duitsland haalt?mmarchan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:01:
[...]
Ik denk dat je niet door het bestelproces zult komen bij Zendure.de met een afleveradres in België.
Voor leveringen naar België heeft Zendure zelfs de verplichting om hun batterij (serienummers) aan te melden bij Bebat (heeft te maken met recyclage bij end of life). Kostprijs €2,89en/kg batterij excl BTW en dat wordt door Zendure doorgerekend aan klanten.
Ik weet dat het officieel moet, maar ik bedoel eerder of Zendure je die optie toelaat. Ik ben binnenkort in Duitsland voor mijn werk en denk erover om een halfuurtje om te rijden om de 2400AC te halen daar bij een andere verkoper dan Zendure zelf.
Daikin 5MXM90N icm 2x FTXA35B, FTXA25B & FTXA20B | ME MSZ-FT25VGK-E2 met MUZ-FT25VGHZ-E2 | e-boiler 200l
Geen idee wat de regels zijn maar als je het niet betaald moet je hem dan ook laten recyclen in Duitsland?Flytech schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:38:
[...]
Moet je die BEBAT ook aanmelden als je de batterij zelf in Duitsland haalt?
Ik weet dat het officieel moet, maar ik bedoel eerder of Zendure je die optie toelaat. Ik ben binnenkort in Duitsland voor mijn werk en denk erover om een halfuurtje om te rijden om de 2400AC te halen daar bij een andere verkoper dan Zendure zelf.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+
- Taro
- Niet online
Dat zijn wel de oudere generatie panelen. De 440 Wp bifacial zijn een stukje groter volgens mij. Ik kreeg ze hier in ieder geval op 1 cm na niet in een Tesla Model Y...m-vw schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 06:38:
[...]
Volgens mij hebben al meerdere mensen hun batterijen laten leveren bij een DHL punt in Duitsland.
Het transport naar huis is dan wel een dingetje. Als ik naar deze post van @Taro kijk dan denk ik niet dat de panelen in mijn auto passen.
Gezocht maar wederom (net als bij de SF800Pro vorig jaar) niet gevonden: hoeveel max vermogen geeft de SolarFlow 2400 Pro van de aangesloten panelen door als de accu's vol zijn? Dus in "bypass modus" (die als zodanig wel in de handleiding genoemd wordt, maar ik nergens in de specs kon terugvinden).
Taro schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:56:
[...]Ik kreeg ze hier in ieder geval op 1 cm na niet in een Tesla Model Y...
offtopic:
Haha! Heel herkenbaar. Daar stond ik dan, bij Solar Bouwmarkt in Almere: echt een centimeter. Gelukkig was een maatje met een Vito (diesel
) in Amsterdam aan het werk, en kon ik het nog redelijk snel oplossen. Maar toch: ik wilde "full-electric" de panelen ophalen, en dat is niet gelukt... 
Haha! Heel herkenbaar. Daar stond ik dan, bij Solar Bouwmarkt in Almere: echt een centimeter. Gelukkig was een maatje met een Vito (diesel
[ Voor 46% gewijzigd door TCMR op 11-02-2026 09:01 ]
Even inhaken op de opmerking van @pakhaas. Verwijs je hier in de review van de 2400AC+ niet ook naar de 2400AC+? Denk dat de laatste plus er niet hoort te staan.Taro schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:22:
[...]
Ik heb zelf geen concrete maten, maar de stapel met 5 stuks is hoger dan mijn stapel met 2400AC+6xAB3000X en die vind ik stabiel door de bredere footprint van de AB3000X vs AB3000L. In het verleden 3 stapels met Hyper 2000 en max aantal AB2000S gehad en die waren te hoog en onstabiel. En ja, je kunt ze aan de muur bevestigen, maar ik verschuif een en ander regelmatig.
Verder, zoals je in mijn review kunt lezen, heb ik maar 2 andere minpunten waarvan 1 door de 2400 Pro wordt opgelost en de andere als ZenWave in Nederland beschikbaar komt.
De RTE lijkt inderdaad hoger dan bij de 2400 AC, al heb ik pas 6 cycles kunnen maken, kwam de accu met +-55% binnen en is het dan altijd lastig om meetfouten uit te sluiten. Maar met de netwerkaansluiting en externe Wifi antenne weet je zeker dat de connectiviteit goed zit. Persoonlijk werkte die hier met Zendure al vele malen beter dan met >80% van de andere merken en producten die ik heb getest, maar denk vooral dat men ook mensen die bijv. bij Marstek een netwerkaansluiting zien verschijnen wil bedienen, terwijl Marstek veel Wifi issues heeft en Zendure niet/nauwelijks. Maarja, marketing he
Ben heel erg tevreden over de 2400 AC+, op de hoogte van een hele stapel na, maar is een non-issue. Helaas is de 1600 AC+ nog onderweg, daar is iets misgegaan, maar ook die review hoop ik snel te kunnen publiceren. Daarna volgt de 2400 Pro.
Blijf benieuwd naar de reden van de afwijkende vorm. Misschien te maken met de (ont)laadsnelheid en het vermogen?
En aanvullende vraag: Kan je de panelen bij de PRO ook uitschakelen?
In de zomer levert mij huidige installatie genoeg. De Zendure panelen zouden vooral nut hebben in de winter.
[ Voor 4% gewijzigd door m-vw op 11-02-2026 08:59 ]
@Taro heb je al geprobeerd om de 2400ac+ aan te sturen volledig alleen zelf via zenSDK zonder de HACS integratie? In je review verwijs je namelijk alleen naar MQTT wat weer extra overhead heeft omdat dit via een extra integratie werkt.
En ben je ook van plan de batterij te testen in een 100% NOM situatie voor de RTE of alleen handmatig volladen en ontladen? Zie je trouwens bij maximaal laden met 2400 watt in een sterk verwarmde ruimte zoals in de zomer dat hij gaat throttlen wat bij de 2400AC het geval is zonder fan.
En ben je ook van plan de batterij te testen in een 100% NOM situatie voor de RTE of alleen handmatig volladen en ontladen? Zie je trouwens bij maximaal laden met 2400 watt in een sterk verwarmde ruimte zoals in de zomer dat hij gaat throttlen wat bij de 2400AC het geval is zonder fan.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+
- Taro
- Niet online
Ja, ik gebruik ook een aantal ZenSDK zaken, heb de review ermee uitgebreid, was ik vergeten te benoemen.gielz schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:15:
@Taro heb je al geprobeerd om de 2400ac+ aan te sturen volledig alleen zelf via zenSDK zonder de HACS integratie? In je review verwijs je namelijk alleen naar MQTT wat weer extra overhead heeft omdat dit via een extra integratie werkt.
Hij doet nu 2 cycles per dag om even meters te maken, maar NOM hoort er uiteraard bij zoals ik in de review ook aangeef. Ik test NOM overigens nooit 's nachts omdat nagenoeg iedere thuisaccu met bijv. 200-300 Watt het huishouden wel rond 0 kan krijgen, overdag met vele verbruikers, zonnepanelen, etc. is dat een stuk lastiger. Zal ik vandaag wel even doen.En ben je ook van plan de batterij te testen in een 100% NOM situatie voor de RTE of alleen handmatig volladen en ontladen? Zie je trouwens bij maximaal laden met 2400 watt in een sterk verwarmde ruimte zoals in de zomer dat hij gaat throttlen wat bij de 2400AC het geval is zonder fan.
