Pakhaas schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:31:
Hoe werkt de Zendure app met het instellen van laden op goedkope momenten en ontladen op dure momenten? Ik heb ergens gelezen dat je moet instellen bij welk tarief hij mag gaan laden en wanneer ontladen, maar dat is natuurlijk per dag verschillend? Moet je dit dan zelf steeds aanpassen?

Bijvoorbeeld de ene dag is 20ct goedkoop en de andere dag is 16ct goedkoop.
Correct, dat is al heel vaak in dit topic langsgekomen. Daarom gebruiken ik en vele anderen Home Assistant om dat op te lossen. Je kunt uiteraard een request bij ze indienen, des te meer mensen dat doen...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:32
Taro schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:33:
[...]

Correct, dat is al heel vaak in dit topic langsgekomen. Daarom gebruiken ik en vele anderen Home Assistant om dat op te lossen. Je kunt uiteraard een request bij ze indienen, des te meer mensen dat doen...
Oke dat is dus wel voor verbetering vatbaar...

Ik heb begrepen dat bijv met Victron mogelijk is dat hij zelf de beste spread kiest voor die dag.

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:23
Inmiddels ook in het bezit van een 2400AC systeem (8.64 kWh). Deze wil ik in de garage plaatsen en ben me aan het oriënteren op de installatie. Naar de garage loopt al een 3 fase grondkabel naar een SolarEdge 4kW omvormer. Is het mogelijk hier een verdeel station tussen te plaatsen en de 2400AC op 1 van de fases bij te plaatsen? En mogelijke in de toekomst nog 2x een 2400AC op de andere 2 fases?

In de meterkast heb ik nog wel een vrije groep, maar dan zou ik een extra kabel moeten trekken.

• Pakhaas
Taro schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:33:
[...]

Stel dat je geen HA hebt en je wil wel dat hij wat gaat laden/ontladen op juiste momenten. Is het dan simpel om dat dagelijks even via de app in te stellen, of is dat niet heel gebruiksvriendelijk?

Ik stel bijv ook elke dag even in wanneer ik de auto nachts/overdag wil laden met de homewizard app en dat werkt heel gemakkelijk en kost mij een paar minuten per dag.

[ Voor 14% gewijzigd door Pakhaas op 21-12-2025 10:36 ]

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:08
koboy schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 18:30:
[...]

Grootste bak koste hiervoor zijn de eenmalige naar Liander; als de electricien er toch al is is het voor hem totaal misschien een uurtje werk.
Heb het zelf een paar maanden geleden laten doen, DM me maar voor meer info.
Hangt er vanaf naar welke 3 fase aansluiting je gaat, maandelijkse vastrechtkosten gaan afhankelijk hiervan flink omhoog t.o.v. een 1 fase aansluiting.

3 x 25A = 39,- p/m
3 x 35A = 161 p/m

• Pakhaas
GM15 schreef op zondag 21 december 2025 @ 11:08:
[...]

Hangt er vanaf naar welke 3 fase aansluiting je gaat, maandelijkse vastrechtkosten gaan afhankelijk hiervan flink omhoog t.o.v. een 1 fase aansluiting.

3 x 25A = 39,- p/m
3 x 35A = 161 p/m
Dat klopt niet.
Volgens Liander is vastrecht bij 1x35A even hoog als 3x25a

https://www.liander.nl/-/...osten-stroom-2026-v10.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door Pakhaas op 21-12-2025 12:22 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Pakhaas schreef op zondag 21 december 2025 @ 12:20:
[...]

Dat klopt niet.
Volgens Liander is vastrecht bij 1x35A even hoog als 3x25a

https://www.liander.nl/-/...osten-stroom-2026-v10.pdf
Klopt alleen dan moet je dus wel naar 3x25 ipv 3x35 gaan. Gelukkig is het proces vrij helder en moet je wel bijna een fout maken wil je daarop uitkomen ipv 3x25

• Pakhaas
Sander schreef op zondag 21 december 2025 @ 12:25:
[...]

Klopt alleen dan moet je dus wel naar 3x25 ipv 3x35 gaan. Gelukkig is het proces vrij helder en moet je wel bijna een fout maken wil je daarop uitkomen ipv 3x25
Idd

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-04 22:47
De basis 3-fasen aansluiting (3x25A) is inderdaad net zo duur als een moderne 1-fase aansluiting (35A of 40A).
Maar hoelang blijft dat nog zo.
Zo af en toe komt er een bericht voorbij dat de netbeheerders met het idee rondlopen om de basis 3-fasen aansluiting duurder te gaan maken dan een 1 fase aansluiting.

Zag van Ketel Klets een tijdje geleden een video over de mogelijkheid om je woning achter een lichtere hoofdzekering te plaatsen. Dat zou dan 1x 10A moeten zijn.
Dit maakt je vastrecht goedkoper en wanneer je electrisch verbruik i.c.m een thuisaccu dit toelaat, is het een mogelijkheid.

[ Voor 31% gewijzigd door Athome op 21-12-2025 13:53 ]

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-03 16:00

Fremske

and change the world

Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt als ik 3x 2400AC per fase heb en ik 200w sluipverbruik heb?

Gaat die 200w / 3 per omvormer of komt die 200w uit een omvormer om de RTE hoog te houden door de andere twee in stand-by te houden?

Back to the future

• Erik_Groen
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10:06
Pakhaas schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:36:
[...]

Stel dat je geen HA hebt en je wil wel dat hij wat gaat laden/ontladen op juiste momenten. Is het dan simpel om dat dagelijks even via de app in te stellen, of is dat niet heel gebruiksvriendelijk?

Ik stel bijv ook elke dag even in wanneer ik de auto nachts/overdag wil laden met de homewizard app en dat werkt heel gemakkelijk en kost mij een paar minuten per dag.
Ik gebruik zelf base load en charging settings in de zendure app. Kost me ca. 5 minuten, meestal net voordat ik naar bed ga en dan stel ik ook mijn auto in 3 kw vermogen. Let wel op zendure is 2,4 en auto is 2,8 dan kan er op die fase nog maar heel weinig verbruik bij. Dus ik zorg dat mijn auto nooit op dezelfde tijd laadt als de zendure. Scheelt wel iets qua geld omdat de auto dan iets duurder laadt.

• Sander
  • Niet online
Athome schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:51:
De basis 3-fasen aansluiting (3x25A) is inderdaad net zo duur als een moderne 1-fase aansluiting (35A of 40A).
Maar hoelang blijft dat nog zo.
Zo af en toe komt er een bericht voorbij dat de netbeheerders met het idee rondlopen om de basis 3-fasen aansluiting duurder te gaan maken dan een 1 fase aansluiting.

Zag van Ketel Klets een tijdje geleden een video over de mogelijkheid om je woning achter een lichtere hoofdzekering te plaatsen. Dat zou dan 1x 10A moeten zijn.
Dit maakt je vastrecht goedkoper en wanneer je electrisch verbruik i.c.m een thuisaccu dit toelaat, is het een mogelijkheid.
Kun je dat onderbouwen met bronnen? Want het enige concrete wat netbeheerders hebben voorgelegd zijn netbeheerkosten afhankelijk van 5 tijdvakken: https://solarmagazine.nl/...niveaus-en-5-tijdsblokken

Laat die kerel van ketelklets lekker doen wat zijn naam zegt, ik vind zijn videos altijd erg hoog-over en zonder echt in te gaan op de materie. Hij zal zich ook wel (niet voor het eerst) gebaseerd hebben op een video van Harald Halewijn die hier een uitgebreide test mee heeft gedaan met zijn (serieuze!) Victron setup.
Pakhaas schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:36:
[...]

Het lastige is dat je visueel pas ziet wat er gebeurt als het al de betreffende dag is. Dus voor morgen instellen moet je bijv. met de Zonneplan app ernaast doen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Fremske schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:59:
Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt als ik 3x 2400AC per fase heb en ik 200w sluipverbruik heb?

Gaat die 200w / 3 per omvormer of komt die 200w uit een omvormer om de RTE hoog te houden door de andere twee in stand-by te houden?
Via HEMS: Gaan allemaal meedoen en wordt netjes verdeeld. Via HA Zendure integratie: Wisselt tot een bepaald vermogen, dan wordt er 1 bij opgeschaald.

Supahted schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:33:
Inmiddels ook in het bezit van een 2400AC systeem (8.64 kWh). Deze wil ik in de garage plaatsen en ben me aan het oriënteren op de installatie. Naar de garage loopt al een 3 fase grondkabel naar een SolarEdge 4kW omvormer. Is het mogelijk hier een verdeel station tussen te plaatsen en de 2400AC op 1 van de fases bij te plaatsen? En mogelijke in de toekomst nog 2x een 2400AC op de andere 2 fases?

In de meterkast heb ik nog wel een vrije groep, maar dan zou ik een extra kabel moeten trekken.
PV omvormers met een dergelijk vermogen moeten eigenlijk gewoon op een eigen dedicated groep blijven zitten. En stel dat je 2400 Watt gaat terugleveren op die groep als de zonnepanelen maximaal terugleveren? Dan klapt ie er waarschijnlijk uit.

Persoonlijk zou ik een aparte kabel trekken, dan heb je geen gedeelde groep, wel zo netjes.

• Athome
Sander schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:43:
[...]

Kun je dat onderbouwen met bronnen? Want het enige concrete wat netbeheerders hebben voorgelegd zijn netbeheerkosten afhankelijk van 5 tijdvakken: https://solarmagazine.nl/...niveaus-en-5-tijdsblokken
Heb geen bronnen.
Kwam voor mij ook niet als iets concreets over. Meer als een soort proefballon of een soort waarschuwing.

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 00:40
Supahted schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:33:

Dit is meer een vraag voor een elektra topic, maar je hebt iets te weinig info gegeven om het goed te beantwoorden. Met deze aannames moet het net kunnen:
- de SolarEdge 4kW is een 3-fase omvormer en zet precies 1/3 van het vermogen (1333 W max) op iedere fase
- de kabel is minimaal 2,5 mm2 en is in de meterkast afgezekerd met een 16A 3-fase aardlekautomaat

Als de aannames correct zijn, dan zou het net kunnen. Want worst-case, als de SolarEdge en de Zendure tegelijk maximaal leveren (wat waarschijnlijk zeldzaam zal zijn) is dat 1333+2400 = 3733 Watt (delen door 230 V is 16.2 Ampere). (Met 0.2 A extra zal hij er nog niet direct uitvliegen hoor).

Dus persoonlijk zou ik er gerust een verdeelkastje tussen zetten en daarin naast een 3-fase 16A automaat nog 3 extra 1-fase 16A groepen zetten, 1 per fase, voor 3x Zendure 2400.

Idealiter zou de kabel natuurlijk 4mm2 zijn ipv 2.5 mm2 ivm lagere verliezen / spanningsval.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:23
gast777 schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:17:
[...]

Dit is meer een vraag voor een elektra topic, maar je hebt iets te weinig info gegeven om het goed te beantwoorden. Met deze aannames moet het net kunnen:
- de SolarEdge 4kW is een 3-fase omvormer en zet precies 1/3 van het vermogen (1333 W max) op iedere fase
- de kabel is minimaal 2,5 mm2 en is in de meterkast afgezekerd met een 16A 3-fase aardlekautomaat

Als de aannames correct zijn, dan zou het net kunnen. Want worst-case, als de SolarEdge en de Zendure tegelijk maximaal leveren (wat waarschijnlijk zeldzaam zal zijn) is dat 1333+2400 = 3733 Watt (delen door 230 V is 16.2 Ampere). (Met 0.2 A extra zal hij er nog niet direct uitvliegen hoor).

Dus persoonlijk zou ik er gerust een verdeelkastje tussen zetten en daarin naast een 3-fase 16A automaat nog 3 extra 1-fase 16A groepen zetten, 1 per fase, voor 3x Zendure 2400.

Idealiter zou de kabel natuurlijk 4mm2 zijn ipv 2.5 mm2 ivm lagere verliezen / spanningsval.
Dank voor de feedback! De grondkabel is een 5x 2,5 mm2 YMvK-as kabel. De SolarEdge levert een maximale AC stroom per fase van 6,5A. Met de 2400AC samen is dat 16,9A. Ik kan natuurlijk ook de 2400AC op 2200W instellen.

• Pakhaas
Taro schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:51:
[...]

Het lastige is dat je visueel pas ziet wat er gebeurt als het al de betreffende dag is. Dus voor morgen instellen moet je bijv. met de Zonneplan app ernaast doen.
Met auto laden doe ik dat nu ook. Ik kijk in Tibber tussen welke periode het goedkoop is en stel dan de HW energyplug in via de HW app.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:13
Pakhaas schreef op zondag 21 december 2025 @ 18:09:
[...]

Met auto laden doe ik dat nu ook. Ik kijk in Tibber tussen welke periode het goedkoop is en stel dan de HW energyplug in via de HW app.
Het dagelijks instellen van de prijzen kan wel via de App. De app is alleen niet erg handig ingericht daarvoor. Ik zou graag zien dat de homepage wat schuifjes biedt om snel de instellingen van de actieve modus aan te passen: drempel prijzen, vermogens voor laden/ontladen.

• bilgy_no1
geert1992 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:24:
[...]

Hoe bedoel je per blok?
Per batterij kan je de percentages zien en de temperatuur.

[Afbeelding]
Waar vind ik dit in de app? Ik heb de AC2400 met 4 batterijen, maar zie nergens de temperatuur. Ik kan ook geen overzicht krijgen van de SOC en temperatuur per batterij.

Maar ik zoek eigenlijk de temperatuur van de omvormer.

