Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:18

Aardedraadje

Met kabelschoen

remcoXP schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:37:
iemand nog een geldige kortingscode?
zie dat .DE aanzienlijk goedkoper heeft maar een later levertijd.
Ematic lijkt wel voorraad te hebben. alleen kan ik daar een batterij voor mijn hyper niet bestellen zonder dat ik een p1 meter aanklik. :(
Na aanraden van @Devke bij stekker-batterij besteld. Goed contact mee gehad en deden een leuk aanbod. Inderdaad even bellen zoals @dotternetta ook aanraadt.

[ Voor 5% gewijzigd door Aardedraadje op 15-08-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:18
Ematic lijkt wel voorraad te hebben. alleen kan ik daar een batterij voor mijn hyper niet bestellen zonder dat ik een p1 meter aanklik. :(
Je moet Ematic gewoon even contacten. Is een eenmanszaak geloof ik. Op de 2400ac geven ze 10% korting. Geen idee of dit ook voor andere zendure producten op gaat.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
Devke schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:48:
[...]

@Taro en/of @gielz is dit in HA niet te regelen? Vlgs mij heb ik in de properties iets van de fan zien staan.
Die properties doen helaas nog niets.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:08

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Idd ff mailen. Ik kan overigens gewoon kiezen voor Geen p1 meter.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQvvEdwOSXIrRPZ-sz9sVVNZ8pE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbjgaIdfVW3dkExw7V2eUI8I.jpg?f=fotoalbum_large

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:20
gielz schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:03:
[...]

Je moet Ematic gewoon even contacten. Is een eenmanszaak geloof ik. Op de 2400ac geven ze 10% korting. Geen idee of dit ook voor andere zendure producten op gaat.
Klopt, heb ik ook bij besteld. Zoek maar terug in het topic. Korting van 10% is er niet meer geloof ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:23
nu wel inderdaad. hij heeft het na een belletje gecorrigeerd.
ook belde hij daarna dat hij hem vandaag even afgooit zodat ik niet tot maandag hoef te wachten. top toch?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Laatst online: 21:12
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:22:
Ik heb ook het idee dat de accu's die ze voorheen gemakkelijk via bijv. DHL vanuit Duitsland en Frankrijk met een afgedekt Lithium Ion logootje verzonden niet meer door de DHL's, DPD's, etc. geaccepteerd worden. Bij resellers speelt dat niet/minder en dus hebben die minder logistieke uitdagingen dan Zendure zelf die geen locatie in Nederland hebben.

Heb hier ook bericht dat ik tot begin/midden september moet wachten op 2 accu's die ik op 19 juni heb besteld :(
Ik kreeg de melding vandaag dat mijn accus volgende week verstuurd worden:
After checking, your battery is expected to be shipped next week. We sincerely apologise for any inconvenience caused.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mmarchan schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:39:
[...]

@ Peterbier, wat geniet nu jouw voorkeur, de P1 meter of de Shelly? Bedankt alvast!
De P1 meter ligt hier klaar om te installeren :)
Eigenlijk geen.
Ze doen allebij hun ding goed.
Ik heb het idee dat de P1 iets beter nom doet.
Een P1 meter geeft ook goede meet gegevens. (Van slimme meter)
Meten via clamps (Shelly) geeft nooit een exacte meting. (Iets afwijken van de slimme meter)
Maar dat de P1 iets beter nom doet kan ook mee te maken hebben met factoren zoals het weer van de laatste dagen.
Ik zou zeggen hang hem er aan je kunt simpel switchen in HEMS.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yI2-G8wq6UyGF1dy98uq2kkXF1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7d2nQWwy8QRwrrdX5UsULjFK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:47
peterbier schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:52:
[...]

Eigenlijk geen.
Ze doen allebij hun ding goed.
Ik heb het idee dat de P1 iets beter nom doet.
Een P1 meter geeft ook goede meet gegevens. (Van slimme meter)
Meten via clamps (Shelly) geeft nooit een exacte meting. (Iets afwijken van de slimme meter)
Maar dat de P1 iets beter nom doet kan ook mee te maken hebben met factoren zoals het weer van de laatste dagen.
Ik zou zeggen hang hem er aan je kunt simpel switchen in HEMS.
[Afbeelding]
P1 meter doet het inderdaad beter dan de Shelly, houd veel beter NOM.
Als de batterijen stroom moeten leveren wordt er bij de Shelly altijd nog 20 W uit het net gehaald en als de zonnepanelen de batterijen opladen wordt er altijd nog 30 tot 40 W terug geleverd naar het net.
Met de P1 schommelt dit echt rond de nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Waar heb je deze gekocht?

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:31
Dat ligt denk ik aan o.a. de shelly kalibratie.

Bij mij doet de Shelly pro 3em het prima.
Opladen uit het net gebeurd absoluut niet bij follow the surplus.

Terugleveren(Ontladen) dat is inderdaad wel wat aan de positieve kant, dat ie iets teveel terug levert.
Dit zit meestal tussen de 5-25W.

P1 is bij mij minder interessant, interval van mijn meter is 10sec. Daarmee vangt die heel erg veel kortere piekjes niet snel op.

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 14:02
geert1992 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:58:
[...]

Waar we het al eerder over hebben gehad, ze weten niet van de regels in Nederland. Maar fijn dat het gelukt is! Moest je daarvoor nog veel moeite doen richting je installateur? Of was die bereidwillig?
Bij mij is zendure achteraf met best iets simpels akkoord gegaan. Ik heb de installateur op de factuur een paar zinnen laten vermelden. Hoe hij is aangesloten (in een lasdoos) met de kabeldiktes erbij en dat alles conform de bijgeleverde handleiding van zendure was. Krabbel installeteur, krabbel mijzelf, en daarmee hebben ze mijn installatie uiteindelijk 'unlocked'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
avdwerf schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:53:
[...]

Net handmatig ontladen tot 5%, toen helaas wel weer 'maar' 11 kwh eruit gehaald vanaf de 100% gister :(. Ook bericht gehad van zendure, nietszeggend helaas
---------------
Uw probleem is ontvangen en is onmiddellijk teruggekoppeld naar de technische dienst voor een gedetailleerde diagnose. Wij houden de voortgang in de gaten en geven u een reactie zodra de monteurs tot een conclusie komen.
---------------
Nieuw wederom nietszeggend antwoord. Heb ChatGPT wat data uit HA in een tabel laten gooien en de CSV's meegestuurd, hopen nu op een beter antwoord.
-----------------------------
Bedankt dat je contact hebt opgenomen met het Zendure-team en ons feedback hebt gegeven over het probleem met de batterijweergave van de Solar Flow 2400 AC-batterij. Wij hechten veel waarde aan uw ervaring en hebben uw gedetailleerde beschrijving zorgvuldig vastgelegd.
Naar aanleiding van het probleem dat het batterijdisplay niet overeenkomt met de werkelijke meetwaarde die u noemde, geven wij u de volgende analyse en advies:

Deel 1: Analyse van laad- en ontlaadverlies
Er is inderdaad een zeker energieverlies tijdens AC-laden en -ontladen, vooral wanneer de input of output een laag vermogen heeft (zoals 100W), zal de verliesverhouding relatief hoog zijn. Het wordt aanbevolen om een vermogen van ongeveer 1200 W te gebruiken voor continu gebruik om te observeren of de verliessituatie verbetert.

