• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-07 17:35
Dagobert schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 08:58:
[...]

Je kan hier duitse prijzen vergelijken: https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/209540810_-solarflow-2400-ac-plus-2-4kwh-zendure.html

Overigens heb ik gemerkt dat Duitse webshops batterijen niet (meer) in Nederland leveren, waarschijnlijk omdat er een subsidieregeling op zit. Als ze wel in NL leveren dan tellen ze er braaf een klap btw bij op.
Terecht natuurlijk. De 0% btw geldt alleen voor installaties/gebruik in Duitse woningen.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• nico_09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:52
Wie gebruikt er een shelly 3em pro? Zo ja, welke meet spoelen gebruiken jullie, de 50 of 120a. Ik heb deze aangeschaft, blijkt met 120a meet spoelen te zijn.
nico_09 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:20:
Wie gebruikt er een shelly 3em pro? Zo ja, welke meet spoelen gebruiken jullie, de 50 of 120a. Ik heb deze aangeschaft, blijkt met 120a meet spoelen te zijn.
Hier gebruikte ik ook de 3em pro met 120A meetspoelen. (De Shelly zit nog in de verdeelkast en blijft er mooi zitten)
Ik ben overgestapt naar de HomeWizard P1 (had ik al) i.c.m. HomeAssistant Fireson om mijn Zendures aan te sturen.
In de periode dat ik de Zendure app gebruikte ook nog de Zendure P1 gebruikt naast de Shelly.
Werkte ook prima.

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:02
Pr088 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:35:
[...]

Terecht natuurlijk. De 0% btw geldt alleen voor installaties/gebruik in Duitse woningen.
Ook met 29% btw zie ik een 2400 AC+ voor €750 staan inclusief verzendkosten. Nog steeds een stuk goedkoper dan de Nederlandse aanbieders.

• Zonsmurf
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 20:24
Pr088 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:35:
[...]

En voor mij, want Zendure maakte destijds een foutje op amazon.

• nico_09
peterbier schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:04:
[...]

Hier gebruikte ik ook de 3em pro met 120A meetspoelen. (De Shelly zit nog in de verdeelkast en blijft er mooi zitten)
Ik ben overgestapt naar de HomeWizard P1 (had ik al) i.c.m. HomeAssistant Fireson om mijn Zendures aan te sturen.
In de periode dat ik de Zendure app gebruikte ook nog de Zendure P1 gebruikt naast de Shelly.
Werkte ook prima.
Is er een plug en play hardware en software van de HomeAssistant Fireson? Ik heb een aantal keer geprobeerd te begrijpen hoe je met HA moet beginnen.. daar is het wel bijgebleven. Lees er wel veel over dat het wordt gebruikt, of is de standaard software van zendure goed genoeg om het verbruik op of rond de 0 te houden?
nico_09 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:35:
[...]

Is er een plug en play hardware en software van de HomeAssistant Fireson? Ik heb een aantal keer geprobeerd te begrijpen hoe je met HA moet beginnen.. daar is het wel bijgebleven. Lees er wel veel over dat het wordt gebruikt, of is de standaard software van zendure goed genoeg om het verbruik op of rond de 0 te houden?
Via HomeAssistant heb je meer beheer over de Zendures.
Ik gebruik al een tijdje de Zendure app niet meer.
Ook omdat hij bij nom als een set leeg was van het net gaat halen. (Wat niet de bedoeling is bij nom)
Ik gebruik een Hyper een sf800pro en 2400ac.
En dat werkt gewoon beter via HomeAssistant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IWMImA34xTUpNHtk-bQWYviH58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8a2tobv0RWuofj52wNx6R6Oz.jpg?f=fotoalbum_large

Alle info is in het andere topic te vinden.
peterbier schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:45:
[...]

