Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 26-10 14:59
Polvo176 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:59:
[...]

Alleen is er op de spanningsmonitor niks te zien van grote fluctuaties.
Alle fases bleven zo goed als vlak zoals normaal in de nacht, de variaties in netspanning overdag zijn tien keer zo groot.
Er moet nog iets anders een rol hebben gespeeld waarop de Zendure reageerde.
Nog wat verder gezocht en dit zal mogelijk een rol hebben gespeeld:

Het versturen van signalen via het hoogspanningsnet is essentieel voor het beheer van het energienetwerk. Het maakt de snelle en betrouwbare communicatie mogelijk die nodig is om schakelcommando's te verzenden, data uit te wisselen en het netwerk te monitoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Chupachups schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:21:
Ik kreeg trouwens onderstaande bericht van Zendure:

Hallo,
Ik ben Jace, productmanager bij Zendure. Bedankt voor je feedback in de vragenlijst. We hebben gezien dat je P1 Meter momenteel niet direct compatibel is met de Kaifa-meter. Zelfs via een splitter kun je wel waarden uitlezen, maar deze zijn niet bruikbaar. Onze excuses hiervoor.
We hebben inmiddels een firmwareversie ontwikkeld die dit probleem kan oplossen.
👉 Zou je een screenshot met het serienummer (SN) van je apparaat in de app kunnen sturen? Dan sturen wij jou gericht de nieuwe firmware.

Daarnaast werken wij aan twee nieuwe hardware-oplossingen waarmee de P1 Meter zonder splitter rechtstreeks op de Kaifa-meter kan worden aangesloten. Wij nodigen je graag uit als testgebruiker:
Je huidige P1 Meter aansluiten via een speciale RJ12-kabel rechtstreeks op de Kaifa-meter. De verbinding is: P1 Meter → RJ12-kabel → Kaifa-meter.

Een aangepaste versie van de P1 Meter die zonder splitter direct met de Kaifa-meter kan worden verbonden.

Als je wilt deelnemen, stuur ons dan je verzendgegevens. Wij sturen je de RJ12-kabel en de nieuwe P1 Meter gratis toe.
Als dank zullen wij de kosten van je reeds aangekochte P1 Meter vergoeden.
Hartelijk dank voor je steun!

Jace
Productmanager Zendure

Ik zal aangeven dat mijn P1 inmiddels goed werkt met de 1.0.4 fw..kennelijk is ze niet op de hoogte dat deze al is gepushed door support. Verder heb ik de splitter nog nodig voor mijn andere P1 devices dus ik maak geen gebruik van het aanbod.
Wel een net aanbod moet ik zeggen.
Hoewel het begrijpelijk is dat je een dame achter de mail visualiseert, kan Jace natuurlijk ook gewoon een man zijn :)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:43
masterant schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:16:
[...]

Hier is het weer raak na slechts twee dagen in gebruik onder HEMS, weer een SoC drift zelfs nadat ik een slecht presterende batterij ertussenuit had gehaald (terwijl de 5x stapel ook op 100% heeft gestaan). Ik heb nu maar de slecht presterende batterij erbij gezet, mijn account login gedeeld en geëist dat ze het naar het technische team doorsturen.

Edit: om het nog leuker te maken, de accu die slecht presteerde heb ik nu bovenaan de stapel gezet en begint gewoon volop te laden ondanks dat ik het met een 100% SoC weg heb gezet. :?
Hoi wat bedoel je met SoC drift ?, verschillende SOC op de batterijen op 1 stapel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-10 18:14
Beste allen,

Ik ben verdwaald in het aantal typen batterijen die Zendure aanbiedt.

Voor normaal laden/ontladen voor het huis, wat is dan wijsheid?

Wordt de 2000 serie nog onderhouden of is de 2400/3000 serie verstandiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkoes schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:31:
Beste allen,

Ik ben verdwaald in het aantal typen batterijen die Zendure aanbiedt.

Voor normaal laden/ontladen voor het huis, wat is dan wijsheid?

Wordt de 2000 serie nog onderhouden of is de 2400/3000 serie verstandiger?
Wil je direct zonnepanelen aansluiten en dus pv en ac laden dan SF800PRO en 2000x serie. Wil je alleen ac laden dan 2400AC en 3000 serie.

Zowel 2000x als 3000x horen bij de meest recente devices.

[ Voor 5% gewijzigd door mrme12345 op 26-08-2025 22:34 ]

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
mrme12345 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:33:
[...]

Wil je direct zonnepanelen aansluiten en dus pv en ac laden dan SF800PRO en 2000x serie. Wil je alleen ac laden dan 2400AC en 3000 serie.
Voor de duidelijkheid. De 2400ac en 3000 serie zijn hetzelfde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkoes schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:35:
[...]

Ja 2400ac is device en omvormer en de 3000 de losse batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
mrme12345 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:35:
[...]

Ja 2400ac is device en omvormer en de 3000 de losse batterijen
Top.

Klopt het dat 9cent per benut kwh via de batterij een goede afschrijving waarde is?
Dus dat dit het kost per kwh om de accu te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkoes schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:35:
[...]

Op Zendure is veel info te vinden.
https://www.zendure.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkoes schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:38:
[...]

Top.

Klopt het dat 9cent per benut kwh via de batterij een goede afschrijving waarde is?
Dus dat dit het kost per kwh om de accu te gebruiken?
Ligt aan je bestelling. Hoe meer batterijen hoe lager de afschrijving (maar hoe lastiger terugverdienen). Prijs daalt per kwh hoe meer batterijen je tegelijk bestelt. En aan je gebruik, voor nom heb je een lagere rte en dus meer afschrijving dan voor optimaliseren op dynamische tarieven met hoge loads. Dus gewoon uitrekenen adhv je bestelling.

Prijs per kwh / 6000 plus minimaal 15 procent verliezen.

[ Voor 4% gewijzigd door mrme12345 op 26-08-2025 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:18
Bikkelreal schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:14:
[...]

Hoi wat bedoel je met SoC drift ?, verschillende SOC op de batterijen op 1 stapel?
Bijvoorbeeld een 10% drop van alle 6 de batterijen na slechts 0,5kWh geleverd te hebben. De slecht presterende accu staat nu nog volop bij te laden na opnieuw stapelen.

Mijn vermoeden is dat ondanks dat ik geen MQTT gebruik maar de Cloud API dat er ergens toch een conflict ontstaat als je het onder HEMS gooit. Ik gebruikte het alleen om sensor informatie uit te lezen en settings deed ik enkel via de app. Bij MQTT zag ik zojuist duidelijk die melding staan dat je het dan niet in HEMS moet plaatsen, bij de Cloud API niet (de enige plek waar ik zelf nog had gekeken in de app). Ik heb de HACS plugin de nek omgedraaid en ben nu aan het laden.

