• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
peterbier schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:09:
[...]

Nee nog niet.
Bij mij blijft de HomeWizard op 0 watt staan in de Zendure app.
Bij mij idem. Morgen eindelijk tijd om de Zendure P1 meter te installeren.
meesje schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:33:
[...]

Bij mij idem. Morgen eindelijk tijd om de Zendure P1 meter te installeren.
Die werkt prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pdKA0SxnWr0N5mnxjGIwAcPVRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMLkawJJXmqTNMr3a6hY1LfO.jpg?f=fotoalbum_large

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:38
Pakhaas schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:09:
[...]

Zo geweldig goedkoop is het niet:

Om een goede vergelijk te maken qua grote moet je 4 AB3000 vergelijken met 6 AB2000.

4 nieuwe + omvormer kost bij Zendure: 3558 euro
6 2000 + omvormer (385 euro Elektramat) kost: 3223 euro.
5x AB200* + 1xsf800pro is voldoende om te "vergelijken" met een 4x AB3000* + 1x omvormer. De sf800pro heeft zelf ook een batterij en is daarmee toch best wat goedkoper per kWh op dit moment (een half jaar geleden was juist de AC2400 goedkoper per kWh volgens mij)

Een echte vergelijking is eigenlijk niet te maken. De sf800pro heeft ruimte voor ~8 zonnepanelen en bespaart je een PV omvormer + wat verliezen (DC laden). De AC2400 haalt hogere vermogens (ook op de offgrid poort mocht dat belangrijk zijn)

Ik heb hier gekozen voor 3x sf800pro met ieder 2 AB2000X batterijen. Ik verwacht dat enkel NOM nog interessant gaat zijn en kan hiermee dus ontladen op 2.4kW. Dat dekt > 95% van de tijd. Laden kan wel op een hoog vermogen van totaal 6kW (per sf800pro 1kW AC / 2.55kW DC maar max 2kW totaal). We hebben hier veel (38 kWp) PV en dit is voor ons een prima setup. Als de prijzen van AB2000* nog verder dalen stapel ik nog graag een paar extra op elkaar.

Situatie verschilt per persoon uiteraard. Wellicht geeft dit anderen weer wat info om een keuze te maken.
Pagina: 1 ... 168 169 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.