Via HomeAssistant heb je meer beheer over de Zendures.
Ik gebruik al een tijdje de Zendure app niet meer.
Ook omdat hij bij nom als een set leeg was van het net gaat halen. (Wat niet de bedoeling is bij nom)
Ik gebruik een Hyper een sf800pro en 2400ac.
En dat werkt gewoon beter via HomeAssistant.
[Afbeelding]

Alle info is in het andere topic te vinden.
Op dit moment is het helaas kommer en kwel met HEMS 2.0, ik moest vandaag helaas ook updaten terwijl ik het eigenlijk nog niet wilde, alleen kom je nu ook niet meer in je instellingen, ik ga over een paar dagen over naar dynamisch.
Alleen vandaag nu al bijna 3 kWh netverbruik terwijl ik normaal gezien nog geen 300W netverbruik had, dat moet dus zo niet doorgaan.
Aub Zendure, wordt wakker en trek tijdelijk de update terug en geef de mogelijkheid om weer op de oude Hems 1.0 te gaan.
Helaas met pijn in mijn hart moet ik gewoon zeggen dat Zendure met deze update zijn eerst zeer goede naam met eigenlijk de beste plug in software nu in mijn ogen volledig onnodig te grabbel aan het gooien is. Echt zonde.

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-tweak op 03-07-2026 22:19 ]

Jan-tweak schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:15:
[...]

Op dit moment is het helaas kommer en kwel met HEMS 2.0, ik moest vandaag helaas ook updaten terwijl ik het eigenlijk nog niet wilde, alleen kom je nu ook niet meer in je instellingen, ik ga over een paar dagen over naar dynamisch.
Alleen vandaag nu al bijna 3 kWh netverbruik terwijl ik normaal gezien nog geen 300W netverbruik had, dat moet dus zo niet doorgaan.
Aub Zendure, wordt wakker en trek tijdelijk de update terug en geef de mogelijkheid om weer op de oude Hems 1.0 te gaan.
Helaas met pijn in mijn hart moet ik gewoon zeggen dat Zendure met deze update zijn eerst zeer goede naam met eigenlijk de beste plug in software nu in mijn ogen volledig onnodig te grabbel aan het gooien is. Echt zonde.
Ik kan je aanraden HomeAssistant te gebruiken (testen).
Ik wou er ook eerst niet aan maar ik wil nu ook niet meer terug naar HEMS (Zendure app)
Draai het spul nu van half Maart via HomeAssistant.
En ik ben er erg tevreden over alleen nom vast contract.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:02

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Acidrain schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 07:00:
Hij heeft ze met de bijbehorende beugels vastgezet, kun je zien op de foto. Dus verder van de muur af zal lastig worden zonder knutsel oplossing denk ik.
Jazeker heb ik dat gezien, maar zo moeilijk is het niet om een alu strip een keer om te zetten. Dan kun je er elke lengte van maken, elke afstand tot de muur.

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 03-07-2026 23:34 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Hippe Lip

Hippe Lip

nico_09 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:20:
@nico_09
Ik gebruik de Shelly Pro 3EM-3CT63. Die heeft de meetspoelen samen in één compact blokje zitten dat gewoon plat tegen de aansluitingen van je hoofdschakelaar komt te liggen. Daardoor kost dat totaal geen extra ruimte in je groepenkast, want die losse dingen zijn wel ruimtevreters.

<John O`Mill>

• nico_09
Hippe Lip schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 23:41:
[...]

@nico_09
Ik gebruik de Shelly Pro 3EM-3CT63. Die heeft de meetspoelen samen in één compact blokje zitten dat gewoon plat tegen de aansluitingen van je hoofdschakelaar komt te liggen. Daardoor kost dat totaal geen extra ruimte in je groepenkast, want die losse dingen zijn wel ruimtevreters.
Die werken om 1 op 1 met de zendure? Zag deze namelijk niet staan vin compatible

• Hippe Lip

Hippe Lip

nico_09 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 23:48:
[...]

Die werken om 1 op 1 met de zendure? Zag deze namelijk niet staan vin compatible
@nico_09
Yep, hier in gebruik voor de Zendures.

De Shelly Pro 3EM staat toch in de lijst? Deze uitvoering is identiek; alleen de CT is hardwarematig anders uitgevoerd, maar dat doet nix af aan de werking.

<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 275 276 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.

Heb je een 2400? Check dan even Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren