Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:52:
[...]

Zo te zien wel :)

Hierbij:

{"timestamp":1765029078,"messageId":1,"sn":"[SN]","version":2,"product":"solarFlow800Plus","properties":{"heatState":0,"packInputPower":799,"outputPackPower":0,"outputHomePower":799,"remainOutTime":89,"packState":2,"electricLevel":62,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":2851,"dcStatus":2,"pvStatus":0,"acStatus":1,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4715,"socLimit":0,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":0,"outputLimit":800,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":2,"inverseMaxPower":800,"lampSwitch":1,"IOTState":2,"factoryModeState":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"oldMode":0,"VoltWakeup":0,"ts":1765029071,"bindstate":0,"tsZone":13,"chargeMaxLimit":1000,"smartMode":1,"phaseSwitch":1,"packNum":1,"rssi":-79,"is_error":0},"packData":[{"sn":"[SN]","packType":70,"socLevel":62,"state":2,"power":786,"maxTemp":2821,"totalVol":4710,"batcur":65369,"maxVol":315,"minVol":313,"softVersion":4119,"heatState":0}]}
Ziet er goed uit! Dit model kan dus ook volledig lokaal aangestuurd worden zoals bij de 800 Pro en 2400 AC.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

gielz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:29:
[...]

Ziet er goed uit! Dit model kan dus ook volledig lokaal aangestuurd worden zoals bij de 800 Pro en 2400 AC.
Ben er ook al fan van, ding weegt echt heel weinig, stukje minder volume dan de Marstek Venus A die wel iets meer mogelijkheden heeft. Iemand in mijn omgeving is binnenkort jarig en zocht een thuisaccu die zo veilig mogelijk is, denk dat we met een paar gezinnen maar wat bij elkaar moeten leggen en hem een 800Plus geven :)

Als ze nou op termijn ook nog met een 800AC uitkomen die bijv. nog 50 Euro goedkoper is door ontbreken MPPT's/MC4's, dan kan Zendure ook mooi de concurrentie met Marstek aan.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:59:
[...]

Ik heb al even bij ze nagevraagd waarom ik deze heb ontvangen, want ik kan hem toch niet testen/reviewen.

Mocht dit inderdaad voor de Franse markt zijn en er iemand uit Frankrijk meelezen met interesse: Stuur maar een DM.
Ja wij hebben deze ook ontvangen, maar dan kunnen we er inderdaad niet veel mee ;-) Inclusief de koffiezetter enz ;-)

En inmiddels de SF800 Plus ook ontvangen, veel pakketjes van Zendure vandaag. Maar ben echt benieuwd naar de SF800 Plus, ook al lijkt die veel op de 800 Pro :-)

[ Voor 61% gewijzigd door mrme12345 op 06-12-2025 17:04 ]

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:56
Nog steeds een metalen behuizing? Oogt iets anders dan de SF800 pro .. maar de koelribben zullen in ieder geval van metaal moeten zijn.
Chupachups schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:43:
[...]

Nog steeds een metalen behuizing? Oogt iets anders dan de SF800 pro .. maar de koelribben zullen in ieder geval van metaal moeten zijn.
Materiaal is identiek aan de SF 800 Pro en de 2400 AC. Dus daar is niet op bezuinigd. Wel lijkt die iets compacter dan de SF800 Pro, wat handzamer. Voor de rest identiek aan Pro met uitzondering van aantal MPPT (2 vs 4) en pv capaciteit zoals bekend, en geen noodstroom, en brandvertragende gel. Maar ziet er mooi compact uit moet ik zeggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UjACerHaTgJOI6Qw0sQy9el_ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfYKUGFyRHTXfSWPLS3qbLg8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9B9abrfjRpBrx7VuEIAnidzwJVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kixs0kiwLZKL5gTM8w9W7JMV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPmN6Ef_4SPKjxlFxXETtzPIEXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EZqvPYwbbdDjnRzstitBePy.jpg?f=fotoalbum_large

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:08
Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 13:10:
Mhm, een onaangekondigd pakje van Zendure met een nieuwe P1-meter, alleen kan ik nog geen handleiding of iets dergelijks vinden. 3 pinnen en de optie om 2 kabeltjes erin te schroeven. Even schakelen hoor... :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit wel voor ons landje bestemd ?
Jan-tweak schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:56:
[...]