Deel 2: Oplossingen voor niet-overeenkomende batterijniveaus
1. Controleer de firmwareversie van de accu om er zeker van te zijn dat deze is geüpgraded naar de nieuwste versie om fouten op softwareniveau te voorkomen.
2. Het wordt aanbevolen om de SOC-limiet (resterend vermogen) in te stellen op 5%-100%, vast vermogen te gebruiken voor een volledige laad-ontlaadtest (volledig opgeladen en ontladen tot natuurlijke stop) en vervolgens de werkelijke gegevens vast te leggen.
3. Als u het vermogen nauwkeuriger wilt meten, kunt u professionele vermogensmeters en andere apparatuur gebruiken om te testen om de nauwkeurigheid van de gegevens te garanderen.
4. Als de bovenstaande methoden het probleem nog steeds niet kunnen oplossen, neem dan gerust contact op met ons technische ondersteuningsteam en voeg screenshots van de testgegevens en specifieke tijdstippen toe voor verdere analyse door ons R&D-personeel.

We begrijpen dat dit probleem u ongemak kan bezorgen en onze excuses hiervoor. Zendure zet zich altijd in voor het leveren van producten en diensten van hoge kwaliteit, en uw feedback zal ons helpen de productprestaties voortdurend te optimaliseren. Als u nog andere vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens goed om te beseffen: Met ventilators op de Zendure fan-uitgang is 40-41 graden het laagste dat je kunt halen aangezien die uitgang bij lager dan 40 graden wordt uitgeschakeld :)

Vanochtend, idle:

Op #2 draait de actieve USB fan, je ziet dat die 5 graden verder afkoelt dan de idle fans:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gKXGnzaeUpaO2_uSF82vjNpZms=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4p1CvOt2nrqdxf6apveLkGWN.png?f=user_large

En dat dit voornamelijk effect heeft op de bovenste accu. Het verschil is waarschijnlijk te klein om verder in de toren door te dringen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zl1R4keVjAt2Y9ZpxARKhELBMvk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yFo6DhsxENrag6Q0RIDvxfyE.png?f=user_large

Vanmiddag, na een paar uurtjes op 2400 Watt - de middelste zal zo wel ineens naar 100% springen gezien het afnemende vermogen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCakeHR0UkCdpgACvEN7LJ-QZRU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aLSubXD2DNvLyL0RjF7BS3xX.png?f=user_large

De bovenste accu is maar iets koeler, maar bij o.a. de 2e zie je een groter verschil, de 3e zijn weer vergelijkbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUxR1oHCA9TUHhrtmctCSjwbchk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DB7GWbuMZbJG0rHss5AY3L4b.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 15-08-2025 14:50 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jacqui
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18:24
@avdwerf
Dan heb je in ieder geval nog een uitgebreider antwoord gekregen, dan ik. Ondanks dat ik allerlei gegevens in het ticket heb meegestuurd, incl. tijdstippen, vermogen, energie en firmware, heb ik pas na 5 dagen onderstaand, niets zeggend, antwoord gekregen... :-(

Dear Customer,
Thank you for your patience. We are committed to providing you with the best possible service.
Have you upgraded to the latest firmware version during testing? The latest version optimises the BMS of the AB3000X.
Additionally, it could be due to inaccurate capacity data statistics in the app.
For accurate measurements, professional instruments (such as installing a power meter at the AC output port) are required.
If you have any further questions, please feel free to contact us.
Best regards,
The Zendure Team

In de tussentijd ben ik zelf aan het testen geslagen, door telkens 2 dagen één accu aan de omvormer te hangen. Inmiddels ben ik erachter, dat twee van de drie prima functioneren en gewoon 2,7 kWh ontladen en daarna 3 laden. Nu bezig met de laatste, die gisteravond 1,7 kW heeft ontladen, en zojuist met 2 kWh heeft geladen. Dus morgen nog even een cyclus laten doormaken en kijken wat ie doet.
Het lijkt er in ieder geval op, dat één accu ervoor kan zorgen dat de anderen ook niet verder willen laden/ontladen als je ze in een stack hebt.
Als die laatste accu niet bijtrekt, dan ook de reseller maar eens berichten over een omruil.
Fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:42
Regelmatig komt op de verschillende PiB fora het rendement voorbij. Van de Zendure is deze zo'n beetje de beste(?)

Dit % zou niet érg belangrijk zijn, maar dat lijkt mij niet juist. Is het niet zo dat je juist in de "mindere" opwek periodes een zo goed mogelijke RTE wilt hebben en zéker in de winterperiode? Iedere kWh telt dan extra zwaar €€ aan.

Ja, in de zomer mag je best wat verspillen, dan zijn ze tóch geen drol waard.
Of zie ik dit fout?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
markduffy schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:55:
Dat ligt denk ik aan o.a. de shelly kalibratie.

Bij mij doet de Shelly pro 3em het prima.
Opladen uit het net gebeurd absoluut niet bij follow the surplus.

Terugleveren(Ontladen) dat is inderdaad wel wat aan de positieve kant, dat ie iets teveel terug levert.
Dit zit meestal tussen de 5-25W.

