Maar is dat hetzelfde getal/waarde als wat er op je slimme meter te zien is?Polvo176 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 01:09:
[...]
Als ik in de app bij de P1 meter kijk dan verspringen de waarden toch echt elke seconde
Ja, dat is de zelfde waarde.Catdogsf schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:16:
[...]
Maar is dat hetzelfde getal/waarde als wat er op je slimme meter te zien is?
Inmiddels hier ook goed nieuws te melden, wegens andere prioriteiten het topic niet kunnen volgen, heb wel een groot aantal pagina's teruggelezen maar niet alles. MarcMax heeft sinds vorige week voorraad en onze set heb ik afgelopen maandag opgehaald in Duitsland. Maandagavond direct geïnstalleerd en keurig NOM icm de Ecotracker P1. Past precies op de plaats waar eerst de Hyper stond, peuterproof hekje komt nog 
:strip_exif()/f/image/gaLuCweuLzWmuB1MKavhb1gT.jpg?f=fotoalbum_large)
Met ontladen is NOM perfect, gisteren en vandaag wat vreemds opgemerkt tijdens het laden, bij een bepaald vermogen aan teruglevering schommelt het laden enorm, daaronder en daarboven is het gewoon NOM, dit ziet er alsvolgt uit en is bij gelijkblijvende omstandigheden vwb opwek:
P1 meter pendelt rond 0 met +500 en -500:
/f/image/y2TgBLRlOO6PBpi70K8AEV0l.png?f=fotoalbum_large)
2400AC pendelt idem:
/f/image/TsvMfUFeecy0036oC9mEEh0F.png?f=fotoalbum_large)
Opwek neemt geleidelijk aan toe zoals te verwachten bij een blauwe lucht:
:strip_exif()/f/image/gaLuCweuLzWmuB1MKavhb1gT.jpg?f=fotoalbum_large)
Met ontladen is NOM perfect, gisteren en vandaag wat vreemds opgemerkt tijdens het laden, bij een bepaald vermogen aan teruglevering schommelt het laden enorm, daaronder en daarboven is het gewoon NOM, dit ziet er alsvolgt uit en is bij gelijkblijvende omstandigheden vwb opwek:
P1 meter pendelt rond 0 met +500 en -500:
/f/image/y2TgBLRlOO6PBpi70K8AEV0l.png?f=fotoalbum_large)
2400AC pendelt idem:
/f/image/TsvMfUFeecy0036oC9mEEh0F.png?f=fotoalbum_large)
Opwek neemt geleidelijk aan toe zoals te verwachten bij een blauwe lucht:
14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu
Hier ook, er lijkt een stuk gelige tape overheen te zitten. Na het openen wel meteen duidelijk dat het open is geweest want netjes openen lukte nietDevke schreef op woensdag 24 september 2025 @ 07:27:
[...]
Gisteravond even 1 doosje van de nieuwe set opengemaakt. Was ook al even naar de vouw aan het zoeken. Inderdaad een beter oplossing. Hier zijn ze ook zo verpakt 😊.
:strip_exif()/f/image/FBAkjhcoOC4QJrihybrM5d33.png?f=user_large)
Beschikbare capaciteit (weergegeven in Home Assistant via Fireson) is nu slechts 13 kWh wat 14.4 kWh zou moeten zijn, BMS zit op 1.0.6, is dit wachten op 1.0.7 of iets wat daar op volgt? Is er eerder aan 1.0.7 te komen?
Ja ticket inschieten dan krijg je hem eerder. En anders wachten op de officiele update.Peutpeut schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:14:
[Afbeelding]
Beschikbare capaciteit (weergegeven in Home Assistant via Fireson) is nu slechts 13 kWh wat 14.4 kWh zou moeten zijn, BMS zit op 1.0.6, is dit wachten op 1.0.7 of iets wat daar op volgt? Is er eerder aan 1.0.7 te komen?
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|
1.0.7 gaat dit oplossen. Hebben al meerdere eigenaren op dit forum gemeld.Peutpeut schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:14:
[Afbeelding]
Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west
Niet te snel met tickets gaan gooien, die mensen worden daar al overloaded door mensen die te snel tickets loggen (persoonlijke mening)
Ik weet niet de capaciteit die wordt weergegeven, de theoretische of effectieve hoeveelheid beschikbare energie is? Dat kan ik nergens terugvinden.
Maar als je je minimale soc van 5 of 10% eraf haalt, dan kom je toch op 12.96 of 13.86 kWh uit.
Daarnaast weten we dat de set zich ook nog wat moet "settelen" met de accu's. Zeker iets om rekening mee te houden
Ik weet niet de capaciteit die wordt weergegeven, de theoretische of effectieve hoeveelheid beschikbare energie is? Dat kan ik nergens terugvinden.
Maar als je je minimale soc van 5 of 10% eraf haalt, dan kom je toch op 12.96 of 13.86 kWh uit.
Daarnaast weten we dat de set zich ook nog wat moet "settelen" met de accu's. Zeker iets om rekening mee te houden
[ Voor 7% gewijzigd door markduffy op 01-10-2025 15:39 ]
+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)
Dit is gewoon een simpele berekening en is maar een indicatie. Hij haalt je minimale SOC eraf en berekend dan op basis van het aantal batterijen wat de capaciteit zou kunnen zijn zonder enig verlies.Peutpeut schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:14:
[Afbeelding]
In zenSDK (Gielz) heet het ook "Indicatie"
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Ik snap je qua tickets, maar heb er ondertussen toch 2 ingeschoten bij ze.markduffy schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:35:
Niet te snel met tickets gaan gooien, die mensen worden daar al overloaded door mensen die te snel tickets loggen (persoonlijke mening)
1 omtrent de P1, dat hij totaal niet werkt op mijn slimme meter, loopt 10 á 12 seconden achter bij wat er daadwerkelijk wordt gezegd door de slimme meter en daardoor als een luchtbuks alle kanten opschiet.
En 1 voor de update naar versie 1.0.7, aangezien ik nu al meerdere keren ziet dat hij van 88% naar 98% schiet en ineens vol is en zijn totale capaciteit niet gebruikt omdat het in versie 1.0.6 niet lekker zit.
Mag ik vragen waarom je de hyper hebt vervangen?Peutpeut schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:08:
Inmiddels hier ook goed nieuws te melden, wegens andere prioriteiten het topic niet kunnen volgen, heb wel een groot aantal pagina's teruggelezen maar niet alles. MarcMax heeft sinds vorige week voorraad en onze set heb ik afgelopen maandag opgehaald in Duitsland. Maandagavond direct geïnstalleerd en keurig NOM icm de Ecotracker P1. Past precies op de plaats waar eerst de Hyper stond
Dat vol schieten zie ik hier ook. Echter ik heb die batterij bewust nog even niet een update gegeven. Zit op v1.01 daar.Catdogsf schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:45:
[...]
Ik snap je qua tickets, maar heb er ondertussen toch 2 ingeschoten bij ze.
1 omtrent de P1, dat hij totaal niet werkt op mijn slimme meter, loopt 10 á 12 seconden achter bij wat er daadwerkelijk wordt gezegd door de slimme meter en daardoor als een luchtbuks alle kanten opschiet.
En 1 voor de update naar versie 1.0.7, aangezien ik nu al meerdere keren ziet dat hij van 88% naar 98% schiet en ineens vol is en zijn totale capaciteit niet gebruikt omdat het in versie 1.0.6 niet lekker zit.
/f/image/Mt4SRXKL26qtXt4EG0uuSOhh.png?f=fotoalbum_large)
V1.06 heeft het op de andere batterij niet.
/f/image/jF3dxHks1c0ApcrsuHKo6EPe.png?f=fotoalbum_large)
Het zijn 2 sets met 3 batterijen.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Dat omhoog schieten heb ik in 1.0.7 ook nog.Catdogsf schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:45:
[...]
Ik snap je qua tickets, maar heb er ondertussen toch 2 ingeschoten bij ze.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Dat is inherent aan LFP en het meten van de capaciteit op basis van voltage. Maar in ieder geval wordt de capaciteit weer beter benut in 1.0.7 heb ik het idee.klump4u schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:23:
[...]
Dat omhoog schieten heb ik in 1.0.7 ook nog.
Heeft iemand nog een goeie deal gezien voor een extra accu? Ik merk dat men niet meer zo happig is op het geven van korting, misschien ook maar eens in duitsland bestellen.
Ik wilde graag één systeem (en niet een tweede Hyper erbij) met een grotere capaciteit. Daarnaast is deze ook goedkoper per kWh dan de Hyper. Wel zelf opgehaald in Duitsland dus dan belastingvrij.GM15 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:48:
[...]
