• Heerlijk Helder
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-02 13:53
Ik loop sinds gisteren tegen een issue aan dat ik een Error Code 46 (Battery hot-swapping failure) krijg. Ik zie de omvormer nog wel, maar de batterijen eronder niet meer. Na een reboot zie hij de batterijen weer en ze werken mee met laden en ontladen, maar na enige tijd verdwijnen ze weer en komt de Error Code terug.

Het enige wat is veranderd is een firmware update, maar dat is al meer dan een week geleden geweest.

Iemand anders hier ervaringen mee?

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:12
Heerlijk Helder schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:00:
Ik loop sinds gisteren tegen een issue aan dat ik een Error Code 46 (Battery hot-swapping failure) krijg. Ik zie de omvormer nog wel, maar de batterijen eronder niet meer. Na een reboot zie hij de batterijen weer en ze werken mee met laden en ontladen, maar na enige tijd verdwijnen ze weer en komt de Error Code terug.

Het enige wat is veranderd is een firmware update, maar dat is al meer dan een week geleden geweest.

Paar Posts terug had @peterbier dit volgens mij ook. Misschien dus toch even een service request indienen.

[ Voor 9% gewijzigd door frankj030 op 31-12-2025 13:46 ]

frankj030 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:04:
[...]

Paar Posts terug had @peterbier dit volgens mij ook. Misschien dus toch even een service request indienen.
Blijkbaar gaat er iets mis met de communicatie, misschien goed om even de omvormer eraf te pakken, en de connectoren te controleren.

Wel even de omvormer uitzetten van te voren door de knop ingedrukt te houden.

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• frankj030
De nieuwe firmware met HW ondersteuning is er nu ook voor de SF800pro. Zelf nog niet geprobeerd want niet thuis.
Heerlijk Helder schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:00:

Volgens mij een firmware bug.
Ik had niks veranderd aan mijn stapel maar omdat de volgorde niet klopte een volledig reset gedaan van de 2400.
En toen kwam de melding.
Ging ook vanzelf weg.
Omdat ik de volgorde volgens app wil ben ik batterijen gaan wisselen.
Helaas klopt de volgorde nog niet.
De code kwam heel even in beeld en nu niet weer gezien.
Even afwachten als het vaker voorkomt een melding bij Zendure doen.
frankj030 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:32:
De nieuwe firmware met HW ondersteuning is er nu ook voor de SF800pro. Zelf nog niet geprobeerd want niet thuis.
Hier even de sf800pro geüpdatet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJOaNqegApmMv8GpOQL4l0iObg0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yp0tuEoOUgeHEQwFjcKpCzHS.jpg?f=fotoalbum_large

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-04 09:04
Vraagje, onze zendure Solarflow 2400AC draait nu een paar weken. De teruglevering naar het net is minimaal maar op sommige momenten gaat er nog best wel wat stroom het net op. Vandaag 0,3 kWh tot nu toe en gemiddeld 1-1,5 kWh per week. Is hier nog iets te finetunen in de Zendure app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fKfWVt3F4MmwW8lIb2OCqm_3Tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tljEa2riFQEYXiEDvDSMU4Qn.jpg?f=fotoalbum_large
peterbier schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:16:
[...]

Volgens mij een firmware bug.
Ik had niks veranderd aan mijn stapel maar omdat de volgorde niet klopte een volledig reset gedaan van de 2400.
En toen kwam de melding.
Ging ook vanzelf weg.
Omdat ik de volgorde volgens app wil ben ik batterijen gaan wisselen.
Helaas klopt de volgorde nog niet.
De code kwam heel even in beeld en nu niet weer gezien.
Even afwachten als het vaker voorkomt een melding bij Zendure doen.
Zelf heb ik het gezien toen ik de 2400ac van de batterijen afpakte, denk toch een communicatie foutje.
Intussen al een ticket gemaakt voor de niet kloppende volgorde? Ben wel benieuwd of ze dit gaan oplossen.
Bij mij klopt die ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 31-12-2025 16:12 ]

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

G-addict schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:54:
Vraagje, onze zendure Solarflow 2400AC draait nu een paar weken. De teruglevering naar het net is minimaal maar op sommige momenten gaat er nog best wel wat stroom het net op. Vandaag 0,3 kWh tot nu toe en gemiddeld 1-1,5 kWh per week. Is hier nog iets te finetunen in de Zendure app?

[Afbeelding]
Heb je een DSMR 5.x meter die iedere 1 seconde een update doorgeeft? Als dat 10 seconden betreft, dan zit daar de oorzaak.

Via HEMS zie ik meer kWh's naar het net weglekken dan met Home Assistant waar je dit zelf kunt beïnvloeden. Bij HEMS zie ik toch wel vaak 20-50 Watt teruggeleverd worden itt 0-20 Watt via HA.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:36
G-addict schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:54:

[Afbeelding]
De 2400AC hanteert een buffer van 50W, waardoor je ten tijde van PV-overschot feitelijk continu 50W teruglevert. Dat is na zes uur dus 0,3kWh.

In de zomer, wanneer je (vrijwel) iedere dag een netto PV-overschot hebt, is dat prima. Maar in de winter, wanneer je iedere Wh PV-overschot in je accu wil stoppen, is het juist onwenselijk.

Ik heb een feature request ingediend om (voor in de winter) de 50W buffer te kunnen 'verschuiven' naar 0W-50W (import), in plaats van -50W-0W (export).

Misschien helpt het als meer mensen hetzelfde verzoek indienen.
geert1992 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:12:
[...]

Zelf heb ik het gezien toen ik de 2400ac van de batterijen afpakte, denk toch een communicatie foutje.
Intussen al een ticket gemaakt voor de niet kloppende volgorde? Ben wel benieuwd of ze dit gaan oplossen.
Bij mij klopt die ook niet.
Nee nog niet gedaan.
Misschien volgend jaar een keer doen.
Opzich werkt mijn 2400AC perfect.
Alleen zoals ik al vermeld dat de volgorde van de batterijen niet klopt in de app met de werkelijkheid.
Maar ik ben niet de enige die dit heeft.
Wat ik nog wel wil proberen de 2e en 3e batterij omruilen.
En dan kijken wat hij doet met de volgorde.
peterbier schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:46:
[...]

Nee nog niet gedaan.
Misschien volgend jaar een keer doen.
Opzich werkt mijn 2400AC perfect.
Alleen zoals ik al vermeld dat de volgorde van de batterijen niet klopt in de app met de werkelijkheid.
Maar ik ben niet de enige die dit heeft.
Wat ik nog wel wil proberen de 2e en 3e batterij omruilen.
En dan kijken wat hij doet met de volgorde.
Gelukkig is volgend jaar dichtbij! Goed voornemen, om even een ticket in te schieten.

Over tickets gesproken, ik had er 1 gemaakt voor de homewizard p1 meter.

Ze vroegen mij;
Please provide the SN code for the bridge of your P1 electricity meter. We will forward this to our technical team for investigation.

Ik heb ze nu het type nummer gegeven van mijn p1 splitter, het type slimme meter+daar het serienummer van.

Iemand een idee wat ze bedoelen met; bridge of your P1 electricity meter?

[ Voor 27% gewijzigd door geert1992 op 31-12-2025 17:03 ]

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:41
geert1992 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:54:
[...]

Gelukkig is volgend jaar dichtbij! Goed voornemen, om even een ticket in te schieten.

Ze vroegen mij;
Please provide the SN code for the bridge of your P1 electricity meter. We will forward this to our technical team for investigation.

Ik heb ze nu het type nummer gegeven van mijn p1 splitter, het type slimme meter+daar het serienummer van.

Ik heb de P1 meter ook direct in de slimme meter geprobeerd, dus zonder splitter, maakt niks uit werkt ook niet.
geert1992 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:54:
[...]

Ze vroegen mij;

Ik denk dat ze denken in de vorm van hun eigen P1-meter waar een bridge bij zit, maar ze zullen dus niet begrijpen dat ze daar de enige in zijn en andere merken dat niet hebben :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• G-addict
Taro schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:23:
[...]

Heb je een DSMR 5.x meter die iedere 1 seconde een update doorgeeft? Als dat 10 seconden betreft, dan zit daar de oorzaak.

