Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:31
Polvo176 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 01:09:
[...]

Als ik in de app bij de P1 meter kijk dan verspringen de waarden toch echt elke seconde
Maar is dat hetzelfde getal/waarde als wat er op je slimme meter te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:22
Catdogsf schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:16:
[...]

Maar is dat hetzelfde getal/waarde als wat er op je slimme meter te zien is?
Ja, dat is de zelfde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Polvo176 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:18:
[...]

Ja, dat is de zelfde waarde.
Aha, dus jij hebt het geluk dat de slimme meter onder de compatibiliteitslijst valt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:45
Inmiddels hier ook goed nieuws te melden, wegens andere prioriteiten het topic niet kunnen volgen, heb wel een groot aantal pagina's teruggelezen maar niet alles. MarcMax heeft sinds vorige week voorraad en onze set heb ik afgelopen maandag opgehaald in Duitsland. Maandagavond direct geïnstalleerd en keurig NOM icm de Ecotracker P1. Past precies op de plaats waar eerst de Hyper stond, peuterproof hekje komt nog :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqwWwCSZwPj-8-EUmtZ6F_GR7Nk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaLuCweuLzWmuB1MKavhb1gT.jpg?f=fotoalbum_large

Met ontladen is NOM perfect, gisteren en vandaag wat vreemds opgemerkt tijdens het laden, bij een bepaald vermogen aan teruglevering schommelt het laden enorm, daaronder en daarboven is het gewoon NOM, dit ziet er alsvolgt uit en is bij gelijkblijvende omstandigheden vwb opwek:

P1 meter pendelt rond 0 met +500 en -500:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qkxx_YnH8QfF4XSLtX1ax3Pnaws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y2TgBLRlOO6PBpi70K8AEV0l.png?f=fotoalbum_large

2400AC pendelt idem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFgcVPa7149wM7BovrhuDBFRtnc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TsvMfUFeecy0036oC9mEEh0F.png?f=fotoalbum_large

Opwek neemt geleidelijk aan toe zoals te verwachten bij een blauwe lucht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Ual-78UvVZDChLprBFM3J3VyDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gIJN7EXRV8Hm9Ysng14ZuqPq.png?f=fotoalbum_large

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Devke schreef op woensdag 24 september 2025 @ 07:27:
[...]

Gisteravond even 1 doosje van de nieuwe set opengemaakt. Was ook al even naar de vouw aan het zoeken. Inderdaad een beter oplossing. Hier zijn ze ook zo verpakt 😊.
Hier ook, er lijkt een stuk gelige tape overheen te zitten. Na het openen wel meteen duidelijk dat het open is geweest want netjes openen lukte niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziLiMXZqHKC70kcxydeSbdC1xcg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FBAkjhcoOC4QJrihybrM5d33.png?f=user_large

Beschikbare capaciteit (weergegeven in Home Assistant via Fireson) is nu slechts 13 kWh wat 14.4 kWh zou moeten zijn, BMS zit op 1.0.6, is dit wachten op 1.0.7 of iets wat daar op volgt? Is er eerder aan 1.0.7 te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peutpeut schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:14:
[Afbeelding]

Beschikbare capaciteit (weergegeven in Home Assistant via Fireson) is nu slechts 13 kWh wat 14.4 kWh zou moeten zijn, BMS zit op 1.0.6, is dit wachten op 1.0.7 of iets wat daar op volgt? Is er eerder aan 1.0.7 te komen?
Ja ticket inschieten dan krijg je hem eerder. En anders wachten op de officiele update.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:24
[Afbeelding]

1.0.7 gaat dit oplossen. Hebben al meerdere eigenaren op dit forum gemeld.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:04
Niet te snel met tickets gaan gooien, die mensen worden daar al overloaded door mensen die te snel tickets loggen (persoonlijke mening)

Ik weet niet de capaciteit die wordt weergegeven, de theoretische of effectieve hoeveelheid beschikbare energie is? Dat kan ik nergens terugvinden.
Maar als je je minimale soc van 5 of 10% eraf haalt, dan kom je toch op 12.96 of 13.86 kWh uit.