Mag ik vragen waarom je de hyper hebt vervangen?
Ik heb er geen haast mee, als het te lang gaat duren dan kan het alsnog, thanks!mrme12345 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:21:
[...]
Ja ticket inschieten dan krijg je hem eerder. En anders wachten op de officiele update.
Kan iemand mij uitleggen wat nu de beste manier is om te meten?
De opties die ik nu zie via de P1 poort:
- Zendure P1
- Ecoflow P1
Via ct klemmen:
- Zendure 3ct
- Shelly
Het zal enigszins afhankelijk zijn van persoonlijke voorkeuren, maar wat zijn in het kort de voors en tegens van bovenstaande opties? Ik heb zelf een Kaifa SMR 5.5 slimme meter met op dit moment een HW P1 meter er aan.
De voorkeur gaat voor nu uit naar een P1 optie, maar hoe spannend is het om zelf de ct klemmen optie te installeren? Ik heb nu twee ongebruikte ‘reserve groepen’ over, het lijkt me in zo’n geval niet ingewikkelder dan het vervangen van een beltrafo, of zie ik dat verkeerd?
- Zendure P1
- Ecoflow P1
Via ct klemmen:
- Zendure 3ct
- Shelly
Het zal enigszins afhankelijk zijn van persoonlijke voorkeuren, maar wat zijn in het kort de voors en tegens van bovenstaande opties? Ik heb zelf een Kaifa SMR 5.5 slimme meter met op dit moment een HW P1 meter er aan.
De voorkeur gaat voor nu uit naar een P1 optie, maar hoe spannend is het om zelf de ct klemmen optie te installeren? Ik heb nu twee ongebruikte ‘reserve groepen’ over, het lijkt me in zo’n geval niet ingewikkelder dan het vervangen van een beltrafo, of zie ik dat verkeerd?
Heb je Home assistant? Zo ja, dan kun je de HW P1 meter gebruiken en de Zendure integratie. In dat geval kun je ook zelf bepalen of er nog slimmigheid nodig is in de aansturing.N3OREJ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:20:
Het is wel iets lastiger dan een beltrafo.N3OREJ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:20:
- Zendure P1
- Ecoflow P1
Via ct klemmen:
- Zendure 3ct
- Shelly
Vooral vanwege de grote klemmen die om de kabels heen moeten die naar de hoofdschakelaar lopen. Mijn advies: zet na het werk je hele meterkast weer even netjes op moment, omdat je best wat kracht zet op de kabels die in de groepen zitten. Er lopen ook meer draadjes naartoe dan bij een beltrafo.
Daarnaast zou ik altijd aanraden om voor een P1-meter te kiezen. Die leest dezelfde gegevens uit als je energieleverancier en is daardoor een stuk nauwkeuriger.
[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 01-10-2025 21:13 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
In Duitsland ophalen is niet belastingvrij! Belastingvrij is alleen bedoeld voor Duitse kopers. Maar met 19% btw is het bij diverse Duitse verkopers nog steeds goedkoper.Peutpeut schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:07:
[...]
Ik wilde graag één systeem (en niet een tweede Hyper erbij) met een grotere capaciteit. Daarnaast is deze ook goedkoper per kWh dan de Hyper. Wel zelf opgehaald in Duitsland dus dan belastingvrij.
Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Begin 2025 bij mijn pa een Zendure ACE1500 met 2x AB2000S geplaatst als soort UPS voor koelkast en vriezer. Werkte prima, maar richting 1-1-2027 wilde hij ook zonnestroom opslaan. Dus een SF800 Pro en Zendure P1-meter voor hem besteld. Vanmiddag de ACE1500 van de toren afgehaald, SF800Pro op de 2xAB2000S geplaatst. Daarna de P1-meter geplaatst, ik had voor de zekerheid mijn overtollige Zonneplan P1-splitter al meegenomen incl. USB-voeding. Zendure P1-meter erin, firmware update gedaan, zag een goede waarde, happy! Echter na HEMS ingesteld te hebben om te laden met PV overschot in slimme meter mode ging de SF800Pro willekeurig laden en ontladen.
Wat blijkt? Mijn vader heeft een nog grotere wijkcentrale dan ik, de kerncentrale in Borssele is er niets bij:
:strip_exif()/f/image/APQyVPLpIOnaBB94BDLYSyR6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sParTUfgmKPTPdbHUBBZhv6o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ptzBbumoTvsUoCjCAMDg2o39.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus de Zonneplan P1-splitter erbij gehaald, er tussen gedaan en wél goede waardes. Gelukkig heb/had ik hier al wat ervaring mee, anders was er hier een bericht door een nieuw iemand geplaatst die om onverklaarbare redenen vreemd HEMS gedrag zag. Hopelijk ondersteunen ze spoedig veel meer meters om dit te voorkomen, maar hij is nu klaar voor de toekomst
Wat blijkt? Mijn vader heeft een nog grotere wijkcentrale dan ik, de kerncentrale in Borssele is er niets bij:
:strip_exif()/f/image/APQyVPLpIOnaBB94BDLYSyR6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sParTUfgmKPTPdbHUBBZhv6o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ptzBbumoTvsUoCjCAMDg2o39.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus de Zonneplan P1-splitter erbij gehaald, er tussen gedaan en wél goede waardes. Gelukkig heb/had ik hier al wat ervaring mee, anders was er hier een bericht door een nieuw iemand geplaatst die om onverklaarbare redenen vreemd HEMS gedrag zag. Hopelijk ondersteunen ze spoedig veel meer meters om dit te voorkomen, maar hij is nu klaar voor de toekomst
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Hij mag wel zijn zonnestroom wel wat beter verdelen over de fases!Taro schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:56:
Begin 2025 bij mijn pa een Zendure ACE1500 met 2x AB2000S geplaatst als soort UPS voor koelkast en vriezer. Werkte prima, maar richting 1-1-2027 wilde hij ook zonnestroom opslaan. Dus een SF800 Pro en Zendure P1-meter voor hem besteld. Vanmiddag de ACE1500 van de toren afgehaald, SF800Pro op de 2xAB2000S geplaatst. Daarna de P1-meter geplaatst, ik had voor de zekerheid mijn overtollige Zonneplan P1-splitter al meegenomen incl. USB-voeding. Zendure P1-meter erin, firmware update gedaan, zag een goede waarde, happy! Echter na HEMS ingesteld te hebben om te laden met PV overschot in slimme meter mode ging de SF800Pro willekeurig laden en ontladen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Ja, heb ik. Maar ik wil in eerste instantie HEMS een kans geven en kijken hoe dat bevalt. Als ik het commentaar hierboven lees ga ik niet zelf rommelen in de meterkast. Ik overweeg nog wel een andere technische aanpassing te laten doen in de meterkast, mocht dat doorgaan kan ik alsnog kiezen voor de ct klemmen optie, maar vooralsnog wordt het dus een van de P1 opties.jordyc schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:30:
[...]
Heb je Home assistant? Zo ja, dan kun je de HW P1 meter gebruiken en de Zendure integratie. In dat geval kun je ook zelf bepalen of er nog slimmigheid nodig is in de aansturing.
Uit nieuwsgierigheid: Waarom gaat je voorkeur naar ct klemmen?N3OREJ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:11:
[...]
Ja, heb ik. Maar ik wil in eerste instantie HEMS een kans geven en kijken hoe dat bevalt. Als ik het commentaar hierboven lees ga ik niet zelf rommelen in de meterkast. Ik overweeg nog wel een andere technische aanpassing te laten doen in de meterkast, mocht dat doorgaan kan ik alsnog kiezen voor de ct klemmen optie, maar vooralsnog wordt het dus een van de P1 opties.
Je kunt wat dat betreft de integratie dan gebruiken en o.a. @Taro heeft zijn aansturing hier gedeeld. Dat kopieren en dan heb je al een iets betere aansturing dan HEMS. ZENKI zou nog een lerend vermogen hebben, maar dat is momenteel nog ver te zoeken, maar de verwachting is wel dat de komende maanden dit beter gaat worden.N3OREJ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:11:
[...]
Ja, heb ik. Maar ik wil in eerste instantie HEMS een kans geven en kijken hoe dat bevalt. Als ik het commentaar hierboven lees ga ik niet zelf rommelen in de meterkast. Ik overweeg nog wel een andere technische aanpassing te laten doen in de meterkast, mocht dat doorgaan kan ik alsnog kiezen voor de ct klemmen optie, maar vooralsnog wordt het dus een van de P1 opties.