Via HEMS zie ik meer kWh's naar het net weglekken dan met Home Assistant waar je dit zelf kunt beïnvloeden. Bij HEMS zie ik toch wel vaak 20-50 Watt teruggeleverd worden itt 0-20 Watt via HA.
Ja, DSMR 5.X en via HEMS. Tzt dan ook maar over naar HA.

• G-addict
a2aan schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:32:
[...]

De 2400AC hanteert een buffer van 50W, waardoor je ten tijde van PV-overschot feitelijk continu 50W teruglevert. Dat is na zes uur dus 0,3kWh.

In de zomer, wanneer je (vrijwel) iedere dag een netto PV-overschot hebt, is dat prima. Maar in de winter, wanneer je iedere Wh PV-overschot in je accu wil stoppen, is het juist onwenselijk.

Ik heb een feature request ingediend om (voor in de winter) de 50W buffer te kunnen 'verschuiven' naar 0W-50W (import), in plaats van -50W-0W (export).

Misschien helpt het als meer mensen hetzelfde verzoek indienen.
Van die buffer wist ik niet. In de zomer wil ik die 50W buffer straks ook niet ivm terugleverkosten.

• a2aan
G-addict schreef op woensdag 31 december 2025 @ 18:20:
[...]

Van die buffer wist ik niet. In de zomer wil ik die 50W buffer straks ook niet ivm terugleverkosten.
Verbruik jij dan ál je opgewekte energie zelf? Of 'knijp' je op zonnige dagen je opwek af?

Volgens mij levert teruglevering vrijwel altijd meer op dan het kost, en in de zomer lever ik sowieso wel iedere dag >1kWh terug, dus die 50W heb ik dan niet zo'n moeite mee.

• Helahola!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:59
Xsion schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:46:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, zowel voor ac2400 als voor de p1 meter.
Heb je hier ooit een oplossing voor gevonden?
Bij mij wilde het ook niet lukken. Vandaag maar eens opnieuw geprobeerd dit keer vlakbij de p1 meter. Nu deed hij het wel. Misschien over een paar dagen nog eens proberen.

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:36
Devke schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:28:
[...]

Gebruik je geen HA oid? Ik weet dat er een 25 Watt bleef lopen altijd. Door wat commando's erin te gooien heb ik dat naar 0 gebracht en is het nu alleen de omvormer nog met 9 Watt. Ik dacht dat dit in de integratie van bv @FireSon / Zendure al opgelost was. Niet dus? Je kunt dit wel meten door even een socket tussen je Zendure en net te hangen.
Nee ik gebruik (nog) geen HA. Ik heb inderdaad een HomeWizard socket tussen de batterij en het net hangen.

Ik heb hier nog is wat verder naar zitten kijken en het is net of het gedrag van de batterij is veranderd (wellicht door de recente bios update?). Voorheen gebruikte de omvormer altijd zo'n 19W in standby modus. Nu is dit altijd 0W. Ik kan alleen maar concluderen dat de omvormer vanuit de batterij wordt gevoed. Dit zou de 3% capaciteit verlies per dag mogelijk verklaren. Echter bij het bereiken van het minimum ingestelde batterij niveau, blijft de omvormer zich vanuit de batterij voeden. Ik heb dit getest zowel standalone als via HEMS.

• G-addict
a2aan schreef op woensdag 31 december 2025 @ 18:37:
[...]

Verbruik jij dan ál je opgewekte energie zelf? Of 'knijp' je op zonnige dagen je opwek af?

Volgens mij levert teruglevering vrijwel altijd meer op dan het kost, en in de zomer lever ik sowieso wel iedere dag >1kWh terug, dus die 50W heb ik dan niet zo'n moeite mee.
Tot nu toe lever ik flink terug op jaarbasis, maar als het niks oplevert of geld gaat kosten dan ga ik wel op zero export sturen. En dan wil ik die 50W buffer dus liever ook niet.

Maar om de omvormers van de panelen, de accu en de warmtepomp samen te laten werken zal tzt HA wel een vereiste zijn.

• a2aan
Supahted schreef op woensdag 31 december 2025 @ 19:09:
[...]

Nee ik gebruik (nog) geen HA. Ik heb inderdaad een HomeWizard socket tussen de batterij en het net hangen.

Ik heb hier nog is wat verder naar zitten kijken en het is net of het gedrag van de batterij is veranderd (wellicht door de recente bios update?). Voorheen gebruikte de omvormer altijd zo'n 19W in standby modus. Nu is dit altijd 0W. Ik kan alleen maar concluderen dat de omvormer vanuit de batterij wordt gevoed. Dit zou de 3% capaciteit verlies per dag mogelijk verklaren. Echter bij het bereiken van het minimum ingestelde batterij niveau, blijft de omvormer zich vanuit de batterij voeden. Ik heb dit getest zowel standalone als via HEMS.
Zo kijk ik er ook tegenaan. Ik had een support ticket geopend omdat ik het kwalijk vind dat de minimaal ingestelde SoC niet goed wordt gehandhaafd. En alhoewel Zendure aangeeft dat ze dit gaan "optimaliseren", moest ik me vooral ook niet druk maken, omdat het systeem zichzelf zou beschermen tegen (schade door) 0% SoC. Het leek me niet zinvol om mijn argumenten voor de derde keer te herhalen, maar misschien helpt het als anderen hun zorgen ook met Zendyre delen.

Dit is wat mij op 23 december werd medegedeeld:
Regarding the issue you raised, we need to explain that the device cannot completely hibernate in standby mode; it needs to continuously maintain power to internal components, such as grid monitoring and Wi-Fi. During this time, it is powered by the battery and does not draw power from the public grid (in accordance with the principle of using green electricity). Therefore, the SOC will continue to slowly decrease after reaching the set cutoff point.

We plan to optimize the power replenishment logic when the SOC falls below the minimum threshold. However, the current device operating logic has minimal impact on the device; it will automatically replenish power when the battery drops to 0% to protect the battery. You don't need to worry too much.
Volgens mij is het voltage op 5% of lager nog steeds relatief hoog voor een LFP accu en is daarom niet direct schadelijk en vandaar ook hun bericht. Daaronder zit blijkbaar nog een buffer.

• a2aan
Taro schreef op woensdag 31 december 2025 @ 19:39:
Volgens mij is het voltage op 5% of lager nog steeds relatief hoog voor een LFP accu en is daarom niet direct schadelijk en vandaar ook hun bericht. Daaronder zit blijkbaar nog een buffer.
Ze zullen ongetwijfeld gelijk hebben dat de accu goed 'beschermd' wordt. Maar als ik 50% als minimale SoC instel, vind ik dat 'ie niet naar 45% terug moet lopen, laat staan 5%.

• a2aan
Overigens begreep ik dat de 2400AC via HA naar een stand-by staat kan waarin er veel minder dan de welbekende 19W wordt verbruikt.

Via de verschillende HEMS modi bleef de bovenkant van het apparaat altijd (lauw) warm bij mij, wat vermoedelijk door de omvormer komt. Als HEMS bij 0W laden/ontladen ook de omvormer zou uitschakelen, én als WiFi, grid monitoring, etc. met ~1W zou kunnen, dan is de impact van het probleem al meteen 20x minder.
a2aan schreef op woensdag 31 december 2025 @ 20:16:
[...]

Ze zullen ongetwijfeld gelijk hebben dat de accu goed 'beschermd' wordt. Maar als ik 50% als minimale SoC instel, vind ik dat 'ie niet naar 45% terug moet lopen, laat staan 5%.
Vergeet niet dat de SoC een indicatie is. Alles behalve 100 procent is een indicatie. Dus iets precies op 50 procent willen houden is bijna niet haalbaar.
En zou het echt verschil maken? 45 procent of 50 procent?

• a2aan
geert1992 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 20:26:
[...]

Vergeet niet dat de SoC een indicatie is. Alles behalve 100 procent is een indicatie. Dus iets precies op 50 procent willen houden is bijna niet haalbaar.
En zou het echt verschil maken? 45 procent of 50 procent?
Dat 50% een indicatie is, en niet exact, daar moeten we mee leven. Maar als het apparaat, op basis van een zo betrouwbaar mogelijke inschatting, de 50% (of welke andere minimaal ingestelde SoC) heeft bereikt, vind ik dat er 0,0W van de accu naar de omvormer moet gaan, zeker niet als de omvormer AC-spanning heeft.

