https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
Hier met ios ook 0W en heb hem ook al meerdere keren toegevoegd. We zullen nog even geduld moeten hebben, is iets wat zendure blijkbaar nog moet fixen.peterbier schreef op woensdag 24 december 2025 @ 19:07:
[...]
Zou inderdaad kunnen.
Ik heb hem wel in de lijst alleen geeft hij 0 watt.
Nu ook offline.
Data komt bij HA en HomeWizard wel binnen.
HA uitzetten heb ik ook al geprobeerd.
Wacht wel een update af.
[Afbeelding]
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|
Is die naam bij degene waarbij het wel werkt wel zichtbaar?
Ze zitten hier wel op het zelfde netwerk.
Verder zag ik bij het instaleren 4 ip adressen de ander drie waren van HW sockets, zenduren kan die kennelijk ook niet onderscheiden.
Inderdaad geduld.mrme12345 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 21:10:
[...]
Hier met ios ook 0W en heb hem ook al meerdere keren toegevoegd. We zullen nog even geduld moeten hebben, is iets wat zendure blijkbaar nog moet fixen.
Wel mooi dat ze het willen toevoegen.
Ook nog geprobeerd met alle dns filters uit maar ook niet.
Ik wacht het af.
Ik las dit op de website van Zendure. Geldt dit ook als je 2 omvormers hebt aangesloten op 2 aparte groepen en fasen? Want ik kan mij niet voorstellen dat een installateur alleen komt om het te checken en dan een handtekening zet. Of daar iig genoeg geld voor vraagt. Mijn ervaring is dat ze meestal hun eigen batterij systemen willen verkopen.Als je twee of meer SolarFlow 2400 AC-units met elkaar wilt verbinden en een AC-uitgangsvermogen van meer dan 2400W nodig hebt, raadpleeg dan een erkend elektricien om de elektrische veiligheid en een correcte installatie te garanderen. Met de hulp van een elektricien kun je het uitgangsvermogen in de Zendure-app instellen op het maximale niveau van 7200W, maar dit vereist jouw handtekening én het uploaden van de installatiedocumenten van de elektricien.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Zendure is een redelijk bedrijf. Ik heb goedkeuring voor 7200/7200 gekregen door het uploaden van een factuur, een document met toelichting over de elektrische installatie en een foto.Pakhaas schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:46:
[...]
Ik las dit op de website van Zendure. Geldt dit ook als je 2 omvormers hebt aangesloten op 2 aparte groepen en fasen? Want ik kan mij niet voorstellen dat een installateur alleen komt om het te checken en dan een handtekening zet. Of daar iig genoeg geld voor vraagt. Mijn ervaring is dat ze meestal hun eigen batterij systemen willen verkopen.
Als je het zelf hebt aangelegd en een passende opleiding hebt, dan voldoet een diploma/certificaat/etc. incl. een beschrijving ook.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Bedankt!Taro schreef op woensdag 24 december 2025 @ 23:05:
[...]
Zendure is een redelijk bedrijf. Ik heb goedkeuring voor 7200/7200 gekregen door het uploaden van een factuur, een document met toelichting over de elektrische installatie en een foto.
Als je het zelf hebt aangelegd en een passende opleiding hebt, dan voldoet een diploma/certificaat/etc. incl. een beschrijving ook.
Ik zal iemand zoeken die de boel wil aansluiten zodat ik dat dan ook kan uploaden.
- Taro
- Niet online
Dan is het beste om te doen:Pakhaas schreef op woensdag 24 december 2025 @ 23:08:
[...]
Bedankt!
Ik zal iemand zoeken die de boel wil aansluiten zodat ik dat dan ook kan uploaden.
- Beschrijving/offerte/plan wat je wil realiseren.
- Factuur verwijzend naar de opdracht/beschrijving.
- Foto van de realisatie.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Hier niet veranderd.jakamp schreef op woensdag 24 december 2025 @ 23:50:
Met de firmware update is ook de temperatuur aanwijzing van de batterijen gewijzigd van graden C naar Fahrenheit. Bij anderen ook zo? Ik dacht eerst dat de landinstelling misschien gewijzigd was maar die staat nog op Nederland. Kan in de app ook niet vinden waar je dit aan kan passen.
- Taro
- Niet online
-> Profiel -> Instellingen icoontje rechts bovenin -> Temperatuureenheid -> C.jakamp schreef op woensdag 24 december 2025 @ 23:50:
Kan in de app ook niet vinden waar je dit aan kan passen.
Enige wat ik zie waarom hij hem misschien niet als online ziet is omdat hij de MAC niet lekker meepakt.
Bij de batterij is MAC als volgt, 34:CD: etc, bij de P1 meter ontbreken de dubbele punten :
Dankje Taro. Ik zou de instelling wijzigen maar zie dat het afgelopen nacht spontaan weer naar C gegaan is. Heel bijzonder…Taro schreef op donderdag 25 december 2025 @ 00:14:
[...]
-> Profiel -> Instellingen icoontje rechts bovenin -> Temperatuureenheid -> C.
Ja, vanochtend. Mijn batterijen staan buiten, maar heb ik nu in de schuur geplaatst.Chupachups schreef op donderdag 25 december 2025 @ 10:25:
Heeft iemand de batterij verwarming al in actie gezien? Temperatuur hangt hier rond de 4 graden (zendure app). De batterijen staan in een onverwarmde schuur.
Bij het handmatig laden wordt er 100W gebruikt totdat de temperatuur 10º bereikt.
[ Voor 5% gewijzigd door pjeterinfo op 25-12-2025 11:10 ]
intentionally left blank
De batterijen in de schuur zijn nu 4 en 5 graden en worden volop door de zon opgeladen.Chupachups schreef op donderdag 25 december 2025 @ 10:25:
Heeft iemand de batterij verwarming al in actie gezien? Temperatuur hangt hier rond de 4 graden (zendure app). De batterijen staan in een onverwarmde schuur.
Ik heb niet gezien of er stroom uit het net is gebruikt voor opwarmen.
[ Voor 3% gewijzigd door R.K op 25-12-2025 11:52 ]
App even (geforceerd) afsluiten en opnieuw checken/verversen. Zou dan weg moeten zijn na succesvolle update.R.K schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:48:
Ik krijg de firmware-update niet eens geïnstalleerd laat staan dat ik de Homewizzard P1 werkend krijg, De upgrade blijft steken op 58% en geeft aan mislukt te zijn. Opnieuw geprobeerd, app geeft aan dat het apparaat opnieuw op gaat starten en geeft dan aan "update geslaagd" maar onder in het scherm staat nog steeds dat er een firmware-update is. Iemand nog een idee??
