• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:39
Catdogsf schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor je duidelijke uitleg, had het verkeerd berekend/bekeken.

Alleen de 20% rte die je zegt, moet dat dan geen 80% bij mij zijn, want als ik het deel door elkaar, kom ik daar op uit.
Ja sorry, ik had dat verkeerd opgeschreven. RTE 80%; round trip verliezen dan dus 20%.

• bilgy_no1
jordyc schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:29:
[...]

Wij hebben het hier zelf gedaan. Het is echt super simpel om zelf te doen. Kost alles bij elkaar 20 minuten werk.
Wel goed dat het hier even aan de orde komt. Heb er ook even naar gekeken. In mijn geval:

Totale set: EUR 3100 inclusief BTW
BTW: EUR 538
Bruto aanschaf = 2563

BTW over privegebruik:
te berekenen over 512,50 per jaar * percentage privegebruik.
Dus bij 50% privegebruik: 21% * 256,25 = 53 BTW afdracht per jaar over het privegebruik.
Dit geldt voor 5 jaar, dus EUR 269 over de gehele periode.

En dan moet er als ik het goed begrijp ook BTW worden afgedragen over de vergoedingen die ik van de Energieleverancier krijg. Als dat bij elkaar EUR 200 per jaar is dus nog eens EUR 42 per jaar of 210 over die periode van 5 jaar.

Totaal voordeel is dan EUR 538 retour minus EUR 479 is EUR 59 na vijf jaar. Daarvoor moet ik dan wel 4 keer per jaar BTW aangifte doen over de vergoeding die voor de stroom is ontvangen van de energiemaatschappij...

Mijn conclusie: teveel gedoe voor geen rendement.

• Tsubarov
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-02 09:11
Ik keek net even op de app tijdens een zonnig moment, veel teruglevering aan het net terwijl de AC2400 (incl Zendure P1 meter) niet aan zn max AC input zat. (Loadcurve ongeveer 70%)
Best zonde. Weet iemand hoe dit komt en/of ik dit kan verbeteren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPD8rwzC0xz4D2aFX71WzVEx6Qc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjPnCAu1aMixviIFjEmaqs0J.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiAGed7yN_SahR61sZwj87XKag4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNwWAjcMa3tikTFHhgUtigxy.jpg?f=fotoalbum_tile

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-03 18:44
Bij het nog ontbreken van een P1 meter en HA integratie: kan de 2400AC 'handmatig' op laden gezet worden?
Dan kan ik alvast wat overtollige zonnestroom in de accu stoppen.
edit: toch nog maar verder in HA gedoken en de eerste zonne-electronen zijn opgeslagen. :9

[ Voor 21% gewijzigd door mpx200_05 op 04-12-2025 14:03 ]

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04:17
Tsubarov schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:59:
Ik keek net even op de app tijdens een zonnig moment, veel teruglevering aan het net terwijl de AC2400 (incl Zendure P1 meter) niet aan zn max AC input zat. (Loadcurve ongeveer 70%)
[Afbeelding][Afbeelding]
Kijk in de Zendure app even bij "Veiligheidsinstelling"... Staan die beide op 2400W?

• Tsubarov
Catdogsf schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:11:
[...]

Kijk in de Zendure app even bij "Veiligheidsinstelling"... Staan die beide op 2400W?
input op 2400w, output op 800w.

• Bakkertje19
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:51
Moest het toch ff delen. Bij een van de leveranciers krijg je de Zendure 2400 AC / 3*AB3000X (8.64 kWh) met 10% korting en een gratis P1 meter. Aangezien ik liever bij Zendure bestel heb ik ze gemaild, en ze hebben de aanbieding gematched.

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 14:12
Bakkertje19 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:14:
Moest het toch ff delen. Bij een van de leveranciers krijg je de Zendure 2400 AC / 3*AB3000X (8.64 kWh) met 10% korting en een gratis P1 meter. Aangezien ik liever bij Zendure bestel heb ik ze gemaild, en ze hebben de aanbieding gematched.
Bij mij ook, maar dan zonder de P1, dus heb toch maar ergens anders besteld.
Vergeet je cashback niet bij 247discount. is volgens mij 2,5 %

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mediacj schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:05:
[...]

Klopt helemaal – ik ga het uiteindelijk ook nog doen, maar dan geef ik het op als één systeem. Als je een vermogen van bijvoorbeeld 0,8 kW opgeeft, wordt dat niet geaccepteerd. Het moet echt meer zijn dan 0,8 kW, dus daarom maak ik er nu gewoon één geheel van met alle batterijen samen.

Vandaag heb ik de SolarFlow-zijde van de 2400 AC getest. Ik heb een bestaande micro-omvormer met zonnepanelen aangesloten op de off-grid-uitgang van de 2400 AC. Werkt allemaal prima! De batterij wordt keurig opgeladen – zowel zonder netaansluiting als met. Je kunt dus volledig off-grid laden én ontladen, en dat is mooi!

Wat me wél opviel: de flow-weergave van de 2400 AC klopt niet helemaal. In de app staat dat hij aan het ontladen is (discharging), terwijl je de SOC ziet oplopen. De stroomrichting in de flow geeft aan dat de batterij naar de off-grid outlet stroomt, maar in werkelijkheid is hij juist aan het laden. Verwarrend dus!
Middels de zoekfunctie in dit forum bevestiging gezocht voor mijn wens om de SF 2400 AC te kunnen laden in een off-grid-omgeving. Een MICRO-omvormer zou dus werken.
Vanochtend zelf getest met een STRING-omvormer en die geeft na het opstarten na enkele seconden een foutmelding. De Zendure in de Off-grid stopcontactbediening, Slimme modus aangezet. De 2400 begint dan netjes in de ONT-laadmodus doch weigert te schakelen naar Laadmodus. Accupercentage 65%. Het vermogen van de pv was ongeveer 250 Watt.

Ik begrijp niet wat het verschil zou zijn tussen het uitgangssignaal van 230 Volt van een string- of micro-omvormer. Dat is wel erg technisch misschien. :o

Maar wel benieuwd geworden naar welke omvormer @Mediacj heeft gebruikt voor deze test.
En aansluitend de vraag of een Zendure SF 800 (zonder accu's) met pv een geschikt apparaat is om wel terug kunnen leveren. _/-\o_
Iemand ervaring daarmee?

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-04 23:11
Hieke schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:49:
[...]

Middels de zoekfunctie in dit forum bevestiging gezocht voor mijn wens om de SF 2400 AC te kunnen laden in een off-grid-omgeving. Een MICRO-omvormer zou dus werken.
Vanochtend zelf getest met een STRING-omvormer en die geeft na het opstarten na enkele seconden een foutmelding. De Zendure in de Off-grid stopcontactbediening, Slimme modus aangezet. De 2400 begint dan netjes in de ONT-laadmodus doch weigert te schakelen naar Laadmodus. Accupercentage 65%. Het vermogen van de pv was ongeveer 250 Watt.

Ik begrijp niet wat het verschil zou zijn tussen het uitgangssignaal van 230 Volt van een string- of micro-omvormer. Dat is wel erg technisch misschien. :o

Maar wel benieuwd geworden naar welke omvormer @Mediacj heeft gebruikt voor deze test.
En aansluitend de vraag of een Zendure 800 (zonder accu's) met pv een geschikt apparaat is om wel terug kunnen leveren. _/-\o_
Iemand ervaring daarmee?
Ik heb de APS EZ1-M gebruikt en dat werkte perfect, verder dacht ik dat @Taro de Zendure SF 800 micro-inverter gebruikt op zijn SF 2400 AC

• Kwenie
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20-02 13:39
Bakkertje19 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:14:
Dat is heel mooi Bakkertje19, 10 % korting,maar waar was dat dan ?

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-03 16:00

Fremske

and change the world

Kan iemand mij vertellen of de Zendure SolarFlow 800 plus off-grid kan werken als deze wordt gevoed door de zon DC en je stroom wilt afnemen via de AC?