In een hete omgeving testen lukt op dit moment niet, maar laten we afspreken dat als ik constateer dat ie throttled dat ik het direct meld.
- Taro
- Niet online
Oh, ik zag overigens iemand ergens zeggen dat de HW P1 het met App versie V6 wel doet, hier helaas nog steeds niet.
- Taro
- Niet online
Die + staat er als: 2400 AC + 6xAB3000X, zal er "incl." van maken om verwarring te voorkomenm-vw schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:56:
[...]
Even inhaken op de opmerking van @pakhaas. Verwijs je hier in de review van de 2400AC+ niet ook naar de 2400AC+? Denk dat de laatste plus er niet hoort te staan.
Het was nog vroeg.Taro schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:35:
[...]
Die + staat er als: 2400 AC + 6xAB3000X, zal er "incl." van maken om verwarring te voorkomen
- Taro
- Niet online
Je kunt bij de SF800 micro-omvormer de exportlimit op 0 zetten. Vermoed dat dat bij de 2400 Pro ook wel kan. Heb die helaas nog niet binnen om het te kunnen testen, maar vermoed dat de 800 Pro dat ook kan en dan mag je er hier ook wel van uitgaan.m-vw schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:56:
[...]
En aanvullende vraag: Kan je de panelen bij de PRO ook uitschakelen?
In de zomer levert mij huidige installatie genoeg. De Zendure panelen zouden vooral nut hebben in de winter.
Ja als belg ben ik ook geïnteresseerd of dit lukt?zorgeloosict schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:41:
Scheelt mij 430 euro
In vergelijking met de Belgische zendure is deze opstelling :
Solar flow 2400 ac+ bestellen met 2 extra 3000L batterijen
700 EUR goedkoper op deze manier..
Als ik deze in het mandje leg en adres ingeef is mijn totaalbedrag EUR 1.997,00 €
Verwacht je ook de ab3000l? Om te reviewen?Taro schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:41:
[...]
Je kunt bij de SF800 micro-omvormer de exportlimit op 0 zetten. Vermoed dat dat bij de 2400 Pro ook wel kan. Heb die helaas nog niet binnen om het te kunnen testen, maar vermoed dat de 800 Pro dat ook kan en dan mag je er hier ook wel van uitgaan.
5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
- Taro
- Niet online
Ja, maar die zijn out of stock, eind februari weer beschikbaar begreep ik.geert1992 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:15:
[...]
Verwacht je ook de ab3000l? Om te reviewen?
@crosseel Er zijn regels verbonden aan de 0% BTW in Duitsland. Dir zijn de volgende:
Ofwel heb je in België een BTW-nummer, dan wordt de BTW verlegd zoals bij veel professionele aankopen.
Ofwel plaats je de batterijen of zonnepanelen op een Duits adres.
Als particulier kan je er bestellen aan 0%, maar dan pleeg je fraude. Je kan de gok wagen, komt er ook nog eens extra bij dat je geen Bebat betaalt en je die (in principe) zelf moet betalen en je batterijen aanmelden bij Bebat.
Dit is de verklaring voor de lagere prijs in Duitsland. Bestellen op de Belgische website wordt alles conform de wetgeving geregeld, bestellen in het buiteland kan mogelijks zorgen voor een boete achteraf.
Je beslist zelf als je het risico neemt, ik wijs je enkel op de regels mbt BTW en Bebat.
Ofwel heb je in België een BTW-nummer, dan wordt de BTW verlegd zoals bij veel professionele aankopen.
Ofwel plaats je de batterijen of zonnepanelen op een Duits adres.
Als particulier kan je er bestellen aan 0%, maar dan pleeg je fraude. Je kan de gok wagen, komt er ook nog eens extra bij dat je geen Bebat betaalt en je die (in principe) zelf moet betalen en je batterijen aanmelden bij Bebat.
Dit is de verklaring voor de lagere prijs in Duitsland. Bestellen op de Belgische website wordt alles conform de wetgeving geregeld, bestellen in het buiteland kan mogelijks zorgen voor een boete achteraf.
Je beslist zelf als je het risico neemt, ik wijs je enkel op de regels mbt BTW en Bebat.
Is het mogelijk om de quooker op de noodstroom uitgang van de 2400AC+ aan te sluiten? De 2400AC+ moet je dan wel in keuken neerzetten en kun je dan aansluiten op de aparte groep waar eerst de quooker (2000w) op zat. De maximale output aan het grid kun je dan zetten op 800w zodat je de 2400AC+ nog steeds in kunt zetten voor NOM. Voordeel van deze oplossing is uiteraard dat de quooker niet meer irritant is voor NOM. Wordt het stand-by gebruik van de 2400AC+ hoger als je de noodstroompoort permanent aanlaat?
Zeker weten. Daarom kun je 'm instellen dat ie na twee uur ongebruikt automatisch uitgaat.Steven4444 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:45:
Wordt het stand-by gebruik van de 2400AC+ hoger als je de noodstroompoort permanent aanlaat?
Het probleem zal zich stellen als je de batterijen bij end of life aanbiedt in een containerpark. Als je serienummers niet in de database van bebat zitten, zul je dan alsnog moeten betalen, vrees ik. Zit zelf ook in dat geval, heb na 1 mei 2025 twee batterijen gekocht bij een Nederlandse online winkel. Er werd geen Bebat aangerekend, maar ik vind ze ook niet terug in de database van Bebat.gielz schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:53:
[...]
Geen idee wat de regels zijn maar als je het niet betaald moet je hem dan ook laten recyclen in Duitsland?
Ja dan is de vraag hoeveel dien je hiervoor te betalen? Zal wel geen 700 Eur zijn ljikt me?mmarchan schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:03:
[...]
Het probleem zal zich stellen als je de batterijen bij end of life aanbiedt in een containerpark. Als je serienummers niet in de database van bebat zitten, zul je dan alsnog moeten betalen, vrees ik. Zit zelf ook in dat geval, heb na 1 mei 2025 twee batterijen gekocht bij een Nederlandse online winkel. Er werd geen Bebat aangerekend, maar ik vind ze ook niet terug in de database van Bebat.
€2,89/kg + 21% BTW.crosseel schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:42:
[...]
Ja dan is de vraag hoeveel dien je hiervoor te betalen? Zal wel geen 700 Eur zijn ljikt me?
Voor een AB2000S --> €77,28
De 800pro met 1x AB2000X is 1338euro (3.84kW, 2.86W/euro),
de 2400pro is 1209euro (2.4kW, 1.99W/euro) bij Zendure.
Ik ga 4 zonnepanelen (450Wp) aansluiten en op een aparte groep.
2400pro heeft extra beveiliging met drukventiel, 800pro heeft in deze combi lagere c-load.
Dan is de 800pro toch een no-brainer of zie ik iets over het hoofd?
de 2400pro is 1209euro (2.4kW, 1.99W/euro) bij Zendure.
Ik ga 4 zonnepanelen (450Wp) aansluiten en op een aparte groep.