Je kunt ook HA gebruiken, de Zendure P1 uitsparen en als het niet bevalt altijd nog de Zendure meter kopen.
Was misschien niet helemaal duidelijk, dat is niet direct waar de voorkeur naar uit gaat. Ik sta nog open voor beide opties, maar vooralsnog zie ik nog geen redenen voor de ct klemmen optie.geert1992 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:14:
[...]
Uit nieuwsgierigheid: Waarom gaat je voorkeur naar ct klemmen?
Als je HA hebt en een P1 daarin zou ik gewoon de Gielz oplossing gaan draaien, loopt hier als een klokje.N3OREJ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:23:
[...]
Was misschien niet helemaal duidelijk, dat is niet direct waar de voorkeur naar uit gaat. Ik sta nog open voor beide opties, maar vooralsnog zie ik nog geen redenen voor de ct klemmen optie.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Ik zie vele plaatjes van de Zendure app voorbij komen en die hebben bijna altijd een zwarte achtergrond.
Op mijn telefoon is dat wit, maar nu ik een nieuwe telefoon heb is dat ook zwart.
Bij veel apps kun je dat instellen, maar bij Zendure kan ik dat niet vinden.
Voor de goede orde, de algemene instellingen van de telefoon zijn op licht/wit ingesteld.
Ik vind dat prettiger.
Iemand een idee om dat te veranderen?
Op mijn telefoon is dat wit, maar nu ik een nieuwe telefoon heb is dat ook zwart.
Voor de goede orde, de algemene instellingen van de telefoon zijn op licht/wit ingesteld.
Ik vind dat prettiger.
Polvo176 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:12:
Ik zie vele plaatjes van de Zendure app voorbij komen en die hebben bijna altijd een zwarte achtergrond.
Ik vind dat prettiger.
/f/image/5iDLRsXgrkDHQk4tqKfFav0s.png?f=fotoalbum_large)
Bedoel je dit? Profile-> display.
Dat is in de Nederlandse zendure app vertaald als 'show' bij instellingen. Wat verwarrend is. Zal ik nog wel even doorgeven aan Zendure dat ze dat ook aan moeten passen naar Weergave of zo.geert1992 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:14:
[...]
[Afbeelding]
Bedoel je dit? Profile-> display.
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|
Wat blijft de engelse app een verheerlijking. Scheelt je ook veel tijd heb ik horen zeggen;).mrme12345 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:17:
[...]
Dat is in de Nederlandse zendure app vertaald als 'show' bij instellingen. Wat verwarrend is. Zal ik nog wel even doorgeven aan Zendure dat ze dat ook aan moeten passen naar Weergave of zo.
Blijkbaar kan je de setting niet aanpassen, reageert hij wel op een andere taak? Bijvoorbeeld handmatig ontladen?R.K schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:34:
Ik wil mijn plug in zonnepanelen op mijn SF2400 aansluiten. Ik kom echter niet meer in het menu om de offgrid om te schakelen. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?[Afbeelding]
Misschien een trap geven? Als in; de stekker eruit, en de omvormer optillen, weer neerzetten en stekker er weer in?
[ Voor 8% gewijzigd door geert1992 op 01-10-2025 23:38 ]
Andere taak heb ik nog niet geprobeerd. Ik gebruik de app eigenlijk niet meer, het systeem draait in HA. Maar voor de offgrid schakeling had ik de app nog even nodig.geert1992 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:37:
[...]
Blijkbaar kan je de setting niet aanpassen, reageert hij wel op een andere taak? Bijvoorbeeld handmatig ontladen?
Misschien een trap geven? Als in; de stekker eruit, en de omvormer optillen, weer neerzetten en stekker er weer in?
Een trap geven zou ik eens een keer kunnen proberen.
Kan je hem eens in HA bedienen? En dan kijken of je er wel bij kan komen?R.K schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:46:
[...]
Andere taak heb ik nog niet geprobeerd. Ik gebruik de app eigenlijk niet meer, het systeem draait in HA. Maar voor de offgrid schakeling had ik de app nog even nodig.
Een trap geven zou ik eens een keer kunnen proberen.
Edit; je kan maar 2 dingen kiezen via ha of de app. Dacht dat je meer kon/moest kunnen opgeven.
[ Voor 10% gewijzigd door geert1992 op 01-10-2025 23:54 ]
Ik heb geen idee welke bediening ik in HA zou moeten hebben om dat te schakelen.geert1992 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:51:
[...]
Kan je hem eens in HA bedienen? En dan kijken of je er wel bij kan komen?
Ik lees net overigens dat als je je micro-inverter aansluit op de off grid uitgang hij automatisch zou moeten schakelen.
Wat baal ik zeg....
Kom net thuis, legt er een pakketje met de everhome ecotracker P1, ik de app installeren van Everhome, accountje aangemaakt ecotracker in de hub van homewizard gestoken, verbonden in de app van Everhome, daarna in de app van Zendure de ecotracker toegewezen om te monitoren, slimme meter modus aangezet met AC laden volg het overschot aan energie, toen hopen en helaas mocht ik niet juichen, de verversing is nog steeds geen 1 seconde, (nog steeds 10 á 12 seconden, dus hij begint weer helemaal te trippen, van 300w, naar 600w, naar 900w.
Ik vind het echt vreemd trouwens want mijn slimme meter (Landys + Gyr E350) zou echt goed moeten werken volgens Everhome, niet dus.
Morgen dus maar Stedin gaan bellen. ☹️
Kom net thuis, legt er een pakketje met de everhome ecotracker P1, ik de app installeren van Everhome, accountje aangemaakt ecotracker in de hub van homewizard gestoken, verbonden in de app van Everhome, daarna in de app van Zendure de ecotracker toegewezen om te monitoren, slimme meter modus aangezet met AC laden volg het overschot aan energie, toen hopen en helaas mocht ik niet juichen, de verversing is nog steeds geen 1 seconde, (nog steeds 10 á 12 seconden, dus hij begint weer helemaal te trippen, van 300w, naar 600w, naar 900w.
Ik vind het echt vreemd trouwens want mijn slimme meter (Landys + Gyr E350) zou echt goed moeten werken volgens Everhome, niet dus.
Ticket aanmaken bij everHome, die zijn echt behulpzaam.
Mijn vorige slimme meter was ook van dit type maar dat was dan ook een dsmr4.0 meter. Dan klopt het toch ook dat er maar enkel bij 10sec een waarde wordt weergegeven? Of is er inmiddels ook een 5.x versie?Catdogsf schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 00:23:
Wat baal ik zeg....
Denk dat het geen nut heeft, de slimme meter is wel een smr 5.0 die elke 1 seconde veranderd, maar de p1 poort zend maar eens per 10 sec.Achiel007 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 00:40:
Ticket aanmaken bij everHome, die zijn echt behulpzaam.
Is dus wel een smr5.0, alleen zoals ik in mijn vorige bericht al vertelde de P1 poort geeft het niet iedere 1 seconde door.dennisdew16 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 00:56:
[...]
Mijn vorige slimme meter was ook van dit type maar dat was dan ook een dsmr4.0 meter. Dan klopt het toch ook dat er maar enkel bij 10sec een waarde wordt weergegeven? Of is er inmiddels ook een 5.x versie?
Via fireson zijn integratie kan je hem bedienen via HA;).R.K schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:55:
[...]
Ik heb geen idee welke bediening ik in HA zou moeten hebben om dat te schakelen.
Ik lees net overigens dat als je je micro-inverter aansluit op de off grid uitgang hij automatisch zou moeten schakelen.
Mijn persoonlijke reden waarom ik voor CT klemmen heb gekozen is omdat mijn meter een interval van 10seconden heeft en zeker komende 2,5jaar niet vervangen gaat worden.N3OREJ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:23:
[...]
Was misschien niet helemaal duidelijk, dat is niet direct waar de voorkeur naar uit gaat. Ik sta nog open voor beide opties, maar vooralsnog zie ik nog geen redenen voor de ct klemmen optie.
10 sec vind ik te traag reageren voor nom, dat betekent dat ie in theorie 9 seconden te laat zou kunnen reageren en 9 seconden te lang terug aan het leveren zou zijn. Dat wou ik niet
+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)
Het is leuk dat inderdaad kan maar was het wel handig om dit te doen. @Taro had jij dit niet getest en problemen ondervonden waardoor je ze standalone op een omvormer hebt?R.K schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:34:
Ik wil mijn plug in zonnepanelen op mijn SF2400 aansluiten.[Afbeelding]
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
By-pass problemen, net als bij de hypers. Beter is de stekker ergens anders in te steken, een stopcontact zonder restricties.gielz schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:32:
[...]