Back to the future

• Mediacj
Fremske schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:19:
Kan iemand mij vertellen of de Zendure SolarFlow 800 plus off-grid kan werken als deze wordt gevoed door de zon DC en je stroom wilt afnemen via de AC?
Ja dat werkt! Net nog even voor de zekerheid voor je getest :)

AC losgekoppeld, een verbruiker in het off-grid contact en de ZP blijven laden.
EDIT:Dit is voor de 800 PRO

[ Voor 3% gewijzigd door Mediacj op 04-12-2025 15:34 ]

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-03 16:00

Fremske

and change the world

@Mediacj Ik bedoel wel de SF800 Plus (niet de pro) die is volgens mij nog niet uitgeleverd omdat het een nieuw product is.
Mediacj schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:26:
[...]

Ja dat werkt! Net nog even voor de zekerheid voor je getest :)

AC losgekoppeld, een verbruiker in het off-grid contact en de ZP blijven laden.

Back to the future

• Mediacj
Fremske schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:31:
@Mediacj Ik bedoel wel de SF800 Plus (niet de pro) die is volgens mij nog niet uitgeleverd omdat het een nieuw product is.

[...]
Oh ja, nou die hebben we hier binnenkort om te reviewen dus dat zal ik dan ook meenemen, maar de kans is groot dat het gewoon werkt, is toch een standaard functie voor een hybride stekkerbatterij met een off-grid ingang.
EDIT: helaas de 800 Plus heeft geen off-grid ingang

[ Voor 5% gewijzigd door Mediacj op 04-12-2025 15:51 ]

• samvdheijden
  • Laatst online: 12-03 19:22
Kwenie schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:57:
[...]

Dat is heel mooi Bakkertje19, 10 % korting,maar waar was dat dan ?
Wellicht bij Techpunt.nl. Met de code Zendure10Extra kreeg je 10% korting. Werkt echter inmiddels niet meer.

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-04 22:18
Fremske schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:19:
De 800 plus heeft geen AC socket. Daarvoor heb je de 800 pro nodig

• Mediacj
denneappel schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:46:
[...]

De 800 plus heeft geen AC socket. Daarvoor heb je de 800 pro nodig
Oh tuurlijk ja, vergeten, daarom is hij o.a. ook goedkoper!

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 12:12
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Bedankt voor het delen van je ervaringen, in ieder geval. Had je de 'gewone' AC-aansluiting wel losgekoppeld?

Zelf ben ik nog in dubio of ik dit wil gaan testen als ik straks de Zendure spullen heb (de vier dozen zijn momenteel over drie locaties in van twee landen van twee pakketdiensten verspreid), of dat ik 'wacht' op het moment dat het nodig is, wat hopelijk nooit komt.

Hier heb ik een Enphase-systeem, bestaande uit tien micro-omvormers, die via één aparte groep de stroom leveren. Een centraal relais bewaakt dat er 'goede' netspanning is (o.a. niet te hoog en niet te laag), en als die er is, werken de 10 micro's in principe allemaal individueel.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Tsubarov schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:59:
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik vind de app vrij omslachtig doordat er veel mogelijkheden zijn. Degene die ik toepas voor overschot bij zon is via Energieplan | Slim | Slimme CT, dit opslaan, daarna terug en op HEMS zetten. Bij mij werkt het dan correct met het overschot wat automatisch naar de accu's gaat.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• Tsubarov
bert pit schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:56:
[...]

Ik vind de app vrij omslachtig doordat er veel mogelijkheden zijn. Degene die ik toepas voor overschot bij zon is via Energieplan | Slim | Slimme CT, dit opslaan, daarna terug en op HEMS zetten. Bij mij werkt het dan correct met het overschot wat automatisch naar de accu's gaat.
Ik denk dat ik exact dezelfde config heb.
Begrijp me niet verkeerd, er word wel degelijk overschot opgeslagen in de accu's.
Enkel is er soms nog te veel overschot dat op het word geduwd terwijl de accu's niet vol zitten en hun maximum input nog niet bereikt is.

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Vorige week bij MarcMax een Zendure 2400 AC besteld.
Deze is netjes vanuit Duitsland naar NL vervoerd en kwam hier tot stilstand.
Vandaag bericht van DHL NL met de mededeling;
Het pakket voldoet niet aan de ADR, mag niet in ons netwerk vervoerd worden, wij krijgen geen contact met de verzender, je kan het zelf in Zaltbommel op komen halen of het wordt vernietigd.

Iemand dit al aan de hand gehand met MarcMax en/of DHL NL? Hoe is dit opgelost?

Ondertussen druk bezig om HA in te richten en lekker topics op GoT lezen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Freemann op 04-12-2025 16:35 ]

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04:17
Freemann schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:08:
Deze is netjes vanuit Duitsland vervoerd en kwam toen tot stilstand.
Vandaar bericht van DHL NL met de mededeling;
Het pakket voldoet niet aan de ADR, wij krijgen geen contact met de verzender, je kan het zelf in Zaltbommel op komen halen of het wordt vernietigd.

Iemand dit al aan de hand gehand met MarcMax en/of DHL NL?

Ondertussen HA wel al helemaal in kunnen richten en lekker topics op GoT lezen :)
Nee, heb het zelf opgehaald in Duitsland toen ik bij MarcMax had besteld. Maar mocht je niet naar Zaltbommel willen rijden, haal ik je pakket wel op hoor, geen probleem.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De laatste keer was dit nog een platte lijn, maar nu doet het al wat meer, nu de dynamische tarieven weer lekker gaan schommelen. Dit ziet er in ieder geval al beter uit dan Zenki :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZF6M4-0gjp-1inMNeu3TSxvH7s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KRRjEMjRyGU6qYVFlWlrF7OK.png?f=user_large

• Hieke
  • Niet online
a2aan schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:52:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Bedankt voor het delen van je ervaringen, in ieder geval. Had je de 'gewone' AC-aansluiting wel losgekoppeld?
Terechte vraag, hoe volledig moet je zijn als je proces beschrijft en ook 3 vragen stelt in één bericht?😔
Jazeker!

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh

• bert pit
  • Nu online
Het pakket voldoet niet aan de ADR, mag niet in ons netwerk vervoerd worden, wij krijgen geen contact met de verzender, je kan het zelf in Zaltbommel op komen halen of het wordt vernietigd.

Ik heb het een maand of 8 geleden bij een andere Duitse leverancier besteld. Die leverde in zwarte verpakking, een soort Komo plastic er omheen. Maar ik zou zsm naar Zaltbommel sjezen.

• bert pit
  • Nu online
Zr40 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:03:
De laatste keer was dit nog een platte lijn, maar nu doet het al wat meer, nu de dynamische tarieven weer lekker gaan schommelen. Dit ziet er in ieder geval al beter uit dan Zenki :D

[Afbeelding]
En wat gebruik je nu in plaats van Zenki?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 31-03 18:18
bert pit schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:59:
[...]

Ik heb het een maand of 8 geleden bij een andere Duitse leverancier besteld. Die leverde in zwarte verpakking, een soort Komo plastic er omheen. Maar ik zou zsm naar Zaltbommel sjezen.
Die “andere Duitse leverancier” zal spoedig in de problemen komen. Wanneer je verzendkosten probeert te besparen door ADR of IATA regels te omzeilen ga je bij koeriers op de zwarte lijst. En vervoeren ze nooit meer wat voor je.
[...]
En aansluitend de vraag of een Zendure SF 800 (zonder accu's) met pv een geschikt apparaat is om wel terug kunnen leveren. _/-\o_
Iemand ervaring daarmee?
Ja, werkt prima. Heb er hier 6 in gebruik en nog 2 nieuw in de doos liggen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g45azZsgD6jgjXWza9LnuXnQ-Gs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hqE9OTUmYr6XcFmMgnatO1Jj.png?f=fotoalbum_large

Staan nu allemaal offline omdat ik ze automatisch uitschakel na zonsondergang, 5 Watt per uur x 6 stuks x 16 uur x heel veel dagen is toch weer 175 kWh/jaar :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Mediacj schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:54:
[...]