Is dit wel voor ons landje bestemd ?
Nee, helaas.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

mrme12345 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:53:
[...]
en gel om brand te bestrijden ipv aerosol.
Ik had dit al nagevraagd en begrepen dat het zowel gel als aerosol en niet gel ipv aerosol brandvertrager betreft:
Yes, built-in heating. Actually, it has the aerosol besides the gel.

Chupachups schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:43:
[...]

Zie het als een 800 Pro, maar dan compacter, zonder noodstroomuitgang en lager PV/DC vermogen + brandvertragende gel. Verder vergelijkbaar, maar wel een stukje handzamer.

Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:02:
[...]

Ik had dit al nagevraagd en begrepen dat het zowel gel als aerosol en niet gel ipv aerosol brandvertrager betreft:
[...]
Op hun site hebben ze het alleen over brandvertragende gel en wordt earosol niet genoemd, en gezien lagere prijs lijkt me dat ook logischer dan dat ze meer toevoegen dan de duurdere pro. Maar wie weet.

"3. Brandvertragende gel – Ultieme verdediging
Een speciale gel zet uit bij oververhitting, vult interne ruimtes en voorkomt warmteverspreiding."

[ Voor 14% gewijzigd door mrme12345 op 06-12-2025 17:45 ]

mrme12345 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:42:
[...]

Op hun site hebben ze het alleen over brandvertragende gel en wordt earosol niet genoemd, en gezien lagere prijs lijkt me dat ook logischer dan dat ze meer toevoegen dan de duurdere pro. Maar wie weet.

"3. Brandvertragende gel – Ultieme verdediging
Een speciale gel zet uit bij oververhitting, vult interne ruimtes en voorkomt warmteverspreiding."
Was daar voorheen ook geen onduidelijkheid over bij de 800pro?
Volgens mij zit het standaard in hun producten vanaf de ab2000(zonder iets erachter), maar dat is een aanname vanuit mijn kant.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

mrme12345 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:42:
[...]

Eens, vond ik ook vreemd, vandaar dat ik het heb nagevraagd. Er staat ook niets over in het productblad.

Voor de volledigheid meld ik het dus ook niet als feit, maar als input die ik heb ontvangen.

Aan de andere kant: Bij de SF800Pro stond er destijds helemaal niets over op de website, maar zat er dus wel aerosol in.

Mogen ze wel wat duidelijker over zijn, nu blijven het toch aannames. Schroef jij hem open of ik? :)

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:48
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze met hun vormgeving blijven hangen in de stapelbare "kratten" met lelijke randen.
Veel van de concurrenten doen het op dat punt gelikter.

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

geert1992 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:47:
[...]

Was daar voorheen ook geen onduidelijkheid over bij de 800pro?
Volgens mij zit het standaard in hun producten vanaf de ab2000(zonder iets erachter), maar dat is een aanname vanuit mijn kant.
Ja de batterijen zullen zeker identiek zijn, want zijn dezelfde, maar het gaat om de hoofdunit en wat daar in zit ook bij de omvormer. Dus wellicht is het zo brandvertragende gel bij de hoofdunit en aerosol bij de ab2000x batterijen (zoals bij SF 800 Pro, en batterijen zijn dezelfde).

Hieke schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:48:
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze met hun vormgeving blijven hangen in de stapelbare "kratten" met lelijke randen.
Wat heb je liever, een lelijk krat die technisch uitstekend in elkaar steekt? Of een mooie accu waarbij het technisch gedeelte minder is. Volgens mij is er in de PIB-markt op dit moment geen ander merk die aan Zendure kan tippen.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

geert1992 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:50:
[...]

Wat heb je liever, een lelijk krat die technisch uitstekend in elkaar steekt? Of een mooie accu waarbij het technisch gedeelte minder is. Volgens mij is er in de PIB-markt op dit moment geen ander merk die aan Zendure kan tippen.
Het hoeft elkaar natuurlijk niet uit te sluiten. Maar ik vind de 2400 AC niet bepaald lelijk :)
mrme12345 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:49:
[...]

Ja de batterijen zullen zeker identiek zijn, want zijn dezelfde, maar het gaat om de hoofdunit en wat daar in zit ook bij de omvormer. Dus wellicht is het zo brandvertragende gel bij de hoofdunit en aerosol bij de ab2000x batterijen (zoals bij SF 800 Pro, en batterijen zijn dezelfde).
Bij de 800 Plus betreft het een AB2000L ipv AB2000X bij de 800 Pro.

Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:15:
[...]

Ik refereerde ook aan de mogelijke uitbreidingsbatterijen die je er aan toevoegt, niet aan de geintegreerde want dat is 1 apparaat met de omvormer.

Ecoflow en Marstek maken wat mij betreft wel mooiere thuisaccu's, maar het gaat om gebruiksgemak, functionaliteit, software en hardware en dan steekt Zendure vooralsnog toch echt wel boven die andere merken uit.

Dan maar iets minder mooi, maar qua specs wel veel beter.

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ding moet doen waar het voor is, wat boeit het hoe hij eruit ziet.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

klump4u schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:17:
[...]

Ding moet doen waar het voor is, wat boeit het hoe hij eruit ziet.
Precies en het is zo persoonlijk. Ik vind de 2400 AC best mooi, de Marstek is net een audio installatie en dat ziet er ook prachtig uit, maar de Ecoflow Stream Ultra X vind ik lelijk. Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur, maar je stopt ze toch weg en uit het zicht, en zet ze niet in de woonkamer.

mrme12345 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:19:
[...]

Precies en het is zo persoonlijk. Ik vind de 2400 AC best mooi, de Marstek is net een audio installatie en dat ziet er ook prachtig uit, maar de Ecoflow Stream Ultra X vind ik lelijk. Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur, maar je stopt ze toch weg en uit het zicht, en zet ze niet in de woonkamer.
Toch zie ik geregeld verschillende berichten in het HW pib topic waarbij mensen hun batterij wel in de woonkamer zetten. Vraag mijzelf dan ook sterk af hoeveel die mensen hebben ingelezen.
En dan zitten ze te klagen over een -hoog- frequent geluid, die sinus moet toch ergens vandaan komen, en omvormers kunnen dat geluid nu eenmaal maken.

Homewizard die dan ook helemaal niets loslaten over de veiligheid, alleen zeggen dat je hem ook ergens anders neer kan zetten :+ .

[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 06-12-2025 18:29 ]

Zr40 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:07:
[...]

Het hoeft elkaar natuurlijk niet uit te sluiten. Maar ik vind de 2400 AC niet bepaald lelijk :)
Mee eens, ik probeerde te beredeneren vanuit zijn perspectief.
Zendure maakt in mijn optiek stoere batterijen, en de mensen die mijn oude batterijen kwamen ophalen waren het met mij eens, die vonden voornamelijk de "legerkistjes"(ab2000s) een stoer product.

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:48
geert1992 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:50:
[...]

Ik was me van reactie bewust.🤔
Ik heb gisteren een tweede SF 2400 bijbesteld. Dus dat zegt genoeg! Maandag dus weer wat leuks in het vooruitzicht.

Zoals ik aangaf is vormgeving een kwestie van smaak. Maar de gadget staat hier op een niet te missen plek in de garage. Oog wil wat. Mag toch?

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

• Chupachups
Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:15:
[...]

Weet je evt. wat die "L" anders maakt dan de "X" ? De uitvoering van de cellen?
Chupachups schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:40:
[...]

Weet je evt. wat die "L" anders maakt dan de "X" ? De uitvoering van de cellen?
Gel & compacter. Verder wel gewoon weer 48V, 15 cellen, waar bijv. de Marstek Venus A 13 cellen en +-43 Volt hanteert.

• Chupachups
Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:44:
[...]

Gel & compacter. Verder wel gewoon weer 48V, 15 cellen, waar bijv. de Marstek Venus A 13 cellen en +-43 Volt hanteert.
Type cel evt? Geen pouch maar cilindrisch?
Chupachups schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:48:
[...]

Type cel evt? Geen pouch maar cilindrisch?
Dat weet ik niet, in lijn met AB2000X/AB3000X en SF800Pro: Pouch, waarbij de AB3000X V2 cilindrisch is. Zal ik even navragen.

Weet overigens niet of @FireSon tegenwoordig de productcodes van Zendure doorkrijgt, maar heb hem ook het SF800Plus product ID doorgegeven zodat die spoedig door de Zendure HA integratie aangestuurd kan worden d:)b

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Hieke schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:39:
[...]

Ik was me van reactie bewust.🤔
Ik heb gisteren een tweede SF 2400 bijbesteld. Dus dat zegt genoeg! Maandag dus weer wat leuks in het vooruitzicht.

