• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:50

PeaceNlove

Deugleuter

Klopt het trouwens dat als je de losse Solarflow omvormer hebt en een losse AB2000X dat de kabel om die twee te verbinden ontbreekt? De zon schijnt eindelijk en ik wilde niet langer wachten tot mijn Solarflow 800+ binnen zou komen, maar ik denk dat ik toch nog even geduld moet hebben, wel netzoals @Chupachups een mail met tracking gekregen :)
offtopic:
Gelukkig schijnt de zon nog niet heel hard en een Solaredge optimizer is vorige week overleden :(, dus de nood is nog niet heel hoog voor de accu. Leverancier van mijn zonnepanelen is nog altijd actief, konden zo zien dat het idd niet goed ging, dus hopelijk binnenkort opgelost.

• crbnnw
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 03-04 18:30
PeaceNlove schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:28:
Klopt het trouwens dat als je de losse Solarflow omvormer hebt en een losse AB2000X dat de kabel om die twee te verbinden ontbreekt? De zon schijnt eindelijk en ik wilde niet langer wachten tot mijn Solarflow 800+ binnen zou komen, maar ik denk dat ik toch nog even geduld moet hebben, wel netzoals @Chupachups een mail met tracking gekregen :)
offtopic:
Gelukkig schijnt de zon nog niet heel hard en een Solaredge optimizer is vorige week overleden :(, dus de nood is nog niet heel hoog voor de accu. Leverancier van mijn zonnepanelen is nog altijd actief, konden zo zien dat het idd niet goed ging, dus hopelijk binnenkort opgelost.
Die zit er niet standaard bij. Ik had die 0.7 accukabel van de week los besteld om al met de SolarFlow 800 en AB2000X van de winactie aan de slag te kunnen. Via de DE Zendure shop in de Zendure app besteld want daar was het gratis verzenden en op voorraad (in de NL Zendure shop was er toen geen voorraad). Werkt prima want je kunt daar zowel AC mee laden als terugleveren, zelfs zonder panelen erop.

🔋 9.6 kWh Zendure 2400AC & SF800PLS | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 12:43
gielz schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:10:
Is dit bij andere ook zo? De batterij volgorde in de Zendure APP en in de API kloppen niet met de werkelijkheid?

Hier is de juiste batterij volgorde 1;5;3;4;2 waarbij batterij 5 dus op de 2e plek staat in de API en de Zendure APP maar in werkelijkheid dus de gene is die helemaal onderaan zit in de stapel (op de grond),
Is het niet denkbaar dat het technisch zo is ingericht dat het voor het systeem onmogelijk is om de volgorde vast te stellen? Bijvoorbeeld als de communicatie over een gedeelde kabel loopt (misschien zelfs de DC-kabels)?

Bij mij klopt de volgorde wel, maar met twee modules is die kans 50%. :) En bij mij zijn ze alfabetisch gesorteerd op serienummer, maar ook dat kan toeval zijn, natuurlijk.

• crbnnw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_Ar77xM_pR1k_4aY1fbms-vNL8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aT0PbGAQ86040YH5OrYS4jDA.png?f=user_large

Misschien hallucineer ik, maar ik heb het idee dat sinds ik een 2e omvormer heb met batterij, er een 2e stapeltje onder het afdakje staat. Daarbij kloppen de aantallen ook nog eens (1 x 2400 AC met 2 x AB3000X en 1 x SF 800 met 1 x AB2000X). Geinig. :)

🔋 9.6 kWh Zendure 2400AC & SF800PLS | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV

• a2aan
Dat denk ik niet, maar je signature is wel achterhaald...

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:11
crbnnw schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:52:
[Afbeelding]

Misschien hallucineer ik, maar ik heb het idee dat sinds ik een 2e omvormer heb met batterij, er een 2e stapeltje onder het afdakje staat. Daarbij kloppen de aantallen ook nog eens (1 x 2400 AC met 2 x AB3000X en 1 x SF 800 met 1 x AB2000X). Geinig. :)
Bij mij staat er 1 stapeltje, maar de aantallen kloppen niet. Staat 2x batterij maar ik heb er 4.

• crbnnw
a2aan schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:07:
[...]

Dat denk ik niet, maar je signature is wel achterhaald...
Gefixt _/-\o_

• crbnnw
bilgy_no1 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:26:
[...]

Bij mij staat er 1 stapeltje, maar de aantallen kloppen niet. Staat 2x batterij maar ik heb er 4.
Kan me voorstellen dat er een limiet aan zit. Bij Taro zouden er anders meerdere torens als schoorstenen door het dak heen schieten ;)

PeaceNlove schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:28:
offtopic:
Let op: Je kunt de SF800 Plus/Pro niet met een kabel met de AB2000X verbinden, je moet de omvormer direct op de accu zetten/leggen.

De SF800 (de micro-omvormer dus) kan je alleen met een kabel met een AB2000X verbinden. Hier kan je de verschillende lengtes vinden: https://www.zendure.nl/products/solarflow-batterijkabel0-7m.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:50

PeaceNlove

Deugleuter

Taro schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:40:
[...]

Let op: Je kunt de SF800 Plus/Pro niet met een kabel met de AB2000X verbinden, je moet de omvormer direct op de accu zetten/leggen.

De SF800 (de micro-omvormer dus) kan je alleen met een kabel met een AB2000X verbinden. Hier kan je de verschillende lengtes vinden: https://www.zendure.nl/products/solarflow-batterijkabel0-7m.
Ja, dus gewoon ff wachten tot GLS de 800+ komt brengen, en dan beide mooi stapelen. Maar had ergens verwacht dat met die winactie die AB2000 en de solarflow ook out-of-the-box zonder extra’s zouden werken.
Ik ga die solarflow trouwens elders inzetten met een paar paneeltjes op een vakantiepark, dus die kabel lijkt me dan wat overdreven om nu nog bij te bestellen.
PeaceNlove schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 17:38:
[...]

Ja, dus gewoon ff wachten tot GLS de 800+ komt brengen, en dan beide mooi stapelen. Maar had ergens verwacht dat met die winactie die AB2000 en de solarflow ook out-of-the-box zonder extra’s zouden werken.
Ik zou de SF800Plus en AB2000X combineren en de SF800 direct op een stopcontact aansluiten zonder accu. Dan kan je de SF800 icm zonnepanelen altijd op max export zetten (800 Watt) en de zonnestroom via de SF800Plus in de accu opslaan.

Heb hier 5x SF800 in gebruik met in totaal 10 panelen en allemaal bewust via AC aangesloten, zodat de zonnestroom over 3x2400AC kan worden verdeeld. Heb je wel wat extra omzetverliezen, maar wel meer gemak.
Ik ga die solarflow trouwens elders inzetten met een paar paneeltjes op een vakantiepark, dus die kabel lijkt me dan wat overdreven om nu nog bij te bestellen.
Idd.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 07:14

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYS33lWJktehfO27z7TSPrB2sic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujJ1jjtHHfPYC2UXyRpdGs25.jpg?f=fotoalbum_large
Ondanks 1sec p1 levert een oven die zichzelf op temperatuur houdt toch een apart beeld op, alsof de Zendure toch telkens te laat is met bijstellen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

martinvdm schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 18:28:
[Afbeelding]
Ondanks 1sec p1 levert een oven die zichzelf op temperatuur houdt toch een apart beeld op, alsof de Zendure toch telkens te laat is met bijstellen.
Dit zie je helaas ook bij een batterij van bijvoorbeeld Homewizard. Als je kijkt naar het grote plaatje valt het in KWHs erg mee. Het kost iig meer als je bijvoorbeeld de oven niet mee neemt in de aansturing of tijdens het koken 2400 watt gaat terugleveren. (dat laatste is wellicht wel leuk als je veel batterij capaciteit hebt en je zit in het opwekseizoen)

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:39
Andere vraag... hoeveel energie heb je uit het net gehaald tijdens die periode?
Het schakelen van het vermogen duurt ook enkele seconden.
Ik denk dat het opgenomen vermogen uit het net verwaarsloosbaar is.
Doet een andere batterij het beter?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:00
Taro schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 17:42:
[...]

Ik zou de SF800Plus en AB2000X combineren en de SF800 direct op een stopcontact aansluiten zonder accu. Dan kan je de SF800 icm zonnepanelen altijd op max export zetten (800 Watt) en de zonnestroom via de SF800Plus in de accu opslaan.
[...].
Qua kennis gaat mij dit nu nog te ver. De SF800 leg ik wel op zolder. En de AB2000X gaat inderdaad onder de SF800Plus.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

martinvdm schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 18:28:
[Afbeelding]
Ja klopt, je ziet wel duidelijk dat een lager verbruik een mooiere NOM geeft en de batterij, ook ongetwijfeld bij andere merken, soms wat laat is en dus kort verbruik oplevert. Zeker bij het korte schakelen van hoger verbruik, zoals een oven.

[ Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 16-01-2026 19:27 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

martinvdm schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 19:25:
[...]

Ja klopt, je ziet wel duidelijk dat een lager verbruik een mooiere NOM geeft en de batterij, ook ongetwijfeld bij andere merken, soms wat laat is en dus kort verbruik oplevert. Zeker bij het korte schakelen van hoger verbruik, zoals een oven.
Dit zie je bij alle merken, het kost paar seconde voor die reageert en dan gaat de oven tussendoor in lagere stand en wordt er heel even over gecompenseerd. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij quooker als die even 10 sec 2000W piekt. Is onvermijdelijk en het verbruik /teruglevering wat er mee gemoeid is, is gelukkig beperkt.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• bilgy_no1
Hmm. Vandaag de batterij opgeladen tot 100% en tijdens de piekuren ontladen tot 10%.

Volgens de app was er 7,76 kWh uitvoer van de batterij. 100% zou dan 8,6 kWh zijn. Ik heb echter een 2400AC met 4 units, bij elkaar 11,52 kWh.

Bij het opladen is er van 71% naar 100% 3,68 kWh in de batterij gegaan. Dat impliceert een totale capaciteit van 12,69 kWh. Inclusief laadverliezen lijkt dat aardig te kloppen.

Maar als bij het ontladen zo'n 3 kWh verloren gaat is het niet echt economisch. Volgens Zonneplan heb ik vandaag 6,1 kWh teruggeleverd, inclusief 2,6 kWh opgewekte zonne-energie. Op zich logisch dat er nog iets aan eigen verbruik af is gegaan: 7,76 + 2,6 = 10,36 en 4,2 kWh eigen verbruik daarvan is wel plausibel.

Maar waar zit dan het verschil bij de batterij tussen de nominale capaciteit en wat er daadwerkelijk uit komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8N3T_o-8SWAuuJ3tmXKIYUeYJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FrlWYhGxDO7tuESlLVAEFvb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook even verder terug gekeken, maar ik zie geen dagen dat er meer dan ongeveer 7,5 kWh is teruggeleverd.

Op 10 januari een 'clean' verloop over de dag: 1x laden van 10-100%: 8,89 kWh erin
1x ontladen van 100-10%: 7,32 kWh eruit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNg0UREGTELNvBbqwGz8TY2syyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiengxBKUuPttzPjqo2U42Uz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dit niet stroken met 4 x 2,88 kWh. Dat is in elk geval geen bruikbare capaciteit.
bilgy_no1 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 21:28:
Hmm. Vandaag de batterij opgeladen tot 100% en tijdens de piekuren ontladen tot 10%.

Volgens de app was er 7,76 kWh uitvoer van de batterij. 100% zou dan 8,6 kWh zijn. Ik heb echter een 2400AC met 4 units, bij elkaar 11,52 kWh.

Bij het opladen is er van 71% naar 100% 3,68 kWh in de batterij gegaan. Dat impliceert een totale capaciteit van 12,69 kWh. Inclusief laadverliezen lijkt dat aardig te kloppen.

Maar als bij het ontladen zo'n 3 kWh verloren gaat is het niet echt economisch. Volgens Zonneplan heb ik vandaag 6,1 kWh teruggeleverd, inclusief 2,6 kWh opgewekte zonne-energie. Op zich logisch dat er nog iets aan eigen verbruik af is gegaan: 7,76 + 2,6 = 10,36 en 4,2 kWh eigen verbruik daarvan is wel plausibel.

Maar waar zit dan het verschil bij de batterij tussen de nominale capaciteit en wat er daadwerkelijk uit komt?

[Afbeelding]

Ik heb ook even verder terug gekeken, maar ik zie geen dagen dat er meer dan ongeveer 7,5 kWh is teruggeleverd.

Op 10 januari een 'clean' verloop over de dag: 1x laden van 10-100%: 8,89 kWh erin
1x ontladen van 100-10%: 7,32 kWh eruit

[Afbeelding]

Ik vind dit niet stroken met 4 x 2,88 kWh. Dat is in elk geval geen bruikbare capaciteit.
Er zitten een aantal variabelen in de berekening, maar, een bekend issue is ook de volgorde van de accu's: Heb je die al eens anders opgestapeld? Klinkt mogelijk vreemd, maar zoek maar eens terug. Ik heb 3 stapels van 6 stuks en daar zat wel 2+ kWh verschil tussen afhankelijk van de volgorde van de AB3000X'en onder de 2400AC.

Wat verder meespeelt:
  1. 10% resterend is niet per se 10% resterend
  2. De laatste keer laden naar 100% icm balanceren/kalibreren. Is 6 dagen geleden dus kan iets invloed hebben, maar niet veel
  3. Round Trip Efficiency, deze is met NOM een stuk lager dan de sweet spot van +-2100-2200 Watt.

• bilgy_no1
Taro schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:14:
[...]

Er zitten een aantal variabelen in de berekening, maar, een bekend issue is ook de volgorde van de accu's: Heb je die al eens anders opgestapeld? Klinkt mogelijk vreemd, maar zoek maar eens terug. Ik heb 3 stapels van 6 stuks en daar zat wel 2+ kWh verschil tussen afhankelijk van de volgorde van de AB3000X'en onder de 2400AC.

Wat verder meespeelt:
  1. 10% resterend is niet per se 10% resterend
  2. De laatste keer laden naar 100% icm balanceren/kalibreren. Is 6 dagen geleden dus kan iets invloed hebben, maar niet veel
  3. Round Trip Efficiency, deze is met NOM een stuk lager dan de sweet spot van +-2100-2200 Watt.
De stapel klopt inderdaad niet met de app.

Maar de batterij is op beide dagen steeds tot 100% geladen en dezelfde dag ontladen. Het was ook geen NOM, maar gewoon full power terugleveren met 2400W.

Ik zal eens kijken of het andersom stapelen helpt.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:47

koboy

Heb een idee voor een icon

bilgy_no1 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 22:48:
[...]

De stapel klopt inderdaad niet met de app.

Maar de batterij is op beide dagen steeds tot 100% geladen en dezelfde dag ontladen. Het was ook geen NOM, maar gewoon full power terugleveren met 2400W.

Ik zal eens kijken of het andersom stapelen helpt.
Zou zeker kijken of anders stapelen helpt. Heb vandaag (volgens de 2400AC) 9,99 kWh teruggeleverd, vorige week donderdag 9,7 kWh.
Beide 100-10%, en het opladen naar 100% komende vanaf ongeveer halfvol, ook met een set van 4 accu modules.
Wat me wel opvalt is dat na ongeveer 1,5 uur stampen op 2400 W hij terugzakt naar ongeveer 2200 W. Wellicht thermal throrling, want de koelribben worden goed heet.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

koboy schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 00:01:
[...]
Wat me wel opvalt is dat na ongeveer 1,5 uur stampen op 2400 W hij terugzakt naar ongeveer 2200 W. Wellicht thermal throrling, want de koelribben worden goed heet.
Daarom hier de koelers erop, max 41-42 graden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZpfI3IxoygTx5tIk6tVQXkQeFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0ONO497qSXMpvOudTW0yGoh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGakPjolY43S42a5iST9zl-PeS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCVek47LQNEHSkWafWqeDHf5.jpg?f=fotoalbum_large

• bilgy_no1
koboy schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 00:01:
[...]

Zou zeker kijken of anders stapelen helpt. Heb vandaag (volgens de 2400AC) 9,99 kWh teruggeleverd, vorige week donderdag 9,7 kWh.
Beide 100-10%, en het opladen naar 100% komende vanaf ongeveer halfvol, ook met een set van 4 accu modules.
Ik heb ze gewoon netjes 2400W terug zien leveren de hele tijd (verbruik in huis + terugleveren aan het net). Geen thermal throttling gezien dus. En als ik jouw cijfers zie lijkt het net alsof er bij mij eentje niet meedoet. Maar ik zie ze wel allemaal ongeveer dezelfde soc hebben. Zowel vol als leeg.

Ze staan in een onverwarmde schuur, dus de temperatuur is denk ik wel OK. Ook vorige week bij veel kouder weer was het hetzelfde.

Ik verander morgen de volgorde. Ik zie wel dat er eentje op 10% staat, de rest op 11%. De bovenste stond eerder op 12%.

Als ik naar de temperatuur kijk, zou Batterij 1 - 3 - 2 - 4 (boven naar beneden) de juiste volgorde moeten zijn. Ervan uitgaande dat de koudste batterij onderaan staat.

Of zou ik het hele stapeltje om moeten keren? Eventueel iets isolerends onder de stapel zetten? Het staat nu op de betonnen vloer.

Beetje gek dat de volgorde zo van invloed zou zijn, maar toch even proberen.

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:13
RobTesla schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:42:
[...]

Ik kan niet echt zeggen dat de Zendure APP helpt, als ik het daar probeer gebeurt er ook niet heel veel... ik gebruik geen HEMS, wil dat ook niet. Ik wil bepalen wanneer ik laad van het net en wanneer ik ontlaad, meer niet. Ik heb geen HA, maar OpenHAB. Vandaar mijn eigen scripting, die samenwerkt met mijn OpenHAB-setup.
Dat spontane laden had ik ook ineens een paar weken geleden. Werk ook met Openhab en heb mijn eigen javascript laten maken, en terwijl het script uit stond toch ongepland laden. Ik vermoed dat die 25 iteraties voor dat script toch ergens iets in de Zendure gezet hebben wat dat spontane laden en ontladen veroorzaakte. Vervolgens nl. een volledig nieuw script laten maken en spontaan was het spontane laden weer weg.

Toen dat 2e script ook nergens toe leidde, de stoute schoenen aangetrokken en het Gilez HA script laten converteren naar javascript in OpenHab. En dat werkt perfect! uiteraard nog geen mooie UI zaken, maar HEMS werkt nu eindelijk in OpenHab, incl Dynamic-NOM.

• koboy

koboy

bilgy_no1 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 00:23:
[...]

Ik heb ze gewoon netjes 2400W terug zien leveren de hele tijd (verbruik in huis + terugleveren aan het net). Geen thermal throttling gezien dus. En als ik jouw cijfers zie lijkt het net alsof er bij mij eentje niet meedoet. Maar ik zie ze wel allemaal ongeveer dezelfde soc hebben. Zowel vol als leeg.

Ze staan in een onverwarmde schuur, dus de temperatuur is denk ik wel OK. Ook vorige week bij veel kouder weer was het hetzelfde.

Ik verander morgen de volgorde. Ik zie wel dat er eentje op 10% staat, de rest op 11%. De bovenste stond eerder op 12%.

Als ik naar de temperatuur kijk, zou Batterij 1 - 3 - 2 - 4 (boven naar beneden) de juiste volgorde moeten zijn. Ervan uitgaande dat de koudste batterij onderaan staat.

Of zou ik het hele stapeltje om moeten keren? Eventueel iets isolerends onder de stapel zetten? Het staat nu op de betonnen vloer.

Beetje gek dat de volgorde zo van invloed zou zijn, maar toch even proberen.
Kou kan zeker een invloed hebben. Bij mij staan ze in de onverwarmde hal naast de meterkast.

Denk dat de grootste invloed van het wisselen zit in het opnieuw/beter aanmaken van de contacten.

Wat ik wel zou doen is de stapel op een paar balkjes zetten om het contact van de metalen behuizing met het koude beton te verminderen. LFP accu's zijn qua capaciteit best gevoelig voor kou.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• koboy

koboy

Taro schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 00:10:
[...]

Daarom hier de koelers erop, max 41-42 graden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie koelers! Zie net dat de "officiële" van Zendure afgeprijsd zijn naar 80 euro. Als de boel over een paar dagen in HA hangt bij een volgende run de temperatuur eens in de gaten houden.

• Gravelist
  • Registratie: Oktober 2024
  • Nu online
Ik krijg de Homewizard P1 wel gekoppeld. Maar blijft op 0W staan.
Wat zijn nu de stappen die nodig zijn om het toch werkend te krijgen met de HW p1?
Gravelist schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 13:15:
Ik krijg de Homewizard P1 wel gekoppeld. Maar blijft op 0W staan.
Wat zijn nu de stappen die nodig zijn om het toch werkend te krijgen met de HW p1?
De volgende stap is de zoekfunctie gebruiken :)

• Gravelist
  • Nu online
Taro schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 13:32:
[...]

De volgende stap is de zoekfunctie gebruiken :)
Bedankt. De redelijk algemene conclusie uit alle reacties, lees ik. Als het werkt niet met HW? Op een enkeling na, en dat dat meer geluk is?