Ik heb de APS EZ1-M gebruikt en dat werkte perfect, verder dacht ik dat @Taro de Zendure SF 800 micro-inverter gebruikt op zijn SF 2400 AC
Klopt, maar ik heb ook de APS EZ1-M gehad, uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde. Het mooie van de SF800's is dat je ze gewoon via HA kunt aansturen als je wil, uitschakelen bij negatieve tarieven, etc.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• jakamp
  • Registratie: Juli 2025
  • Nu online
Net de Zendure P1 meter geinstalleerd. Dat gaat volgens verwachting. Gelijk een update naar firmware versie 1.0.5 uitgevoerd. De P1 meter is aangesloten op poort 2 van een HW splitter met een eigen voeding. De waarden voor het vermogen en de spanning worden goed geupdate, alleen de stroomwaarden doen niets.
Pogingen om dit aan de gang te krijgen baten helaas niet. Onderstaande acties geprobeerd;
* P1 meter rechtstreeks aan de P1 van de slimme meter gehangen (Sagecom T210D)
* P1 meter voorzien van eigen voeding
* P1 meter op een andere poort in de splitter
* App opnieuw geinstalleerd
* P1 meter opnieuw geinstalleerd
* Netwerk instellingen opnieuw geconfigureerd

Iemand bekend met dit probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TcSmb9HiUuFvFAjUMq7FIh4P3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzamHOolMbzeCHnvdVDJVMni.jpg?f=fotoalbum_large

• HenkS_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03 11:15
jakamp schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:01:
... alleen de stroomwaarden doen niets.
He is me wel eens opgevallen dat de "Ampere" weergave vanuit de kWh-meter niet met decimalen werkt, dus of niks of 1 Ampere.

Edit: het 'ruwe' DSMR 5 telegram zegt momenteel:
1-0:32.7.0(232.6*V)
1-0:31.7.0(001*A)
1-0:21.7.0(00.089*kW)
1-0:22.7.0(00.000*kW)

[ Voor 17% gewijzigd door HenkS_ op 04-12-2025 21:36 ]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ampere zonder decimalen is een beperking van de DSMR standaard (ook in DSMR 5). Het is niet een defect aan de P1 meter.

[ Voor 86% gewijzigd door Zr40 op 04-12-2025 21:40 . Reden: niet specifiek DSMR 4, rest verwijderd ]

Zr40 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:25:
Ampere zonder decimalen is een beperking van de DSMR 4 standaard. Waarschijnlijk heb je zo'n dergelijke 'oude' slimme meter; het is niet een defect aan de P1 meter. In de nieuwe DSMR 5 standaard is dat verbeterd, daarvoor zal de netbeheerder je slimme meter moeten vervangen.

DSMR 4 heeft ook nog een ander probleem: die stuurt slechts iedere 10 seconden een update naar de P1 poort. De NOM modus van Zendure HEMS kan daar (nog?) niet goed mee overweg en gaat oscilleren. Als je NOM wilt gebruiken dan zal je zonder HEMS de aansturing moeten regelen, bijvoorbeeld via Home Assistant of Homey (zie de links onderaan in de topicwaarschuwing). Ook dit is in de nieuwe DSMR 5 standaard verbeterd (update per seconde).
Bij mij zit het "probleem" in de Zendure P1 meter dat deze Ampère niet netjes weer geeft.
De P1 van HomeWizard doet dit wel juist.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xB7wA2FcY4a3dMHOpSc7W-6wqxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ata1aCydVQX8DRD03JEpwExw.jpg?f=fotoalbum_large

P1 van Zendure.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wxlNvqm5TnAVVus3qB9KpUkI94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOfc3fXQaqbAmU2NShu7urHO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door peterbier op 04-12-2025 21:41 ]

• MGZ
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-04 21:13

MGZ

Zr40 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:25:
Ampere zonder decimalen is een beperking van de DSMR 4 standaard. Waarschijnlijk heb je zo'n dergelijke 'oude' slimme meter; het is niet een defect aan de P1 meter. In de nieuwe DSMR 5 standaard is dat verbeterd, daarvoor zal de netbeheerder je slimme meter moeten vervangen.

DSMR 4 heeft ook nog een ander probleem: die stuurt slechts iedere 10 seconden een update naar de P1 poort. De NOM modus van Zendure HEMS kan daar (nog?) niet goed mee overweg en gaat oscilleren. Als je NOM wilt gebruiken dan zal je zonder HEMS de aansturing moeten regelen, bijvoorbeeld via Home Assistant of Homey (zie de links onderaan in de topicwaarschuwing). Ook dit is in de nieuwe DSMR 5 standaard verbeterd (update per seconde).
De Sagecom T210D die hij aangeeft is geen DSMR 4 maar 5 (Als ik me niet vergis)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

peterbier schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:37:
[...]

Bij mij zit het probleem in de Zendure P1 meter dat deze Ampère niet netjes weer geeft.
De P1 van HomeWizard doet dit wel juist.
[Afbeelding]
Ik ken HomeWizard verder niet, maar zou het mogelijk zijn dat die de Ampere terugrekent uit Watt gedeeld door Volt?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

MGZ schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:38:
[...]

De Sagecom T210D die hij aangeeft is geen DSMR 4 maar 5 (Als ik me niet vergis)
Ik zie nu ook de DSMR 5 telegram van @HenkS_. Blijkbaar werkt die versie nog steeds met gehele Amperes... :-(

Het DSMR 4 stuk van mijn reactie is dan niet meer relevant, en heb ik verwijderd :)

[ Voor 17% gewijzigd door Zr40 op 04-12-2025 21:43 ]

jakamp schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:01:
Net de Zendure P1 meter geinstalleerd. Dat gaat volgens verwachting. Gelijk een update naar firmware versie 1.0.5 uitgevoerd. De P1 meter is aangesloten op poort 2 van een HW splitter met een eigen voeding. De waarden voor het vermogen en de spanning worden goed geupdate, alleen de stroomwaarden doen niets.
Pogingen om dit aan de gang te krijgen baten helaas niet. Onderstaande acties geprobeerd;
* P1 meter rechtstreeks aan de P1 van de slimme meter gehangen (Sagecom T210D)
* P1 meter voorzien van eigen voeding
* P1 meter op een andere poort in de splitter
* App opnieuw geinstalleerd
* P1 meter opnieuw geinstalleerd
* Netwerk instellingen opnieuw geconfigureerd

[Afbeelding]
Niks aan doen en voor werking maakt het niet uit.
Ik heb een ZIV slimme meter en hetzelfde als jou.
HomeWizard P1 geeft de waarde wel netjes goed door (zie mijn bericht hierboven).
Ik verwacht dat het wel met de volgende update goed komt.
Maar nogmaals voor de werking maakt het niet uit.

• jakamp
  • Registratie: Juli 2025
  • Nu online
peterbier schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:52:
[...]

Niks aan doen en voor werking maakt het niet uit.
Ik heb een ZIV slimme meter en hetzelfde als jou.
HomeWizard P1 geeft de waarde wel netjes goed door (zie mijn bericht hierboven).
Ik verwacht dat het wel met de volgende update goed komt.
Maar nogmaals voor de werking maakt het niet uit.
De HW P1 meter geeft idd wel de correcte waarden. We houden het dan maar op een foutje in de Zendure P1 meter.

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:20

Bijzonder,, hier vorige week alles geleverd van Marcmax via DHL. 3 losse pakketten zonder omdoos. 1x 2400ac en 2x accu. Maar daar heb je nu niks aan.

Mailtje sturen naar Marcmax? Reageren zo naar mijn ervaring erg snel op.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

a2aan schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:52:
[...]
Zelf ben ik nog in dubio of ik dit wil gaan testen als ik straks de Zendure spullen heb (de vier dozen zijn momenteel over drie locaties in van twee landen van twee pakketdiensten verspreid), of dat ik 'wacht' op het moment dat het nodig is, wat hopelijk nooit komt.
Zelfde verhaal hier, vandaag komen ze voor de vierde keer langs om weer een onderdeel van het geheel langs te brengen. Ben geen logistiekeling van beroep maar dat moet toch beter kunnen...