En ja, het BMS van de accumodule verbriukt ook energie, en de chemische ontlading is ook niet 0, dus er zal altijd wel iets van ontlading optreden, maar als de 2400AC warm aan blijft voelen terwijl de minimale SoC is bereikt, én er 0W uit het net wordt onttrokken, dan is er mijns inziens sprake van een bug, of ontwerpfout.

Het zal een cultuurdingetje zijn dat Zendure 'groene energie' belangrijker vindt dan het honoreren van een door de gebruiker gekozen instelling.
a2aan schreef op woensdag 31 december 2025 @ 20:37:
[...]

Dat 50% een indicatie is, en niet exact, daar moeten we mee leven. Maar als het apparaat, op basis van een zo betrouwbaar mogelijke inschatting, de 50% (of welke andere minimaal ingestelde SoC) heeft bereikt, vind ik dat er 0,0W van de accu naar de omvormer moet gaan, zeker niet als de omvormer AC-spanning heeft.

En ja, het BMS van de accumodule verbriukt ook energie, en de chemische ontlading is ook niet 0, dus er zal altijd wel iets van ontlading optreden, maar als de 2400AC warm aan blijft voelen terwijl de minimale SoC is bereikt, én er 0W uit het net wordt onttrokken, dan is er mijns inziens sprake van een bug, of ontwerpfout.

Het zal een cultuurdingetje zijn dat Zendure 'groene energie' belangrijker vindt dan het honoreren van een door de gebruiker gekozen instelling.
Maakt het ook uit hoe je de mini SoC interpreteert?
Zou het ook de ondergrens kunnen zijn waarbij de omvormer moet stoppen met ontladen?
Zo interpreteer ik het in ieder geval. Ik monitor het zo nu en dan even, mocht er langere tijd geen spread zijn.
En dat is niet dagelijks. Mijn eigen ervaring is dat ik hem gerust een week op 10% kan laten staan.
Heb een 2400ac met 4 batterijen.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1992 op 31-12-2025 20:53 ]

• a2aan
geert1992 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 20:51:
[...]

Maakt het ook uit hoe je de mini SoC interpreteert?
Zou het ook de ondergrens kunnen zijn waarbij de omvormer moet stoppen met ontladen?
Zo interpreteer ik het in ieder geval. Ik monitor het zo nu en dan even, mocht er langere tijd geen spread zijn.
En dat is niet dagelijks. Mijn eigen ervaring is dat ik hem gerust een week op 10% kan laten staan.
Heb een 2400ac met 4 batterijen.
Nou de naam van de setting is "Stop Discharging", en ik vind dat de omvormer dan helemaal 'losgekoppeld' moet worden van de accu. Dat heeft weer andere nadelen, zoals het uitvallen van het systeem bij een eventuele stroomstoring, maar wat mij betreft is er weinig ruimte voor interpretatieverschillen.

Maar als we de wereld minder zwart/wit en wat grijzer willen bekijken, dan zou ik zeggen dat ~1W verbruik vanuit de accu nog wel acceptabel is, maar 19W echt niet.

Nou lijkt het erop dat je het systeem via HA in een 'diepere' stand-by kan krijgen dan met HEMS, dus misschien is het een relatief simpele change in HEMS.

Edit: e.e.a. hangt ook erg af van wat je wil bereiken. Ik gebruik de 2400AC in de winter primair als energie-opslag voor noodsituaties. Zonder accu heb ik nu <1kWh per week export van PV-opwek, die ik liever in de accu zou stoppen dan op het net, maar daar weegt 19W continu verbruik natuurlijk niet tegenop. Mijn 2400AC staat nu daarom helemaal uit, enosgekoppeld van het net.

[ Voor 14% gewijzigd door a2aan op 31-12-2025 21:07 ]

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Jaar loopt ten einde en mede door de Zendure accu's heb ik dit jaar 51,2% direct of indirect eigen zonnestroom gebruikt.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

a2aan schreef op woensdag 31 december 2025 @ 21:02:
[...]

Nou de naam van de setting is "Stop Discharging", en ik vind dat de omvormer dan helemaal 'losgekoppeld' moet worden van de accu. Dat heeft weer andere nadelen, zoals het uitvallen van het systeem bij een eventuele stroomstoring, maar wat mij betreft is er weinig ruimte voor interpretatieverschillen.

Maar als we de wereld minder zwart/wit en wat grijzer willen bekijken, dan zou ik zeggen dat ~1W verbruik vanuit de accu nog wel acceptabel is, maar 19W echt niet.

Nou lijkt het erop dat je het systeem via HA in een 'diepere' stand-by kan krijgen dan met HEMS, dus misschien is het een relatief simpele change in HEMS.

Edit: e.e.a. hangt ook erg af van wat je wil bereiken. Ik gebruik de 2400AC in de winter primair als energie-opslag voor noodsituaties. Zonder accu heb ik nu <1kWh per week export van PV-opwek, die ik liever in de accu zou stoppen dan op het net, maar daar weegt 19W continu verbruik natuurlijk niet tegenop. Mijn 2400AC staat nu daarom helemaal uit, enosgekoppeld van het net.
Na het interview met Zendure heb ik dit punt (zoals door jullie voorgesteld) ook aangekaart. Hieronder de door mij gestelde vraag, samen met hun antwoord:

Question:
Investigate and reduce unexpected SoC drops that users occasionally experience. Consider implementing logic such as automatically recharging when the SoC falls below a minimum threshold (e.g. auto-charging when it drops 2% below the minimum SoC).

Zendure’s response:
We will implement new logic to prevent the device from dropping below the configured minimum SoC. The only exception is when electricity prices are extremely high; in that case, charging the battery to maintain the minimum SoC will be avoided.

We zullen dus nog even geduld moeten hebben, maar ze hebben het dus al toegezegd.

klump4u schreef op woensdag 31 december 2025 @ 21:04:
Jaar loopt ten einde en mede door de Zendure accu's heb ik dit jaar 51,2% direct of indirect eigen zonnestroom gebruikt.
Dat is keurig! Heb je toevallig ook nog een cijfer voordat je accu's had?

Dit jaar en sinds de Zendure (s) in de garage staan achter een HomeWizard MID kWh meter.
De installatie draaidt alleen op NOM.
De rte "in zijn geheel over jaar opgeteld" wordt minder omdat de batterijen op minimaal soc te houden. (Wintermaanden)
Dit over een jaar uitgesmeerd. (Min paar maand toen de 2 Hypers in de woonkamer stonden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fH57MHE-cvNauquHhJQqzBob3SE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2AC5QhObivTV2wKbcKN0hib.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door peterbier op 31-12-2025 21:53 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4cHOviSHPZ0QCdy6XKG2MDWWB4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p8VZz6D6zjNY45YksvlMbHrh.png?f=fotoalbum_large
RTE van 84 procent! De RTE is een mix van hypers, en een enkele 2400ac. Winter, en zomer gecombineerd.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

geert1992 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 21:18:
[...]

Dat is keurig! Heb je toevallig ook nog een cijfer voordat je accu's had?
Vorig jaar 30,1%

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

Dat is keurig! Had je toen ook al zoveel zonnepanelen? En een EV?

• klump4u
  • Niet online

klump4u

geert1992 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 21:53:
[...]

Dat is keurig! Had je toen ook al zoveel zonnepanelen? En een EV?
Panelen wel ja, eigen EV vanaf Augustus maar vorig jaar heeft mijn schoonzoon hier altijd geladen i.v.m. verbouwing bij hun huis.
Er is volgens deShellyPM mini gen3 1759 kWh in gegaan en er is 1462 kWh uitgekomen.

Supahted schreef op woensdag 31 december 2025 @ 19:09:
[...]

Okey. Hier staat dat nu ook op 0 Watt maar daar moet ik hem wel heen sturen met HA. Alleen als de bovengrens en ondergrens van SoC bereikt is dan doet hij dit niet. Van de week even gekeken wat de omvormer gebruikt. Dat is 9W maar dat wordt uit de batterij gehaald. 3% op een dag is fors dan idd. Hier zakt de SoC 1%. In de RTE merk ik het wel als het wat langer stil staat. Recent net boven de 72% in een meetperiode. Tijd voor wat meer schommelingen in de prijs van stroom. Voor jouw beeld.... ik handel alleen met Zendure nog.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:54
frankj030 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:32:
Wat zou het voordeel zijn van de hw P1 als de Zendure P1 goed functioneert? Uiteraard is proberen prima (tweakers)
Chupachups schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:11:
[...]

Wat zou het voordeel zijn van de hw P1 als de Zendure P1 goed functioneert? Uiteraard is proberen prima (tweakers)
Geen, behalve dat als je al een HW P1-meter hebt en nog geen Zendure P1-meter dat je nu geen nieuwe er meer bij hoeft te kopen.

Hierbij ook mijn thuisaccu stats over afgelopen jaar, sinds maart aangezien toen de onderverdeler met HW 3-fase kWh meter in gebruik is genomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KG3gOQJCYi6dezmMQ99XwBVwddQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VoPf5IUszGGaSAYOyCWF24vJ.png?f=user_large
Voor de volledigheid: Is niet mijn volledige stroomrekening, alleen import + export maal dynamische tarieven in die meter.

Helaas iets vertroebeld door 2 micro's die gaandeweg het jaar ook op dezelfde meter zijn toegevoegd. En aan de andere kant heb ik ook met verschillende andere accu's gehandeld buiten de HW 3-fase meter om, dus dat compenseert elkaar ook weer iets. De SF800Plus zit bijv. op een ander en niet-gemeten stopcontact in de garage.

Taro schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:20:
[...]

Geen, behalve dat als je al een HW P1-meter hebt en nog geen Zendure P1-meter dat je nu geen nieuwe er meer bij hoeft te kopen.
Persoonlijk ben ik blij met deze ondersteuning als backup.
Mocht Homey of Home Assistant (die allebei op een NUC draaien) een keer weigeren, dan kan ik via de Zendure app alles alsnog aansturen. Bovendien is het leuk om de applicatie eens goed te kunnen testen.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:50
Mijn ervaring met de slimme meter modus is tot nu toe matig.

Ik heb de Zonneplan tarieven ingevuld: 0,092 + 0,02 (inkoop); BTW 21%.

Zendure laat dan echter kwartierprijzen zien, terwijl Zonneplan nog uurtarieven hanteert. De kwartierprijzen laten afgelopen nacht behoorlijke verschillen zien binnen het uur.

Gevolg is dat het laden steeds stopt en direct weer begint te ontladen om de netafname te compenseren. Door de warmtepomp gaat dat met best wat vermogen.

De batterij moest vanochtend weer even lekker goedkoop vol laden (laagste prijs bij Zonneplan was €0,1381 tussen 6 en 7 uur), maar de batterij was gewoon nog op 10%.

Mijn klachten:
- kwartiertarieven weergeven ipv uurtarieven
- direct weer gaan ontladen wanneer de prijs weer boven de dolprijs voor het laden komt

Vooral dat laatste is gewoon heel erg dom. Daar zou je een spread willen kunnen opgeven om tenminste de RTE verliezen en eventuele inkoop/terugleververschillen goed te kunnen maken.

Ik vind de app van Zendure echt nog niet goed en de instellingen zijn gewoon niet handig. Ik zal een klacht indienen en hopelijk gaan ze het dan fixen.

Ondertussen moet ik denk ik maar HA gaan afstoffen en de batterij van daaruit gaan aansturen. Maar ik ben geen programmeur en het gaat me niet makkelijk af om die dingen in te stellen. Helaas moet je tegenwoordig wel om je energiekosten nog enigszins gunstig te houden...

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:03
bilgy_no1 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:33:
Helaas moet je tegenwoordig wel om je energiekosten nog enigszins gunstig te houden...
Nou, mijn ervaring is andersom. Elk nieuw contract dat ik de afgelopen 5 jaar (1-jaar vast, variabel en nu dynamisch) afsloot was goedkoper dan de vorige keer... Waar zit jouw stijging in?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• bilgy_no1
Pr088 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:08:
[...]

Nou, mijn ervaring is andersom. Elk nieuw contract dat ik de afgelopen 5 jaar (1-jaar vast, variabel en nu dynamisch) afsloot was goedkoper dan de vorige keer... Waar zit jouw stijging in?
Behalve dan in 2022/23 en in 2024 was de winter ook nog duur. Ik heb ook een warmtepomp met dus flink verbruik in juist de duurste maanden.

Dat wil ik uiteraard optimaliseren, zowel in gebruik van de meest duurzame energie (correleert sterk met lage prijs bij dynamische tarieven) als qua kosten.

Dat optimaliseren vergt dus wel een flinke mate van automatiseren. Dat kun je overlaten aan externe cloud partijen, maar doe ik liever lokaal draaiend. Ik moet me dan wel verdiepen in het programmeren van Home Assistant.

Op jaarbasis scheelt dat al snel honderden euro's.

• TheAnT
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 24-03 12:28
Hoi,

kan iemand mij uitleggen hoe de off grid mode werktop op de 2400ac?

Als ik deze via de app op smart modus zet en dan vervolgens normal mode kies dan discharged mijn batterij niet meer? Of zal hij dan zelf een reserve van de batterij bijhouden? Of mag ik deze fucntie enkel aanzetten als de zendure niet meer met de stekker zelf in aangesloten?

• KaEs
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:18
Ook voor mij een vreemde waarneming t.a.v. off grid stopcontact. Ik heb 4 van de 12 stekker zonnepanelen (ze zijn per 4 aangesloten op een micro inverter) aangesloten op het off grid stopcontact. Als de batterij vol is, in deze tijd van het jaar lukt dat alleen met AC laden, dan wordt de door de zonnepanelen opgewekte stroom niet doorgeleverd aan het net. Geen idee hoe dit komt. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met dat het off grid stopcontact dan geen contact lijkt te hebben met het grid waardoor de zonnepanelen niet gaan leveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4pM1qUZMqZwzNR92R3vN0w9riw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kekPb89kYSUgBv1GZWi0iYTk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scvsZ6rv_gc6QFyxfzS4m2Zlz3M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VaCIRSvQbecle9fuWCDFNMnz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RU3GDgvm6bBwq_u5kT5Y-Dxusbs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7COGcP0h2SvIE6Pnmtmjfdop.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door KaEs op 01-01-2026 13:59 ]

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

KaEs schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 13:45:
Ook voor mij een vreemde waarneming t.a.v. off grid stopcontact. Ik heb 4 van de 12 stekker zonnepanelen (ze zijn per 4 aangesloten op een micro inverter) aangesloten op het off grid stopcontact. Als de batterij vol is, in deze tijd van het jaar lukt dat alleen met AC laden, dan wordt de door de zonnepanelen opgewekte stroom niet doorgeleverd aan het net. Geen idee hoe dit komt. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met dat het off grid stopcontact dan geen contact lijkt te hebben met het grid waardoor de zonnepanelen niet gaan leveren.
Ergens klopt dat toch wel? Het is een off-grid stopcontact, het hele idee daarvan is dat het niet is gekoppeld aan het stroomnet en alleen gevoed wordt door de batterij.

Wat je zou kunnen proberen is om de batterij een beetje te ontladen / terugleveren, zodat de batterij weer ruimte heeft om de stroom van de zonnepanelen te accepteren. Misschien kan dat wel tegelijk.

• KaEs
Zr40 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 13:59:
[...]

Ergens klopt dat toch wel? Het is een off-grid stopcontact, het hele idee daarvan is dat het niet is gekoppeld aan het stroomnet en alleen gevoed wordt door de batterij.

Wat je zou kunnen proberen is om de batterij een beetje te ontladen / terugleveren, zodat de batterij weer ruimte heeft om de stroom van de zonnepanelen te accepteren. Misschien kan dat wel tegelijk.
Als het alleen een off grid stopcontact zou zijn heb je natuurlijk gelijk maar er staat duidelijk bij dat het ook een AC-gekoppelde micro-omvormeringang is. Dan is het niet goed dat deze afgeschakeld wordt als de accu vol is.

• a2aan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er is ergens een toggle waarmee je doorleveren (vanaf Off-Grid) naar het netwel/niet toestaat. Misschien staat die bij jou niet goed? Ik kan hem nu zelf even niet voor je zoeken, omdat mijn 2400AC uit staat.

