Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:59
jordyc schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 07:28:
Lang verhaal kort: even de aankoopprijs delen door 6000 cycli en de kWh van de batterij is veels te kort door de bocht.
In België heb je nog geen terugleverboete, maar die zal er ongetwijfeld wel komen. Maar dan zie ik gewoon veel mensen dat hun zonnepanelen gaan wegdoen, althans dat is de tendens toch als je dit ter sprake brengt. Krijg je antwoorden alla 'dan gooi ik dienen rommel van mijn dak'. Echter tot een maand geleden ging ik er nog vanuit dat 1kwh -> +- 1000 euro was. De stekker batterijen zijn in dat opzicht veel gemakkelijker, uiteraard is het niet 100% hetzelfde. Maar het helpt wel. Maar hoe ik het bekijk ... Een groot deel van het jaar is het sluipverbruik in de nacht quasi nihil. Wij zitten op zo een 200w sluipverbruik. Wij zitten zo een +-50-60 dagen per jaar op ons buitenverblijf. Daar is geen digitale meter (appartement) dus kan ik niet stroomdelen. Maar die 50-60 dagen hebben we wel verbruik, niet veel. Als daar het grootste deel al van quasi op 0 komt en dan de andere dagen. Hier gaat de btw op de gas omhoog en als de gas omhoog gaat stijgt de electriciteitsprijs ook. Dus zowieso doe je er voordeel aan. Ik heb zonnepanelen sinds 2018, die zijn eigenlijk al lang terugbetaald.
Uiteraard is er een verschil qua prijs met zonnepanelen van 2010 bijvoorbeeld. Dan zat je voor hetzelfde aan 25k. De prijs zal goedkoper worden en het voordeel zal alsmaar groter worden. Ik ben er zeker van dat met de huidige prijzen je binnen 5-6 jaar je batterij terugbetaald is. Als de prijs van electriciteit nog stijgt, dan zal het zelfs eerder zijn. En de kans dat deze niet zal stijgen is evengroot als ik vanavond Euromillions win (en ik koop geen ticket).D an is er nog de de factor (zoals de meeste hier), het is wel leuk om met die dingen te spelen :)

pvoutput

bilgy_no1 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:10:
[...]

Ja dat klopt. Maar die €0,84 is dan wel de echte winst, want ook de afschrijving is er dan al vanaf... Enige is nog de opportunity cost van €3100 wat rendement op kan leveren als je het belegt...
Kijk uit dat je een afschrijving niet 2x telt. Bij aanschaf schrijf je hem bv af. Dan heb je de eerste 1.30 terug verdiend in het voorbeeld. De 3 dagen die de pieken even best leuk waren recent heeft mij een 6 euro opgeleverd. Puur in en verkoop geen NOM meegenomen. 3 cycli. Neem hierbij mee dat 1 dag de laagste tarieven niet onder de 30 ct kwamen.

[ Voor 16% gewijzigd door Devke op 28-11-2025 09:11 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48
Zendure10 bij Techpunt werkt niet meer sinds 9.00

• Jessy007
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Taro schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:54:
[...]

Ja, check voor de zekerheid wel even max A/V van de panelen, maar zou normaal gesproken inderdaad moeten kunnen met de SF800 op de off-grid uitgang.

[...]

Dat is prima, gebruik wel kabels met voldoende dikte, bijv. 4mm2.
Ja komt goed 5x4mm en een onderverdeler of 5x6 maar dat is wel over kill voor 20 meter kabel

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Acidrain schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:23:
Ook niet meer op de zendure site zelf zo te zien

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Acidrain schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:23:
Inderdaad, ik had gisterenavond mijn bestelling nog niet afgerekend en wil het nu doen (ze stuurden een mailtje ivm het winkelwagentje) en die korting werkt niet meer.
Simpel voor mij, dan wacht ik nog wat langer met bestellen.

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
samvdheijden schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:33:
[...]

Ook niet meer op de zendure site zelf zo te zien
Wel een beetje raar om op Black Friday de korting te verwijderen
Ik heb ze een mail gestuurd. Als ik wat hoor, laat ik het weten

• JSven
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:48
Volgende code werkt wel nog op zendure.nl
PRBF5OFF

Al is het maar 5% korting

• wallieweb
  • Nu online
Nieuwe code voor techpunt: Zendure10Extra
Ik heb ook gemaild

[ Voor 24% gewijzigd door wallieweb op 28-11-2025 09:52 ]

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
wallieweb schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:50:
Ik heb ook gemaild
Heb je in die mail gevraagd of de P1-meter er wel degelijk bij zit in de set met 3?

Een adres in Duitsland zou handig zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txR1COtWQiXoLclMVE1mXHY3xd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lapXokJYfn2CgeIvFtlRyD5G.png?f=fotoalbum_large

https://www.toneart-shop.de/zendure-solarflow-2400-ac-2.html
https://www.toneart-shop.de/zendure-batterie-ab3000x-2.html

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• casper4253
  • Nu online
wallieweb schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:50:
Ik heb ook gemaild
Top,
Ik heb Zendure gemaild., Had net een offerte gekregen van ze voor een gratis P1 meter bij 3 accu's.
Maar zonder de 10% korting is dat niet interessant

• wallieweb
  • Nu online
De aanbieding bij techpunt vermeldt overal de P1 meter inbegrepen.
Ik zie ook dat ze deze zelf op voorraad hebben.

Aangezien de bestelling duidelijk is:
SolarFlow 2400 AC + 3x AB3000X + gratis P1 meter , is er geen misverstand mogelijk, de P1 meter zit in de aankoop.

• wallieweb
  • Nu online
@Th1x4nG Mijn voorkeur ging eerst ook uit naar Duitsland, maar nu heb ik deze deal bij Techpunt gekocht, omdat ik anders nog een P1 meter diende extra aan te schaffen. Ik koop zakelijk dus kijk naar de prijs ex BTW. Techpunt was met deze korting 50 euro duurder, maar daar zat de P1 dan wel bij.

• casper4253
  • Nu online
Ik heb vanmorgen even lopen spelen met wat prijzen.
Helaas veranderd het nu door de korting die wegvalt.
Maar misschien helpt het iemnand om een keuze te maken.

PS als je 2 setjes wilt kijk even naar andere combies met de controller bij Electramat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-tXtvh7Bsu-kDTIhky-VIzCF1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YvF7sROfkUntpMIwsvrMMsVi.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 145 146 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.