• meesje
Gravelist schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 14:06:
[...]

Bedankt. De redelijk algemene conclusie uit alle reacties, lees ik. Als het werkt niet met HW? Op een enkeling na, en dat dat meer geluk is?
Samengevat (zo uit mijn hoofd). Je hebt minimaal FW versie 6.x nodig op je HW P1 meter. Verder is het geluk of pech hebben. Bij de een werkt het wel, bij de ander niet. Ik heb nog niet voorbij zien gekomen wat eventuele verschillen tussen deze situaties of verdere analyses. Het is wachten op een update van Zendure. Hopelijk kan Zendure wel achterhalen waar het in zit.
Maandag krijg ik mijn SF800Plus binnen. Ik kan dan eindelijk ook een bijdrage leveren op basis van eigen ervaringen.

• Gravelist
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 14:59:
[...]

Samengevat (zo uit mijn hoofd). Je hebt minimaal FW versie 6.x nodig op je HW P1 meter. Verder is het geluk of pech hebben. Bij de een werkt het wel, bij de ander niet. Ik heb nog niet voorbij zien gekomen wat eventuele verschillen tussen deze situaties of verdere analyses. Het is wachten op een update van Zendure. Hopelijk kan Zendure wel achterhalen waar het in zit.
Maandag krijg ik mijn SF800Plus binnen. Ik kan dan eindelijk ook een bijdrage leveren op basis van eigen ervaringen.
Ik heb 6.0304. En het werkt niet. Terwijl er wel zijn die zeggen dat 6 de oplossing is. En dat is het dus niet.
Gravelist schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:15:
[...]

Ik heb 6.0304. En het werkt niet. Terwijl er wel zijn die zeggen dat 6 de oplossing is. En dat is het dus niet.
6.x is niet de oplossing, maar er zijn wel mensen met 6.x waarbij het werkt.

Maar goed, kwestie van afwachten dus, Zendure heeft bij flink wat gebruikers op afstand meegekeken, dus een oplossing is vast in de maak.

Een aantal offtopic reacties verwijderd.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 17-01-2026 18:28 ]

• Skipperhenk
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 30-03 17:03
Achterhaald bericht verwijderd.
Bedankt Taro voor de actie.

[ Voor 91% gewijzigd door Skipperhenk op 17-01-2026 21:14 ]

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Gravelist schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:15:
[...]

Net even de HW-P1 bijgewerkt naar 6.0304 en die werkt bij mij wel meteen, netjes NOM, inderdaad vreemd allemaal.
Maar ik stop het weer en ga terug naar Gielz zijn versie. Daar kan ik hem zelf sturen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

Skipperhenk schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 18:57:
Ik denk dat ik me maar afmeld op dit gedeelte van Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic .
Mijn plaatsing was alleen bedoeld als serieuze mededeling en hoe had ik kunnen weten dat er al ergens weet ik veel waar, een topic over was gestart.
Ik had liever een PB'tje gehad in plaats van betweterende berichten.
Voor de volledigheid: Daarom heb ik alle berichten weggehaald. Er zijn geen notities bij iemand geplaatst, dus niets aan de hand.

• bilgy_no1
Vervolg op de batterij volgorde wisselen.
ik heb dit vandaag gedaan: middelste twee omgewisseld zodat de temperatuur zou moeten kloppen. Opvallend genoeg klopt de volgorde in de app nog steeds niet:

1. 25°
2. 15°
3. 19°
4. 14°

Voor het wisselen was dit ook zo, dus het lijkt erop dat de volgorde niet wordt bepaald op grond van hoe ze zijn gestapeld, maar dat de ene batterije meer warmte produceert dan de andere. Ik moet dus even de serienummers nagaan oom dit te checken.

Anyway, vandaag kwam er 7,95 kWh uit nadat er 9,36 kWh in ging. Iets meer dan de vorige metingen maar nog veel lager dan ik op grond van de 11,52 kWh nominaal zou verwachten.

Ik ga maar eens een ticket aanmaken bij Zendure of de winkel.

• koboy

koboy

bilgy_no1 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 19:37:
Vervolg op de batterij volgorde wisselen.
ik heb dit vandaag gedaan: middelste twee omgewisseld zodat de temperatuur zou moeten kloppen. Opvallend genoeg klopt de volgorde in de app nog steeds niet:

1. 25°
2. 15°
3. 19°
4. 14°

Voor het wisselen was dit ook zo, dus het lijkt erop dat de volgorde niet wordt bepaald op grond van hoe ze zijn gestapeld, maar dat de ene batterije meer warmte produceert dan de andere. Ik moet dus even de serienummers nagaan oom dit te checken.

Anyway, vandaag kwam er 7,95 kWh uit nadat er 9,36 kWh in ging. Iets meer dan de vorige metingen maar nog veel lager dan ik op grond van de 11,52 kWh nominaal zou verwachten.

Ik ga maar eens een ticket aanmaken bij Zendure of de winkel.
Halveer de stapel en kijk welke helft slecht is, daarna nog een keer met de overgebleven 2 modules los. Dan weet je welke accu module slecht is, en heb je de grootste kans op een snelle oplossing.

Edit: ik zet mijn geld er op dat de warmste de slechte is....

[ Voor 3% gewijzigd door koboy op 17-01-2026 20:46 ]

Hier klopt de volgorde ook overduidelijk niet, al lijkt de bovenste wel iedere keer correct te zijn. Vermoedelijk wordt die tijdens de eerste installatie bepaald en daarna niet meer geactualiseerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GGZSuTW25w7LP6UI7T_yLmo82w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LG0bRaDvrODkzFiq0utTkRgl.png?f=user_large

Heb bij de allerlaatste toegevoegde AB3000X zelfs gezien dat de 2400AC die niet herkende, er stonden er 5 in de App, terwijl er 6 onder zaten. Toen de bovenste 2 omgewisseld en daarna werden er wel 6 herkend.

Heeft iemand daar al een ticket voor ingediend? Zal Zendure er ook een berichtje over sturen.

Taro schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 21:20:
Hier klopt de volgorde ook overduidelijk niet, al lijkt de bovenste wel iedere keer correct te zijn. Vermoedelijk wordt die tijdens de eerste installatie bepaald en daarna niet meer geactualiseerd:
[Afbeelding]

Heb bij de allerlaatste toegevoegde AB3000X zelfs gezien dat de 2400AC die niet herkende, er stonden er 5 in de App, terwijl er 6 onder zaten. Toen de bovenste 2 omgewisseld en daarna werden er wel 6 herkend.

Heeft iemand daar al een ticket voor ingediend? Zal Zendure er ook een berichtje over sturen.
Ik heb het hier opgelost door zelf de batterij volgorde instelbaar te maken. Zou eigenlijk in de zendure app gewoon instelbaar moeten zijn lijkt mij. Zoals je ziet klopt er weinig van in de originele volgorde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeWfHf63C55SvETaUUponDK6HKo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GHzay8xuoX3XxjO5OzfnxRTd.png?f=user_large

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

gielz schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 21:31:
[...]

Ik heb het hier opgelost door zelf de batterij volgorde instelbaar te maken. Zou eigenlijk in de zendure app gewoon instelbaar moeten zijn lijkt mij. Zoals je ziet klopt er weinig van in de originele volgorde.

[Afbeelding]
Zou niet eens instelbaar moeten zijn in de Zendure App, maar gewoon correct zijn qua volgorde.

Taro schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 21:32:
[...]

Zou niet eens instelbaar moeten zijn in de Zendure App, maar gewoon correct zijn qua volgorde.
Een batterij omvormer aanmelden in app
Dan pas de 2e batterij toevoegen.
Dan de 3e enz.
(Uiteraard uitzetten en aanzetten stekkers eruit enz.)
Ik denk dat het dan goed gaat.
De communicatie zal wel via een soort bus protocol gaan maar dan weet de omvormer (app) niet waar de batterij staat in de stapel.
Ik ga ze zelf nog een keer opnieuw op deze manier stapelen.

• bilgy_no1
koboy schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 20:45:
[...]

Halveer de stapel en kijk welke helft slecht is, daarna nog een keer met de overgebleven 2 modules los. Dan weet je welke accu module slecht is, en heb je de grootste kans op een snelle oplossing.

Edit: ik zet mijn geld er op dat de warmste de slechte is....
Ja even verder testen is een goed idee. Die warmste zou inderdaad de meeste weerstand kunnen hebben, maar hij zit ook bovenaan in de stapel en onder de omvormer. Dus als die op 2400W werkt en de koelribben best warm worden lijkt me het niet vreemd dat de batterij daaronder ook wat warmer wordt.

Morgen helaas niet veel tijd hiervoor. Ik kan ze van de week ook allemaal een voor een eens een cyclus laten doen en kijken wat het oplevert. Dan haal ik ze misschien toch even binnen om op 800W te laden en ontladen.

Ik heb eens helemaal teruggekeken en vond nog 1 cyclus die bijna alleen zuiver laden en ontladen deed tussen 10% en 100% (2x 1% tussentijds erbij) en dat was 10,13 kWh geleverd aan het huis. De batterij stond toen nog binnen op 800W geloof ik.

Een andere laadcyclus van 71% naar 10% ontladen en 7,17 kWh terug geleverd. Dat extrapoleren naar 100% is dus ook ongeveer 10 kWh tussen 10 en 90%.

Dit lijkt allebei wel te kloppen met 11,52 kWh capaciteit.

Dus ik vermoed dan toch een van de volgende opties:
- de batterijen hebben het koud en de interne heater gaat aan om op volle kracht terug te kunnen leveren. Er is vandaag 9,95 kWh ingegaan en er is 7,95% uitgekomen.
- er is toch een batterij waar een of meerdere cellen niet helemaal goed zijn. In dat geval zou die batterij inderdaad steevast warmer worden.

Ik meld mij wanneer ik nieuws heb...
Nog 2 weken, dan start de reis naar Hong Kong -> Shenzhen, China: Rondleiding door de Zendure fabriek, productroadmap, interview met Zendure medewerkers, kennismaking met de Zendure CEO, etc.

Maandag voor de zekerheid nog een aantal vaccinaties halen. Is qua totale voorbereiding wat pittiger dan een reis binnen Europa, maar vast de moeite waard :)

Misschien wel leuk moment voor nieuwe mensen hier om te delen hoe dit ooit is begonnen en hoe de journey naar de huidige situatie is verlopen: In 2024 keek ik naar een zelfbouw accu (DIY accu topic, Ecoflow topic), 2x EcoFlow micro-omvormer met zelfgemaakte kabels in de maak, hydraulische krimptang gekocht, kabelschoentjes, zekeringen, etc. Ook een tijdje rondgehangen in de Victron topics, offertes opgevraagd, etc.

