iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Zou Nederland het eerste land zijn waar deze plus wordt geïntroduceerd?Taro schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:24:
[...]
Ik zou een SF800Plus reviewmodel ontvangen, ook nog niets gezien. Zal voordat we hem ontvangen wel in de app staan
Een batterij is voor veel particulieren een steeds gewoner product geworden. Het alleen via een ingewikkeld product als HA of Homey, dat 95% van de consumenten nooit zal gebruiken, past niet meer bij de ontwikkelfase van de PiB. Zo zwaar intelligent hoeft Zenki nu ook weer niet te zijn. Kwestie van een paar rekenregels die een aantal personen op dit forum in een avondje knutselen ook in HA krijgen.CopyCatz schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:48:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo blijft hangen op dat ondoorzichtige zenki. Volgens mij zijn er maar twee scenario's bruikbaar: NOM of 'handelen'. Voor NOM werkt de Zendure software of HA prima, voor handelen werkt de DAO (Day Ahead Optimizer: ervaringen met Home Assistant-addon DAO) hier al een tijdje naar tevredenheid. Daar kun je gewoon de source code van bekijken en bijdragen op het forum.
De Solarflow plus staat ook aangeboden op de Duitse en Franse Zendure website. Dus ws. in ieder geval in heel Europa introductie.Chupachups schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:44:
[...]
Zou Nederland het eerste land zijn waar deze plus wordt geïntroduceerd?
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
- Taro
- Niet online
Zendure introduceert nieuwe producten doorgaans in Frankrijk, Duitsland en Nederland, maar start de levering eerst aan Frankrijk en Duitsland, later volgt Nederland pas.Chupachups schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:44:
[...]
Zou Nederland het eerste land zijn waar deze plus wordt geïntroduceerd?
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Helaas was de bridge zijn wifi verbinding opnieuw verloren. In de app staat bij de smart meter P1 “offline” en op de bridge was een rood lampje aan het knipperen. Dus conclusie de Bluetooth neemt dus niet de verbinding over als de wifi uitvalt. Erg jammer, want alles is aanwezig om de P1 verbinding via LoRa en Bluetooth met de ac2400 accu in stand te houden.Helahola! schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:05:
[...]
Ik had ook hikups in de wifi van de bridge. Deze heb ik nu in de garage bij de accu gehangen. Daar heb ik een ander wifi-punt en nu blijft de verbinding al enige dag stabiel (afkloppen). Ik vraag mij echter af of de Bluetooth in de bridge, de verbinding met de accu overneemt als de wifi uitvalt? Want de bridge praat via LoRa met de p1. Zou een mooie backup zijn.
Daarnaast zou ik ook graag een ethernet aansluiting in de p1 zien. In combinatie met een utp in de accu zou dat voor mij zeker een beter alternatief zijn. Alles wat ik bedraad kan aansluiten, doe ik. De p1 kan natuurlijk gewoon een usb c houden om de stroomvoorziening stabiel te houden met daarnaast een utp aansluiting. Als deze P1 ingehaakt kan worden in schroefjes, heb je ook geen trekbelasting op de aansluitingen. Alleen een utp aansluiting op de accu is onvoldoende als de p1 met wifi praat. Of de accu moet rechtstreeks via LoRa met de P1 kunnen praten (zonder wifi).
Als ik de bridge uit het stopcontact trek en na een paar tellen weer terug stop, wordt de wifi verbinding vanzelf weer hersteld.
Dit is vervelend onstabiel gedrag. Ben ik de enige waarbij de bridge op willekeurige moment zijn wifi verbinding verliest?
Is mijn bridge stuk c.q. brak?
even een vraag, staat je bridge wel dicht genoeg bij de Zendure, want mn BT heeft natuurlijk wel zijn beperkingen qua afstand, zeker binnenshuis. ik zelf heb de bridge bij de Zendure staan, juist omdat LoRa een goede transver ook in huis heeft, vaak een stuk beter als Wifi.Helahola! schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:39:
[...]
Helaas was de bridge zijn wifi verbinding opnieuw verloren. In de app staat bij de smart meter P1 “offline” en op de bridge was een rood lampje aan het knipperen. Dus conclusie de Bluetooth neemt dus niet de verbinding over als de wifi uitvalt. Erg jammer, want alles is aanwezig om de P1 verbinding via LoRa en Bluetooth met de ac2400 accu in stand te houden.
Als ik de bridge uit het stopcontact trek en na een paar tellen weer terug stop, wordt de wifi verbinding vanzelf weer hersteld.
Dit is vervelend onstabiel gedrag. Ben ik de enige waarbij de bridge op willekeurige moment zijn wifi verbinding verliest?
Ik heb de accu gewoon op via de website besteld en betaald via PayPal. Als je de optie afhalen aanklikt dan komt de factuur op het adres van de winkel te staan en vervalt de btw. Bij het afhalen dien je even legitimatie te tonen maar daar wordt verder niks mee gedaan. Daarna worden de spullen achter in je auto geplaatst en kun je vertrekken.Sted74 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:18:
[...]
Goedendag,
Ik ben ook in de markt voor een thuisaccu voor zo gunstig mogelijke prijs!
Hoe heb jij je producten besteld via de site inclusief btw of exclusief btw en dus persoonlijk opgehaald en dat kan gewoon zoals je ook boodschappen doet in Duitsland of komt er bij thuisaccus meer bij kijken met btw opgaaf huisadres invoerkosten oid?
Alvast bedankt.
Beste mpx200_05mpx200_05 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:15:
Gisteren een mail naar Techpunt mbt de P1 meter, vanmorgen het antwoord:
"Deze zit er inderdaad gratis bij.
De levering hiervan is echter wat vertraagd, dus mocht u de bestelling doen, zullen wij deze later gratis naleveren!
Met vriendelijke groet / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen,
Ruben"
Inmiddels is alles preorder geworden.
Tjah... besluit is nog niet genomen. Ook het energiecontract gaat per 1 januari aflopen en kan we kunnen een dynamisch contract (zonneplan?) afsluiten op naam van partner waarbij we de BTW kunnen terug vragen(?).
als ik jou cijfers zo zie die ik van je heb gekregen trekt ik de volgende conclusies :
apr (beide) en sept zie ik laden met een verbruik van 15,3 - 15,1 en 21,2 en in juli geen laden met een verbruik van 5,9 ( ivm met de langere dagen en dus ook minder sluipverbruik te zien) zou ik zelf uitgaan van een gemiddeld sluipverbruik van 7 kWh tijdens maart - waarschijnlijk begin oktober. cq eind spetember
in sept en april heb je een teruglevering van 7,3 - 7,8 en 20,2 en in juli van 22,5.
Kijk ik nu naar een Zendure 2400AC met 3 batterij-modules AB3000X die een gezamelijk 8,64 kWh (100%) en 7,78 kWh (90%) en effectief met RTE rekeing houdend (factor 1,2) kom je uit van een bruikbare capaciteit van 7,2 kWh, wat dus perfect aansluit op een gemiddeld sluipverbruik (zonder laden) zo als dat bij jou uitziet.
Wil je ook het laden ook nog willen afvangen, uit je cijfers zou dat overigens niet lukken, omdat met deze cijfers je net voldoende overhead hebt zonder te laden zie ik daar dus geen mogelijkheid voor.
Je kunt wel nader hand kijken of je via dynamisch tarief nog iets meer kunt behalen, maar dan zou ik toch eerst een jaartje proefdraaien.
succes met je keuze.
Ik heb een gelijkaardige situatie als waarop jij gereageerd hebt, alleen laden is bij mij anders (hybride en aan max 3kw, zo heb ik het ingesteld). Ik ben gegaan voor 2 batterij modules. En als blijkt in de zomer dat we er nog eentje extra nodig hebben dan zet ik er nog wel eentje bij. Dan zit er niet teveel verschil op de batterijen. En dat vind ik nou net mooi aan het systeem, je kan gewoon eentje bijpluggen met een kleine capaciteit of 2. Bij marstek is het direct +5kwh batterij. Deze zijn misschien iets goedkoper, maar je zit denk ik met overkill voor de meeste situaties. Ik heb zelf maar een 3,5kw omvormer en panelen is maxpiek iets van een 5200 (over 16 panelen). In de zomer zal ik terugleveren. Maar als wij niet thuis zijn (+- zo een 60 dagen op een jaar) hoop ik op deze manier het verbruik op die dagen op 0 te krijgen. En gedurende een groot deel van het jaar het sluipverbruik in te perken. Zoals momenteel ook, de zon schijnt, komt net goed uit, de vrouw haar was is gedaan, kan ik nog even laden. Dan heb ik niks overschot, maar liever verbruiken dan terugsturen en er met moeite een pak boter voor krijgen op het einde van de maand om het zo te zeggen.Jan-tweak schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:15:
[...]
Kijk ik nu naar een Zendure 2400AC met 3 batterij-modules AB3000X die een gezamelijk 8,64 kWh (100%) en 7,78 kWh (90%) en effectief met RTE rekeing houdend (factor 1,2) kom je uit van een bruikbare capaciteit van 7,2 kWh, wat dus perfect aansluit op een gemiddeld sluipverbruik (zonder laden) zo als dat bij jou uitziet.
Wil je ook het laden ook nog willen afvangen, uit je cijfers zou dat overigens niet lukken, omdat met deze cijfers je net voldoende overhead hebt zonder te laden zie ik daar dus geen mogelijkheid voor.
Je kunt wel nader hand kijken of je via dynamisch tarief nog iets meer kunt behalen, maar dan zou ik toch eerst een jaartje proefdraaien.
succes met je keuze.
- Taro
- Niet online
Ik had de bridge naast de meterkast hangen, 1 meter van een Ubiquiti AP en 1,5 meter vanaf een andere Ubiquiti AP in een andere ruimte. De verbinding viel toen ook regelmatig weg, ondanks dat er een enorm sterk Wifi signaal was. Inmiddels de Bridge in een stopcontact in de woonkamer hangen en super stabiel. Dus verplaats hem eens?Helahola! schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:39:
[...]
Op naar het topic voor de HA integratie. Domoticz kende ik al, maar HA was tot nu toe niet nodig.
- Taro
- Niet online
mpx200_05 schreef op zondag 30 november 2025 @ 17:09:
Na een hoop leeswerk zijn we ook het ecosysteem van Zendure ingestapt. De SF2400AC in combinatie met twee accu's. Uitbreiden kan altijd nog en wellicht gaan we dan de 12 oude panelen vervangen voor een set met een hoger rendement met bijvoorbeeld de SF800pro/plus. Gaan we ook minder last hebben van de schaduw van de bomen van de achterburen die na 13 jaar inmiddels boven de panelen uitkomen.
Heb destijds ook lang tegen die overstap aangehikt, maar zou tegenwoordig niet meer terug willenOp naar het topic voor de HA integratie. Domoticz kende ik al, maar HA was tot nu toe niet nodig.
- Taro
- Niet online
Dan heb je niet goed genoeg gezocht, want dat is hier al tientallen keren langsgekomen.mpx200_05 schreef op zondag 30 november 2025 @ 17:36:
Al even naar gezocht, maar kan de Zendure P1 meter die van Homewizard vervangen of is het handig/verstandig om beide te gebruiken en het BF voordeel weer deels te investeren in een HW splitter?
In de Zendure App kan je niet de HW P1-meter toevoegen, dan heb je dus de Zendure P1-meter nodig. En wil je beide P1-meters gebruiken, dan heb je dus een splitter nodig. Gebruik je de HW App niet, dan kan je de HW P1-meter verwijderen en heb je dus geen splitter nodig. Wil je Home Assistant gebruiken, dan kan je wel de HW P1-meter gebruiken en heb je de Zendure P1-meter niet nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 30-11-2025 18:12 ]
Zolang ik HA nog niet onder de knie heb worden het dus twee meters.
De handleiding wijdt er 4 zinnen aan en geeft 3 tips maar is niet informatief.
Daarom de AC-netsnoer verwijderd uit de wdc en maar intuitief de Zendure app op smartphone trachten te spelen.
Ik kies voor Apparatuur, selecteer de (enige beschikbare) SF 2400 AC, Instellingen. Off-grid stopcontactbediening...
En dan wordt het me minder duidelijk wat te kiezen...
Ik wil eigenlijk kiezen voor keuze 1 want ik wil een lamp laten branden. Dus ben geneigd om te drukken op
1 Off-grid stopcontactbediening.
Maar dat is kennelijk geen selector..
Keuze 2 is nu niet van toepassing
Als ik naar beneden scroll zie ik Slimme modus....
Als ik op Help-icoontje klik krijg ik een tekst waar IK niet wijzer van word. Ik klik daarom maar op Ik zie en verzet het schuifknopje... Het licht gaat branden
Leuk... Maar dit is nog niet echt uitontwikkelde software vermoed ik.
Vraag aan het forum is nu: hoe laad ik desgewenst mijn accu's op met mijn PV als de netspanning in mijn woning is uitgevallen?
Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh
- Taro
- Niet online
Gewoon die toggle onderin omzetten, dat is alles. Dan selecteert de firmware/software automatisch mode 1 of 2.Hieke schreef op zondag 30 november 2025 @ 19:07:
Lees hier al meer dan een jaar mee maar het terugleveren via de Off-grid stopcontactbediening was me niet helder. Daarom vandaag maar eens getest met de uplighter maar het wordt mij niet allemaal helder.
De handleiding wijdt er 4 zinnen aan en geeft 3 tips maar is niet informatief.
Daarom de AC-netsnoer verwijderd uit de wdc en maar intuitief de Zendure app op smartphone trachten te spelen.
Ik kies voor Apparatuur, selecteer de (enige beschikbare) SF 2400 AC, Instellingen. Off-grid stopcontactbediening...
En dan wordt het me minder duidelijk wat te kiezen...
Ik wil eigenlijk kiezen voor keuze 1 want ik wil een lamp laten branden. Dus ben geneigd om te drukken op
1 Off-grid stopcontactbediening.
Maar dat is kennelijk geen selector..
Keuze 2 is nu niet van toepassing
Als ik naar beneden scroll zie ik Slimme modus....
Als ik op Help-icoontje klik krijg ik een tekst waar IK niet wijzer van word. Ik klik daarom maar op Ik zie en verzet het schuifknopje... Het licht gaat branden![]()
Leuk... Maar dit is nog niet echt uitontwikkelde software vermoed ik.
Vraag aan het forum is nu: hoe laad ik desgewenst mijn accu's op met mijn PV als de netspanning in mijn woning is uitgevallen?
Daarna kan je wel voor Eco-modus of Normale modus kiezen. Bij Eco-modus gaat het stopcontact na inactiviteit uit, bij Normale modus blijft ie altijd aan maar verbruikt dan wel continu 6 Watt.
Als ooit de stroom uitvalt, daarmee ook je internet en Wifi en je hebt de noodstroomuitgang uit staan: Niets aan de hand. De App wisselt dan automatisch naar Bluetooth en via die weg kan je de noodstroomuitgang gewoon aanzetten.
[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 30-11-2025 19:17 ]
Ik ga dat van de week toch ook eens testen met PV-omvormer
[ Voor 29% gewijzigd door Hieke op 30-11-2025 19:20 ]
Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh
Heeft er iemand weet van een (kosteloos) systeem zoals DHL Packstation, maar dan in Nederland dat ik kan gebruiken?
Heb nog een werkloze EverHome P1 liggen, die werkt samen met Zendure en met bijna alle slimme meters. Stuur maar pb als je interesse hebt, de prijs komen we wel uit.Jheroun schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 13:25:
[...]
Ah, dank. Zou handig zijn als ze dit meenemen in het bestelproces...
Ik heb, inmiddels 3 keer, alle details naar Zendure gestuurd.
Met fotos van alles inclusief de meter, dus hopelijk gaan ze er zelf ook iets over zeggen. Deze info op de nl website is duidelijk niet bekend bij de chatbots.
Vermoedelijk tijd voor een andere P1 meter dus.
Dat maakt de vraag: wie heeft er hier een Landis e360 en met welke P1 meter heb jij het werkend?
@Zr40 Nee heb geen andere liggen, maar ga er zo een bestellen denk ik. Vandaar de vraag welke er wel werkt met deze slimme meter.
Heb je hier wat aan: https://www.dhlecommerce....rzenden/dhl-servicepointsMaximVe schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:04:
Ik had graag de SolarFlow 800 Plus besteld als instapmodel. Op be.zendure is deze nog niet beschikbaar.
Heeft er iemand weet van een (kosteloos) systeem zoals DHL Packstation, maar dan in Nederland dat ik kan gebruiken?
Aiaiai... zeker met AI gedaan
Ik lees op de site:bert pit schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:53:
[...]
Heb je hier wat aan: https://www.dhlecommerce....rzenden/dhl-servicepoints
> Kies in de webshop als bezorgoptie voor een DHL Pakketautomaat bij jou in de buurt
Maar op zendure.nl kan je enkel een vast adres ingeven. Ik kan niet zomaar het adres van die automaat ingeven neem ik aan? (weet ook niet of zendure met DHL altijd verstuurd?)
Ook niet op https://eu.zendure.com/pages/black-friday-2025?MaximVe schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:04:
Ik had graag de SolarFlow 800 Plus besteld als instapmodel. Op be.zendure is deze nog niet beschikbaar.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
- Taro
- Niet online
De eerste batches van de 800Plus worden volgende week verstuurd, maar als je nu bestelt zit er minimaal 40-50 dagen levertijd op. Kan je hem niet bij iemand dicht bij de Belgische grens laten bezorgen? Dan weet je zeker dat die aankomt.
Dank voor het aanbod, maar ik heb gisteren de homewizard splitter besteld en die hebben ze vandaag al geleverd.Achiel007 schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:51:
[...]
Heb nog een werkloze EverHome P1 liggen, die werkt samen met Zendure en met bijna alle slimme meters. Stuur maar pb als je interesse hebt, de prijs komen we wel uit.
Daarmee ziet het er al een heel eind beter uit, hij rapporteert ook per fase nu. Ik ben voorzichtig enthousiast dat dit inderdaad werkt , maar na dagen kloten ook nog wat sceptisch
Goed om te horen dat jij hetzelfde probleem hebt opgelost. (Dacht trouwens dat jij in HA de accu aanstuurde?).Taro schreef op zondag 30 november 2025 @ 17:02:
[...]
Ik had de bridge naast de meterkast hangen, 1 meter van een Ubiquiti AP en 1,5 meter vanaf een andere Ubiquiti AP in een andere ruimte. De verbinding viel toen ook regelmatig weg, ondanks dat er een enorm sterk Wifi signaal was. Inmiddels de Bridge in een stopcontact in de woonkamer hangen en super stabiel. Dus verplaats hem eens?
Zelf had ik hem ook in eerste instantie vlakbij de meterkast hangen en zo’n 30 cm van de router met wifi. Dat gaf hetzelfde probleem, vandaar dat ik hem naar de garage naast de accu had verplaatst incl. Ander wifi punt (zelfde naam en 2,4 GHz.). Dat ging beter, maar dus niet voor lang. Bij mij is het wifi signaal ook prima. Dat kan het bij mij ook niet zijn. Ik kan hem nogmaals verplaatsen en kijken of dat beter werkt.
Vraag: hebben jullie de bridge een vast ip- adres gegeven? En zo ja, onder welke naam komt deze terug in de router. Ik herken hem niet zo 123. Heb namelijk behoorlijk wat apparaten aan de router hangen.
Ik ben erg benieuwd.
Blijf voorlopig nog even meelezen. Heb nog een hoop te leren.
Dat was een APS EZ-M1 ja hoor die kans is groot, het komt niet zo nauw.MacFan schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:29:
[...]
Goedemiddag Mediacj,
Met welke micro omvormer heb je bovenstaande getest en zou dat ook werken met een Zendure SF800?
- Taro
- Niet online
Klopt, ik stuur alles met Home Assistant aan icm everHome Ecotracker P1. Maar ik heb 3x HW Actieve Splitter helemaal vol met P1-meters, daarnaast nog de Shelly Pro 3EM in gebruik. En recent de Zendure Smart Meter 3CT uit de meterkast gehaald. Maar heb ook bijv. een Esp32Home P1, Zendure P1, Zonneplan P1, Homey P1, HW P1, etc.Helahola! schreef op zondag 30 november 2025 @ 21:58:
[...]
Goed om te horen dat jij hetzelfde probleem hebt opgelost. (Dacht trouwens dat jij in HA de accu aanstuurde?).
Heb de afgelopen weken de Marstek Venus A, Sunpura, Lunergy, Anker SOLIX 3 E2700, Homey Pro en andere producten getest, mooie ontwikkeling daarbij is dat Marstek, Sunpura en Lunergy zowel de Ecotracker P1, HW P1 als Shelly Pro 3EM ondersteunen. En de Homey Pro heeft op de Energy Dongle (hun P1-meter) een doorlusoptie voor een volgende P1-meter, waardoor je geen splitter nodig hebt. Er zijn dus goede ontwikkelingen in deze markt.