Daarnaast weten we dat de set zich ook nog wat moet "settelen" met de accu's. Zeker iets om rekening mee te houden

[ Voor 7% gewijzigd door markduffy op 01-10-2025 15:39 ]

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:19
[Afbeelding]

Dit is gewoon een simpele berekening en is maar een indicatie. Hij haalt je minimale SOC eraf en berekend dan op basis van het aantal batterijen wat de capaciteit zou kunnen zijn zonder enig verlies.

In zenSDK (Gielz) heet het ook "Indicatie"

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
markduffy schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:35:
Niet te snel met tickets gaan gooien, die mensen worden daar al overloaded door mensen die te snel tickets loggen (persoonlijke mening)

Ik weet niet de capaciteit die wordt weergegeven, de theoretische of effectieve hoeveelheid beschikbare energie is? Dat kan ik nergens terugvinden.
Maar als je je minimale soc van 5 of 10% eraf haalt, dan kom je toch op 12.96 of 13.86 kWh uit.

Daarnaast weten we dat de set zich ook nog wat moet "settelen" met de accu's. Zeker iets om rekening mee te houden
Ik snap je qua tickets, maar heb er ondertussen toch 2 ingeschoten bij ze.

1 omtrent de P1, dat hij totaal niet werkt op mijn slimme meter, loopt 10 á 12 seconden achter bij wat er daadwerkelijk wordt gezegd door de slimme meter en daardoor als een luchtbuks alle kanten opschiet.

En 1 voor de update naar versie 1.0.7, aangezien ik nu al meerdere keren ziet dat hij van 88% naar 98% schiet en ineens vol is en zijn totale capaciteit niet gebruikt omdat het in versie 1.0.6 niet lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:05
Peutpeut schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:08:
Inmiddels hier ook goed nieuws te melden, wegens andere prioriteiten het topic niet kunnen volgen, heb wel een groot aantal pagina's teruggelezen maar niet alles. MarcMax heeft sinds vorige week voorraad en onze set heb ik afgelopen maandag opgehaald in Duitsland. Maandagavond direct geïnstalleerd en keurig NOM icm de Ecotracker P1. Past precies op de plaats waar eerst de Hyper stond
Mag ik vragen waarom je de hyper hebt vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Catdogsf schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:45:
[...]

1 omtrent de P1, dat hij totaal niet werkt op mijn slimme meter, loopt 10 á 12 seconden achter bij wat er daadwerkelijk wordt gezegd door de slimme meter en daardoor als een luchtbuks alle kanten opschiet.

En 1 voor de update naar versie 1.0.7, aangezien ik nu al meerdere keren ziet dat hij van 88% naar 98% schiet en ineens vol is en zijn totale capaciteit niet gebruikt omdat het in versie 1.0.6 niet lekker zit.
Dat vol schieten zie ik hier ook. Echter ik heb die batterij bewust nog even niet een update gegeven. Zit op v1.01 daar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8rBbG66E91acrUr8jWGIQfm5j8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mt4SRXKL26qtXt4EG0uuSOhh.png?f=fotoalbum_large

V1.06 heeft het op de andere batterij niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPk7MZzGJQ5Ef60Kn_NNXK2AACU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jF3dxHks1c0ApcrsuHKo6EPe.png?f=fotoalbum_large

Het zijn 2 sets met 3 batterijen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Catdogsf schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:45:
[...]

Dat omhoog schieten heb ik in 1.0.7 ook nog.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19
klump4u schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:23:
[...]

Dat omhoog schieten heb ik in 1.0.7 ook nog.
Dat is inherent aan LFP en het meten van de capaciteit op basis van voltage. Maar in ieder geval wordt de capaciteit weer beter benut in 1.0.7 heb ik het idee.

Heeft iemand nog een goeie deal gezien voor een extra accu? Ik merk dat men niet meer zo happig is op het geven van korting, misschien ook maar eens in duitsland bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
GM15 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:48:
[...]