Het is leuk dat inderdaad kan maar was het wel handig om dit te doen. @Taro had jij dit niet getest en problemen ondervonden waardoor je ze standalone op een omvormer hebt?
Je zou verwachten, dat wanneer de accu vol is, de stroom door de omvormer het net op gaat. Echter is dat niet zo vanzelfsprekend.
[ Voor 13% gewijzigd door geert1992 op 02-10-2025 09:47 ]
Vraagje over de SOC bij de Hyper;
Regelmatig lees ik op het forum dat de SOC bij de 2400AC niet altijd correct wordt weergegeven en dat dit wordt opgelost in een volgende update van de firmware.
Is dit ook een gekend probleem bij de Hyper?
De SOC van één van mijn twee Hypers geeft soms een afwijking van 15%, niettegenstaande beide Hypers evenveel zijn ontladen en dit zowel in HEMS NOM als in Cluster/Slimme modus/volg het energie overschot.
Bedankt alvast!
Regelmatig lees ik op het forum dat de SOC bij de 2400AC niet altijd correct wordt weergegeven en dat dit wordt opgelost in een volgende update van de firmware.
De SOC van één van mijn twee Hypers geeft soms een afwijking van 15%, niettegenstaande beide Hypers evenveel zijn ontladen en dit zowel in HEMS NOM als in Cluster/Slimme modus/volg het energie overschot.
Bedankt alvast!
Heb je er ook zonnepanelen op aangesloten?mmarchan schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:45:
Vraagje over de SOC bij de Hyper;
Bedankt alvast!
Dan kun je flinke verschillen krijgen.
Er zijn geen zonnepanelen op de Hypers aangesloten.Polvo176 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:52:
[...]
Heb je er ook zonnepanelen op aangesloten?
Dan kun je flinke verschillen krijgen.
Zowel bij het laden als ontladen wordt het vermogen netjes gelijk verdeeld over beide Hypers en toch lopen de SOC waarden ver uiteen.
Met 1 batterij en zonder zonnepanelen lopen ze nagenoeg parallel.mmarchan schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:16:
[...]
Er zijn geen zonnepanelen op de Hypers aangesloten.
Zowel bij het laden als ontladen wordt het vermogen netjes gelijk verdeeld over beide Hypers en toch lopen de SOC waarden ver uiteen.
Met 2 batterijen kan er wel verschil optreden, alleen is dat al even geleden dat ik die situatie had.
Nu zit op een van de Hypers zonnepanelen en lopen de SOC ver uit elkaar
Even wat over Zendure support, ik begrijp gewoon niet hoe zij handelen of denken te kunnen handelen. Ik moest 4 weken wachten op een nieuwe voorraad zodat ik een vervangende accu kon krijgen - ik dacht dat is echt lang maar het is niet anders. Na die 4 weken neem ik contact op en je raad het al, het wordt met nogmaals 3 weken opgeschoven en dat ik geduldig moest zijn.
Ik heb ze verteld dat ik meer dan voldoende geduld had getoond en dat als ze het niet konden leveren dat ze het maar moesten crediteren, uiteraard wel op een nette manier maar wel duidelijk. Aangegeven dat ik het wel bij een NL distri kan bestellen en dat ik het dan binnen 2 dagen binnen kan hebben.
Vervolgens krijg ik een email dat ze met spoed de accu vanuit een andere "warehouse" gaan toesturen a.s. maandag. Ik kan er niets anders van maken dat deze manier van handelen alleen maar argwaan opwekt bij mij voor de rest van de garantiejaren. Ik hoop echt dat ze hun zaakjes op orde gaan brengen want dit is wel echt zwaar ondermaats.
Ik heb ze verteld dat ik meer dan voldoende geduld had getoond en dat als ze het niet konden leveren dat ze het maar moesten crediteren, uiteraard wel op een nette manier maar wel duidelijk. Aangegeven dat ik het wel bij een NL distri kan bestellen en dat ik het dan binnen 2 dagen binnen kan hebben.
Vervolgens krijg ik een email dat ze met spoed de accu vanuit een andere "warehouse" gaan toesturen a.s. maandag. Ik kan er niets anders van maken dat deze manier van handelen alleen maar argwaan opwekt bij mij voor de rest van de garantiejaren. Ik hoop echt dat ze hun zaakjes op orde gaan brengen want dit is wel echt zwaar ondermaats.
Weet iemand hoe ik voorkom dat het auto laden vanuit de batterij gaat? Dat vind ik niet praktisch
Ik zet 'm snachts op elektriciteitsprijs modus, en dan de normale prijs, op +/- 200W wat mijn nachtverbruik zonder laden is.BektLekker schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:41:
Weet iemand hoe ik voorkom dat het auto laden vanuit de batterij gaat? Dat vind ik niet praktisch
(Of soms op laden als stroomprijs goedkoper is dan overdag)
Smorgens kan die dan weer op een andere modus indien gewenst.
Waarom niet? Overdag kan ik begrijpen. Beetje meer info graag.BektLekker schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:41:
[ Voor 4% gewijzigd door klump4u op 02-10-2025 11:48 ]
Home Assistant is hier uitermate geschikt voor, en relatief eenvoudig op te zetten dmv de fireson integratie.BektLekker schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:41:
Voor mij: ik gebruik slim laden bij mijn energieleverancier.klump4u schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:47:
[...]
Waarom niet? Overdag kan ik begrijpen. Beetje meer info graag.
Dan kiest ie zelf de goedkoopste uren en zorgt ie voor volgeladen (hybride)auto op mijn ingestelde tijd.
Ik kan dan in duurdere uren mijn accu gebruiken (of verkopen)
En als de stroomprijs belachelijk duur is in de nacht, kies is er natuurlijk wel voor om te laden vanuit de accu
Ik denk er hetzelfde over. Komt bij dat de hoeveelheid kWh die je vanuit de accu in de EV zou laden ook niet echt zoden aan de dijk zet, en alleen maar extra cycles gaat kosten.markduffy schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:07:
[...]
Voor mij: ik gebruik slim laden bij mijn energieleverancier.
Dan kiest ie zelf de goedkoopste uren en zorgt ie voor volgeladen (hybride)auto op mijn ingestelde tijd.
Ik kan dan in duurdere uren mijn accu gebruiken (of verkopen)
En als de stroomprijs belachelijk duur is in de nacht, kies is er natuurlijk wel voor om te laden vanuit de accu
Balen dat het ook met de ecotracker niet werkt. Mijn aanname was dat je een DSMR5.0 meter had die elke 1 sec doorgeeft. Daar werkt de ecotracker dus wel goed mee. Ik had hiervoor - en dat was de reden van vervanging - een DSMR4.0 die inderdaad elke 10 seconden iets doorgeeft, met een zelfde pingpong effect tot gevolg. Ik denk niet dat everhome iets voor je kan doen, het is de hoop dat Stedin je tegemoet komt met een nieuwe meter die wel volgens DSMR5.0 specs werkt, dit ga je niet oplossen met de P1 meter ben ik bang. Mooie is wel dat je nu met twee P1 meters hebt aangetoond dat hun slimme meter niet cf spec werkt, misschien helpt dat.Catdogsf schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 01:05:
[...]
Is dus wel een smr5.0, alleen zoals ik in mijn vorige bericht al vertelde de P1 poort geeft het niet iedere 1 seconde door.
[Afbeelding]
Dit komt omdat - volgens Zendure productpagina - de zendure devices elke 3 seconden verversen, en dan met een 10 seconden waarde altijd achterlopen/in de war raken. Overigens in het HW PiB topic had iemand met dezelfde slimme meter hetzelfde probleem; ik meen dat ze daar wel iets in de firmware hebben aangepast van de HW P1 meter. Echter, daar zijn volgens mij veel HW PiB gebruikers die met een DSMR4.0 geen jojo gedrag hebben; mijn theorie is - ook als ik naar de plaatjes kijk die gepost worden - dat de HW PiB een stuk trager reageert dan die 3 sec die Zendure SF800p/2400AC nodig heeft, met als effect dat het jojo gedrag minder of afwezig is (al zie ik daar bij een van de meest trots postende gebruikers ook enorme ontladingen in de nacht).