Anyway vandaag verwacht ik het laatste puzzelstukje te ontvangen en dan kunnen we eindelijk online gaan :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Hieke
  • Niet online
Zr40 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:39:
[...]

Ik ken HomeWizard verder niet, maar zou het mogelijk zijn dat die de Ampere terugrekent uit Watt gedeeld door Volt?
Dat moet wel; de DSMR 5.0 norm is in elk geval dat de slimme meter een telegram verstuurt met daarin een waarde voor de Current zonder decimalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNK0mvNWZdOi3bKE1GLouOkKnzQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iC8bBOFdM7gA2XDKrP7pi8mN.png?f=user_large

Bron: https://www.netbeheernede...502-p1-companion-standard

• Hieke
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 4 december 2025 @ 20:17:
[...]

Ja, werkt prima. Heb er hier 6 in gebruik en nog 2 nieuw in de doos liggen :)

[Afbeelding]

Staan nu allemaal offline omdat ik ze automatisch uitschakel na zonsondergang, 5 Watt per uur x 6 stuks x 16 uur x heel veel dagen is toch weer 175 kWh/jaar :)
Je antwoord en de onderliggende vraag is naar mijn idee in de quote een beetje uit de context geraakt. De vraag was voortgekomen uit mijn onderzoek om de SF 2400 AC te kunnen laden middels een (string-)omvormer via het off-grid stopcontact, zonder aanwezigheid van grid.
Hieke in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Ik lees uit jouw reactie niet expliciet of het mogelijk is op genoemde wijze te laden. Zou je me dit kunnen verhelderen? In mijn veronderstelling geef je nu aan dat leveren naar grid mogelijk is. Dat neem ik graag aan. Maar mijn vraag was kennelijk niet scherp genoeg geformuleerd...

Maar eigenlijk heeft @Mediacj mijn vraag al beantwoord. Twijfel alleen nog tussen SF 800 dan wel de APS EZ1-M. Beiden hebben hun voordelen.. :*) En goede tip aangaande sluipverbruik.
Bij voorbaat dank.

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z28pvo93Z5zSM0bi-SjUj91IElE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZtrE7ZIXReoybUqbybXqjwk.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij kan homewizard nog niet goed overweg met de meting van de thuisbatterij via de homewizard plug. De door de accu teruggeleverde elektriciteit wordt niet verrekend met de totalen van de dag. Herkennen anderen dit ook of heb ik een instelling verkeerd staan?
G-addict schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:10:
[Afbeelding]

Volgens mij kan homewizard nog niet goed overweg met de meting van de thuisbatterij via de homewizard plug. De door de accu teruggeleverde elektriciteit wordt niet verrekend met de totalen van de dag. Herkennen anderen dit ook of heb ik een instelling verkeerd staan?
Op wat voor type apparaat heb je de HW Energy Socket ingesteld? Batterij?

Hieke schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:02:
[...]

Je antwoord en de onderliggende vraag is naar mijn idee in de quote een beetje uit de context geraakt. De vraag was voortgekomen uit mijn onderzoek om de SF 2400 AC te kunnen laden middels een (string-)omvormer via het off-grid stopcontact, zonder aanwezigheid van grid.
Hieke in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Ik lees uit jouw reactie niet expliciet of het mogelijk is op genoemde wijze te laden. Zou je me dit kunnen verhelderen? In mijn veronderstelling geef je nu aan dat leveren naar grid mogelijk is. Dat neem ik graag aan. Maar mijn vraag was kennelijk niet scherp genoeg geformuleerd...

Maar eigenlijk heeft @Mediacj mijn vraag al beantwoord. Twijfel alleen nog tussen SF 800 dan wel de APS EZ1-M. Beiden hebben hun voordelen.. :*) En goede tip aangaande sluipverbruik.
Bij voorbaat dank.
Je kunt in theorie een stringomvormer van stekker voorzien en op het off-grid noodstroomstopcontact aansluiten. Echter moet je je afvragen wat er gebeurt als de opwek hoger is dan het vermogen dat de 2400AC kan afnemen. Loopt dan voltage op en stopt die? Of wordt de frequentie omhooggebracht zoals bijv. Victron systemen ook doen waardoor het andere apparaat minder gaat terugleveren? Of vliegt de boel in de fik?

De stringomvormer zal een sinus zien en dat als het stroomnet beschouwen, dus ja: Dat zal technisch werken. Maar ik zou er zelf nooit aan beginnen aangezien het ook heel verkeerd kan aflopen.

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 09:01
sinds gisteren ook eigenaar van een zendure ac2400 met 3 accu's.
Echter de p1 meter doet het niet met mijn slimme meter Kaifa e0026
is dit een bekend probleem. Zowel in de splitter als rechstreeks in de meter.

Zijn er eventueel alternatieven om mijn homewizard meter te gebruiken of zonneplan dongle?

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 12:12
Erasmo schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:15:
Zelfde verhaal hier, vandaag komen ze voor de vierde keer langs om weer een onderdeel van het geheel langs te brengen. Ben geen logistiekeling van beroep maar dat moet toch beter kunnen...
Opzich kan ik me voorstellen dat de P1-meter ergens anders vandaan komt dan de 2400AC, en de bijbehorende accu's. En omdat de accu's onder ADR vallen snap ik ook dat die los vervoerd worden.

Hier zijn net de twee accus samen bezorgd, nadat ze in de tracking vanochtend nog verschillende bezorgtijden hadden. Wat ik wel twijfelachtig vind is dat er vierkante witte stickers op de Zendure dozen zaten geplakt waardoor niet meer (goed) zichtbaar was dat er lithiumbatterijen in zitten.

De 2400AC lijkt met één dag vertraging dezelfde route vanuit Frankrijk te volgen, dus die komt hopelijk morgen of maandag.

De P1-meter ligt nu al anderhalve dag klaar om een depot van de vervoerder in Polen. Hopelijk komt daar snel weer beweging in.

Vorige week donderdagavond besteld via zendure.nl. Geschatte levertijd was 7-14 dagen, dus dat kan nog makkelijk gehaald worden.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

sjnelle schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:20:
sinds gisteren ook eigenaar van een zendure ac2400 met 3 accu's.
Echter de p1 meter doet het niet met mijn slimme meter Kaifa e0026
is dit een bekend probleem. Zowel in de splitter als rechstreeks in de meter.
Deze Kaifa heb ik ook. Dit is een DSMR 4 meter, die levert niet voldoende stroom voor de P1 meter van Zendure. Je zal hem moeten voeden met USB kabel.

• mpx200_05
Off topic:
Verzending van de accu's blijkt een uitdaging.
Zondag besteld en woensdag eerste deel ontvangen (2400AC en accu) niet thuis, maar bij een parcelshop. Afspraak was avondbezorging op thuislocatie... Donderdag kon ik weer naar de parcelshop met een karretje want daar was inmiddels ook nummer twee bezorgd. Op dringend verzoek wordt de P1 meter nu zsm met PostNL verstuurd. We gaan het meemaken.

On topic:
Met de HomewizardP1 meter en HomeAsssistant via Hyper-V monitoring ingesteld. Helaas te weinig zon om overtollige stroom naar de accu's te zien gaan. Gisteren 25% bijgeladen toen er nog maar 1 binnen was.

Vraag: @gielz in de handleiding staat dat de 2400AC niet toegevoegd moet worden aan HEMS. Gaat dat conflicten opleveren met HA (NOM met vast tarief)?

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:46
Taro schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:10:
[...]

Op wat voor type apparaat heb je de HW Energy Socket ingesteld? Batterij?
Ja:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQ5PlwR3LdmeaG9_9qqoY8kmCBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0rEdNFKYvKd25nax94HwjJyX.jpg?f=fotoalbum_large
mpx200_05 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:41:
Off topic:
Verzending van de accu's blijkt een uitdaging.
Zondag besteld en woensdag eerste deel ontvangen (2400AC en accu) niet thuis, maar bij een parcelshop. Afspraak was avondbezorging op thuislocatie... Donderdag kon ik weer naar de parcelshop met een karretje want daar was inmiddels ook nummer twee bezorgd. Op dringend verzoek wordt de P1 meter nu zsm met PostNL verstuurd. We gaan het meemaken.