Mag ik vragen waarom je de hyper hebt vervangen?
Ik wilde graag één systeem (en niet een tweede Hyper erbij) met een grotere capaciteit. Daarnaast is deze ook goedkoper per kWh dan de Hyper. Wel zelf opgehaald in Duitsland dus dan belastingvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
mrme12345 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:21:
[...]

Ja ticket inschieten dan krijg je hem eerder. En anders wachten op de officiele update.
Ik heb er geen haast mee, als het te lang gaat duren dan kan het alsnog, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:22
Kan iemand mij uitleggen wat nu de beste manier is om te meten?

De opties die ik nu zie via de P1 poort:
- Zendure P1
- Ecoflow P1

Via ct klemmen:
- Zendure 3ct
- Shelly

Het zal enigszins afhankelijk zijn van persoonlijke voorkeuren, maar wat zijn in het kort de voors en tegens van bovenstaande opties? Ik heb zelf een Kaifa SMR 5.5 slimme meter met op dit moment een HW P1 meter er aan.

De voorkeur gaat voor nu uit naar een P1 optie, maar hoe spannend is het om zelf de ct klemmen optie te installeren? Ik heb nu twee ongebruikte ‘reserve groepen’ over, het lijkt me in zo’n geval niet ingewikkelder dan het vervangen van een beltrafo, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
N3OREJ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:20:
Heb je Home assistant? Zo ja, dan kun je de HW P1 meter gebruiken en de Zendure integratie. In dat geval kun je ook zelf bepalen of er nog slimmigheid nodig is in de aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N3OREJ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:20:

De opties die ik nu zie via de P1 poort:
- Zendure P1
- Ecoflow P1

Via ct klemmen:
- Zendure 3ct
- Shelly

Het zal enigszins afhankelijk zijn van persoonlijke voorkeuren, maar wat zijn in het kort de voors en tegens van bovenstaande opties? Ik heb zelf een Kaifa SMR 5.5 slimme meter met op dit moment een HW P1 meter er aan.

De voorkeur gaat voor nu uit naar een P1 optie, maar hoe spannend is het om zelf de ct klemmen optie te installeren? Ik heb nu twee ongebruikte ‘reserve groepen’ over, het lijkt me in zo’n geval niet ingewikkelder dan het vervangen van een beltrafo, of zie ik dat verkeerd?
Het is wel iets lastiger dan een beltrafo.
Vooral vanwege de grote klemmen die om de kabels heen moeten die naar de hoofdschakelaar lopen. Mijn advies: zet na het werk je hele meterkast weer even netjes op moment, omdat je best wat kracht zet op de kabels die in de groepen zitten. Er lopen ook meer draadjes naartoe dan bij een beltrafo.

Daarnaast zou ik altijd aanraden om voor een P1-meter te kiezen. Die leest dezelfde gegevens uit als je energieleverancier en is daardoor een stuk nauwkeuriger.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 01-10-2025 21:13 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:24
Peutpeut schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:07:
[...]

Ik wilde graag één systeem (en niet een tweede Hyper erbij) met een grotere capaciteit. Daarnaast is deze ook goedkoper per kWh dan de Hyper. Wel zelf opgehaald in Duitsland dus dan belastingvrij.
In Duitsland ophalen is niet belastingvrij! Belastingvrij is alleen bedoeld voor Duitse kopers. Maar met 19% btw is het bij diverse Duitse verkopers nog steeds goedkoper.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Begin 2025 bij mijn pa een Zendure ACE1500 met 2x AB2000S geplaatst als soort UPS voor koelkast en vriezer. Werkte prima, maar richting 1-1-2027 wilde hij ook zonnestroom opslaan. Dus een SF800 Pro en Zendure P1-meter voor hem besteld. Vanmiddag de ACE1500 van de toren afgehaald, SF800Pro op de 2xAB2000S geplaatst. Daarna de P1-meter geplaatst, ik had voor de zekerheid mijn overtollige Zonneplan P1-splitter al meegenomen incl. USB-voeding. Zendure P1-meter erin, firmware update gedaan, zag een goede waarde, happy! Echter na HEMS ingesteld te hebben om te laden met PV overschot in slimme meter mode ging de SF800Pro willekeurig laden en ontladen.