Ik heb vandaag even getest met laden op 2400W. Dat ging goed. Stekker werd niet warm. Ook de aansluiting in de lasdoos was nu goed*. Wel werd de omvormer best warm. Ik was dus benieuwd om de temperatuur af te lezen in de App, maar kon het niet vinden.

En de batterijen zie ik dus ook niet apart. Moeten die ook per stuk worden toegevoegd?

* Hier had ik gisteren even een schrik, want die lasdoos werd toen wel warm. Vandaag even gekeken en bleek dat de aannemer daar 6 jaar geleden niet alles goed in de lasklemmen had gestoken. Kortom L-draad zat een beetje losjes = slecht contact = warmte. Dat heb ik nu vervangen door goede 24/32A Wago lasklemmen en daarna bleef alles mooi koel.

Tip dus voor iedereen die nog gaat installeren: check heel zorgvuldig het hele traject als je ergens in een stopcontact prikt.

• bilgy_no1
Taro schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:25:
[...]

In HEMS kan je inderdaad >2400 Watt instellen aangezien je daar tot maximaal 5 apparaten als 1 geheel kunt aansturen. Wel tot een maximum van 7200/7200 Watt.
OK maar de enkele omvormer beperkt zich dan tot 2400W?

Wel gek dat je het kunt selecteren als je alleen een enkel systeem hebt. Bovendien moet je voor die grotere setup toch een verklaring van een elektricien uploaden?

Zou qua design beter zijn als je die hogere waarden alleen kunt selecteren als je systeem.
bilgy_no1 schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:53:
[...]

OK maar de enkele omvormer beperkt zich dan tot 2400W?
Correct.
Wel gek dat je het kunt selecteren als je alleen een enkel systeem hebt. Bovendien moet je voor die grotere setup toch een verklaring van een elektricien uploaden?
Boven de 3100/3200 geloof ik idd.
Zou qua design beter zijn als je die hogere waarden alleen kunt selecteren als je systeem.
Ja, als is het wel fijn dat als je dus hoger wil gaan je ineens tot de max kunt aanvragen ipv misschien 2x een verzoek moet indienen.

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:47
bilgy_no1 schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:49:
[...]

Waar vind ik dit in de app? Ik heb de AC2400 met 4 batterijen, maar zie nergens de temperatuur. Ik kan ook geen overzicht krijgen van de SOC en temperatuur per batterij.

En de batterijen zie ik dus ook niet apart. Moeten die ook per stuk worden toegevoegd?
Hier kan je de temperaturen en SOC raadplegen per batterij.
De omvormertemperatuur staat er niet tussen (momenteel)
Druk op batterij 3X (zie hieronder)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDGkjUkPFRCeLiO50oI8l2tC8oU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OruZmbOCQw7yJVBqOZJMXIDx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlljqCDwEi3tJqz4byBUnAzPT2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HYchZTZg6YUcnrRwXWjz8BR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door wallieweb op 21-12-2025 20:59 ]

bilgy_no1 schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:49:
[...]

Ik heb vandaag even getest met laden op 2400W. Dat ging goed. Stekker werd niet warm. Ook de aansluiting in de lasdoos was nu goed*. Wel werd de omvormer best warm. Ik was dus benieuwd om de temperatuur af te lezen in de App, maar kon het niet vinden.

* Hier had ik gisteren even een schrik, want die lasdoos werd toen wel warm. Vandaag even gekeken en bleek dat de aannemer daar 6 jaar geleden niet alles goed in de lasklemmen had gestoken. Kortom L-draad zat een beetje losjes = slecht contact = warmte. Dat heb ik nu vervangen door goede 24/32A Wago lasklemmen en daarna bleef alles mooi koel.

Tip dus voor iedereen die nog gaat installeren: check heel zorgvuldig het hele traject als je ergens in een stopcontact prikt.
Omvormer temperatuur kan je in de app niet zien, in HA/API wel. Op de pagina van de omvormer zie je iets staan als: Batterij: 4x. Als je daar op klikt zie je SoC en temp per accu.

Ga naar: http://192.168.1.X/properties/report om de waardes te zien, de weergegeven temperatuur daar is in Kelvin, dus delen door 10 minus 273.

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 21-12-2025 20:59 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Delen door tien?

Gewoon 273 vanaf trekken. 0 graden Kelvin is -273 Celsius. 0 Celsius is 273 graden. 20 Celsius is 293.

Goed... Afgerond...

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 21-12-2025 21:50 ]

MikeyMan schreef op zondag 21 december 2025 @ 21:50:
Delen door tien?

Gewoon 273 vanaf trekken. 0 graden Kelvin is -273 Celsius. 0 Celsius is 273 graden. 20 Celsius is 293.

Goed... Afgerond...
Dat klopt, maar je moet de weergegeven waarde wel door 10 delen...

Ik zie hier: "hyperTmp":3001

3001/10=300.1-273,15=26.95. En dat komt op 0,05 Celsius na overeen met:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azrG2yndi83nqU0ESCp__EzDGEo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4cIPl56ivt5LjQjvLsg03R1P.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 21-12-2025 22:36 ]

• bilgy_no1
wallieweb schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:57:
[...]

Hier kan je de temperaturen en SOC raadplegen per batterij.
De omvormertemperatuur staat er niet tussen (momenteel)
Druk op batterij 3X (zie hieronder)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo... Die zit goed verborgen zeg. Eerder een easter egg dan een feature... Maar fijn dat ik het kan checken.

Bij gebruik wordt wel vooral de omvormer erg warm (die heeft ook de koelribben), dus liever zou ik die ook in de gaten kunnen houden. Maar goed. Kan weer op de to-do lijst van Zendure...

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
[...]

Er is wel meer concreets. Netbeheerder Stedin heeft ook aangegeven dat ook kleinverbruikers vanaf medio 2026 op een wachtlijst kunnen komen.

Daarnaast is het al lang (en heel begrijpelijk) zo dat netbeheerders ook hun kleinverbruik klanten proberen weg te sturen van de vraag om zwaardere aansluitingen, bijv. door een app en pilots, of door het pleiten voor prijsprikkels.

Ook is er sinds kort een specifieke campagne gericht op eigenaren van 1-fese aansluitingen (quote: "Vaak is een verzwaring volgens Stedin helemaal niet nodig en zijn er andere oplossingen")

Waar de afgelopen jaren alleen de grootverbruikers aansluitingen last van hadden van congestie, zie je dat het telkens nijpender wordt en netbeheerders zich nu ook noodgedwongen moeten richten tot de kleinverbruik aansluitingen.

Er is dus inderdaad nog niet concreet gecommuniceerd dat 3x25 duurder zal worden dan 1x35, maar als je kijkt waar netbheheerders naar toe bewegen dan is het helemaal geen vreemde vraag van Athome ('De basis 3-fasen aansluiting (3x25A) is inderdaad net zo duur als een moderne 1-fase aansluiting (35A of 40A). Maar hoelang blijft dat nog zo. ') en zou ik mijn hand er niet voor in het vuur steken dat 3x 25 niet duurder wordt.
bilgy_no1 schreef op zondag 21 december 2025 @ 23:40:
[...]

