Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:23:
[...]

Nou ik kom hier met de P1 niet verder dan 0,08 kWh in de nacht, met de Shelly was dit meer dan het dubbele 0,22 kWh
Over een hele maand incl overdag kom ik op 17 kWh wat nog uit het net wordt gehaald.
De oorzaken zijn de inductie, die kan hij zo snel niet volgen, de Quooker, de oven vraagt meer dan de batterijen kunnen leveren.
De basis lijn fluctueert ook zonder die apparatuur nogal.
Heel netjes toch. Als hier besloten word wat te koken met 2 ovens en inductie dan kijk ik liever niet naar het p1 vermogen. :+

Zat te denken bij het aanzetten van de afzuigkap om 100% vermogen te ontladen. Maar dan gaat er wel heel veel het net op.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-10 01:28
Ik heb een Zendure P1 meter die ook verkeerde totalen teruggeeft zodra 1 van de fases positief wordt. De accus gaan dan bijvoorbeeld terugleveren ipv van laden. Ik heb al een ticket ingeschoten bij Zendure Support voor een v.1.0.3 update. Hoe lang heeft dat bij jullie geduurt voodat jullie deze update ontvingen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8uWL3KZ73xvJODsAJCCF0UYbYg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Fh11rIH3cRSim7f8Ggf9y0my.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-10 14:28
Devke schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:38:
[...]

Je zou stekkerbatterij eens kunnen proberen. Zou ze dan wel even bellen. Succes.
akkuman.de de ab3000 batterij voor 779,16€ geleverd in belgie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easy1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:57
KloyenZ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:22:
[...]

akkuman.de de ab3000 batterij voor 779,16€ geleverd in belgie :-)
?? 831€ zonder verzending zie ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-10 14:28
Easy1 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

?? 831€ zonder verzending zie ik?
Code spare10 gebruiken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gielz schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:41:
[...]

Heel netjes toch. Als hier besloten word wat te koken met 2 ovens en inductie dan kijk ik liever niet naar het p1 vermogen. :+

Zat te denken bij het aanzetten van de afzuigkap om 100% vermogen te ontladen. Maar dan gaat er wel heel veel het net op.
Ja is wel wat ik ook doe, op moment dat we gaan koken zet ik het ontladen op ca. 2500w zodat het wisselen van vermogen tijdens koken goed wordt afgedekt. Dat kan nu natuurlijk omdat er heel veel opwek is. In herfst en winter wordt dit lastiger. En als je dynamische tarieven hebt is dit ook nog steeds een goede oplossing, omdat op het moment dat je kookt de tarieven het hoogst zijn en dan is het niet erg dat je wat teruglevert omdat de inductie heel de tijd wisselt in vermogen.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
g00gle schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:27:
[...]

Danku, dit ga ik is proberen, heb nu dit ingesteld:
Expert.. Smart Meter Mode -> AC charging time -> Follow the Surplus Power

Dat is wat je denk ik bedoeld he, nooit gezien dat dit erin zit. _/-\o_
Die is inderdaad prima voor wat je zoekt, heb hier alle andere genoemde opties, maar zou als dat je enige doel is niet moeilijk doen en die lekker gaan gebruiken :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxictooms
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:41
gielz schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:52:
[...]

De 2400 AC is een mooi apparaat (degelijk, lokale API en een mooie RTE) en zou ik zeker aanraden. Met een P1 van Homewizard kun je deze heel goed aansturen op de 1 seconden interval en dat doen al heel wat Tweakers met mooie resultaten.

Met betrekking tot Home Assistant zou ik even dit topic doorlezen hiervan is de TS vandaag volledig vernieuwd; Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2

Kijk ook even bij een andere resellers waar je hem wellicht sneller en ook voor een mooie prijs kunt kopen; Ematic (10% korting) en Stekker-Batterij.
Ik kan even niet meer volgen, heb ik dan de P1 meter van zendure niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:59
toxictooms schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:28:
[...]

Als je HA hebt is dat inderdaad niet nodig, mits je al een P1 meter hebt. Je kunt dan of de officiele integratie gebruiken of de versie die @gielz gebouwd heeft. Beide hebben hun eigen voor en nadelen en kunnen met elke P1 meter aangestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxictooms
  • Laatst online: 20:41
jordyc schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:40:
[...]

Als je HA hebt is dat inderdaad niet nodig, mits je al een P1 meter hebt. Je kunt dan of de officiele integratie gebruiken of de versie die @gielz gebouwd heeft. Beide hebben hun eigen voor en nadelen en kunnen met elke P1 meter aangestuurd worden.
Ik heb enkel e n HW p1 meter, dus ik veronderstel dat ik dan een actieve splitter en de p1 van zendure moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:59
Alleen als je de Zendure batterijen via de officiele app wilt aansturen via HEMS of ZENKI heb je de P1 meter van Zendure nodig.

Als je de Home Assistant route op gaat dan heb je voldoende aan de HW p1 meter.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Inmiddels drie prikken verder dacht ik immuun te zijn… maar helaas, het virus heeft opnieuw toegeslagen. Dit keer geen koorts, maar wel een 2400AC met – voorlopig – 3 keer een AB3000X.

De sportschool weer gehad, alles draait inmiddels netjes op zolder. Alleen het aanmelden van de omvormer gaf wat problemen… Bleek dat ik de Zendure-server zelf had geblokkeerd in adguard.

Al met al dus weer een goede workout en braintraining, want ik heb daarna ook de flow opnieuw opgebouwd in Homey icm de app van @ja3.

En als klap op de vuurpijl zaten er bij twee batterijen nog oude retourformulieren, eens sparren met de verkoper hoe we dat kunnen oplossen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV6eoboyA6zN6LTq8oU4gnH3jvQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LJ2sCvqKZE2HidL1iZNyEaNz.png?f=fotoalbum_large

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:24
toxictooms schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:43:
[...]

Ik heb enkel e n HW p1 meter, dus ik veronderstel dat ik dan een actieve splitter en de p1 van zendure moet gebruiken.
Correct. De Homewizard splitter wordt zelfs door Zendure geadviseerd. Een actieve splitter kan bij sommige meters het verschil maken tussen een niet of wel goed werkende Zendure P1 meter
Mijn Ladys+Gyr E360 werkt er perfect mee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3nvYrfVrzEZVLJDqoteZ924Zw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSwWIW3ZSMCSn6nTby2PWtBe.jpg?f=fotoalbum_large

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:03
geert1992 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:47:
Inmiddels drie prikken verder dacht ik immuun te zijn… maar helaas, het virus heeft opnieuw toegeslagen. Dit keer geen koorts, maar wel een 2400AC met – voorlopig – 3 keer een AB3000X.
Drie prikken is ook te weinig, de 4e booster is in dit geval van groot belang voor de werkzaamheid van het vaccin. :+

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:47:

En als klap op de vuurpijl zaten er bij twee batterijen nog oude retourformulieren, eens sparren met de verkoper hoe we dat kunnen oplossen....

[Afbeelding]
Ja de vorige koper had dus geen vrouw die "Hobby schat... Hobby" grappig vond. :+

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:00:
[...]