Anker heeft helaas wel alleen ondersteuning voor de eigen P1-meter, maar aanvullend wel de Shelly Pro 3EM CT-meter.
Als het goed is komt komende week ook de Ecoflow Steam X Ultra binnen, die ondersteunt volgens mij ook de HW P1-meter, maar nog verder niet in verdiept.
Mooie tijden
De Ecoflow ondersteunt niet de P1 van HW, maar de Energy Dongle van Homey. Er zijn wel gebruikers met problemen daarmee, maar wij hadden daar bij reviewen van de Ecoflow Streamer Ultra X geen last van. En inderdaad mooi dat die ook als doorlusser werkt voor nog een P1.Taro schreef op zondag 30 november 2025 @ 23:03:
[...]
Als het goed is komt komende week ook de Ecoflow Steam X Ultra binnen, die ondersteunt volgens mij ook de HW P1-meter, maar nog verder niet in verdiept.
Mooie tijden
Op zich is die Homey ook een mooie ocncurrent van HW aan het worden, en ook niet duur. Zeker niet in vergelijking met de P1 van Zendure (afgezien van gratis weggeef acties). Je ziet de Homey ook steeds vaker terug. En kan eenvoudig geflashed worden waarna je hem ook in HA kunt gebruiken voor je zendure devices.
[ Voor 37% gewijzigd door mrme12345 op 30-11-2025 23:42 ]
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|
hou je er wel rekening mee dat je wel moet controleren of deze al op de lijst van de toezichthouder in Belgie (Fluvius / Synergrid) staat als toegelaten model (Synergrid LIJST met gehomologeerde plug&play toestellen) . Je kunt hem pas dan namelijk aanmelden.MaximVe schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:04:
helaas heeft Belgie het voor zijn inwoners vrij complex gemaakt.
Helaas staat op dit moment dus de Zendure Solarflow 800 plus nog niet op deze lijst, wel de solarflow 800.
Apart uit deze lijst is ook dat de 2400 AC en 2000 nog niet mogen werken met de Zendure CT module (alleen met de Shelly CT) maar de 800 mag wel de Zendure CT maar dan weer niet de Shelly gebruiken. Alle mogen nu wel het via de P1 poort (merk dongle is niet gespecificeerd maar is dus de van Zendure).
[ Voor 10% gewijzigd door Jan-tweak op 30-11-2025 23:59 ]
[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 01-12-2025 09:56 ]
5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Is dit bij android Geert, want bij Ios zie ik hem nog niet staan?geert1992 schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:54:
Nieuwe app update! Kan ik eindelijk gesprekken voeren met mijn accu;).
[Afbeelding]
Aah, sorry, zit ik je nu blij te maken met een dooie mus? Inderdaad Android:(.mrme12345 schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:15:
[...]
Is dit bij android Geert, want bij Ios zie ik hem nog niet staan?
5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Moet ik nog even geduld hebben ;-) zal wel zo komengeert1992 schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:16:
[...]
Aah, sorry, zit ik je nu blij te maken met een dooie mus? Inderdaad Android:(.
Even in de playstore zendure opzoeken en update aanklikken. 8 seconden werk.mrme12345 schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:16:
[...]
Moet ik nog even geduld hebben ;-) zal wel zo komen
Heb jij IOS, en kan je hem wel vinden?Skipperhenk schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:35:
[...]
Even in de playstore zendure opzoeken en update aanklikken. 8 seconden werk.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Dat had @mrme12345 ook geprobeerd, maar IOS was iets later. Maar inmiddels zou hij er moeten zijn.Skipperhenk schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:41:
[...]
Android telf en pak dan de Playstore.
[Afbeelding]
- Taro
- Niet online
Ziet er goed uit! Hier in Ios app nog niet zichtbaar.Taro schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:22:
iOS nu inderdaad ook beschikbaar.
En de Tesla integratie werkt
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb jij enig idee wat de integratie inhoudt? Want ik kan deze wel instellen maar de informatie wat je ermee kunt zie ik niet.Taro schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gaaf! Wat kan je zoal aansturen? Of als ik mijn vraag breder trek, wat heb je hier aan?Taro schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo wordt je device list in de Zendure app langer en langer....
[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 01-12-2025 11:46 ]
- Taro
- Niet online
Je kunt de EV in HEMS toevoegen als "Elektrisch apparaat" en dan komt de auto ook onder de carport te staan. Heb er verder nog geen opties voor gezien.bert pit schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:44:
[...]
Heb jij enig idee wat de integratie inhoudt? Want ik kan deze wel instellen maar de informatie wat je ermee kunt zie ik niet.
Hopelijk ondersteunen ze (op termijn) het volgende:
- Prioriteit EV of Accu's
- PV overschot naar 1 van de 2. Is die vol, dan de ander laden met max overschot.
:strip_exif()/f/image/4DZm1aXgWyQygTleso3dMtaE.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel benieuwd hoe ze de 2e auto weergeven, als 1, of maken ze de carport breder?
[ Voor 26% gewijzigd door Taro op 01-12-2025 12:04 ]
Als je de auto nu gaat laden, gaan er dan ook stroompjes naar de laadpaal op de afbeelding?Taro schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:01:
[...]
Je kunt de EV in HEMS toevoegen als "Elektrisch apparaat" en dan komt de auto ook onder de carport te staan. Heb er verder nog geen opties voor gezien.
Hopelijk ondersteunen ze (op termijn) het volgende:Dat zou perfect zijn.
- Prioriteit EV of Accu's
- PV overschot naar 1 van de 2. Is die vol, dan de ander laden met max overschot.
[Afbeelding]
Wel benieuwd hoe ze de 2e auto weergeven, als 1, of maken ze de carport breder?
Even uitgeprobeerd, die stroompjes zijn zichtbaar, alleen heb ik de locatiegegevens uitgeert1992 schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:13:
[...]
Als je de auto nu gaat laden, gaan er dan ook stroompjes naar de laadpaal op de afbeelding?
[ Voor 22% gewijzigd door bert pit op 01-12-2025 13:17 ]
Alleen staat daar ook bij dat er een buffer van 50W wordt aangehouden. Dus ik zie nu netjes 110W naar de batterij gaan, en 50W naar het net. Waarom in hemelsnaam, vraag ik me dan af? Is dat een buffer om te voorkomen dat het net te snel aangesproken wordt terwijl er eigenlijk meer eigenverbruik mogelijk is? Het lijkt niet configurabel, van mij zou die gewoon op 0 mogen. In auto mode lijkt hij hetzelfde te doen. Is die buffer ergens in te stellen?
Zeker nu er vrij weinig over is van wat er van het dak komt zie ik dat liever de batterij in gaan dan het net op...
Dit is om klein schakelgedrag op te vangen van bijvoorbeeld een lamp of een telefoonlader. Nu valt het op maar in de zomer valt dit volledig weg. Dit is niet instelbaar tenzij je zelf gaat knutselen in Home Assistant.Jheroun schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:10:
Nu de P1 wel netjes werkt ben ik uiteraard verder aan het prutsen met de app. Ik heb hem nu op smart meter mode gezet, als er wordt teruggeleverd moet dat de batterij in.