Zo... Die zit goed verborgen zeg. Eerder een easter egg dan een feature... Maar fijn dat ik het kan checken.

Bij gebruik wordt wel vooral de omvormer erg warm (die heeft ook de koelribben), dus liever zou ik die ook in de gaten kunnen houden. Maar goed. Kan weer op de to-do lijst van Zendure...
Zou inderdaad wel fijn zijn als dat ook via de App kan.

Maar mocht je in de tussentijd benieuwd zijn, kan dus ook via de URL hierboven nu al, even het IP-adres van je omvormer in de app opzoeken en invullen in de browser.

Via HA worden die waardes overigens ook netjes bijgehouden, hier met koelers die vanaf 40 graden bijspringen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbPd_kJCwuCPvioRxjJ1C2WtBMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F5weAbaDuasdulZ6GPo1z3ne.png?f=fotoalbum_large

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 31-03 18:18
[...]

Laat die kerel van ketelklets lekker doen wat zijn naam zegt, ik vind zijn videos altijd erg hoog-over en zonder echt in te gaan op de materie. Hij zal zich ook wel (niet voor het eerst) gebaseerd hebben op een video van Harald Halewijn die hier een uitgebreide test mee heeft gedaan met zijn (serieuze!) Victron setup.
Niet alles is klets. Er zijn inderdaad 1x 10 A woningen. Voorbeeld: https://www.woningborg.nl...giezuinige-10-amperevilla

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar waarom zou 3x25 dan duurder moeten zijn? Lijkt me beter te balanceren dan 1x35.

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 07:14

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Zullen we alles over elektrische installaties, meterkast, energieleverancier e.d. gewoon in dit topic houden? Zie topic alert.
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3

[ Voor 5% gewijzigd door martinvdm op 22-12-2025 11:06 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14
Taro schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:14:
[...]

Heb ik bij mijn pa thuis ook gezien, heb er toen een P1-splitter tussen gedaan en daarmee was het opgelost.

Uiteraard wel even bij Zendure melden, zie de link in de topicwaarschuwing. Geef dan direct merk en type van je slimme meter even door, kunnen ze het alsnog oplossen.
Een active P1 splitter van HomeWizard heeft het probleem idd opgelost. Én ik kan nu de HomeWizard P1 ook aansluiten _/-\o_

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-04 15:26

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

.

[ Voor 99% gewijzigd door Oemfoefoe op 23-12-2025 22:47 . Reden: Het gaat over ]

• KaEs
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:39
Vandaag de solarflow 2400 AC met 3 batterijen en de p1 meter geïnstalleerd. Ging heel makkelijk allemaal.

Ik wil de 4 stekker zonnepanelen op de off-grid-poort aansluiten. Het lukt me alleen niet om in de app voor deze optie te kiezen. Wat ik ook doe hij blijft gewoon op “uitvoer” staan. Is er een minimaal vermogen van de zonnepanelen nodig om deze optie te kiezen? Door het donkere weer bedroeg de output van de zonnepanelen namelijk maar 80 W.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8wsUVlJZWU6hewlKQ4erziiJ60=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kfyl6tyvaR6PvVgqLclT9pzR.png?f=fotoalbum_large
KaEs schreef op maandag 22 december 2025 @ 18:57:
Vandaag de solarflow 2400 AC met 3 batterijen en de p1 meter geïnstalleerd. Ging heel makkelijk allemaal.

Ik wil de 4 stekker zonnepanelen op de off-grid-poort aansluiten. Het lukt me alleen niet om in de app voor deze optie te kiezen. Wat ik ook doe hij blijft gewoon op “uitvoer” staan. Is er een minimaal vermogen van de zonnepanelen nodig om deze optie te kiezen? Door het donkere weer bedroeg de output van de zonnepanelen namelijk maar 80 W.

[Afbeelding]
Je hebt een micro-omvormer met de 4 panelen daarop gebruikt neem ik aan?

Als de off-grid poort invoeding ziet wisselt die automatisch naar invoer, je hoeft dat niet zelf in te stellen. Zet hem voor de zekerheid wel op Normaal ipv Eco, dan weet je zeker dat die niet tussendoor uitschakelt.

• KaEs
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:39
Taro schreef op maandag 22 december 2025 @ 19:15:
[...]

Je hebt een micro-omvormer met de 4 panelen daarop gebruikt neem ik aan?

Als de off-grid poort invoeding ziet wisselt die automatisch naar invoer, je hoeft dat niet zelf in te stellen. Zet hem voor de zekerheid wel op Normaal ipv Eco, dan weet je zeker dat die niet tussendoor uitschakelt.
Dankje Taro. Ik dacht dat je voor invoer of uitvoer moest kiezen maar ik heb inderdaad teruglevering gezien terwijl de off-grid-socket op “uitvoer” stond. Maar opgelost zo. Nogmaals dank.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 15:59
Ik weet niet hoe lang de actie nog loopt, ik vermoed tot einde dit jaar. Ik twijfel al een lange tijd over een plug-in thuisbatterij. Lange tijd gekeken naar HomeWizard en Marstek. Maar nu de laatste tijd meer naar Zendure. Ik heb geen grootse plannen met een thuisbatterij. Voor mij zou qua model een 800 Plus kunnen volstaan. Eerst beginnen met een basis set (nu 480 euro bij Zendure) en later uitbreiden met extra capaciteit.
Is de website zendure.nl echt van Zendure? En niet zoals marstek.nl (deze is niet van Marstek).
Wat is jullie ervaring (bij vorige nieuwe Zendure produkten)? Is het realistisch dat het produkt binnen de 30-50 dagen wordt geleverd?

• c0mplex1
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 28-03 19:23
Om toch nog is even op de Off-grid perikelen terug te komen...
Wat mij opvalt, is dat als je de Off-grid niet op "Off" hebt staan en de batterij is aan het laden en heeft de maximaal ingestelde laadniveau (socSet) bereikt, je niet kan ontladen via NOM/Smart Discharging/Manual Discharging.
Je zult eerst de Off-grid mode op "Off" moeten zetten wil je de batterij weer kunnen ontladen.
Ik weet niet of dit ook zo bij de @FireSon automatisering is.

PV 4340Wp OW | SF2400AC + 4*AB3000X | EV 65kWh | Dynamisch contract | HA OS op RPi5

meesje schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 13:38:
Ik weet niet hoe lang de actie nog loopt, ik vermoed tot einde dit jaar. Ik twijfel al een lange tijd over een plug-in thuisbatterij. Lange tijd gekeken naar HomeWizard en Marstek. Maar nu de laatste tijd meer naar Zendure. Ik heb geen grootse plannen met een thuisbatterij. Voor mij zou qua model een 800 Plus kunnen volstaan. Eerst beginnen met een basis set (nu 480 euro bij Zendure) en later uitbreiden met extra capaciteit.
Is de website zendure.nl echt van Zendure? En niet zoals marstek.nl (deze is niet van Marstek).
Wat is jullie ervaring (bij vorige nieuwe Zendure produkten)? Is het realistisch dat het produkt binnen de 30-50 dagen wordt geleverd?
Misschien is deze actie iets voor jou: bij aanschaf van een sf800plus maak je kans op een sf800 en een extra uitbreidingsbatterij.
https://iotdomotica.nl/th...arflow-800-micro-omvormer

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

Ja, Zendure.nl is echt van Zendure zelf.
Vlak na de introductie van een nieuw product hebben ze nog geen voorraad en dan is het afhankelijk van de vraag uit de markt hoeveel dagen ze daadwerkelijk nodig hebben.