Wat blijkt? Mijn vader heeft een nog grotere wijkcentrale dan ik, de kerncentrale in Borssele is er niets bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwwLBLE5GKOGsZpZAEEMWTybSSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APQyVPLpIOnaBB94BDLYSyR6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRwkdPulm8VciVbbRLZhj4P3wpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sParTUfgmKPTPdbHUBBZhv6o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_IlT7TV4E66i5vjLuS7fXzUjvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptzBbumoTvsUoCjCAMDg2o39.jpg?f=fotoalbum_large

Dus de Zonneplan P1-splitter erbij gehaald, er tussen gedaan en wél goede waardes. Gelukkig heb/had ik hier al wat ervaring mee, anders was er hier een bericht door een nieuw iemand geplaatst die om onverklaarbare redenen vreemd HEMS gedrag zag. Hopelijk ondersteunen ze spoedig veel meer meters om dit te voorkomen, maar hij is nu klaar voor de toekomst :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:56:
Begin 2025 bij mijn pa een Zendure ACE1500 met 2x AB2000S geplaatst als soort UPS voor koelkast en vriezer. Werkte prima, maar richting 1-1-2027 wilde hij ook zonnestroom opslaan. Dus een SF800 Pro en Zendure P1-meter voor hem besteld. Vanmiddag de ACE1500 van de toren afgehaald, SF800Pro op de 2xAB2000S geplaatst. Daarna de P1-meter geplaatst, ik had voor de zekerheid mijn overtollige Zonneplan P1-splitter al meegenomen incl. USB-voeding. Zendure P1-meter erin, firmware update gedaan, zag een goede waarde, happy! Echter na HEMS ingesteld te hebben om te laden met PV overschot in slimme meter mode ging de SF800Pro willekeurig laden en ontladen.

Wat blijkt? Mijn vader heeft een nog grotere wijkcentrale dan ik, de kerncentrale in Borssele is er niets bij:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dus de Zonneplan P1-splitter erbij gehaald, er tussen gedaan en wél goede waardes. Gelukkig heb/had ik hier al wat ervaring mee, anders was er hier een bericht door een nieuw iemand geplaatst die om onverklaarbare redenen vreemd HEMS gedrag zag. Hopelijk ondersteunen ze spoedig veel meer meters om dit te voorkomen, maar hij is nu klaar voor de toekomst :)
Hij mag wel zijn zonnestroom wel wat beter verdelen over de fases! :P

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
jordyc schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:30:
[...]

Heb je Home assistant? Zo ja, dan kun je de HW P1 meter gebruiken en de Zendure integratie. In dat geval kun je ook zelf bepalen of er nog slimmigheid nodig is in de aansturing.
Ja, heb ik. Maar ik wil in eerste instantie HEMS een kans geven en kijken hoe dat bevalt. Als ik het commentaar hierboven lees ga ik niet zelf rommelen in de meterkast. Ik overweeg nog wel een andere technische aanpassing te laten doen in de meterkast, mocht dat doorgaan kan ik alsnog kiezen voor de ct klemmen optie, maar vooralsnog wordt het dus een van de P1 opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N3OREJ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:11:
[...]

Ja, heb ik. Maar ik wil in eerste instantie HEMS een kans geven en kijken hoe dat bevalt. Als ik het commentaar hierboven lees ga ik niet zelf rommelen in de meterkast. Ik overweeg nog wel een andere technische aanpassing te laten doen in de meterkast, mocht dat doorgaan kan ik alsnog kiezen voor de ct klemmen optie, maar vooralsnog wordt het dus een van de P1 opties.
Uit nieuwsgierigheid: Waarom gaat je voorkeur naar ct klemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
N3OREJ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:11:
[...]

Je kunt wat dat betreft de integratie dan gebruiken en o.a. @Taro heeft zijn aansturing hier gedeeld. Dat kopieren en dan heb je al een iets betere aansturing dan HEMS. ZENKI zou nog een lerend vermogen hebben, maar dat is momenteel nog ver te zoeken, maar de verwachting is wel dat de komende maanden dit beter gaat worden.