Zoals ik aangaf is vormgeving een kwestie van smaak. Maar de gadget staat hier op een niet te missen plek in de garage. Oog wil wat. Mag toch?
Zeker mag dat, mijn aanhanger staat ook niet te missen in de garage maar die zet ik echt niet ieder week in de wax ;) (ik ben al wat ouder misschien en voor mij hoeft het allemaal niet zo fancy)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:00
bilgy_no1 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 13:59:
[...]

De informatie blijft toch verwarrend. Op die site van de Belastingdienst staat bijv.

Btw terugbetalen als u de batterij ook privé gebruikt
Rekent u de batterij tot uw bedrijfsvermogen én vraagt u alle btw terug? Als u de thuisbatterij daarna ook privé gebruikt, dan moet u btw betalen over dit privégebruik. In de laatste btw-aangifte van het jaar geeft u deze btw aan. Het privégebruik berekent u zelf aan de hand van de informatie uit het EMS, eventueel in combinatie met de energienota's.

Dit staat na het punt van je aanmelden als startende ondernemer. Maar dat wordt dan dus ondervangen doordat de omzet onder €2200 per jaar blijft, waardoor je geen BTW-aangifte hoeft te doen.

Kortom, de Belastingdienst heeft het erg onduidelijk opgeschreven.

Ikzelf zit nu niet in de KOR. Contract met Zonneplan en aankoopfactuur staan op mijn naam, dus dan zou het goed moeten gaan.
OK nog even nagezocht en dit zijn de stappen:

1. Koop de batterij. Zorg dat je een dynamisch contract hebt. Factuur van de batterij en het energiecontract staan op dezelfde naam. NB je zit nog niet in de KOR, bijv ivm teruggaaf BTW op zonnepanelen voor 2023.
2. Meld je aan als startende ondernemer bij de Belastingdienst. Uiterlijk 6 maanden na het jaar waarin je de batterij aanschafte.
3. Van de Belastingdienst krijg je een BTW-nummer. Je wordt dus BTW-plichtig op dat moment. Je doet een eerste aangifte waarmee je de betaalde BTW op de batterij terugvraagt.
4. Direct na het doen van die aangifte vraag je de KOR regeling aan (omzet <€20.000 per jaar) en word je vrijgesteld van BTW-heffing en aangifte.

Zou fijn zijn als een subsidieregeling gewoon makkelijk wordt gemaakt ipv legaal de mazen van de wet te gebruiken...

Maar goed, zo is het mij nu duidelijk; wellicht ook handig voor anderen.

Bron:
https://www.eigenhuis.nl/...isbatterij-wanneer-en-hoe
Was even doorwerken, gezin verwaarloosd, had al een preview geschreven en voorbereidingen getroffen dus kon de SF800Plus review relatief snel schrijven en is inmiddels al gepubliceerd. Kan alleen nog niets over de RTE van de SF 800 Plus zeggen, dat doe ik bij voorkeur pas na enkele weken om er een goed beeld van te hebben en meetfouten uit te sluiten.
  • Mooi laagdrempelig product, relatief klein en goedkoop, doet gewoon wat het moet doen.
  • Passieve koeling doet goed zijn werk, al is het nu natuurlijk wel winter
  • Nul op de meter werkt prima, maar helaas wel te weinig vermogen voor ons huishouden
  • Max temp op 1000 Watt laden: 42 graden
  • Bij 1000 Watt laden wordt er 1028-1032 Watt bij de HW Energy Socket gemeten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3g2tAfqd3UiazBl61Blf9D0C_Nc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOnw5cRW2jECy8dSDVwCeB1b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCkOJc4nN7k0oi0EUgrkFeShlu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3VSdmOmwYbOABeRK3nNnmo9F.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSSdF8Ki4e-10Fmvd8cNLJktXwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yo05O81pKQKDMMM5MD2qu4i5.jpg?f=fotoalbum_large

Ben eigenlijk wel fan :) Geef zelf wel de voorkeur aan de 2400 AC met meer vermogen en noodstroomuitgang, maar wil je 2 tot max 11.5 kWh met laag vermogen opslaan vanuit de panelen en voor NOM gebruiken? Prima product!

Review is aan de topicstart toegevoegd.