2400pro heeft extra beveiliging met drukventiel, 800pro heeft in deze combi lagere c-load.
Dan is de 800pro toch een no-brainer of zie ik iets over het hoofd?
Ondanks alle nieuwe ontwikkelingen, blijf ik gewoon lekker bij mijn huidige systeem van de 2400ac met 4 AB3000X batterijen (11.52 kWh), omgerekend per kWh zo'n €230 voor betaald afgelopen jaar. (via marcmax)
Wel is het misschien nog interessant om in de toekomst er 2 batterijen bij te doen, zodoende dat ik op het maximale zit van 17.28 kWh, vraag mij alleen af of dat echt zin heeft, zowel financieel gezien als in gebruik, daar heb ik nu nog geen idee van. (ook al zou het qua prijs per kWh het gemiddelde van het gehele systeem op dit moment naar €210 per kWh brengen als ik de 2 extra batterijen erbij zou kopen, momenteel zo'n €490 per batterij mits je er 2 koopt)
Wel is het misschien nog interessant om in de toekomst er 2 batterijen bij te doen, zodoende dat ik op het maximale zit van 17.28 kWh, vraag mij alleen af of dat echt zin heeft, zowel financieel gezien als in gebruik, daar heb ik nu nog geen idee van. (ook al zou het qua prijs per kWh het gemiddelde van het gehele systeem op dit moment naar €210 per kWh brengen als ik de 2 extra batterijen erbij zou kopen, momenteel zo'n €490 per batterij mits je er 2 koopt)
- Taro
- Niet online
Firmware V1.0.9 voor de SF800 (non-pro) beschikbaar. Geen idee wat er verbeterd is.
Het is een beetje uitzoekwerk. Er is eerder ook al over gesproken hier, wellicht nog terug te vinden met de zoekfunctie.Pakhaas schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:13:
[...]
Ik lees erover dat als je dynamisch contract hebt en de batterij gebruikt om op goedkope momenten te laden en dure momenten te ontladen, dat je dan de btw terug kan vragen. Zelf geen ervaring mee, maar hoor graag of anderen dit hebben gedaan.
ik begrijp de stappen als volgt:
- Koop een batterij. Zorg dat naam op factuur en energiecontract gelijk zijn
- Meld je aan als ondernemer voor de BTW. Op dat moment moet je niet in de KOR zitten.
- Doe als ondernemer BTW aangifte waarbij je de betaalde BTW terugvraagt
- Nadat die aangifte is verwerkt meld je je aan bij de KOR. Zo voorkom je dat je BTW aangifte moet blijven doen over de inkomsten.
- De inkomsten (winst?) uit de KOR dien je op te geven voor je IB Box 1. Je moet die inkomsten dus bijhouden en bewaren gedurende 7 jaar. Effectief verlies je dan een deel van je voordeel weer.
- Als je binnen 5 jaar stopt met deze vorm van ondernemen, dan moet je een deel van de BTW terugbetalen.
NB bij een aanschaf van een batterij van €3000 betreft het grofweg €500 "voordeel". Uiteraard niet niks, maar bij kleinere systemen is het wel de vraag of het allemaal de moeite waard is.
Zit ook aan 11,52 kwh te denken en dan denk ik de nieuwe AC2400+ met 2 omvormers om laden en ontladen te krijgen op 4.800 w. Wat heb jij qua verbruik/apparaten etc?Catdogsf schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:12:
Ondanks alle nieuwe ontwikkelingen, blijf ik gewoon lekker bij mijn huidige systeem van de 2400ac met 4 AB3000X batterijen (11.52 kWh), omgerekend per kWh zo'n €230 voor betaald afgelopen jaar. (via marcmax)
Bedankt voor deze uitleg. Vooruitlopend op de zaak: kan een eventuele vervolgdiscussie in een afzonderlijk topic besproken worden? Btw teruggave is redelijk off topic en staat los van Zendure.bilgy_no1 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:22:
[...]
Het is een beetje uitzoekwerk. Er is eerder ook al over gesproken hier, wellicht nog terug te vinden met de zoekfunctie.
ik begrijp de stappen als volgt:Ik vind het eerlijk gezegd een bizarre 'regeling'. Het is ook eerder een maze in het belastingwet, dan een stimuleringsregeling.
- Meld je aan als ondernemer voor de BTW. Op dat moment moet je niet in de KOR zitten.
- Nadat die aangifte is verwerkt meld je je aan bij de KOR. Zo voorkom je dat je BTW aangifte moet blijven doen over de inkomsten.
- De inkomsten (winst?) uit de KOR dien je op te geven voor je IB Box 1. Je moet die inkomsten dus bijhouden en bewaren gedurende 7 jaar. Effectief verlies je dan een deel van je voordeel weer.
- Als je binnen 5 jaar stopt met deze vorm van ondernemen, dan moet je een deel van de BTW terugbetalen.
NB bij een aanschaf van een batterij van €3000 betreft het grofweg €500 "voordeel". Uiteraard niet niks, maar bij kleinere systemen is het wel de vraag of het allemaal de moeite waard is.
Even los van Zendure.meesje schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:37:
[...]
Bedankt voor deze uitleg. Vooruitlopend op de zaak: kan een eventuele vervolgdiscussie in een afzonderlijk topic besproken worden? Btw teruggave is redelijk off topic en staat los van Zendure.
Er zijn best wat installateurs die dit kant-en-klaar aanbieden.
Dit klopt volgens mij niet helemaal. Met een activiteit ondernemer zijn voor de BTW betekent niet automatisch dat je met die activiteit ook ondernemer bent voor IB, en andersom ook niet.bilgy_no1 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:22:
[...]
Het is een beetje uitzoekwerk. Er is eerder ook al over gesproken hier, wellicht nog terug te vinden met de zoekfunctie.
ik begrijp de stappen als volgt:Ik vind het eerlijk gezegd een bizarre 'regeling'. Het is ook eerder een maze in het belastingwet, dan een stimuleringsregeling.
Sowieso heb je geen inkomsten/winst "uit de KOR", want KOR is een vrijstelling voor het moeten voeren van een BTW-administratie. Je hebt inkomsten/winst uit de onderneming. Gebruik maken van KOR houdt in dat de onderneming eigenlijk wel BTW-plichtig is, maar dat je met de vrijstelling de BTW-administratie (en dus de aangifte) achterwege kan laten over de periode waarin je gebruik maakt van de KOR.
De reden dat er BTW-teruggaaf destijds op zonnepanelen en nu op thuisbatterijen mogelijk is, is het resultaat van rechtspraak. Iemand kreeg gelijk bij de rechter dat het verkopen van zelf opgewekte energie geldt als onderneming voor de BTW, en daarom kan de BTW teruggevraagd worden. En vanaf het volgende kwartaal kom je al in aanmerking voor de KOR.
Omdat ondernemer zijn voor de BTW niet betekent dat de activiteit automatisch ook gezien wordt als ondernemerschap voor de IB, veranderde die uitspraak daar ook niets aan. Dus volgens mij is stap 5 uit je lijstje onjuist.
Voor zonnepanelen is het tegenwoordig geen issue meer, omdat die inmiddels onder het 0%-tarief vallen en dan is er geen reden of voordeel meer om je als BTW-ondernemer te laten registreren. Thuisbatterijen vallen (nog) niet onder het 0%-tarief, dus daar speelt BTW-ondernemerschap nog wel.