• crbnnw
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 06-04 08:28

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Check even de volgende instelling: (mijn app staat in het Engels vanwege de slechte vertalingen)

HEMS aan:
- Home tabje
- Tik op het zeshoekig vormige icoontje rechtsbovenin
- Power Distribution Strategy
- Excess Energy Export (scrollen naar onderen)
- Zet dit op Allow/Toestaan

HEMS uit:
- Devices tabje
- Selecteer de omvormer
- Tandwiel rechtsbovenin
- Power Distribution Strategy
- Allow Excess Energy Export

[ Voor 4% gewijzigd door crbnnw op 01-01-2026 14:18 ]

🔋 9.6 kWh Zendure 2400AC & SF800PLS | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV

• a2aan
TheAnT schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 13:19:
Hoi,

kan iemand mij uitleggen hoe de off grid mode werktop op de 2400ac?

Als ik deze via de app op smart modus zet en dan vervolgens normal mode kies dan discharged mijn batterij niet meer? Of zal hij dan zelf een reserve van de batterij bijhouden? Of mag ik deze fucntie enkel aanzetten als de zendure niet meer met de stekker zelf in aangesloten?
Die modus zorgt ervoor dat je de Off-Grid poort te allen tijden kan gebruiken, en blijven gebruiken. Enige impact is dat er (continu) zo'n 6W wordt verbruikt. De verdere werking van het systeem wordt niet beïnvloed door de Off-Grid instelling.

• KaEs
@crbnnw bedankt voor de reactie. Ik doe de aansturing middels HEMS. Ik had deze instelling al op ‘toestaan’ staan. Dat is dus niet de oorzaak.

• Polvo176
Ik heb de SF800Pro update uitgevoerd, alle instellingen waren daarna op default gezet.
Iets om even op te letten of instellingen weer opnieuw gedaan moeten worden zoals energie overschot wat ik aan had staan en na de update uit stond.

Verder had ik al 2 Hypers op non actief gezet, de BMS van de 3e en de SF800Pro raakten door steeds een paar procent laden en ontladen dusdanig van streek dat ik ze uit Hems heb gehaald.
De batterijen laden nu alleen op de direct aangesloten zonnepanelen, zodra ze de 100% bereiken zet ik ze terug in HEMS en ontladen ze op stroomvraag.
Eén van de batterijen wil al niet meer naar 100% laden en blijft op 99% hangen en steeds met horten en stoten een beetje bijladen.
Dat gaat binnenkort een ticket worden.
De batterij op 50% - 100% zetten in Hems blijkt niet goed uit te pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Polvo176 op 01-01-2026 14:36 ]

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:05
x

[ Voor 100% gewijzigd door Pakhaas op 01-01-2026 15:43 ]

• c0mplex1
  • Laatst online: 28-03 19:23
a2aan schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:16:
[...]

Die modus zorgt ervoor dat je de Off-Grid poort te allen tijden kan gebruiken, en blijven gebruiken. Enige impact is dat er (continu) zo'n 6W wordt verbruikt. De verdere werking van het systeem wordt niet beïnvloed door de Off-Grid instelling.
De werking van het systeem wordt WEL beïnvloed als de Off-grid mode zowel in de Eco als Normaal mode staat.
Als de mode ingeschakeld is zal de 2400AC niet meer ontladen nadat het de max SoC level bereikt heeft. M.a.w. je kunt niet meer op NOM draaien.

PV 4340Wp OW | SF2400AC + 4*AB3000X | EV 65kWh | Dynamisch contract | HA OS op RPi5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-L2jZe6hMVHzph7e5YNrzYZBrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQNkNdU3t3WJCX2mpSuZjfzy.jpg?f=fotoalbum_large

Grappig! Zendure heeft een paar leuke plaatjes gemaakt met wat leuke inzichten denk ik als je aansturing doet via de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TB_2fSEzSW1JQua6ncN-KY4r1hQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ik9skqn9KcOi4DOi03NXreSZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ck6ZrFBDRKXm2mDIVbveEgzdu6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zkLYfWW7c4EpDcJqYrS9Hus.jpg?f=fotoalbum_large

Er zijn meer plaatjes maar veel staat hier op 0 door aansturing via HA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8Z_4xmLxawElyM9rUg7rQ_SUgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhanL6FtZ3B1hP7FwUL3YD6k.jpg?f=fotoalbum_large

De melding komt binnen op de mobiel. Als je het berichtje opent dan krijg je de content. Je kunt het ook opslaan.

Let op. Chinezen swippen de andere kant op 😊

[ Voor 76% gewijzigd door Devke op 01-01-2026 19:43 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03 11:48
Zijn er hier mensen die de solarflow 2400 af in de app hebben geconfigureerd met dynamische prijzen van ANWB? Als ik ANWB als energieleverancier selecteer krijg ik een inlogscherm. Als ik daar mijn ANWB inloggegevens invoer, krijg ik een foutmelding (controleer wachtwoord). Wachtwoord is zeker weten goed. Heeft iemand dit werkend gekregen? Ik gebruik nu de zonneplan prijzen aan daarvoor hoef ik niet in te loggen, maar die prijzen komen niet overeen met mijn contract.
jick schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 19:46:
Zijn er hier mensen die de solarflow 2400 af in de app hebben geconfigureerd met dynamische prijzen van ANWB? Als ik ANWB als energieleverancier selecteer krijg ik een inlogscherm. Als ik daar mijn ANWB inloggegevens invoer, krijg ik een foutmelding (controleer wachtwoord). Wachtwoord is zeker weten goed. Heeft iemand dit werkend gekregen? Ik gebruik nu de zonneplan prijzen aan daarvoor hoef ik niet in te loggen, maar die prijzen komen niet overeen met mijn contract.
2 dagen terug werd die vraag ook gesteld. Zoek even op ANWB. Vlgs mij is het niet opgelost. Andere tweaker had daar ook een probleempje mee.

• a2aan
c0mplex1 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 19:35:
[...]

De werking van het systeem wordt WEL beïnvloed als de Off-grid mode zowel in de Eco als Normaal mode staat.
Als de mode ingeschakeld is zal de 2400AC niet meer ontladen nadat het de max SoC level bereikt heeft. M.a.w. je kunt niet meer op NOM draaien.
Kan je iets uitgebreider opschrijven op welk scenario je hier doelt?

Mijn ervaring is dat op- en ontlaadgedrag via de Smart Meter Mode of Base Load Mode los staan van het wel of niet ingeschakeld zijn van de Off-Grid instelling. Ik had die op Normal, en kon nog prima NOM draaien.

Als ik jou goed begrijp 'stopt' de 2400AC volgens jou a.g.v. de Off-Grid instelling, maar welke stappen/stadia gaan daar dan precies aan vooraf?

• bilgy_no1
jick schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 19:46:
Je kunt ook de Zonneplan gebruiken met de juiste kosten: de EPEX basis is overal gelijk, de Energiebelasting ook. Dus enige verschil is de inkoopvergoeding.

Dan kies je dus Zonneplan en vul je daar als kosten in: EB 2026 + inkoopvergoeding ANWB en als BTW percentage 21%.

Enige probleem is wel dat je dan kwartierprijzen krijgt, terwijl Zonneplan nog uurtarieven hanteert. Weet niet hoe dat bij ANWB zit.

• Drone91
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-03 18:09
Hallo allemaal,
Heeft er iemand al eens een Hyper2000 gerepareerd?

Ik heb een kapotte liggen, geeft blauw en roze led tegelijkertijd, maar voor ik het ding ga open maken wilde ik even vragen of iemand er al ervaring mee heeft.
Drone91 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:11:
Hallo allemaal,
Heeft er iemand al eens een Hyper2000 gerepareerd?

Ik heb een kapotte liggen, geeft blauw en roze led tegelijkertijd, maar voor ik het ding ga open maken wilde ik even vragen of iemand er al ervaring mee heeft.
Zie: Taro in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gL88292HSuASABD3hsBj8SNPDaM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qAm4eekA8lojm9ww67kJ2ZLz.jpg?f=user_large

Je zult heel veel grijze smurrie moeten verwijderen. Maar het kan.

[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 01-01-2026 21:19 ]

• c0mplex1
a2aan schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 20:03:
[...]

Kan je iets uitgebreider opschrijven op welk scenario je hier doelt?

Mijn ervaring is dat op- en ontlaadgedrag via de Smart Meter Mode of Base Load Mode los staan van het wel of niet ingeschakeld zijn van de Off-Grid instelling. Ik had die op Normal, en kon nog prima NOM draaien.