🔋 9.6 kWh Zendure 2400AC & SF800PLS | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV
Bedankt voor je antwoord, maar heeft niet geholpencrbnnw schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:57:
[...]
App even (geforceerd) afsluiten en opnieuw checken/verversen. Zou dan weg moeten zijn na succesvolle update.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
nee, dat heb ik niet.mjjveldt schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:08:
Toevallig iets van een vpn of adblock aan op je mobiel? Ik moest hier adguard even uitzetten.
Hier had ik het probleem dat de accu een SOC van 9% had.
Na letterlijk 10 seconden laden werkte het echter wel.
De eerste keer kreeg ik geen foutmelding over de SOC,
bij de tweede keer werd die foutmelding wel weergegeven.
[ Voor 14% gewijzigd door geert1992 op 25-12-2025 12:28 ]
5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Soc= 40%, batterij al opnieuw opgestart, app handmatig afgesloten, cache verwijderd, Maar het blijft aangeven dat na activering van updaten dat het systeem opnieuw opgestart word en dat dan de update geslaagd is. Maar de melding voor een nieuwe firmware-update blijft er in staan. Snap er niets van, altijd iets bijzonders.geert1992 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:27:
[...]
Hier had ik het probleem dat de accu een SOC van 9% had.
Na letterlijk 10 seconden laden werkte het echter wel.
De eerste keer kreeg ik geen foutmelding over de SOC,
bij de tweede keer werd die foutmelding wel weergegeven.
Edit: sterker nog, ik zie het percentage naar beneden gaan tijdens het opladen nu..
:strip_exif()/f/image/kiNMuxFjbNvMPIeQfC4jOCxp.png?f=user_large)
Batterij 1 was een paar minuten geleden nog 98%..
[ Voor 29% gewijzigd door CopyCatz op 25-12-2025 12:57 ]
Zelf ook een paar x gehad. Kwestie van even geduld en later nog een x proberen. Was overigens niet bij deze update. Eerdere.R.K schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:07:
[...]
Bedankt voor je antwoord, maar heeft niet geholpen
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Dat is typisch lfp gedrag en normaal. Je vermogen van de zon is wellicht relatief laag en het percentage wordt berekent, maar klopt niet altijd geheel. Daardoor kan het ook zakken als er klaarblijkelijk net een kleine hoeveel meer of minder kWh uurtjes in gaan.CopyCatz schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:37:
Nu we weer zon hebben probeer ik mijn batterijen weer eens een keer naar 100% te krijgen, valt me op dat de laatste loodjes van 97% naar 100 op alle drie de batterijen enorm langzaam gaan.. In de zomer had ik steeds een sprong al van 95% naar vol, nu gaan de laatste twee procent enorm traag. Lijkt erop dat de capaciteit nu erg overschat wordt en in de zomer juist onderschat?
Edit: sterker nog, ik zie het percentage naar beneden gaan tijdens het opladen nu..
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Goh, wat is die AC to Solar adapter die hier wordt aanbevolen? Ik zou verwachten dat de Zendure automatisch de benodigde voeding voor de verwarming uit het net haalt als er geen solar input is.pjeterinfo schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:08:
[...]
Ja, vanochtend. Mijn batterijen staan buiten, maar heb ik nu in de schuur geplaatst.
Bij het handmatig laden wordt er 100W gebruikt totdat de temperatuur 10º bereikt.
[Afbeelding]
Maar ik zie 2 dingen die wel voor verbetering kunnen
- in de app ui: ik kan nergens vinden waar je ook maar even zegt, geef nu niks terug aan het net en wacht tot ik de stop terug weghaal (tenzij je volgens mij met een plan zou werken). Als ik overdag ga laden bijvoorbeeld zou dit nuttig zijn
- 800w effectief doen. Ik heb nog nooit 800w gezien teruglevering, meestal is dit 720-725 maximaal terwijl ik dit op 800 ingesteld heb (is via stekker gewoon aangesloten). Zoals nu 708w batterij opladen en 720w terugsturen, en dit zowel op auto als zenki modus. Dat kan toch beter volgens mij, uiteraard een buffer overhouden ben ik het helemaal mee eens maar zonnepanelen zijn hier 2.02kw aan het leveren op het moment, wat eigen verbruik en dan schiet er nog zo een +- 1400w over. Daar kan gerust 800 effectief naar de batterij gaan. Die 80w extra over laat ons nemen zo een 4-5u vandaar is toch 400w in totaal mits verlies is dat een uurtje vanavond/vanvond langer gebruiken. Uiteraard bij langere dagen zal da batterij wel vol geraken, maar momenteel zal dat zeker niet lukken
Dat zijn zowat de 2 enige dingen dat ik beetje minder vind. Voor de rest kan je dit als "set en forget" gebruiken eigenlijk. Zeer tevreden van
Hier werkte de firmware update wel daarnet, maar nog niet de moeite gedaan om even te testen met de homewizard p1 meter die hier ook in de kast hangt op een splitter van homewizard. Als die homewizard p1 goed werkt dan ga ik terug naar 1 metertje denk ik
Ik ga het idd nog wel eens proberen, het werkt goed met deze firmware en of er nu één meer P1 meter in de kast hangt kan mij niet zo boeien maar wil graag weten waarom dingen het niet doen. Ik zie overigens niet wat later proberen zou veranderen in de uitkomst?Devke schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:53:
[...]
Zelf ook een paar x gehad. Kwestie van even geduld en later nog een x proberen. Was overigens niet bij deze update. Eerdere.
Te druk even op hun server? Zelf even niet de beste wifi verbinding? Zeg het maar.R.K schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:10:
[...]
Ik ga het idd nog wel eens proberen, het werkt goed met deze firmware en of er nu één meer P1 meter in de kast hangt kan mij niet zo boeien maar wil graag weten waarom dingen het niet doen. Ik zie overigens niet wat later proberen zou veranderen in de uitkomst?
Edit : Update is wel geslaagd? Wellicht zit ik even mis met het antwoord dan.