Ik begrijp dat mijn eerdere vraag waarschijnlijk erg beginner niveau is (maar ja iedereen moet ergens beginnen). Is het normaal dat de batterij iets terug zakt dan de standaard ingestelde grens van 10%?meesje schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:35:
[...]
Nu is er wat zonne-energie. De batterij staat daardoor weer op 11%. Is er iets wat ik kan doen tegen het teruglopen naar onder de 10% grens? Volgens mij ging er wel elke dag 1 procent af. Of gaat batterij op een gegeven moment automatisch wat van het net afnemen?
Zojuist even in Zendure app gekeken (vandaag is nu geen zon te zien) en toch zit de batterij nog op de 10% grens. Dit in tegenstelling tot wat ik hiervoor heb geconstateerd. Het lijkt dat ie nu van het net afneemt om ‘m op 10% te houden. Heeft de batterij even wat tijd nodig gehad? Is dit standaard gedrag?
Je moet goed uitrekenen of het financieel wel zo aantrekkelijk is om van 2400 naar 4800w ontlading te gaan. Natuurlijk zal je dan op pieken meer uit de batterij kunnen halen, maar een AC2400+ kost 969 euro. Daar moet je heel wat pieken voor verwerken als je dat er uit wil halen. Ik schat zo in dat die overleden is voordat de kosten zijn terugverdiend.Martijnvdb schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:31:
[...]
Zit ook aan 11,52 kwh te denken en dan denk ik de nieuwe AC2400+ met 2 omvormers om laden en ontladen te krijgen op 4.800 w. Wat heb jij qua verbruik/apparaten etc?
Bij ons komen de pieken vooral voor als de auto staat te laden en de vaatwasser gaat tegelijk aan. Meestal is dit in de nacht en is het dynamische tarief sowieso al lager. Straks met een batterij wil ik bijv de vaatwasser juist overdag aanzetten als de EV niet staat te laden. Dan krijgen we minder die pieken boven de 2400w en meer spreiding van het verbruik.
Je moet wel rekening houden met de ingebouwde batterij van de AC2400+. Hij kost 969 maar dan krijg je ook 2.4 kWh batterij vermogen. Een AB3000L kost ongeveer 719 euro, of 253 euro/kWh. Dan is de 2.4 kWh van de AC2400+ circa 600 euro waard (als je toch al van plan was extra batterijen aan te schaffen). Dus de extra kosten van de tweede omvormer zijn dan ongeveer 370 euro.Pakhaas schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:09:
[...]
Je moet goed uitrekenen of het financieel wel zo aantrekkelijk is om van 2400 naar 4800w ontlading te gaan. Natuurlijk zal je dan op pieken meer uit de batterij kunnen halen, maar een AC2400+ kost 969 euro. Daar moet je heel wat pieken voor verwerken als je dat er uit wil halen. Ik schat zo in dat die overleden is voordat de kosten zijn terugverdiend.
Bij ons komen de pieken vooral voor als de auto staat te laden en de vaatwasser gaat tegelijk aan. Meestal is dit in de nacht en is het dynamische tarief sowieso al lager. Straks met een batterij wil ik bijv de vaatwasser juist overdag aanzetten als de EV niet staat te laden. Dan krijgen we minder die pieken boven de 2400w en meer spreiding van het verbruik.
ja goed dat je dat benoemd.HHF schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:31:
[...]
Je moet wel rekening houden met de ingebouwde batterij van de AC2400+. Hij kost 969 maar dan krijg je ook 2.4 kWh batterij vermogen. Een AB3000L kost ongeveer 719 euro, of 253 euro/kWh. Dan is de 2.4 kWh van de AC2400+ circa 600 euro waard (als je toch al van plan was extra batterijen aan te schaffen). Dus de extra kosten van de tweede omvormer zijn dan ongeveer 370 euro.
Even een aanvulling op wat @Zr40 al zo mooi uitlegde: als je stroom teruglevert vanuit je zonnepanelen moet je de verdiensten hierover formeel ook opgeven, dus inclusief het salderen deel! Dit doet geen hond natuurlijk. Zal voor een thuisaccu niet anders gaan zijn, zeker als het grootste deel om uitgestelde teruglevering gaat.bilgy_no1 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:22:
[...]
Het wordt natuurlijk anders al je in je achtertuin 5 hectare zonneweide maakt of gaat handelen met een 2 MWh accu....
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
maar wat als ik het dan in geval van nood weer wil gebruiken? hoe gaat dit dan weer aan?TCMR schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:52:
[...]
Zeker weten. Daarom kun je 'm instellen dat ie na twee uur ongebruikt automatisch uitgaat.
Het helpt wel als je erbij zet om welke Zendure het gaatmeesje schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:44:
[...]
Ik begrijp dat mijn eerdere vraag waarschijnlijk erg beginner niveau is (maar ja iedereen moet ergens beginnen). Is het normaal dat de batterij iets terug zakt dan de standaard ingestelde grens van 10%?
Zojuist even in Zendure app gekeken (vandaag is nu geen zon te zien) en toch zit de batterij nog op de 10% grens. Dit in tegenstelling tot wat ik hiervoor heb geconstateerd. Het lijkt dat ie nu van het net afneemt om ‘m op 10% te houden. Heeft de batterij even wat tijd nodig gehad? Is dit standaard gedrag?
11,5 kWh LFP | 4,0 kWh H2O | 1,8 kW IR
Exact, HEMS deelt het maximaal toegestane ontlading vermogen van het systeem (3000 Watt, zonder documenten van een electricien) simpelweg door het aantal apparaten in HEMS. Dus bij drie apparaten krijgt ieder 1000 W toegewezen. En is van één apparaat het maximale ontlading vermogen slechts 800 W (zoals bij een Solarflow 800 plus), dan wordt de niet gebruikte 200 W niet aan de andere apparaten toegewezen, helaas.Acidrain schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:50:
[...]
Het is denk ik meer een programeer fout, als je 3000 watt wil uit 2 apparaten dan verdeelt Zendure het 50/50 over 2 apparaten dus 1500 uit de 1 en 1500 uit de ander. Alleen 1 van de 2 kan maar tot 800 leveren dus is het 1500 + 800 totaal.
Die 50/50 lijkt hardcoded en er is geen rekening gehouden met of het 1ne device voller is dan het ander of uberhaubt de capaciteit heeft om zoveel te leveren.
Dit zou beter kunnen. Ideaal zou zijn als je zelf binnen het HEMS nog het ontladingsvermogen kunt aanpassen van de verschillende apparaten. Dan kan je zelf ook rekening houden met de capaciteit van de onderliggende batterijen en de C-waarde.
Zodra één apparaat geheel ontladen is en daardoor in standby gaat, wordt het resterende vermogen overigens wél netjes over de andere apparaten verdeeld. Ik heb twee Hypers met een maximaal ontladings vermogen van ieder 1200 W en één Solarflow 800 plus met ontladings vermogen van 800 W. Deze ontladen met respectievelijk 2x 1000 W en 800 W wanneer alle drie actief zijn. Zodra de Solarlow 800 leeg is en standby gaat, gaan de 2 Hypers op hun maximale vermogen ontladen (ieder 1200 W) in plaats van op de eerdere 1000 W.