Uiteindelijk besloten voor de Hyper 2000 te gaan omdat die ook buiten kon staan en mij dat veiliger leek dan zelf iets prutsen.

Destijds was Zendure nog niet actief in Nederland en werd er nog gewacht op goedkeuring voor het Nederlandse stroomnet. Dus heb de 2x Hyper 2000 eerst buiten onder de overkapping gezet icm Duitsland als land, want Nederland was nog niet beschikbaar en de verzekering zou dat vast niet ok vinden. Toen volgde goedkeuring voor Nederland, een App update, en kon ik ze binnen neerzetten.

Leuk om een aantal foto's van die tijd te delen:

De eerste producten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ze_2dQe2K80QoUebcAklQ2jiHLY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nUaaZHEjE4muuPlOTiZpAabT.jpg?f=user_large

De eerste extra bestelling voor mij en mijn pa:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OVzOIl86kCGbZxQcFghP2RdTfs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FPhMJsCXwPmcQ8GQj4kKQI5p.jpg?f=user_large

Buiten, winter, naast de BBQ ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vow9CK7O3jFSf0MudlU10OeVXew=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DSrXVwJRpNxWfsC4tpR6TGk4.jpg?f=user_large

Nog een extra accu erbij, in combinatie met de AIO2400:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qlJ_lmIJ08TQadV_2rYzZIcBxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajdIwwmnrYsQrnwYYDZYaxGd.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0ace7nyc0OMynJZoEp8hHfxf9E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/U88S1HncP8Ga0nYFzxUsy1Lo.jpg?f=user_large

Experimenteren met de HUB2000 en ACE1500:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ny6Lo7wyqWIToCeepXlEcdwMA6U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GmYBy8ngwo1sd3CZ9jrO2f29.jpg?f=user_large

De onderverdeler geplaatst en Hypers in de garage:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MO2D1SoyyUPMa9T5p452kUkRsNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFPl71ho12wLNgiUX8yig7Xh.jpg?f=fotoalbum_large

De upgrade naar 4xHyper binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSvTHSeO1g48zxQKvQHsfAnWzRs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cXcjspRRlndtkLf8RZg0s0i3.png?f=user_large

Vervolgens nog 6x Hyper gehad, maar kan ik geen foto meer van terugvinden.

SF800 Pro testopstelling met 4 panelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1z1Y5xs5xtykKIIR9fjqgP2QygA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WT8pjojn99ZjLgryNIFewlbN.jpg?f=fotoalbum_large

Hypers en 2400AC's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ehz1B16F-95z39vHm_8qRLVsokw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfjPTmrCt87OTjNdbHQN6cwp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lODjBqdZwIgF10zEswsQF4rtMpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BvbBYurNXbP9XWtYhQb7CKax.jpg?f=fotoalbum_large

SF800 micro-omvormers, HUB2000, etc.:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83OKGKLWqmk7M89f3D0RETXo_D0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCwegc929TNajwxUf7bEkru8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GigCDcgMi514HcxTSFcmzx4mYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gizgrGgiTZK4LVTiOQvEM3yt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5p0Ns_-5VCpwika_yHdggMdL6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nLONCgaI6eZv6Pi1h5d1hcfp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbHbv427eBXGVrewfgXiYINAWzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmZdUYKR8bY4Dpgv3CXNJ0KQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivszob0yvTk_vZJCMQJN5paYYhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PKY7QnfGIhCDr236CXsNqqj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OL7-skPcszABerTRIPctzf4AuaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXisn4pvfz2jCY3wmpBAqOFa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skv5GDw2ptXnnh962mLFoLubVUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbH1OsbQqk6kys4GwPYqaxhr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEpLqVtuKeyD9QF0LEmEdPDEXD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIIim1jhyk7PkDLzQRZuaBZU.jpg?f=fotoalbum_large

Overgang van Hyper 2000's naar 2400AC's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMbIPfUBwDYvKr06zmbrjlss-dk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MTJpmA1Wvj8VLDDUrEvBBtjL.jpg?f=user_large

Het betere spionagewerk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evf02DOaGa56m41ho7fnispq80k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGPec2rDDgQDfyzF2rkhURfZ.jpg?f=fotoalbum_large

Nog meer vreemd bezoek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPIRTCD1MwpG1mVzAlN4O0Oe59w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tipc7izbL0qLQXGIiru0ctzX.jpg?f=fotoalbum_large

En de huidige situatie na 1,5 jaar alle Zendure producten te hebben getest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skzgJDa6ZoSc2UM8bgBgngn-TtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pIAItTIYr1TkAI2g4XBmGyoj.jpg?f=fotoalbum_large

Tof dat een Hyper 2000 in oktober 2024 icm hobby zo uit de hand kan lopen... Heel erg benieuwd en veel zin in het bezoek aan Zendure in China :)

[ Voor 31% gewijzigd door Taro op 18-01-2026 09:46 ]

• lars1986
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-04 14:37
Vraagje heb vanaf begin van het gebruik van de zendure ac2400 dat er 2 a 3 % verschil tussen de accu’s zit is dit normaal? Set draait pas een weekje ongeveer!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5okiY5XPcJS6S-iTWWdIpNTz1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVbhK6uJVG2mnAlp7iawlGsz.jpg?f=fotoalbum_large
lars1986 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 22:57:
Vraagje heb vanaf begin van het gebruik van de zendure ac2400 dat er 2 a 3 % verschil tussen de accu’s zit is dit normaal? Set draait pas een weekje ongeveer!
[Afbeelding]
Er zit altijd wat verschil tussen de accu's. De bovenste wordt altijd warmer en meer belast. 1-3% verschil is geen probleem. Zorg er wel voor dat je ze als ze nieuw zijn even gezamenlijk naar 100% laadt, dan worden ze gebalanceerd en lopen de percentages weer beter gelijk op.

• lars1986
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-04 14:37
heb ze de 1e keer volledig naar 100 opgeladen idd! zal dit van de week nog eens doen thanks.. en veel plezier in china!
gielz schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 21:31:
[...]

[Afbeelding]
Inderdaad.
Het aanpassen van de volgorde van de batterijen in de Zendure app lijkt mij een mooie toevoeging.
Als de communicatie via een bus protocol loopt is het onmogelijk voor de omvormer te weten welke plek de batterij in de stapel zit.
peterbier schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 23:27:
[...]

Inderdaad.
Het aanpassen van de volgorde van de batterijen in de Zendure app lijkt mij een mooie toevoeging.
Als de communicatie via een bus protocol loopt is het onmogelijk voor de omvormer te weten welke plek de batterij in de stapel zit.
Als dat voor hen idd onmogelijk is om te automatiseren, dan moet het instelbaar worden.

Heb ze het verzoek gestuurd dit in de App op te lossen, benieuwd.

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 18-01-2026 09:26 ]

• koboy

koboy

bilgy_no1 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 22:46:
[...]

Ja even verder testen is een goed idee. Die warmste zou inderdaad de meeste weerstand kunnen hebben, maar hij zit ook bovenaan in de stapel en onder de omvormer. Dus als die op 2400W werkt en de koelribben best warm worden lijkt me het niet vreemd dat de batterij daaronder ook wat warmer wordt.

Morgen helaas niet veel tijd hiervoor. Ik kan ze van de week ook allemaal een voor een eens een cyclus laten doen en kijken wat het oplevert. Dan haal ik ze misschien toch even binnen om op 800W te laden en ontladen.

Ik heb eens helemaal teruggekeken en vond nog 1 cyclus die bijna alleen zuiver laden en ontladen deed tussen 10% en 100% (2x 1% tussentijds erbij) en dat was 10,13 kWh geleverd aan het huis. De batterij stond toen nog binnen op 800W geloof ik.

Een andere laadcyclus van 71% naar 10% ontladen en 7,17 kWh terug geleverd. Dat extrapoleren naar 100% is dus ook ongeveer 10 kWh tussen 10 en 90%.

Dit lijkt allebei wel te kloppen met 11,52 kWh capaciteit.

Dus ik vermoed dan toch een van de volgende opties:
- de batterijen hebben het koud en de interne heater gaat aan om op volle kracht terug te kunnen leveren. Er is vandaag 9,95 kWh ingegaan en er is 7,95% uitgekomen.
- er is toch een batterij waar een of meerdere cellen niet helemaal goed zijn. In dat geval zou die batterij inderdaad steevast warmer worden.

Ik meld mij wanneer ik nieuws heb...
Lijkt toch meer richting kou te wijzen dan. Zou over een week of wat dan wel opgelost moeten zijn. In de hal hier zijn de accu's 21-27 graden, met eigenlijk een dag NOM draaien.
Als ik even zo snel naar je data hierboven kijk lijkt je RTE er niet onder te lijden.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Nu online
Taro schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 22:55:
Nog 2 weken, dan start de reis naar Hong Kong -> Shenzhen, China: Rondleiding door de Zendure fabriek, productroadmap, interview met Zendure medewerkers, kennismaking met de Zendure CEO, etc.
heel veel plezier daar in China en doe ze ook van mij maar de hartelijke groeten. ik hoop dat je ook wat foto's mag maken en deze hier kunt posten.
veilige vlucht en heel veel plezier daar. :)
Maandag voor de zekerheid nog een aantal vaccinaties halen. Is qua totale voorbereiding wat pittiger dan een reis binnen Europa, maar vast de moeite waard :)

Misschien wel leuk moment voor alle nieuwe mensen hier om te vertellen hoe dit ooit is begonnen en hoe de journey naar de huidige situatie is verlopen: In 2024 keek ik naar een zelfbouw accu (DIY accu topic, Ecoflow topic), 2x EcoFlow micro-omvormer met zelfgemaakte kabels in de maak, hydraulische krimptang gekocht, kabelschoentjes, zekeringen, etc. Ook een tijdje rondgehangen in de Victron topics, offertes opgevraagd, etc.

Uiteindelijk besloten voor de Hyper 2000 te gaan omdat die ook buiten kon staan en mij dat veiliger leek dan zelf iets prutsen.

Toen de Ecoflow micro-omvormer te koop gezet op Marktplaats. En raad eens door wie die werd gekocht? @mrme12345 ;) Zo hebben we elkaar leren kennen.

Destijds was Zendure nog niet actief in Nederland en werd er nog gewacht op goedkeuring voor het Nederlandse stroomnet. Dus heb de 2x Hyper 2000 eerst buiten onder de overkapping gezet icm Duitsland als land, want Nederland was nog niet beschikbaar en de verzekering zou dat vast niet ok vinden. Toen volgde goedkeuring voor Nederland, een App update, en kon ik ze binnen neerzetten.