P1 is bij mij minder interessant, interval van mijn meter is 10sec. Daarmee vangt die heel erg veel kortere piekjes niet snel op.
Met een 10 seconden interval kan het inderdaad anders uitpakken.
Dat de Shelly het bij mij minder goed doet zal wel met meetfouten te maken hebben, de CT spoelen hangen er los omheen en kunnen ook door ander stromen in de buurt beïnvloed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
Jacqui schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:09:
@avdwerf
Dan heb je in ieder geval nog een uitgebreider antwoord gekregen, dan ik. Ondanks dat ik allerlei gegevens in het ticket heb meegestuurd, incl. tijdstippen, vermogen, energie en firmware, heb ik pas na 5 dagen onderstaand, niets zeggend, antwoord gekregen... :-(

Dear Customer,
Thank you for your patience. We are committed to providing you with the best possible service.
Have you upgraded to the latest firmware version during testing? The latest version optimises the BMS of the AB3000X.
Additionally, it could be due to inaccurate capacity data statistics in the app.
For accurate measurements, professional instruments (such as installing a power meter at the AC output port) are required.
If you have any further questions, please feel free to contact us.
Best regards,
The Zendure Team

In de tussentijd ben ik zelf aan het testen geslagen, door telkens 2 dagen één accu aan de omvormer te hangen. Inmiddels ben ik erachter, dat twee van de drie prima functioneren en gewoon 2,7 kWh ontladen en daarna 3 laden. Nu bezig met de laatste, die gisteravond 1,7 kW heeft ontladen, en zojuist met 2 kWh heeft geladen. Dus morgen nog even een cyclus laten doormaken en kijken wat ie doet.
Het lijkt er in ieder geval op, dat één accu ervoor kan zorgen dat de anderen ook niet verder willen laden/ontladen als je ze in een stack hebt.
Als die laatste accu niet bijtrekt, dan ook de reseller maar eens berichten over een omruil.
Fingers crossed...
Echt irritant inderdaad. Ik ga ze dit weekend stuk voor stuk maar eens leeg maken, opladen en weer leegmaken om te kijken wat ie doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Hansieo schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:24:
Regelmatig komt op de verschillende PiB fora het rendement voorbij. Van de Zendure is deze zo'n beetje de beste(?)

Dit % zou niet érg belangrijk zijn, maar dat lijkt mij niet juist. Is het niet zo dat je juist in de "mindere" opwek periodes een zo goed mogelijke RTE wilt hebben en zéker in de winterperiode? Iedere kWh telt dan extra zwaar €€ aan.

Of zie ik dit fout?
Als je de batterij oplaad met zonnepanelen doet de RTE er niet toe, als je Stroom inkoopt uit het net en daarmee oplaad wel.
Met zonnepanelen opgewekte stroom is met een vast contract inderdaad geen drol waard, helemaal niet.
Zomer of winter of tijdstip maakt niks uit, bij de helft van de energie maatschappijen betaal je buiten de saldering netto al.
Met een dynamisch contract kun je er wel wat aan overhouden als je via een batterij de zonne energie later op een duurder tijdstip terug levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimselman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:56
Jacqui schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:09:
Fingers crossed...
Ik ga dit ook maar eens doen. Misschien heb ik ook wel een accu die achterblijft.
Met welk vermogen heb jij getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacqui
grimselman schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:37:
[...]

Ik ga dit ook maar eens doen. Misschien heb ik ook wel een accu die achterblijft.
Met welk vermogen heb jij getest?
Ik 'mag' voorlopig nog niet hoger dan 800W, maar hoger wil ik ook niet met één accu ;).
Overigens heb ik bij de eerste gezien, dat pas bij de 2e individuele cyclus de volledige capaciteit is bereikt. Wellicht dat dit onderdeel is van de calibratie door het BMS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja, ik heb nog niet hoger gezien dan de 85.5% hier, op evt. zelfbouw van bijv. Victron na, maar dat is dan +-86% dus nauwelijks verschil.
Klopt. Het RTE percentage is zeer belangrijk. Iedere kWh die je vanuit je zonnepanelen of vanuit het net laadt en je verspilt door een lage RTE moet je later alsnog inkopen vanaf het net en kost dus geld. Ook "gratis" PV opwek weggooien kost geld aangezien je daardoor meer van het net moet inkopen.
Of zie ik dit fout?
In de zomer is met dynamisch iedere kWh toch nog minimaal 14-30 ct/kWh waard. Dus zo min mogelijk verspillen. Met een vast contract en terugleverboete ligt dat anders, maar ipv ze dan te verspillen kan je ook overwegen er nog iets aan over te houden door een dynamisch contract te nemen, of een accu aan te schaffen en ze later duurder terug te leveren of zelf te verbruiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 15-08-2025 14:55 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimselman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:56
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:54:

In de zomer is met dynamisch iedere kWh toch nog minimaal 14-30 ct/kWh waard.
in de zomer zijn er geregeld momenten dat de kWh prijs negatief is. Dan is lagere rte gunstiger want je levert dan minder terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
grimselman schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:12:
[...]

in de zomer zijn er geregeld momenten dat de kWh prijs negatief is.
Dat verschilt per situatie, wij verbruiken meer dan er wordt opgewekt en dan saldeer je dus ook de belasting. Er zijn pas een paar negatieve uren incl. BTW/Belasting geweest. Dan gaan alle panelen hier uit en wordt er maximaal stroom van het net gehaald.
Dan is lagere rte gunstiger want je levert dan minder terug.
Nee, dan zet je gewoon automatisch je zonnepanelen uit.

Een lage RTE kan je nooit positief uitleggen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 15-08-2025 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vink gelukkig bij mij het capaciteitsprobleem van 4 vs 3 AB3000X'en af. Opgelost door de volgorde 180 graden te draaien én 6 dagen op rij van 5->100% te laden en alles enkele uren op 100% te laten rusten. Zal toch iets met passief balanceren te maken hebben. Ik zie nu overigens ook dat 95->100% soms in 3-4 minuten gepiept is, gaat misschien iets te snel, maar de capaciteit lijkt nu in orde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aul6bISCJOK2k96Z4Z2vgKrm4pI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DDthj5RDY24rfl4Aq6dFGgfr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:20
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:44:
[...]

Zeker, vullen elkaar mooi aan al vermoed ik wel dat jij er meer uren in hebt zitten d:)b

[...]

Zal ik vandaag even monitoren als ze weer op 2400 gaan.

Enige waar ik nog niet zo happy mee ben is dat de Zendure port gekoppelde fans stoppen bij bijv. 39 graden en dan langzaam zakken, terwijl die met de USB fans dan heel snel naar 27-31 graden afzakt omdat ze gevoed blijven. Zou natuurlijk met een dubbele fan opstelling 1 fan USB kunnen schakelen met slimme stekker en de ander via de Zendure port, maar wil juist van al die kabels en aparte voeding af. Dus waarschijnlijk maar gewoon accepteren :)
Niet accepteren, gewoon even je bron binnen Zendure aanspreken en vertellen dat het ict team even heel snel een instelling in de app plaatst, dat je zelf kan bepalen tot welke temperatuur je wilt dat de fans blijven koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Catdogsf schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:33:
[...]