Alleen staat daar ook bij dat er een buffer van 50W wordt aangehouden. Dus ik zie nu netjes 110W naar de batterij gaan, en 50W naar het net. Waarom in hemelsnaam, vraag ik me dan af? Is dat een buffer om te voorkomen dat het net te snel aangesproken wordt terwijl er eigenlijk meer eigenverbruik mogelijk is? Het lijkt niet configurabel, van mij zou die gewoon op 0 mogen. In auto mode lijkt hij hetzelfde te doen. Is die buffer ergens in te stellen?
Zeker nu er vrij weinig over is van wat er van het dak komt zie ik dat liever de batterij in gaan dan het net op...
Stel je gaat naar 0 en je pakt de volledige 50 watt alsnog. Dan zit je op een dag als vandaag als het mee zit op 0,3 kwh. Hiervan is het vermogen zo laag dat je hiervan maar waarschijnlijk 70% kunt gebruiken. Je had dus wellicht 0,21 kwh extra kunnen opladen van de zon. Je hebt vervolgens de kleine shakelingen in huis ook nog ingekocht dus eigenlijk blijft er niets meer van over.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+
Ik heb 3 van de 4 opties aangevinkt, 'vehicle commands' heb ik ze geen toegang toe gegeven. Kon me niet zo goed bedenken waarom zendure die nodig heeft.bert pit schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:53:
[...]
Even uitgeprobeerd, die stroompjes zijn zichtbaar, alleen heb ik de locatiegegevens uitstaan dus geen auto onder de afkapping bij mij. Er zat nog een paar % en de Hyper, die werden er direct uit getrokken en daar zag je ook de stroompjes lopen.
[Afbeelding]
Misschien leuk voor alle Tesla rijders alhier maar met mijn PHEV ander merk kan ik er dus niets mee? Of zie ik dat net te krap gedacht🤗?
Ik stel me zo voor dat het "laden starten" ook een vehicle command kan zijn, maar zeker weet ik het niet.frankj030 schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:43:
[...]
Ik heb 3 van de 4 opties aangevinkt, 'vehicle commands' heb ik ze geen toegang toe gegeven. Kon me niet zo goed bedenken waarom zendure die nodig heeft.
Volgens de mail die Tesla stuurde als bevestiging heb ik nu de volgende toegang gegeven:bert pit schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:50:
[...]
Ik stel me zo voor dat het "laden starten" ook een vehicle command kan zijn, maar zeker weet ik het niet.
Zendure is now able to access:
Vehicle Information
Vehicle live data, location, eligible upgrades, nearby superchargers, ownership, and service scheduling data
Vehicle Location
Vehicle Location Information including precise location and coarse location for approximate location services
Vehicle Charging Management
Vehicle charging history, billed amount, charging location, commands to schedule, start, and stop charging
Ik heb commands uitgezet want daar stond iets bij over verwijderen bestuurders, etc.
[ Voor 6% gewijzigd door frankj030 op 01-12-2025 13:57 ]
- Taro
- Niet online
Gewoon geduld hebben. Ontwikkelen kost tijd, ze zijn begonnen met Tesla, anderen volgen bij volgende updates vast wel.Skipperhenk schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:46:
Bij mij is nu de auto even op stap maar als ik het zo lees is de toevoeging van een EV alleen maar bedoeld voor Tesla?
Misschien leuk voor alle Tesla rijders alhier maar met mijn PHEV ander merk kan ik er dus niets mee? Of zie ik dat net te krap gedacht🤗?
Waar staat die cloud überhaupt?
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+
Lijkt me dat het vrij vlot zal zijn. Hij staat op de website zelf ook weer gewoon als in voorraad aangegeven.bilgy_no1 schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:14:
Mailtje ontvangen van Techpunt. Er wordt alsnog verwezen naar de verwachte leverdatum op de factuur, dus dat blijft 3 december... Hij komt... hij komt...
- Taro
- Niet online
Je kunt tijdens het koppelen met de Tesla API 4 opties selecteren, ik heb alleen de optie voor locatie en voor laden/ontladen aangevinkt, de andere 2 met de gegevens van je account etc. er in niet. Sowieso vermoed ik dat ik dit vanavond alweer uitschakel aangezien ik er toch (nog) niets aan heb.gielz schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:16:
Als ik het goed begrijp kun je nu dus je Tesla toevoegen en hebben ze bijna al je gegevens zonder dat de software hier daadwerkelijk iets (op dit moment) mee kan. Buiten dan gegevens verzamelen?
Waar staat die cloud überhaupt?![]()
Kleine waarschuwing, blijven we wel critisch in wat we met wie delen? Het blijven wel chinezen he..
Ze zullen er op kleine schaal geen kwaad mee doen maar zodra ze er op grote schaal kwaad mee kunnen doen dan zullen ze dat als drukmiddel gebruiken... Gegarandeerd.. (Nexperia iemand?)
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Bedankt voor de link, ik was er even vanuit gegaan dat de SolarFlow800 rij wel alle modellen zou omvatten, maar weet niet hoe strikt ze daar in zijn?Jan-tweak schreef op zondag 30 november 2025 @ 23:55:
[...]
hou je er wel rekening mee dat je wel moet controleren of deze al op de lijst van de toezichthouder in Belgie (Fluvius / Synergrid) staat als toegelaten model (Synergrid LIJST met gehomologeerde plug&play toestellen) . Je kunt hem pas dan namelijk aanmelden.
helaas heeft Belgie het voor zijn inwoners vrij complex gemaakt.
Helaas staat op dit moment dus de Zendure Solarflow 800 plus nog niet op deze lijst, wel de solarflow 800.
Apart uit deze lijst is ook dat de 2400 AC en 2000 nog niet mogen werken met de Zendure CT module (alleen met de Shelly CT) maar de 800 mag wel de Zendure CT maar dan weer niet de Shelly gebruiken. Alle mogen nu wel het via de P1 poort (merk dongle is niet gespecificeerd maar is dus de van Zendure).
[Afbeelding]
Ik heb ondertussen van meerdere tweakers het aanbod gekregen om daar te laten leveren (dicht bij de grens), waarvoor enorm veel dank!
Ik vrees voor je dat dit helaas voor elk type apart geld, maar om het zeker te weten zul hun moeten vragen.MaximVe schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:41:
[...]
Bedankt voor de link, ik was er even vanuit gegaan dat de SolarFlow800 rij wel alle modellen zou omvatten, maar weet niet hoe strikt ze daar in zijn?![]()
Ik heb ondertussen van meerdere tweakers het aanbod gekregen om daar te laten leveren (dicht bij de grens), waarvoor enorm veel dank!
Wanneer was het voor het laatst dat de accu 100procent heeft gezien? Hij doet het alleen als dat een poos geleden is namelijk, hoelang durf ik niet te zeggen. Zelf heb ik een dynamische contract, en ziet hij regelmatig 100 procent.KloyenZ schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 07:37:
Stomme vraag maar was het niet zo dat de AC2400 op de eerste van de maand normaal een volledige laadcyclus deed ? Die heb ik neit gezien op 01/12 ? Nog iemand geen laadcyclus gehad ?
