Ik weet niet welke media jij leest? Ik lees alleen maar in de media dat het (nog) niet uit kan. Of bedoel je met media de reklame van de batterij boeren?jeremyotten schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:56:
[...]
Deels met je eens. Maar als je overal in de media hoort dat je na 7-8 jaar ze wel terug hebt verdient... Dan ga je daar ook vanuit. In de Zomer lever ik zo 30kw per dag terug. Dan zou ik niet zeggen dat die 17kw te groot is.
Je moet je batterijen afstemmen op je verbruik en niet op je zonnepanelen. Je moet overigens je zonnepanelen ook afstemmen op je verbruik.
Lijkt er op dat je van beide te veel hebt ten opzichte van je verbruik..
Je verbruik zou met jou accucapaciteit 13KW moeten zijn tussen de momenten (avond en nacht) dat je niet direct verbruikt vanaf je zonnepanelen.
Dat is echt ongelovelijk veel en red je alleen met een electrische auto in mijn ogen.
Want zodra de zon weer begint te schijnen worden je accu's weer vol geladen en leeft je huis weer van de zon. Waren je accu's niet leeg zullen je accu's dus weer veel eerder vol zijn en lever je doodleuk weer heel veel terug.
Beter is dan om te kijken om in de zomer je zonneopwek af te fakkelen naar bijv airco's, boilers of kijken of je nom kan draaien met je zonnepannelen zodra je accu vol zit. (Dus dat de zonnepanelen zelf stoppen of minder opwekken).
:strip_exif()/f/image/DbIHWXu2RvRuNPh9ky1sG26j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UYhJhkjUh2hQ6oqZoKtTjkoP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FdzVu0qcqsNvEEs37ZwCLDWM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DxUCervYBk1wsr8Qgbh1XWmn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VIA8Sllr5QwaJskUoADuJvhl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7EEPm6z2I8ODb7a7PwhUpCn6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sUaW3uRZ5ECPQbVaqu1mV5fq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AWQj3gt4Hefah84EREm2LGs6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xTKzyNQ2jdotXbPFksPRiZZ6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mOCfmEM85HjbBt6PbxuHDTmm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IEVrGZ8PglJ6rJTRKJsjxo3s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vum7CelOiGmCl1Dj7eIYXcw4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B1XfOQXSCVXNqDUzY9vi7jM9.jpg?f=fotoalbum_large)