Niet accepteren, gewoon even je bron binnen Zendure aanspreken en vertellen dat het ict team even heel snel een instelling in de app plaatst, dat je zelf kan bepalen tot welke temperatuur je wilt dat de fans blijven koelen.
Helemaal zelf bestuurbaar maken via HA lijkt me nog leuker 😊

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:04
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:14:
Ik vink gelukkig bij mij het capaciteitsprobleem van 4 vs 3 AB3000X'en af. Opgelost door de volgorde 180 graden te draaien én 6 dagen op rij van 5->100% te laden en alles enkele uren op 100% te laten rusten. Zal toch iets met passief balanceren te maken hebben. Ik zie nu overigens ook dat 95->100% soms in 3-4 minuten gepiept is, gaat misschien iets te snel, maar de capaciteit lijkt nu in orde:
[Afbeelding]
Lekker! Hier vandaag "maar" 7.8 kWh er in gegaan (op 1500 Watt). Ik ga ze ook om gooien. Baat het niet...

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:42
Polvo176 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:34:
[...]

Als je de batterij oplaad met zonnepanelen doet de RTE er niet toe, als je Stroom inkoopt uit het net en daarmee oplaad wel.
Met zonnepanelen opgewekte stroom is met een vast contract inderdaad geen drol waard, helemaal niet.
Zomer of winter of tijdstip maakt niks uit, bij de helft van de energie maatschappijen betaal je buiten de saldering netto al.
Met een dynamisch contract kun je er wel wat aan overhouden als je via een batterij de zonne energie later op een duurder tijdstip terug levert.
kijk, dat bedoel ik dus. In de zomer heb je flink overschot, dus niksie inkopen, en hup met (mindere??) RTE weer terug.

Tijdens winterdagen en je wekt bv 10kWh op, wil je die zo veel mogelijk behouden:
krijg je 9kWh retour, moet je 1kWh duur kopen,
krijg je 8kWh retour moet je 2 vollemep betalen.

Als je dit over je hele winterperiode doet (en wellicht de overgangzones) lijkt het mij dat het mee gaat tellen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dotternetta

Of zie ik dit fout?
Vergeet niet de warmte ontwikkeling bij een lagere RTE. Alle verliezen worden in warmte omgezet. Een HW in de meterkast kon daarom bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:49:
[...]

Lekker! Hier vandaag "maar" 7.8 kWh er in gegaan (op 1500 Watt). Ik ga ze ook om gooien. Baat het niet...
van 11 naar 89 hier 7,3 kWh geladen. 3 batterijen. Lijkt mij niet vreemd.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-09 08:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6CYWQ1MMiw1UXfqOnFGZje_uu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6WTjq2EKE9kxTTNXS8Qz5iZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg nu opeens deze te zien, van versie v1.0.6 naar v1.0.6 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Devke schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:19:
[...]

van 11 naar 89 hier 7,3 kWh geladen. 3 batterijen. Lijkt mij niet vreemd.
Ik van 5 naar 100%, er zou wat meer in moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:34
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:14:
[Afbeelding]
Mooi om te zien, maar wat bedoel je met 180 graden draaien zit het te bedenken maar kom er niet uit :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dotternetta
Bikkelreal schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:39:
[...]

Mooi om te zien, maar wat bedoel je met 180 graden draaien zit het te bedenken maar kom er niet uit :P
Ik heb ze nu allemaal op de kop gezet. Of was dat niet de oplossing?
De stroom loopt er nu wel gemakkelijker uit! 👍🏼

[ Voor 7% gewijzigd door dotternetta op 15-08-2025 17:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jacqui
Bikkelreal schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:39:
[...]

180 graden verticaal :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die opmerkingen had ik al wel verwacht, mooi voorspelbaar ;)

Heb de bovenste onderop geplaatst, de op 1 na bovenste als op 1 na onderste, de 3e van boven de 3e van onderen en de onderste zit nu bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:28:
[...]

Ik van 5 naar 100%, er zou wat meer in moeten gaan
Jij hebt ook 3 batterijen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:10
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:00:
Die opmerkingen had ik al wel verwacht, mooi voorspelbaar ;)

Heb de bovenste onderop geplaatst, de op 1 na bovenste als op 1 na onderste, de 3e van boven de 3e van onderen en de onderste zit nu bovenop.
Ik was hier al met de geodriehoek in de weer om dit voor mezelf te verklaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polvo176
Even een weekoverzicht met het verschil tussen de Shelly en Zendure P1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wx_ZoGObwCTAh0rlGsCfDP8rTDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9fyOURzTIpK6TZfJnXjS0DC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
Jnaaazer schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:21:
[Afbeelding]

Ik krijg nu opeens deze te zien, van versie v1.0.6 naar v1.0.6 😜
Grappig, hier ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
Deze wilde ik nog even delen. Ik heb een dashboard gemaakt om iedere accu individueel in de gaten te houden. Wat opvalt is dat de accu's die op discharging staan (ondanks dat ik in de app heb ingesteld laden tot 100%) duidelijk bezig zijn (of althans BMS).

Batterij 1, begon met een -0.3A / 15W draw en begint al iets te zakken naar -0.2A en 10W, 5 en 6 begonnen op -0.2A / 10W en zijn inmiddels al gezakt (vermoedelijk bijna klaar) naar -0.1A / 4W. Ik heb eerder een lange sessie gedaan van meer dan 12 uur maar altijd "onderbroken".

Voor de beeldvorming, de 3 accu's die op "Sleeping" staan, heb ik individueel getest. Allemaal identieke charge van 3.14kWh van 5-100%, op de HW Energy Socket zelfs iets hoger omdat die ook de controller en fan etc meeneemt. Discharge was 2.8kWh op 1000W, en 2.56kWh op 2000W (je bent minder efficient met hoge waardes en een enkele accu).

Ik denk dat ondanks dat het erg verleidelijk is om een discharge te doen op de juiste momenten, dat het process gewoon is een volle re-charge, laden tot 100, 100-5, 5-100 met een vaste ingestelde waarde en niet via NoM. Het laden niet uitschakelen en wachten (wellicht een aantal dagen) tot ze allemaal een Sleeping status hebben (state 0 via de properties page). Ik zal eenmaal als ze klaar zijn nogmaals een discharge/charge uitvoeren van de complete set en hier de bevindingen melden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcZVFgm3RqL_lYWuLzCj_dkNMBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyVpxupy1lL5QQGyDGfyhhGJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:36:
Even een weekoverzicht met het verschil tussen de Shelly en Zendure P1

[Afbeelding]
Wat zien we hier precies? Een legenda ontbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:58:
[...]

Wat zien we hier precies? Een legenda ontbreekt.
Ik dacht dat het wel duidelijk was, je ziet terug levering overdag en NOM inde nacht.
De NOM 's nachts is zichtbaar beter met de P1
Het is wel sterk in elkaar gedrukt, dus niet erg gedetailleerd, maar het verschil is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:06:
[...]