[ Voor 18% gewijzigd door geert1992 op 02-12-2025 08:05 ]
Denk op 1 november :-) sindsdien niet vol geweest :-)geert1992 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:04:
[...]
Wanneer was het voor het laatst dat de accu 100procent heeft gezien? Hij doet het alleen als dat een poos geleden is namelijk, hoelang durf ik niet te zeggen. Zelf heb ik een dynamische contract, en ziet hij regelmatig 100 procent.
Bij het homewizzard platform jeb je namelijk (via de daar gebruikte api) ook inzicht in de opbrengst van de panelen, dat mis ik hier eigenlijk wel, en ja, ik weet via Home Assistant heb je die integratie natuurlijk wel. Mogelijk toch een idee voor Zendure om daar eens naar te kijken.
Ik denk dat dat ook 800w is, maar begrijp de logica niet helemaal, een wasmachine / vaatwasser verbruikt zelf ook meer dan 800w.
Na de update voor de 2400 ac lijken bepaalde zaken anders te gaan of niet meer te werken???
Mijn huisgenote had als gaste ook de Zendure app ter beschikking maar vandaag bleek deze op die telefoon niet meer op te starten. Aanmelden met de gegevens die er waren werkte niet meer.
Op mijn eigen telefoon kun je apparaat delen maar daar gebeurt niets.
Oeeeeps, ben nu een beetje kwijt (leeftijd denk ik) hoe ik dat dus vorige keer gedaan heb bij de 2e gebruiker.
Is er iemand die me een zetje in de goede richting kan duwen?
Even gegoogled, ga dat even proberen. Kan me overigens niet herinneren dat ik dit ook de 1ste keer had gedaan
Maak een tweede Zendure-account aan: Maak een nieuw account aan via de Zendure-app, dit account kan een ander e-mailadres of een andere naam hebben.
Log uit en deel het apparaat: Log uit met je originele account en log in met het tweede account om de apparaat- delen functie te activeren.
Deel het apparaat: Deel het apparaat nu met de originele account.
Accepteer het verzoek: Log weer in met het originele account en accepteer het verzoek van het tweede account om het apparaat te kunnen zien.
Log weer in en deel: Log uit en weer in met het originele account, nu kan de tweede gebruiker het apparaat bekijken met hun eigen account
[ Voor 41% gewijzigd door Skipperhenk op 02-12-2025 10:02 ]
De batterij dan als verbruiker zien. Zorgen dat je niet over de grens van de groep gaat. Zelf zit ik op max 2400 Watt per groep. Iedere set heeft zijn eigen groep zodat overbelasting niet kan.Bakkertje19 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:52:
Als de thuisbatterij op een gedeelde groep zit is er dan ook een limiet op het opladen via het net ?
Ik denk dat dat ook 800w is, maar begrijp de logica niet helemaal, een wasmachine / vaatwasser verbruikt zelf ook meer dan 800w.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Er is hiervoor eigenlijk geen echte wettelijke limiet (anders dan vanuit de NEN1010 waarbij deze begrenst is door de grote van je goep (bv 16A = 3680W), dus zou volgens mij de zendure maximaal 2.400W (10,4A) kunnen laden.Bakkertje19 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:52:
Als de thuisbatterij op een gedeelde groep zit is er dan ook een limiet op het opladen via het net ?
Let wel, dus 2 Zendure op dezelfde groep aansluiten (16A) is dus niet zo'n goed idee, omdat je dan namelijk ruim boven de algemeen standaard 16A groep afzekering gaat komen (2*10,4 = 20,8A)
In de handleiding van Zendure wordt ook heel duidelijk gesproken over max. 800W uitgangsvermogen als deze op een normale (dus niet erigen groep) WCD is aangesloten.
"De omvormer is ingesteld op een standaard uitgangsvermogen van 800W. "
[ Voor 10% gewijzigd door Jan-tweak op 02-12-2025 11:25 ]
oeps, dit lijkt meer op de reklame van de belastingdienst, makkerlijker kunnen we het niet maken, wel lastiger.Skipperhenk schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:56:
Goedemorgen,
Na de update voor de 2400 ac lijken bepaalde zaken anders te gaan of niet meer te werken???
Mijn huisgenote had als gaste ook de Zendure app ter beschikking maar vandaag bleek deze op die telefoon niet meer op te starten. Aanmelden met de gegevens die er waren werkte niet meer.
Op mijn eigen telefoon kun je apparaat delen maar daar gebeurt niets.
Oeeeeps, ben nu een beetje kwijt (leeftijd denk ik) hoe ik dat dus vorige keer gedaan heb bij de 2e gebruiker.
Is er iemand die me een zetje in de goede richting kan duwen?
Even gegoogled, ga dat even proberen. Kan me overigens niet herinneren dat ik dit ook de 1ste keer had gedaan![]()
![]()
![]()
Maak een tweede Zendure-account aan: Maak een nieuw account aan via de Zendure-app, dit account kan een ander e-mailadres of een andere naam hebben.
Log uit en deel het apparaat: Log uit met je originele account en log in met het tweede account om de apparaat- delen functie te activeren.
Deel het apparaat: Deel het apparaat nu met de originele account.
Accepteer het verzoek: Log weer in met het originele account en accepteer het verzoek van het tweede account om het apparaat te kunnen zien.
Log weer in en deel: Log uit en weer in met het originele account, nu kan de tweede gebruiker het apparaat bekijken met hun eigen account
De SF800 pro is binnen, nu moet ik nog zonnepanelen uitzoeken. Probleem is een beetje dat het dak al aardig vol ligt en ik eigenlijk tegen een muur de panalen wil plaatsen, maar ook daar is de ruimte wat beperkt.
Ik zag nu flexibele zonnepanelen, vraag me alleen af of dat verstandig is om die aan te schaffen. Voordeel zou zijn dat ze ietwat buigzaam en zijn en wellicht makkelijker te plaatsen. Wel minder lange verwachtte levensduur en wat minder opbrengst begreep ik
Heeft er iemand al ervaringen met flexibele panelen? Bevallen ze?
Ik heb mijn SF800Pro in de schuur met daarop 3 verschillende typen (maten) zonnepanelen, afhankelijk van de ruimte die ik had.peterb13 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:42:
Heb speciaal voor in het het najaar een SF800 Pro aangeschaft naast mijn 2 AC2400's. Ik wil een paar extra zonnepanelen gaan plaatsen met een meer verticale opstelling om zo hopelijk wat meer (winter) zonlicht op te pikken.
De SF800 pro is binnen, nu moet ik nog zonnepanelen uitzoeken. Probleem is een beetje dat het dak al aardig vol ligt en ik eigenlijk tegen een muur de panalen wil plaatsen, maar ook daar is de ruimte wat beperkt.
Ik zag nu flexibele zonnepanelen, vraag me alleen af of dat verstandig is om die aan te schaffen. Voordeel zou zijn dat ze ietwat buigzaam en zijn en wellicht makkelijker te plaatsen. Wel minder lange verwachtte levensduur en wat minder opbrengst begreep ik
Twee grote van 525 Wp elk op een tracker, twee kleine van 210 Wp parallel op een tracker en twee van 325 Wp parallel op de laatste, werkt perfect.