Als capaciteit weer in orde is, hoop ik, dan maak ik wel een custom sensors met de info van de report pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:24
Potver...maar tot half 4 vannacht gered incl accu #4 🤔😅

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dotternetta schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 06:49:
Zijn wel oplossingen voor 🤓

“Welcome to Zenduric Park 3.0”

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterant
Wat zag je voor je nr 4 toevoegde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
masterant schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:37:
[...]

Wat zag je voor je nr 4 toevoegde?
Het wisselt heel erg ivm de kapsalon en andere factoren. Eerst maar een tijdje aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beter leeg dan 50% over toch. Dan wordt het van de winter wel lastiger. Dynamisch contract en/of voldoende panelen? Winter ook vol zien te krijgen 😜

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
dotternetta schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:15:
[...]

Het wisselt heel erg ivm de kapsalon en andere factoren. Eerst maar een tijdje aankijken.
Denk SoC kalibratie die toch weer zichzelf moet herstellen, heel duidelijk patroon iedere keer. Ik heb in ieder geval nu voor elkaar dat ze het echt gaan analyseren ipv die default troubleshooting opties geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYdMpSDzV8WP2BFuVhRKd_S59dk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yoltEwe1Gr0i9OfBwWryTKG4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
masterant schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:52:
[...]

Denk SoC kalibratie die toch weer zichzelf moet herstellen, heel duidelijk patroon iedere keer. Ik heb in ieder geval nu voor elkaar dat ze het echt gaan analyseren ipv die default troubleshooting opties geven.

[Afbeelding]
Nee, bij mij is het duidelijk wisselend verbruik.

Had ook reply van Zendure:

Dear Customer,

Thank you for your feedback on how well Zendure products have been tested. We attach great importance to the data you provide.

Regarding the two questions you mentioned:

1. The test results of the three batteries show that there are no major problems, and we will optimize the BMS firmware version in the future, please wait patiently for the update to be released.

2. The problem of P1 meter continuing to output full power after SF2400AC power is being analyzed by the R&D team.

If you have any other questions, please feel free to contact us, we will be happy to serve you.

Best regards
Zendure Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwbo
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19:15
Nu we minder zonnige dagen krijgen gaat het geheel laden met gratis zonnestroom wel moeilijker worden, hoe kijken jullie er tegenaan om tijdens de wintermaanden 1 batterij vol weg te zetten voor een aantal weken en dan te wisselen? Hebben jullie hier al over nagedacht?

Ik heb nog een vast contract dus dynamisch ac laden heeft niet zo veel nut. Ik heb geen ruimte voor meer dan 2 extra panelen, daarnaast was de opwek afgelopen december en januari zo laag dat het niet rendabel is om er bij te leggen.

PV 3825wp Enphase iq8hc - tussenwoning ZH010 1993, 110m2, glas hr+++ en hr++, Tado v3, wp Quatt Hybride nov’24, Zendure SF2400AC 3x AB3000X 8.6kWh XOM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Arwbo schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:24:
Nu we minder zonnige dagen krijgen gaat het geheel laden met gratis zonnestroom wel moeilijker worden, hoe kijken jullie er tegenaan om tijdens de wintermaanden 1 batterij vol weg te zetten voor een aantal weken en dan te wisselen? Hebben jullie hier al over nagedacht?

Ik heb nog een vast contract dus dynamisch ac laden heeft niet zo veel nut. Ik heb geen ruimte voor meer dan 2 extra panelen, daarnaast was de opwek afgelopen december en januari zo laag dat het niet rendabel is om er bij te leggen.
Voor die paar kWh een batterij wegzetten om later te gebruiken?
Zelfs bij 17 kWh levert je dat, eenmalig, een paar euro op?
Hier is het plan om zoveel mogelijk de goedkoopste uren te gebruiken om op te laden en bij de piek uren 's morgens en 's avonds te peakshaven (vooral bij koken op inductie tussen 17:00 en 19:00), eventueel de avond afdekken.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polvo176
Tijgerkracht schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

Voor die paar kWh een batterij wegzetten om later te gebruiken?
Zelfs bij 17 kWh levert je dat, eenmalig, een paar euro op?
Hier is het plan om zoveel mogelijk de goedkoopste uren te gebruiken om op te laden en bij de piek uren 's morgens en 's avonds te peakshaven (vooral bij koken op inductie tussen 17:00 en 19:00), eventueel de avond afdekken.
Ik heb de dynamische tarieven van 1 nov tot 1 mrt van afgelopen winter eens bekeken en een dynamisch contract levert ook niks op in de winter.
De gegevens heb ik van Jeroen.nl.
Gemiddeld laagtarief was 23,4 cent (vooral 's nachts), gemiddeld hoog tarief was 36,8 cent per kWh (vooral in de gebruikelijke avond uren)
Totaal gemiddeld van alle uurtarieven over die vier maanden was 28,9 cent.
Ik had een vast contract voor 27,6 cent.
Een laadcyclus kost rond de 10 cent per kWh, kan persoonlijk een beetje verschillen.
Ja, er waren een paar uitschieters bij, vooral naar boven, van 80 en 120 cent per kWh, maar dat zijn 2 momenten in een van de 120 dagen,

Dus je hoeft voor de winter geen dynamisch contract te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polvo176
Arwbo schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:24:

Vol weg zetten zou ik niet doen, voor opslag wordt 50% lading aanbevolen.
Ik kan al goed merken dat de dagen 4 uur korter zijn en de nacht dus 4 uur langer.
In hartje zomer had ik aan 2 AB2000 batterijen genoeg om de nacht door te komen, nu al 3stuks.
Opladen is nog geen probleem, dat wordt een probleem na half oktober.
Tegen die tijd kan zo nu en dan een op non actief worden gezet.

Laat de batterijen niet leeg staan, dan zijn ze binnen 3 jaar stuk.
Diverse filmpjes over gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robtelecom1960
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-10 15:56
Vraagje over levertijden.
Ik heb op 5 mei een bestelling gedaan voor 1x Solarflow 2400 en 2x AB3000x met bestelnummer 1242 en wordt nu voor de 4e keer uitgesteld naar eind september.
Hebben jullie ook dit soort ervaringen, anders ga ik nu annuleren. Al mijn financiële voordeel van de zomerperiode met veel zon is inmiddels wel voorbij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
robtelecom1960 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:15:
Vraagje over levertijden.
Ik heb op 5 mei een bestelling gedaan voor 1x Solarflow 2400 en 2x AB3000x met bestelnummer 1242 en wordt nu voor de 4e keer uitgesteld naar eind september.
Hebben jullie ook dit soort ervaringen, anders ga ik nu annuleren. Al mijn financiële voordeel van de zomerperiode met veel zon is inmiddels wel voorbij…
Levertijden werden bij mij ook telkens opgeschoven, uiteindelijk 77 dagen levertijd. Geen idee hoe ze er nu voorstaan, zal wellicht iets beter zijn/worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robtelecom1960
masterant schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:23:
[...]