[ Voor 23% gewijzigd door frankj030 op 02-10-2025 12:47 ]
@Gyrolion , je vertelde in de bovenstaande reactie dat je de proef op de som wilde nemen door Zenki gewoon een tijdje te laten draaien. Kun je al iets van je bevindingen delen? Welke (niet) slimme beslissingen zie je Zenki nemen? Waar lijkt Zenki rekening mee te houden?Gyrolion schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:01:
[...]
Drempelwaardes instellen dat kan volgens mij niet met Zenki, of zie ik wat over het hoofd.
Maar vannacht heeft hij bij 24 cent 2,5 kwh bijgeladen.
Als proef op de som laat ik Zenki even een paar weken draaien zonder ergens aan te komen. Kijken wat er gaat gebeuren.
Ik was er eigenlijk al snel klaar mee dus ik heb Zenki uitgeschakeld en ben begonnen met de automatisering via Home Assistant.KaEs schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:36:
[...]
@Gyrolion , je vertelde in de bovenstaande reactie dat je de proef op de som wilde nemen door Zenki gewoon een tijdje te laten draaien. Kun je al iets van je bevindingen delen? Welke (niet) slimme beslissingen zie je Zenki nemen? Waar lijkt Zenki rekening mee te houden?
Door mijn vrij onregelmatige leven ging Zenki op de vaagste tijden laden, als de prijs duur was.
Dit leek niet te veranderen. Hij dacht dat ik dan bijvoorbeeld de auto om 4 uur snachts wilde opladen, dus ging hij de accu al eerder weer vol opladen (omdat toevallig een paar dagen daarvoor ik daar grid rewards voor kreeg van Tibber)
Het algoritme werkt dus niet zo lekker voor iemand die onregelmatig leeft. En een elektrische auto helpt ook niet mee want daar kijkt hij momenteel gewoon niet naar.
- Taro
- Niet online
Zoals @geert1992 aangaf, maar wat ook speelde is dat de HA integratie last had van keuzes maken terwijl er geladen wordt via de off-grid uitgang. Je wil dat je strategie gewoon door blijft draaien en dat de stroom uit de panelen of richting accu of richting net gaat, afhankelijk van of de 2400AC op laden of ontladen staat. Maar de HA integratie ging bijv. niet over tot terugleveren zo lang er via de off-grid ingang werd geladen.gielz schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:32:
[...]
Het is leuk dat inderdaad kan maar was het wel handig om dit te doen. @Taro had jij dit niet getest en problemen ondervonden waardoor je ze standalone op een omvormer hebt?
Daarom scheid ik functionaliteiten nu tussen losse micro-omvormers op het stopcontact en de 2400AC. In geval van nood en stroomstoring kan ik ze zo ompluggen.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Heb Stedin gebeld en ze komen volgende week al langs om een nieuwe meter te plaatsen, 5.5 versie van Kaifa of Iskra. (Gratis)frankj030 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:43:
[...]
Balen dat het ook met de ecotracker niet werkt. Mijn aanname was dat je een DSMR5.0 meter had die elke 1 sec doorgeeft. Daar werkt de ecotracker dus wel goed mee. Ik had hiervoor - en dat was de reden van vervanging - een DSMR4.0 die inderdaad elke 10 seconden iets doorgeeft, met een zelfde pingpong effect tot gevolg. Ik denk niet dat everhome iets voor je kan doen, het is de hoop dat Stedin je tegemoet komt met een nieuwe meter die wel volgens DSMR5.0 specs werkt, dit ga je niet oplossen met de P1 meter ben ik bang. Mooie is wel dat je nu met twee P1 meters hebt aangetoond dat hun slimme meter niet cf spec werkt, misschien helpt dat.
Dit komt omdat - volgens Zendure productpagina - de zendure devices elke 3 seconden verversen, en dan met een 10 seconden waarde altijd achterlopen/in de war raken. Overigens in het HW PiB topic had iemand met dezelfde slimme meter hetzelfde probleem; ik meen dat ze daar wel iets in de firmware hebben aangepast van de HW P1 meter. Echter, daar zijn volgens mij veel HW PiB gebruikers die met een DSMR4.0 geen jojo gedrag hebben; mijn theorie is - ook als ik naar de plaatjes kijk die gepost worden - dat de HW PiB een stuk trager reageert dan die 3 sec die Zendure SF800p/2400AC nodig heeft, met als effect dat het jojo gedrag minder of afwezig is (al zie ik daar bij een van de meest trots postende gebruikers ook enorme ontladingen in de nacht).
Moest lullen als brugman, aangezien ze zeiden, u heeft al een slimme meter 5.0, toen zei ik, nou zo slim is die niet, moest ik diverse redenen aangeven waarom ik dat vond en toen ging ze overleggen, toen ze terugkwam op de lijn, kwam ze met het goede nieuws...
Denk dat dat de oplossing sowieso gaat zijn, kan toch niet anders?
Een ticket aanmaken bij everHome gaat niet helpen nee als je meter net als de mijne maar om de 10 seconden het aan de poort doorgeeft.
Mijn ervaring met Stedin is ook dat ze redelijk meegaand zijn. Zeker in jouw geval aangezien je meter veel minder oud is dan de mijne. Heb je al uitgezocht of die Kaifa of ISKRA wel om de seconde doorgeven? Zal waarschijnlijk dezelfde krijgen 23 oktober dan jij.
Mijn ervaring met Stedin is ook dat ze redelijk meegaand zijn. Zeker in jouw geval aangezien je meter veel minder oud is dan de mijne. Heb je al uitgezocht of die Kaifa of ISKRA wel om de seconde doorgeven? Zal waarschijnlijk dezelfde krijgen 23 oktober dan jij.
Ik zie op Everhome heel wat Haifa en Iskra die schijnbaar wel werken op de ecotracker P1, ze zei dat ik een SMR 5.5 versie kreeg, maar ze kon niet vertellen welk merk precies, wel dat het 1 van de 2 is (Haifa of Iskra)Achiel007 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:12:
Een ticket aanmaken bij everHome gaat niet helpen nee als je meter net als de mijne maar om de 10 seconden het aan de poort doorgeeft.
Als de monteur er is vraag ik er wel specifiek naar of die er 1 installeert die ook echt via de P1 poort elke seconde doorgeeft.
Goed nieuws! En snel ook.Catdogsf schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:33:
[...]
Ik zie op Everhome heel wat Haifa en Iskra die schijnbaar wel werken op de ecotracker P1, ze zei dat ik een SMR 5.5 versie kreeg, maar ze kon niet vertellen welk merk precies, wel dat het 1 van de 2 is (Haifa of Iskra)
Als de monteur er is vraag ik er wel specifiek naar of die er 1 installeert die ook echt via de P1 poort elke seconde doorgeeft.
De Kaifa MA304 werkt sowieso met de ecotracker, dus als hij die bij zich heeft gaat het sowieso goed. Met iskra geen ervaring.
Zie ook: https://gathering.tweaker...message/82942590#82942590
Let vervolgens vooral niet op waarden in de everhome app: alleen het totaal klopt, de waarde per fase is in de app een zooitje. Gelukkig heeft Zendure die niet nodig. Maar zowel Taro als ik hebben beiden een tijdje terug geconstateerd dat die waarden in de everhome app per fase niet matchen met de optelling totaal. Gelukkig klopt het totaal wel en dat wordt aan Zendure doorgegeven.
[ Voor 27% gewijzigd door frankj030 op 02-10-2025 22:20 ]
Zoals ik eerder zei zit ik ook in het Stedin gebied en heb ik een Iskra AM550. Ik vermoed dan ook dat ze die zullen plaatsen. P1 per seconde en werkende Zendure p1 meter.Catdogsf schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:08:
[...]
Heb Stedin gebeld en ze komen volgende week al langs om een nieuwe meter te plaatsen, 5.5 versie van Kaifa of Iskra. (Gratis)
Moest lullen als brugman, aangezien ze zeiden, u heeft al een slimme meter 5.0, toen zei ik, nou zo slim is die niet, moest ik diverse redenen aangeven waarom ik dat vond en toen ging ze overleggen, toen ze terugkwam op de lijn, kwam ze met het goede nieuws...
Denk dat dat de oplossing sowieso gaat zijn, kan toch niet anders?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Hier ook Stedin, Kaifa M304, smr5.5 meter sinds begin dit jaarmartinvdm schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 22:26:
[...]
Zoals ik eerder zei zit ik ook in het Stedin gebied en heb ik een Iskra AM550. Ik vermoed dan ook dat ze die zullen plaatsen. P1 per seconde en werkende Zendure p1 meter.