Ja de vorige koper had dus geen vrouw die "Hobby schat... Hobby" grappig vond. :+
Misschien kan ik ze even bellen, of langs gaan om te vragen of de rust inmiddels is teruggekeerd. Heel zorgvuldig kun je het niet noemen, formuliertjes en facturen in de doos laten zitten. :+

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Hier vandaag ook weer een AB3000X top-up binnengekregen. Zojuist waren alle bestaande accu's 10%, dus die heb ik op de 2 linkerstapels gezet. De 3 nieuwe een eigen stapel voor het balanceren/kalibreren morgen met 14-15 ct/kWh:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_2YyoVojZMG8N1genClEuG4A_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHCn5N1eBPJ8gsQy75iN5hvP.jpg?f=fotoalbum_large

En kan bevestigen dat wat @dotternetta van de week al zei: Je krijgt inderdaad de 2400AC firmware update opnieuw aangeboden als je nieuwe accu's met een oude BMS firmware hebt. Die update dus niet de 2400AC, maar de AB3000X'en. Bij de Hypers deed je dat los per accu, bij de 2400AC's dus op deze manier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8vrP2LPlBxg9QJD4HdIXM83sXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EePH9aXG342lvHJJcGdG8ih2.jpg?f=fotoalbum_large

En weer "gratis" kWh's ontvangen,altijd fijn ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/piq591w6KhuHNsaVQb0hYnVJsig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WXvEghhuDQyNUU0uD5ypn02.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk volgen de 2 resterende AB3000X'en via Zendure.nl spoedig, dan weer 3 mooie gelijke stapels.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Taro ik zie dat je nu ook 2 andere batterij merken (FoX ESS, Marstek Venus V3) hebt staan. Al enig idee of die een betere lokale aansturing hebben en RTE dan Zendure?

[ Voor 9% gewijzigd door gielz op 29-08-2025 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
gielz schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:41:
@Taro ik zie dat je nu ook 2 andere batterij merken hebt staan. Al enig idee of die een betere lokale aansturing hebben en RTE dan Zendure?
Ja, Zendure loopt wat dat betreft voorop mbt:
  1. Home Assistant ondersteuning
  2. Lokale aansturing
  3. RTE
  4. En nog wat andere dingen
De Marstek Venus E 3.0 is ook echt wel een leuk apparaat, mijn vrouw en kinderen vinden die ook veel mooier dan de Zendure's, maar daar gaat het niet om. En de NextEnergy (Merk: Fox, 2 kWh uitbreiding komt nog binnen en ook stapelbaar) is ook gewoon erg toegankelijk. Volgende week komt er nog een ander merk binnen, dit weekend dus druk met reviews schrijven :)

Voor mijn situatie blijft echter Zendure voorop lopen, maar, voor heel veel andere huishoudens kan dat net zo goed 1 van de andere 2 merken zijn. Mbt bijv. NOM doen die gewoon prima wat ze moeten doen, wil je geavanceerdere aansturing dan blijven ze vooralsnog achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:47:
[...]

Ja, Zendure loopt wat dat betreft voorop mbt:
  1. Home Assistant ondersteuning
  2. Lokale aansturing
  3. RTE
  4. En nog wat andere dingen
De Marstek Venus E 3.0 is ook echt wel een leuk apparaat, mijn vrouw en kinderen vinden die ook veel mooier dan de Zendure's, maar daar gaat het niet om. En de NextEnergy (Merk: Fox, 2 kWh uitbreiding komt nog binnen en ook stapelbaar) is ook gewoon erg toegankelijk. Volgende week komt er nog een ander merk binnen, dit weekend dus druk met reviews schrijven :)

Voor mijn situatie blijft echter Zendure voorop lopen, maar, voor heel veel andere huishoudens kan dat net zo goed 1 van de andere 2 merken zijn. Mbt bijv. NOM doen die gewoon prima wat ze moeten doen, wil je geavanceerdere aansturing dan blijven ze vooralsnog achter.
Hoe kijk jij aan tegen de veiligheid van de Marstek? Ik zie dat hij binnen staat, maar volgens mij zijn er geen brandvertragende maatregelen ingebouwd. Zelfs de voorkant lijkt van kunststof te zijn. Persoonlijk is dit 1 van de -belangrijke- redenen geweest waarom ik voor Zendure heb gekozen. Ik neem aan dat de blusser in lichtere gevallen de batterij kan beschermen tegen ernstige gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:59
geert1992 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:18:
[...]

Hoe kijk jij aan tegen de veiligheid van de Marstek? Ik zie dat hij binnen staat, maar volgens mij zijn er geen brandvertragende maatregelen ingebouwd. Zelfs de voorkant lijkt van kunststof te zijn. Persoonlijk is dit 1 van de -belangrijke- redenen geweest waarom ik voor Zendure heb gekozen. Ik neem aan dat de blusser in lichtere gevallen de batterij kan beschermen tegen ernstige gevolgen.
Voor zover ik weet in de eerste lichting niet, maar de latere wel.
Dus lijkt het logisch dat die bij V3 er ook wel in zal zitten.
Maar ik volg dat topic al een tijd niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Polvo176 op 29-08-2025 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:21:
[...]

Aah, ben blijkbaar niet de enige die er over na denkt. En volgens mij een makkelijk iets om op te lossen(als ik ze zelf op AliExpress kan bestellen). Even voor de volledigheid, ik bedoelde een earosolblusser.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 29-08-2025 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
[...]
Ja, dat is wel een dingetje. Die hoort ook bij de voordelen van de Zendure's.

Hier staat alles in de garage, zou hem zelf niet binnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Polvo176 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:21:
[...]

Naar mijn weten zit ook in de V3 geen aerosol brandvertrager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:34:
[...]

Ja, dat is wel een dingetje. Die hoort ook bij de voordelen van de Zendure's.

Hier staat alles in de garage, zou hem zelf niet binnen zetten.
Persoonlijk zou ik om die reden de IP-rating hebben getest, zelfs al had ik een garage. Maar uiteindelijk maakt iedereen daarin zijn eigen afweging.

Of heeft de marstek geen verwarming?

Van 62 procent naar 91 procent geladen, en toch 6,7kw eruit kunnen halen. Benieuwd naar het resultaat na het kalibreren morgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qi0yJcfgP83RKu_zlKl4NvupZuU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t3viBxeQoQvjOlx4nw5uAJ7Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:44

HHF

[...]

Ik ben geen expert maar ik weet niet in hoeverre de zeer kleine brandvertrager (en geen brandblusser) de gevolgen van een grote calamiteit (Falen BMS?) kan opvangen.Heb ook nog nooit een test gezien van Zendure waarin ze dit demonstreren (accu met en zonder aerosol naast elkaar?). Het is leuk dat het erin zit maar de potentiële energie (3 kwh) in de accu is redelijk groot (genoeg om ongeveer 5 liter water de verdampen)

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HHF schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:48:
[...]

Ik ben geen expert maar ik weet niet in hoeverre de zeer kleine brandvertrager (en geen brandblusser) de gevolgen van een grote calamiteit (Falen BMS?) kan opvangen.Heb ook nog nooit een test gezien van Zendure waarin ze dit demonstreren (accu met en zonder aerosol naast elkaar?). Het is leuk dat het erin zit maar de potentiële energie (3 kwh) in de accu is redelijk groot (genoeg om ongeveer 5 liter water de verdampen)
Om die reden koos ik mijn woorden zorgvuldig, ik denk dat het een vertraging is bij bijvoorbeeld een thermal runaway, en een blusser bij de minder ingrijpende incidenten. Volgens chatgpt is de blusser in een ab3000x groot genoeg voor een ruimte van 0,2kuub, wat volgens mij groter is dan een ab3000x behuizing, waarvan de inhoud volgens mijn berekening minder dan 30liter is, oftwel 0,029m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzSEi8mCauSCvKAQISEpq1MtbHc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Xd2VOOF4V5KtV75RJj9N12YW.png?f=fotoalbum_large

Kwam er zojuist achter met behulp van @Taro dat er 2 verschillende technieken zijn toegepast, voor de cellen van een ab3000x. Benieuwd of er merkbare verschillen zijn. Eerst maar eens uitvogelen welk type ik zelf bezit.