Je kunt ook HA gebruiken, de Zendure P1 uitsparen en als het niet bevalt altijd nog de Zendure meter kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
geert1992 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:14:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: Waarom gaat je voorkeur naar ct klemmen?
Was misschien niet helemaal duidelijk, dat is niet direct waar de voorkeur naar uit gaat. Ik sta nog open voor beide opties, maar vooralsnog zie ik nog geen redenen voor de ct klemmen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

N3OREJ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:23:
[...]

Was misschien niet helemaal duidelijk, dat is niet direct waar de voorkeur naar uit gaat. Ik sta nog open voor beide opties, maar vooralsnog zie ik nog geen redenen voor de ct klemmen optie.
Als je HA hebt en een P1 daarin zou ik gewoon de Gielz oplossing gaan draaien, loopt hier als een klokje.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Ik zie vele plaatjes van de Zendure app voorbij komen en die hebben bijna altijd een zwarte achtergrond.
Op mijn telefoon is dat wit, maar nu ik een nieuwe telefoon heb is dat ook zwart.
Bij veel apps kun je dat instellen, maar bij Zendure kan ik dat niet vinden.
Voor de goede orde, de algemene instellingen van de telefoon zijn op licht/wit ingesteld.
Ik vind dat prettiger.
Iemand een idee om dat te veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Polvo176 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:12:
Ik zie vele plaatjes van de Zendure app voorbij komen en die hebben bijna altijd een zwarte achtergrond.
Op mijn telefoon is dat wit, maar nu ik een nieuwe telefoon heb is dat ook zwart.
Bij veel apps kun je dat instellen, maar bij Zendure kan ik dat niet vinden.
Voor de goede orde, de algemene instellingen van de telefoon zijn op licht/wit ingesteld.
Ik vind dat prettiger.
Iemand een idee om dat te veranderen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lssLUlBE9UIFMCMthTd9vPTm-8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5iDLRsXgrkDHQk4tqKfFav0s.png?f=fotoalbum_large

Bedoel je dit? Profile-> display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is in de Nederlandse zendure app vertaald als 'show' bij instellingen. Wat verwarrend is. Zal ik nog wel even doorgeven aan Zendure dat ze dat ook aan moeten passen naar Weergave of zo.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:17:
[...]

Dat is in de Nederlandse zendure app vertaald als 'show' bij instellingen. Wat verwarrend is. Zal ik nog wel even doorgeven aan Zendure dat ze dat ook aan moeten passen naar Weergave of zo.
Wat blijft de engelse app een verheerlijking. Scheelt je ook veel tijd heb ik horen zeggen;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
@geert1992 en @mrme12345 bedankt, ik heb het gevonden.👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.K
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 00:22

R.K

Ik wil mijn plug in zonnepanelen op mijn SF2400 aansluiten. Ik kom echter niet meer in het menu om de offgrid om te schakelen. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZF96_JTjUZs-UER3_VrBWU1ObA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Qy3jtaOOymAxkufGAgiVDDl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R.K schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:34:
Ik wil mijn plug in zonnepanelen op mijn SF2400 aansluiten. Ik kom echter niet meer in het menu om de offgrid om te schakelen. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?[Afbeelding]
Blijkbaar kan je de setting niet aanpassen, reageert hij wel op een andere taak? Bijvoorbeeld handmatig ontladen?

Misschien een trap geven? Als in; de stekker eruit, en de omvormer optillen, weer neerzetten en stekker er weer in?

[ Voor 8% gewijzigd door geert1992 op 01-10-2025 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.K

R.K

geert1992 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:37:
[...]

Blijkbaar kan je de setting niet aanpassen, reageert hij wel op een andere taak? Bijvoorbeeld handmatig ontladen?

Misschien een trap geven? Als in; de stekker eruit, en de omvormer optillen, weer neerzetten en stekker er weer in?
Andere taak heb ik nog niet geprobeerd. Ik gebruik de app eigenlijk niet meer, het systeem draait in HA. Maar voor de offgrid schakeling had ik de app nog even nodig.

Een trap geven zou ik eens een keer kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R.K schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:46:
[...]