Levertijden werden bij mij ook telkens opgeschoven, uiteindelijk 77 dagen levertijd. Geen idee hoe ze er nu voorstaan, zal wellicht iets beter zijn/worden.
Ik zit nu al op meer dan 100 dagen, dus beter geworden, nee, niet echt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
robtelecom1960 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:27:
[...]

Ik zit nu al op meer dan 100 dagen, dus beter geworden, nee, niet echt |:(
Niet goed gekeken (paar dagen na mijn besteld dus), 100 dagen is wel echt extreem - vond ik al van 77 dagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-10 08:38
Inmiddels weer een iets nuttigere update vanuit Zendure.
Er komt binnenkort een nieuwe firmware update voor de BMS waarmee ze hopen dat de problemen opgelost worden.

als dat niet zo is, wordt mijn batterij kostenloos omgewisseld.

Heb nog even gevraagd wanneer ze verwachten dat de bms firmware update verwacht wordt.

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacqui
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:58
markduffy schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:27:
Inmiddels weer een iets nuttigere update vanuit Zendure.
Er komt binnenkort een nieuwe firmware update voor de BMS waarmee ze hopen dat de problemen opgelost worden.

als dat niet zo is, wordt mijn batterij kostenloos omgewisseld.

Heb nog even gevraagd wanneer ze verwachten dat de bms firmware update verwacht wordt.
Ben benieuwd... Mij hebben ze aangeboden om de accu om te ruilen.
Eerst opsturen naar hen, daarna wordt er pas een nieuwe toegestuurd.
Als ik dit zo lees, dan is het wellicht handiger om te wachten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMudde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:51
Bij mij wordt de bestelling ook steeds verder naar achteren bijgesteld.
Ik heb een sf800pro besteld op 17 juli met een verwachte levertijd van 25 a 30 dagen. In de week dat de 30 dagen om waren gevraagd of er al wat bekend was. Toen werd gezegd dat deze half augustus verstuurd zou worden.
Zojuist nogmaals nagevraagd. Nu is dit verschoven naar medio september. Nu zeggen ze erbij dat het een voorbestelling is en dat de levertijden normaal 50 a 60 dagen zijn.
Dat wordt dus langer wachten.

[ Voor 0% gewijzigd door FMudde op 27-08-2025 13:20 . Reden: Spellingsfout ]

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:25
Ik denk dat ze garantiegevallen prioriteren boven nieuwe leveringen en ze daarom elke keer weer opschuiven. Heb net bericht dat ze iig de twee achterblijvende accu's willen omwisselen, dat zou in september gebeuren. Nu de AC 2400 nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilleboer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08-10 16:38
Ik heb op 10 mei besteld, na mijn laatste vraag om een update kreeg ik ook tweede helft september te horen.
Nog ff wachten dus.
Duurt lang.

ZO 12x325Wp; SE3680H; 2400AC 11,52kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robtelecom1960
Pilleboer schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:56:
Ik heb op 10 mei besteld, na mijn laatste vraag om een update kreeg ik ook tweede helft september te horen.
Nog ff wachten dus.
Duurt lang.
Ik ben er wel klaar mee en ga annuleren en iets bestellen wat wel binnen een redelijke termijn te leveren is (Mastek?) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41
robtelecom1960 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:08:
[...]
Ik ben er wel klaar mee en ga annuleren en iets bestellen wat wel binnen een redelijke termijn te leveren is (Mastek?) :(
Inderdaad wel bizar dat Zendure zo slecht leverbaar is (net zoals HomeWizard batterij). Is Zendure afhankelijk van een andere leverancier of huren ze productie lijn in ofzo? Bij Marstek hebben ze eerder overcapaciteit want v2 overal voorradig en v3 binnen enkele weken overal te koop. Vraag mij af hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Avenger 2.0 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:56:
[...]

Inderdaad wel bizar dat Zendure zo slecht leverbaar is (net zoals HomeWizard batterij). Is Zendure afhankelijk van een andere leverancier of huren ze productie lijn in ofzo? Bij Marstek hebben ze eerder overcapaciteit want v2 overal voorradig en v3 binnen enkele weken overal te koop. Vraag mij af hoe dit komt?
Misschien toch niet zo bijzonder? Bij Akkuman.de zijn nog verschillende sets op voorraad.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10 12:43
Hi all, hier een stille lezer.
Net mijn 2400ac binnengekregen na aantal keer vriendelijk vragen. Dat helpt wel. Heb nu een paar weken een 800 pro staan en nu dus de 2400 ac, allebei met 2 batterijen. Werkt echt top in HEMS met p1 meter. Maar toen bedacht ik me dat het in mijn situatie wat veel van het goede is. Eerste plan was in mei om voor 1 800 pro te gaan en de micro-omvormer tussen 2 panelen uit halen. Nu heb ik de micro-omvormer gehouden, het extra verlies is me de kabels kopen en wijzigen eigenlijk niet waard. Voor allebei de 2e batterij geregeld vanwege de c waarde. En nu dus iets over gedimensioneerd.. De 800 pro heb ik te koop gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Avenger 2.0 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:56:
[...]

Heb begrepen dat er logistieke problemen zijn geweest bij de import naar Europa. Daarnaast betreft het nieuwe producten, de productie is dus nog maar kort geleden op gang gekomen en de vraag is echt enorm groot.

Paar maanden geleden hoorde ik van een bedrijf dat 600x AB3000X binnenkreeg die bijna allemaal al gepre-orderd waren. 2 dagen na binnenkomst was de rest ook weg. Ik heb er gelukkig ergens nog een paar kunnen scoren, die gaven gisteren al aan dat de nieuwe voorraad inmiddels was binnengekomen.

Dus ja, het is balen, maar zie je heel vaak vlak na de lancering van een populair product. Het is niet zo dat ze er 10 per week ofzo wegzetten, dit gaat met containerladingen vol per webshop. Kan mij voorstellen dat als je nog helemaal niets hebt staan dat dat enorm balen is. Als je al wel iets hebt staan en wacht op uitbreiding dan is het iets makkelijker te verteren, maar ook balen. Ik wacht zelf ook nog steeds op mijn bestelling van 19 juni, maar doe er bewust geen navraag naar (want meestal geven ze je iets voorrang als je klaagt....), want anderen hebben er op dit moment meer recht op.