[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 25-12-2025 13:22 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Nog niet, op mijn sf800pro, enkel steens schuurtje zonder isolatie.Chupachups schreef op donderdag 25 december 2025 @ 10:25:
Vanmorgen Omvormer 4 graden, batterij1 3graden, batterij2 2graden.
Heb de 'Heatstate' uit de report toegevoegd om te kijken of hij aan gaat of niet.
Puur op zon geladen en temps zijn omhoog gegaan, maar zonder verwarming (zover ik heb gezien).
Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV
Ook na een week helemaal 'uit' (knop lang ingedrukt en de stekker uit het stopcontact) kwam 'ie netjes up met Off-Grid actief.
Vervolgens de firmware-update gedaan. Dat ging in een keer goed. Daarna gaf de HomeWizard P1 nog steeds 0W, maar na nogmaals toevoegen werkte hij ineens (is dus nog steeds een goede tip!). De HW P1 meter als device gekozen en de WiFi bridge van de Zendure P1 uit het stopcontact getrokken. Minuutje NOM gedraaid met HW P1 als input, en dat zag er prima uit.
Nu is het systeem weer helemaal uit. Misschien wel tot ergens in februari, als er weer structureel PV-overschot is. Want op een heldere middag als nu gaat de PV-opwek direct de warmtepomp in.
- Taro
- Niet online
Vorig jaar een aantal keren gezien rond -5 tot +2-3 graden. Ontladen kan ook onder nul, laden moet je alleen boven 0 doen, dus ontlaad je alleen nog maar dan zal je dat pas bij lagere temperaturen zien.Chupachups schreef op donderdag 25 december 2025 @ 10:25:
Nu zat ik te denken om een Solarflow Plus te kopen en dan de accu daarvan eraf te halen en deze dan onder de Pro te zetten. Volgens mij is deze accu nl ook gewoon een AB2000X of zie ik iets over het hoofd?
- Taro
- Niet online
Als de accu's vaak, regelmatig, recent en met veel vermogen naar 100% zijn gegaan dan gaat die stap idd heel snel, want dan zijn ze al gebalanceerd. Is dat een tijdje geleden voor het laatst geweest en laad je ze met weinig vermogen, dan kruipen ze er inderdaad heen.CopyCatz schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:37:
Nu we weer zon hebben probeer ik mijn batterijen weer eens een keer naar 100% te krijgen, valt me op dat de laatste loodjes van 97% naar 100 op alle drie de batterijen enorm langzaam gaan.. In de zomer had ik steeds een sprong al van 95% naar vol, nu gaan de laatste twee procent enorm traag. Lijkt erop dat de capaciteit nu erg overschat wordt en in de zomer juist onderschat?
Alles onder de 100% is een schatting bij LFP. En kan ook zo zijn dat de accu's elkaar onderling laden/ontladen tijdens het kalibreren/balanceren, dus 1 stijgt, de ander daalt, vooral als er weinig/laag vermogen is.Edit: sterker nog, ik zie het percentage naar beneden gaan tijdens het opladen nu..
[Afbeelding]
Batterij 1 was een paar minuten geleden nog 98%..
- Taro
- Niet online
Uit HEMS halen, dan AC laadvermogen op 0 en AC ontlaadvermogen op 0 zetten, dan doet ie niets.cricque schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:05:
Nu een week of 2 in gebruik (ac2400 en 2 batterijen) en het werkt
Maar ik zie 2 dingen die wel voor verbetering kunnen
- in de app ui: ik kan nergens vinden waar je ook maar even zegt, geef nu niks terug aan het net en wacht tot ik de stop terug weghaal (tenzij je volgens mij met een plan zou werken). Als ik overdag ga laden bijvoorbeeld zou dit nuttig zijn
Zie ik hier bij wat koudere apparaten ook. En de SF800Plus heb ik van de week even bij een buurman geplaatst, die monitor ik via HEMS en daar ging 1200 uit de panelen naar het net en 550 Watt in de accu ipv 800 Watt. Toen die een tijdje aan het laden was en boven de 14 graden uit kwam ging er wel 800 in.- 800w effectief doen. Ik heb nog nooit 800w gezien teruglevering, meestal is dit 720-725 maximaal terwijl ik dit op 800 ingesteld heb (is via stekker gewoon aangesloten). Zoals nu 708w batterij opladen en 720w terugsturen, en dit zowel op auto als zenki modus. Dat kan toch beter volgens mij, uiteraard een buffer overhouden ben ik het helemaal mee eens maar zonnepanelen zijn hier 2.02kw aan het leveren op het moment, wat eigen verbruik en dan schiet er nog zo een +- 1400w over. Daar kan gerust 800 effectief naar de batterij gaan. Die 80w extra over laat ons nemen zo een 4-5u vandaar is toch 400w in totaal mits verlies is dat een uurtje vanavond/vanvond langer gebruiken. Uiteraard bij langere dagen zal da batterij wel vol geraken, maar momenteel zal dat zeker niet lukken
Staan ze bij jou in een koudere omgeving?
- Taro
- Niet online
De accu van de SF800Plus zit net als de SF800Pro aan de omvormer vast. Daarnaast betreft dat een AB2000L ipv AB2000X variant.Ariemaiden schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:50:
Heb sinds kort een Solarflow 800 pro in gebruik en wil deze uitbreiden met een extra AB2000X accu maar vind ze los nogal prijzig. Zelfs duurder dan wat ik voor de Solarflow compleet heb betaald (gekocht in Oostenrijk)
Nu zat ik te denken om een Solarflow Plus te kopen en dan de accu daarvan eraf te halen en deze dan onder de Pro te zetten. Volgens mij is deze accu nl ook gewoon een AB2000X of zie ik iets over het hoofd?
Dus nee: Je zult een AB2000X moeten kopen óf er een SF800Plus naast moeten zetten.
Ok bedankt voor je duidelijke antwoord. Dan ga ik wachten op een goede aanbieding.Taro schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:54:
[...]
De accu van de SF800Plus zit net als de SF800Pro aan de omvormer vast. Daarnaast betreft dat een AB2000L ipv AB2000X variant.
Dus nee: Je zult een AB2000X moeten kopen óf er een SF800Plus naast moeten zetten.
- Taro
- Niet online
Ben je net een dag te laat, er was een leuke actie met een gratis AB2000X en SF800Ariemaiden schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:56:
[...]
Ok bedankt voor je duidelijke antwoord. Dan ga ik wachten op een goede aanbieding.