Andere taak heb ik nog niet geprobeerd. Ik gebruik de app eigenlijk niet meer, het systeem draait in HA. Maar voor de offgrid schakeling had ik de app nog even nodig.

Een trap geven zou ik eens een keer kunnen proberen.
Kan je hem eens in HA bedienen? En dan kijken of je er wel bij kan komen?
Edit; je kan maar 2 dingen kiezen via ha of de app. Dacht dat je meer kon/moest kunnen opgeven.

[ Voor 10% gewijzigd door geert1992 op 01-10-2025 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.K

R.K

geert1992 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:51:
[...]

Kan je hem eens in HA bedienen? En dan kijken of je er wel bij kan komen?
Ik heb geen idee welke bediening ik in HA zou moeten hebben om dat te schakelen.

Ik lees net overigens dat als je je micro-inverter aansluit op de off grid uitgang hij automatisch zou moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Wat baal ik zeg....

Kom net thuis, legt er een pakketje met de everhome ecotracker P1, ik de app installeren van Everhome, accountje aangemaakt ecotracker in de hub van homewizard gestoken, verbonden in de app van Everhome, daarna in de app van Zendure de ecotracker toegewezen om te monitoren, slimme meter modus aangezet met AC laden volg het overschot aan energie, toen hopen en helaas mocht ik niet juichen, de verversing is nog steeds geen 1 seconde, (nog steeds 10 á 12 seconden, dus hij begint weer helemaal te trippen, van 300w, naar 600w, naar 900w.

Ik vind het echt vreemd trouwens want mijn slimme meter (Landys + Gyr E350) zou echt goed moeten werken volgens Everhome, niet dus.

Morgen dus maar Stedin gaan bellen. ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:40
Ticket aanmaken bij everHome, die zijn echt behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Catdogsf schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 00:23:
Wat baal ik zeg....

Kom net thuis, legt er een pakketje met de everhome ecotracker P1, ik de app installeren van Everhome, accountje aangemaakt ecotracker in de hub van homewizard gestoken, verbonden in de app van Everhome, daarna in de app van Zendure de ecotracker toegewezen om te monitoren, slimme meter modus aangezet met AC laden volg het overschot aan energie, toen hopen en helaas mocht ik niet juichen, de verversing is nog steeds geen 1 seconde, (nog steeds 10 á 12 seconden, dus hij begint weer helemaal te trippen, van 300w, naar 600w, naar 900w.

Ik vind het echt vreemd trouwens want mijn slimme meter (Landys + Gyr E350) zou echt goed moeten werken volgens Everhome, niet dus.

Morgen dus maar Stedin gaan bellen. ☹️
Mijn vorige slimme meter was ook van dit type maar dat was dan ook een dsmr4.0 meter. Dan klopt het toch ook dat er maar enkel bij 10sec een waarde wordt weergegeven? Of is er inmiddels ook een 5.x versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Achiel007 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 00:40:
Ticket aanmaken bij everHome, die zijn echt behulpzaam.
Denk dat het geen nut heeft, de slimme meter is wel een smr 5.0 die elke 1 seconde veranderd, maar de p1 poort zend maar eens per 10 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
dennisdew16 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 00:56:
[...]

Mijn vorige slimme meter was ook van dit type maar dat was dan ook een dsmr4.0 meter. Dan klopt het toch ook dat er maar enkel bij 10sec een waarde wordt weergegeven? Of is er inmiddels ook een 5.x versie?
Is dus wel een smr5.0, alleen zoals ik in mijn vorige bericht al vertelde de P1 poort geeft het niet iedere 1 seconde door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2pcWfgkTxnS1zxAvdbIJxWniuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yU6jABWtc2qZ7gAiR3t6xla1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R.K schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:55:
[...]

Ik heb geen idee welke bediening ik in HA zou moeten hebben om dat te schakelen.

Ik lees net overigens dat als je je micro-inverter aansluit op de off grid uitgang hij automatisch zou moeten schakelen.
Via fireson zijn integratie kan je hem bedienen via HA;).

Pagina: 1 ... 128 129 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.