Het vergelijk met Marstek is natuurlijk nog even lastig, want de vraag naar de V2 zal nu wel sterk teruglopen aangezien men de V3 wil. Net als de vraag naar de Tesla Model Y 2023 versie afneemt als de 2025 is aangekondigd. De V3 is mogelijk in het begin ook even kort goed leverbaar, totdat de eerste batch op is en dan moet er waarschijnlijk ook weer even gewacht worden.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:08
martinvdm schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:12:
[...]

Wel een net aanbod moet ik zeggen.
Hoewel het begrijpelijk is dat je een dame achter de mail visualiseert, kan Jace natuurlijk ook gewoon een man zijn :)
😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41
Taro schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:38:
[...]
Het vergelijk met Marstek is natuurlijk nog even lastig, want de vraag naar de V2 zal nu wel sterk teruglopen aangezien men de V3 wil. Net als de vraag naar de Tesla Model Y 2023 versie afneemt als de 2025 is aangekondigd. De V3 is mogelijk in het begin ook even kort goed leverbaar, totdat de eerste batch op is en dan moet er waarschijnlijk ook weer even gewacht worden.
Daarmee waarschijnlijk ook de (tijdelijke) prijsverhoging van v3. Dan geraakt v2 nog de deur uit en kunnen ze productie van v3 verhogen voor ze prijsverlaging doen.

Ga sowieso nog tot de lente wachten voor een extra thuisbatterij. Ofwel een eerste Zendure of een tweede Marstek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycoon
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20-10 13:13
Kwam dit tegen misschien wel een beetje overdreven.. zal in ieder geval niet warm worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJIIGyDfcCdVkTUR50wVucU_G7M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/ZZA2Vw1cnLZVHNQ32zOykuqX.webp?f=user_large

https://www.ebay.de/itm/2...id=cAHWNWQfrskMt2OB8ij8Zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 01:24
tycoon schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:51:
Kwam dit tegen misschien wel een beetje overdreven.. zal in ieder geval niet warm worden.
[Afbeelding]

Ik krijg gewoon de kriebels van die schroeven in de koelvinnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-10 13:51
Is er al iemand geweest die zo'n AB3000X open heeft geschroefd? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of je bijvoorbeeld een aantal cellen kan bij plaatsen om de capaciteit te vergroten. Of zou Zendure daar al rekening mee gehouden hebben in de software. Ik vraag dit voor een vriend 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

CopyCatz schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:33:
[...]

Ik krijg gewoon de kriebels van die schroeven in de koelvinnen..
Man man, het is maar een omvormer, niks mis mee

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

g00gle schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:43:
Is er al iemand geweest die zo'n AB3000X open heeft geschroefd? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of je bijvoorbeeld een aantal cellen kan bij plaatsen om de capaciteit te vergroten. Of zou Zendure daar al rekening mee gehouden hebben in de software. Ik vraag dit voor een vriend 🤡
Nou ze hebben nu al een hoop issues met berekenen van capaciteit en SoC. Laten we alsjeblieft geen cellen bijplaatsen, loopt het helemaal uit de pas :P
Zo ie zo niet zo’n goed idee denk ik om te gaan knutselen met batterijen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Naar mijn weten gebruiken ze pouch ipv prismatische cellen, veel succes daarmee :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:03
Volgens mij moet je dat heel erg niet willen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aziraphale schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:02:
[...]

Volgens mij moet je dat heel erg niet willen.
Denk dat het risico niet zo heel groot is, mits je gezond verstand gebruikt. Maar goed, wat schiet je er mee op?

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Haha rustig maar, het is niet dat ik het ga doen, zeer zeker niet. Behoud liever de garantie. Alleen ik had al een beetje rond zitten zoeken op internet, maar vond er niets over. Dus dacht misschien heeft iemand hier zoiets langs zien komen ergens. Ben altijd nieuwsgierig hoe dingen er van binnen uitzien zegmaar 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!
g00gle schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:20:
Haha rustig maar, het is niet dat ik het ga doen, zeer zeker niet. Behoud liever de garantie. Alleen ik had al een beetje rond zitten zoeken op internet, maar vond er niets over. Dus dacht misschien heeft iemand hier zoiets langs zien komen ergens. Ben altijd nieuwsgierig hoe dingen er van binnen uitzien zegmaar 😄
Had je die van een ab2000 gezien? Zal net zoiets zijn.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
@geert1992 Leuk om te zien en te lezen! Thanks voor het delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:44

HHF

tycoon schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:51:
[Afbeelding]

Voor 30 euro geen gekke prijs in vergelijking met de Zendure fan. En je kunt de stalen pootjes voorzien van rubber dopjes als je bang bent voor een beschadiging.
Goed koelen zal hij wel, je moet alleen uitkijken dat ie niet opstijgt. :) :)

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HHF schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:28:
[...]

Voor 30 euro geen gekke prijs in vergelijking met de Zendure fan. En je kunt de stalen pootjes voorzien van rubber dopjes als je bang bent voor een beschadiging.
Daarvoor kan je @dotternetta raadplegen, die kan zo een zendure kennel maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 17:36
HHF schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:28:
[...]

Voor 30 euro zit er maar 1 fan op. 6 fans is 75,99

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-10 17:19
Gewoon een paar schroefjes verwijderen. Ik was ook nieuwsgierig. Stonk wel enorm naar een chemische lijmlucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwSSt6_dxkUHTEuUTeiI_uYYuOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dXIhmrmkodVTLSflcQKaWSH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7us-4rzxH4FL7ZoIWEN5D2oLzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j5cLsbHMVeH9zX8Jots1TcYO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtXACI9OSnSIBpczB-TcPpx5piE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lL60zAvCMvaGusxlRK6FiVTw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 92% gewijzigd door rreijnhoudt op 27-08-2025 23:36 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!
rreijnhoudt schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:31:
[...]

Gewoon een paar schroefjes verwijderen. Ik was ook nieuwsgierig. Stonk wel enorm naar een chemische lijmlucht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inderdaad is een Zendure los halen geen rocket science.
Dit heb ik ook gedaan met de 2400AC waar iets in los lag een ferrite ring. (Zie mijn bericht eerder in dit topic)
Er zit geen zegel op en gewoon een rubberen pakking.
Niet zichtbaar bij garantie kwestie. (Als je dit netjes doet)
Nogmaals de foto,s nu ook van de relais. (Die van goede kwaliteit zijn naar mijn idee 'spec')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWRcwE1zdNR-WlyxpdySRFguPsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUtFEXlKARxPg0KbHKPMxQ7o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdixtrSnQqxAFvQ-HXAhiE6O-1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79K8KjPdiwQIPNo13PvoBcdl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TOTHVExgqMpcrPR8DwKk8lxkDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHZ1Y2TmwVLrOZcuBLMpCli8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nbolm7I2nio0_t8vzo9hojaTpE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxAlSGAI28kUBC8ZV17QdKVr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lzT2V-bSi1Y09XfLgaFywqXYaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GjD64VpCgbfREzd6bUFMlh0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEA9iRJJB_19mPnh2VLTtaKZ7Zc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgEL3YmYNgFySlZsolDAwtwj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jukrkmT1KmdHDTip7q9yBAJc7XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyQmIU7Hkn9SS69fExpHFViI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2cbnuajRPZgBLBsgG-Er9GvE7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nISoz5kRL89yCIlo9xhg0ZKF.jpg?f=fotoalbum_large

Wel grappig als je Google Translate er op los laat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCf2x2fGDzVmEQcaQOXJ3N3TT8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92trX7zm5RnjKoXEgbaIAitu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door peterbier op 28-08-2025 00:19 ]

rreijnhoudt schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:31:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook de brandvertragende blusser gezien?

Edit: dat is dat bakje, heel benieuwd of zo'n kleine blusser ook echt iets gaat doen.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 28-08-2025 08:39 ]

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 25-10 10:29
Toch nog ff een accu laad issue er in gooien
gisteren 4 keer apart van elkaar geladen
2 stuks met zonnestroom overschot
en 2 keer geforceerd uit het net (hierbij max 1800 continue)
in al de 4 gevallen gaat er 2,5kwh in.
speciaal getest met en de app en op energie socket van HW, geven beide nagenoeg het zelfde aan
Dus laden van 5%naar 100% (dit op de gehele set naar accu wisselen al een dag of 6 gedaan)
komt er op neer ik Max 10kwh in de accu's krijg
wat haal ik er uit dan, dat zit tussen de 8 en 8,5 kwh
als je dat bekijkt geeft het een efficiëntie van 85% dat is dus dik in orde , maar je zou verwachten dat er minstens 10,5 a 11kwh in moet gaan en iets van 9 a 9,5kwh eruit.
Aangezien al de 4 accu's het zelfde leveren geloof ik niet dat er wat mis mee is/ of dat ze stuk zijn
Eerder denk ik dat de 5% ondergrens (leeg) eerder 10% zou zijn.
Zou niet weten hoe ik dit beter kan krijgen
Tips??

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Chatgpt even geraadpleegd; op de vraag of de blusser groot genoeg is, en überhaupt iets zou doen met lfp;

Antwoord: Ja, deze blusser kan een beginnende brand in een LFP-accu in een kast van 0,2 m³ helpen onderdrukken of doven, maar hij kan geen garantie bieden om een volledige thermal runaway tegen te houden.

Kwam op AliExpress de losse brandblusser tegen voor iets van 58 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door geert1992 op 28-08-2025 08:53 ]

• masterant
MNelectric schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:35:
speciaal getest met en de app en op energie socket van HW, geven beide nagenoeg het zelfde aan
Dus laden van 5%naar 100% (dit op de gehele set naar accu wisselen al een dag of 6 gedaan)
als je dat bekijkt geeft het een efficiëntie van 85% dat is dus dik in orde , maar je zou verwachten dat er minstens 10,5 a 11kwh in moet gaan en iets van 9 a 9,5kwh eruit.
Aangezien al de 4 accu's het zelfde leveren geloof ik niet dat er wat mis mee is/ of dat ze stuk zijn
Tips??
Ik heb ook al wekenlang een lopende issue. Inmiddels hebben ze bevestigd dat 1 van de accu's vervangen moet worden - degene die ik zelf ook had aangewezen als boosdoener. Bij jou lijkt dit anders te zijn.

Ik kreeg het advies om HACS uit te zetten/momenteel niet te gebruiken. Het systeem gaat nooit volledig in Standby (althans dat deed ie bij mij) wat mogelijk dus weer met BMS conflicteert. Gebruik je HACS Plugin of enkel via de app?
masterant schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:03:
[...]

Ik heb ook al wekenlang een lopende issue. Inmiddels hebben ze bevestigd dat 1 van de accu's vervangen moet worden - degene die ik zelf ook had aangewezen als boosdoener. Bij jou lijkt dit anders te zijn.

Ik kreeg het advies om HACS uit te zetten/momenteel niet te gebruiken. Het systeem gaat nooit volledig in Standby (althans dat deed ie bij mij) wat mogelijk dus weer met BMS conflicteert. Gebruik je HACS Plugin of enkel via de app?
Dat niet volledig in standby gaan is te zien met een externe meter en inmiddels zelfs opgelost in Zendure zijn eigen integratie. Grappig dus dat ze dit zeggen :+
#683 (Battery drained while idle) This appears to be related to the smartmode, when this is enabled the SF2400 drains 14w per battery. For writing zero, the smartmode is now disabled

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• masterant
gielz schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:06:
[...]

Dat niet volledig in standby gaan is te zien met een externe meter en inmiddels zelfs opgelost in Zendure zijn eigen integratie. Grappig dus dat ze dit zeggen :+

[...]
Voor de volledigheid: het advies komt van hen (dus HACS niet gebruiken) – ze hebben niet bevestigd dat het conflicteert met BMS. Gezien mijn case over capaciteit ging en zij aanraden HACS niet te gebruiken, is het mijn eigen interpretatie dat daar mogelijk een issue zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
masterant schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:10:
[...]

Voor de volledigheid: het advies komt van hen (dus HACS niet gebruiken) – ze hebben niet bevestigd dat het conflicteert met BMS. Gezien mijn case over capaciteit ging en zij aanraden HACS niet te gebruiken, is het mijn eigen interpretatie dat daar mogelijk een issue zit.
"Wij van WC eend raden geen WC eend aan". Ik zou het probleem niet bij een integratie zoeken die van Zendure zelf is. Zelf draai ik hier één automatisering voor de volledige aansturing zonder integratie en ik moet zeggen die vertrouw ik meer dan Ping Chi Zhao aan de andere kant van de wereld. :+

Buiten de niet volledige shutdown in Home Assistant (ook aangetoond door @Devke) doet hij niet veel anders dan de cloud app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
MNelectric schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:35:
Tips??
Wachten op de update. Zendure zegt dat ze bezig zijn de BMS te optimaliseren

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 25-10 10:29
[...]

\

Sorry man, maar wat is HACS ;) , gebruik zelf alleen de APP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterant
MNelectric schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:45:
[...]
\

Sorry man, maar wat is HACS ;) , gebruik zelf alleen de APP
Ik doel hiermee op Home Assistant, daarmee kun je het geheel ook uitlezen en besturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markduffy
Zojuist update van Zendure.
Helaaas, ze kunnen nog geen launch date geven voor de BMS firmware update.