Als ik jou goed begrijp 'stopt' de 2400AC volgens jou a.g.v. de Off-Grid instelling, maar welke stappen/stadia gaan daar dan precies aan vooraf?
Stel: het is nacht, je batterij is 50% gevuld, je max SoC niveau staat op 80% ingesteld en je werkt in NOM mode.
Op een bepaald moment is de inkoopprijs dusdanig laag dat je gaat laden.
Je gaat handmatig laden tot het max SoC niveau bereikt is en schakel hierna over naar NOM, dan zal de batterij weer gaan ontladen... Zoals het hoort.

Nu schakel je de Off-grid mode in op of Eco of Normaal mode.

Stel: het is nacht, je batterij is 50% gevuld, je max SoC niveau staat op 80% ingesteld en je werkt in NOM mode.
Je gaat handmatig laden tot ONDER het max SoC niveau en schakel hierna over naar NOM, dan zal de batterij weer gaan ontladen... Zoals het hoort.

Nu komt het.
Je gaat handmatig laden tot het max SoC niveau bereikt is en schakel hierna over naar NOM, dan zal de batterij NIET gaan ontladen... Niet in de NOM mode, Smart Discharging of Manual Discharging mode. Sterker nog, de batterij zal helemaal niet gaan ontladen, behalve via de Off-grid poort dan.

Wil je kunnen ontladen (NOM, Smart/Manual Discharging mode) zul je eerst de Off-grid mode uit moeten zetten.

PV 4340Wp OW | SF2400AC + 4*AB3000X | EV 65kWh | Dynamisch contract | HA OS op RPi5

c0mplex1 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:50:
[...]
Nu komt het.
Je gaat handmatig laden tot het max SoC niveau bereikt is en schakel hierna over naar NOM, dan zal de batterij NIET gaan ontladen... Niet in de NOM mode, Smart Discharging of Manual Discharging mode. Sterker nog, de batterij zal helemaal niet gaan ontladen, behalve via de Off-grid poort dan.

Wil je kunnen ontladen (NOM, Smart/Manual Discharging mode) zul je eerst de Off-grid mode uit moeten zetten.
Mogelijk begrijp ik je verkeerd, maar ik heb bij mijn pa een SF800Pro staan, HEMS, Slimme meter mode, met altijd de off-grid poort aan en die is ook in gebruik, en ik wissel op afstand regelmatig tussen AC-laden met PV overschot en een tijdschema binnen de Slimme meter modus, maar dit werkt prima met NOM.

Of bedoel je iets anders?

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 07:14

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Devke schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 19:38:
[Afbeelding]

Grappig! Zendure heeft een paar leuke plaatjes gemaakt met wat leuke inzichten denk ik als je aansturing doet via de app.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er zijn meer plaatjes maar veel staat hier op 0 door aansturing via HA.

[Afbeelding]

De melding komt binnen op de mobiel. Als je het berichtje opent dan krijg je de content. Je kunt het ook opslaan.

Let op. Chinezen swippen de andere kant op 😊
Ik kreeg hem idd ook. Ik stuur aan met HA dus behalve wat funny plaatjes alles op 0. Je kunt hem opnieuw inzien via je profiel, energy report, annual report en dan 2025 kiezen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Taro schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:20:
[...]

En het scheelt nog een ding in je meterkast.

Ik wacht nog steeds op nalevering van mijn zendure P1, had gehoopt tot die tijd op de HW te draaien maar helaas, pairen gaat vrijwel instant maar daarna blijft HW P1 op offline staan.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• a2aan
c0mplex1 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:50:
[...]

Je gaat handmatig laden tot het max SoC niveau bereikt is en schakel hierna over naar NOM, dan zal de batterij weer gaan ontladen... Zoals het hoort.

Nu schakel je de Off-grid mode in op of Eco of Normaal mode.

Je gaat handmatig laden tot ONDER het max SoC niveau en schakel hierna over naar NOM, dan zal de batterij weer gaan ontladen... Zoals het hoort.

Nu komt het.

Ik neem aan dat je de app (HEMS) gebruikt om van modus te wisselen?

Wellicht maakt het nog uit dat jij 80% als max hebt ingesteld, en ik (en @Taro waarschijnlijk ook) 100%?

Wat je beschrijft lijkt me sowieso een bug, dus die zou je bij Zendure kunnen melden (zie link onderaan deze pagina).

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb al wat gezocht en gekeken wat er nu het 'beste' is maar kom er nog niet helemaal uit. De situatie:
- Hyper 2000 met 3 x AB2000S/X
- 2 x 1-fase omvormer met resp ~2800 Wp en 4000 Wp (op zuid)
- Warmtepomp voor beneden + WW, Airco's voor boven, EV -> We gebruiken genoeg en alles wat we opwekken komt per saldo wel op.

Nu wil ik in het voorjaar op een dakkapel 4 panelen in oost-west gaan leggen en op een plat dak nog een keer 2 a 4 panelen in een oost opstelling. Ik heb nu dus de Hyper al staan en wss in de toekomst ook nog wel eens ga uitbreiden met een AC2400 erbij om meer gebruik te kunnen maken van dagen met (grote) verschillen in dynamische tarieven in de winter. Dan kom ik dus voor die panelen al snel op de SF800, SF800Pro uit, om beetje in het ecosysteem te blijven. Maar welke dan? En is het dan een logische keuze om bijv de dakkapel te doen met een SF800Pro en dan de Hyper uit te faseren?

• Polvo176
Nog iets wat ik gezien heb bij de SF800Pro update, de batterij instelling was van 50 naar default 5% gezet.
Ik heb dat eerst weer op 50% gezet, maar omdat ik nu de batterijen op een andere manier ga gebruiken weer terug gezet, eerst naar 10 en later naar 5%
Ik krijg nu geen waarschuwing meer dat 10% beter is, kennelijk is in de bewaking ook wat veranderd.

• frankj030
Polvo176 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:32:
Nog iets wat ik gezien heb bij de SF800Pro update, de batterij instelling in HEMS was van 50 naar default 5% gezet.
Ik heb dat eerst weer op 50% gezet, maar omdat ik nu de batterijen op een andere manier ga gebruiken weer terug gezet, eerst naar 10 en later naar 5%
Ik krijg nu geen waarschuwing meer dat 10% beter is, kennelijk is in de bewaking ook wat veranderd.
Wel heel raar dat na een firmware update, je instellingen gedelete zijn. Benieuwd of meer mensen dat hebben gehad.
a2aan schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 07:57:
[...]
Wellicht maakt het nog uit dat jij 80% als max hebt ingesteld, en ik (en @Taro waarschijnlijk ook) 100%?
Ja, 100%.

• Polvo176
frankj030 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:54:
[...]

Wel heel raar dat na een firmware update, je instellingen gedelete zijn. Benieuwd of meer mensen dat hebben gehad.
Dat in Hems heb ik verwijderd, het was alleen bij de SF800 zelf.

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:54
Nog iets wat ik gezien heb bij de SF800Pro update, de batterij instelling was van 50 naar default 5% gezet.
Vreemd. Ik heb mijn SF800 pro gisteren geüpdate, alle instellingen mbt strategie en batterij SOC grenzen blijven gewoon gehandhaafd. Even een ticket inschieten?
Chupachups schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:21:
[...]

Vreemd. Ik heb mijn SF800 pro gisteren geüpdate, alle instellingen mbt strategie en batterij SOC grenzen blijven gewoon gehandhaafd. Even een ticket inschieten?
Bij mij was ook de bypass uitgezet na de update, dus wel goed om even op te letten.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• bilgy_no1
Pff het blijft voor mij wel worstelen met die Zendure app...

Ik heb de batterij nu op "Elektriciteitsprijs modus" gezet. Het laden van de batterij is vannacht goed gegaan.

Nu wil ik instellen dat deze bij hoge tarieven vol teruglevert. Ook dat is gelukt. Ik had echter bij het weer uit de stand-by modus halen van de batterij 1600W ingesteld als max. output vermogen. Dat wil ik nu naar 2400W zetten om optimaal te profiteren van het prijsverschil vandaag.

Die instelling kom ik nu echter niet bij, want de

"huidige apparatuur wordt aangestuurd door het energiemanagementsysteem van de woning en kan niet individueel worden aangepast.
Je kunt terugkeren naar de pagina met apparaatgegevens om slimme bediening uit te schakelen voordat je de wijzigingen aanbrengt".