De kleinste en de grootste staan verticaal tegen de wand van de schuur.
Verder nog 4 stuks van 440 Wp op een Hyper
[ Voor 14% gewijzigd door Polvo176 op 02-12-2025 11:57 ]
Wellicht is daar ook wel een meer specifiek topic voor te vinden op het forum...peterb13 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:42:
Heb speciaal voor in het het najaar een SF800 Pro aangeschaft naast mijn 2 AC2400's. Ik wil een paar extra zonnepanelen gaan plaatsen met een meer verticale opstelling om zo hopelijk wat meer (winter) zonlicht op te pikken.
Eigenlijk zou je op een plat dak een stellage voor je panelen willen hebben met 3 standen: zomer, herfst/voorjaar, winter... En dan door het jaar heen een paar keer de stand aanpassen...
Dat was mij ook opgevallen, er wordt duidelijk over een maximum uitgangsvermogen gesproken, maar niet over een maximum ingangsvermogen bij een gedeelde groep. Maar met deze leidraad kan ik prima bepalen wat die maximale ingangsvermogen moet zijn.Jan-tweak schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:21:
[...]
Er is hiervoor eigenlijk geen echte wettelijke limiet (anders dan vanuit de NEN1010 waarbij deze begrenst is door de grote van je goep (bv 16A = 3680W), dus zou volgens mij de zendure maximaal 2.400W (10,4A) kunnen laden.
Let wel, dus 2 Zendure op dezelfde groep aansluiten (16A) is dus niet zo'n goed idee, omdat je dan namelijk ruim boven de algemeen standaard 16A groep afzekering gaat komen (2*10,4 = 20,8A)
In de handleiding van Zendure wordt ook heel duidelijk gesproken over max. 800W uitgangsvermogen als deze op een normale (dus niet erigen groep) WCD is aangesloten.
"De omvormer is ingesteld op een standaard uitgangsvermogen van 800W. "
Dat komt omdat teveel leveren op een groep (icm te veel vragen van andere apparaten) gevaarlijk kan zijn.Bakkertje19 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:38:
[...]
Dat was mij ook opgevallen, er wordt duidelijk over een maximum uitgangsvermogen gesproken, maar niet over een maximum ingangsvermogen bij een gedeelde groep. Maar met deze leidraad kan ik prima bepalen wat die maximale ingangsvermogen moet zijn.
Te veel vragen van een groep (evt icm andere apparaten) is niet gevaarlijk, dan klapt je groep er gewoon uit namelijk.
Vandaar de restrictie op leveren en niet op vragen.
Te lang de max vragen van de groep maar net niet over de limiet kan wel weer gevaarlijk zijn. Dan worden de draadjes ook wel warm. Maar dat geldt voor alle grootverbruikers.
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant
Helaas pindakaas. Kreeg een mailtje dat ze de spullen deze week niet hebben ontvangen. Krijg wel een cadeautje aangeboden.samvdheijden schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:18:
[...]
Lijkt me dat het vrij vlot zal zijn. Hij staat op de website zelf ook weer gewoon als in voorraad aangegeven.
Ze geven nu volgende week aan. Wel maf dat het op de website dan op voorraad is. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ook een order van nu vertraagd is.
En misschien is Zendure wel overspoeld door de BF bestellingen...
[ Voor 13% gewijzigd door bilgy_no1 op 02-12-2025 16:24 ]
Ik heb niet bij techpunt gekocht omdat ik eerst eens reviews heb bekeken en vond de site er nogal amateuristisch uitzien. Besteld bij offpowergridstation op vrijdag, zondag een mailtje ... jouw order is klaar voor verzending ... en we zijn ondertussen dinsdagnamiddag en daar is het bij gebleven. Op hun website staat 1 tot 2 werkdagen, dus hopelijk morgen een updatebilgy_no1 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:23:
[...]
Helaas pindakaas. Kreeg een mailtje dat ze de spullen deze week niet hebben ontvangen. Krijg wel een cadeautje aangeboden.
Ze geven nu volgende week aan. Wel maf dat het op de website dan op voorraad is. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ook een order van nu vertraagd is.
De website geeft nu aan 11 december. We gaan het zien! Wel netjes dat ze een cadeautje ter compensatie aanbieden.bilgy_no1 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:23:
[...]
Helaas pindakaas. Kreeg een mailtje dat ze de spullen deze week niet hebben ontvangen. Krijg wel een cadeautje aangeboden.
Echter zit ik nog met een paar vragen, hopelijk kunnen jullie die beantwoorden.
1. Heb een 3-fasen (3x 25A) groepenkast kan een Zendure 2400 op drie fasen terugleveren of moet ik per fase een unit plaatsen?
2. Kan een Zendure 2400 (3x AB3000X) NOM draaien voor een 3-fasen woning of moet je dan op iedere fase een unit plaatsen?
3. Kan ik een Zendure 2400 aansturen in Home Assistant met een Shelly 3PM software emulator (zie: https://github.com/tomquist/b2500-meter). Dit zet in HW P1 om in Home Assistant naar Shelly 3PM output.
4. Kan ik mijn omvormer (SAJ R5 1 fase) direct aansluiten op de backup poort van de Zendure 2400, zodat hij direct via de omvormer kan opladen?
Ik zie jullie antwoorden graag terug.
Back to the future
1) de ac2400 heeft maar 1 fase aansluiting. Het hangt er dus vanaf naar welke P1 sensor je beschikbaar stelt aan de zendure. Ofwel neem je de gecombineerde p1 sensor en een 1fase zendure doet zijn ding zonder besef van fase , of je laat ze met 3 zendures kan je ze elk een fase laten beherenFremske schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:00:
Beste Tweakers, ik lees dit forum al een tijdje mee en overweeg om deze week een order te plaatsen bij zendure.nl
1. Heb een 3-fasen (3x 25A) groepenkast kan een Zendure 2400 op drie fasen terugleveren of moet ik per fase een unit plaatsen?
2. Kan een Zendure 2400 (3x AB3000X) NOM draaien voor een 3-fasen woning of moet je dan op iedere fase een unit plaatsen?
3. Kan ik een Zendure 2400 aansturen in Home Assistant met een Shelly 3PM software emulator (zie: https://github.com/tomquist/b2500-meter). Dit zet in HW P1 om in Home Assistant naar Shelly 3PM output.
4. Kan ik mijn omvormer (SAJ R5 1 fase) direct aansluiten op de backup poort van de Zendure 2400, zodat hij direct via de omvormer kan opladen?
:strip_exif()/f/image/huNT6vAoR4jGARRBI05N0odj.jpg?f=fotoalbum_large)
2) zie hierboven.
3) ja dat kan, maar je kan ook in ha met de fireson(nu zendure) ook gewoon de uw hw P1 meter gebruiken
Ik heb ook ac2400 (3x 3000) en met de hw P1 meter via de zendure ha integratie.
4) weet ik niet,
[ Voor 13% gewijzigd door blahenazo op 02-12-2025 18:47 ]
Er zit ook een gratis P1-meter bij van Zendure.