Edit; zelf bezit ik de "normale" pouch cellen.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 29-08-2025 23:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polvo176
geert1992 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:27:
[...]

Aah, ben blijkbaar niet de enige die er over na denkt. En volgens mij een makkelijk iets om op te lossen(als ik ze zelf op AliExpress kan bestellen). Even voor de volledigheid, ik bedoelde een earosolblusser.
LFP batterijen zijn veilig en zo goed als onbrandbaar, heel wat anders dan NMC of Lithium-Ion batterijen.
Die willen wel spontaan gaan branden, maar wie heeft in de ene zak zijn smartphone en de andere een blusser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
geert1992 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:45:
[...]

Persoonlijk zou ik om die reden de IP-rating hebben getest, zelfs al had ik een garage. Maar uiteindelijk maakt iedereen daarin zijn eigen afweging.

Of heeft de marstek geen verwarming?
De Marstek heeft geen verwarming. Kan wel tegen vocht.

De Zendure's hebben hier vaak en lang genoeg in de regen en vrieskou gestaan, heb de verwarming zien ingrijpen, die vertrouw ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Polvo176 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:19:
[...]

LFP batterijen zijn veilig en zo goed als onbrandbaar, heel wat anders dan NMC of Lithium-Ion batterijen.
Die willen wel spontaan gaan branden, maar wie heeft in de ene zak zijn smartphone en de andere een blusser?
LFP accu's zijn ook Lithium-Ion accu's, de L in LFP staat immers voor Lithium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:25:
[...]

LFP accu's zijn ook Lithium-Ion accu's, de L in LFP staat immers voor Lithium.
Het zijn wezenlijke verschillende batterijen, dat er beide lithium in zit zegt niks over de brandbaarheid.
Maar je bent zelf ook mans genoeg om de verschillen op te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Polvo176 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:38:
[...]

Het zijn wezenlijke verschillende batterijen, dat er beide lithium in zit zegt niks over de brandbaarheid.
Maar je bent zelf ook mans genoeg om de verschillen op te zoeken.
Wat heeft dit met mans genoeg te maken? Ik ken de verschillen van o.a. kathode en anode. Geef alleen aan dat LFP ook Lithium-Ion is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:19:
[...]

Nog mooier is de batterij en de brandblusser in dezelfde zak te doen, zoals zendure doet;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:39:
[...]

Wat heeft dit met mans genoeg te maken? Ik ken de verschillen van o.a. kathode en anode. Geef alleen aan dat LFP ook Lithium-Ion is.
Wat wil je daar dan mee zeggen?

Mijn punt:

Li-ion accu’s
Li-ion accu's maken gebruik van chemische samenstellingen zoals Lithium Kobalt Oxide (LiCoO2) en Lithium Nikkel Mangaan Kobalt Oxide (LiNiMnCoO2). Deze chemische samenstellingen kunnen last hebben van thermische instabiliteit. Dit betekent dat bij oververhitting de accu kan vlam vatten of zelfs exploderen.

Bij LiFe(PO4) accu's wordt er gebruik gemaakt van lithium-ijzer-fosfaat LiFe(PO4) als kathode. Deze natuurlijke grondstoffen zorgen ervoor dat deze accu's niet schadelijk zijn voor het milieu. Daarnaast is de chemisch opstelling van LiFe(PO4) lithium accu's stabieler en onbrandbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Polvo176 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:41:
[...]

Mijn punt:

Li-ion accu’s
Li-ion accu's maken gebruik van chemische samenstellingen zoals Lithium Kobalt Oxide (LiCoO2) en Lithium Nikkel Mangaan Kobalt Oxide (LiNiMnCoO2). Deze chemische samenstellingen kunnen last hebben van thermische instabiliteit. Dit betekent dat bij oververhitting de accu kan vlam vatten of zelfs exploderen.

Bij LiFe(PO4) accu's wordt er gebruik gemaakt van lithium-ijzer-fosfaat LiFe(PO4) als kathode. Deze natuurlijke grondstoffen zorgen ervoor dat deze accu's niet schadelijk zijn voor het milieu. Daarnaast is de chemisch opstelling van LiFe(PO4) lithium accu's stabieler en onbrandbaar.
Jij zegt:
Aangezien LFP accu's ook Lithium-Ion accu's zijn, zijn ze dus niet heel wat anders. Dat is alles dat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Internet staat er vol mee als je er op zoekt.
Deze is wel leuk.
https://thuisbatterijnede...zerfosfaat-thuisbatterij/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:33
toxictooms schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:28:
[...]

Klopt. Zendure kan ook samenwerken met P1 van Homewizard.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:10
Pr088 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:49:
[...]

Klopt. Zendure kan ook samenwerken met P1 van Homewizard.
Alleen icm HA, een ander alternatief is de P1 meter van Everhome.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:35
Ik volg nu al een tijdje diverse thuisbatterij accu’s. Hoe meer ik er over lees, hoe enthousiaster ik word over Zendure. Wanneer je kiest voor ongeveer dezelfde capaciteit, is Zendure redelijker concurrerend met die van HW. Je hebt dan wel gelijk slim laden en ontladen. Gezien dit laatste vraag ik me af van waarom je nog voor de thuisbatterij van Zonneplan zou kiezen. Voor een energiecontract zit je dan aan Zonneplan vast. Bij Zendure is dat niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 12:27
Polvo176 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:41:
[...]

Mijn punt:

Li-ion accu’s

Hoewel LFP accu's veel veiliger zijn dan NMC accu's, kan je niet stellen dat ze onbrandbaar zijn.
Het kan nog steeds mis gaan (bijvoorbeeld door een externe oorzaak) en dan produceert LFP behoorlijk wat giftige rommel en waterstofgas dat zich op kan hopen als je de ventilatie niet geregeld hebt.

De kans hierop is misschien 1 op een miljoen met LFP terwijl we met NMC nu behoorlijk wat problemen zien en misschien richting de 1 op duizend gaat. Maar met honderden miljoenen thuisbatterijen en een levensduur van LFP die de BMS electronica waarschijnlijk zal overleven, moet je nog steeds rekening houden met het feit dat elke vorm van energieopslag gevaar met zich mee brengt. Hoe groter de hoeveelheid, hoe groter het gevaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dotternetta
Voor de OnlyFans liefhebbers: door de extra accu en de daarvoor nodige aanpassing van de puberkooi zitten mijn fans nu op 32 mm en is de maximale temperatuur die ik zie 42°C.
Voorheen zaten ze op 15 cm en zag ik max 45°, de omstandigheden toen wel anders, hogere buitentemp en meer zon op de omvormer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVbZtoQomR-4SN787NfKktNYYk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nhnS1ihMcqXipP0AmVY3PPeT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ceSgENm10wXdacAq_ND9qr0GVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nB3mnaBKgAxaoSOvWBFQLzSM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:22
meesje schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:31:
Ik volg nu al een tijdje diverse thuisbatterij accu’s. Hoe meer ik er over lees, hoe enthousiaster ik word over Zendure. Wanneer je kiest voor ongeveer dezelfde capaciteit, is Zendure redelijker concurrerend met die van HW. Je hebt dan wel gelijk slim laden en ontladen. Gezien dit laatste vraag ik me af van waarom je nog voor de thuisbatterij van Zonneplan zou kiezen. Voor een energiecontract zit je dan aan Zonneplan vast. Bij Zendure is dat niet het geval.
Naast de andere punten die je al noemt, de zonneplan nexus is een totaal ander product wat op de onbalansmarkt gaat handelen om - zo is de propositie - geld voor je te verdienen. Je hebt geen invloed op het laden en ontladen algoritme, en er wordt dagelijks mogelijk tientallen kWh heen en weer gepompt door je meterkast om - samen met de andere Nexus batterijen - voor zonneplan en jou geld te verdienen. Of en hoe dat straks na 1-1-2027 werkt is me geheel onduidelijk. Het is dus niet te vergelijken (vind ik) met een thuisaccu / stekker batterij zoals HW, Zendure, Marstek etc. Zelf blijf ik er ver weg van, ook nav de ervaringen in bijv het Tibber Homevolt topic. Zowel de Homevolt als Nexus moeten daarnaast door installateurs worden aangesloten en zijn niet plug and play.