"We can't confirm a launch date at this time, but we're working on accelerating our development process and aiming for a quick release"

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

• EnWe
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22-09 08:11
Ik heb net de P1 meter thuis gekregen en geïnstalleerd.
Alles lukt maar lijkt alsof de P1 meter niet de gegevens door krijgt.
Kom ik verder aan het lezen, zie ik (was tijdens bestellen nog niet bekend) dat de Landis en Gyr E360 CD2D meter niet wordt ondersteund :(

Zonet vond ik ergens een post van iemand die het wel met deze meter aan de praat heeft gekregen door er een HW splitter tussen te zetten? En met HW splitter wordt een HomeWizard P1 splitter bedoeld?
Ik kan dat bericht niet meer terug vinden.
Maar is dat echt de oplossing die lijkt te werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:18
EnWe schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:48:
Kom ik verder aan het lezen, zie ik (was tijdens bestellen nog niet bekend) dat de Landis en Gyr E360 CD2D meter niet wordt ondersteund :(

Zonet vond ik ergens een post van iemand die het wel met deze meter aan de praat heeft gekregen door er een HW splitter tussen te zetten? En met HW splitter wordt een HomeWizard P1 splitter bedoeld?
Dit was inderdaad de oplossing bij mij echter heb ik geen Landis of Gyr meter maar een Kaifa MA 105.
Het gaat hier inderdaad om de HW active p1 splitter.

• dotternetta

Bij mij ook, via HW splitter werkt gewoon op de E360, nooit zonder splitter geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door dotternetta op 28-08-2025 14:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@mrme12345

Ik heb het Home Assistant topic (startpost) helemaal nagelopen en het is nu weer een stuk makkelijker geworden om je batterij zelf aan te sturen. Zou hier de verwijzing aangepast kunnen worden naar het Home Assistant topic deel 2 onder de quickreply en in de TS?

Voor de Tweakers die wel Home Assistant hebben maar nog via de app de aansturing doen. Neem eens een kijkje; Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2. Heb je geen Home Assistant, doe eens gek wellicht vind je een nieuwe goedkope hobby.

In een aantal stappen neem jij zelf ook de touwtjes in handen. :twk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gielz schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:40:
@mrme12345

Ik heb het Home Assistant topic (startpost) helemaal nagelopen en het is nu weer een stuk makkelijker geworden om je batterij zelf aan te sturen. Zou hier de verwijzing aangepast kunnen worden naar het Home Assistant topic deel 2 onder de quickreply en in de TS?

Voor de Tweakers die wel Home Assistant hebben maar nog via de app de aansturing doen. Neem eens een kijkje; Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2. Heb je geen Home Assistant, doe eens gek wellicht vind je een nieuwe goedkope hobby.

Vink, topicstart aangepast. @taro kun jij de quickreply aanpassen, daar kan ik niet bij volgens mij.

• Chip2710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-10 22:14
Weet iemand of de ZIV E0090 van enexis de P1 meter van Zendure ondersteunt?

Inmiddels de zoekfunctie gebruikt ( ;) ) en de bevestiging gekregen dat deze samenwerken.

[ Voor 38% gewijzigd door Chip2710 op 28-08-2025 18:02 ]

SUZ-SWM40VA + ERSD-VM2DR1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _CrookClaw_
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-08 21:03
Na een hoop over Zendure gelezen te hebben wil ik het volgende aanschaffen/doen:

Aanschaffen van de SolarFlow 2400 AC + 1 additionele batterij.

Ik wil de volgende producten kopen (op Amazon goedkoper dan op zendure.nl).
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A3E6L21LTJNUEB&psc=1

Ik wil de Zendure aansturen via Home Assistant middels een Homewizard P1 dongle, deze dongle wil ik op 1s refreshrate zetten.
De batterij komt op zolder te staan en dit sluit ik aan op een standaard stopcontact op een aparte groep. Door de aparte groep zou ik met 2,4kw kunnen laden en het huis kunnen voorzien van stroom.

Dan heb ik ongeveer 5,7 kw capaciteit voor 2200

Vragen

- Is "Zendure_Europe" de officiele verkoper en dus 10 jaar garantie (volgens garantievoorwaarden op: https://www.zendure.nl/pages/garantievoorwaarden)?
- Is de resolutie van de P1 meter van 1 seconde het beste voor de batterij of doen jullie dit anders?
- Welke integratie kan ik het beste gebruiken voor de lokale aansturing van de batterij?
- Wanneer zou je een SolarFlow 800 of 2400 kopen?
- Is dit plan goed, of ziet iemand nog problemen/ben ik nog iets vergeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[...]

Deze ook gezien? Weet niet of je de Zendure ha integratie hebt:
https://github.com/Zendure/Zendure-HA/issues/683

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_CrookClaw_ schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:48:
Na een hoop over Zendure gelezen te hebben wil ik het volgende aanschaffen/doen:

Aanschaffen van de SolarFlow 2400 AC + 1 additionele batterij.

Ik wil de volgende producten kopen (op Amazon goedkoper dan op zendure.nl).

Ik wil de Zendure aansturen via Home Assistant middels een Homewizard P1 dongle, deze dongle wil ik op 1s refreshrate zetten.
De batterij komt op zolder te staan en dit sluit ik aan op een standaard stopcontact op een aparte groep. Door de aparte groep zou ik met 2,4kw kunnen laden en het huis kunnen voorzien van stroom.

Dan heb ik ongeveer 5,7 kw capaciteit voor 2200

Vragen

- Is "Zendure_Europe" de officiele verkoper en dus 10 jaar garantie (volgens garantievoorwaarden op: https://www.zendure.nl/pages/garantievoorwaarden)?
- Is de resolutie van de P1 meter van 1 seconde het beste voor de batterij of doen jullie dit anders?
- Welke integratie kan ik het beste gebruiken voor de lokale aansturing van de batterij?
- Wanneer zou je een SolarFlow 800 of 2400 kopen?
- Is dit plan goed, of ziet iemand nog problemen/ben ik nog iets vergeten?
De 2400 AC is een mooi apparaat (degelijk, lokale API en een mooie RTE) en zou ik zeker aanraden. Met een P1 van Homewizard kun je deze heel goed aansturen op de 1 seconden interval en dat doen al heel wat Tweakers met mooie resultaten.

Met betrekking tot Home Assistant zou ik even dit topic doorlezen hiervan is de TS vandaag volledig vernieuwd; Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2

Kijk ook even bij een andere resellers waar je hem wellicht sneller en ook voor een mooie prijs kunt kopen; Ematic (10% korting) en Stekker-Batterij.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:33
gielz schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:52:
[...]