De eerste producten:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hypers en 2400AC's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het betere spionagewerk:
[Afbeelding]

Nog meer vreemd bezoek:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tof dat een Hyper 2000 in oktober 2024 icm hobby zo uit de hand kan lopen... Heel erg benieuwd en veel zin in het bezoek aan Zendure in China :)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Misschien wel leuk moment voor alle nieuwe mensen hier om te vertellen hoe dit ooit is begonnen en hoe de journey naar de huidige situatie is verlopen: In 2024 keek ik naar een zelfbouw accu (DIY accu topic, Ecoflow topic), 2x EcoFlow micro-omvormer met zelfgemaakte kabels in de maak, hydraulische krimptang gekocht, kabelschoentjes, zekeringen, etc. Ook een tijdje rondgehangen in de Victron topics, offertes opgevraagd, etc.

Toen de Ecoflow micro-omvormer te koop gezet op Marktplaats. En raad eens door wie die werd gekocht? @mrme12345 ;) Zo hebben we elkaar leren kennen.

De eerste producten:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hypers en 2400AC's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het betere spionagewerk:
[Afbeelding]

Nog meer vreemd bezoek:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie ontwikkeling doorgebracht, veel Suc6 in China, had graag met je meegegaan 😜.

Feedback van Zendure ontvangen: Het ontwikkelteam is aan het kijken naar het lokaal kunnen bedienen via Bluetooth als er geen internet is en je zowel de min SoC wil verlagen en/of de noodstroomuitgang wil activeren.

Ja hier zo'n beetje dezelde reis meegemaakt, ook met zelfbouw begonnen. Lang geleden zelfs de ecoflow omvormer van je overgenomen (schat 2e kwartaal 2024 of zo) en daarna ook op Zendure gestoten. En alle apparaten gezien, getest enz. En nu dan ook, o.a. samen met jou, naar China en naar Zendure. Ben erg benieuwd naar China en de Zendure omgeving. Inderdaad grappig dat een hobby zo uit de hand kan lopen en dat wij er nu zoveel mee bezig zijn :-)

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:49
@Taro heb je in totaal 64kWh aan accu's staan volgens je handtekening? 18 modules a 2880Wh zit toch net onder de 52kWh?

Enexis Netbeheer Engineer | 8kw Daikin | 11,16kWp SE | 18kW Victron + 48kWh LFP | Enyaq iV First 60

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:14
Taro schreef op zondag 18 januari 2026 @ 09:31:
Feedback van Zendure ontvangen: Het ontwikkelteam is aan het kijken naar het lokaal kunnen bedienen via Bluetooth als er geen internet is en je zowel de min SoC wil verlagen en/of de noodstroomuitgang wil activeren.
Ik zou dit wel cool / fijn vinden in het idee bij een grote storing, ook inschakelen off-grid bij totale blackout, waarbij 4g niet aanwezig is.
Is niet het enige, want stel dat zendure toevallig ook een storing heeft, ben je nu ook in staat om dingen aan te passen.
Even van uit gaande dat er geen UPS aanwezig is om je netwerk/wifi/HA aan te houden, anders is dat nog wel in te stellen ;)

Had na de laatste app / firmware update nog even getest, maar zonder zendure verbinding, weinig te doen via bluetooth.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• DrNickB
Ik heb enige tijd firmware geüpdatet van mijn SF800Pro (v1.0.23), maar vandaag voor het eerst een keer weer naar 10% gegaan.
Nu was rond 4uur 's nachts mijn soc gezakt naar 9%, terwijl de minsoc stond ingesteld op 10%, dit triggerde een automatische oplaad actie met 1000w buiten mijn aansturing om. tot hij weer op 10% stond en ging toen weer uit.

Nu is hij aan het laden via zon en heb ik levering uit staan, wou de minsoc in de app weer op 50% zetten,
maar toen ik dat deed ging hij ook weer gelijk automatisch opladen met max vermogen.

Ik heb heel wat pagina's gelezen, maar had dit zo snel nog niet gezien bij iemand zijn opmerkingen.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• DrNickB
frankj030 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:57:
Voor de SF800pro gebruikers: zijn er al wat ervaringen met firmware 1.0.23 in positieve of negatieve zin te melden? Zelf ben ik wat terughoudend om van de goed werkende 1.0.7 naar 1.0.23 te gaan n.a.v. enkele ervaringen op het Zendure forum, maar hecht meer waarde aan ervaringen hier ;-)

De ervaringen die ik tegen kwam (en waarvan ik me afvroeg of mensen het herkennen):
800 Pro Off-Grid Probleme seit Update auf 1.0.23 (met een vertaalde reactie van een gebruiker):

[...]

Wann wird geheizt? Vertaalde en samengevatte quote:
[...]

Unplanned charge & discharge Vertaalde en samengevatte quote:
[...]

Dit soort problemen heb ik hier niet gelezen, klopt dat?

Enige reden dat ik nu zou updaten is de HW P1 toevoeging, maar mijn ecotracker P1 werkt goed en ik lees hier nog gemengde ervaringen met de HW P1 optie.
Zelf ben ik vrij snel geüpdatet toen hij beschikbaar was en hier de meldingen las op het forum.
Ik draai niks via HEMS en doe alles via HA met eigen handmatige handelingen wanneer ik dat leuk vindt.
Ik heb geen problemen verder ondervonden.

Het enige wat ik heb gemerkt (vandaag) is dat hij gaat laden met 1000w als de soc onder de MinSoc komt, zie post hierboven. Dit zou kunnen lijken op je laatste quote, maar mis daarin even wat meer info.

Verder geen gekke laad of ontlaad taferelen. Reageert soms wat traag (15sec) als ik vanaf niks (staat hier soms wel dag of 3/4 uit vanwege weinig zon) via de gielz aansturing weer 'Slim ontladen' wil gaan draaien. Voordat de eerste stroom wordt geleverd.

Noord27 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:06:
@Taro heb je in totaal 64kWh aan accu's staan volgens je handtekening? 18 modules a 2880Wh zit toch net onder de 52kWh?
Correct, heb 52 kWh aan AB3000X'en, maar ook nog een aantal andere accu's staan, waaronder de Zendure SF800Plus (2 kWh) en wat andere merken. Had een tijdje geleden zelfs even 76 kWh, maar dat voelt niet prettig kan ik je vertellen :)

DrNickB schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:27:
Ik heb enige tijd firmware geüpdatet van mijn SF800Pro (v1.0.23), maar vandaag voor het eerst een keer weer naar 10% gegaan.
Nu was rond 4uur 's nachts mijn soc gezakt naar 9%, terwijl de minsoc stond ingesteld op 10%, dit triggerde een automatische oplaad actie met 1000w buiten mijn aansturing om. tot hij weer op 10% stond en ging toen weer uit.

Nu is hij aan het laden via zon en heb ik levering uit staan, wou de minsoc in de app weer op 50% zetten,
maar toen ik dat deed ging hij ook weer gelijk automatisch opladen met max vermogen.

Ik heb heel wat pagina's gelezen, maar had dit zo snel nog niet gezien bij iemand zijn opmerkingen.
Dat heb ik inderdaad ook nog niet eerder gezien/gelezen. Wel mooi als dat nu zo werkt sinds de laatste update.

• maxbiss
  • Laatst online: 03-02 17:18
Ik heb sinds kort twee Zendure batterijen in de schuur staan. Omdat ik een Landis+Gyr-meter heb lukte het mij niet om via de Zendure app de optie nul-op-de-meter te krijgen.

Het lijkt erop dat de Landis meter verouderde data via de P1-poort verstuurt. Er is sprake van een soort vertraging die tussen de 12 en 18 seconden ligt. Hierdoor werkt de 0-op-de-meter-optie van Zendure in combinatie met hun P1-meter niet goed. Dat ligt niet aan hun P1-meter, maar aan de slimme meter zelf.

Na wat heen en weer mailen met de supportafdeling van Zendure, die overigens heel netjes reageert ben ik zelf aan de slag gegaan. Inmiddels heb ik een systeempje draaien dat goed werkt.

Ik gebruik een (oude) Raspberry Pi 2 die, aan de hand van een schema, de overtollige zonnestroom opslaat en tijdens de piekuren probeert het stroomverbruik terug te brengen naar nul. Dat lukt niet volledig (door de vertraging), maar afhankelijk van de fluctuaties in het verbruik kan ik het verbruik tijdens piekuren aardig richting nul brengen.

Het systeem bestaat enerzijds uit een website waarmee ik het schema kan beheren (PHP, JS, CSS) en anderzijds uit de Pi 2 die het schema leest (Python), de P1-meter uitleest en de Zendure aanstuurt. Overigens kun je elke P1-meter gebruiken. Ik heb eerst die van Zendure gebruikt, maar gebruik nu de P1-meter van HomeWizard.

Het product is zeker nog niet eindgebruiker-klaar, maar als er techneuten zijn die dit systeem zelf willen proberen en niet bang zijn om in de code te duiken, laat het me weten dan help ik je graag om het op te zetten.
@maxbiss Wat soms nog weleens wil helpen is om er een HomeWizard actieve splitter tussen te zetten. Dat al geprobeerd? Of ligt het echt aan de slimme meter die onvoldoende vaak een telegram uitspuugt?

• a2aan
En toch voelt het suf dat mijn 2400AC nu, vrij stabiel, met 100W aan het opladen is, terwijl hij 50W 'doorlaat' naar het net. In de zomer, als ik bijna iedere dag PV-overschot heb, is dat prima.

Maar in de winter, als zero export echt het doel is, vind ik dit gewoon zonde.
a2aan schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:16:
En toch voelt het suf dat mijn 2400AC nu, vrij stabiel, met 100W aan het opladen is, terwijl hij 50W 'doorlaat' naar het net. In de zomer, als ik bijna iedere dag PV-overschot heb, is dat prima.

Maar in de winter, als zero export echt het doel is, vind ik dit gewoon zonde.
Die 50 watt lijkt nu trouwens in verhouding veel maar als je dit bekijkt in de batterij met 150 watt laden dan blijft er bijna niets van over wanneer je als een dag zoals vandaag 50 watt 6 uur lang misloopt.

*Opladen 150 watt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BKTNOeZ04vRIMLVcKQ_TnT6bwU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1tZTUvXsfJghOKbuSBgqW36J.png?f=user_large

En daar komt nog bij dat je niet in het opwekseizoen zit en ga je dus nu op de 0 lijn opladen met zonneopwek dan ga je ook meer afnemen. Maar je zou iig een supportticket kunnen indienen want het instelbaar maken is natuurlijk wel fijn.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Gisteren 2 5g6 kabels getrokken van de meterkast naar de garage. 1 aangesloten op de onderverdeler en de ander is nog niets mee gedaan. (Ik had over dus beter direct erbij trekken als ik toch bezig ben) Zou het mogelijk zijn om met die 2e kabel een soort offgrid eiland bedrijf te maken dat het hele huis kan blijven draaien op de batterijen bij stroom storing? Of is het puur een verlengsnoer neerleggen zodat je daar bijv je vriezer ofzo op doet?