Ik dacht dat het wel duidelijk was, je ziet terug levering overdag en NOM inde nacht.
De NOM 's nachts is zichtbaar beter met de P1
Het is wel sterk in elkaar gedrukt, dus niet erg gedetailleerd, maar het verschil is duidelijk.
Ah, zat ook naar de rode lijn te kijken :)

NOM is idd een stuk netter. Verschil tussen digitale en analoge meting. Heb je al de 1 seconde firmware erop of nog 3 seconden? Want dan kan ie met 1 seconde nog netter worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 15-08-2025 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:13:
[...]

NOM is idd een stuk netter.
Die rode lijn kan ik helaas niet uitschakelen, is de kosten lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Zendure 3CT meter heeft op de groepenbewaking na - die ik niet gebruik - hier nu ook geen toegevoegde waarde meer door de Zendure P1 en al aanwezige Shelly Pro 3EM die veel breder wordt ondersteund. Ga die maar uit de meterkast halen en verkopen.

Tenzij er nog iets met ZenLink is dat ik over het hoofd zie. Maar met lokale MQTT / ZenSDK heeft dat toch ook geen toegevoegde waarde meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:21
[...]

NOM is idd een stuk netter. Verschil tussen digitale en analoge meting. Heb je al de 1 seconde firmware erop of nog 3 seconden? Want dan kan ie met 1 seconde nog netter worden.
Is de V1.0.3 de 1 seconde firmware? Hopelijk pushen ze deze zsm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chupachups schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:00:
[...]

Is de V1.0.3 de 1 seconde firmware? Hopelijk pushen ze deze zsm.
Ja. Maar .4 is ook al uit (zit zelf nog op .2), dus verwacht dat .5 voor het grote publiek wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 15-08-2025 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
[...]

Heb je al de 1 seconde firmware erop of nog 3 seconden? Want dan kan ie met 1 seconde nog netter worden.
Dit is nog de 3 seconden firmware 1.02

[ Voor 8% gewijzigd door Polvo176 op 15-08-2025 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:01:
[...]

Dit is nog de 3 seconden firmware 1.02
Hier ook deze versie.
Vandaag was nom minder netjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sp4gH34tVbl9eqdYajUJr8Qe3mE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMkSSCp8Y1D4wqLCKOypJhl1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Nu zijn hier veel die HA gebruiken om buiten de Zendure app om allerlei zaken te kunnen sturen en regelen.
Maar zijn er ook Homey Pro gebruikers die Zendure geïntegreerd hebben?
Ergens voel ik er wel voor om met een van die twee aan de slag te gaan, niet zo zeer om te sturen, maar meer om alle data op 1 plek te hebben.
Als Noob op dit gebied lijkt mij Homey pro makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_mU6MxJeGb5Vtz5R-QoPIeaTN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IBW9MJW82I2Q7rPWeoJ9W7y.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij heeft 1 batterij geen zin meer om te ontladen.

Maar ff opnieuw opgestart en nu wordt de derde met prio ontladen gelukkig :)

[ Voor 8% gewijzigd door CopyCatz op 15-08-2025 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De afgelopen periode heb ik 5x Hyper 2000 verkocht en wow, wat een enorme daling in interesse en prijs. Zoals weleens eerder gezegd vond ik het belangrijk om bij de nieuwste generatie producten te blijven omdat die mede bijdragen aan de ROI van het handelen in stroom, maar dat blijkt nu ook wel. De laatste 2 Hypers die ik heb verkocht zitten zo'n 25-35% onder de waarde van 2-3 maanden geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:21:
De afgelopen periode heb ik 5x Hyper 2000 verkocht en wow, wat een enorme daling in interesse en prijs. Zoals weleens eerder gezegd vond ik het belangrijk om bij de nieuwste generatie producten te blijven omdat die mede bijdragen aan de ROI van het handelen in stroom, maar dat blijkt nu ook wel. De laatste 2 Hypers die ik heb verkocht zitten zo'n 25-35% onder de waarde van 2-3 maanden geleden...
Ah, dus die Hyper die hier nog op de plank ligt kan ik beter op reserve houden.
Nu wordt er ook flink gesjoemeld met die prijzen, koop ik een losse Hyper dan kost die bijna 490 euro, maar koop in hem met een batterij dan is het nog 230 euro, meer dan de helft minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:29:
[...]

Ah, dus die Hyper die hier nog op de plank ligt kan ik beter op reserve houden.
Nu wordt er ook flink gesjoemeld met die prijzen, koop ik een losse Hyper dan kost die bijna 490 euro, maar koop in hem met een batterij dan is het nog 230 euro, meer dan de helft minder.
Hangt er van af, als ze te koop blijven én verder in prijs dalen dan kan je ze beter van de hand doen.

2e hands is op dit moment 200 de max waarvoor ze weg gaan, terwijl ik enkele weken geleden nog een paar keer 300 heb gezien.

Afgaande op een aantal statistieken en observaties vermoed ik dat vooral de 2400AC heel erg hard gaat ten koste van de SF800Pro en Hyper. Een 3600AC zou wel een super mooie optie zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 15-08-2025 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand anders ook dit bericht van Zendure op LinkedIn gezien? Benieuwd welk product ze bedoelen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNlBR_mZekl6OoZ251WnVespbG8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/K51CZJDN7GhjgnVNadp6FYeR.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:33:
[...]

Hangt er van af, als ze te koop blijven én verder in prijs dalen dan kan je ze beter van de hand doen.

2e hands is op dit moment 200 de max waarvoor ze weg gaan, terwijl ik enkele weken geleden nog een paar keer 300 heb gezien.

Afgaande op een aantal statistieken en observaties vermoed ik dat vooral de 2400AC heel erg hard gaat ten koste van de SF800Pro en Hyper. Een 3600AC zou wel een super mooie optie zijn.
Tja, als je steeds het nieuwste wilt hebben.
Als ik de hypers weg doe moet ik er een 800 of 2400AC voor terug kopen en moet er een bak geld bij.
Volgend jaar komt er vast wel weer een nieuw model uit en blijf je bezig.
Ik heb hem gekocht met het idee dat hij 15 jaar mee moet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:38:
Iemand anders ook dit bericht van Zendure op LinkedIn gezien? Benieuwd welk product ze bedoelen :)

[Afbeelding]
Krijgen we maandag als het goed is meer info over is door onze contactpersoon aangegeven. Als ik wat hoor laat ik het weten. In aanloop naar IFA 2025 expo in Berlijn.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:41:
[...]