[ Voor 7% gewijzigd door frankj030 op 30-08-2025 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
frankj030 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:47:
[...]

Naast de andere punten die je al noemt, de zonneplan nexus is een totaal ander product wat op de onbalansmarkt gaat handelen om - zo is de propositie - geld voor je te verdienen. Je hebt geen invloed op het laden en ontladen algoritme, en er wordt dagelijks mogelijk tientallen kWh heen en weer gepompt door je meterkast om - samen met de andere Nexus batterijen - voor zonneplan en jou geld te verdienen. Of en hoe dat straks na 1-1-2027 werkt is me geheel onduidelijk. Het is dus niet alleen niet een thuisaccu zoals HW, Zendure, Marstek etc. Zelf blijf ik er ver weg van, ook nav de ervaringen in bijv het Tibber Homevolt topic.
Maar dit handelen kan toch ook automatisch met Zendure? Zo ja, dan zie ik niet de toegevoegde waarde van Zonneplan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
meesje schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:50:
[...]

Maar dit handelen kan toch ook automatisch met Zendure? Zo ja, dan zie ik niet de toegevoegde waarde van Zonneplan.
Zendure kan zover ik weet niet handelen op de onbalansmarkt. Zendure kan wel handelen obv dynamische tarieven, dat is iets anders.

[ Voor 15% gewijzigd door frankj030 op 30-08-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
frankj030 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:52:
[...]

Zendure kan zover ik weet niet handelen op de onbalansmarkt. Zendure kan wel handelen obv dynamische tarieven, dat is iets anders.
Helder! In vergelijking tot andere plug&Play batterijen kan de Zendure in ieder geval al wat meer: automatisch laden en ontladen obv dynamische energieprijzen. Dit beidt in ieder geval nog wat perspectief op weinig zonnige dagen: dat je goedkoop energie kunt kopen en opslaan voor later op de dag.

Ik word steeds enthousiaster van deze batterij. Je kunt makkelijk klein beginnen met bv 1 of 2 batterijen en eventueel in de toekomst uitbreiden voor een betaalbaarder bedrag dan het bekende NL merk.
Hopelijk komen er straks leuke Black Friday acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
meesje schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:08:
[...]

Helder! In vergelijking tot andere plug&Play batterijen kan de Zendure in ieder geval al wat meer: automatisch laden en ontladen obv dynamische energieprijzen. Dit beidt in ieder geval nog wat perspectief op weinig zonnige dagen: dat je goedkoop energie kunt kopen en opslaan voor later op de dag.

Ik word steeds enthousiaster van deze batterij. Je kunt makkelijk klein beginnen met bv 1 of 2 batterijen en eventueel in de toekomst uitbreiden voor een betaalbaarder bedrag dan het bekende NL merk.
Hopelijk komen er straks leuke Black Friday acties.
Ja, ik heb me een aantal keer schuldig gemaakt aan opmerkingen over de NL concurrent dus dat ga ik niet doen. Wat ik uit eigen ervaring kan vertellen is dat de Zendure set doet wat hij moet doen; in mijn geval lekker NOM draaien. Om die reden begonnen met de SF800pro en een extra batterij. Ik kom er de nacht mooi mee door en piek wat van mijn opwek af. Ook ingegeven dat ik alleen in het tuin huisje nu ruimte wilde maken, en geen eigen / vrije groepen heb. Misschien dat ik - net als veel mensen in dit topic - alsnog een keer wat laat doen aan de meterkast en voor een 2400ac erbij kies. Met name het hogere vermogen daarvan en de forse 3kWh* batterijen maakt dat je m.i. met die set wat zinvoller ook kan handelen met dynamische tarieven. Let dus wel op dat je goed kijkt naar je eigen situatie, ook in je meterkast.

*er zijn wel wat mensen die wat issues hebben met de ab3000x batterijen, hopelijk is dat snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankj030 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:27:
[...]

Ja, ik heb me een aantal keer schuldig gemaakt aan opmerkingen over de NL concurrent dus dat ga ik niet doen. Wat ik uit eigen ervaring kan vertellen is dat de Zendure set doet wat hij moet doen; in mijn geval lekker NOM draaien. Om die reden begonnen met de SF800pro en een extra batterij. Ik kom er de nacht mooi mee door en piek wat van mijn opwek af. Ook ingegeven dat ik alleen in het tuin huisje nu ruimte wilde maken, en geen eigen / vrije groepen heb. Misschien dat ik - net als veel mensen in dit topic - alsnog een keer wat laat doen aan de meterkast en voor een 2400ac erbij kies. Met name het hogere vermogen daarvan en de forse 3kWh* batterijen maakt dat je m.i. met die set wat zinvoller ook kan handelen met dynamische tarieven. Let dus wel op dat je goed kijkt naar je eigen situatie, ook in je meterkast.

*er zijn wel wat mensen die wat issues hebben met de ab3000x batterijen, hopelijk is dat snel opgelost.
En handelen op dynamische markt is nog maar tot 1-1-2027 interresant of prijsverschillen moeten heel erg extreem worden (incidenteel een x). Daarna wordt het steeds meer alleen zoveel mogelijk eigen verbruik verhogen en in de winter laden bij lage tarieven en dat zelf verbruiken bij hoge tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pfwolbers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10 20:03
Ik zit te denken om 4 panelen in Oost/west opstelling op de hyper aan te sluiten. Nu zitten daar 2 mppt trackers op, maar 4 aansluitingen.
Hoe kan ik in deze opstelling de panelen het beste aansluiten zonder dat ik over het maximale vermogen ga?
1 paneel west en 1 paneel oost op mppt 1, en hetzelfde voor mppt 2? Waar moet ik dan goed op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-10 13:51
Maken wij niet een denk fout?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dD2GsjQY-_SSuSu032QeSL5d-Q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZVjUUFBAhnWnQnlNCxUsXO4.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het vermogen vanuit de P1, echter zou deze echt 0 moeten zijn wil de meter niks registeren toch? Hij is 0 bij benadering maar niet 0. Dat is denk ik ook heel lastig, maar vraag me af of dit geen onnodige kosten zijn.