De 2400 AC is een mooi apparaat (degelijk, lokale API en een mooie RTE) en zou ik zeker aanraden. Met een P1 van Homewizard kun je deze heel goed aansturen op de 1 seconden interval en dat doen al heel wat Tweakers met mooie resultaten.

Met betrekking tot Home Assistant zou ik even dit topic doorlezen hiervan is de TS vandaag volledig vernieuwd; Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2

Kijk ook even bij een andere resellers waar je hem wellicht sneller en ook voor een mooie prijs kunt kopen; Ematic (10% korting) en Stekker-Batterij.
Goede tips. Waar zie jij de 10% op Ematic?

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:57
Pr088 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 19:14:
[...]

Goede tips. Waar zie jij de 10% op Ematic?
Gebruik ZENDURE2400AC10

• _CrookClaw_
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-08 21:03
Deze heb ik net geprobeerd, maar is niet meer geldig helaas. Heeft iemand anders nog tips om de batterij goedkoper aan te schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:08

HW splitter helpt, ik zou echter ook Zendure support even een berichtje sturen. Ze zitten er bovenop voor wat betreft de P1. Je maakt kans dat je de P1 gratis krijgt, zie mijn eerdere bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip2710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-10 22:14
_CrookClaw_ schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 19:47:
[...]

Deze heb ik net geprobeerd, maar is niet meer geldig helaas. Heeft iemand anders nog tips om de batterij goedkoper aan te schaffen?
akkuman.de
kortingscode spare10 voor 10% korting

SUZ-SWM40VA + ERSD-VM2DR1

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15
Chupachups schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 19:49:
[...]

HW splitter helpt, ik zou echter ook Zendure support even een berichtje sturen. Ze zitten er bovenop voor wat betreft de P1. Je maakt kans dat je de P1 gratis krijgt, zie mijn eerdere bericht.
Mwa… schiet bij mij nog niet op. P1 werkt nog steeds niet.
Twee keer een firmware update gehad, maar zonder succes…
Support reargeert vrij snel idd, alleen is er nu al even radiostilte. Schijnbaar is mijn probleem een lastig issue.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
@mrme12345

1->2 aangepast in de topicwaarschuwing/quickreply.

Heeft iemand hier al een NOM draaien die onder de 1-4 seconden polling zit met Homey, Home Assistant, HEMS of iets anders? Nu ik de zenSDK 2.0 automatisering stabiel heb draaien en eigenlijk zeer verrast ben hoe een wisselvallige dag van vandaag hij netjes door de wolken heen balanceert en nu ook aan het ontladen is zou het toch leuk zijn om te kijken of er nog meer te behalen valt.

Ik weet dat de Homewizard PIB 2-4 seconden hanteert en dat zal vast niet voor niets zijn;
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83117764

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyiKLCPLyl_UVvrbzqU3sJN_0eU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GOlcULdzo69CYZnnIkocA6x1.jpg?f=user_large

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-09 15:42
[...]

stekker-batterij.nl bellen en 10% korting vragen!

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
gielz schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:48:
Heeft iemand hier al een NOM draaien die onder de 1-4 seconden polling zit met Homey, Home Assistant, HEMS of iets anders? Nu ik de zenSDK 2.0 automatisering stabiel heb draaien en eigenlijk zeer verrast ben hoe een wisselvallige dag van vandaag hij netjes door de wolken heen balanceert en nu ook aan het ontladen is zou het toch leuk zijn om te kijken of er nog meer te behalen valt.

Ik weet dat de Homewizard PIB 2-4 seconden hanteert en dat zal vast niet voor niets zijn;

[Afbeelding]
Hier NOM met 3-4 seconden op de Zendure P1. Hartstikke goed, hoeft van mij niet op 1 seconde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZeNFIvGR8NHhrkp9_DTj2kyAYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ryj0Qt6uFxOGwjpndPTmZT5S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:59
Was het ook niet zo dat een te lage interval er voor zorgde dat de NOM juist slechter ging werken omdat dan je dan te strak alles corrigeerde en daardoor in een spiraal terecht kwam waarmee je steeds verder uit de pas ging lopen van je daadwerkelijke verbruik?

Ik meende dat hier op het forum gelezen te hebben als reactie van een batterij producent waarom zij geen 1 seconde interval hanteerden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jordyc schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:12:
Was het ook niet zo dat een te lage interval er voor zorgde dat de NOM juist slechter ging werken omdat dan je dan te strak alles corrigeerde en daardoor in een spiraal terecht kwam waarmee je steeds verder uit de pas ging lopen van je daadwerkelijke verbruik?

Ik meende dat hier op het forum gelezen te hebben als reactie van een batterij producent waarom zij geen 1 seconde interval hanteerden.
Klopt, maar 1-4 seconden heeft dit nog niet. Ik stuur een api bericht hier standaard elke 4 seconden dus stel je zet de waterkoker aan en hij zit 1 seconden voor het sturen is de sturing van dat vermogen binnen 1 seconden.

Ik zal eens gaan kijken in de data wanneer een vermogen ingesteld word hoe lang het exact duurt voordat hij dat vermogen ziet.

Vannacht hier 0,007 kwh import. Maar altijd leuk om naar verbeteringen te zoeken. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gielz schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:33:
[...]

Klopt, maar 1-4 seconden heeft dit nog niet. Ik stuur een api bericht hier standaard elke 4 seconden dus stel je zet de waterkoker aan en hij zit 1 seconden voor het sturen is de sturing van dat vermogen binnen 1 seconden.

Ik zal eens gaan kijken in de data wanneer een vermogen ingesteld word hoe lang het exact duurt voordat hij dat vermogen ziet.

Vannacht hier 0,007 kwh import. Maar altijd leuk om naar verbeteringen te zoeken. :+
HIer vannacht 0,005 tot 7 uur smorgens. En dat is met 5 seconde interval per message en quooker snachts uit. En heb wel eens interval verlaagd, maar dan loop je inderdaad risico op jojo gedrag.

Overigens wel met flinke reserve van 40w en daarnaast op de hyper. Ik verwacht dat de SF800 pro en 2400ac sneller reageren. Dus misschien is daar minder dan 5 seconde wel een verbetering.