Als ik de hypers weg doe moet ik er 800 of 2400AC voor terug kopen en moet er een bak geld bij.
Volgend jaar komt er vast wel weer ene nieuw model uit en blijf je bezig.
Gaat mij niet per se om het nieuwste, waar ik op focus:
  • Hogere RTE
  • Lagere kWh prijs
  • Hoger vermogen
  • Lokale aansturing
Als je slim inkoopt en slim verkoopt kan je door op de juiste momenten te verkopen met meer vermogen en meer capaciteit eindigen. Upgraden kost dan geen geld, maar levert extra vermogen en extra capaciteit op.

Erg belangrijk om de kostprijs van bijv. AB2000X vs AB3000X te monitoren. Door creatief te shoppen kan je nu een AB3000X voor 615 Euro kopen, terwijl ik eind 2024 nog 4x AB2000S a 674 Euro/stuk heb gekocht. Een AB2000S gaat nu weg voor 500-525 Euro, maar verkoop je bijv. 3x AB2000S voor 1500 Euro, dan koop je daar 2.4x AB3000X voor terug, waardoor je er met kWh's op vooruit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:45:
[...]

Krijgen we maandag als het goed is meer info over is door onze contactpersoon aangegeven. Als ik wat hoor laat ik het weten. In aanloop naar IFA 2025 expo in Berlijn.
Ik heb de vraag daar uiteraard ook al uit staan :D

De cooler kwam hier overigens als een verrassing, begreep dat die voor de contactpersoon ook sneller publiek was gemaakt dan verwacht. Heel benieuwd wat er nog meer in het vat zit de komende tijd. De productlijn is wel redelijk vernieuwd inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:59:
[...]

Ik heb de vraag daar uiteraard ook al uit staan :D
De IFA 2025 expo is voor Zendure uitgelezen moment om nieuwe innovaties te tonen en dat wordt zo al beetje voor beetje geteased. Wat ik begreep ook echt een nieuw product (los van stekkerbatterij productgroep) En daarnaast gaan ze ook een nieuwe stekkerbatterij device showen in Berlijn.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:07

ja3

Just my 2 cents maar ik zou het waarderen als vergelijkingen in dit topic worden gedaan op basis van prijzen die voor iedereen beschikbaar zijn en waar nodig inclusief de installatiekosten. Verder top als je persoonlijk voordeel hebt natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja3 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:17:
Just my 2 cents maar ik zou het waarderen als vergelijkingen in dit topic worden gedaan op basis van prijzen die voor iedereen beschikbaar zijn en waar nodig inclusief de installatiekosten.
Dat is exact wat hier wordt gedaan. Je weet dat je BTW kunt terugvragen op thuisaccu's die met dynamische tarieven kunnen handelen?

Edit: En als je kunt aantonen dat je een dynamisch contract hebt uiteraard.

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 15-08-2025 23:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dotternetta
Ik heb liever dat ze eerst hun energie steken in het perfectioneren van de AC2400 en de P1 dan in nieuwe producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:23:
Ik heb liever dat ze eerst hun energie steken in het perfectioneren van de AC2400 en de P1 dan in nieuwe producten
Ze hebben volgens mij voldoende ontwikkelcapaciteit om beide te kunnen doen.

1 nieuw product waarvan ik weet is interessant, vooral qua prijs vs bestaande producten en is een heel logisch product. Een ander product ben ik nog niet van op de hoogte, maar de software, firmwares, etc. delen wel heel veel en ieder nieuw product vereist dus niet per se heel veel extra ontwikkelcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:07

ja3

Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:21:
[...]

Dat is exact wat hier wordt gedaan. Je weet dat je BTW kunt terugvragen op thuisaccu's die met dynamische tarieven kunnen handelen?

Edit: En als je kunt aantonen dat je een dynamisch contract hebt uiteraard.
Bedankt, zou wel handig zijn dat zo nu en dan te vermelden. Voor mij geen optie, vind het teveel gedoe voor het voordeel maar dat mag iedereen zelf bepalen natuurlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ja3 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:35:
[...]

Bedankt, zou wel handig zijn dat zo nu en dan te vermelden. Voor mij geen optie, vind het teveel gedoe voor het voordeel maar dat mag iedereen zelf bepalen natuurlijk. :)
Zie ook https://de-centrale.nl/particulieren/btw-terugvragen/. Belangrijkste is vaak dat het dynamische energiecontract op naam staat van de besteller van de omvormer en accu's, dan is de aanvraag relatief simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:37:
[...]

Zie ook https://de-centrale.nl/particulieren/btw-terugvragen/. Belangrijkste is vaak dat het dynamische energiecontract op naam staat van de besteller van de omvormer en accu's, dan is de aanvraag relatief simpel.
En handelen met stroom die je terug drukt op het net moet je btw aangifte doen.
https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw
Of ik moet het mis hebben.
Ik doe lekker nom en hou het voor eigen gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peterbier schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:57:
[...]

En handelen met stroom die je terug drukt op het net moet je btw aangifte doen.
https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw
Of ik moet het mis hebben.
Ik doe lekker nom en hou het voor eigen gebruik.
Nee, je komt in de KOR terecht, de kleine ondernemers regeling en hoeft daarom geen BTW-aangifte te doen. Eenmaal aangevraagd = klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 16-08-2025 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 00:04:
[...]

Nee, je komt in de KOR terecht, de kleine ondernemers regeling en hoeft daarom geen BTW-aangifte te doen. Eenmaal aangevraagd = klaar.
Oke duidelijk.
Ik wou de link wel even delen staat wel wat info in.
Ik heb nog ruim 2 jaar vast contract dus handelen doe ik toch niet.
Wat is het nieuwe Zendure product.😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bikkelreal
Net een test gedaan met ontladen van 100%-5% met 2 2400AC en 8 batterijen 23KW
Beide units met 2000W ontladen, er kwam 19KW uit.

Aangezien 5% geen 5% is maar 10%+ is als je naar de rest spanningen van de batterij kijkt is dit goed.
23KW * 0,92(verlies)=21,16KW 90% van 21,16KW = 19,044KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
Bikkelreal schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 00:08:
Net een test gedaan met ontladen van 100%-5% met 2 2400AC en 8 batterijen 23KW
Beide units met 2000W ontladen, er kwam 19KW uit.

Aangezien 5% geen 5% is maar 10%+ is als je naar de rest spanningen van de batterij kijkt is dit goed.
23KW * 0,92(verlies)=21,16KW 90% van 21,16KW = 19,044KW
Prima cijfers. Ik heb het dieptepunt bereikt denk ik. Vanmorgen handmatig ontladen aangezet toen er nog 25% in zat, hij zit nu op 5%. Totaal 9,95kwh eruit (capaciteit 17,28).
Heb net alles even uit HA gehaald en HEMS weer aangezet. Zou geen verschil moeten maken maar toch maar eens kijken wat daar voor cijfers uit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:38:

[Afbeelding]
“a seamless extension of Zendure’s green energy ecosystem, set to transform how you power your daily life by connecting home, energy, and outdoor living.”