On topic:
Met de HomewizardP1 meter en HomeAsssistant via Hyper-V monitoring ingesteld. Helaas te weinig zon om overtollige stroom naar de accu's te zien gaan. Gisteren 25% bijgeladen toen er nog maar 1 binnen was.

Vraag: @gielz in de handleiding staat dat de 2400AC niet toegevoegd moet worden aan HEMS. Gaat dat conflicten opleveren met HA (NOM met vast tarief)?
Voor aansturing in Home Assistant moet HEMS standaard uit er mag dus geen aansturing via de app plaatsvinden. Zet je hem aan dan is het een auto met 2 stuurtjes. Dat is geen suc6 verhaal ;)

Vandaar ook in het HA topic;

⛔ Zorg ervoor dat HEMS is uitgeschakeld in de Zendure-app ⛔

[ Voor 4% gewijzigd door gielz op 05-12-2025 15:51 ]

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-04 20:05
Erasmo schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:15:
[...]

Anyway vandaag verwacht ik het laatste puzzelstukje te ontvangen en dan kunnen we eindelijk online gaan :)
Idem hier. Set SolarFlow 2400AC besteld met de blackfriday aanbieding. Wordt vanuit heel europa verstuurd:
3 paketten uit Frankrijk Ines met GLS
1 pakket uit Frankrijk Montceaux met GLS
1 pakket uit Duitsland Mainz met GLS
1 pakket uit Polen Gorzow met DPD

Het aantal pakketten snap ik ook niet, het is een SolarFlow 2400 AC met 3x AB3000X en een P1. Ik zou dan maximaal 5 paketten verwachten :?
Hieke schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:33:
[...]

Dat moet wel; de DSMR 5.0 norm is in elk geval dat de slimme meter een telegram verstuurt met daarin een waarde voor de Current zonder decimalen.

[Afbeelding]

Bron: https://www.netbeheernede...502-p1-companion-standard
De berekening zal wel anders gedaan worden.
Het klopt wat je zegt.
Hier de API van HomeWizard.
Zendure zal voor de netheid de berekening in de app moeten maken. (Of Ampère weg laten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uadsBOEt_l-Z2jZALtePNoyceo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jS0AaUBjcbWT9aS87f8XlKYX.jpg?f=fotoalbum_large

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:08
bilgy_no1 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:59:
[...]

Wel goed dat het hier even aan de orde komt. Heb er ook even naar gekeken. In mijn geval:

Totale set: EUR 3100 inclusief BTW
BTW: EUR 538
Bruto aanschaf = 2563

BTW over privegebruik:
te berekenen over 512,50 per jaar * percentage privegebruik.
Dus bij 50% privegebruik: 21% * 256,25 = 53 BTW afdracht per jaar over het privegebruik.
Dit geldt voor 5 jaar, dus EUR 269 over de gehele periode.

En dan moet er als ik het goed begrijp ook BTW worden afgedragen over de vergoedingen die ik van de Energieleverancier krijg. Als dat bij elkaar EUR 200 per jaar is dus nog eens EUR 42 per jaar of 210 over die periode van 5 jaar.

Totaal voordeel is dan EUR 538 retour minus EUR 479 is EUR 59 na vijf jaar. Daarvoor moet ik dan wel 4 keer per jaar BTW aangifte doen over de vergoeding die voor de stroom is ontvangen van de energiemaatschappij...

Mijn conclusie: teveel gedoe voor geen rendement.
Na de aanvraag voor de btw teruggave meld je je aan voor de KOR en hoef je geen aangifte meer te doen. Dus je moet dan 1x aangifte doen voor de batterij, dat is ongeveer 15 minuten werk. Eerst een btw nummer aanvragen en daarna de aangifte. Nadat je bevestiging van de aangifte hebt vraag je direct de KOR aan, dat is 5 minuten werk. Voor 200 a 500 euro wil ik best even een paar formulieren invullen.

• Dan65
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09-03 17:15
Sieggy schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:39:
A.I.

Een 3x230V systeem in België is een driefasige aansluiting met drie koperdraden die elk een wisselspanning van 230V leveren ten opzichte van de andere twee fasen; er is geen nulgeleider aanwezig. Het systeem verdeelt het totale vermogen gelijkmatig over de drie fasen, die in de verdeelkast worden aangesloten op de verschillende groepen in huis. Het maximale ampèrage van de aansluiting staat op de elektriciteitsmeter vermeld en is een indicator van het totale beschikbare vermogen.
Hoe het werkt
Driefasige draden: Een 3x230V systeem heeft drie stroomvoerende draden (fasen) zonder een aparte nulgeleider.
230V spanning: Tussen elk paar van deze drie draden staat een wisselspanning van 230V.
Verdeling van vermogen: De elektriciteitsverdeler in huis verdeelt de elektrische verbruikers over deze drie fasen, zodat het vermogen gelijkmatig wordt verdeeld over de drie circuits.
Aansluiting: Dit systeem wordt vaak herkend aan een kleine driehoek op de elektriciteitsmeter en kan geschikt zijn voor apparaten die een driefasige aansluiting vereisen.
Aarding: De aarding (geel-groene draad) is een aparte veiligheidsgeleider en mag niet verward worden met een nulgeleider.
Maximaal vermogen: Het totale beschikbare vermogen wordt bepaald door het ampèrage van de aansluiting.
Sieggy schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:33:
Ik heb een 3x230V systeem.
Spanning tussen de aarde en de fasen is 133V.
Spanning tussen de fasen is +/- 230V.

Ok, ik zal een supportticket aanmaken, bedankt!
Is jouw probleem opgelost? Heb hetzelfde probleem hier ook 3x 230 volt zonder 0 (Neuter) code 40, grounding exception.

• sjnelle
Zr40 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:36:
[...]

Deze Kaifa heb ik ook. Dit is een DSMR 4 meter, die levert niet voldoende stroom voor de P1 meter van Zendure. Je zal hem moeten voeden met USB kabel.
Heb hem gevoed met usb maar zowel op de splitter als rechtstreeks blijft hij 0 aangeven helaas

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 11:37
sjnelle schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:23:
[...]

Heb hem gevoed met usb maar zowel op de splitter als rechtstreeks blijft hij 0 aangeven helaas
Hoeveel ampere heeft die USB-C voeding die je gebruikt hebt ?

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Alles is er *O*
Op de P1 meter na die ligt al een week in een random dpd depot in Polen -O-

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• sjnelle
Jan-tweak schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 21:01:
[...]

Hoeveel ampere heeft die USB-C voeding die je gebruikt hebt ?
5 volt 2,4 a

• Jan-tweak
Dat zou voldoende moeten zijn, even ander kabel en adapter gebruiken, meten van een USB-C is vrij lastig.
Jan-tweak schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 21:17:
[...]

Dat zou voldoende moeten zijn, even ander kabel en adapter gebruiken, meten van een USB-C is vrij lastig.
Maar is wel te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sp8JV6_1ApGkKnKdxqe9ee3XbHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9f4lZL8nsv8AFsIMb2iyMZPa.jpg?f=fotoalbum_large

• Jan-tweak
Klopt, zo’n ding heb ik ook, maar ik denk dat een gemiddelde consument die iets met een thuis-batterij willen doen dit soort meetapparatuur gewoon niet heeft, en ja dat ding is natuurlijk niet duur. :)

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dan65 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:08:
[...]

[...]

Is jouw probleem opgelost? Heb hetzelfde probleem hier ook 3x 230 volt zonder 0 (Neuter) code 40, grounding exception.
Vraag naar ondersteuning voor een in driehoek geschakeld systeem. Dat was leuk toen er nog veel motoren op werden aangesloten maar is niet relevant voor huisaansluitingen, daar werkt een sterschakeling (dus met een nul) veel beter. De spanning ten opzichte van aarde is niet relevant.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Wat een boel nieuwe namen hier ineens. How come? Black friday?