• R.K
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 00:35

R.K

Hoi hoi, Ik probeer vanavond de app te openen maar krijg de melding 'netwerkuitzondering, probeer het later opnieuw'
Heb het apparaat al opnieuw opgestart, wifi procedure opnieuw doorlopen maar dat helpt niet. Iemand een idee?

In home assistant werkt het wel.
R.K schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:46:
Hoi hoi, Ik probeer vanavond de app te openen maar krijg de melding 'netwerkuitzondering, probeer het later opnieuw'
Heb het apparaat al opnieuw opgestart, wifi procedure opnieuw doorlopen maar dat helpt niet. Iemand een idee?

In home assistant werkt het wel.
Welk product? En ook al even de omvormer eraf gehaald en 10 minuten laten liggen zonder stroom?

• R.K

R.K

Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:49:
[...]

Welk product? En ook al even de omvormer eraf gehaald en 10 minuten laten liggen zonder stroom?
Solarflow 2400
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Wel vreemd dat je op zo'n manier een storing zou moeten oplossen. En waarom functioneert het wel in HA, snap het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door R.K op 06-12-2025 22:01 ]

R.K schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:59:
[...]

Solarflow 2400
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Wel vreemd dat je op zo'n manier een storing zou moeten oplossen.
De storing die je hebt heb ik nog nooit eerder langs zien komen, maar in het verleden heeft het weleens geholpen als je een omvormer minimaal 10 minuten volledig van de stroom afhaalt door de AC-stekker los te koppelen en hem van de accu's af te halen.

• R.K

R.K

Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:01:
[...]

De storing die je hebt heb ik nog nooit eerder langs zien komen, maar in het verleden heeft het weleens geholpen als je een omvormer minimaal 10 minuten volledig van de stroom afhaalt door de AC-stekker los te koppelen en hem van de accu's af te halen.
Heeft niets geholpen :-( ga nu maar eens de app opnieuw installeren. Want het probleem treed alleen bij de homepage, bij apparaten kan ik de solarflow gewoon zien en bv in Hems zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door R.K op 06-12-2025 22:27 ]

R.K schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:24:
[...]

Heeft niets geholpen :-( ga nu maar eens de app opnieuw installeren. Want het probleem treed alleen bij de homepage, bij apparaten kan ik de solarflow gewoon zien en bv in Hems zetten.
Even een gooi, toevallig een dns server? Via wifi en via 5g geprobeerd? Ander device in huis, waar je het op kan testen?

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 06-12-2025 22:30 ]

• R.K

R.K

geert1992 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:29:
[...]

Even een gooi, toevallig een dns server? Via wifi en via 5g geprobeerd? Ander device in huis, waar je het op kan testen?
Dns server??? In 5G werkt het ook niet. Zou niet weten hoe te testen op ander device. Het vreemde is dat ik in de app de solarflow wel kan zien in apparatuur en daar ook kan bedienen. Kan het ook in Hems zetten en dan bedienen. Alles werkt ook gewoon in HA.
Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:01:

Ben eigenlijk wel fan :) Geef zelf wel de voorkeur aan de 2400 AC met meer vermogen en noodstroomuitgang, maar wil je 2 tot max 11.5 kWh met laag vermogen opslaan vanuit de panelen en voor NOM gebruiken? Prima product!

Review is aan de topicstart toegevoegd.
Mooie review @Taro die van ons is ook gereed en toegevoegd aan topicstart. Doordat die qua functionaliteit erg op de SF 800 Pro lijkt was het minder werk deze keer. Nog wel RTE testen verder uitvoeren, maar dat komt komende dagen wel en dan voegen we dat alsnog toe.

Opvallende zaken:
- lage prijs
- app met de update veel overzichtelijker geworden: AI mode (dynamisch), Auto mode (NOM) en expert mode voor de liefhebbers. Veel meer structuur daardoor.
- mooi compact en licht
- zelfde functionaliteit als de duurdere pro behalve noodstroom en wat minder pv
Combinatie van bovenstaande is mooie instapbatterij voor veel mensen.

Moet zeggen Zendure maakt het weer waar. De combinatie veel functionaliteit en best in class app software en dat voor zo'n lage prijs maakt dit wel een no-brainer en mooie concurrentie voor Marstek. De markt gaat weer een stap verder. Terugverdientijden worden zo ook steeds korter. Leuk om te zien en benieuwd wat dit allemaal nog gaat brengen.

Pagina: 1 ... 149 150 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.