Ik neem aan dat ze hiermee de HEMS toggle bedoelen? Als ik die uitzet kan ik bij de instelling voor netaansluiting nog steeds maar maximaal 1600W kiezen. De batterij begint dan ook direct te ontladen, wat ik juist niet wil.

Maar waar vind ik nu die instelling om die limiet van 1600W op te hogen naar 2400W. Ik vermoed dat dit de instelling is waar je voor moet tekenen in de app. Maar die vind ik nu dus niet meer.

Of is dit een geval resetten en opnieuw instellen?

Ik vind die app van Zendure eerlijk gezegd helemaal niet gebruiksvriendelijk. Zo'n melding van "ga naar een andere pagina"... geef dan gewoon een vraag "wil je HEMS uitschakelen om de individuele instellingen aan te kunnen passen?".

Ook moet je na het wijzigen van instellingen een keer of 4-5 op opslaan drukken om het echt in te stellen.

Je kunt met al die functies steeds net niet doen wat je ermee wilt bereiken.

En het geheel is echt heel verwarrend ingedeeld. Pff...

• FPLU
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-01 13:00
Ik had een support ticket ingediend voor de werking van de HW P1 en kreeg zojuist de onderstaande reactie van Zendure support:

We understand that you are currently using a HomeWizard P1 device. We regret to inform you that our devices are currently only compatible with our Smart Meter P1.
To better assist you, could you please provide the specific model of your electricity meter, along with a few clear photos of the front of the meter, and your current country?
After receiving your feedback, we will contact the relevant personnel to verify whether the Smart Meter P1 is compatible with your meter.

Wel een aparte reactie nu ze juist de HW P1 hebben toegevoegd aan hun app…

• TheAnT
  • Laatst online: 24-03 12:28
Taro schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:09:
[...]

Mogelijk begrijp ik je verkeerd, maar ik heb bij mijn pa een SF800Pro staan, HEMS, Slimme meter mode, met altijd de off-grid poort aan en die is ook in gebruik, en ik wissel op afstand regelmatig tussen AC-laden met PV overschot en een tijdschema binnen de Slimme meter modus, maar dit werkt prima met NOM.

Of bedoel je iets anders?
zopas nog eens geprobeerd....ik draai NOM zodra ik off grid mode inschakel en op normal of economic zet gaat de batterij in standby ipv dat hij nu zou moeten dischargen....zodra ik dit weer uitzet, werkt NOM weer

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-04 14:30
Helemaal eens @bilgy_no1. De app is niet echt intuïtief en heeft een overload aan mogelijkheden en overlappende instellingen. En ja het is een beetje jaren 90, maar een goede handleiding ontbreekt.
Het positieve is dat eigenlijk alles kan.
De app bestaat uit meerdere lagen:
- Batterij instellingen
- Handmatig energieplan met 3 mogelijkheden: Afspraak, Slim en Elektriciteitsprijs
- HEMS met allerlei varianten in slimmigheid
- AI modus: Zenki, Automodus, Expert modus, etc.

Aangezien mijn batterij de afgelopen weken niet heel veel doet door gebrek aan zon en vlakke dynamische prijzen, heb ik hem voor het eerst eens op Zenki gezet. En ik moet zeggen dat dit tot nu toe goed gaat.
De batterij is opgeladen in de goedkoopste uren vannacht. Daarna wordt redelijk NOM gedraaid en laadt de batterij bij aan de hand van het zon overschot op de panelen. Je, het is al vanaf vanmorgen vroeg zonnig hier in Zeeland.
Dus misschien is Zenki toch wel een aardige methode om bij wat mindere activiteit zoals nu, op basis van set and forget toch wat rendement uit de batterij te halen.
Ik heb overigens 2X Hyper.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTbYwQGJNsuWazUXbLQB8RD1yF8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zQN0PbRlxfC4x0SVYBnBmWte.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMLNwvQeFkCeHcqVGNbzLAphcC8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Xbiv3fUAZHVfALImDRuFsOY5.png?f=fotoalbum_large

Mijn oog viel op een nieuwe instelling in de app, namelijk “Dual Live Wire Compatible”.
Hebben meer mensen deze optie erbij gekregen?

• Bakker87
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 23:52
FPLU schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:38:
Ik had een support ticket ingediend voor de werking van de HW P1 en kreeg zojuist de onderstaande reactie van Zendure support:

We understand that you are currently using a HomeWizard P1 device. We regret to inform you that our devices are currently only compatible with our Smart Meter P1.
To better assist you, could you please provide the specific model of your electricity meter, along with a few clear photos of the front of the meter, and your current country?
After receiving your feedback, we will contact the relevant personnel to verify whether the Smart Meter P1 is compatible with your meter.

Wel een aparte reactie nu ze juist de HW P1 hebben toegevoegd aan hun app…
Veel support antwoorden zijn via AI heb ik de indruk. Mogelijk is hun AI nog niet aangepast. Als je erop antwoord zal je wel een beter antwoord krijgen

• bilgy_no1
bert pit schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:12:
Helemaal eens @bilgy_no1. De app is niet echt intuïtief en heeft een overload aan mogelijkheden en overlappende instellingen. En ja het is een beetje jaren 90, maar een goede handleiding ontbreekt.
Het positieve is dat eigenlijk alles kan.
De app bestaat uit meerdere lagen:
- Batterij instellingen
- Handmatig energieplan met 3 mogelijkheden: Afspraak, Slim en Elektriciteitsprijs
- HEMS met allerlei varianten in slimmigheid
- AI modus: Zenki, Automodus, Expert modus, etc.

Aangezien mijn batterij de afgelopen weken niet heel veel doet door gebrek aan zon en vlakke dynamische prijzen, heb ik hem voor het eerst eens op Zenki gezet. En ik moet zeggen dat dit tot nu toe goed gaat.
De batterij is opgeladen in de goedkoopste uren vannacht. Daarna wordt redelijk NOM gedraaid en laadt de batterij bij aan de hand van het zon overschot op de panelen. Je, het is al vanaf vanmorgen vroeg zonnig hier in Zeeland.
Dus misschien is Zenki toch wel een aardige methode om bij wat mindere activiteit zoals nu, op basis van set and forget toch wat rendement uit de batterij te halen.
Ik heb overigens 2X Hyper.
Ik heb zojuist uitgebreide feedback aan Zendure gegeven op dit punt. Ik kreeg een keurig nette mail van ene Alice dat ze mijn feedback goed begrijpen en doorsturen aan het ontwikkelteam. Overduidelijk AI gegenereerd...

Zenki vind ik dus een beetje tricky om in te stellen, omdat het een Black box is en de omschrijving nogal generiek.

Maar die setting om de maximale output weer op 2400W te zetten heb ik nog niet gevonden. Een week geleden ging ik weg en heb ik HEMS uitgezet. Terug zette ik het weer aan en moest ik opnieuw de instellingen doen.

Maar als ik nu HEMS uitzet en even later weer aanvink zijn de instellingen meteen weer terug.

8)7

• crbnnw
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 06-04 08:28
bilgy_no1 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:36:
Die instelling kom ik nu echter niet bij, want de

"huidige apparatuur wordt aangestuurd door het energiemanagementsysteem van de woning en kan niet individueel worden aangepast.
Je kunt terugkeren naar de pagina met apparaatgegevens om slimme bediening uit te schakelen voordat je de wijzigingen aanbrengt".
Wanneer je HEMS aan hebt staan dien je alles via het Home/Thuis tabje, en dan de zeshoek rechtsbovenin in te stellen. Wanneer HEMS uit staat dien je alles via het Devices/Apparaten tabje in te stellen en dan per apparaat het tandwiel.

🔋 9.6 kWh Zendure 2400AC & SF800PLS | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:50
geert1992 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:16:
[Afbeelding][Afbeelding]

Mijn oog viel op een nieuwe instelling in de app, namelijk “Dual Live Wire Compatible”.
Hebben meer mensen deze optie erbij gekregen?
Voor mijn SF800Pro, niet in HEMS, heb ik deze optie niet zichtbaar.
* SF800Pro heeft Firmware update gehad en App is ook up-to-date.

[ Voor 4% gewijzigd door DrNickB op 02-01-2026 12:20 ]

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• bilgy_no1
crbnnw schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:06:
[...]