[ Voor 8% gewijzigd door Pakhaas op 18-01-2026 13:42 ]

• a2aan
@gielz Dat ticket heb ik ingeschoten, maar ik geloof dat Zendure niet helemaal snapt waarom ik in de winter iets anders wil dan in de zomer.

En juist absoluut gezien is het geneuzel in de marge, maar 0,3kWh export op een winterdag is 100% te veel, en misschien wel 30% van mijn totale overschot.

En ik laadde dus niet op 150W, maar slechts op 100W. Dat is dus nóg minder efficient, wat extra pleit voor een 'winterstand'.
Pakhaas schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:38:
Gisteren 2 5g6 kabels getrokken van de meterkast naar de garage. 1 aangesloten op de onderverdeler en de ander is nog niets mee gedaan. (Ik had over dus beter direct erbij trekken als ik toch bezig ben) Zou het mogelijk zijn om met die 2e kabel een soort offgrid eiland bedrijf te maken dat het hele huis kan blijven draaien op de batterijen bij stroom storing? Of is het puur een verlengsnoer neerleggen zodat je daar bijv je vriezer ofzo op doet?
Als je een 3-fase hoofdaansluiting hebt zal je met 3x 1-fase Zendure omvormers nooit 3-fase apparaten kunnen gebruiken ivm ontbreken faseverschuiving.

Daarnaast moet je fysieke schakelaars hanteren om te voorkomen dat de netbeheerder de stroom er af haalt en jij vervolgens vrolijk aan de wijk gaat terugleveren met gevaar voor de monteurs.

Er is een verschil tussen off-grid en noodstroom. Het betreft noodstroomuitgangen, eigenlijk bedoeld om bijv. een server, koelkast, vriezer, etc. op aan te sluiten, niet een deel van je huis. Maar het kan wel, mits je de nodige maatregelen treft om het veilig te houden. Als je echt je hele huis off-grid in eilandmode wil kunnen zetten kan je beter voor 3 Victron omvormers of bijv. een Sigenstor gaan. Wil je een paar devices voeden, dan is een Zendure 2400AC een prima keuze. En wil je daar ergens midden in zitten, dan kan dat met een Zendure ook, maar moet je wel genoegen nemen met minder vermogen, geen 3-fase devices én het veilig kunnen schakelen.

• maxbiss
  • Laatst online: 03-02 17:18
Taro schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:02:
@maxbiss Wat soms nog weleens wil helpen is om er een HomeWizard actieve splitter tussen te zetten. Dat al geprobeerd? Of ligt het echt aan de slimme meter die onvoldoende vaak een telegram uitspuugt?
@Taro - Zeker: met splitter, zonder splitter — ik heb drie verschillende powermeters, allemaal geprobeerd. Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd, is een andere splitter. :)

De slimme meter stuurt overigens wel elke seconde een telegram, alleen de waarden lopen achter.

Uiteindelijk zie ik ook wel voordelen van de eigen software. Zo heb ik een optie om dynamisch alle zonne-energie op te slaan — een soort nul-op-de-meter, maar dan één kant op.

• bilgy_no1
koboy schreef op zondag 18 januari 2026 @ 00:19:
[...]

Lijkt toch meer richting kou te wijzen dan. Zou over een week of wat dan wel opgelost moeten zijn. In de hal hier zijn de accu's 21-27 graden, met eigenlijk een dag NOM draaien.
Als ik even zo snel naar je data hierboven kijk lijkt je RTE er niet onder te lijden.
Vannacht ging er van 21% naar 100% 8,41 kWh in de batterij. Dat impliceert 10,6 kWh 0-100%.

En van 99% naar 49% werd 4,79 kWh teruggeleverd. Dat impliceert 9,6 kWh 100-0%, hoewel de SOC niet helemaal lineair verloopt bij de lagere percentages. Maar goed, wellicht heeft het om stapelen toch iets geholpen.

Vannacht weer tot 100% laden en dan morgenmiddag weer naar 10% ontladen. Dan weten we weer iets meer. Opvallend is dat het vandaag aanzienlijk kouder is dan de vorige cyclus en dit toch beter lijkt.

Maar de rte lijker toch wel last van te hebben op grond van de vorige cyclus. Want toen is er 10 kWh opgeslagen, maar dat heeft misschien wel 11 kWh of meer gekost (omvormer wordt ook warm bij opladen). Er kwam toen 8 kWh uit. Dat is een RTE van maar 72%.

Het prijsverschil moet dan echt aanzienlijk zijn. Bijv vannacht 11 kWh (incl verlies) opladen tegen €0,25 kost €2,75. En dan morgen 8 kWh ontladen tegen gemiddeld €0,37 levert maar €2,96 op. Veel moeite en extra verbruik voor €0,21...

Als het echt de omgevingstemperatuur is moet ik wellicht toch een plek binnenshuis vinden. Dan in de winter binnen zetten op 800W en in de zomer buiten in de schuur met 2400W. Kan ik gelijk 2x per jaar de stapel rouleren 8)7

• a2aan
In de winter binnen heeft als bijkomend voordeel dat de warmte niet helemaal 'verloren' gaat.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Nu online
De 800pro en 2400AC zijn (nog) niet te besturen via bluetooth en dus ook de noodstroomvoorziening niet maar gaat dit ook op voor de Hyper? Die moet je tenslotte ontkoppelen van zijn AC voeding en dan de off grid stekker daarop aansluiten. Lijkt mij dat die unit dan wel direct overgaat op zijn noodstroom voeding.
AquilaXL schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:20:
De 800pro en 2400AC zijn (nog) niet te besturen via bluetooth en dus ook de noodstroomvoorziening niet maar gaat dit ook op voor de Hyper? Die moet je tenslotte ontkoppelen van zijn AC voeding en dan de off grid stekker daarop aansluiten. Lijkt mij dat die unit dan wel direct overgaat op zijn noodstroom voeding.
Heb die een keer getest en dat werkt inderdaad prima.

• koboy

koboy

a2aan schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:50:
In de winter binnen heeft als bijkomend voordeel dat de warmte niet helemaal 'verloren' gaat.
Mwah valt wel mee. Volledig laden (of ontladen) geeft 10% verlies, dus bij 4 accu's ongeveer 1kWh. Dit gaat in een dikke 4 uur, dus er komt grofweg 200W vanaf.
100W is een volwassene die zit te lezen, 300W een volwassene die actief bezig is.

We gaan het zien van de zomer, dan is de hal het koelste plekje in huis :S

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
AquilaXL schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:20:
Klopt, als je de kabels omwisselt staat er gewoon spanning op de off grit stekkerdoos

• Jan-tweak
  • Nu online
koboy schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:58:
[...]

Mwah valt wel mee. Volledig laden (of ontladen) geeft 10% verlies, dus bij 4 accu's ongeveer 1kWh. Dit gaat in een dikke 4 uur, dus er komt grofweg 200W vanaf.
100W is een volwassene die zit te lezen, 300W een volwassene die actief bezig is.

We gaan het zien van de zomer, dan is de hal het koelste plekje in huis :S
vergeet niet dat je HAL wel je centrale punt van je vluchtweg is, en daardoor zeker ongeschikt is voor plaatsing van een thuis-batterij.

• meesje
Jan-tweak schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:17:
[...]

vergeet niet dat je HAL wel je centrale punt van je vluchtweg is, en daardoor zeker ongeschikt is voor plaatsing van een thuis-batterij.
Goed punt. Ik wil straks de batterij op zolder plaatsen. Maar als later ooit een van de kids daar wil slapen, gaat de batterij naar een andere ruimte verplaatst worden.
Enige tijd geleden zag ik een foto van een thuisbatterij in een kruipruimte. Daar zou ik ook niet zo snel voor kiezen.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:48
[...]

Net als onder een trapopgang. Mijn kelder (onder de trap naar boven) is daarom al afgevallen, hoewel ik daar wel mooi de ruimte heb en de omgeving koel is, zonder vorst. Toch maar kijken naar de onverwarmde garage plus batterijverwarming.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Nu online
Pr088 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:42:
[...]

Net als onder een trapopgang. Mijn kelder (onder de trap naar boven) is daarom al afgevallen, hoewel ik daar wel mooi de ruimte heb en de omgeving koel is, zonder vorst. Toch maar kijken naar de onverwarmde garage plus batterijverwarming.
Gelukkig zit je met een Zendure dan goed. Ik heb hem ook in de onverwarmde schuur, ik neem de verliezen maar op de koop toe.

• koboy

koboy

[...]

Heb het opgezocht, het gaat er om dat hij niet (deels) in het pad staat. Doet hij niet, want hij staat in de "garderobe" direct naast de meterkast.
De kans dat de meterkast in de fik vliegt is vergelijkbaar aan een problematische LFP accu naar mijn idee, maar toch wat meer zekerheid genomen met een Zendure systeem met interne blusinstallatie.

Een NMC accu zou ik er niet plaatsen nee, en omdat het houtskeletbouw is ook niet buiten tegen de woning. Als er iets in de fik vliegt hier staat in no time het hele huis in de fik. Vluchtwegen zijn dan via woonkamer naar de tuin, en verder alles via het dak aan de achterkant dat al op iets meer dan 2 meter hoog begint.

• meesje
Yes! Alles is binnen. Nu nog een moment prikken om er mee aan de slag te gaan. Wellicht woensdag. En hopelijk werkt ie goed met de HW P1 meter. Anders maar een HW splitter kopen. De micro-omvormer gaat een plek krijgen op zolder. Wellicht in de toekomst handig.
O ja, zoals in dit topic al aangegeven: een ticket inschieten helpt om de spullen eerder in huis te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CycKTot0ZjeAsF-1dwvk1VToLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rZe6aBg8oW5Bf99TEgs2np83.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 19-01-2026 17:56 ]

• Jan-tweak
  • Nu online
koboy schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:39:
[...]