Edit: Ivm latere reacties bericht aangepast. Ter verduidelijking: Dit betrof een actie bij Zendure. Product werd gekocht bij Zendure en Zendure verstuurde de 2 extra producten.
[ Voor 25% gewijzigd door Taro op 27-12-2025 09:33 ]
Dat zag ik gisteravond inderdaad. Hele mooie actie. Helaas.net te laatTaro schreef op donderdag 25 december 2025 @ 15:01:
[...]
Ben je net een dag te laat, ik had een leuke actie met een gratis AB2000X en SF800 op mijn website lopen, maar alle 5 zijn inmiddels al vergeven
Voor de doorsnee gebruiker zou een x uur niet ontladen knop praktisch zijn voor tijdens het opladen van de auto bijvoorbeeld.Taro schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:52:
[...]
Uit HEMS halen, dan AC laadvermogen op 0 en AC ontlaadvermogen op 0 zetten, dan doet ie niets.
[...]
Zie ik hier bij wat koudere apparaten ook. En de SF800Plus heb ik van de week even bij een buurman geplaatst, die monitor ik via HEMS en daar ging 1200 uit de panelen naar het net en 550 Watt in de accu ipv 800 Watt. Toen die een tijdje aan het laden was en boven de 14 graden uit kwam ging er wel 800 in.
Had wel het idee dat de Zenki AI na een bepaalde tijd de handdoek er in gooit en een stopte met proberen de 11kW te compenseren rond het middaguur. Zal voor mij niet veel uitmaken, begin van het jaar gaat hij toch HA in, maar vind nu dat de AI het eigenlijk best aardig doet, inclusief (voorspeld) ontladen tijdens de extra lange gourmet piek van vandaag.
Heb ook even gevoeld aan de accu's hier (bij iemand anders dus) omdat ik het niet halen van de 800W niet herkende.
De toren staat hier in een onverwarmde hal, en momenteel (na het 1 en ander aan activiteit vandaag) rapporteren de modules 20 a 21 graden. Denk dat er wel isolatie in de modules it want de metalen behuizingen voelen duidelijk koud aan vergeleken met de metalen koelkast in de 21 graden woonkamer.
Tot de electricien is geweest staat hij op dezelfde groep als de magnetron, met het oplaad vermogen opgeschroefd naar 1600W om de zonnepanelen beter bij te houden en nog binnen de 16A totaal te blijven.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Mooie timing als de actie voorbij is.CopyCatz schreef op donderdag 25 december 2025 @ 16:34:
Kunnen we kappen met eigen site en winkel promoties? Andere mensen hebben daar hier een ban voor gekregen dus ik vind het een beetje dubieus worden.
Deze opmerking vind ik zeer onterecht. Op een laatste opmerking na, heeft de betreffende eigenaar van de website niet gedaan aan eigen promotie. Dit kwam initieel van een ander vandaan, wat ik overigens wel kon waarderen. De actie vond ik overigens zeer scherp en heb deze nog een keertje onder de aandacht gebracht. En volgens mij daarmee een andere tweaker blij gemaakt.
Maar nogmaals je timing… En mocht je je er aan storen, weet je denk ik wel de bekende weg te vinden.
[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 25-12-2025 18:14 ]
- Taro
- Niet online
Wil toch even reageren: Begrijp je bericht en goed dat je het benoemt. Maar ik heb dit jaar vermoedelijk 2000+ berichten in alle thuisaccu topics gepost, altijd om mensen te helpen en nooit ter zelfpromotie, je zult mij nooit naar mijn eigen website zien linken. Wat ik voor Zendure doe doe ik ook voor Marstek, Anker, Lunergy, etc. en ook in die topics help ik mensen, zonder eigenbelang. De mensen die iets gewonnen hebben weten ook hoeveel tijd ik erin heb zitten, durf wel te stellen dat die actie mij in uren gerekend geld heeft gekost, zelfs in mijn vakantie en tijdens de kerstdagen. Maar ik neem het initiatief ervoor, ik deel hier niets en anderen zijn er blij mee. Als je mij betrapt op zelfpromotie: Rapporteer dan vooral mijn bericht(en). Ik hoef al die uren hier niet te besteden he, ook rondom HW P1-meters niet, het navragen van welke brandblussers er in de SF800Plus zitten, etc. is allemaal eigen tijd.CopyCatz schreef op donderdag 25 december 2025 @ 16:34:
Kunnen we kappen met eigen site en winkel promoties? Andere mensen hebben daar hier een ban voor gekregen dus ik vind het een beetje dubieus worden.
Hopelijk heb ik voldoende credits bij iedereen om hierin het voordeel van de twijfel te krijgen. En zo niet, dan stop ik ermee, hou ik extra tijd over voor mijn gezin en kan ik het beter daaraan besteden want die waarderen het sowieso.
- Taro
- Niet online
Ik wil de batterij niet laten draaien terwijl we weg zijn. Uitzetten met 50% is dan een optie. de kou (batterij staat in een onverwarmde schuur) zou dat goed moeten gaan?
Of is er een soort 'vakantie modus', waarin de batterij niet gaat laden maar wel de temperatuur van de cellen indien nodig wat opkrikt? Ik heb het niet in de app kunnen vinden.
- Taro
- Niet online
50% is perfect, haal de omvormer uit HEMS, zet AC ontladen op 0, AC laden op 0, stekker in het stopcontact laten en gewoon lekker weggaan. Pas als je wil laden moet de temp boven de 0 graden zijn, maar dat regelt de software dan. Daarom ook gewoon aangesloten laten zodat de omvormer stroom uit het stopcontact kan halen en verder idle.bilgy_no1 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 23:02:
Vraagje: zaterdag vertrek ik voor een vijf dagen. Ik wil de batterij vannacht opladen, zodat hij nog even is gekalibreerd voor vertrek. Daarna gebruiken tot 50% en daar wil ik hem dan op laten staan.
Ik wil de batterij niet laten draaien terwijl we weg zijn. Uitzetten met 50% is dan een optie. de kou (batterij staat in een onverwarmde schuur) zou dat goed moeten gaan?