Een ev laadpaal? Ben benieuwd iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
martinvdm schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:21:
[...]

“a seamless extension of Zendure’s green energy ecosystem, set to transform how you power your daily life by connecting home, energy, and outdoor living.”

Een ev laadpaal? Ben benieuwd iig
Een fiets met een omvormer er in voor in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

gielz schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:27:
[...]

Een fiets met een omvormer er in voor in de tuin.
Ja 🤣. Een parasol met zonnepanelen erin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:56
Iemand die al van zijn Zendure p1 meter af wil? Heb geen zin om, als ik bestel, twee maanden te moeten wachten op dat ding…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
Iemand interesse in een 2400AC met 1x AB3000X, een collega van mij had er 2 besteld.
Hij gaat er nu 1 gebruiken , omdat hij een 1 fase huisaansluiting heeft.
Nieuw in doos, nog geseald. Graag een PM.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Recent liet ik een stekker zien van een 25m 2.5mm2 kabel die ik een aantal keren op vakantie heb gebruikt om de EV mee te laden. De lader kan dat op max 12-13A, maar selecteer altijd 10A, dus laten we zeggen max 2300 Watt.

Zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6wBHThBBjPIsC-InsPQPs6MmXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkkrZfNUa8Cvsr2hDMRxy3Ag.jpg?f=fotoalbum_large

Even opengemaakt en beide adereindhulzen eruit gehaald om het verschil te kunnen zien. Die om de bruine draad is nog netjes, die om de blauwe is deels gesmolten/verbrand. Nooit voor iets anders gebruikt, de adereindhuls zat ook goed vast. Oorzaak? Vermoed langdurige belasting met toch iets dat daar niet goed heeft gezeten. Fijn om te zien dat het wel smelt, maar (nog) niet in brand is geëindigd. Het was overigens ook geen goedkope flutkabel.

Koop goede spullen, controleer zo nu en dan of alles nog goed zit en er goed uit ziet, neem passende maatregelen en ga er serieus mee om, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkSewopoyV9dlK18QJ-Zjz8E6DU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7eYUOFBvXFFWDk5oH8P20SGk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
avdwerf schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:18:
[...]

Prima cijfers. Ik heb het dieptepunt bereikt denk ik. Vanmorgen handmatig ontladen aangezet toen er nog 25% in zat, hij zit nu op 5%. Totaal 9,95kwh eruit (capaciteit 17,28).
Heb net alles even uit HA gehaald en HEMS weer aangezet. Zou geen verschil moeten maken maar toch maar eens kijken wat daar voor cijfers uit gaan komen.
Ik heb er ook maar 10KW eruit kunnen halen, toen ik in die week 1 2400AC en 6 batterijen had.
Zie mijn post van 26 jullie+-

Nu heb ik al een tijdje 2 2400ac 8 batterijen, dus met die zelfde 6 batterijen en twee extra gaat het goed.
Denk dat er niets met de batterijen aan de hand is maar met de software als je er 6 op elkaar stapelt.

Je kunt dit ook testen met bv met minder batterijen te stapelen, om het echt uit te sluiten of er een defecte bij zit.

Je zou toch dit moeten hebben.
17KW * 0,92(verlies)=15,6KW 90% van 15,6KW = 14KW+-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
Taro schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:26:
Recent liet ik een stekker zien van een 25m 2.5mm2 kabel die ik een aantal keren op vakantie heb gebruikt om de EV mee te laden. De lader kan dat op max 12-13A, maar selecteer altijd 10A, dus laten we zeggen max 2300 Watt.

Zag er zo uit:
[Afbeelding]

Even opengemaakt en beide adereindhulzen eruit gehaald om het verschil te kunnen zien. Die om de bruine draad is nog netjes, die om de blauwe is deels gesmolten/verbrand. Nooit voor iets anders gebruikt, de adereindhuls zat ook goed vast. Oorzaak? Vermoed langdurige belasting met toch iets dat daar niet goed heeft gezeten. Fijn om te zien dat het wel smelt, maar (nog) niet in brand is geëindigd. Het was overigens ook geen goedkope flutkabel.

Koop goede spullen, controleer zo nu en dan of alles nog goed zit en er goed uit ziet, neem passende maatregelen en ga er serieus mee om, een ongeluk zit in een klein hoekje.
[Afbeelding]
Dan heeft deze niet goed vast gezeten, je kan zeggen " Wakkelcontact" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
Vandaag met alle bewolking wist de AC2400 m met de Shelly het allemaal even niet meer. Ging van ontladen met 1800W naar opladen met 1800W en alles ertussenin, terwijl zonnepanelen zo nu en dan 500W leveren.

Ging echt alle kanten op, heb de boel nu maar op een base load gezet totdat het zonnetje er wat meer doorheen komt.

Meer mensen hier last van in combinatie met de Shelly? En met de P1 meter juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
xobdorp schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:18:
Iemand die al van zijn Zendure p1 meter af wil? Heb geen zin om, als ik bestel, twee maanden te moeten wachten op dat ding…
Waarom koop je niet bij een reseller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xobdorp
dotternetta schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:23:
[...]

Waarom koop je niet bij een reseller?
Heb al een bericht gestuurd naar stekker-batterij.nl om te vragen hoe de voorraad daar is. 🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

xobdorp schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:22:
Vandaag met alle bewolking wist de AC2400 m met de Shelly het allemaal even niet meer. Ging van ontladen met 1800W naar opladen met 1800W en alles ertussenin, terwijl zonnepanelen zo nu en dan 500W leveren.

Ging echt alle kanten op, heb de boel nu maar op een base load gezet totdat het zonnetje er wat meer doorheen komt.

Meer mensen hier last van in combinatie met de Shelly? En met de P1 meter juist niet?
Yep heb ik ook. Vermoedelijk omdat er af en toe overschot is, af en toe niet en je vraag van huis. Dan gaat het heen en weer.

[ Voor 9% gewijzigd door martinvdm op 16-08-2025 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
martinvdm schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:29:
[...]

Yep heb ik ook. Vermoedelijk omdat er af en toe overschot is, af en toe niet en je vraag van huis. Dan gaat het heen en weer.
Ik merk ook stuiter gedrag, maakt niet uit of de Shelly of de P1 meter wordt gebruikt.
Ik heb wel vaker weinig zon gehad, maar dit nog niet eerder zo gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SF1hp6FEwWqGcrsUWP8BJ9GhJ5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmkOsPlGWCJ8sohjb9tc0k3m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 17-08 16:33
Polvo176 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:41:
[...]