Ligt het aan mij of is er (nog) geen datasheet van de 2400 AC+ beschikbaar op de website van Zendure?
Alice weet het ook niet.
Wil toch wel graag weten wat de specificaties zijn voordat ik wat bestel...
Alice weet het ook niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Kets_One op 11-02-2026 17:29 ]
3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO
Zie pagina 2 van de user manual, beschikbaar als download onderaan de pagina.
Via de app (Bluetoothverbinding). Maar volgens mij zag ik ergens dat @Taro schreef dat er gedacht wordt over een hardwarematige optie, iets als: 10 x drukken kort achter elkaar op de enige knop op het toestel. Is nog toekomstmuziek vermoed ik...HiBe schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:58:
[...]
maar wat als ik het dan in geval van nood weer wil gebruiken? hoe gaat dit dan weer aan?
- Taro
- Niet online
Heb je hier iets aan?Kets_One schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 17:29:
Ligt het aan mij of is er (nog) geen datasheet van de 2400 AC+ beschikbaar op de website van Zendure?
Alice weet het ook niet.
- Taro
- Niet online
De Product Director had het over 6x drukken en ze zijn ermee bezig.TCMR schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:03:
[...]
Via de app (Bluetoothverbinding). Maar volgens mij zag ik ergens dat @Taro schreef dat er gedacht wordt over een hardwarematige optie, iets als: 10 x drukken kort achter elkaar op de enige knop op het toestel. Is nog toekomstmuziek vermoed ik...
Heb trouwens binnenkort nog een vervolg interview met hem, neem dan nog wat andere vragen mee. Interview met de CMO is inmiddels gepubliceerd.
Helaas, de RJ-45 poort op de nieuwe modellen is alleen bedoeld om een bedrade verbinding naar een smart meter tot stand te brengen (RS485-communicatie). Het is dus géén ethernet poort. Zie ook pagina 16 en 17 van de user manual van de 2400 AC+. Dat is wel een teleurstelling. Een wifi verbinding blijft dus altijd noodzakelijk. Of zou de poort toch in principe ook gebruikt kunnen worden om via Home Assistant het apparaat zonder wifi aan te sturen?
dus als ik dit zo zie met maximale aantal batterijen eronder, betekent dit 6 x 250mm = 1.5 meter hoge stapel... hmm.
Dat is wel stukje hoger dan de 2400AC + 6 AB3000x namelijk 8.8cm +6x19.4cm = 1.25 meter
Misschien dan toch maar gelijk met 3 omvormers beginnen en stapel klein houden
Goedenavond
Ik heb een vraag, bij mijn ouders draai ik met een AC2400 NOM op de meter.
Werkt prima, laatste 4 maanden van vorig jaar een besparen van +/- 365kwh ingekocht vanuit het net a 90euro.
Maar terugverdientijd (hobby) +/- 10jaar
Nu zie ik bijgevoegde afbeelding bij de nieuwe Zendure batterijen.
Hoe komen ze aan die terugverdien tijd?
Ik heb bij Tibber een jaarverbruik in 2025 met 4100kwh.
Met pakweg 1000euro aan kosten.
Als onderstaande afbeelding richting de waarheid kan gaan is het nog wel is interessant vanuit een ROI gedachten.
Maar ik betwijfel het 🧐
Als ik deze dagen zo kijk is het 24cent inkoop (incl alle belastingen) en piek 27cent.
Dan zou ik met 24cent laden > 0.8 (slechtste geval laad/ontlaad verliezen) > 28.8cent.
Dus deze dagen zou ik zeggen dat het niet uit komt.
Note: ik heb (nog) geen zonnepanelen op dit huis liggen.
Werkt prima, laatste 4 maanden van vorig jaar een besparen van +/- 365kwh ingekocht vanuit het net a 90euro.
Als onderstaande afbeelding richting de waarheid kan gaan is het nog wel is interessant vanuit een ROI gedachten.
Maar ik betwijfel het 🧐
Als ik deze dagen zo kijk is het 24cent inkoop (incl alle belastingen) en piek 27cent.
Dan zou ik met 24cent laden > 0.8 (slechtste geval laad/ontlaad verliezen) > 28.8cent.
- Taro
- Niet online
De terugverdientijd hebben @mrme12345 en ik ter plekke al navraag over gedaan gezien het ons niet realistisch leek. De berekeningen zijn gebaseerd op de Duitse markt, niet de Nederlandse.DV92 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:17:
Goedenavond
Maar ik betwijfel het 🧐
[Afbeelding]
Ter info: Ik heb in 2025 550 Euro bespaard met 52 kWh, mijn set heeft een nieuwwaarde van zo'n 15.000 Euro en dat zou betekenen dat je richting de 27+ jaar terugverdientijd gaat in de huidige omstandigheden met dynamische tarieven. Vanaf 1-1-2027 wordt dat model wel positiever, maar 3-4 jaar is echt niet realistisch, dus neem dat met een flinke zak zout.
- Taro
- Niet online
Een deel van de bovenkant van de AB3000L accu valt in de onderkant van de accu/omvormer erboven. Dus het zal iets lager zijn, maar dit is ook wel direct mijn voornaamste kritiekpunt op dit product: 2400AC+6xAB3000X is minder hoog dan 2400AC+ met 5x AB3000L.Keida schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:13:
[...]
dus als ik dit zo zie met maximale aantal batterijen eronder, betekent dit 6 x 250mm = 1.5 meter hoge stapel... hmm.
Dat is wel stukje hoger dan de 2400AC + 6 AB3000x namelijk 8.8cm +6x19.4cm = 1.25 meter
Misschien dan toch maar gelijk met 3 omvormers beginnen en stapel klein houden
En omvormers vs accu's moet je niet van de hoogte van de stapel laten afhangen, maar van de capaciteit vs het vermogen dat je nodig hebt. Tenzij natuurlijk de ruimte qua hoogte beperkt is
@taro heb jij de LAN optie getest?vermelharosa schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:10:
Helaas, de RJ-45 poort op de nieuwe modellen is alleen bedoeld om een bedrade verbinding naar een smart meter tot stand te brengen (RS485-communicatie). Het is dus géén ethernet poort. Zie ook pagina 16 en 17 van de user manual van de 2400 AC+. Dat is wel een teleurstelling. Een wifi verbinding blijft dus altijd noodzakelijk. Of zou de poort toch in principe ook gebruikt kunnen worden om via Home Assistant het apparaat zonder wifi aan te sturen?
Huh? Kunnen @Taro of @mrme12345 hierop ingaan? Als die poort niet Ethernet (en IP, TCP en HTTP) doet, dan lijkt me dat vrijwel niemand op die poort zit te wachten, toch?vermelharosa schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:10:
- Taro
- Niet online
Sterker nog, toen ik het bericht hierboven zag heb ik er direct een kabeltje heen gelegd en probeer hem nu in Ubiquiti terug te vinden, maar zie geen device verschijnen....
Goed om even te checken met Zendure...Taro schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:44:
[...]
Sterker nog, toen ik het bericht hierboven zag heb ik er direct een kabeltje heen gelegd en probeer hem nu in Ubiquiti terug te vinden, maar zie geen device verschijnen....