Wanneer je HEMS aan hebt staan dien je alles via het Home/Thuis tabje, en dan de zeshoek rechtsbovenin in te stellen. Wanneer HEMS uit staat dien je alles via het Devices/Apparaten tabje in te stellen en dan per apparaat het tandwiel.
Ja daar kijk ik inderdaad. Maar hier kan ik niet de absolute begrenzing (waarvoor je moet tekenen) instellen voor laden en ontladen.

• Polvo176
DrNickB schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:19:
[...]

Voor mijn SF800Pro, niet in HEMS, heb ik deze optie niet zichtbaar.
* SF800Pro heeft Firmware update gehad en App is ook up-to-date.
Bij mij ook niet, heeft dat misschien te maken met een werkende HW P1?
Bij mij werkt die namelijk nog niet goed, blijft op 0W staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Polvo176 op 02-01-2026 12:28 ]

• c0mplex1
@Taro , @a2aan , @TheAnT
Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten omschrijven.
Ik gebruik geen HEMS, maar stuur mijn SF2400AC via een eigen automatisering aan.

Het maakt niet uit waar het max SoC niveau op ingesteld staat, ergens tussen de 70% en 100%, maar op het moment dat dit niveau bereikt wordt, kun je de batterij (AC2400AC) niet ontladen krijgen.
Bij elk niveau is het reproduceerbaar.

Ik heb geen apparaten aan de Off-grid poort hangen. De poort staat voor alle zekerheid aan, want bij stroom/internet problemen kun je de Off-grid poort niet activeren.

Dus bij een niet geactiveerde Off-grid poort heb ik geen problemen, maar bij een geactiveerde Off-grid poort wel en alleen maar als de max SoC bereikt wordt.

• Supahted
bilgy_no1 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:31:
[...]

Ik heb zojuist uitgebreide feedback aan Zendure gegeven op dit punt. Ik kreeg een keurig nette mail van ene Alice dat ze mijn feedback goed begrijpen en doorsturen aan het ontwikkelteam. Overduidelijk AI gegenereerd...

Zenki vind ik dus een beetje tricky om in te stellen, omdat het een Black box is en de omschrijving nogal generiek.

Maar die setting om de maximale output weer op 2400W te zetten heb ik nog niet gevonden. Een week geleden ging ik weg en heb ik HEMS uitgezet. Terug zette ik het weer aan en moest ik opnieuw de instellingen doen.

Maar als ik nu HEMS uitzet en even later weer aanvink zijn de instellingen meteen weer terug.

8)7
Kan je dit niet instellen onder HEMS/Familie -> menu -> veiligheidsinstellingen

• bilgy_no1
Supahted schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:22:
[...]

Kan je dit niet instellen onder HEMS/Familie -> menu -> veiligheidsinstellingen
Ja gevonden nu. Dank.

• frankj030
Polvo176 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:26:
[...]

Bij mij ook niet, heeft dat misschien te maken met een werkende HW P1?
Bij mij werkt die namelijk nog niet goed, blijft op 0W staan.
Ik weet vrij zeker dat dit te maken heeft met een ander type systeem, zoals ze in België bijv gebruiken? Wij hebben met onze 3 fasen een andere manier van aarding dan in België, en meen dat ik deze optie op het Zendure forum heb gezien wanneer ze “grounding errors” kregen. Als ik chatgtp vraag:
Ja, er is verschil tussen het Nederlandse en het Belgische driefasensysteem, vooral in de aanwezigheid en rol van de nul (N) en in de spanningen die worden gebruikt.

Nederland

In Nederland is het standaard laagspanningsnet:
• 3 fasen + nul (3×230/400 V)
• Spanning:
• 230 V tussen fase en nul
• 400 V tussen twee fasen
• De nul is altijd aanwezig en essentieel voor eenfaseverbruikers
• Dit is een klassiek sterstelsel (Y)

Dit is het systeem dat vrijwel alle woningen met een 3 fase aansluiting hebben.

België

België kent meerdere varianten, wat het verwarrend maakt:
1. 3×400 V + N (vergelijkbaar met NL)

• 230 V tussen fase en nul
• 400 V tussen fasen
• Komt steeds vaker voor bij nieuwere aansluitingen

2. 3×230 V zonder nul

• 230 V tussen de fasen
• Geen nul aanwezig
• Oud, maar nog steeds veel in gebruik
• Technisch een driehoekstelsel (Δ)

In dit systeem:
• Je kunt geen 230 V fase-nul gebruiken
• Eenfase-apparaten moeten tussen twee fasen worden aangesloten
• Moderne apparatuur en omvormers kunnen hier problemen mee hebben
Zie ook dit bericht eerder in dit topic met meer uitleg.

En op 16 juni heeft iemand dit al eens gevraagd, dus toen zat het er al in?

[ Voor 7% gewijzigd door frankj030 op 02-01-2026 14:23 ]

• Bakker87
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 23:52
Bij mij toont de HW P1-meter 0 aan maar als ik hem toevoeg in een energiesysteem in de Zendure app, dan werkt dit wel. Hij houdt 0 op de meter

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Gezien de HW P1 best populair is in Nederland zullen er wel meer support tickets over aangemaakt en zou het me niks verbazen als het met de volgende firmware update wordt meegenomen. Scheelt hun potentieel ook wat P1 meters meesturen die wellicht nooit gebruikt gaan worden.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Bakker87 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:28:
Bij mij toont de HW P1-meter 0 aan maar als ik hem toevoeg in een energiesysteem in de Zendure app, dan werkt dit wel. Hij houdt 0 op de meter
Hier ook. En dan toont die ook de waardes.

[ Voor 5% gewijzigd door klump4u op 02-01-2026 16:27 ]

• Polvo176
Bakker87 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:28:
Een energie systeem? welke?
Als ik hem aanwijs bij apparaat beheer krijg ik dit apparaat is niet beschikbaar

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Polvo176 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:02:
[...]

Een energie systeem? welke?
Als ik hem aanwijs bij apparaat beheer krijg ik dit apparaat is niet beschikbaar
In slimme meter modus apparaat toevoegen, dan bij ondersteiningsapparaat meter toevoegen en daar dan nieuw apparaat toevoegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soB4XExQnLK13-NHvegeZ6eggnE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/p02GajGdVGqgmCvVmJOAF713.png?f=fotoalbum_medium

• Polvo176
klump4u schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:07:
[...]

In slimme meter modus apparaat toevoegen, dan bij ondersteiningsapparaat meter toevoegen en daar dan nieuw apparaat toevoegen

[Afbeelding]
Maar eenmaal toegevoegd is hij bij mij niet bruikbaar.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Polvo176 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:15:
[...]

Maar eenmaal toegevoegd is hij bij mij niet bruikbaar.
Zo toevoegen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifoN_4zfmKdJXajzMGeijDPxNHs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYjn1nxangpHx6enRWwhyxpo.jpg?f=fotoalbum_medium

• FMudde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:46

FMudde

Solarflow 800 pro. 3,8 kWh

Bij mij was dat niet het geval. Alles staat nog hetzelfde. Ik zie alleen dat het lampje op de batterij nu uitgaat ook al staat het bij mij in de app op aan. Blijkbaar zetten dit lampje na verloop van tijd uit.

Frank

• Supahted
klump4u schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:07:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb dit ook nog even getest, maar hij blijft bij mij de waarde 0W aangeven. Wat mij wel opvalt is dat bij mij het icoon voor HomeWizard P1 er anders uitziet als bij jou:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ku6qQdLXgpUdUn7Js0dpwJGuV-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zcpc5738NP74POdec5LHW4a.jpg?f=fotoalbum_large

• Polvo176
Ja, nu wel, maar geeft nog nul aan.
De batterij is leeg dus kan ik in hems nog niks testen.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Polvo176 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:18:
[...]

Ja, nu wel, maar geeft nog nul aan.
De batterij is leeg dus kan ik in hems nog niks testen.
Ik laat hem eens lopen tot hij leeg is, ales in HA uitzetten dan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChEI_MGmNorcquSzG7Y28Cx4A2g=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/RD2OJpBCG21R44nf4WY3OqRO.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 36% gewijzigd door klump4u op 02-01-2026 19:33 ]

Pagina: 1 ... 160 ... 215 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.