Of is er een soort 'vakantie modus', waarin de batterij niet gaat laden maar wel de temperatuur van de cellen indien nodig wat opkrikt? Ik heb het niet in de app kunnen vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 25-12-2025 23:06 ]
Volgengs Zendure waren er nog een aantal niet benoemde issues opgelost in de nieuwe firmware. Het zou aan te bevelen zijn dat er releasenotes bij nieuwe firmware geleverd zou worden. Geeft nog wat meer inzicht in de issues waar aan gewerkt is.Taro schreef op donderdag 25 december 2025 @ 22:08:
Heb eerder vandaag overigens nog even bij Zendure nagevraagd wat de "one-click Bluetooth OTA Functionality" precies inhoudt, krijg er morgen als het goed is antwoord op. Zou wel mooi zijn als dat inhoudt: Druk op de knop, verbind met je telefoon, ook zonder 4G/5G beschikbaarheid en bedien bijv. het off-grid stopcontact.
De middelste heb ik onderaan "vloer" staan. (Mijn laatste toegevoegde batterij s2 uitvoering)
De volgorde klopt wel in HomeAssistant.
Dit vindt ik vreemd.
Ik merkte dit al op door het temperatuurverschil in de batterijen.
Iemand dit ook.?
:strip_exif()/f/image/zgk45DCpDA9MY9IVFCs6nIpk.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij het verplaatsen van de 2400AC heb ik de nieuwe batterij onderaan geplaatst.
[ Voor 24% gewijzigd door peterbier op 26-12-2025 01:07 ]
Van 14 naar 13 naar 12 graden zou inderdaad logischer zijn. Kun je wellicht de namen aanpassen in de app waardoor misschien de volgorde gewijzigd kan worden?peterbier schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 00:57:
Het valt mij op dat de volgorde van de batterijen in de Zendure app niet klopt.
De middelste heb ik onderaan "vloer" staan. (Mijn laatste toegevoegde batterij s2 uitvoering)
Dit vindt ik vreemd.
Iemand dit ook.?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb even naar de SoC hier gekeken van iedere batterij afzonderlijk. Temperatuur is gelijk van allen. Aan de SoC te zien klopt de volgorde in de app met de volgorde hier in HA. Typfoutje gemaakt in HA?peterbier schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 00:57:
Het valt mij op dat de volgorde van de batterijen in de Zendure app niet klopt.
Dit vindt ik vreemd.
Iemand dit ook.?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is geen kritiek of zoiets maar het val mij altijd op dat bij velen alles tot aan het stopcontact mooi en strak is afgewerkt en dat dan de voedingskabels er maar bijhangen, is daar geen oplossing voor?
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
klump4u schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:52:
[...]
Dit is geen kritiek of zoiets maar het val mij altijd op dat bij velen alles tot aan het stopcontact mooi en strak is afgewerkt en dat dan de voedingskabels er maar bijhangen, is daar geen oplossing voor?

Zoiets? Ik gebruik dit bij mijn tv en computer.
[ Voor 4% gewijzigd door Milmoor op 26-12-2025 10:04 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Dat is meer om kabels te bundelen.Milmoor schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:04:
[...]
[Afbeelding]
Zoiets? Ik gebruik dit bij mijn tv en computer.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
Het nadeel is dat het een kabel is van 3 meter, dat maakt het verstoppen iets lastiger. Stopcontacten lager plaatsen zou al helpen. Of de stekker eraf knippen, en rechtstreeks in de meterkast aansluiten zou in mijn ogen het mooiste zijn, want dan kan je het snoer ook door een pijpje laten lopen. Er is iemand in dit topic die dat heeft gedaan met zijn hyper. Zag er erg netjes uit.klump4u schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:52:
[...]
5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Knip je dan niet gelijk je garantie weg?geert1992 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:08:
[...]
Het nadeel is dat het een kabel is van 3 meter, dat maakt het verstoppen iets lastiger. Stopcontacten lager plaatsen zou al helpen. Of de stekker eraf knippen, en rechtstreeks in de meterkast aansluiten
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Goede vraag, ik vermoed van niet, want het is opgenomen in de handleiding van een 2400ac. En daar staat -voor zover ik weet- geen opmerking over bij met betrekking tot garantie...Christiaan.. schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:17:
[...]
Knip je dan niet gelijk je garantie weg?
[ Voor 14% gewijzigd door geert1992 op 26-12-2025 10:19 ]
Wat ik vooral jammer vind is dat de aansluitkabel van Zendure niet haaks is, dus dat je altijd zo'n 'hangende bocht' hebt (waar mensen of dingen tegenaan kunnen stoten). Nóg mooier zou het zijn als het handvat dan ook nog een uitsparing had gehad, om de kabel langs naar beneden en achteren te leiden.klump4u schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:52:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door a2aan op 26-12-2025 10:56 ]
Nee, sterker nog, het is volgen de netvoorschriften verplicht als je meer dan 800W wilt kunnen gebruiken en dat zeggen ze ook in hun handleiding...Christiaan.. schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:17:
[...]
Knip je dan niet gelijk je garantie weg?
Je moet dan de stekker eraf knippen, een vaste aansluiting maken en tevens een eigen groep gebruiken voor de batterij(en).
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Geldt dat met voorschrift (of NEN 1010?) per apparaat of voor het gezamenlijk vermogen? Stel, ik heb twee SF800 pro (of pto en plus) met 800 W vermogen (ontladen) per stuk, totaal HEMS vermogen voor ontladen is dan 1600 W (op een eigen groep uiteraard).Ben(V) schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:11:
[...]
Nee, sterker nog, het is volgen de netvoorschriften verplicht als je meer dan 800W wilt kunnen gebruiken en dat zeggen ze ook in hun handleiding.
Je moet dan de stekker eraf knippen, een vaste aansluiting maken en tevens een eigen groep gebruiken voor de batterij(en).
- Taro
- Niet online
Dat hadden ze mooier voor elkaar bij de hyper, daar had je 2 plastic doppen aan de achterkant van de omvormer, waar de stekkers aan ongeveer 20cm kabel zaten.a2aan schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:55:
[...]
Wat ik vooral jammer vind is dat de aansluitkabel van Zendure niet haaks is, dus dat je altijd zo'n 'hangende bocht' hebt (waar mensen of dingen tegenaan kunnen stoten). Nóg mooier zou het zijn als het handvat dan ook nog een uitsparing had gehad, om de kabel langs naar beneden en achteren te leiden.
Volgens mij hadden ze dat ook bij de 2400AC kunnen doen.
Keerzijde is wel, dat wanneer je de omvormer eraf haalt, en plat wil neerleggen, hij op de kabels rust.