- Taro
- Niet online
:strip_exif()/f/image/QqnpkWRyrUIDspwekfPdQKht.png?f=user_large)
De poort lijkt inderdaad op een switch geen enkel teken van leven te geven....
In de mediadocumentatie staat dit:
/f/image/k0Awaa8mpbrDxgtUeqsceze1.png?f=fotoalbum_large)
Mhm, ik ga het navragen, scherp!
Ja en op de website hebben ze het ook over 'verbind smart ct via RJ45', dus dan lijkt het inderdaad geen reguliere netwerkaansluiting. En dat was me al opgevallen, maar dacht eerder dat het naast netwerk ook daar voor gebruikt kon worden. Moeten we inderdaad navragen en scherp gezien inderdaad. We gaan het zo ook nog even live testen.Taro schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:50:
[Afbeelding]
De poort lijkt inderdaad op een switch geen enkel teken van leven te geven....
In de mediadocumentatie staat dit:
[Afbeelding]
Mhm, ik ga het navragen, scherp!
- Taro
- Niet online
In de handleiding (die ik niet eerder heb gezien...mrme12345 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:00:
[...]
Ja en op de website hebben ze het ook over 'verbind smart ct via RJ45', dus dan lijkt het inderdaad geen reguliere netwerkaansluiting. En dat was me al opgevallen, maar dacht eerder dat het naast netwerk ook daar voor gebruikt kon worden. Moeten we inderdaad navragen en scherp gezien inderdaad
[Afbeelding]
De vraag ligt daar al in de inbox, zullen morgenochtend vroeg wel antwoord krijgen. Maar ben er bang voor...
En vanaf 1-1-28 met variabele nettarieven nog gunstiger, maar dan zit je in de range van op zijn hoogst 5-8 jaar (na 1-1-2028) afhankelijk van omstandigheden. Ik heb ook alternatieve berekening opgesteld voor Zendure, die beter bij Nederlandse markt aansluiten en precies wat @Taro zegt daar hebben we ze ook op aangesproken.Taro schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:32:
[...]
De terugverdientijd hebben @mrme12345 en ik ter plekke al navraag over gedaan gezien het ons niet realistisch leek. De berekeningen zijn gebaseerd op de Duitse markt, niet de Nederlandse.
Ter info: Ik heb in 2025 550 Euro bespaard met 52 kWh, mijn set heeft een nieuwwaarde van zo'n 15.000 Euro en dat zou betekenen dat je richting de 27+ jaar terugverdientijd gaat in de huidige omstandigheden met dynamische tarieven. Vanaf 1-1-2027 wordt dat model wel positiever, maar 3-4 jaar is echt niet realistisch, dus neem dat met een flinke zak zout.
[ Voor 24% gewijzigd door mrme12345 op 11-02-2026 19:11 ]
Ik lees al een tijdje hier op tweakers over de thuisaccu’s mee.
Nu valt me bij deze accu op dat hier erg weinig over problemen wordt geschreven ( als ik dat met b.v. Marstek vergelijk).
Een Sessy vindt ik eigenlijk te duur, vergeleken met wat er op de markt te koop is.
De Zendure zit eigenlijk in het midden qua prijs en werkt blijkbaar zonder problemen.
Verder wil ik alleen NOM en geen omkijken naar de batterij.
Voor mij lijkt dit dan de beste keus, met name vanwege het niet voorkomen van problemen.
Is dat een juiste conclusie ?
Nu valt me bij deze accu op dat hier erg weinig over problemen wordt geschreven ( als ik dat met b.v. Marstek vergelijk).
Een Sessy vindt ik eigenlijk te duur, vergeleken met wat er op de markt te koop is.
De Zendure zit eigenlijk in het midden qua prijs en werkt blijkbaar zonder problemen.
Voor mij lijkt dit dan de beste keus, met name vanwege het niet voorkomen van problemen.
Het belangrijkste element van het verdienmodel van de batterij is het zelf gebruiken van (een groter deel van) je opgewekte PV-energie. Heb je geen PV, dan is een batterij eigenlijk geen goede investering.DV92 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:17:
Goedenavond
Maar ik betwijfel het 🧐
[Afbeelding]
Sterker nog, met jouw situatie (geen PV, relatief gemiddeld verbruik) is zelfs een dynamisch contract niet per se het voordeligst. Er zijn af en toe vaste contracten met behoorlijk lage tarieven en cashback acties. Als je toch geen last hebt van terugleverboetes kun je net zo goed dat doen. Misschien heb je een klein risico dat een dynamisch contract iets goedkoper uitvalt per kWh, maar voor je die cashback inhaalt... En je hebt dan ook geen risico op een hogere prijs.
Nu het Zendure voorbeeld. Die suggestie van €1000 besparing per jaar gaat op als je bijvoorbeeld voor 4000 kWh door de batterij €0,25 per kWh krijgt ipv dat het niks oplevert. Vanaf 2027 is dat in NL bij vaste contracten op zich wel het geval qua prijzen, maar hoe zit het met de hoeveelheid stroom... Rekenend met 17,28 kWh (en verliezen buiten beschouwing latend):
- dan heb je op 232 dagen een PV overschot (meer dan je direct verbruikt) van 17,28 kWh.*
- je verbruikt in de nachten die daarop volgen ook daadwerkelijk 17,28 kWh, zodat de batterij weer leeg is om de volgende dag weer dezelfde hoeveelheid stroom op te nemen.
- 17,28 kWh verbruik in de zomernachten is zeer onwaarschijnlijk voor een gemiddeld huishouden. Zelfs met airco's.
Op het plaatje staat ook een auto. Die kan theoretisch wel makkelijk iedere dag 17,28 kWh opnemen als je ongeveer 90 km per dag rijdt en alleen thuis oplaadt vanaf je batterij. Echter, met 3 kW laden gaat dat in 6 uur. Gebruik dan dus geen 11 kW lader.
Kortom, in theorie kun je die besparing halen als je een heel groot PV-systeem hebt en een EV waarmee je iedere dag genoeg kilometers rijdt en die je stelselmatig laadt met het PV overschot van die dag. Gezien de laadverliezen zijn de cijfers nog iets ongunstiger dan hier berekend. Dat maakt het wel onwaarschijnlijk voor veel mensen...
*de vuistregel is dat mensen zonder te sturen ongeveer 1/3 van hun PV opwekking zelf gebruiken. Een overschot van 4000 kWh betekent dan dus een PV-opstelling met minstens 6000 kWh opbrengst per jaar. Ik weet niet of je met zo'n systeem ook daadwerkelijk op zoveel dagen zoveel overschot hebt.
Bij ons hetzelfde resultaat, geen netwerkverbinding. Overigens waren we al verbaasd dat Zendure die toevoegde (meer als reactie op marstek die hem ook heeft), want de wifi is gewoon goed van de Zendure. Maar we gaan review er wel vast voor aanpassen, en dan wachten we antwoord wel af morgen.
@Jetro Ik heb mijn AC2400 nu 2 maanden en ben heel tevreden van mijn aankoop.
Je kan ze inderdaad gebruiken zonder omkijken. Ik overwoog ook eerst een Marstek, maar daar las ik in fora heel veel problemen en om de haverklap nieuwe firmware.