[ Voor 11% gewijzigd door mrme12345 op 29-08-2025 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markduffy
@mrme12345

Ik had nog een (2e) helium minertje staan die zijn geld al op heeft gebracht en inmiddels nog maar voor +/-2euro p/m inkomsten genereerd.
Daarvan had ik ooit een keer vernomen dat hier een Raspberry Pi 4 8Gb in zou zitten.
Afgelopen weekend toch maar eens uit elkaar geschroeft, overbodige delen verwijderd.
Nieuw SD kaartje erin, Home Assistant geinstalleerd en HACS en die is nu gereed :)
Voor nu de boel nog even gelaten voor wat het is.
Wil eerst even wachten op de BMS update of als die niet helpt, ik de accu mag gaan omruilen voor een nieuwe.
Dan ga ik weer verder met Home Assistant en voornamelijk de accu's er straks aan koppelen/aansturen.
Tot nu toe was alles nog prima te doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Misschien een idee voor Gielz 3.0: wanneer het vermogen verandert en het verschil groter is dan bijvoorbeeld 100 watt, hij niet wacht op de resterende seconden, maar hij de wijziging direct pushend. Deze waarde wordt vervolgens 4 seconden vastgehouden, tenzij het vermogen binnen die periode weer zakt of zodra het apparaat (na >100 watt verbruik) weer uitgaat, en hij in dat geval het nieuwe vermogen ook direct pushed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:22
jordyc schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:12:

Ik heb het juist andersom ervaren: mijn oude slimme meter zorgde er met zijn 10 sec interval voor dat de Zendure zichzelf aan het achtervolgen was, met steeds grotere afwijkingen tot gevolg (1000W of meer), met name bij weinig of geen zon. Nu ik een 1 sec interval slimme meter heb, zie ik s nachts een vlakke streep met afwijkingen in de range van 0-6W. Volgens mij komt het omdat de Zendure set zelf ongeveer 3sec nodig heeft om te reageren, waardoor hij altijd te laat was. Met een 1-3 a 4 sec interval kan ik me voorstellen dat dit gedrag minder is.

[ Voor 10% gewijzigd door frankj030 op 29-08-2025 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:52:
[...]

Misschien een idee voor Gielz 3.0: wanneer het vermogen verandert en het verschil groter is dan bijvoorbeeld 100 watt, hij niet wacht op de resterende seconden, maar hij de wijziging direct pushend. Deze waarde wordt vervolgens 4 seconden vastgehouden, tenzij het vermogen binnen die periode weer zakt of zodra het apparaat (na >100 watt verbruik) weer uitgaat, en hij in dat geval het nieuwe vermogen ook direct pushed.
Dit zat in 0.1 en daar uit kwam uit de test naar buiten “keep it simple, stupid”. Ik laat hem eerst weer even draaien een maandje. Die 0,007 kwh nachtverbruik overleef ik wel, met mijn andere batterij met sturing van de leverancier was dit hoger dan met deze “buurman en buurman” sturing. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
gielz schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:48:

[Afbeelding]
Ik heb de 2400AC nog in HEMS zitten (gaat naar Homey op den duur) en gebruik de CT meter, dus elke seconde een nieuwe meting, want mijn P1 Slimme Meter (DSMR4) verstuurd maar om de 10 seconden.
Ik zie hem dan ook best snel reageren bij bewolkt weer en dus wisselende zonopbrengst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQrrZrP0Xcab8yGiI_-85rt1ItM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBXYdYIxMMARVnmt505k3gQn.jpg?f=fotoalbum_large

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Je zou stekkerbatterij eens kunnen proberen. Zou ze dan wel even bellen. Succes.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Ik zie door de bomen eigenlijk het bos niet meer haha. Waar doe ik nou het beste aan kwa aansturing gebaseerd op jullie ervaringen uiteraard?

Ik heb:
- Zonnepanelen 4kWp (op zuid)
- AC2400 + 3x Accu
- Zendure P1 meter (mijn slimme meter geeft elke 1 sec de stroomwaardes door)
- Shelly CT (Pro 3EM)
- HomeAssistant beschikbaar

Nu draai ik op "Zenki modus icm Zendure P1", resultaten zijn naar mijn idee goed. Maar de meerwaarde van Zenki zie ik niet, heb namelijk geen dynamisch contract. Dus misschien kan ik sowieso beter terug naar "Automatische modus".

Welk smaakje kan ik nou het beste pakken:
@gielz, zenki, auto modus, fireson?
En de P1 meter van zendure, of toch beter de shelly?

Wat is jullie advies hierin, voor iemand die alle smaakjes beschikbaar heeft. Wat is de meest optimale aansturing. Mijn doel is NOM, overcapaciteit van de ZP de accu in.

Kan het uiteraard wel allemaal gaan testen, maar misschien hebben jullie dit al gedaan _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door g00gle op 29-08-2025 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
g00gle schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:40:
Ik zie door de bomen eigenlijk het bos niet meer haha. Waar doe ik nou het beste aan kwa aansturing gebaseerd op jullie ervaringen uiteraard?

Ik heb:
- AC2400 + 3x Accu
- Shelly CT (Pro 3EM)

Nu draai ik op "Zenki modus icm Zendure P1", resultaten zijn naar mijn idee goed. Maar de meerwaarde van Zenki zie ik niet, heb namelijk geen dynamisch contract. Dus misschien kan ik sowieso beter terug naar "Automatische modus".

Wat is jullie advies hierin, voor iemand die alle smaakjes beschikbaar heeft. Wat is de meest optimale aansturing. Mijn doel is NOM, overcapaciteit van de ZP de accu in.

Kan het uiteraard wel allemaal gaan testen, maar misschien hebben jullie dit al gedaan _/-\o_
Je hebt Home Assistant en een enkele omvormer met p1 per seconden data. Dan zou ik gewoon mijn automatisering pakken “Keep it simple”.

Lees ook vooral even het HA topic door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
g00gle schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:40:

Ik heb:
- AC2400 + 3x Accu
- Shelly CT (Pro 3EM)

Als je NOM wil waarom draai je dan niet Smart meter modum met Follow surplus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:22
dotternetta schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:18:
[...]

Was ook mijn vraag, ik merk dat die modus prima werkt, heb er geen enkel omkijken naar. Alleen de 1 a 2x per week dat ik de auto ga laden, zet ik Zendure even op 'base load mode' omdat de auto anders de accu leeg trekt op moment dat ik dat niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
[...]

Nou ik kom hier met de P1 niet verder dan 0,08 kWh in de nacht, met de Shelly was dit meer dan het dubbele 0,22 kWh
Over een hele maand incl overdag kom ik op 17 kWh wat nog uit het net wordt gehaald.
De oorzaken zijn de inductie, die kan hij zo snel niet volgen, de Quooker, de oven vraagt meer dan de batterijen kunnen leveren.
De basis lijn fluctueert ook zonder die apparatuur nogal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
dotternetta schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:18:
[...]

Danku, dit ga ik is proberen, heb nu dit ingesteld:
Expert.. Smart Meter Mode -> AC charging time -> Follow the Surplus Power

Dat is wat je denk ik bedoeld he, nooit gezien dat dit erin zit. _/-\o_
Pagina: 1 ... 116 ... 137 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.