Het voordeel is, verwacht ik, dat de relais worden bediend terwijl er weinig tot geen vermogen loopt. Een relais in bijvoorbeeld een wasmachine krijgt flinke klappen te verduren: telkens zo’n 2 kW ineens. Bij een omvormer van Zendure is dat niet het geval; die schaalt het vermogen op en af voordat het relais wordt geschakeld.mrme12345 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:14:
[...]
Ja dat is toch tricky zoveel relais schakelingen dag in dag uit. Dat zou op die manier wel eens het meest kwetsbare onderdeel van de zendure kunnen worden. Wat ik zelf doe is dat als ik NOM draai ik altijd 10w laat leveren of dat nu nodig is of niet, dan kan die van daaruit direct een hogere load geven. En tegelijkertijd worden mijn batterijen geladen vanuit de zonnepanelen. Dus wat jij doet is eigenlijk smart matching, beide kanten op, terwijl mijn node red zich richt op verbruik compenseren (en laden regel ik zelf apart of via pv of via andere node red).
Want als je de omvormer aanzet, zie je het vermogen van 0 oplopen naar het ingestelde vermogen.
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.