Of hebben we het hier over zo weinig dat het te verwaarlozen is. In mijn geval is het nu 165Watt, dat eigenlijk net te laat wordt gecompenseerd door de zendure. (In bovenstaande grafiek) Het wordt nu nog gesaldeerd, grootste gedeelte van het verbruik is weg. Maar echt 0 zou beter zijn natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door g00gle op 30-08-2025 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
mrme12345 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:14:
[...]

En handelen op dynamische markt is nog maar tot 1-1-2027 interresant of prijsverschillen moeten heel erg extreem worden (incidenteel een x). Daarna wordt het steeds meer alleen zoveel mogelijk eigen verbruik verhogen en in de winter laden bij lage tarieven en dat zelf verbruiken bij hoge tarieven.
Zo zou ik een toekomstige thuisbatterij ook willen gaan gebruiken. Wanneer niet voldoende zonne-energie dan batterij aanvullen wanneer laag tarief. Daarom denk ik ook niet dat je een supergrote batterij hoeft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
pfwolbers schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:31:
Ik zit te denken om 4 panelen in Oost/west opstelling op de hyper aan te sluiten. Nu zitten daar 2 mppt trackers op, maar 4 aansluitingen.
Hoe kan ik in deze opstelling de panelen het beste aansluiten zonder dat ik over het maximale vermogen ga?
1 paneel west en 1 paneel oost op mppt 1, en hetzelfde voor mppt 2? Waar moet ik dan goed op letten?
Dat voelt vaak slim, maar het nadeel is dan waarschijnlijk dat het paneel met weinig zon het goede paneel met veel zon negatief beïnvloed. In de praktijk kan je ze dus beter per windrichting combineren, mits je dan niet over de max A en max V heen gaat.

Dus check even de specs van de panelen vs de specs van de Hyper. Kan je hier evt. wel posten, denken we ff mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
g00gle schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:42:
Maken wij niet een denk fout?[Afbeelding]

Dit is het vermogen vanuit de P1, echter zou deze echt 0 moeten zijn wil de meter niks registeren toch? Hij is 0 bij benadering maar niet 0. Dat is denk ik ook heel lastig, maar vraag me af of dit geen onnodige kosten zijn.

Of hebben we het hier over zo weinig dat het te verwaarlozen is. In mijn geval is het nu 165Watt, dat eigenlijk net te laat wordt gecompenseerd door de zendure. (In bovenstaande grafiek) Het wordt nu nog gesaldeerd, grootste gedeelte van het verbruik is weg. Maar echt 0 zou beter zijn natuurlijk.
Kan je toelichten wat we hier zien? Compenseert ie het onterecht niet naar 0? Omvormer vermogen onvoldoende? Begrijp de context onvoldoende denk ik.

Maar ja, hier zitten dan idd wel afname kosten aan verbonden. Als de som van de verschillende fases positief is, dan is er dus afname en dus zijn er bijbehorende kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:31:
Blijf van de Nexus af is mijn advies. Moet je het topic daar eens lezen. Mensen die gouden bergen zagen / lieten beloven en waar niet veel meer van over is. Zonneplan sprak van een verwacht rendement....... geen gegarandeerd rendement. Gratis geld bestaat simpel niet. Niet transparant systeem. Voor hier te ver offtopic maar ben blij dat dat ding hier niet staat 😊

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb eindelijk alles voor de fans binnen en aangesloten op de SF2400AC
Wanneer gaat de fan aan? Want de fans draaien niet, en ik meet ook geen spanning op de poort.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
avdl72 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:58:
Ik heb eindelijk alles voor de fans binnen en aangesloten op de SF2400AC
Wanneer gaat de fan aan? Want de fans draaien niet, en ik meet ook geen spanning op de poort.
Vanaf 40°C omvormer temperatuur
Uit http://192.168.1.xxx/properties/report te halen: hypertemp (moet je delen door 10 en er 273 vanaf trekken)

[ Voor 15% gewijzigd door dotternetta op 30-08-2025 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
dotternetta schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:03:
[...]

Vanaf 40°C omvormer temperatuur
Uit http://192.168.1.xxx/properties/report te halen: hypertemp (moet je delen door 10 en er 273 vanaf trekken)
Aha. Dank je

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-10 13:51
Taro schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:16:
[...]

Kan je toelichten wat we hier zien? Compenseert ie het onterecht niet naar 0? Omvormer vermogen onvoldoende? Begrijp de context onvoldoende denk ik.

Maar ja, hier zitten dan idd wel afname kosten aan verbonden. Als de som van de verschillende fases positief is, dan is er dus afname en dus zijn er bijbehorende kosten.
Er is voldoende vermogen, dat is het probleem niet. Alleen de compensatie vanuit de omvormer die NOM draait komt eigenlijk steeds net te laat. Waardoor de meter afname registreert en vervolgens terug levering. Oftewel je bent je verbruik eigenlijk aan het salderen. Het gross wordt wel tegen elkaar weg gestreept, alleen de kleine vermogens die veel wisselen worden niet helemaal weggepoetst omdat de omvormer te laat aanpast naar het huidig verbruik in de woning. Hij past wel aan, maar saldeert het vebruik dus eigenlijk net erna pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Devke schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:45:
[...]

Blijf van de Nexus af is mijn advies. Moet je het topic daar eens lezen. Mensen die gouden bergen zagen / lieten beloven en waar niet veel meer van over is. Zonneplan sprak van een verwacht rendement....... geen gegarandeerd rendement. Gratis geld bestaat simpel niet. Niet transparant systeem. Voor hier te ver offtopic maar ben blij dat dat ding hier niet staat 😊
Ik heb enige vorm van terughoudendheid wat betreft de Nexus. Het is ook allemaal vrij onzeker wat er binnen de aangegeven terugverdienperiode gaat gebeuren. En zelf ben ik niet zo gecharmeerd van het argument handel, maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk. Ik zou wat meer zelfvoorzienend willen zijn, en daarbij zelf meer de regie hebben. Daarom wel fijn dat je bij Zendure bij weinig opbrengst van de zon je de mogelijkheid heb om bij een lage energieprijs je batterij op te laden en deze energie later weer gebruiken. Dit kan overigens ook bij HW (middels API + homey/ha), maar deze kan niet energie terugleveren, wat ik overigens minder belangrijk vind. De Zendure heeft op dat vlak wel wat meer intelligentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
netappie schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:54:
[...]

Hoewel LFP accu's veel veiliger zijn dan NMC accu's, kan je niet stellen dat ze onbrandbaar zijn.
Het kan nog steeds mis gaan (bijvoorbeeld door een externe oorzaak) en dan produceert LFP behoorlijk wat giftige rommel en waterstofgas dat zich op kan hopen als je de ventilatie niet geregeld hebt.

De kans hierop is misschien 1 op een miljoen met LFP terwijl we met NMC nu behoorlijk wat problemen zien en misschien richting de 1 op duizend gaat. Maar met honderden miljoenen thuisbatterijen en een levensduur van LFP die de BMS electronica waarschijnlijk zal overleven, moet je nog steeds rekening houden met het feit dat elke vorm van energieopslag gevaar met zich mee brengt. Hoe groter de hoeveelheid, hoe groter het gevaar.
LFP accu's zijn inderdaad niet onbrandbaar, maar je huis brandt eerder dan de accu en steekt de accu aan. ;) Het grootste gevaar van LFP accu's is inderdaad CO vorming en H2 vorming. Explosie is vele malen waarschijnlijker dan brand in een afgesloten ruimte, net als CO vergiftiging. Je kunt niet meer in de ruimte van de accu's komen als ze afgassen. Mijn accu (geen zendure trouwens) staat daarom dan ook buiten, risico is dan geminimaliseerd..