Het kan soms nodig zijn ze even achter de broek te zitten als die termijn (bijna) verstreken is, dan willen ze nog weleens een spoedverzending organiseren of je een korting geven.

• Joove
  • Laatst online: 19:35
Is het realistisch dat het produkt binnen de 30-50 dagen wordt geleverd?
Momenteel staat bij de 800 Plus 20-30 dagen levertijd. Ik heb hem begin december besteld met 40-50 dagen, dus lijkt er op dat ze halverwege januari een lading binnen krijgen in Europa. Gezien de eerdere vertraging van levering bij nieuwe producten ga ik van wat langer uit, wat niet erg is met zeer beperkte zon opbrengst in januari.

• Pakhaas
Hoe gaat Zendure om met als je 2 batterijen hebt op 2 verschillende fasen en je neemt 3500w stroom af. Leveren dan beide batterijen de helft van de stroom behoefte of levert de ene batterij 2400w en de ander 900w?

En hoe zit dat als op fase 1 en 2 een batterij zit en op fase 3 staat de auto met 3500w te laden.
Pakhaas schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:19:
Hoe gaat Zendure om met als je 2 batterijen hebt op 2 verschillende fasen en je neemt 3500w stroom af. Leveren dan beide batterijen de helft van de stroom behoefte of levert de ene batterij 2400w en de ander 900w?
Als het 2 van hetzelfde type zijn: 50/50. Als 1 van de 2 leeg is schaalt de ander op naar 100% (wel iets om op te letten!).
En hoe zit dat als op fase 1 en 2 een batterij zit en op fase 3 staat de auto met 3500w te laden.
Dat maakt niet uit, de P1-meter of CT-meter geeft het totaal van het huishouden door, de fases zijn daarbij niet relevant.

• crbnnw
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 01-04 22:27
Zojuist is er een nieuwe firmware update beschikbaar gekomen voor in ieder geval de SolarFlow 2400 AC. Bevat onder andere compatibiliteit voor de Homewizard P1 meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7cBfb5lwzY52PHsT_7A6ZEgKTo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GYQ9k6US0dlWRaixEgoqwbDH.png?f=fotoalbum_large

🔋 9.6 kWh Zendure 2400AC & SF800PLS | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV

• Pakhaas
Taro schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:26:
[...]

Als het 2 van hetzelfde type zijn: 50/50. Als 1 van de 2 leeg is schaalt de ander op naar 100% (wel iets om op te letten!).

[...]

Dat maakt niet uit, de P1-meter of CT-meter geeft het totaal van het huishouden door, de fases zijn daarbij niet relevant.
Bedankt.

Hoe kan je daar op letten en wat kan je daar het beste aan doen?

• Pakhaas
crbnnw schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:51:
Zojuist is er een nieuwe firmware update beschikbaar gekomen voor in ieder geval de SolarFlow 2400 AC. Bevat onder andere compatibiliteit voor de Homewizard P1 meter.

[Afbeelding]
Als je een Zendure P1 meter er gratis bij krijgt. Kan je die dan beter gebruiken dan de HW (die ik al heb)? Met bijv een splitter. Of heeft de Zendure P1 dan geen toegevoegde waarde meer?
Pakhaas schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:00:
[...]

Bedankt.

Hoe kan je daar op letten en wat kan je daar het beste aan doen?
Wat je moet doen is zorgen dat ieder stopcontact zonder probleem met het maximumvermogen van de omvormer om kan gaan.

Dus niet denken: Ik ga met maximaal 1600 Watt laden voor 2x 2400AC, waardoor ze beide netjes binnen de 800 Watt limiet blijven, maar eigenlijk kan mijn stopcontact meer helemaal niet aan. Als ze dan beide tegelijk laden of ontladen gaat alles goed, maar is 1 vol en de ander niet, dan heb je een probleem.

Dus dat is het aandachtspunt.

Pakhaas schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:01:
[...]

Als je een Zendure P1 meter er gratis bij krijgt. Kan je die dan beter gebruiken dan de HW (die ik al heb)? Met bijv een splitter. Of heeft de Zendure P1 dan geen toegevoegde waarde meer?
De Zendure P1-meter heeft dan geen toegevoegde waarde meer. Zou maar max 1 P1-meter gebruiken, voorkomt ook weer wat extra standby verbruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 24-12-2025 11:02 ]

• Pakhaas
Taro schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:01:
[...]

Wat je moet doen is zorgen dat ieder stopcontact zonder probleem met het maximumvermogen van de omvormer om kan gaan.

Dus niet denken: Ik ga met maximaal 1600 Watt laden voor 2x 2400AC, waardoor ze beide netjes binnen de 800 Watt limiet blijven, maar eigenlijk kan mijn stopcontact meer helemaal niet aan. Als ze dan beide tegelijk laden of ontladen gaat alles goed, maar is 1 vol en de ander niet, dan heb je een probleem.

Dus dat is het aandachtspunt.
Helder.

Als ze hier komen te staan worden ze beide apart direct op een groep aangesloten.

Zag iets voorbij komen met powercon. Dat is denk ik wel goed om aan te sluiten.

• crbnnw
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 01-04 22:27
Taro schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:02:
[...]

De Zendure P1-meter heeft dan geen toegevoegde waarde meer. Zou maar max 1 P1-meter gebruiken, voorkomt ook weer wat extra standby verbruik.
Voorlopig krijg ik de Homewizard P1 meter nog niet echt lekker aan de praat met HEMS. Lijkt steeds offline te gaan terwijl die in de Homewizard app gewoon werkt en data doorgeeft. Zou dus niet gelijk de Zendure P1 meter eruit trekken en eerst even wachten tot het stabiel draait.

🔋 9.6 kWh Zendure 2400AC & SF800PLS | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 14:12
GoedeMorgen, Nu dat de zon weer eens aanwezig is, ben ik via Auto modus de accu's aan het laden. Maar zie dat deze steeds laad en dan op standby springt, en dat gaat de hele tijd zo door. Iemand ook dit probleem? of laad deze wel continue bij jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBbTI4D3VBwkmcwYuXOcKSn7PyY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/86S6csyl18s2FFxLP5EUDTYK.png?f=fotoalbum_large

Update: Het lijkt erop dat de firmware update en gebruik van de Homewizard P1 meter dit heeft verholpen.
Ik moet nog even afwachten wat hij komende uren gaat doen.