21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW
Ik heb ook al besloten om mijn zonnepanelen niet op de Solarflow aan te sluiten. Het idee was om realtime de opwekking te zien. Maar als HEMS uit staat ivm HA kun je dat niet zien. Ik heb de plug-in zonnepanelen toegevoegd aan HA en kan daar nu realtime de opbrengst zien.Taro schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:21:
[...]
Zoals @geert1992 aangaf, maar wat ook speelde is dat de HA integratie last had van keuzes maken terwijl er geladen wordt via de off-grid uitgang. Je wil dat je strategie gewoon door blijft draaien en dat de stroom uit de panelen of richting accu of richting net gaat, afhankelijk van of de 2400AC op laden of ontladen staat. Maar de HA integratie ging bijv. niet over tot terugleveren zo lang er via de off-grid ingang werd geladen.
Daarom scheid ik functionaliteiten nu tussen losse micro-omvormers op het stopcontact en de 2400AC. In geval van nood en stroomstoring kan ik ze zo ompluggen.
Zal ik geen last van hebben, heb een 1-fase aansluiting.frankj030 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 22:13:
[...]
Goed nieuws! En snel ook.
De Kaifa MA304 werkt sowieso met de ecotracker, dus als hij die bij zich heeft gaat het sowieso goed. Met iskra geen ervaring.
Zie ook: https://gathering.tweaker...message/82942590#82942590
Let vervolgens vooral niet op waarden in de everhome app: alleen het totaal klopt, de waarde per fase is in de app een zooitje. Gelukkig heeft Zendure die niet nodig. Maar zowel Taro als ik hebben beiden een tijdje terug geconstateerd dat die waarden in de everhome app per fase niet matchen met de optelling totaal. Gelukkig klopt het totaal wel en dat wordt aan Zendure doorgegeven.
Ah jammer dat dit geen succes is. Ik heb er geen zin in om aan de slag te gaan met HA of Homey. Ik denk dat NOM draaien dan de beste (financieel gezien) optie is. Ik mis bij NOM dan toch wel de volgende zaken;Gyrolion schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:40:
[...]
Ik was er eigenlijk al snel klaar mee dus ik heb Zenki uitgeschakeld en ben begonnen met de automatisering via Home Assistant.
Door mijn vrij onregelmatige leven ging Zenki op de vaagste tijden laden, als de prijs duur was.
Dit leek niet te veranderen. Hij dacht dat ik dan bijvoorbeeld de auto om 4 uur snachts wilde opladen, dus ging hij de accu al eerder weer vol opladen (omdat toevallig een paar dagen daarvoor ik daar grid rewards voor kreeg van Tibber)
Het algoritme werkt dus niet zo lekker voor iemand die onregelmatig leeft. En een elektrische auto helpt ook niet mee want daar kijkt hij momenteel gewoon niet naar.
- accu niet ontladen bij een negatieve energieprijs
- accu extra (dus niet NOM) laden van het net op goedkope uren;
- opgeslagen energie van eigen zonnepanelen verkopen op duurdere uren;
- zomers niet meteen in de vroege ochtend eigen opwek in batterij opslaan maar dit pas doen vanaf een uur of 11 als de stroomprijs op z’n laagst is;
Zijn er mensen die zonder HA of Homey een strategie hebben die bovenstaande nadelen van NOM (deels) ondervangen?
Mijn situatie; warmtepomp, EV, 45 zonnepanelen, (netto overschot 300 kWh/ jaar), dynamisch energiecontract Tibber.
Er is toch ook juist een instelling dat hij gaat sturen op dynamische energie prijs?KaEs schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:22:
[...]
Ah jammer dat dit geen succes is. Ik heb er geen zin in om aan de slag te gaan met HA of Homey. Ik denk dat NOM draaien dan de beste (financieel gezien) optie is. Ik mis bij NOM dan toch wel de volgende zaken;
- accu niet ontladen bij een negatieve energieprijs
- accu extra (dus niet NOM) laden van het net op goedkope uren;
- opgeslagen energie van eigen zonnepanelen verkopen op duurdere uren;
- zomers niet meteen in de vroege ochtend eigen opwek in batterij opslaan maar dit pas doen vanaf een uur of 11 als de stroomprijs op z’n laagst is;
Zijn er mensen die zonder HA of Homey een strategie hebben die bovenstaande nadelen van NOM (deels) ondervangen?
Mijn situatie; warmtepomp, EV, 45 zonnepanelen, (netto overschot 300 kWh/ jaar), dynamisch energiecontract Tibber.
NOM doet precies niet wat jij hier wilt
Onderstaand de ontlaad gegevens van deze nacht van beide Hypers.Polvo176 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:22:
[...]
Met 1 batterij en zonder zonnepanelen lopen ze nagenoeg parallel.
Met 2 batterijen kan er wel verschil optreden, alleen is dat al even geleden dat ik die situatie had.
Nu zit op een van de Hypers zonnepanelen en lopen de SOC ver uit elkaar
Beiden Hypers (in Cluster) ontladen 685Wh:
- Voor Hyper A is dit een ontlading van 25%
- Voor Hyper B is dit een ontlading van 38%
Ik vermoed dat na 1 januari 2027 NOM veelal de juiste instelling zal zijn. Door alleen het sturen op dynamische prijzen maximaal je niet het eigen verbruik van de zonnepanelen en dat is na 1 januari 2027 wel belangrijk. Die 13 a 14 cent belasting op elke kWh die je inkoopt maakt serieus verschil.Batavia schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:32:
[...]
Er is toch ook juist een instelling dat hij gaat sturen op dynamische energie prijs?
NOM doet precies niet wat jij hier wilt
Ik heb overigens zelf (nog) geen Zendure. Lees hier al wel een paar maanden alle berichten en zie dat de meesten blijkbaar bezig zijn met HA en Homey. Logisch want het is natuurlijk Tweakers. Ik ben eigenlijk op zoek naar gebruikers die de batterijen plug en play neerzetten en wat hun ervaringen zijn. Het eventueel een paar keer per jaar wisselen van modus of instellingen (winter, voorjaar, zomer, herfst) is natuurlijk geen probleem.
Heb je een batterij later gekregen?mmarchan schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:53:
[...]
Onderstaand de ontlaad gegevens van deze nacht van beide Hypers.
Beiden Hypers (in Cluster) ontladen 685W:
- Voor Hyper A is dit een ontlading van 25%
- Voor Hyper B is dit een ontlading van 38%
[Afbeelding]
Ik heb één batterij veel later gekregen en daar zat in het begin meer verschil in dan nu.
Het is wel bij getrokken in de loop van de tijd, maar zulke grote verschillen had ik ook niet.
Mogelijk heb je een slechte batterij er tussen zitten.
Mijn hoofd reden ook voor een sf800p; echter van het weekend de off-grid even geprobeerd te gebruiken,Taro schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:56:
Begin 2025 bij mijn pa een Zendure ACE1500 met 2x AB2000S geplaatst als soort UPS voor koelkast en vriezer. Werkte prima, maar richting 1-1-2027 wilde hij ook zonnestroom opslaan. Dus een SF800 Pro en Zendure P1-meter voor hem besteld.
(ook aan de hand van eerdere meldingen dat die niet zou werken zonder live stroom)
dit ging verder prima, echter als ik een koelvries combi (deze stond in de schuur vlakbij de set) aansloot op de offgrid, knalde deze elke keer eruit door overspanning.
Had je dit toevallig al los getest en/of werkend gekregen? want presoonlijk baal ik hier wel een beetje van hehe.
(ik zie in HA piek spanningen van richting de 1000w als mijn koelkast aan schiet, de koelvries heb ik nooit los gemeten dus heb ik geen actieve gegevens van).
Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV
Ik heb intussen wel Homey, maar gebruik dat niet om de batterijen te sturen.KaEs schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:32:
[...]
Ik vermoed dat na 1 januari 2027 NOM veelal de juiste instelling zal zijn. Door alleen het sturen op dynamische prijzen maximaal je niet het eigen verbruik van de zonnepanelen en dat is na 1 januari 2027 wel belangrijk. Die 13 a 14 cent belasting op elke kWh die je inkoopt maakt serieus verschil.
Ik heb overigens zelf (nog) geen Zendure. Lees hier al wel een paar maanden alle berichten en zie dat de meesten blijkbaar bezig zijn met HA en Homey. Logisch want het is natuurlijk Tweakers. Ik ben eigenlijk op zoek naar gebruikers die de batterijen plug en play neerzetten en wat hun ervaringen zijn. Het eventueel een paar keer per jaar wisselen van modus of instellingen (winter, voorjaar, zomer, herfst) is natuurlijk geen probleem.