Heb het opgezocht, het gaat er om dat hij niet (deels) in het pad staat. Doet hij niet, want hij staat in de "garderobe" direct naast de meterkast.
De kans dat de meterkast in de fik vliegt is vergelijkbaar aan een problematische LFP accu naar mijn idee, maar toch wat meer zekerheid genomen met een Zendure systeem met interne blusinstallatie.
sorry, nee helaas onjuist. Als ( en ja, die kans is klein echter zeker niet nul, was het dat maar) het mis gaat zal binnen enkele seconden de ruimte waarin de batterij staat zich volledig vullen met rook, naast dat de rook ook nog eens behoorlijk giftig is, heb je gewoon geen zicht meer (zelf een geoefende (bv brandweerman ) zal dat extreem lastig maken. Even los dat jouw gezin natuurlijk (en dat is echt geen verwijt) natuurlijk voor dit soort zaken niet geoefend is, dus paniek gaat een grote rol spelen.
Bij de brandweer is daar één spreekwoord voor; een onbeschermde man (of vrouw) kan prima een met rook gevulde ruimte ingaan, daar weer uitkomen is echter een heel ander verhaal, in ver uit de meeste gevallen gaat dat niet lukken. je bent door de gifte gassen ook behoorlijk snel in verminderde toestand en heel snel bewusteloos.
de locatie mag dus in mijn ogen niet een deel of in een open verbinding met de vluchtweg staan en plaats altijd een rookmelder/CO melder in die ruimte (is ook een advies van de brandweer) waarbij die ruimte wel over voldoende ventilatie moet beschikken.
Helaas zijn onze woningen gewoon niet bedoeld en er op toegerust voor dit soort apparatuur, een garage en of schuur zijn daar gewoon een betere keuze. Voor mensen die een kelder hebben (let op geen houten plafond) is eventueel ook een goede keuze.
Zeker bij een huis met houtskeletbouw is het extra oppassen.
die interne blusinstallatie is naar mijn bescheiden mening mn bedoeld om een beginnende brand van de cellen zo snel mogelijk (nog onder het kritieke punt) te bestrijden, alleen kan dit de ingang gezette chemische reactie niet stoppen, het kan deze alleen vertragen. Is overigens ook een van de reden dat ik voor Zendure gekozen heb, naast de bouwwijze.
Mogelijk dat Taro tijdens zijn bezoek aan Zendure in China hierover vragen kan stellen, ik verwacht eigenlijk dat Zendure hier wel test heeft uitgevoerd en het risico zo klein mogelijk heeft willen maken.
Een NMC accu zou ik er niet plaatsen nee, en omdat het houtskeletbouw is ook niet buiten tegen de woning. Als er iets in de fik vliegt hier staat in no time het hele huis in de fik. Vluchtwegen zijn dan via woonkamer naar de tuin, en verder alles via het dak aan de achterkant dat al op iets meer dan 2 meter hoog begint.
een MNC batterij heeft naast de rook ook nog een veel grotere kans op echt vuur en hoge temperaturen waardoor ook andere delen van die ruimte (bv jouw garderobe) in brand kunnen vliegen.
de veiligheidsregio rotterdam heeft een filmpje waar bij brand van een scootmobiel wordt getoond, binnen 2 minuten was er geen veilige vluchtmogelijkheid meer.

• Jan-tweak
  • Nu online
meesje schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:26:
Yes! Alles is binnen. Nu nog een moment prikken om er mee aan de slag te gaan. Wellicht woensdag. En hopelijk werkt ie goed met de HW P1 meter. Anders maar een HW splitter kopen. De micro-omvormer gaat een plek krijgen op zolder. Wellicht in de toekomst handig.
O ja, zoals in dit topic al aangegeven: een ticket inschieten helpt om de spullen eerder in huis te krijgen.
[Afbeelding]
heel veel plezier met de opbouw. Denk je aub ook aan een eigen groep voor deze prachtige thuis-batterij als je deze boven de 800W vermogen wilt gaan gebruiken. (mijn advies, neem een alamat)
En ja, ik zou zeker een HW splitter kopen, de werking van de HW P1 meter is eerder op dit moment nog een gokje. Zelf heb ik zowel een HW P1 ( ja, met die HW splitter) en een Zendure P1 meter (bestaat uit twee delen) en ook nog een Zendure smart meter CT.
mijn ervaring, ook bij anderen is dat de Zendure P1 meter doordat de comunicatie tussen de P1 dongle en de Zendure Brigde via LaRo loopt en niet via Wifi, daardoor heb je een veel sterker signaal, punt is dat de dongle dus bij je slimme meter geplaatst dient te worden en de brigde gaat mooi mee naar boven de zolder op en heeft daar met de omvormer een wifi verbinding, de omvormer zelf heeft echter daar ook een wifi signaal nodig. lukt dat niet (Denk dan eens met het gebruik van Powerline met Wifi als alternatief, ik gebruik dat al jaren bij mijn PV omvormer.

• bilgy_no1
Jan-tweak schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:23:
[...]

heel veel plezier met de opbouw. Denk je aub ook aan een eigen groep voor deze prachtige thuis-batterij als je deze boven de 800W vermogen wilt gaan gebruiken. (mijn advies, neem een alamat)
En ja, ik zou zeker een HW splitter kopen, de werking van de HW P1 meter is eerder op dit moment nog een gokje. Zelf heb ik zowel een HW P1 ( ja, met die HW splitter) en een Zendure P1 meter (bestaat uit twee delen) en ook nog een Zendure smart meter CT.
mijn ervaring, ook bij anderen is dat de Zendure P1 meter doordat de comunicatie tussen de P1 dongle en de Zendure Brigde via LaRo loopt en niet via Wifi, daardoor heb je een veel sterker signaal, punt is dat de dongle dus bij je slimme meter geplaatst dient te worden en de brigde gaat mooi mee naar boven de zolder op en heeft daar met de omvormer een wifi verbinding, de omvormer zelf heeft echter daar ook een wifi signaal nodig. lukt dat niet (Denk dan eens met het gebruik van Powerline met Wifi als alternatief, ik gebruik dat al jaren bij mijn PV omvormer.
Volgens mij moet de Zendure P1 meter gewoon met de app worden gekoppeld aan het WiFi netwerk en gaat de data vervolgens via de cloud naar HEMS. Ik heb de P1 wifi plug op best een afstand van de omvormer en daartussen is geen rechtstreekse verbinding voor zover ik bij het installeren heb kunnen zien.

Ik zie de P1 meter ook gewoon in mijn mesh netwerk zitten. Ik geloof niet dat er daarnaast nog een rechtstreekse verbinding is met de omvormer.

Waarmee ik maar wil zeggen dat de WiFi plug van de Zendure P1 meter niet per se naast de omvormer hoeft te zitten in een koude/vochtige omgeving.

• Marco83
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 06:25
Omdat mijn 2400ac een vaste aansluiting heeft op een eigen groep, heb ik deze zojuist aangemeld op energieleveren.nl.
Daar kon ik de bekende types aanmelden, maar er stonden ook 3 onbekende tussen.
De solarflow 800 ac, pro2 en AC+2.

De 800ac is een mooie toevoeging, maar ben erg benieuwd naar die andere 2…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2i08RQYw8GrXtST6KN-BE9aAhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jhi6Iq3CPWDZWh48qPr4MkvT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Marco83 op 19-01-2026 21:35 ]

• Marco83
Ik werd getriggerd doordat @avdl72 aangaf tevreden te zijn over het gedrag van Zenki.
Eerder heb ik er geen aandacht aan gegeven, omdat in dit forum vooral negatieve ervaringen stonden en gebruikte alleen Automodus.
Ik heb nu een week Zenki aan staan en wat Zenki doet is logisch. Goedkoopste uren wordt er ingekocht op basis van hoeveelheid geschat gebruik. Het gebruik is hier stabiel hoog door een warmtepomp. Tijdens dure uren gaat hij over op NOM.
Het is geen verdien model en speel quite op dit moment.
Dit komt voor een groot deel doordat de tarieven van zonneplan per kwartier in de Zendure app staan en Zonneplan per uur rekent. De opbrengst zou hoger zijn wanneer dit zou kloppen. Ik heb hiervoor een ticket gemaakt bij Zendure en ze geven aan er naar te gaan kijken.
Maar met de juiste input is Zenki zeker niet kansloos.
En in Zenki is de RTE 85,2% waar ik eerder niet hoger kwam dan maximaal 79%. Ik vermoed doordat er nu nagenoeg geen stilstand verliezen zijn. Omdat er veel meer door de batterij gaat nu, heb je absoluut wel meer verlies natuurlijk.

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04 20:53
maxbiss schreef op zondag 18 januari 2026 @ 20:11:
[...]

@Taro - Zeker: met splitter, zonder splitter — ik heb drie verschillende powermeters, allemaal geprobeerd. Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd, is een andere splitter. :)

De slimme meter stuurt overigens wel elke seconde een telegram, alleen de waarden lopen achter.

Uiteindelijk zie ik ook wel voordelen van de eigen software. Zo heb ik een optie om dynamisch alle zonne-energie op te slaan — een soort nul-op-de-meter, maar dan één kant op.
Ik heb ook dezelfde meter, maar geen accu. Het gedrag is echter hetzelfde. Iemand in dit forum had ook zo'n meter en die meldde dat de meter wel elke seconde een update stuurt zoals een 5.0 meter hoort te doen maar dat de data elke 10 seconde wordt geüpdatet. Dat lijkt inderdaad te kloppen. Het is hem gelukt om de meter te laten vervangen door een betere meter.

[ Voor 4% gewijzigd door GHorsie op 19-01-2026 22:16 ]

• vermelharosa
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-03 19:27
Taro schreef op zondag 18 januari 2026 @ 09:31:
Dat is goed nieuws. Tot nu toe is de aansturing van de Zendure omvormers (heb zelf 2x Hyper2000 en vanaf morgen een Solarflow 800 plus :)F ) via bluetooth nog beperkt. De app maakt prima verbinding vanaf een telefoon met enkel bluetooth, maar je kan geen energy plan instellen of wijzigen, alleen uitschakelen. Je ziet dan de melding "changing or starting a new plan is not supported at this time". Dat klinkt alsof ze het in principe in de toekomst toch wel mogelijk kunnen / willen maken. Aansturing via enkel bluetooth met Home Assistant of Homey zou ook interessant zijn.

11,5 kWh LFP | 4,0 kWh H2O | 1,8 kW IR

• rick_roox
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:58
Marco83 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:33:
Omdat mijn 2400ac een vaste aansluiting heeft op een eigen groep, heb ik deze zojuist aangemeld op energieleveren.nl.
Daar kon ik de bekende types aanmelden, maar er stonden ook 3 onbekende tussen.
De solarflow 800 ac, pro2 en AC+2.

De 800ac is een mooie toevoeging, maar ben erg benieuwd naar die andere 2…[Afbeelding]
Ik heb hem ook op Zenki draaien en op grove lijnen laad de batterij op goedkope uren en ontlaad op dure uren. Maar tussendoor doet de batterij allemaal gekke dingen zoals 15% opladen en dan weer ontladen naar 0% etc. Dit terwijl het het geen dynamisch tarief voordeel biedt. Bij mij loopt die pas enkele dagen op Zenki. Heeft dit tijd nodig en wordt dit steeds beter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Rm_Q31chtk29LhDpGakKI1nIII=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rybINvp3YGWQBcI8HVFa63pA.png?f=fotoalbum_large

• meesje
Jan-tweak schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:23:
[...]