[ Voor 12% gewijzigd door casper4253 op 24-12-2025 11:39 ]

crbnnw schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:08:
[...]

Voorlopig krijg ik de Homewizard P1 meter nog niet echt lekker aan de praat met HEMS. Lijkt steeds offline te gaan terwijl die in de Homewizard app gewoon werkt en data doorgeeft. Zou dus niet gelijk de Zendure P1 meter eruit trekken en eerst even wachten tot het stabiel draait.
Heb je Android of iOS? Want ik kan hem hier nog niet toevoegen? Mogelijk ook weer een nieuwe App versie afwachten die dan vaak in de middag volgt...

Edit: HW P1-meter op andere Wifi gezet, App opnieuw opgestart, 2400AC aan HEMS toegevoegd en nu verschijnt de HW P1 in het lijstje. Wel 20+ keer met andere IP-adressen (vermoed ook slimme stekkers?), dus ff puzzelen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 24-12-2025 11:37 ]

• casper4253
Taro schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:28:
[...]

Heb je Android of iOS? Want ik kan hem hier nog niet toevoegen? Mogelijk ook weer een nieuwe App versie afwachten die dan vaak in de middag volgt...
Ik heb IOS en hem wel kunnen toevoegen.
casper4253 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:34:
[...]

Ik heb IOS en hem wel kunnen toevoegen.
Heb net mijn bericht aangepast :)

• meesje
crbnnw schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:51:

[Afbeelding]
Mooi! Het zou me niet verbazen als een dergelijke update straks ook voor de 800 Plus verschijnt (en andere modellen).

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met het 2de punt van de update, added one click bluetooth OTA functionality?
Nu de P1 van HomeWizard toe te voegen is wou ik dit doen in de Zendure app.
Kennelijk pakt die alle HomeWizard spul wat hier in het netwerk zit.
Vreemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wI8keuNHiZomhC-3hbyd2PA3Pc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1McFov7XbyXR221bISk7JZn.jpg?f=fotoalbum_large

De P1 van HomeWizard toegevoegd maar werkt niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOCjnur5_zrhV0E9M6NnqoKmWr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dB9rmVfcwhS2ktpikf3ZR5BR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door peterbier op 24-12-2025 13:15 ]

peterbier schreef op woensdag 24 december 2025 @ 12:52:
Nu de P1 van HomeWizard toe te voegen is wou ik dit doen in de Zendure app.
Kennelijk pakt die alle HomeWizard spul wat hier in het netwerk zit.
Vreemd.
[Afbeelding]
Ja idd, had ik ook. Via een andere weg even het juiste IP-adres achterhaald en gekoppeld.

Zie helaas 0 Watt, maar ik zit ook weer te pielen met allemaal verschillende Wifi-netwerken, dit is misschien het juiste moment om dat eens samen te voegen :D

Taro schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:14:
[...]

Ja idd, had ik ook. Via een andere weg even het juiste IP-adres achterhaald en gekoppeld.

Zie helaas 0 Watt, maar ik zit ook weer te pielen met allemaal verschillende Wifi-netwerken, dit is misschien het juiste moment om dat eens samen te voegen :D
Dat is niet de oorzaak ik heb alles in een vlan zitten.
En inderdaad doet de HomeWizard p1 niks.

[ Voor 56% gewijzigd door peterbier op 24-12-2025 13:21 ]

Heb Zendure een mailtje gestuurd met mijn bevindingen. Hopelijk kunnen ze het snel oplossen, want wel mooi als dit natuurlijk definitief goed werkt, dan haal ik denk ik de EcoTracker P1 ook uit de meterkast en zet ik de HW in voor Home Assistant.

Taro schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:28:
Heb Zendure een mailtje gestuurd met mijn bevindingen. Hopelijk kunnen ze het snel oplossen, want wel mooi als dit natuurlijk definitief goed werkt, dan haal ik denk ik de EcoTracker P1 ook uit de meterkast en zet ik de HW in voor Home Assistant.
Opzich mooi dat je alles kan kiezen van Homewizard. Dan zou een mid kWh meter namelijk ook een optie zijn, voor de mensen met een oude meter.

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

geert1992 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 14:01:
[...]

Opzich mooi dat je alles kan kiezen van Homewizard. Dan zou een mid kWh meter namelijk ook een optie zijn, voor de mensen met een oude meter.
Dat kan helaas niet als je een andere pakt dan de HomeWizard P1 dan krijg je een foutmelding.
Ook als API aan staat op het betreffende HomeWizard apparaat.
peterbier schreef op woensdag 24 december 2025 @ 14:05:
[...]

Dat kan helaas niet als je een andere pakt dan de HomeWizard P1 dan krijg je een foutmelding.
Ook als API aan staat op het betreffende HomeWizard apparaat.
Aah, ik had gewoon even gekeken wat de p1 meter van mij was in Unify, sneller dan alles maar proberen.
Maar dan nog, zou dat wel een mooie optie zijn.

geert1992 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 14:10:
[...]

Aah, ik had gewoon even gekeken wat de p1 meter van mij was in Unify, sneller dan alles maar proberen.
Maar dan nog, zou dat wel een mooie optie zijn.
De P1 gaf bij mij 0 aan daarom een socket geprobeerd waarvan ik API heb aan staan daarop een foutmelding.
peterbier schreef op woensdag 24 december 2025 @ 14:12:
[...]

De P1 gaf bij mij 0 aan daarom een socket geprobeerd waarvan ik API heb aan staan daarop een foutmelding.
Omdat we het hier hebben over de 3-fase MID-meter van HomeWizard en niet over de door jou geteste socket, heb ik zelf even de proef op de som genomen door te proberen deze te koppelen. Met als resultaat een foutmelding.

geert1992 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 14:16:
[...]

Omdat we het hier hebben over de 3-fase MID-meter van HomeWizard en niet over de door jou geteste socket, heb ik zelf even de proef op de som genomen door te proberen deze te koppelen. Met als resultaat een foutmelding.
En die werkt ook niet.
Dat had ik ook al getest en werkt via hetzelfde principe als een socket vandaar mijn test via een socket.
Werkt via dezelfde API.

[ Voor 15% gewijzigd door peterbier op 24-12-2025 14:23 ]

Dat is correct, en inderdaad precies wat ik aangaf. Voor de volledigheid: op dit moment werkt er helaas nog helemaal niets van HomeWizard. Hopelijk komt daar snel verandering in. Ik zal ook even een ticket inschieten

[ Voor 5% gewijzigd door geert1992 op 24-12-2025 14:26 ]

Alle 3 de Zendures werken nu correct met kalibratie.
Daar ben ik erg blij mee.👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ai2MR3ihY_hqaypDZKqScGbSTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FA4krCwGCOwliNpLtlN2HOfA.jpg?f=fotoalbum_large
HomeWizard P1 blijft 0 aangeven.
Uiteraard zit alle Zendure (s) en de HomeWizard in een vlan en gekoppeld aan hetzelfde wifi netwerk.
De telefoon met de Zendure app zit ook in dit zelfde wifi netwerk.
Alles heeft een vast ingestelde ip adres op de telefoon na.
Helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wke0VLp9RJuz3Xd7yAxe2OUWCmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctQxsybXo4oCwekVnC67QItV.jpg?f=fotoalbum_large

• toxictooms
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:06
Hier ook net de HW P1 toegevoegd maar blijft ook op 0 Watt staan.