Bij mij was het neerzetten en NOM draaien, al moest ik voordat de Zendure P1 kwam wel een Shelly in de meterkast zetten.
Zet je een Hyper of 2400AC op een willekeurig stopcontact dan moet je alleen het afgegeven vermogen beperken tot 800 watt.
Ik sloot een Hyper op het stopcontact van de droger en kon direct van 1200 watt gebruik maken.
We hebben geen droger dus dat stopcontact was over.
Met een Solarflow 800 hoeft dat niet, die levert toch maar 800 Watt en kan overal aangesloten worden.
NOM levert tot 1-1-27 overigens niks op, je bent met je eigen batterij aan het salderen. dus je kunt ook rustig wachten tot 1-1-27.
Maar het wel leuk om te zien dat ik nog geen 20kWh per maand uit het net nodig heb.
Intussen staan er 2 Hypers en een Solarflow 800 Pro, al heb ik het idee dat de meesten een voorkeur hebben voor een 2400AC.
Eén Hyper en 2 Batterijen zijn later aangekocht. Het is deze set die 'te snel' ontlaad.Polvo176 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:45:
[...]
Heb je een batterij later gekregen?
Ik heb één batterij veel later gekregen en daar zat in het begin meer verschil in dan nu.
Het is wel bij getrokken in de loop van de tijd, maar zulke grote verschillen had ik ook niet.
Mogelijk heb je een slechte batterij er tussen zitten.
Ook in het laden zie ik trouwens hetzelfde fenomeen, SOC gaat plots met te grote stappen vooruit.
Inderdaad wss één batterij die niet goed is.
We gaan eens kijken welke er fout is en indien duidelijk maak ik een ticket aan.
Bedankt voor de feedback!
Ja, koelkasten en vriezers kunnen beste inschakel pieken hebben.DrNickB schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:56:
[...]
Mijn hoofd reden ook voor een sf800p; echter van het weekend de off-grid even geprobeerd te gebruiken,
(ook aan de hand van eerdere meldingen dat die niet zou werken zonder live stroom)
dit ging verder prima, echter als ik een koelvries combi (deze stond in de schuur vlakbij de set) aansloot op de offgrid, knalde deze elke keer eruit door overspanning.
Had je dit toevallig al los getest en/of werkend gekregen? want presoonlijk baal ik hier wel een beetje van hehe.
(ik zie in HA piek spanningen van richting de 1000w als mijn koelkast aan schiet, de koelvries heb ik nooit los gemeten dus heb ik geen actieve gegevens van).
Ik heb het uitgeprobeerd met twee vriezers en een koelkast op een Hyper en dat leverde geen probleem op.
Een mogelijkheid is een inrush begrenzer er tussen te zetten.
https://www.amazon.nl/inr...?k=inrush+current+limiter
Nou hier was ik dus naar opzoek of dit bestond, of hoe het heette, als je dat niet weet zoekt het niet makkelijk.Polvo176 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:08:
[...]
Ja, koelkasten en vriezers kunnen beste inschakel pieken hebben.
Ik heb het uitgeprobeerd met twee vriezers en een koelkast op een Hyper en dat leverde geen probleem op.
Een mogelijkheid is ene inrush begrenzer er tussen zetten.
https://www.amazon.nl/inr...?k=inrush+current+limiter
Thnx! ga ik eens naar kijken, want verder vragen ze maar 70w-100w ofzo om te draaien..
Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV
Ik ben zo'n gebruiker (een van de velen). Van begin augustus, toen hij binnen kwam, tot vorige week gewoon de standaard NOM van Zendure gebruikt (SF2400-AC, 6 batterijen en Zendure P1) en het werkte eigenlijk perfect. Ook de NOM resulteerde in een mooie grafiek (op een extern systeem bekeken dan, op de Zendure App heb ik niet naar grafieken gekeken). Een genot om naar te kijken hoe mooi het verbruik en teruglevering op nul gehouden wordt.KaEs schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:32:
[...]
Ik ben eigenlijk op zoek naar gebruikers die de batterijen plug en play neerzetten en wat hun ervaringen zijn. Het eventueel een paar keer per jaar wisselen van modus of instellingen (winter, voorjaar, zomer, herfst) is natuurlijk geen probleem.
Vorige week heb ik dan eens de huidige versie van de Gielz HA automatisering op HA gezet en dat werkt ook perfect. Ietsje beter denk ik o.a. vanwege de lokale communicatie. Bij de standaard Zendure gaat die momenteel nog via de cloud, dus wellicht ietsje meer vertraging.
Maar in ieder geval kan ik je uit ervaring melden dat de standaard Zendure NOM goed werkt.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Ik zou hiermee wel oppassen.DrNickB schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:15:
[...]
Nou hier was ik dus naar opzoek of dit bestond, of hoe het heette, als je dat niet weet zoekt het niet makkelijk.
Thnx! ga ik eens naar kijken, want verder vragen ze maar 70w-100w ofzo om te draaien..
De kans dat je compressor vast gaat zitten is groot.
Gaat het om een oude koelkast.?
Grote inschakel stroom hebben ze wel.
Maar als deze extreem hoog is is het bijna einde verhaal aanloop condensator en of compressor.
Ik zou nooit zo,n apparaat tussen een koel apparaat zetten.
Koelkast is circa 12 jaar oud; IKEA (Zanussi dacht ik).peterbier schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:21:
[...]Ik zou hiermee wel oppassen.
De kans dat je compressor vast gaat zitten is groot.
Gaat het om een oude koelkast.?
Grote inschakel stroom hebben ze wel.
Maar als deze extreem hoog is is het bijna einde verhaal aanloop condensator en of compressor.
Ik zou nooit zo,n apparaat tussen een koel apparaat zetten.
Is er iets anders op te verzinnen, waardoor het wel zou kunnen werken?
Heb mede voor mijn combi gekozen om in geval van nood, toch nog me koelkast en vriezer even te kunnen laten draaien.
Ben pas later toen ik mijn p1 refresh rate hoger heb gezet (stond hiervoor op 1 min) gemerkt dat die piekspanningen er zijn en later gerealiseerd dat dit afkomstig is van me koelkast..
las ergens dat de Marstek een hoger off-grid vermogen heeft en dacht ook iets gelezen te hebben over beveiliging van opstartende koelkasten o.i.d.
Normaal gesproken kunnen de producten in de koeling goed blijven tot uren mits deur gesloten blijft.DrNickB schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:29:
[...]
Koelkast is circa 12 jaar oud; IKEA (Zanussi dacht ik).
Is er iets anders op te verzinnen, waardoor het wel zou kunnen werken?
Heb mede voor mijn combi gekozen om in geval van nood, toch nog me koelkast en vriezer even te kunnen laten draaien.
Ben pas later toen ik mijn p1 refresh rate hoger heb gezet (stond hiervoor op 1 min) gemerkt dat die piekspanningen er zijn en later gerealiseerd dat dit afkomstig is van me koelkast..
las ergens dat de Marstek een hoger off-grid vermogen heeft en dacht ook iets gelezen te hebben over beveiliging van opstartende koelkasten o.i.d.
Ik zou om een paar uur stroompanne niet druk maken.
Ik heb hier veel koelkasten staan.
De Siemens is 2 jaar geleden vast gelopen.
De diepvries pas vervangen.
Deze nieuwe gebruikt nog maar 1/3 van de oude.
Voor een nieuwe koelkast of vriezer ga ik nu altijd voor een inverter technologie (toerental geregeld compressor)
Dan is de hoge inschakel stroom ook weg.
En een laag stroomverbruik.
Als jij 1000watt piek meet denk ik dat jou koeling tegen zijn einde loopt.
Ik heb mijn 25 jaar oude koel vries combinatie vorige maand vervangen door een losse koelkast en vriezer.
Hij deed het nog steeds prima al was het stroomverbruik hoog naar de normen van nu, maar niet hoger geworden in de jaren.
Deze had ook een hoge inschakel piek, die ontstaan door spoelen, in dit geval de motor, eigenlijk altijd motoren.
De inrush begrenzers zijn juist bedoeld om die piek op te vangen.
De inschakelpieken van de nieuwe zijn een stuk lager.
Hij deed het nog steeds prima al was het stroomverbruik hoog naar de normen van nu, maar niet hoger geworden in de jaren.
Deze had ook een hoge inschakel piek, die ontstaan door spoelen, in dit geval de motor, eigenlijk altijd motoren.
De inrush begrenzers zijn juist bedoeld om die piek op te vangen.
De inschakelpieken van de nieuwe zijn een stuk lager.