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwanovich
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:29
mrme12345 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:14:
[...]

In de winter zal je circa 20% energieverlies en de afschrijving door gebruik/slijtage moeten zien te compenseren met het prijsverschil in het fluctuerende tarief van zo'n winterdag. Bij een tarief van gemiddeld circa 25 cent per kWh moet je dus voor minder 20 cent zien te laden. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
iwanovich schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:56:
[...]

In de winter zal je circa 20% energieverlies en de afschrijving door gebruik/slijtage moeten zien te compenseren met het prijsverschil in het fluctuerende tarief van zo'n winterdag. Bij een tarief van gemiddeld circa 25 cent per kWh moet je dus voor minder 20 cent zien te laden. Toch?
Met een 2400AC betreft dat 14.5-15% ipv 20% verlies en in de winter zie je vaak 's nachts 23-25 ct/kWh en overdag en 's avonds hogere tarieven met flinke uitschieters. Zal vermoedelijk gemiddeld gezien wel de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pfwolbers
Taro schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:13:
[...]

Dat voelt vaak slim, maar het nadeel is dan waarschijnlijk dat het paneel met weinig zon het goede paneel met veel zon negatief beïnvloed. In de praktijk kan je ze dus beter per windrichting combineren, mits je dan niet over de max A en max V heen gaat.

Dus check even de specs van de panelen vs de specs van de Hyper. Kan je hier evt. wel posten, denken we ff mee.
Ja, daar zit ik idd mee. Ik heb nog niet een specifiek paneel op het oog, maar wil er een zo groot mogelijk paneel op aansluiten (450wp of hoger).

Bijv. JA Solar JAM54D41-450/LB Full Black Bifacial

Beïnvloeden de panelen elkaar ook als ze parallel staan? Volgens mij zijn aansluiting 1&2 parallel op mppt1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
pfwolbers schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:10:
[...]

Ja, daar zit ik idd mee. Ik heb nog niet een specifiek paneel op het oog, maar wil er een zo groot mogelijk paneel op aansluiten (450wp of hoger).

Bijv. JA Solar JAM54D41-450/LB Full Black Bifacial

Beïnvloeden de panelen elkaar ook als ze parallel staan? Volgens mij zijn aansluiting 1&2 parallel op mppt1.
Ja, dan beïnvloeden ze elkaar ook. Edit: Correctie: Zou goed moeten gaan afhankelijk van max A en V.

Heb je al een Hyper? Anders kan je beter voor de SF800Pro gaan, die heeft 4x MPPT en dan heb je hier dus geen last van.

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 30-08-2025 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pfwolbers
Taro schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:11:
[...]

Ja, dan beïnvloeden ze elkaar ook.

Heb je al een Hyper? Anders kan je beter voor de SF800Pro gaan, die heeft 4x MPPT en dan heb je hier dus geen last van.
Ja klopt, had ik gezien. Echter heb ik al een hyper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pfwolbers schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:12:
[...]

Hyper heeft wel weer hogere doorvoer naar net als de batterijen vol zijn (1200w en daarvoor heb je 1300w export nodig van je zonnepanelen en bij SF800 Pro maar 800w en 900w export). Dus als je meerdere grote panelen aansluit is dat weer een voordeel van de hyper tov SF800 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pfwolbers schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:12:
[...]

Zonnepanelen hebben weinig invloed op elkaar als ze parallel zijn aangesloten.
Dat hebben ze wel in serie.
Daarom gebruikt onder andere SolarEdge optimizers. (Omdat de panelen in een string zitten in serie aangesloten)
Hier wat gegevens van de Hyper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RNmXNziHdxNAIqdEUza1whVmjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1bS54l5ehjyozLk8oxqEw9L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lf9LK2bOp8pZxYMI6mGm7XJoQNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBlEPAuW04VGLPiglzZyw3pE.jpg?f=fotoalbum_large

Leg wel van ieder zonnepaneel kabels naar de Hyper i.v.m. hoge stroom en kabel dikte.
(Gebruik bij 4 panelen ook alle zonnepanelen aansluitingen op de Hyper)

[ Voor 6% gewijzigd door peterbier op 30-08-2025 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pfwolbers
peterbier schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:43:
[...]

Zonnepanelen hebben weinig invloed op elkaar als ze parallel zijn aangesloten.
Dat hebben ze wel in serie.
Daarom gebruikt onder andere SolarEdge optimizers. (Omdat de panelen in een string zitten in serie aangesloten)
Hier wat gegevens van de Hyper.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leg wel van ieder zonnepaneel kabels naar de Hyper i.v.m. hoge stroom en kabel dikte.
(Gebruik bij 4 panelen ook alle zonnepanelen aansluitingen op de Hyper)
Ok, dan begrijp ik dat ik het beste 1 paneel oost + 1 paneel west per mppt kan aansluiten. Anders zou ik over de specs heen gaan verwacht ik.
Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pfwolbers schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:08:
[...]

Ok, dan begrijp ik dat ik het beste 1 paneel oost + 1 paneel west per mppt kan aansluiten. Anders zou ik over de specs heen gaan verwacht ik.
Klopt dit?
Je kunt rustig 2 x 450Wp op oost aansluiten op 1 mppt (wel met 2 kabels) van de hyper en de andere 2 west panelen ook op 1 mppt (wel met 2 kabels). En dan even opletten met voltage en amperage, maar meeste moderne zonnepanelen gaat helemaal goed. Zo heb ik het ook (4 panelen, 2. per mppt, 4 x 2kabels naar hyper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pfwolbers schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:08:
[...]

Klopt dit?
Zo zal ik het ook doen als ik ooit panelen op een Zendure aan ga sluiten.
Om de simpele rede dat de mppt minder vermogen moet afhandelen. (Verdeeld over 2 mppt) "Oost West opstelling"
Conclusie de Hyper zal dan minder warm worden.
Oost / west op een mppt.
Oost / west op de andere mppt.
Er van uitgaande dat de aansluiting in de Hyper parallel zit. (Is bevestigd in dit topic)

[ Voor 3% gewijzigd door peterbier op 30-08-2025 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polvo176
peterbier schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:24:
[...]

Zo zal ik het ook doen als ik ooit panelen op een Zendure aan ga sluiten.
Om de simpele rede dat de mppt minder vermogen moet afhandelen.
Conclusie de Hyper zal dan minder warm worden.
Oost / west op een mppt.
Oost / west op de andere mppt.
Er van uitgaande dat de aansluiting in de Hyper parallel zit. (Is bevestigd in dit topic)
Is inderdaad bevestigd, ik heb er nu 4 stuks 440Wp op zitten, werkt prima.(wel allemaal zo goed als zuid)
Als de batterijen vol zijn wordt de rest terug geleverd.
Voor test heb ik vandaag die terug levering geblokkeerd, ook dat werkt goed.
Dit dan in aanloop naar 1-1-27, ik wil niet gaan betalen voor terug geleverde stroom en kan als het moet die terug levering zo uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Polvo176 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:32:
[...]