• meesje
geert1992 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 13:51:
[...]

Misschien is deze actie iets voor jou: bij aanschaf van een sf800plus maak je kans op een sf800 en een extra uitbreidingsbatterij.
https://iotdomotica.nl/th...arflow-800-micro-omvormer
Zelf heb ik gebruik kunnen maken van deze actie. Nog even onder de aandacht brengen. Er is nu nog 1 plek vrij (van de 5). Dus mocht je nog twijfelen, dit is een mooie actie. Uiteindelijk 125 euro per kWh is natuurlijk zeer scherp.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 24-12-2025 15:42 ]

• casper4253
Erg vreemd,
Bij mij lukte het wel, Ik heb wel even het IP adres moeten opzoeken, omdat ik ook een hele lijst kreeg,

Ik heb de P1 meter wel 2 keer moeten toevoegen, Misschien is dat wel de reden waarom het bij mij is gelukt.

PS, Ik heb de AC2400 en beide P1 meters in 1 vlan zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nu7-14fEuKOoFryfLILAjv4kW_s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sfaDCPueq8iwFwk8FD8GODvP.png?f=fotoalbum_large

Als alles goed blijft werken verwijder in de Zendure meter

• toxictooms
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:06
casper4253 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:45:
Erg vreemd,
Bij mij lukte het wel, Ik heb wel even het IP adres moeten opzoeken, omdat ik ook een hele lijst kreeg,

Ik heb de P1 meter wel 2 keer moeten toevoegen, Misschien is dat wel de reden waarom het bij mij is gelukt.

PS, Ik heb de AC2400 en beide P1 meters in 1 vlan zitten.

[Afbeelding]

Als alles goed blijft werken verwijder in de Zendure meter
Idd, nadat ik de Hw P1 opnieuw heb toegevoegd werkt het. Bedankt voor de tip.
Is het iemand met een ios apparaat al gelukt om de P1 van HW toe te voegen? Want na de update en opnieuw opstarten van de app verschijnt er bij mij niets. Moet het bij de diensten tevoorschijn komen bij account of bij apparaat toevoegen zelf? (bij beide geen succes tot nu toe).

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

mrme12345 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:08:
Is het iemand met een ios apparaat al gelukt om de P1 van HW toe te voegen? Want na de update en opnieuw opstarten van de app verschijnt er bij mij niets. Moet het bij de diensten tevoorschijn komen bij account of bij apparaat toevoegen zelf? (bij beide geen succes tot nu toe).
Bij HEMS moet je voor een nieuwe meter kiezen, dan daar het nieuwe product toevoegen en dan verschijnt ie onderin. Via apparaatbeheer kon ik hem niet toevoegen, kan alleen via HEMS.

Edit: Én hier moet minimaal 1x 2400AC ook in HEMS staan, dan pas werkt het.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 24-12-2025 16:21 ]

Taro schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:14:
[...]

Bij HEMS moet je voor een nieuwe meter kiezen, dan daar het nieuwe product toevoegen en dan verschijnt ie onderin. Via apparaatbeheer kon ik hem niet toevoegen, kan alleen via HEMS.

Kijk dat helpt en werkt in 1 x :-) mooie toevoeging van Zendure, wordt het systeem nog laagdrempeliger.

Aanvulling: hij deed het even en nu ook inderdaad op nul. Dus maar even afwachten dat ze dit fixen

[ Voor 9% gewijzigd door mrme12345 op 24-12-2025 16:25 ]

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:14:
[...]

De 2e voorwaarde, indicatielampje brandt normaal, is me niet duidelijk.. Betekent het dat het groen moet branden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWiJottq5YZwhu7yVfnE49Bd0Qk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bWiOdnuCpKJyER4XqUaJ5IC.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik in HW met wifi wil koppelen moet de kleur blauw zijn..
Beide in zelfde netwerk. Hems actief, want anders wordt hij niet getoond als meter.
Geen enkel device wordt nu gevonden..

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh

Hieke schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:34:
[...]

De 2e voorwaarde, indicatielampje brandt normaal, is me niet duidelijk.. Betekent het dat het groen moet branden?
[Afbeelding]

Als ik in HW met wifi wil koppelen moet de kleur blauw zijn..
Beide in zelfde netwerk. Hems actief, want anders wordt hij niet getoond als meter.
Geen enkel device wordt nu gevonden..
Je hoeft niets met de meter zelf te doen, die moet gewoon aan de HW App gekoppeld blijven als de LED groen is. Als je op het juiste Wifi netwerk zit dan kan je de HW meter gewoon vinden. Die knop hoef je niet in te drukken.

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Hier doet hij werkt het niet op Android. Met HEMS aan heb ik de HW P1 toegevoegd, maar hij blijft op 0W staan. HW P1 opnieuw opgestart, local API switch geswitched, Zendure P1 meter eruit gegooid, Android App opnieuw gestart, Zendures+Android+HW P1+Zendure P1 zitten allemaal op zelfde netwerk. Niets lijkt te werken of het op te lossen. Zie wel dat bij Apparaatinformatie de Wi-Fi-netwerknaam leeg is.

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

• Hieke
  • Niet online
@Taro Dank voor aanvulling, ik wacht maar even af.
Dacht dat ik iets niet goed deed. |:(
Ook hier Android, alles in hetzelfde LAN. Komt beetje over als beta. Wordt nog niet in het overzicht van ondersteunde apparaten getoond. Zal komend jaar wel opgelost worden. Geen haast. HA kan ook.

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh

• PeaceNlove
  • Laatst online: 19:18

PeaceNlove

Deugleuter

meesje schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:41:
[...]

Zelf heb ik gebruik kunnen maken van deze actie. Nog even onder de aandacht brengen. Er is nu nog 1 plek vrij (van de 5). Dus mocht je nog twijfelen, dit is een mooie actie. Uiteindelijk 125 euro per kWh is natuurlijk zeer scherp.
Poging gedaan, dus wellicht* is nr5 dan voor mij :)

*ik liep echt te kl#ten met internetbankieren, dus hopelijk is het nog steeds via de referrallink op die website gelukt.

• FPLU
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-01 13:00
Hier ook de HW P1 succesvol kunnen toevoegen maar zie in apparaten dat die offline is en inderdaad —W aangeeft

• The_oil_Guy
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-12-2025
Hier werkt het gewoon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1FXdUOIfoSUbRecyMuIpl3yQFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDVN3eGhFTxcXLvH80sGqSsA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 202% gewijzigd door The_oil_Guy op 24-12-2025 17:43 ]

• Athome
Ik krijg de Homewizard P1 ook niet aan de gang.
Of de meter zou offline zijn. Of ik krijg een waarde van 0 watt te zien.
De API is uiteraard ingeschakeld.

