Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:25
dotternetta schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:55:
Hierbij de reactie van Zendure over automatisch laden bij lage SOC en gelijk mijn tegenvraag:

Hello Matina,

Well, I have my limit at 5% and after 2,5 days without enough sun 2 of 4 batteries were discharged to 3% and 3,09V.

I manually charged the batteries to prevent damage.

Are you saying it should have charged when it dropped below 5%? Or do I misunderstand?

Best regards,

Op 7 oktober 2025, om 10:07, Matina Zhou <support@zendure.com> schreef:

Hello.

Thank you for your reply.

When the battery charge is below the lower discharge limit, the battery is charged when the device is not in bypass mode to prevent the battery from over-discharging.

We wish you all the best for today.

Best regards
Zendure Support Team
Dat zou er op neer komen dat hij nooit onder de 5% zou moeten komen.
Maar dat heb ik hier wel voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:04

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb hem op 5% staan en het gebeurd vaker dat ie in de ochtend na NOM in de nacht toch op 3 of 4% is gekomen. Ik heb eerlijk gezegd nog geen automatisch laadcyclus gezien om dit gedrag of het te ver zakken tegen te gaan.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
daemonix schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:03:
Is iemand in dit draadje zich wel bewust van Veiligheid Energy Storage System (ESS) en de consequenties? (Sorry, even de verkeerde link geplakt).
Ja, vanwaar je vraag? Heb in het verleden ook weleens in dat topic gepost.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadbr0
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 00:15
Ik overweeg een Zendure 2400 aan te schaffen maar zit nog wat te puzzelen hoe ik die het beste aan kan sluiten. In ieder geval op een eigen groep, evt via een PV verdeelkastje op een directe lijn naar de meterkast. Dan moet ik wel onder 16 of evt 20A blijven op die groep.

Vraag: Je kunt de Zendure op 2400W laden/ontladen zetten als hij op een eigen groep zit. Is het ook mogelijk om de Solarflow dan niet op 2400 maar bijv. op 1600W vast te zetten?

Vraag 2: Ik wil ook wat apparaten, zoals een vriezer, bedienen vanuit de backup aansluiting. Naar ik aanneem blijft de Zendure dan maximaal de ingestelde 2400 of 1600W trekken? Ik bedoel dat het vermogen dat je uit de backup haalt niet optelt bij de ingestelde laadstroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23:55
JorritvdLaan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:22:
[...]

@Bikkelreal super fijne uitleg, dank je!
Aanvullende checkvraag. Mijn meterkast is opgedeeld in 3 aardlekgroepen die allemaal 3 fasen hebben. Op 1 van die aardlekgroepen zit de Zendure op fase 1,2,3. Werkt dat dan inderdaad of mist die dan die andere 2 aardlekgroepen met fasen qua inzicht?
[Afbeelding]
Maakt niet zolang het maar gelijk is L1 aansluiting =CT-L1 bij hoofdschakelaar enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Kan iemand mij helpen nadenken hoe ik de zendure 2400AC het best instel:
wij hebben en Engie Empower flex. Hierbij hebben we 3 tarieven: piek, dal en superdal.
Het zou de bedoeling zijn om 's nachts bij supderdal de accu volledig op te laden, eens hij geladen is moet hij NOM doen. Tijdens de dag, als er zon is moet hij de batterij uiteraard met zonne-energie opladen. Is er geen zon, dan zou ik willen dat hij goedkoop laadt tijdens de dal-uren om zo terug de dag door te komen tot dat het superdaltarief van toepassing is.
Nu dacht ik om dit te doen via slimme metermodus met schema. Ik heb deze nacht de batterij ingesteld om te laden van 01u tot 07u00. Nu zag ik deze morgen dat de batterij al vol is van rond 04u en dat hij volle bak energie uit het net aan het nemen is, wat uiteraard niet de bedoeling is. Ik hoopte dat hij, eens dat hij vol is meteen de batterij gebruikt om het huishouden te voeden. Dit is dus niet zo. Stel ik in dat hij laadt op basis van de energieprijs, dan is dit idem, zolang hij onder een bepaalde prijs staat wil hij niet ontladen.
Ik heb ook HA en daarop draait ZENSDK (staat voorlopig af) maar weet niet echt hoe ik dat zou moeten aanpassen aan mijn situatie.
Heeft er iemand tips hoe ik dit kan oplossen, al dan niet via HA.
Pagina: 1 ... 130 131 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.