Ik gebruik de P1-meter van Zendure met mijn AC2400 en dit werkt vlekkeloos. Momenteel is er een issue met de HW-p1-meter bij veel gebruikers, maar ik zie dit ook opgelost geraken.
Als backup zit mijn systeem in Home Assistant, maar daar heb ik nog niets mee gedaan.
Ik gebruik hoofdzakelijk Automodus en af en toe zet ik een laadblok om goedkoop stroom in te kopen. Tot op heden heb ik nog geen uitval gehad en heeft alles gewerkt zoals het hoort.
De Hypers, daar heb ik wel wisselende berichten over gelezen, maar de AC2400 is een heel goed systeem. Ook qua RTE ben ik tevreden.
Je kan ze inderdaad gebruiken zonder omkijken. Ik overwoog ook eerst een Marstek, maar daar las ik in fora heel veel problemen en om de haverklap nieuwe firmware.
Ik gebruik de P1-meter van Zendure met mijn AC2400 en dit werkt vlekkeloos. Momenteel is er een issue met de HW-p1-meter bij veel gebruikers, maar ik zie dit ook opgelost geraken.
Als backup zit mijn systeem in Home Assistant, maar daar heb ik nog niets mee gedaan.
Ik gebruik hoofdzakelijk Automodus en af en toe zet ik een laadblok om goedkoop stroom in te kopen. Tot op heden heb ik nog geen uitval gehad en heeft alles gewerkt zoals het hoort.
De Hypers, daar heb ik wel wisselende berichten over gelezen, maar de AC2400 is een heel goed systeem. Ook qua RTE ben ik tevreden.
Als ik goed lees duiken er dus ook wat kleine nadelen op van de 2400AC+ en 3000L vs 2400AC en 3000X. Ze nemen wat meer ruimte in (verticaal) en de max. capaciteit komt iets lager uit.
En de upgrades verdienen ook wat nuance, efficiëntie is slechts licht verbeterd en een waarschijnlijk beperkte netwerkpoort.
Klopt dit zo?
Vooral die grotere batterij vind ik apart. Snapt iemand die ontwikkeling?
En de upgrades verdienen ook wat nuance, efficiëntie is slechts licht verbeterd en een waarschijnlijk beperkte netwerkpoort.
Klopt dit zo?
- Taro
- Niet online
Het uitvalspercentage is inderdaad erg laag tov andere merken en de prijs is concurrerend. NOM werkt erg goed, waarbij je er wel rekening mee moet houden dat er pas boven de >50 Watt teruglevering wordt opgeslagen. In de zomer niet zo erg, maar in de winter klaagt men er nog weleens over omdat de weinige opbrengst die je dan hebt naar het grid weglekt, maar dat is by design en peanuts op een jaarrekening.Jetro schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:07:
Ik lees al een tijdje hier op tweakers over de thuisaccu’s mee.
Ik kan oprecht zeggen dat van alle merken en producten die ik tot nu toe heb getest de Zendure er voor mij het beste uit komt en nog steeds bovenaan staat.
En daar sluit ik me volledig bij aan. Zendure is nog steeds de beste van de 11 merken / 25 batterijen die we getest hebben. We hebben ze niet voor niets zelf ook thuis staan, net zoals @TaroTaro schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:52:
[...]
Het uitvalspercentage is inderdaad erg laag tov andere merken en de prijs is concurrerend. NOM werkt erg goed, waarbij je er wel rekening mee moet houden dat er pas boven de >50 Watt teruglevering wordt opgeslagen. In de zomer niet zo erg, maar in de winter klaagt men er nog weleens over omdat de weinige opbrengst die je dan hebt naar het grid weglekt, maar dat is by design en peanuts op een jaarrekening.
Ik kan oprecht zeggen dat van alle merken en producten die ik tot nu toe heb getest de Zendure er voor mij het beste uit komt en nog steeds bovenaan staat.
- Taro
- Niet online
Correct, maar verschilt natuurlijk per persoon of dat daadwerkelijk nadelen zijn.Robhond schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:48:
Als ik goed lees duiken er dus ook wat kleine nadelen op van de 2400AC+ en 3000L vs 2400AC en 3000X. Ze nemen wat meer ruimte in (verticaal) en de max. capaciteit komt iets lager uit.
Correct. Maar neem ook de prijsstelling mee. Een 2400 AC+ met AB3000L is goedkoper dan een 2400 AC met 2x AB3000X, ook als je die 480 Wh die je minder hebt meeneemt.En de upgrades verdienen ook wat nuance, efficiëntie is slechts licht verbeterd en een waarschijnlijk beperkte netwerkpoort.
Klopt dit zo?
De opmerking die daar werd gemaakt is dat we in Nederland smalle en hoge deuren hebben en de nieuwe form factor daar beter bij past. Kon alleen niet helemaal peilen of het een grap was of nietVooral die grotere batterij vind ik apart. Snapt iemand die ontwikkeling?
Thnx voor je reply! Is ie dan ook minder breed en diep?Taro schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:55:
[...]
Correct, maar verschilt natuurlijk per persoon of dat daadwerkelijk nadelen zijn.
[...]
Correct. Maar neem ook de prijsstelling mee. Een 2400 AC+ met AB3000L is goedkoper dan een 2400 AC met 2x AB3000X, ook als je die 480 Wh die je minder hebt meeneemt.
[...]
De opmerking die daar werd gemaakt is dat we in Nederland smalle en hoge deuren hebben en de nieuwe form factor daar beter bij past. Kon alleen niet helemaal peilen of het een grap was of niet
En hij is inderdaad goedkoper. Is het vooral een efficiëntie slag die ze bij Zendure in de productie hebben gemaakt? Ik vind het moeilijk te begrijpen dat een upgrade goedkoper is dan de vorige versie namelijk.
Overigens ben ik van plan dit jaar een Zendure systeem aan te schaffen 2400AC(+) met 3 batterijen totaal en probeer op te maken waarom ik voor de + of niet-+ zou gaan.
Die RJ-45-poort intrigeert me wel. Wanneer (hoe vaak) zou je geen WiFi, maar wél grid hebben? En dan moet je óók nog een fysieke kabelverbinding (UTP) tussen de omvormer en de meterkast kunnen realiseren...
Een powerlineverbinding (zoals bijvoorbeeld Enphase voor sommige communicatie gebruikt) zou ik een logischer oplossing vinden, voor zover er überhaupt al sprake is van een probleem.
Een powerlineverbinding (zoals bijvoorbeeld Enphase voor sommige communicatie gebruikt) zou ik een logischer oplossing vinden, voor zover er überhaupt al sprake is van een probleem.
De efficiëntie is er merkbaar op vooruitgegaan: we meten een winst van zo'n 3 à 4% ten opzichte van het vorige model. Dat is een mooie prestatie waarmee ze bovenaan in de markt staan.Robhond schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:48:
Klopt dit zo?
Ik zou nu altijd voor de + gaan omdat die goedkoper is, maar vooral omdat je dan het nieuwste systeem hebt en daarmee grotere kans dat je langer ondersteuning krijgt.
