Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ah, top! We hadden toen het vermoeden dat er (volgens het report) veel meer stroom door accu 1 ging.Devke schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:30:
[...]
Bedoel je dit? Dit is laden vannacht geweest. Uurtje. Ben wat aan het testen dus tis niet een hele cyclus.
[Afbeelding]
Hele cyclus kan ik je straks wel geven. Blader ik even terug in HA.
Found it: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83238650
Er was nog een grafiek maar die kan ik niet vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door dotternetta op 04-10-2025 09:47 ]
Als ik het goed heb gezien, mag je met 1,0mm2 maar max. 2300 Watt verbruiken of te wel 10 A.FastForwardNL schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:28:
Zijn er hier mensen die een 3g1.0mm2 stekker bij de SF2400AC hebben ontvangen?
Mijn originele kabel was 1.5mm2, maar deze was helaas beschadigd uit de doos. Nu heb ik een 1.0mm2 vervangende kabel ontvangen, welke er veel dunner uit ziet. Vraag me af of ze ook standaard meegeleverd worden?
Dus voor de 2400AC zal het te weinig zijn.
Mijn kennis zegt ook max. 2300 wat belasting. Ze zeggen dat dit een originele kabel voor de 2400AC is, maar die ik meegeleverd kreeg is anders (wel zelfde fabrikant etc.)._AcS_ schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:39:
[...]
Als ik het goed heb gezien, mag je met 1,0mm2 maar max. 2300 Watt verbruiken of te wel 10 A.
Dus voor de 2400AC zal het te weinig zijn.
Ik ga ze weer contacten..
Hyper kabel? Had jij die aftekening van de tywrap op de kabel? Gewoon de originele kabel gebruiken, zolang je er niet 10x met een heftruck over heen rijdt mankeert er niets aan.FastForwardNL schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:28:
Zijn er hier mensen die een 3g1.0mm2 stekker bij de SF2400AC hebben ontvangen?
Mijn originele kabel was 1.5mm2, maar deze was helaas beschadigd vanuit de doos. Nu heb ik een 1.0mm2 vervangende kabel ontvangen, welke er veel dunner uit ziet. Vraag me af of ze ook standaard meegeleverd worden?
Hebben ze je misschien een kabel voor de SF800 Pro opgestuurd?FastForwardNL schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:42:
[...]
Mijn kennis zegt ook max. 2300 wat belasting. Ze zeggen dat dit een originele kabel voor de 2400AC is, maar die ik meegeleverd kreeg is anders (wel zelfde fabrikant etc.).
Ik ga ze weer contacten..
Aardedraadje schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:52:
[...]
Hebben ze je misschien een kabel voor de SF800 Pro opgestuurd?
Ja, dat was ik. Ik heb inderdaad het vermoeden dat het een kabel van een ander model is.dotternetta schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:51:
[...]
Hyper kabel? Had jij die aftekening van de tywrap op de kabel? Gewoon de originele kabel gebruiken, zolang je er niet 10x met een heftruck over heen rijdt mankeert er niets aan.
Ik heb sensoren voor vermogen per batterij en de min/max Volt per batterij. Anderen niet. Laatst genoemde kan ik leveren voor je erbij. Als je nog een ander plaatje zoekt komt die niet van iemand anders?dotternetta schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:37:
[...]
Ah, top! We hadden toen het vermoeden dat er (volgens het report) veel meer stroom door accu 1 ging.
Found it: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83238650
Er was nog een grafiek maar die kan ik niet vinden.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Vermogen per batterij per 1 cycle zou erg mooi zijn. Meet je ook totale kWh per batterij?Devke schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:56:
[...]
Ik heb sensoren voor vermogen per batterij en de min/max Volt per batterij. Anderen niet. Laatst genoemde kan ik leveren voor je erbij. Als je nog een ander plaatje zoekt komt die niet van iemand anders?
Je oude grafiek geeft deze capaciteiten:
Totale geleverde energie (19:00–22:00)
Accu (kleur) Energie (kWh)
Blauw (Pack 1) 2.84 kWh
Geel (Pack 2) 2.64 kWh
Rood (Pack 3) 2.65 kWh
[ Voor 21% gewijzigd door dotternetta op 04-10-2025 11:16 ]
Is er een manier om ervoor te zorgen dat wanneer ik mijn auto ga laden ik niet eerst mijn accu leegtrek, anders dan gewoon de stekker van de batterij eruit trekken?
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.