Dank! Ik kijk er erg naar uit. Na veel thuisbatterij topics gevolgd te hebben, ga ik nu eindelijk eigen ervaring op doen. Ik kijk niet naar kosten, besparing, terugverdienen, etc. Ik wil eerst gewoon mijn zonne-energie op kunnen slaan voor later gebruik (in de avond). Wellicht later verder knutselen. Ik heb ook nog geen dynamisch contract.
Ik ga het eerst proberen met de HW P1 meter (hoe minder apparaten hoe beter). Als dat werkt, bestel ik wel snel de HW splitter (en Energy Socket, welke er sowieso nog gaat komen).
Mijn router bevindt zich in de meterkast. Daarom heb ik met de HW P1 meter ook nooit wifi issues. Ik had al gelezen over LaRo, wat een mooie techniek is als er grote afstand is tussen je P1 meter en je router.
Wat betreft het vermogen. Mijn batterij betreft de SF800Plus welke maar een 800w vermogen heeft. Een aparte groep lijkt me nog niet nodig, zolang ik niet meerdere SF800Plus exemplaren ga gebruiken. Toch?

• Marco83
rick_roox schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:49:
[...]

Ik heb hem ook op Zenki draaien en op grove lijnen laad de batterij op goedkope uren en ontlaad op dure uren. Maar tussendoor doet de batterij allemaal gekke dingen zoals 15% opladen en dan weer ontladen naar 0% etc. Dit terwijl het het geen dynamisch tarief voordeel biedt. Bij mij loopt die pas enkele dagen op Zenki. Heeft dit tijd nodig en wordt dit steeds beter?

[Afbeelding]
Zo grillig als op jouw afbeelding heb ik nog niet gezien. Wel wanneer hij bij minimaal SOC komt begint hij te pendelen op +/-2% en door de kwartier tarieven oogt het wel eens zenuwachtig, maar verder vrij strakke lijnen.
Ik vermoed dat de capaciteit hier een rol speelt.
Ik heb 3 batterijen, wat voldoende is om de ochtend en middag piek te overbruggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mruY5oB6hsObAQ3glw3Lim5VskA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8pTOYPgY8zC2286YfSWEIEU.jpg?f=fotoalbum_large

Patroon van vandaag, batterij heeft nog 10% SOC resterend voordat hij op minimum komt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5m7k_Ilno84CJ5YSDrcYN746Yjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RCYNTHMIgfwCynp3bW874Br0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Marco83 op 19-01-2026 23:22 ]

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:48
AquilaXL schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:05:
[...]

Gelukkig zit je met een Zendure dan goed. Ik heb hem ook in de onverwarmde schuur, ik neem de verliezen maar op de koop toe.
Precies, die staat op mijn shortlist voor 'gewoon zelfconsumptie verhogen'. De andere optie is full out gaan met Victron, om Power Assist te kunnen gebruiken op 3-fases. Heb nu in de winter soms piekbelastingen door laadpaal (3-fase) en warmtepomp (1-fase). Dat zou vooral een luxeprobleem oplossen, laadpaal knijpen is ook een optie. Dus Zendure staat zeker in de belangstelling.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Jan-tweak
  • Nu online
bilgy_no1 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:39:
[...]

Volgens mij moet de Zendure P1 meter gewoon met de app worden gekoppeld aan het WiFi netwerk en gaat de data vervolgens via de cloud naar HEMS. Ik heb de P1 wifi plug op best een afstand van de omvormer en daartussen is geen rechtstreekse verbinding voor zover ik bij het installeren heb kunnen zien.
als ik in mijn netwerk kijk zie ik zowel de Zendure omvormer als ook de brigde (ieder met zijn eigen ip adres.
in princiepe zouden dus de omvormer en de brigde gewoon direct met elkaar kunnen communiceren binnen het wifi netwerk en dat dus niet uitsluitend via de cloud moeten doen, want stel dat de cloud vertraging heeft of tijdelijk niet beschikbaar is?
volgens mij werkt de HA ook volledig autonoom buiten de cloud om en er is dus een directe verbinding tussen brigde (die de P1 informatie door geeft, waarbij de verbinding tussen P! dongle en de brigde uitsluitend via de LoRa loopt, de p1 dongle heeft namelijk geen wifi functionaliteit.
dat de brigde niet direct naast de omvormer hoeft te staan klopt, maar wat is het nadeel als je dat wel doet? mn omdat juist de verbinding tussen P1 dongle en bridge helemaal niet via wifi loopt maar uitsluitend via het eigen LoRa netwerk.
Zeker als er een verbinding tussen de omvormer en bridge bestaat lijkt me dat gewoon erg handig.
Mogelijk dat @Taro die vraag eens aan Zendure kan stellen, zover hij het antwoord niet al weet.
Ik zie de P1 meter ook gewoon in mijn mesh netwerk zitten. Ik geloof niet dat er daarnaast nog een rechtstreekse verbinding is met de omvormer.
volgens is dat dus de bridge en niet de P1 dongle zelf, zoals hierboven is aangegeven heeft deze geen wifi.
Waarmee ik maar wil zeggen dat de WiFi plug van de Zendure P1 meter niet per se naast de omvormer hoeft te zitten in een koude/vochtige omgeving.
klopt, maar mogelijk dat je deze wel in de buurt van de omvormer kunt plaatsen in een ruimte waar het niet koud (heeft eigenlijk geen effect op de werking, vochtige wil je uiteraard niet, de brigde heeft namelijk geen IP clasificatie, dus die kun je inderdaad niet buiten in een buitenstopcontact plaatsen.

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09:13
Even een vraagje aan mensen die ervaring hebben met de solarflow 2400.
Ik overweeg de aankoop van een systeem met 2 batterijen zodat ik +- 5,5kwh batterij heb.
Een optie is ook de marstek venus e, maar ik heb precies meer vertrouwen in de solarflow. En indien nodig kan ik nog gemakkelijk een batterij bijzetten.

Nu heb ik een vraag waar ik niet direct een antwoord op kon vinden.
Std staat de batterij net zoals Marstek op max 800 watt leveren aan het huis. Wat denk ik wel "ok" is.
Maar wat ik me vooral afvraag. Wil dit zeggen dat er ook met max 800 watt geladen word dan?
Of gaat laden wel sneller los van de output limit?

Want dan word dat wel een probleem natuurlijk.

Ik weet dat de toestellen apart op een zekering kunnen met hogere waardes, maar zou deze wel willen houden op 800 out / 2400 in bv.

Bedankt voor jullie ervaring te delen.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:25
Die 800W kun je naar 2400W veranderen.
Er is een hele discussie over waar dat vastgelegd is, maar ergens is er opgedoken dat 800W het maximale is wat je met een "plug en play" batterij mag terug leveren via een wcd.
Zendure heeft dus standaard een max van 800W ingesteld en als je dat verandert in de app dan moet je een handtekening zetten dat jij dat zelf gedaan hebt.
Je kunt dus max 2400W laden en/of ontladen

Het is wel aan te raden dat als je hoger dan 800W gaat je die Zendure op een eigen groep aansluit met een eigen automaat, want als je bijvoorbeeld een oven, inductieplaat of wasmachine op dezelfde groep aansluit en je gaat veel stroom uit de batterij leveren je ver over de maximale 3680W gaat terwijl de zekering dat niet ziet dan en niet in werking treed.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Idr548 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:06:
Ik overweeg de aankoop van een systeem met 2 batterijen zodat ik +- 5,5kwh batterij heb.
Een optie is ook de marstek venus e, maar ik heb precies meer vertrouwen in de solarflow. En indien nodig kan ik nog gemakkelijk een batterij bijzetten.

Std staat de batterij net zoals Marstek op max 800 watt leveren aan het huis. Wat denk ik wel "ok" is.
Maar wat ik me vooral afvraag. Wil dit zeggen dat er ook met max 800 watt geladen word dan?

Ik weet dat de toestellen apart op een zekering kunnen met hogere waardes, maar zou deze wel willen houden op 800 out / 2400 in bv.

Is gewoon apart instelbaar.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:56

Die 800 watt limiet geld niet voor opladen.
800 out / 2400 in is dus al standaard out of the box.

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Jan-tweak
  • Nu online

die 800W limiet, wat overigens in Nederland via de netcode is geregeld (en nog wat andere wetgeving) geld infeite uitsluitend voor de output (dus het leveren van stroom uit de batterij naar je huisinstallatie).
voor input is er eigenlijk geen wettelijke limiet en wordt bepaald door het apparaat zelf.
Overigens een goede vraag ;
spec's Zendure:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgQijIB0nlMJ8DvRiQWgQnPFRhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8rgh8H5XAybZCZd8B9B8e0l.jpg?f=fotoalbum_large
ik verwacht dat je input inderdaad tot de max. 2400W kan gaan, je output zal echter beperkt zijn tot die 800W (deze kun je overigens als de batterij zijn eigen groep (in de toekomst) heeft gekregen zelf in de app omhoogzetten).
zeker als je mn op NOM wilt gaan zitten en dat buiten de grootverbruikers (oven, kookplaat) wilt gaan doen, zul je waarschijnlijk zelf zien dat je eigenlijk niet echt boven die 800W uit gaat komen.
zie een voorbeeld van een dag in juli 2025.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8LkX14DBG3u5boc_ifCPpP9K_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utmV5Lb6mCmr20LtcsprLdk8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-tweak op 20-01-2026 11:46 ]

• Jan-tweak
  • Nu online
klump4u schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:17:
[...]

Is gewoon apart instelbaar.
volgens mij kun je alleen de output limiteren qua instellingen.

• a2aan
Jan-tweak schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:51:
[...]

volgens mij kun je alleen de output limiteren qua instellingen.
Nee, deze zijn los van elkaar instelbaar. Als ik in de Zendure app op het tandwieltje klik, en dan Safety Settings, staan ze beide onder elkaar.

• Jan-tweak
  • Nu online
a2aan schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:01:
[...]

Nee, deze zijn los van elkaar instelbaar. Als ik in de Zendure app op het tandwieltje klik, en dan Safety Settings, staan ze beide onder elkaar.
oeps, je hebt helemaal gelijk, staat een beetje misleidend in de app, op het hoofdmenu staat namelijk netuitvoermodus, pas als je daar op klikt staat geheel boven netinvoermodus en daaronder net uitvoermodus. maar let wel op als je niet in Hems staat maakt hij dus onderscheid in waar de stroom vandaan komt, zet je deze bv op 200W dan gaat hij direct ook laden, heb je geen of onvoldoende zonnestroom dan gaat dat dus gewoon via het net.
Als je hem echter op hems hebt staan om op NOM te gaan draaien heeft die instelling dus geen effect. of vergis ik me hier nu mee?
Pagina: 1 ... 165 ... 213 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.