Taro schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:31:
Nee Cyber week. 😜
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1O1E5MRVTn8QhFquT8Pv5le6hc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ku2I610YKd9nlB1kosDDDk1t.jpg?f=fotoalbum_large
Maar die hebben de accu's nog niet binnen :)

Taro schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:35:
[...]

Maar die hebben de accu's nog niet binnen :)
Levering gaat sneller als een paar maanden geleden.😅
peterbier schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:38:
[...]

Idd, die bottleneck is inmiddels weg. Nou HEMS nog naar een hoger niveau.

Merk zelf ook wel dat ik er minder mee bezig ben nu de set compleet is, Home Assistant stabiel draait, etc. Geen omkijken meer naar.

Heb nu ook een Ecoflow Stream X Ultra staan, mooi apparaat, maar kan qua software bij lange na niet aan Zendure tippen. En de Ecoflow App gaf 0 Watt weer, terwijl de Shelly Pro 3EM in de Ecoflow app apparaat pagina 7 Watt toonde (7->0 afgerond), terwijl de Zendure's 7100 Watt aan het terugleveren waren |:( 8)7

Echt zo jammer, you only had one job... Marstek Venus A stond hier een weekje, leuk apparaat, maar ook beperkt. Lunergy X2400AC was ook minder. Wel benieuwd naar de nieuw aangekondigde Marsteks met 5/10 kW vermogen, 500V, etc. maar de software en HA/Homey ondersteuning zijn ook zo enorm van waarde... Ben nog steeds blij met Zendure. Wel benieuwd of er volgend jaar nog leuke nieuwe modellen bij komen. Een 3600AC ofzo zou ik wel toejuichen.

Taro schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:45:
[...]

Merk zelf ook wel dat ik er minder mee bezig ben nu de set compleet is, Home Assistant stabiel draait, etc. Geen omkijken meer naar.

Heb nu ook een Ecoflow Stream X Ultra staan, mooi apparaat, maar kan qua software bij lange na niet aan Zendure tippen. En de Ecoflow App gaf 0 Watt weer, terwijl de Shelly Pro 3EM in de Ecoflow app apparaat pagina 7 Watt toonde (7->0 afgerond), terwijl de Zendure's 7100 Watt aan het terugleveren waren |:( 8)7

Echt zo jammer, you only had one job... Marstek Venus A stond hier een weekje, leuk apparaat, maar ook beperkt. Lunergy X2400AC was ook minder. Wel benieuwd naar de nieuw aangekondigde Marsteks met 5/10 kW vermogen, 500V, etc. maar de software en HA/Homey ondersteuning zijn ook zo enorm van waarde... Ben nog steeds blij met Zendure. Wel benieuwd of er volgend jaar nog leuke nieuwe modellen bij komen. Een 3600AC ofzo zou ik wel toejuichen.
Zendure is prima spul.
Maar als je al een 3600AC hoopt is geen plug en play meer.
Waarom ga je niet voor Victron.
peterbier schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:53:
[...]

Zendure is prima spul.
Maar als je al een 3600AC hoopt is geen plug en play meer.
Waarom ga je niet voor Victron.
Ik ben blij en tevreden met wat ik nu heb, het is (ruim) voldoende. Heb de 3x2400AC nu ook natuurlijk al niet meer met stekker aangesloten maar direct op 3xB16, dus dat een 3600AC niet P&P is maakt mij persoonlijk niet uit. Met Victron ga ik weer tegen andere dingen aanlopen zoals de automatiseringen en aansturing. Enige wat ik nu niet voor elkaar heb is het hele huis volledig off-grid, maar daar hecht ik minder/geen waarde aan. Kan de echt noodzakelijke dingen nu ook al lang genoeg van stroom voorzien en indien nodig ook de EV's uit de accu's laden en met de zonnepanelen de accu's in de lente/zomer/herfst voldoende vullen. Alleen de winter is nog een ding.

En met Zendure inmiddels een leuke en goede relatie opgebouwd, net als alle overige merken overigens, maar gewoon tevreden over het geheel. 3x 3600AC heb ik hier zo aangesloten, 3x Victron Multiplus of Multi Solar 5/6/7k met Pylontech of DIY accu's wordt weer complexer, helemaal geen zin in. Sigenergy lijkt mij interessanter, maar die reageren niet op mails en hebben vooral mooie praatjes op beurzen, dus dan niet. Net als een huis: Goed is goed genoeg, het hoeft niet altijd groter, beter en uitgebreider, ben nu tevreden.

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 06-12-2025 00:01 ]

@Taro
"3x 3600AC heb ik hier zo aangesloten"
Ja dat kan wel maar het handelen gaat er echt af.
Wat dan nog rendabel is van de zonnepanelen plukken.
De 2400AC is een prima product en de batterijen zijn nog te tillen.
Dit was ook de rede dat ik Zendure heb.
Het is nog te verplaatsen en uit te bouwen.
De 3000x batterijen zijn ook de max kwa gewicht. (Persoonlijke mening)

• Jan-tweak
Taro schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:45:
[...]

even een vraag, zou je juist met een 3600AC niet meer ipv minder verlies gaan draaien, juist omdat je voor de grootste tijd van het jaar eigenlijk tussen 25 en 50 % load zal zitten, en soms wel nog lager. Aan de andere kant snap ik je wens dan ook weer, gezien je huidige systeem (in 3-fase met de nodige batterij-modules (dus ruim voldoende capciteit voor ook hoogere vermogens. d:)b
ik las ook je opmerking mbt de Home Wizard sockets en de type "batterij" waarop je deze insteld, maar ook zie ik dat eigenlijk ook niet teurg in de grafiek van het verbruik, heb ik daar een verkeerde instelling gedaan of hoe moet dat?
:)

• Dan65
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09-03 17:15
Taro schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:30:
[...]

Welk land heb je hem ingesteld? En de laatste firmware erop?

Naar mijn weten is er geen switch, alleen de lokale land-/net-/gridinstellingen die daar mogelijk invloed op hebben. Sowieso ga ik er vanuit dat je maar 1-fase ipv 3-fase gebruikt, want de omvormer is maar geschikt voor 1-fase. En zonder nul: Daar hebben de landinstellingen mogelijk invloed op.
Waarom de Foutcode 40 Optreedt
Wanneer u een apparaat zoals de Zendure AC2400 aansluit op een stopcontact in zo'n netwerk, verwacht de Zendure dat één van de pinnen de 'fase' is en de andere de 'nul'.
Verkeerde verwachting: Het apparaat verwacht dat de 'nul'-pin een spanning heeft van bijna 0 volt ten opzichte van de aarding (aardpen).
De realiteit in een delta-netwerk: In uw delta-netwerk staat de 'nul'-pin (die in werkelijkheid gewoon een tweede fase is) ook onder spanning ten opzichte van de aarde (uw gemeten 137V).
Aardfoutdetectie: De interne veiligheidsschakeling van de Zendure interpreteert die 137V spanning tussen 'nul' en aarde als een gevaarlijke aardfout of een isolatieprobleem, en activeert foutcode 40.
De Oplossing: "Dual Live Wire Compatible Switch"
De oplossing is dezelfde als degene die de andere gebruiker noemde:
De functie "Dual Live Wire Compatible Switch" (of vergelijkbare naam in de app/instellingen) schakelt de interne detectie om. Het vertelt de batterij:
"Verwacht spanning op beide invoerlijnen ten opzichte van de aarde."
"Schakel de strikte 0V-detectie op de 'nul'-lijn uit."
Door deze instelling te activeren, omzeilt u de veiligheidscontrole die niet van toepassing is op uw specifieke netwerktype, en kan het apparaat correct functioneren in uw 3x230V delta-omgeving.
Conclusie: Ja, de "Dual Live Wire Compatible Switch" is precies de instelling die u nodig heeft voor een 3x230V delta-netwerk om foutcode 40 op te lossen.

• bilgy_no1
jordyc schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 18:10:
[...]