Is inderdaad bevestigd, ik heb er nu 4 stuks 440Wp op zitten, werkt prima.(wel allemaal zo goed als zuid)
Als de batterijen vol zijn wordt de rest terug geleverd.
Voor test heb ik vandaag die terug levering geblokkeerd, ook dat werkt goed.
Dit dan in aanloop naar 1-1-27, ik wil niet gaan betalen voor terug geleverde stroom en kan als het moet die terug levering zo uitzetten.
Bij het openmaken van de hyper zag ik dat dat de ogen van beide uitgangen op dezelfde mppt geschroefd zaten, 2 oogjes onder 1 schroef. Had het vandaag nog met iemand over het aansluiten van zonnepanelen op een hyper, wat was nu precies het nadeel hiervan? Had jij daar niet iets van gepost @mrme12345 ?

[ Voor 11% gewijzigd door geert1992 op 30-08-2025 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:38:
[...]

Bij het openmaken van de hyper zag ik dat dat de ogen van beide uitgangen op dezelfde mppt geschroefd zaten, 2 oogjes onder 1 schroef. Had het vandaag nog met iemand over het aansluiten van zonnepanelen op een hyper, wat was nu precies het nadeel hiervan? Had jij daar niet iets van gepost @mrme12345 ?
Dit zijn de belangrijkste verschillen tussen SF800 Pro en Hyper mbt zonnepanelen:
- SolarFlow 800 Pro heeft een hogere MPPT-ingang (2640W) dan de Hyper 2000 (1800w), wat betekent dat het meer zonne-energie kan verwerken
- SolarFlow 800 Pro heeft 4 mppt’s ten opzichte van 2 mppt’s bij de Hyper 2000. Indien je zonnepanelen wil gebruiken die last hebben van gedeeltelijk schaduw is de Solarflow 800 Pro handiger.
- Hyper 2000 kan in bypass stand meer naar het huis met pv ontladen, namelijk 1200w ten opzichte van 800w bij de SolarFLow 800 Pro (875w vanaf panelen om 800w te leveren).

Dus bij Hyper kun je 4 panelen rechtstreeks aansluiten en dan is paneel 1 en 2 = mppt 1 en 3 en 4 = mppt 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Dus de SF800 Pro levert maar 800 Watt terug van 2640 Wp panelen, erg inefficient lijkt mij of mis ik ergens iets?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klump4u schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 00:16:
Dus de SF800 Pro levert maar 800 Watt terug van 2640 Wp panelen, erg inefficient lijkt mij of mis ik ergens iets?
Klopt en de Hyper maar maximaal 1200 watt.
Ze kunnen de overtollige zonnestroom wel opslaan in de batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Hij kan ook tegelijk de batterijen laden.
Maar het is bij omvormers tegenwoordig gebruikelijk dat je veel meer Wp kunt aansluiten dan de omvormer kan leveren.
Toevallig naar een SMA gekeken, een 4 kW versie kun je 8000 Wp op aansluiten, bij de meesten het dubbele of bijna het dubbele.
Heel erg mooi voor de netbeheerders, de terug levering is over langere tijd gelijk en zijn er geen top pieken meer.
Is bij Zendure dus niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Je kunt onder de SF800Pro tot 5 extra 2 kWh accu's plaatsen, die vul je eerst, dus max 12 kWh. Toen ik hem hier in gebruik had icm 4x435 Wp panelen bewust constant iets laten terugleveren zodat het vullen zo langzaam mogelijk ging om het punt waarop de accu's 100% vol waren en je nog maar max 800 Watt uit de panelen kon halen zo lang mogelijk uit te stellen. Je wil onder de SF800Pro ook niet té weinig accu's hebben, want met 1x of 2x 2 kWh opslag ga je met 4 zware panelen al flink over de wenselijke C-waarde heen.

Die 800 Watt is puur gericht op de regelgeving, maar waarom ze daar bij de Hyper wel nog een hogere waarde opzoeken en bij de SF800Pro niet heb ik nooit begrepen. Pas die 800->1200 aan en je hebt een winner, Hyper uitfaseren en vanaf dat moment hoef je maar 1 product te voeren, 1 logistieke chain, 1 firmware te onderhouden ipv 2, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je krijgt gewoon een veel vlakkere opwek in de tijd. Lagere piek maar langer op het maximum van je omvormer. Panelen zijn dusdanig goedkoop geworden dat meer leggen om sneller tegen je max te leveren geen probleem hoeft te zijn voor veel situaties. Tenzij je een EV of andere verbruikers hebt die die pieken goed kunnen gebruiken om op te laden, dan is het weer wat zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Sander schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 08:44:
[...]

Je krijgt gewoon een veel vlakkere opwek in de tijd. Lagere piek maar langer op het maximum van je omvormer. Panelen zijn dusdanig goedkoop geworden dat meer leggen om sneller tegen je max te leveren geen probleem hoeft te zijn voor veel situaties. Tenzij je een EV of andere verbruikers hebt die die pieken goed kunnen gebruiken om op te laden, dan is het weer wat zonde.
Daarom vroeg ik het ook, ik wil mijn 18950 Wp vol kunnen benutten als de zon schijnt om de EV overdag vol te krijgen met puur zonnestroom, Ik vind het dan zonde om opwek 'weg te gooien'. maar per 1-1-2027 is dat mischien wel aan de orde.Maar een s verdiepen in hoe het werkt om de 3 omvormers te knijpen tegen die tijd.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klump4u schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:10:
[...]

Daarom vroeg ik het ook, ik wil mijn 18950 Wp vol kunnen benutten als de zon schijnt om de EV overdag vol te krijgen met puur zonnestroom, Ik vind het dan zonde om opwek 'weg te gooien'. maar per 1-1-2027 is dat mischien wel aan de orde.Maar een s verdiepen in hoe het werkt om de 3 omvormers te knijpen tegen die tijd.
Het is wel alles of niets met het knijpen naar het net (bypass off), maar je kunt natuurlijk wel vanuit de batterijen een load aan het huis leveren en alles wat daar geleverd wordt zal door de zonnepanelen weer in de batterijen gestopt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

mrme12345 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:12:
[...]

Het is wel alles of niets met het knijpen naar het net (bypass off), maar je kunt natuurlijk wel vanuit de batterijen een load aan het huis leveren en alles wat daar geleverd wordt zal door de zonnepanelen weer in de batterijen gestopt worden.
Ik bedoel mijn gewone string omvormers, volgens mijn kan ik die via de modbus trapsgewijs afknijpen, maar is nog toekomst muziek en mocht er een hele kleine positieve vergoeding zijn voor de terug geleverde stroom dan hoeft dat natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Die 800 watt is idd niet heel hoog maar kan natuurlijk wel bruikbaar zijn in het draaien van NOM. Je kunt met een hoger pv vermogen dan relatief snel (afhankelijk van het weer) laden en de batterij inzetten voor NOM.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Tijdje geleden al beloofd, maar @geert1992 heeft enige tijd geleden de Hyper 2000 (die hier was overleden tijdens een firmware update) opengemaakt en ontdaan van heel veel grijze smurrie. Bewust nog iets laten zitten om er een beeld bij te kunnen vormen :) Interessant om te zien!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhGoFq-TRrV8cwiLB0wPQoNzmwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAm4eekA8lojm9ww67kJ2ZLz.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels met de overgebleven AC-kabel iemand anders blij kunnen maken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnWe
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22-09 08:11
dotternetta schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:18:
[...]

Bij mij ook, via HW splitter werkt gewoon op de E360, nooit zonder splitter geprobeerd.
Interessant, denk dat ik het maar eens ga proberen dan.
Even dubbel check, jij he t dus een E360 CD2D meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41
Taro schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:39:
Tijdje geleden al beloofd, maar @geert1992 heeft enige tijd geleden de Hyper 2000 (die hier was overleden tijdens een firmware update) opengemaakt en ontdaan van heel veel grijze smurrie. Bewust nog iets laten zitten om er een beeld bij te kunnen vormen :) Interessant om te zien!
Bedankt voor delen. Hoe krijg je die grijze smurrie er eigenlijk af zonder PCB te beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
EnWe schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:39:
[...]