[ Voor 10% gewijzigd door MaartenXM op 26-12-2025 11:35 ]
Ah, dat kan natuurlijk ook. Zouden ze bij meer apparaten moeten doen.Taro schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:19:
Daarnaast is het AC-snoer vervangbaar, je knipt dus niet de stekker van het apparaat af, maar van een vervangbaar snoer.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Dat geld per apparaat, dus per stekker eigenlijk een stekkerdoos waar je er twee instopt is dan ook maximaal 800W.Chupachups schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:19:
[...]
Geldt dat met voorschrift (of NEN 1010?) per apparaat of voor het gezamenlijk vermogen? Stel, ik heb twee SF800 pro (of pto en plus) met 800 W vermogen (ontladen) per stuk, totaal HEMS vermogen voor ontladen is dan 1600 W (op een eigen groep uiteraard).
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Je kunt ook gewoon een nieuwe stekker die je bij de bouwmarkt koopt aan dat afgeknipte snoer monteren.Taro schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:19:
Daarnaast is het AC-snoer vervangbaar, je knipt dus niet de stekker van het apparaat af, maar van een vervangbaar snoer. Je kunt dat indien nodig naar originele staat herstellen, mits je uiteraard zo'n kabel weet te bemachtigen want ze staan niet in de webshop
Of powercon stekkers gebruiken, die zitten er bij mij op. Kan eenvoudig terug naar schuko. Gedaan om de zwakste schakel (de schuko) te elimineren.Ben(V) schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:56:
[...]
Je kunt ook gewoon een nieuwe stekker die je bij de bouwmarkt koopt aan dat afgeknipte snoer monteren.
Deze zitten inmiddels bij meerdere tweakers ertussen.
[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 26-12-2025 12:02 ]
Geniet van de vredige kerstperiode , leef en laat leven man.CopyCatz schreef op donderdag 25 december 2025 @ 16:34:
[ Voor 15% gewijzigd door Piddybull op 26-12-2025 12:13 ]
Leef en laat leven is helaas niet hoe het strakke beleid van tweakers werkt, dus in dit geval vond ik het wel nodig om hier iets van te zeggen. Voor de tweede keer overigens. Andere winkeliers dachten ook iets leuks te kunnen doen voor de tweakers community door hier een actie aan te kondigen of een kortingscode te delen en kregen een ban. Nu hebben we een mod (zonder bedrijfsaanduiding) met een eigen review website en blijkbaar ook een winkel die hier acties in de thread doet, en dat kan blijkbaar wel. Daar wilde ik even een punt van maken, want dit begint uiterst dubieus te lijken.Piddybull schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 12:11:
[...]
Geniet van de vredige kerstperiode , leef en laat leven man.
Iedere batterij heeft een serienummer.Devke schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:19:
[...]
Heb even naar de SoC hier gekeken van iedere batterij afzonderlijk. Temperatuur is gelijk van allen. Aan de SoC te zien klopt de volgorde in de app met de volgorde hier in HA. Typfoutje gemaakt in HA?
Daaruit kun je het controleren.
Dit zowel in de app als bij de batterijen zelf op de zijkant.
Dit is tijdelijk zo en wil het nog anders inrichten.klump4u schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:52:
[...]
De Hyper en sf800pro gaan waarschijnlijk weg.
Het lijkt erop dat het benadrukken ervan door jou belangrijker is geworden dan de kwestie zelf.CopyCatz schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 12:24:
[...]
Leef en laat leven is helaas niet hoe het strakke beleid van tweakers werkt, dus in dit geval vond ik het wel nodig om hier iets van te zeggen. Voor de tweede keer overigens. Andere winkeliers dachten ook iets leuks te kunnen doen voor de tweakers community door hier een actie aan te kondigen of een kortingscode te delen en kregen een ban. Nu hebben we een mod (zonder bedrijfsaanduiding) met een eigen review website en blijkbaar ook een winkel die hier acties in de thread doet, en dat kan blijkbaar wel. Daar wilde ik even een punt van maken, want dit begint uiterst dubieus te lijken.
En door….
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
- Taro
- Niet online
Jawel, maar het ging om de garantie op het apparaat en of die nog geldig was na het afknippen van de stekker. Als je de originele stekker verwijdert maakt het daarna geen verschil of er geen stekker op zit, of een 3rd party stekker.Ben(V) schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:56:
[...]
Je kunt ook gewoon een nieuwe stekker die je bij de bouwmarkt koopt aan dat afgeknipte snoer monteren.
Punt is gemaakt. Het schuurt inderdaad wel een beetje, maar voor zover ik heb kunnen terugkijken is die actie pas door @Taro genoemd nadat die actie was afgelopen. Dus goed dat we hier met elkaar de grenzen benoemen, maar laten we het wel vriendelijk en opbouwend houden. Ik zie dat er een hoop door hem gedaan wordt in de diverse topics en naar mijn persoonlijke mening hoeft er dan niet direct zo hard op de persoon gegaan te worden.
Ik wil hier ook graag de discussie eindigen, maar ga niet insinueren dat ik onvriendelijk ben of hard op de persoon ga. Had ik het leuk moeten aankleden dan? Ik meld alleen wat ik zie hier in de thread, had ook een melding kunnen maken richting de organisatie maar dat leek me niet echt de moeite waard. Ik snap ook prima dat je heel erg enthousiast kunt zijn in de community en dan denkt, hey hier kan ik wel professioneel mee aan de slag gaan (of andersom). Maar dan gelden er wel regels voor iedereen; een andere enthousiasteling kreeg voor het niet aanvinken van een bedrijfsaccount en het delen van een actie wel een tik op de vingers. Wat mij betreft ook klaar nu.PeaceNlove schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 12:35:
@CopyCatz
Punt is gemaakt. Het schuurt inderdaad wel een beetje, maar voor zover ik heb kunnen terugkijken is die actie pas door @Taro genoemd nadat die actie was afgelopen. Dus goed dat we hier met elkaar de grenzen benoemen, maar laten we het wel vriendelijk en opbouwend houden. Ik zie dat er een hoop door hem gedaan wordt in de diverse topics en naar mijn persoonlijke mening hoeft er dan niet direct zo hard op de persoon gegaan te worden.
Zo staat dat er niet. Alle voorbeelden maken gebruik van de stekker. Het afknippen wordt als optioneel gemeld. Zonder voorwaarden.Ben(V) schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:11:
[...]