Na de aanvraag voor de btw teruggave meld je je aan voor de KOR en hoef je geen aangifte meer te doen. Dus je moet dan 1x aangifte doen voor de batterij, dat is ongeveer 15 minuten werk. Eerst een btw nummer aanvragen en daarna de aangifte. Nadat je bevestiging van de aangifte hebt vraag je direct de KOR aan, dat is 5 minuten werk. Voor 200 a 500 euro wil ik best even een paar formulieren invullen.
Zo las ik het niet op de pagina van de Belastingdienst:
https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw
peterbier schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 00:42:
@Taro
"3x 3600AC heb ik hier zo aangesloten"
Ja dat kan wel maar het handelen gaat er echt af.
Wat dan nog rendabel is van de zonnepanelen plukken.
De 2400AC is een prima product en de batterijen zijn nog te tillen.
Dit was ook de rede dat ik Zendure heb.
Het is nog te verplaatsen en uit te bouwen.
De 3000x batterijen zijn ook de max kwa gewicht. (Persoonlijke mening)
Eens, 3600AC's zouden voor 2026 nog leuk zijn, daarna niet meer nuttig, behalve dat we de EV's dan wel met de bijna volle 11 kW zouden kunnen laden. Maar 7 kW is ook voldoende.

Jan-tweak schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 00:55:
[...]

even een vraag, zou je juist met een 3600AC niet meer ipv minder verlies gaan draaien, juist omdat je voor de grootste tijd van het jaar eigenlijk tussen 25 en 50 % load zal zitten, en soms wel nog lager. Aan de andere kant snap ik je wens dan ook weer, gezien je huidige systeem (in 3-fase met de nodige batterij-modules (dus ruim voldoende capciteit voor ook hoogere vermogens. d:)b
Met handelen gebruik je het volledige vermogen, dus speelt dat niet. Daarnaast is het afhankelijk van de omvormer waar de optimale range zit, maar doorgaans zit je met NOM in de slechtere range, klopt. Maar er is ook weer een kans dat een 3600AC nog een stukje efficiënter is dan de huidige lijn en dat dat elkaar deels compenseert.

Laat ik het zo zeggen: Kan ik relatief goedkoop overstappen en zijn ze nóg efficiënter, dan vind ik het wel interessant, anders niet de moeite waard.
ik las ook je opmerking mbt de Home Wizard sockets en de type "batterij" waarop je deze insteld, maar ook zie ik dat eigenlijk ook niet teurg in de grafiek van het verbruik, heb ik daar een verkeerde instelling gedaan of hoe moet dat?
:)
Kan je die nog met wat extra toelichting delen? Want gaat die qua vermogen niet gewoon op in het geheel? En registreert de plug zowel import als export?

Binnen de KOR werkt het als volgt:

Je kunt eenmalig de BTW terugvragen van de aanschaf van de accu, mits je niet eerder in de KOR hebt gezeten, het dynamische energiecontract op dezelfde naam staat als de factuur van de thuisaccu én de thuisaccu dynamisch kan handelen (Marstek valt dus bijv. af, Zendure voldoet hier wel aan).

Daarna hoef je geen BTW over de winst af te dragen omdat je binnen de KOR niet BTW-plichtig bent en geen kwartaalaangifte doet, tot maximaal 20.000 Euro omzet. Je kunt dus geen BTW terugvragen over andere zaken die je hebt betaalt, maar mag ook geen BTW in rekening brengen, je werkt dus eigenlijk met 0% BTW.

• Jan-tweak
Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:14:
[...]

Met handelen gebruik je het volledige vermogen, dus speelt dat niet. Daarnaast is het afhankelijk van de omvormer waar de optimale range zit, maar doorgaans zit je met NOM in de slechtere range, klopt. Maar er is ook weer een kans dat een 3600AC nog een stukje efficiënter is dan de huidige lijn en dat dat elkaar deels compenseert.

Laat ik het zo zeggen: Kan ik relatief goedkoop overstappen en zijn ze nóg efficiënter, dan vind ik het wel interessant, anders niet de moeite waard.

[...]
Kan je die nog met wat extra toelichting delen? Want gaat die qua vermogen niet gewoon op in het geheel? En registreert de plug zowel import als export?
tuurlijk, sorry voor mijn onduidelijkheid, ik gebruik de echte HW energie sockets en ja, die kunnen zowel in als ook export aangeven,dat zie je ook in hun eigen grafiek, daar gaat het goed, groen voor als je uit de batterij je het vermogen je huis in stuurt en blauw als je de batterij laad.
Zelfs in de hoofdaansluiting zier je op die fase het groen worden, maar blijkbaar wordt het voor hun eigen HW batterij dan toch weer anders weergegeven. maakt ook niet zo veel uit denk ik.

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-03 22:25
Even een snelle check - is middels de Zendure app het HEMS ook buiten het LAN-netwerk te bedienen? Ik ga dit weekend de AC2400 + 2 packs installeren bij mijn moeder, maar heb geen VPN mogelijkheid om daar later van afstand in het LAN te komen. Meeste smarthome devices gaan tegenwoordig via cloud, dus verwacht dat dat hier ook zo werkt. Correcte assumptie? Thanks

• mpx200_05
@Clock Ik heb net getest voor je. WiFi op telefoon uit en ik kan de Zendure zien in de app.
Clock schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:10:
Even een snelle check - is middels de Zendure app het HEMS ook buiten het LAN-netwerk te bedienen? Ik ga dit weekend de AC2400 + 2 packs installeren bij mijn moeder, maar heb geen VPN mogelijkheid om daar later van afstand in het LAN te komen. Meeste smarthome devices gaan tegenwoordig via cloud, dus verwacht dat dat hier ook zo werkt. Correcte assumptie? Thanks
Ja, ik heb de HEMS omgeving van een familielid ook in mijn Zendure account zitten om mee te kijken. Wil ik die bedienen, dan wissel ik naar dat betreffende Zendure account.

Je moet je moeder dus wel een eigen Zendure account geven, of gewoon een 2e eigen account voor jezelf maken als zij geen App toegang nodig heeft, en dan de HEMS ruimte delen met je primaire eigen account.

Hiermee voorkom je ook dat je bijv. via Home Assistant de devices van een andere locatie in je account ziet en die ook worden aangestuurd.

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-04 22:19
peterbier schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:38:
[...]

Nou.. bij mn bestelling vorige week toch weer als vanouds 40-50 dagen levertijd volgens zendure..

• bilgy_no1
Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:17:
[...]

Binnen de KOR werkt het als volgt:

Je kunt eenmalig de BTW terugvragen van de aanschaf van de accu, mits je niet eerder in de KOR hebt gezeten, het dynamische energiecontract op dezelfde naam staat als de factuur van de thuisaccu én de thuisaccu dynamisch kan handelen (Marstek valt dus bijv. af, Zendure voldoet hier wel aan).

Daarna hoef je geen BTW over de winst af te dragen omdat je binnen de KOR niet BTW-plichtig bent en geen kwartaalaangifte doet, tot maximaal 20.000 Euro omzet. Je kunt dus geen BTW terugvragen over andere zaken die je hebt betaalt, maar mag ook geen BTW in rekening brengen, je werkt dus eigenlijk met 0% BTW.
OK dan is het inderdaad wel interessant. Maar op die pagina staat het niet echt duidelijk dan. Ik heb mazzel, want de PV ligt er sinds mei 2023 en toen was de BTW al 0% waardoor ik niet in de KOR hoefde daarvoor.

Dank voor de toelichting, ook van @jordyc.

Dan wordt de investering nog wat interessanter...
Mhm, een onaangekondigd pakje van Zendure met een nieuwe P1-meter, alleen kan ik nog geen handleiding of iets dergelijks vinden. 3 pinnen en de optie om 2 kabeltjes erin te schroeven. Even schakelen hoor... :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEZ2on4MXNhfb55lT3SXKlSrWsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2I5nhZ04bb15EYKxzK1Bm1c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTP37at1cMAzO9n0PVLZpPiwOow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1FpwTe3ezBCnNk9iXBwZGIn.jpg?f=fotoalbum_large

En de Solarflow 800 Plus is binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKeBYWfsGwtuo5e5X1TROVTOwqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8O11G8DCnCjRdBUKLw1qzkRD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMPA4jzX_M4WA_AjepbpIdE-KPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QNN1PyHtDoDy9AJalVj6lsP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3G2VPwseTSL2c5HWb2R9KZTQYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K1jgLenM0cYkM0TaTD7HzsCC.jpg?f=fotoalbum_large

• jordyc
bilgy_no1 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 13:06:
[...]