Wat wil je weten? Ik draai NOM met de AC2400 + 4 x accu, Zendure P1, alles via de app, geen HA oid. 9 kWp PV, 8 kW monoblock, airco's, bakkende vrouw, gasloos. EV maar die laad ik gratis op het werkKaEs schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:32:
[...]
Ik vermoed dat na 1 januari 2027 NOM veelal de juiste instelling zal zijn. Door alleen het sturen op dynamische prijzen maximaal je niet het eigen verbruik van de zonnepanelen en dat is na 1 januari 2027 wel belangrijk. Die 13 a 14 cent belasting op elke kWh die je inkoopt maakt serieus verschil.
Bij een dynamisch contract levert NOM draaien ook voor 1-1-27 al wat op. In de zomer laad je de ‘waardeloze’ zonnestroom in de batterij. Die gebruik je dan ‘s avonds en ‘s nachts en daarmee vermijd je kosten.Polvo176 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:59:
[...]
Ik heb intussen wel Homey, maar gebruik dat niet om de batterijen te sturen.
Bij mij was het neerzetten en NOM draaien, al moest ik voordat de Zendure P1 kwam wel een Shelly in de meterkast zetten.
Zet je een Hyper of 2400AC op een willekeurig stopcontact dan moet je alleen het afgegeven vermogen beperken tot 800 watt.
Ik sloot een Hyper op het stopcontact van de droger en kon direct van 1200 watt gebruik maken.
We hebben geen droger dus dat stopcontact was over.
Met een Solarflow 800 hoeft dat niet, die levert toch maar 800 Watt en kan overal aangesloten worden.
NOM levert tot 1-1-27 overigens niks op, je bent met je eigen batterij aan het salderen. dus je kunt ook rustig wachten tot 1-1-27.
Maar het wel leuk om te zien dat ik nog geen 20kWh per maand uit het net nodig heb.
Intussen staan er 2 Hypers en een Solarflow 800 Pro, al heb ik het idee dat de meesten een voorkeur hebben voor een 2400AC.
Is er iemand al achter met welk vermogen het optimaal laden is? Aangezien morgen de hele dag gratis is kan je het mooi over de dag uitsmeren.
Ik ben benieuwd waarom je voor de NOM instelling heb gekozen. Ik weet niet of je een dynamisch contract hebt maar heb je misschien ook de instelling voor dynamische tarieven overwogen?dotternetta schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:28:
[...]
Wat wil je weten? Ik draai NOM met de AC2400 + 4 x accu, Zendure P1, alles via de app, geen HA oid. 9 kWp PV, 8 kW monoblock, airco's, bakkende vrouw, gasloos. EV maar die laad ik gratis op het werk
In mijn situatie denk ik dat NOM, zeker na volgend jaar, misschien de beste instelling zou kunnen zijn maar ik zie wel minpunten bij NOM. Namelijk;
- accu ontlaad bij NOM niet bij een negatieve energieprijs;
- accu laad bij NOM niet extra bij van het net op goedkope uren. In winter bij weinig eigen opwek zou dat wel voordelig zijn
- in de zomer krijg je bij een NOM instelling de eigen batterij lang niet leeg. Dan zou een gedeelte s nacht prima op het net gezet kunnen worden;
Dat klopt, ik vermijd nu alleen terug lever kosten, alle zonnestroom die in de accu gaat wordt niet terug geleverd.KaEs schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:34:
[...]
Bij een dynamisch contract levert NOM draaien ook voor 1-1-27 al wat op. In de zomer laad je de ‘waardeloze’ zonnestroom in de batterij. Die gebruik je dan ‘s avonds en ‘s nachts en daarmee vermijd je kosten.
Maar ten opzichte van de aanschafkosten zijn dat peanuts.
Op 2400 watt is nooit het beste maar het is wel redelijk min-maxen. Ik heb de gegevens van wat de opdracht is richting de batterij (vermogen zenSDK), vermogen na de omvormer bij de batterij en de MID KWH.dennisdew16 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:48:
Is er iemand al achter met welk vermogen het optimaal laden is? Aangezien morgen de hele dag gratis is kan je het mooi over de dag uitsmeren.
Dit zijn testperiodes van een uur maar geven wel denk ik redelijk een richting aan. Zelf wil ik nog een keer gaan testen met 14kwh laden en er uit op alle vermogens. Lekker opladen met 200 watt
Vanaf 500 Watt maakt het niet zoveel meer uit: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83504250dennisdew16 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:48:
Vast contract dus NOM (smart meter + follow surplus) en hij moet zich maar redden. Ik heb nu nog geen zin om dynamisch te doen.KaEs schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:48:
[...]
Ik ben benieuwd waarom je voor de NOM instelling heb gekozen. Ik weet niet of je een dynamisch contract hebt maar heb je misschien ook de instelling voor dynamische tarieven overwogen?
In mijn situatie denk ik dat NOM, zeker na volgend jaar, misschien de beste instelling zou kunnen zijn maar ik zie wel minpunten bij NOM. Namelijk;
- accu ontlaad bij NOM niet bij een negatieve energieprijs;
- accu laad bij NOM niet extra bij van het net op goedkope uren. In winter bij weinig eigen opwek zou dat wel voordelig zijn
- in de zomer krijg je bij een NOM instelling de eigen batterij lang niet leeg. Dan zou een gedeelte s nacht prima op het net gezet kunnen worden;
[ Voor 3% gewijzigd door dotternetta op 03-10-2025 16:23 ]
- Taro
- Niet online
Het staat bij mijn pa thuis, heb tussendoor een paar keer gekeken via de gedeelde HEMS omgeving, maar lijkt goed te gaan. Ging ook al goed met de Ace1500, dus mogelijk vragen koelkast en vriezer niet zoveel als ze aanslaan.DrNickB schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:56:
[...]
Mijn hoofd reden ook voor een sf800p; echter van het weekend de off-grid even geprobeerd te gebruiken,
Ik heb ook maar eens een ticket ingeschoten voor 1.0.7.
Er gaat minder dan 10 kWh in m'n torentje met 5x AB3000X als ik laad en ontlaad van 5-100%.
Verder nog steeds tevreden
Er gaat minder dan 10 kWh in m'n torentje met 5x AB3000X als ik laad en ontlaad van 5-100%.
Herkenbaar! Hier werkt het alweer een tijd prima met 1.07. gielz in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"Aardedraadje schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 05:29:
Ik heb ook maar eens een ticket ingeschoten voor 1.0.7.
Ik ben met Zendure aan het mailen over de (waarschijnlijk) verkeerde vermogensmeting van accu 1. Nu willen ze data-recordings.
@Devke en nog iemand hebben hier een tijd geleden grafieken gepost waarin alle accu vermogens te zien waren over een hele cycle.
Helaas heb ik die niet gebookmarked. Kunnen jullie die gemakkelijk vinden (in jullie posts)
@Devke en nog iemand hebben hier een tijd geleden grafieken gepost waarin alle accu vermogens te zien waren over een hele cycle.
Helaas heb ik die niet gebookmarked. Kunnen jullie die gemakkelijk vinden (in jullie posts)
[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 04-10-2025 08:41 ]
Bij mij is de 1.0.7 alweer terug gezet naar 1.0.6gielz schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:19:
[...]
Herkenbaar! Hier werkt het alweer een tijd prima met 1.07. gielz in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"
Maar ik zag al geen verschil dus zal wel goed zijn geweest de 1.0.6 bij mij.
Dat is hier ook al tijden zo maar de BMS heeft nog daadwerkelijk 4106 1.0.10. Dus het zal wel iets visueels zijn in de app.klump4u schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:46:
[...]
Bij mij is de 1.0.7 alweer terug gezet naar 1.0.6
Maar ik zag al geen verschil dus zal wel goed zijn geweest de 1.0.6 bij mij.
Zijn er hier mensen die een 3g1.0mm2 stekker bij de SF2400AC hebben ontvangen?
Mijn originele kabel was 1.5mm2, maar deze was helaas beschadigd vanuit de doos. Nu heb ik een 1.0mm2 vervangende kabel ontvangen, welke er veel dunner uit ziet. Vraag me af of ze ook standaard meegeleverd worden?
Mijn originele kabel was 1.5mm2, maar deze was helaas beschadigd vanuit de doos. Nu heb ik een 1.0mm2 vervangende kabel ontvangen, welke er veel dunner uit ziet. Vraag me af of ze ook standaard meegeleverd worden?
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
:strip_exif()/f/image/8Qy3jtaOOymAxkufGAgiVDDl.jpg?f=fotoalbum_large)