Nee, sterker nog, het is volgen de netvoorschriften verplicht als je meer dan 800W wilt kunnen gebruiken en dat zeggen ze ook in hun handleiding.
Je moet in de App er zelfs voor tekenen dat je het volgens de voorschriften doet als je de instelling hoger dan 800W wilt zetten.
Ze verkopen het ook als plug-inbatterij.MikeyMan schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 12:41:
[...]
Zo staat dat er niet. Alle voorbeelden maken gebruik van de stekker. Het afknippen wordt als optioneel gemeld. Zonder voorwaarden.
Anders zou dat ook de nodige vraagtekens oproepen: een plug-inbatterij waarbij wordt geadviseerd om de stekker eraf te knippen.
Zelf had ik het ook als optioneel omschreven, want anders is plug-inbatterij eigenlijk niet helemaal de juiste term.
Meer een marketingding in mijn ogen.
Vanmorgen even gekeken en toen was de update verwerkt in de app, heeft wss tijd nodig om dat te herkennen o.i.d.. Maar dus opgelost.Devke schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:53:
[...]
Zelf ook een paar x gehad. Kwestie van even geduld en later nog een x proberen. Was overigens niet bij deze update. Eerdere.
Thanks for the tip, staat bij mijn gewoon in de garage wel dicht tegen de poort. Gisteren gekeken temperatuur was 20 van 1 batterij en de andere 16 graden.Taro schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:52:
[...]
Uit HEMS halen, dan AC laadvermogen op 0 en AC ontlaadvermogen op 0 zetten, dan doet ie niets.
[...]
Zie ik hier bij wat koudere apparaten ook. En de SF800Plus heb ik van de week even bij een buurman geplaatst, die monitor ik via HEMS en daar ging 1200 uit de panelen naar het net en 550 Watt in de accu ipv 800 Watt. Toen die een tijdje aan het laden was en boven de 14 graden uit kwam ging er wel 800 in.
Maar het ding is, waarom niet een knopje: tijdelijk niet ontladen, nee bepaalde acties moeten ondernemen, maar gewoon een knop "tijdelijk niet onladen" en dan een optie 'auto afzetten binnen x aantal uur'. Dat is pas gebruiksvriendelijk
- Taro
- Niet online
Je kunt dat inderdaad als suggestie bij Zendure indienen, zie daarvoor de Support link in de topicnotitie.cricque schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 13:23:
[...]
Maar het ding is, waarom niet een knopje: tijdelijk niet ontladen, nee bepaalde acties moeten ondernemen, maar gewoon een knop "tijdelijk niet onladen" en dan een optie 'auto afzetten binnen x aantal uur'. Dat is pas gebruiksvriendelijk
Zoals eerder aangegeven kun je je onvrede via een andere weg melden. Je hoeft niet via dit topic de discussie aan te gaan. Het moderatie team beoordeelt dit dan. Daarnaast blijf ik je timing beroerd vinden. De actie was al voorbij en dan maak je een opmerking. Je kunt het dan ook gewoon even laten gaan. En ook heeft de betreffende tweaker deze actie niet in dit topic onder de aandacht gebracht.CopyCatz schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 12:40:
[...]
Ik wil hier ook graag de discussie eindigen, maar ga niet insinueren dat ik onvriendelijk ben of hard op de persoon ga. Had ik het leuk moeten aankleden dan? Ik meld alleen wat ik zie hier in de thread, had ook een melding kunnen maken richting de organisatie maar dat leek me niet echt de moeite waard. Ik snap ook prima dat je heel erg enthousiast kunt zijn in de community en dan denkt, hey hier kan ik wel professioneel mee aan de slag gaan (of andersom). Maar dan gelden er wel regels voor iedereen; een andere enthousiasteling kreeg voor het niet aanvinken van een bedrijfsaccount en het delen van een actie wel een tik op de vingers. Wat mij betreft ook klaar nu.
- Taro
- Niet online
Een reden om dit te doen: RTE meten. Verder zou ik het afraden aangezien de HW Energy Socket zelf ook al wel warm wordt en als de accu op vol vermogen laadt/ontlaadt kan dit geheel samen erg warm worden. De accu via de stekker aan-/uitzetten is inderdaad af te raden, tenzij het natuurlijk een noodgeval betreft.meesje schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 14:50:
Zijn er Zendure eigenaren die een de batterij hebben ingeplugd via een HomeWizard Energy socket. Ik zie regelmatig uit screenshots dat men dit bij vreemde merken doet. Wat is daar de toegevoegde waarde van? Puur een eenvoudige manier om deze batterij een beetje geïntegreerd te krijgen in het HW eco systeem? Of zet men de batterij daarmee echt uit en aan? Gevoelsmatig lijkt met dat laatste niet echt wenselijk.
Nee ik denk toch echt dat je het verkeerd leest.Ben(V) schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 12:47:
Het is een voorschrift van de netbeheerder dat je maar 800W met een stekker mag aansluiten en Zendure geeft dat gewoon aan als je bijvoorbeeld 2400W wilt kunnen terugleveren je de stekker eraf kunt knippen en dus daarmee wordt impliciet toestemming gegeven zonder dat er garantie vervalt.
Je moet in de App er zelfs voor tekenen dat je het volgens de voorschriften doet als je de instelling hoger dan 800W wilt zetten.
800W is de limiet om aan te kunnen sluiten via een stopcontact op een gedeelde groep. Als er dus ook andere apparaten op die groep zijn aangesloten.
Om de 2400W te ontgrendelen moet je er in de app voor tekenen dat de batterij deugdelijk is aangesloten op een eigen groep. De voorschriften daarvoor volgen uit NEN1010. Dat wil dus o.a. zeggen dat die groep is aangesloten met 2,5mm2 draad en op een eigen automaat is aangesloten in de groepenkast. Deze moet dan ook zijn gemarkeerd dat er een batterij op is aangesloten en dat restspanning mogelijk is. Zo zijn er nog wat andere vereisten, maar niet met een stopcontact is er daar geen van. Wel moet je een deugdelijk stopcontact gebruiken dat gecertificeerd is voor 16A (240W is 10A) en is voorzien van aarding.
Maar de wijze van aansluiten: rechtstreeks op een automaat, of via een deugdelijk aangesloten stopcontact naar de automaat maakt niet uit. De handleiding stelt dit als optie, niet als verplichting om 2400W te kunnen ontgrendelen.