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Voor diegene die hem wel aan de praat krijgen, hebben/hadden jullie ook de Zendure P1 geconfigureerd? Mogelijk dat hij niet met 2 P1 meters overweg kan?!

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

• Hieke
  • Niet online
Freemann schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:57:
Voor diegene die hem wel aan de praat krijgen, hebben/hadden jullie ook de Zendure P1 geconfigureerd? Mogelijk dat hij niet met 2 P1 meters overweg kan?!
Juist wel! Als tweede p1-meter toevoegen lukt wel, is mijn vermoeden.
Hoor graag als het anders is.

• jakamp
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 18:58
FPLU schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:29:
Hier ook de HW P1 succesvol kunnen toevoegen maar zie in apparaten dat die offline is en inderdaad —W aangeeft
Als je in apparaatbeheer de HW P1 meter een keer actief maakt en daarna weer terug naar zendure P1 dan komt de HW P1 meter online en ziet ook het ip adres van de HW P1 meter. Helaas blijft vervolgens de aanwijzing op 0 staan.
Zendure heeft volgens mij nog iets te doen. Maar even wachten op een volgende firmware update.

• FPLU
Freemann schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:57:
Ik had de Zendure P1 nog niet geconfigureerd.

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Hieke schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:59:
[...]

Juist wel! Als tweede p1-meter toevoegen lukt wel, is mijn vermoeden.
Hoor graag als het anders is.
Ik had de Zendure P1 geconfigureerd en heb daar toen de HW P1 aan toegevoegd. Dit gaf een 0W op de HW P1. Maar zie nu al beide smaken langskomen :-(

• FPLU
jakamp schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:02:
[...]

Als je in apparaatbeheer de HW P1 meter een keer actief maakt en daarna weer terug naar zendure P1 dan komt de HW P1 meter online en ziet ook het ip adres van de HW P1 meter. Helaas blijft vervolgens de aanwijzing op 0 staan.
Zendure heeft volgens mij nog iets te doen. Maar even wachten op een volgende firmware update.
Bedankt! Inmiddels is de P1 online maar geeft nu net als bij anderen 0W aan
Volgens mij moeten we gewoon de conclusie trekken dat er bij Zendure nog wat werk te doen is en we moeten wachten op een update. Vandaag ook niets meer van ze gehoord (is ze uiteraard ook gegund ivm Kerst), dus zal wel over dit weekend heen worden getild voordat er reactie volgt.

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:19

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

toxictooms schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:51:
[...]

Idd, nadat ik de Hw P1 opnieuw heb toegevoegd werkt het. Bedankt voor de tip.
Was eerder gemeld dat 2e keer P1 meter toevoegen de boel goed werkend te krijgen was….. ziet iedereen dit nu over het hoofd of zo? :?

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 17:30
PeepPeepPeep schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:24:
[...]

Was eerder gemeld dat 2e keer P1 meter toevoegen de boel goed werkend te krijgen was….. ziet iedereen dit nu over het hoofd of zo? :?
Nee, heb 'm inmiddels al (minstens) 3x toegevoegd, maar blijft 0W aangeven (Android).

Maar ik las dat de 2400AC ook up moet zijn, en dat is die van mij momenteel niet, dus ik zie wel wat er gebeurt als ik de batterij weer eens opstart.

• martinvdm
  • Laatst online: 30-03 07:14

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Vanuit de Facebook groep, maar ik neem aan dat hij vast en zeker ook deze community bedoeld. :)

Lieve fans van de Zendure Facebook-community,

Vandaag wil ik hartelijk bedanken voor jullie langdurige steun – zonder jullie zou Zendure niet zijn wat het vandaag is.

Vrolijke Kerst en een gelukkig nieuw jaar! Mogen jullie en jullie families een prachtige vakantieperiode hebben, vol warmte en plezier. Moge 2026 voor jullie vol zonneschijn en geweldige successen zijn!

Trouwens, in 2026 gaan we nog actiever met de community interactie hebben, aandachtig luisteren naar jullie waardevolle feedback over onze producten en diensten, en veel gevarieerde evenementen organiseren. We kijken er ontzettend naar uit om jullie te zien deelnemen!

Als jullie vragen hebben, mag je gerust direct contact met me opnemen.

Met vriendelijke groeten,

Bryan Liu
Oprichter en CEO van Zendure
— feestelijk.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

a2aan schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:31:
[...]

Nee, heb 'm inmiddels al (minstens) 3x toegevoegd, maar blijft 0W aangeven (Android).

Maar ik las dat de 2400AC ook up moet zijn, en dat is die van mij momenteel niet, dus ik zie wel wat er gebeurt als ik de batterij weer eens opstart.
Ik heb de 2400AC even aangezet op 50 watt laden.
Deze is actief maar de HomeWizard blijft op 0.
Inmiddels van alles geprobeerd.
Verwijderen en opnieuw toevoegen.
Cache wissen in de Zendure app mocht ook niet helpen.
Zendure app op Android besturingssysteem.

• casper4253
peterbier schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:58:
[...]

Ik heb de 2400AC even aangezet op 50 watt laden.
Deze is actief maar de HomeWizard blijft op 0.
Inmiddels van alles geprobeerd.
Verwijderen en opnieuw toevoegen.
Cache wissen in de Zendure app mocht ook niet helpen.
Zendure app op Android besturingssysteem.
Zou het kunnen zijn dat het bij IOS wel werkt en Android niet,
Ik heb IOS en het lukt in 2 keer. en ik heb nu nog steeds beide P1 meters erin staan.
Maar gebruik de homewizard (tot is zekjer weet dat deze goed blijft werken)
casper4253 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 19:02:
[...]

Zou het kunnen zijn dat het bij IOS wel werkt en Android niet,
Ik heb IOS en het lukt in 2 keer. en ik heb nu nog steeds beide P1 meters erin staan.
Maar gebruik de homewizard (tot is zekjer weet dat deze goed blijft werken)
Zou inderdaad kunnen.
Ik heb hem wel in de lijst alleen geeft hij 0 watt.
Nu ook offline.
Data komt bij HA en HomeWizard wel binnen.
HA uitzetten heb ik ook al geprobeerd.
Wacht wel een update af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qi0iokkR-FppumyAbHW8KQxAh8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciA8xSYlfaram423egjOuXo6.jpg?f=fotoalbum_large

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-03 18:44
Ik heb hier met Android 16 wel gegevens van de Homewizard P1 meter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZiWNaae-om6nxS9sqzWImFVidY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1k3mRqdHaIOd4yVwxqwa7ON.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gov0t3290cFncWd2rqCp0PZhCbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAaCKcLH8HoU0rt2YJyefk0c.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 156 ... 211 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.