iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Oke dat is dus wel voor verbetering vatbaar...Taro schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:33:
[...]
Correct, dat is al heel vaak in dit topic langsgekomen. Daarom gebruiken ik en vele anderen Home Assistant om dat op te lossen. Je kunt uiteraard een request bij ze indienen, des te meer mensen dat doen...
Ik heb begrepen dat bijv met Victron mogelijk is dat hij zelf de beste spread kiest voor die dag.
Inmiddels ook in het bezit van een 2400AC systeem (8.64 kWh). Deze wil ik in de garage plaatsen en ben me aan het oriënteren op de installatie. Naar de garage loopt al een 3 fase grondkabel naar een SolarEdge 4kW omvormer. Is het mogelijk hier een verdeel station tussen te plaatsen en de 2400AC op 1 van de fases bij te plaatsen? En mogelijke in de toekomst nog 2x een 2400AC op de andere 2 fases?
In de meterkast heb ik nog wel een vrije groep, maar dan zou ik een extra kabel moeten trekken.
In de meterkast heb ik nog wel een vrije groep, maar dan zou ik een extra kabel moeten trekken.
Stel dat je geen HA hebt en je wil wel dat hij wat gaat laden/ontladen op juiste momenten. Is het dan simpel om dat dagelijks even via de app in te stellen, of is dat niet heel gebruiksvriendelijk?Taro schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:33:
[...]
Correct, dat is al heel vaak in dit topic langsgekomen. Daarom gebruiken ik en vele anderen Home Assistant om dat op te lossen. Je kunt uiteraard een request bij ze indienen, des te meer mensen dat doen...
Ik stel bijv ook elke dag even in wanneer ik de auto nachts/overdag wil laden met de homewizard app en dat werkt heel gemakkelijk en kost mij een paar minuten per dag.
[ Voor 14% gewijzigd door Pakhaas op 21-12-2025 10:36 ]
Hangt er vanaf naar welke 3 fase aansluiting je gaat, maandelijkse vastrechtkosten gaan afhankelijk hiervan flink omhoog t.o.v. een 1 fase aansluiting.koboy schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 18:30:
[...]
Grootste bak koste hiervoor zijn de eenmalige naar Liander; als de electricien er toch al is is het voor hem totaal misschien een uurtje werk.
Heb het zelf een paar maanden geleden laten doen, DM me maar voor meer info.
3 x 25A = 39,- p/m
3 x 35A = 161 p/m
Dat klopt niet.GM15 schreef op zondag 21 december 2025 @ 11:08:
[...]
Hangt er vanaf naar welke 3 fase aansluiting je gaat, maandelijkse vastrechtkosten gaan afhankelijk hiervan flink omhoog t.o.v. een 1 fase aansluiting.
3 x 25A = 39,- p/m
3 x 35A = 161 p/m
Volgens Liander is vastrecht bij 1x35A even hoog als 3x25a
https://www.liander.nl/-/...osten-stroom-2026-v10.pdf
[ Voor 13% gewijzigd door Pakhaas op 21-12-2025 12:22 ]
Klopt alleen dan moet je dus wel naar 3x25 ipv 3x35 gaan. Gelukkig is het proces vrij helder en moet je wel bijna een fout maken wil je daarop uitkomen ipv 3x25Pakhaas schreef op zondag 21 december 2025 @ 12:20:
[...]
Dat klopt niet.
Volgens Liander is vastrecht bij 1x35A even hoog als 3x25a
https://www.liander.nl/-/...osten-stroom-2026-v10.pdf
IddSander schreef op zondag 21 december 2025 @ 12:25:
[...]
Klopt alleen dan moet je dus wel naar 3x25 ipv 3x35 gaan. Gelukkig is het proces vrij helder en moet je wel bijna een fout maken wil je daarop uitkomen ipv 3x25
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.