Sterker nog, er staat letterlijk in:
5.2.3 Connecting to the Grid via a Power Socket
The inverter’s peak power can reach 2400W. To prevent circuit overloads or tripping, connect the inverter to a socket on the dedicated circuit, without any other appliances sharing the same circuit
Uit en aanzetten doe ik er niet mee, maar gebruik het om 'van buiten' te meten wat er 'echt' de batterij in en uitgaat, en inderdaad omdat ik HW toch al gebruik voor andere inzichten en overzichten.meesje schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 14:50:
Gelijk maar weer on topic. Zijn er Zendure eigenaren die een de batterij hebben ingeplugd via een HomeWizard Energy socket. Ik zie regelmatig uit screenshots dat men dit bij vreemde merken doet. Wat is daar de toegevoegde waarde van? Puur een eenvoudige manier om deze batterij een beetje geïntegreerd te krijgen in het HW eco systeem? Of zet men de batterij daarmee echt uit en aan? Gevoelsmatig lijkt met dat laatste niet echt wenselijk.
Edit: warmte maak ik me niet zo'n zorgen over, aangezien er nooit heel lang achter elkaar 2400W doorheen zal gaan. De theoretische max is zo'n 2,5 uur (heb 'maar' 5,76kWh capaciteit), maar in de praktijk zal 'ie met ochtendzon op een lager vermogen gaan laden.
[ Voor 14% gewijzigd door a2aan op 26-12-2025 15:12 ]
Taro schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 14:58:
[...]
Een reden om dit te doen: RTE meten. Verder zou ik het afraden aangezien de HW Energy Socket zelf ook al wel warm wordt en als de accu op vol vermogen laadt/ontlaadt kan dit geheel samen erg warm worden. De accu via de stekker aan-/uitzetten is inderdaad af te raden, tenzij het natuurlijk een noodgeval betreft.
Bedankt voor de reacties. Dus RTE en integratie in het HW eco systeem.a2aan schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 15:09:
[...]
Uit en aanzetten doe ik er niet mee, maar gebruik het om 'van buiten' te meten wat er 'echt' de batterij in en uitgaat, en inderdaad omdat ik HW toch al gebruik voor andere inzichten en overzichten.
Edit: warmte maak ik me niet zo'n zorgen over, aangezien er nooit heel lang achter elkaar 2400W doorheen zal gaan. De theoretische max is zo'n 2,5 uur (heb 'maar' 5,76kWh capaciteit), maar in de praktijk zal 'ie met ochtendzon op een lager vermogen gaan laden.
Over warmte had ik ook wel eens iets gelezen, maar dat zal bij mijn toekomstige (hopelijk januari) SolarFlow 800 Plus niet echt spelen vermoed ik. Misschien toch maar zo’n HW Energy socket overwegen. Als het goed is, krijg ik straks (vanwege invullen enquête) een gratis verzenden code.
In de app kan je zien hoeveel er geladen en ontladen is, rekensom erop loslaten, en je weet de rte. Neem het wel met een korreltje zout.meesje schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 16:52:
Kun je de RTE overigens ook gemakkelijk uit de Zendure app halen? Of heb je daar dus de socket voor nodig? Of een oplossing als Home Assistant?
Wil je betrouwbare metingen, zou ik een mid kWh van Homewizard nemen.
Zelf heb ik meldingen gemaakt(homey icm met een homewizard kwh meter), die ik krijg als de accu leeg is;
✅ RTE cyclus: 81.62%
📊 Gemiddelde RTE: 83.85% over 40 cycli
📥 Verbruik: 12.047 kWh
📤 Teruglevering: 9.833 kWh
🕒 Laatste keer gekalibreerd: 1
Wat @geert1992 al aangeeft.... neem de app met een korreltje zout. Dit geldt niet alleen voor Zendure hoor. Ook bij mijn HW PIBS neem ik de app met een korreltje zout. Ik meet de HW PIBS en Zendure sets nu ook met een HW kWh mid meter. Deed dit eerst met een energy socket. Energy sockets zitten een % of 3 hoger in RTE dan de MID meter. Dit zie ik bij beide merken. Als je de gelegenheid hebt en hier waarde aan hecht dan zou ik een MID meter kiezen en zit je ook niet met warmte ontwikkeling van de socket.meesje schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 16:52:
Kun je de RTE overigens ook gemakkelijk uit de Zendure app halen? Of heb je daar dus de socket voor nodig? Of een oplossing als Home Assistant?
Toevallig al de zoekfunctie gebruikt? Afgelopen dagen al een paar keer voorbij gekomen;).DJ-Promo schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 19:10:
Al zendures die moeten verwarmen deze koude dagen? Wil de thuisaccu in de schuur gaan zetten maar weet niet hoe koud het daar wordt.
Volgens mij is zoals het reeds is genoemd indien je meer dan 800W wilt gaan leveren je een aparte groep ( waar dus ook geen andere verbruikers op aangesloten mogen worden ) van 16A. Echter mag je volgens de netcode hier dus ook gewoon een stekker voor gebruiken. Bedenk wel dat de vereenvoudigde eisen ( voor de kleine thuis-batterijen <800W, paragr. 3.3 art. 3.4 t/m 3.11) voor systemen <= 11 kW deze conform art. 3.14 lid 2 wel nog steeds van toepassing zijn.Ben(V) schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:11:
[...]
Tip ; neem een alamat ipv een IA omdat dan je thuis-batterij niet door andere groepen bij een aard-fout beïnvloed worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Jan-tweak op 26-12-2025 20:20 ]
Yes, vanochtend zag ik dat op mijn SF800 pro..ging best vlot.DJ-Promo schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 19:10:
Al zendures die moeten verwarmen deze koude dagen? Wil de thuisaccu in de schuur gaan zetten maar weet niet hoe koud het daar wordt.
Nu de tijd om daar gewoon een schrijvende temperatuur meter te plaatsen. Dan weet je het.DJ-Promo schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 19:10:
Ja heb zo'n ding van ali met app hangen voor een paar euro. Meet ook luchtvochtigheid.Jan-tweak schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 20:41:
[...]
Nu de tijd om daar gewoon een schrijvende temperatuur meter te plaatsen. Dan weet je het.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
:strip_exif()/f/image/29EjCoFrar0IbCiAocVXGOO8.jpg?f=fotoalbum_large)