Nog 2 weken, dan start de reis naar Hong Kong -> Shenzhen, China: Rondleiding door de Zendure fabriek, productroadmap, interview met Zendure medewerkers, kennismaking met de Zendure CEO, etc.
Maandag voor de zekerheid nog een aantal vaccinaties halen. Is qua totale voorbereiding wat pittiger dan een reis binnen Europa, maar vast de moeite waard
Misschien wel leuk moment voor nieuwe mensen hier om te delen hoe dit ooit is begonnen en hoe de journey naar de huidige situatie is verlopen: In 2024 keek ik naar een zelfbouw accu (DIY accu topic, Ecoflow topic), 2x EcoFlow micro-omvormer met zelfgemaakte kabels in de maak, hydraulische krimptang gekocht, kabelschoentjes, zekeringen, etc. Ook een tijdje rondgehangen in de Victron topics, offertes opgevraagd, etc.
Uiteindelijk besloten voor de Hyper 2000 te gaan omdat die ook buiten kon staan en mij dat veiliger leek dan zelf iets prutsen.
Destijds was Zendure nog niet actief in Nederland en werd er nog gewacht op goedkeuring voor het Nederlandse stroomnet. Dus heb de 2x Hyper 2000 eerst buiten onder de overkapping gezet icm Duitsland als land, want Nederland was nog niet beschikbaar en de verzekering zou dat vast niet ok vinden. Toen volgde goedkeuring voor Nederland, een App update, en kon ik ze binnen neerzetten.
Leuk om een aantal foto's van die tijd te delen:
De eerste producten:
De eerste extra bestelling voor mij en mijn pa:
Buiten, winter, naast de BBQ
Nog een extra accu erbij, in combinatie met de AIO2400:
Experimenteren met de HUB2000 en ACE1500:
De onderverdeler geplaatst en Hypers in de garage:
De upgrade naar 4xHyper binnen:
Vervolgens nog 6x Hyper gehad, maar kan ik geen foto meer van terugvinden.
SF800 Pro testopstelling met 4 panelen:
Hypers en 2400AC's:
SF800 micro-omvormers, HUB2000, etc.:
Overgang van Hyper 2000's naar 2400AC's:
Het betere spionagewerk:
Nog meer vreemd bezoek:
En de huidige situatie na 1,5 jaar alle Zendure producten te hebben getest:
Tof dat een Hyper 2000 in oktober 2024 icm hobby zo uit de hand kan lopen... Heel erg benieuwd en veel zin in het bezoek aan Zendure in China
[
Voor 31% gewijzigd door
Taro op 18-01-2026 09:46
]