Interessant, denk dat ik het maar eens ga proberen dan.
Even dubbel check, jij he t dus een E360 CD2D meter?
CM3D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfo2863peA-VP-ZbMRkVr-GqnJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tB1iPz0A2Gltdtynk7AzEOcs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Avenger 2.0 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:55:
[...]

Bedankt voor delen. Hoe krijg je die grijze smurrie er eigenlijk af zonder PCB te beschadigen?
Het is geen hars, dus zit niet vast. @geert1992 kan jij het nader omschrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:57:
[...]

Het is geen hars, dus zit niet vast. @geert1992 kan jij het nader omschrijven?
Thermal potting compound.
Het is gummy spul, plakt/kleeft behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Zie vandaag voor het eerst in tijden bij alle 3 de 2400AC's dat de SoC niet ineens van 95/98% naar 100% springt met vol vermogen, maar dat rond 97-98% het vermogen gaandeweg terugzakt naar 0 Watt totdat netjes via 99% de 100% wordt bereikt. Dat lijkt mij ook beter voor het balanceren/kalibreren en is wat ik voorheen ook bij de Hypers zag.

Zie echter wel constant hele vreemde uitschieters in de Fireson/Zendure HA integratie van de totale beschikbare capaciteit, anderen ook?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzDK4qaeKfMTC0_fqrDQcawZdDA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i11MdAgGGU57r7QU6pqftdNd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:00:
Zie vandaag voor het eerst in tijden bij alle 3 de 2400AC's dat de SoC niet ineens van 95/98% naar 100% springt met vol vermogen, maar dat rond 97-98% het vermogen gaandeweg terugzakt naar 0 Watt totdat netjes via 99% de 100% wordt bereikt. Dat lijkt mij ook beter voor het balanceren/kalibreren en is wat ik voorheen ook bij de Hypers zag.

Zie echter wel constant hele vreemde uitschieters in de Fireson/Zendure HA integratie van de totale beschikbare capaciteit, anderen ook?
[Afbeelding]
Grappig, viel me toevallig vandaag ook op bij de SF800pro, weet niet of het eerder ook al was maar hij ging in stapjes terug naar 150-200W in de laatste 1%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hd5Pkz41Ssuf2lUbMFQCq2AZF0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhk6zkYgZJP8MuqjhmM43ZBj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door frankj030 op 31-08-2025 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnWe
Ja ik denk dat je dat geluk hebt. De mijne is een CD2D (die zendure ook specifiek aan geeft als zijnde niet compatibel met hun P1 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
EnWe schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:59:
[...]

Ja ik denk dat je dat geluk hebt. De mijne is een CD2D (die zendure ook specifiek aan geeft als zijnde niet compatibel met hun P1 meter).
Ik zou het sowieso proberen met een HW splitter. Does the trick voor velen hier

[ Voor 4% gewijzigd door dotternetta op 31-08-2025 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnWe
dotternetta schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:49:
[...]

Ik zou het sowieso proberen met een HW splitter. Does the trick voor velen hier
Is besteld, zal laten weten of dit wel of niet werkt voor de E360 CD2D meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:00
Taro schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 08:39:
[...]
waarom ze daar bij de Hyper wel nog een hogere waarde opzoeken en bij de SF800Pro niet heb ik nooit begrepen. Pas die 800->1200 aan en je hebt een winner,
Amen. Ik had in mijn oneindige naïviteit gedacht dat ze die limiet, net als bij de andere Zendure omvormers, wel met zo'n akkoordverklaring in de app zouden ophogen. Nog niet dus...

Ik draai overigens redelijk mooi NOM, maar iets hogere pieken met de SF800Pro kunnen opvangen zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19:19
Ik heb het onderwerp al voorheen even aangehaald, maar een bijkomende vraag.

Ik heb dus een 3x4 hyper cluster, met NOM via Shelly. "Slim" aansturen (NOM) maakt dus een extra plug-in batterij moeilijk; wegens conflicten.

Stel dat ik die in mijn tuinhuis een Marstek aansluit op een paar zelfgeplaatste zonnepanelen. En dan deze via tijdschakeling elke nacht 400w laat teruggeven aan mijn huis (dat is +/- mijn sluipverbruik). Dan zou, denk ik dan, de Zendure automatisch minder (of niet) gaan terugleveren... tot op het moment dat de Marstek leeg is? Klopt die theorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerryvh schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:23:

Ik heb dus een 3x4 hyper cluster, met NOM via Shelly. "Slim" aansturen (NOM) maakt dus een extra plug-in batterij moeilijk; wegens conflicten.

Stel dat ik die in mijn tuinhuis een Marstek aansluit op een paar zelfgeplaatste zonnepanelen. En dan deze via tijdschakeling elke nacht 400w laat teruggeven aan mijn huis (dat is +/- mijn sluipverbruik). Dan zou, denk ik dan, de Zendure automatisch minder (of niet) gaan terugleveren... tot op het moment dat de Marstek leeg is? Klopt die theorie?
Als je dat als standaard load doet zal dat zeker werken. Want de zendure devices kijken alleen naar het saldo van jouw Shelly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36
Jerryvh schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:23:

Als de Marstek continue 400w terug levert aan jou huis en jou huis eet daar maar 300w van op dan gaat zendure 100w laden. Als jou huis 500w nodig heeft gaat de zendure 100w terug leveren (als rekenvoorbeeld, alle tussenliggende waardes gaat zendure ook compenseren beide kanten op, Shelly geeft gewoon de waardes bij de hoofdschakelaar (mits de klemmen daar zitten) door en is niet bewust van een Marstek in een schuurtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40

Argarath

MasterBlaster

dotternetta schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:18:
[...]

Als je NOM wil waarom draai je dan niet Smart meter modum met Follow surplus?
Werkt deze instelling beter dan Zenki of HEMS? Ik kan het verschil namelijk niet goed vinden.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:00:

[Afbeelding]
Gaat je zenSDK API niet offline? ik ben hier nu wat nieuwe sensoren aan het testen en zie exact hetzelfde gebeuren. In normale omstandigheden zie ik dit niet. Was nu bijvoorbeeld per stuk iedere batterij elke seconden aan het pollen om te kijken wanneer het stuk gaat.

De API hersteld zich van zelf zonder freeze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MOuqwrTx9X6GXdYagC7cwKvNhs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ynymIi8AlzCMOCFOJdSvRe2p.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robtelecom1960
  • Laatst online: 22-10 15:56
Avenger 2.0 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:56:
[...]

Inderdaad wel bizar dat Zendure zo slecht leverbaar is (net zoals HomeWizard batterij). Is Zendure afhankelijk van een andere leverancier of huren ze productie lijn in ofzo? Bij Marstek hebben ze eerder overcapaciteit want v2 overal voorradig en v3 binnen enkele weken overal te koop. Vraag mij af hoe dit komt?
Heel bijzonder, nadat ik heb geannuleerd blijkt het dat er net toevallig een extra lading is binnen gekomen en dat men alsnog kan leveren, oh wonder oh toeval.

Krijg ook nog € 90,00 extra korting……. :)
Pagina: 1 ... 117 ... 137 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.