OK dan is het inderdaad wel interessant. Maar op die pagina staat het niet echt duidelijk dan. Ik heb mazzel, want de PV ligt er sinds mei 2023 en toen was de BTW al 0% waardoor ik niet in de KOR hoefde daarvoor.

Dank voor de toelichting, ook van @jordyc.

Dan wordt de investering nog wat interessanter...
Houdt er wel rekening mee dat je als persoon maar 1* in de 3 jaar de KOR kunt aanvragen. Wat je kunt doen is dan het stroom contract op de naam van je wederhelft zetten en dat deze ook de batterijen koopt. Het wordt dan wel lastiger als je zeg een half jaar weer batterijen koopt.

Er zitten ook nog wat meer regels aan vast, dus lees je vantevoren goed in wat wel en niet mag.
Nu eerst ff een bakkie koffie d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52AcZh_bY4020VmeXyGMYBsGn8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xuX0sMESkIHafqqKGlwnuZH.jpg?f=fotoalbum_large

• bilgy_no1
jordyc schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 13:29:
[...]

Houdt er wel rekening mee dat je als persoon maar 1* in de 3 jaar de KOR kunt aanvragen. Wat je kunt doen is dan het stroom contract op de naam van je wederhelft zetten en dat deze ook de batterijen koopt. Het wordt dan wel lastiger als je zeg een half jaar weer batterijen koopt.

Er zitten ook nog wat meer regels aan vast, dus lees je vantevoren goed in wat wel en niet mag.
De informatie blijft toch verwarrend. Op die site van de Belastingdienst staat bijv.

Btw terugbetalen als u de batterij ook privé gebruikt
Rekent u de batterij tot uw bedrijfsvermogen én vraagt u alle btw terug? Als u de thuisbatterij daarna ook privé gebruikt, dan moet u btw betalen over dit privégebruik. In de laatste btw-aangifte van het jaar geeft u deze btw aan. Het privégebruik berekent u zelf aan de hand van de informatie uit het EMS, eventueel in combinatie met de energienota's.

Dit staat na het punt van je aanmelden als startende ondernemer. Maar dat wordt dan dus ondervangen doordat de omzet onder €2200 per jaar blijft, waardoor je geen BTW-aangifte hoeft te doen.

Kortom, de Belastingdienst heeft het erg onduidelijk opgeschreven.

Ikzelf zit nu niet in de KOR. Contract met Zonneplan en aankoopfactuur staan op mijn naam, dus dan zou het goed moeten gaan.

• jordyc
Ik snap de verwarring al.

Even uitgaande van het feit dat je als prive persoon de batterij gebruikt. Gebruik van de batterij voor prive is NOM draaien. Ga je handelen, dus actief goedkoop inkopen en duur terugleveren dan is dat zakelijk.

Dit is wat mij momenteel doen, vooral het zo goedkoop mogelijk inkopen. Doel is de eindafrekening dus zo laag mogelijk houden. Het hele NOM verhaal komt pas in 2027 om de hoek.
Ben wel benieuwd of deze ook de zensdk api heeft en of de properties anders zijn.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45

koboy

Heb een idee voor een icon

Taro schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:31:
In het dynamische tarieven topic heb ik vaker laten vallen dat de SF2400AC hoog op mijn lijstje staat.
De cyber week aanbieding heeft alles een paar maanden naar voren getrokken. Oorspronkelijke planning was februari ofzo, ruim voor het echte PV opbrengst seizoen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• bert pit
  • Nu online
Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:58:
[...]

Ja, ik heb de HEMS omgeving van een familielid ook in mijn Zendure account zitten om mee te kijken. Wil ik die bedienen, dan wissel ik naar dat betreffende Zendure account.

Je moet je moeder dus wel een eigen Zendure account geven, of gewoon een 2e eigen account voor jezelf maken als zij geen App toegang nodig heeft, en dan de HEMS ruimte delen met je primaire eigen account.

Hiermee voorkom je ook dat je bijv. via Home Assistant de devices van een andere locatie in je account ziet en die ook worden aangestuurd.
Loop je dan niet snel tegen de beperking van de 3kW max ontlading aan?

gielz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:17:
[...]

Ben wel benieuwd of deze ook de zensdk api heeft en of de properties anders zijn.
Zo te zien wel :)

Hierbij:

{"timestamp":1765029078,"messageId":1,"sn":"[SN]","version":2,"product":"solarFlow800Plus","properties":{"heatState":0,"packInputPower":799,"outputPackPower":0,"outputHomePower":799,"remainOutTime":89,"packState":2,"electricLevel":62,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":2851,"dcStatus":2,"pvStatus":0,"acStatus":1,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4715,"socLimit":0,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":0,"outputLimit":800,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":2,"inverseMaxPower":800,"lampSwitch":1,"IOTState":2,"factoryModeState":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"oldMode":0,"VoltWakeup":0,"ts":1765029071,"bindstate":0,"tsZone":13,"chargeMaxLimit":1000,"smartMode":1,"phaseSwitch":1,"packNum":1,"rssi":-79,"is_error":0},"packData":[{"sn":"[SN]","packType":70,"socLevel":62,"state":2,"power":786,"maxTemp":2821,"totalVol":4710,"batcur":65369,"maxVol":315,"minVol":313,"softVersion":4119,"heatState":0}]}

bert pit schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:50:
[...]

Loop je dan niet snel tegen de beperking van de 3kW max ontlading aan?
Van HEMS? Die kan je laten upgraden naar 7200/7200, heb ik hier ook gedaan. Of bedoel je iets anders?

Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 13:10:
Mhm, een onaangekondigd pakje van Zendure met een nieuwe P1-meter, alleen kan ik nog geen handleiding of iets dergelijks vinden. 3 pinnen en de optie om 2 kabeltjes erin te schroeven. Even schakelen hoor... :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die TIC poort is voor de Franse markt toch.
Ik denk dat je de verkeerde hebt gekregen.
Of ik heb het mis.
Maar goed je hebt de Zendure P1 meter al.

• bert pit
  • Nu online
Taro schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:53:
[...]

Van HEMS? Die kan je laten upgraden naar 7200/7200, heb ik hier ook gedaan. Of bedoel je iets anders?
Nee dat bedoel ik wel. Je kunt upgraden, maar dat is nogal een traject met schriftelijke verklaringen van elektriciens en dergelijke. Het gaat me erom dat mogelijk niet iedereen zich daarvan bewust is.

peterbier schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:56:
[...]

Die TIC poort is voor de Franse markt toch.
Ik denk dat je de verkeerde hebt gekregen.
Of ik heb het mis.
Maar goed je hebt de Zendure P1 meter al.
Ik heb al even bij ze nagevraagd waarom ik deze heb ontvangen, want ik kan hem toch niet testen/reviewen.

Mocht dit inderdaad voor de Franse markt zijn en er iemand uit Frankrijk meelezen met interesse: Stuur maar een DM.

bert pit schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:58:
[...]

Nee dat bedoel ik wel. Je kunt upgraden, maar dat is nogal een traject met schriftelijke verklaringen van elektriciens en dergelijke. Het gaat me erom dat mogelijk niet iedereen zich daarvan bewust is.
Klopt, maar ik begrijp de relatie tot de quote niet. Want die limiet geldt per HEMS omgeving. Je kunt links bovenin switchen tussen bijv. je eigen en een gedeelde HEMS omgeving. En als ik daar die van mijn familielid selecteer heeft die zijn eigen limiet.

Of bedoel je wat anders?

Pagina: 1 ... 149 ... 211 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.