Preorder - leverdatum is voorzien op 10/12/25
Ik ga voorlopig werken met de p1 dongel van zendure. Die bestaat dus uit een p1 dongel en een bridge. Wat is het meest ideaal? Bridge in de meterkast bij de p1 meter, bridge dicht bij de accu, of er tussenin?
Als de Zendure batterijen maar goede wifi hebben.G-addict schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:13:
Vandaag heb ik een HW p1 splitter en 1f kWh meter binnen gekregen, nuheb ik alles binnen om mijn zendure accu in gebruik te nemen....
Ik ga voorlopig werken met de p1 dongel van zendure. Die bestaat dus uit een p1 dongel en een bridge. Wat is het meest ideaal? Bridge in de meterkast bij de p1 meter, bridge dicht bij de accu, of er tussenin?
Ik heb het in de meterkast Zendure p1 met bridge en een accesspoint.
De Zendure batterijen in de garage in de kelder waar ook een accesspoint hangt.
Verwijderd. Is al beantwoord.Fremske schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:00:
Beste Tweakers, ik lees dit forum al een tijdje mee en overweeg om deze week een order te plaatsen bij zendure.nl
[ Voor 4% gewijzigd door Pr088 op 02-12-2025 19:34 ]
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
in aanvulling van eerder gegeven antwoordenFremske schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:00:
Je moet helemaal niets, sterker nog, afhankelijk van je wensen en benodigde capciteit kun je soms beter alles op 1-fase laten (als dat voldoende kan, omdat je namelijk bij 3 Zendures ( dus op elke fase er eentje) je ook 3 keer verliezen gaat krijgen, want die wordt mn tijdens de omzetting DC -> AC (of anders om) bepaald.1. Heb een 3-fasen (3x 25A) groepenkast kan een Zendure 2400 op drie fasen terugleveren of moet ik per fase een unit plaatsen?
dus kijk mn naar hoeveel vermogen je nodig hebt want de capaciteit tot 17 kWh kun je ook prima met één unit aan ( heb je dan 6 batterij-modules)
Zeker niet, dat is een veelvoorkomend misverstand. Ook in een 3-fase huis wordt uiteindelijk door je slimme meter alle fase gesaldeerd (bij elkaar op tellen dus), dan kun je prima zien op je energienota, daar zie je alleen je verbruik cq teruglevering van alle fases bijelkaar opgeteld.2. Kan een Zendure 2400 (3x AB3000X) NOM draaien voor een 3-fasen woning of moet je dan op iedere fase een unit plaatsen?
klein voorbeeld: verbruik fase 1 en 2 staan elk met 1000 W en je Fase 3 waar de zendure is aangesloten heb je een verbruiker van 300W en de zendure levert 2.300, totaal van alle fases is hierbij dus NUL.
(1000 + 1000 + 300 - 2300)
Volgens mij heeft Taro die vraag al beantwoord in een post afgelopen dagen, binnen HA kun je ook prima gebruik maken van de HW P1 dongle, bezef echter wel dat binnen de Zendure app dat dus niet werkt. wil je beide gebruiken (is het mogelijk gewoon handiger om naast de HW P1 ook een Zendure P! te gebruiken ( heb ik zelf ook zo werkend).3. Kan ik een Zendure 2400 aansturen in Home Assistant met een Shelly 3PM software emulator (zie: https://github.com/tomquist/b2500-meter). Dit zet in HW P1 om in Home Assistant naar Shelly 3PM output.
lijkt me niet zinvol, bedenk dat je max 2.4 kW aan vermogen (AC) kunt aansluiten, de door jou genoemde omvormer kan een veelvoud hiervan leveren, dus als dat te veel wordt vrees ik dat je dan je zendure gaat opblazen.4. Kan ik mijn omvormer (SAJ R5 1 fase) direct aansluiten op de backup poort van de Zendure 2400, zodat hij direct via de omvormer kan opladen?
doordat de verbinding tussen de P1 dongle en de brigde via het LoRa netwerk gaat (dus geen WiFi) (een veel groter bereik) is het volgens mij handig om de brigde dicht(er) bij de locatie van de Zendure omvormer te plaatsen, want verbinding tussen Zendure en brigde gaat weer via Wifi.G-addict schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:13:
Vandaag heb ik een HW p1 splitter en 1f kWh meter binnen gekregen, nuheb ik alles binnen om mijn zendure accu in gebruik te nemen....
Zou je bv op de locatie van de Zendure geen of slecht wifi signaal hebben zou het mogelijk handig zijn om de brigde op een zodanige locatie te plaatsen waar je wel nog Wifi hebt. (tenminste ik verwacht dat dit zou kunnen werken) zoniet zou je mogelijk iets kunnen met powerline adapters.
- Taro
- Niet online
Terugleveren brengt gevaar met zich mee. Afnemen niet, behalve dat de groep eruit klapt als alles goed is aangesloten.Bakkertje19 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:52:
- Taro
- Niet online
Ja, heb goede ervaring met flexibele panelen, hingen hier tot een paar dagen geleden zo op de nieuwe schutting (met wederom dank aan Geert...):peterb13 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:42:
:strip_exif()/f/image/dSNROTnjyBKZ3TuYeH53QE5k.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar mijn vrouw was er niet blij mee, bang voor vlekken op de nieuwe schutting, dus heb ze er af gehaald en ga ze te koop zetten
Gaat de communicatie tussen de omvormer en bridge op het huisnetwerk, of is er een eigen zendure wifi netwerk tussen de bridge en omvormer?Jan-tweak schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:44:
[...]
doordat de verbinding tussen de P1 dongle en de brigde via het LoRa netwerk gaat (dus geen WiFi) (een veel groter bereik) is het volgens mij handig om de brigde dicht(er) bij de locatie van de Zendure omvormer te plaatsen, want verbinding tussen Zendure en brigde gaat weer via Wifi.
Zou je bv op de locatie van de Zendure geen of slecht wifi signaal hebben zou het mogelijk handig zijn om de brigde op een zodanige locatie te plaatsen waar je wel nog Wifi hebt. (tenminste ik verwacht dat dit zou kunnen werken) zoniet zou je mogelijk iets kunnen met powerline adapters.
Dat gaat via het wifi netwerk.G-addict schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:56:
[...]
Gaat de communicatie tussen de omvormer en bridge op het huisnetwerk, of is er een eigen zendure wifi netwerk tussen de bridge en omvormer?
Nogal.een kort door de bocht artikel, wat betreft de financiële kant, maar ook de inzet voor noodstroom..de zendure kan wel degelijk worden ingezet als het net uitvalt. Bovendien kan deze zichzelf bijladen met daarop aangesloten PV panelen (althans, de SF800pro/plus.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
:strip_exif()/f/image/Y6yMGsYGt5KIKO7pa5MkCfBS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y2s29PBYjvhH1SDFm9YMqXtU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HlUvo092ISR2LJoTfZWdbo4D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/83NVeuZLry2JD3YZC1pByOlu.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/704ptBbPYb4IRt3lWCndQL7x.png?f=fotoalbum_large)