Volgens mij is de keus op dit moment niet zo moeilijk. De 2400+ heeft alles wat zijn voorloper heeft, maar wel de volgende voordelen:Robhond schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:01:
[...]
Thnx voor je reply! Is ie dan ook minder breed en diep?
En hij is inderdaad goedkoper. Is het vooral een efficiëntie slag die ze bij Zendure in de productie hebben gemaakt? Ik vind het moeilijk te begrijpen dat een upgrade goedkoper is dan de vorige versie namelijk.
Overigens ben ik van plan dit jaar een Zendure systeem aan te schaffen 2400AC(+) met 3 batterijen totaal en probeer op te maken waarom ik voor de + of niet-+ zou gaan.
- goedkoper (met 3 batterijen 600 euro lager in prijs dan de 2400 met bijna delfde kWh. )
- Efficienter (gebaseerd op de voorlopige testen va Taro en Mmre
Als de Lan poort niet werkt ben je nog steeds niet slechter af dan met de 2400.
-
Klopt klopt, ook wat Pakhaas zegt over ondersteuning. Maar bij straks mogelijke uitverkoopprijzen van de 2400AC en 3000X is daar natuurlijk ook wat voor te zeggen. Maar wie weet komen die niet, dan ben ik het eens met altijd voor de + gaan.HHF schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:08:
[...]
Volgens mij is de keus op dit moment niet zo moeilijk. De 2400+ heeft alles wat zijn voorloper heeft, maar wel de volgende voordelen:
- goedkoper (met 3 batterijen 600 euro lager in prijs dan de 2400 met bijna delfde kWh. )
- Efficienter (gebaseerd op de voorlopige testen va Taro en Mmre
Als de Lan poort niet werkt ben je nog steeds niet slechter af dan met de 2400.
-
- Taro
- Niet online
Wat betreft de efficiency: Ja, door bijv. omvormer en accu in 1 behuizing te plaatsen heb je al 1 deksel en 1 bodem minder, maar ook 2 verbindingskoppelingen, etc. minder. Ze gebruiken cylindrische cellen, voorheen pouch cellen, dat is voor de levensduur ook een verbetering. Vergeet daarnaast de concurrentie niet, het enige dat je kunt doen is opschalen en op marge inleveren en/of efficiënter worden om zoveel mogelijk van je marge te behouden.Robhond schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:01:
[...]
Thnx voor je reply! Is ie dan ook minder breed en diep?
Wat betreft de afmetingen, omdat beelden meer zeggen dan woorden even wat foto's gemaakt:
:strip_exif()/f/image/v7BzKi1Xmu74hFLBuTuBZZfu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q4csLpClTnDNcGZMwZbLFHST.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VtEHVJsg9j9o6HhNwlXn3GzK.jpg?f=fotoalbum_large)
De 2400AC+ is 7 cm minder diep en 14 cm minder breed incl. handvatten dan een AB3000X, maar dus wel bijna 2x zo hoog.
Dank voor de foto's! Dat vergelijkt echt stukken makkelijker. Duidelijk dat de hoogte dus gecompenseerd wordt met breedte en diepte. En ja, voor zijn afmetingen toch belangrijk. Ik zal op zolder tussen de CV, expansievat en wasmachine/droger ruimte moeten maken. Grenst ook nog eens aan de studeer- en slaapkamer. De stilte van de 2400AC(+) is dus ook echt een pré voor mij.Taro schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:14:
[...]
Wat betreft de efficiency: Ja, door bijv. omvormer en accu in 1 behuizing te plaatsen heb je al 1 deksel en 1 bodem minder, maar ook 2 verbindingskoppelingen, etc. minder. Ze gebruiken cylindrische cellen, voorheen pouch cellen, dat is voor de levensduur ook een verbetering. Vergeet daarnaast de concurrentie niet, het enige dat je kunt doen is opschalen en op marge inleveren en/of efficiënter worden om zoveel mogelijk van je marge te behouden.
Wat betreft de afmetingen, omdat beelden meer zeggen dan woorden even wat foto's gemaakt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De 2400AC+ is 7 cm minder diep en 14 cm minder breed incl. handvatten dan een AB3000X, maar dus wel bijna 2x zo hoog.
Lekker actief forum dit btw. Voor het eerst dat ik zo actief een forum volg en vind het helemaal interessant.
En dan vindt ik (mijn mening) de (oude) 2400AC een veel mooier systeem.Taro schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:14:
[...]
Wat betreft de efficiency: Ja, door bijv. omvormer en accu in 1 behuizing te plaatsen heb je al 1 deksel en 1 bodem minder, maar ook 2 verbindingskoppelingen, etc. minder. Ze gebruiken cylindrische cellen, voorheen pouch cellen, dat is voor de levensduur ook een verbetering. Vergeet daarnaast de concurrentie niet, het enige dat je kunt doen is opschalen en op marge inleveren en/of efficiënter worden om zoveel mogelijk van je marge te behouden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe hoger de RTE, hoe 'moeilijker' het wordt om nog te verbeteren. Je moet het eigenlijk omgekeerd benaderen, als ze van 18% verlies naar 15% verlies zijn gegaan, dan is dat een verbetering van 16,7%. Best wel een prestatie, als je het mij vraagt.Mediacj schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:06:
[...]
De efficiëntie is er merkbaar op vooruitgegaan: we meten een winst van zo'n 3 à 4% ten opzichte van het vorige model. Dat is een mooie prestatie waarmee ze bovenaan in de markt staan.
En stiekem hoop ik dat ze de oude 2400AC met software nog zodanig kunnen optimaliseren dat, ook als je HEMS gebruikt, de omvormer uitschakelt tijdens 0W (stand-by) periodes. Want daar zit, volgens mij, nog een hele hoop verlies.
Als ik mijn 2400AC op '0W charge schedule', of '0W base load' heb, blijft de omvormer gewoon lauwwarm.
- Taro
- Niet online
Eens, ik was "bang" dat ik urgentie zou voelen om over te stappen, maar ik heb geen betere connectiviteit (externe Wifi-antenne) nodig, of +800 Watt grid assisted noodstroom en de lagere kosten zijn voor mij geen voordeel omdat ik al een set heb. Vind de 2400 AC met AB3000X mooier en beter gedimensioneerd.peterbier schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:24:
[...]
En dan vindt ik (mijn mening) de (oude) 2400AC een veel mooier systeem.
Zou ik nu echter nog iets nieuws moeten kopen, de hoogte geen probleem zijn, en die 480 Wh minder voor een hele stapel geen issue zijn, dan zou ik wel voor de 2400 AC+ gaan ivm lagere kosten.
Als ze nou eens een haakse stekker zouden maken, aan de kant van de omvormer, dan wordt de effectieve breedte nóg veel minder, ziet het er een stuk netter uit, en heb je minder kans op beschadigingen a.g.v. stoten van/tegen het netsnoer...Taro schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het liefst de bestaande connector naar beneden laten wijzen, minder kans op water/vocht in de connector als het systeem buiten staat.a2aan schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:29:
[...]
Als ze nou eens een haakse stekker zouden maken, aan de kant van de omvormer, dan wordt de effectieve breedte nóg veel minder, ziet het er een stuk netter uit, en heb je minder kans op beschadigingen a.g.v. stoten van/tegen het netsnoer...
5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.