Als ik de hypers weg doe moet ik er een 800 of 2400AC voor terug kopen en moet er een bak geld bij.
Volgend jaar komt er vast wel weer een nieuw model uit en blijf je bezig.
Idem hier, wordt anders wel een zeer dure hobby :) .
De hypers laden/ontladen met 2400W en mocht er eentje sneuvelen, dan kun je nog verder met 100% capaciteit en het halve vermogen om te laden/ontladen. Na enkele maanden vervangen door een 2400AC is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Taro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:00:
[...]

Ja. Maar .4 is ook al uit (zit zelf nog op .2), dus verwacht dat .5 voor het grote publiek wordt.
Ik heb eergisteren een support ticket aangemaakt omdat NOM totaal niet werkt op mijn SF800pro met P1. Zie nu ook weer, screendump. zodra ik de slimme meter modus activeer schiet de SF800 naar 800W terugleveren, ongeacht de daadwerkelijk meetwaarden van de P1. De fase meting wordt wel correct doorgegeven, de optelling van het totaal vermogen klopt niet zodra op fase 3 teruggeleverd wordt. Heel irritant, ik heb nu precies niks aan de NOM modus, sterker nog, dit kost me geld vanwege onnodige TLB. Nog geen reactie gehad van support, hopelijk lossen ze dit snel op. Ik kreeg wel een enquête over de P1, kennelijk ben ik niet de enige met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Chupachups schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:54:
[...]

Ik heb eergisteren een support ticket aangemaakt omdat NOM totaal niet werkt op mijn SF800pro met P1. Zie nu ook weer, screendump. zodra ik de slimme meter modus activeer schiet de SF800 naar 800W terugleveren, ongeacht de daadwerkelijk meetwaarden van de P1. De fase meting wordt wel correct doorgegeven, de optelling van het totaal vermogen klopt niet zodra op fase 3 teruggeleverd wordt. Heel irritant, ik heb nu precies niks aan de NOM modus, sterker nog, dit kost me geld vanwege onnodige TLB. Nog geen reactie gehad van support, hopelijk lossen ze dit snel op. Ik kreeg wel een enquête over de P1, kennelijk ben ik niet de enige met problemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mtafg80f6ptENJPv4YHav_GDSW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNeqLsZYWNdQ1OxuutEaVdfU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
De teruglevering op fase 3 is overigens veel hoger dan de PV productie en wordt dus veroorzaakt door onnodig ontladen van de SF800pro ( geen NOM bedrijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Polvo176 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:40:
[...]

Ik merk ook stuiter gedrag, maakt niet uit of de Shelly of de P1 meter wordt gebruikt.
Ik heb wel vaker weinig zon gehad, maar dit nog niet eerder zo gezien.
[Afbeelding]
Ik ben eigenlijk benieuwder hoe de zon bij jou in de douche schijnt 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
martinvdm schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:41:
[...]

Ik ben eigenlijk benieuwder hoe de zon bij jou in de douche schijnt 🤣
Is het warmste plekje in huis 😀met de zon er op.
Maar de zonnepanelen liggen op de dakkapel van de douche.
Die zijn al van 2003.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Ben benieuwd, vanaf 5% tot 62% 5,7 kWh from grid, als dat zo doorgaat kom ik op 10 kWh met 3 accu's 🤔 Volgens mij is mijn SOC van de hobbel, wat eigenlijk niet zou mogen met elke dag redelijk lang op 100%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nq6i6Co71DBfNruYHWzQaZvJJV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUEuZXllgZSqlhLHz2AYx42p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door dotternetta op 16-08-2025 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:01:
Ben benieuwd, vanaf 5% tot 62% 5,7 kWh from grid, als dat zo doorgaat kom ik op 10 kWh met 3 accu's 🤔 Volgens mij is mijn SOC van de hobbel, wat eigenlijk niet zou mogen met elke dag redelijk lang op 100%

[Afbeelding]
4.6 kWh geladen. Van 10% naar nu 58%. 3 batterijen ook.

Edit : Sta niet max vermogen te laden.

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 16-08-2025 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Devke schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:23:
[...]

4.6 kWh geladen. Van 10% naar nu 58%. 3 batterijen ook.

Edit : Sta niet max vermogen te laden.
Gisteren de accu's 180° gedraaid 😉
Het begin lijkt mooi 1 op 1 te gaan, 10% = 1 kWh. Hier op 1500W nu

[ Voor 18% gewijzigd door dotternetta op 16-08-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:34:
[...]

Het begin lijkt mooi 1 op 1 te gaan, 10% = 1 kWh. Hier op 1500W nu
1200 W hier. Heb daarvoor even op 1800 gezeten. Auto staat te laden, wasjes, vaatwasser.... dus geen max even om auto prio te geven. Dynamisch is tot 17 uur laag. Denk niet dat hij vol zit straks. Fair vergelijk is laden met hezelfde vermogen en zelfde SoC stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 17-08 16:33
Polvo176 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:40:
[...]

Hier ook weer zo'n dagje ...
Constant zon, bewolkt, zon, bewolkt, ...
Wanneer dan bvb de boiler aan het opladen is, komen de batterijen telkens hopeloos achter, en lijkt het inderdaad of ze aan het stuiteren zijn en dit zowel met P1 als Shelly.
NOM bij wisselende zon en bewolking werkt nog niet zoals het hoort.
In de slimme meter modus het 'AC-laden starten' uitzetten, maakt het iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Nou, schiet mij maar lek!

Gisteren 7,8 kWh in 95% geladen daarna accu's verwisseld, alleen bovenste gewisseld met de onderste. Wie kan dit verschil verklaren?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CC6yQ2-qf83L7UD2KVvHnIzJdxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nuf2Lqm1mRdGBfvgK4f0dRen.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cfc_OVUwyFy7WqnFydy3Ep474_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9sRsewpMgwZT8Oy0QKGldQJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:21:
Nou, schiet mij maar lek!
Gisteren 7,8 kWh geladen daarna accu's verwisseld, alleen bovenste gewisseld met de onderste. Wie kan dit verklaren?[Afbeelding][Afbeelding]
Misschien mis ik hem even hoor. 9 kWh is prima denk ik toch? Alleen waarom je gister dan met bijna 8 en dezelfde SoC verandering uit de voeten kunt? Ik heb dat hier (nog) niet gezien. Bug in laatste software? Ik zag van de week ook een afbeelding van iemand die pijltjes had gezet bij de uitlijning van de batterij randen. Of dit ermee te maken heeft? In principe verwacht je plug and play en geen speling.

Ik heb hier nu 75% geladen en 7,2 kWh geladen. (Dit is dan van 10% naar 85% nu).

Pagina: 1 ... 109 ... 119 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.