Niet zozeer rook ,maar roetfilter.
Is dit een poepstoel? (en visgraat in de badkamer?)

Verder echt geen idee wat ik van dit huis moet vinden. Of het nou enige vorm van charme heeft of smakeloze oude troep is....

3 lengtes op rij:

Boobs!

Huis te koop: Meijelsedijk 169 6035 RJ Ospel | Funda

Verder echt geen idee wat ik van dit huis moet vinden. Of het nou enige vorm van charme heeft of smakeloze oude troep is....

3 lengtes op rij:

Boobs!

Volgens Google Maps zit er een 'Antique Store'.henri86 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:36:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is zeker een vibe....henri86 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:36:
Tsja uuhhh, zo kan het ook.. Maar ik denk dat de meeste mensen iets anders verwachten bij "Royale vrijstaande woonboerderij met kapschuur, tuinhuis en zwembad"..

Huis te koop: Heerenveenseweg 210 8488 AK Nijeholtwolde | Funda

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
FTFYFanta schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:31:
Tsja uuhhh, zo kan het ook.. Maar ik denk dat de meeste mensen iets anders verwachten bij "Royale vrijstaande woonboerderij met kapschuur, tuinhuis en OVERDEKT zwembad"..
WOZ was 690.000 op 1 januari. Vraagprijs 1.190.000. Even cashen dus...
Die honderd meter van de weg lijkt me ook wat overdreven, of wellicht op de mannelijke manier gemeten. Volgens Google hooguit een meter of 70.Fanta schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:31:
Tsja uuhhh, zo kan het ook.. Maar ik denk dat de meeste mensen iets anders verwachten bij "Royale vrijstaande woonboerderij met kapschuur, tuinhuis en zwembad"..
[Afbeelding]
Hout en vocht gaan toch niet zo goed samen?Fanta schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:31:
[Afbeelding]
Als ik nou hier achter het bosje ga zitten dan kom ik niet op de foto. Oh wacht, het is een 360 fotorobotomizer schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:52:
Ik stop met zoeken, deze wordt het.
(i wish)
Huis te koop: Heuvellaan 1 8191 JJ Wapenveld | Funda
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er zijn anders nog schuren zat bij dit huis (en land).Fanta schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:31:
[Afbeelding]
Van klussen krijg je grijze haren
Voor zoveel glas valt het energielabel me nog mee.mathy_ schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:11:
Huis te koop: Veldweg 73 8051 NP Hattem | Funda
Zonder kijken hoe elke welke periode komt deze woning?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jaren '50mathy_ schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:11:
Zonder kijken hoe elke welke periode komt deze woning?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja als je de kozijnen en het hout ziet zou je denken dat het een gymzaal is die in de jaren 70 is omgebouwd tot woning. Maar dat blijkt heel anders te zijn.mathy_ schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:11:
Zonder kijken, uit welke periode komt deze woning?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ondanks dat ik op Veldweg had gezocht, kwam hij niet naar voren.BSH schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:17:
Stond in 2023 ook al te koop
Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023
Maar het is dus een niet makkelijk verkoopbaar Huis. Zo lang leeg staan heeft het huis geen goed gedaan. Ik was gister in die wijk, prachtige woningen daar, en midden in het bos.
Maar deze valt daar wel buiten.
[ Voor 3% gewijzigd door mathy_ op 09-10-2025 06:52 ]
Best een leuk huis te koop in Amersfoort
:strip_exif()/f/image/7BzUekirdvFDyHUhnbOZJFKY.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar wacht. De andere kant is niet zo sfeervol
:strip_exif()/f/image/FvNnBPxj3BQFLdMXPJlMUwYN.jpg?f=fotoalbum_large)
Het huis blijkt te liggen op een soort semi-industrieterrein. 10 minuten fietsen van het bruisende centrum van Amersfoort. Wel met een pedelec op de hoogste stand
/f/image/A5nAiArYqP0vbcOZaA2bCwWW.png?f=fotoalbum_large)
Het bad is nog nooit gebruikt. Of hooguit gevuld met emmers
:strip_exif()/f/image/VUy2sNYJR1FWarwWEz1EHfqr.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/deta...s-hogeweg-239-b/89546870/
:strip_exif()/f/image/7BzUekirdvFDyHUhnbOZJFKY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FvNnBPxj3BQFLdMXPJlMUwYN.jpg?f=fotoalbum_large)
Het huis blijkt te liggen op een soort semi-industrieterrein. 10 minuten fietsen van het bruisende centrum van Amersfoort. Wel met een pedelec op de hoogste stand
/f/image/A5nAiArYqP0vbcOZaA2bCwWW.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VUy2sNYJR1FWarwWEz1EHfqr.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kan dit huis van de weg niet zien, of i.i.g. nauwelijks.mathy_ schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 06:48:
Ondanks dat ik op Veldweg had gezocht, kwam hij niet naar voren.
Maar het is dus een niet makkelijk verkoopbaar Huis. Zo lang leeg staan heeft het huis geen goed gedaan. Ik was gister in die wijk, prachtige woningen daar, en midden in het bos.
Maar deze valt daar wel buiten.
Wij zoeken ook in die regio, en in die prijsklasse. Mijn vrouw vindt het geweldig, ik zie bij dit huis overal uitdagingen (bijvoorbeeld: de architect leeft nog… )
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Het is 3,5 km fietsen, dat kan op een gewone fiets ook in 10 minuten (als de stoplichten mee zitten)Woody130 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 07:10:
10 minuten fietsen van het bruisende centrum van Amersfoort. Wel met een pedelec op de hoogste stand
De 'kraan' zit verstopt net achter het plankje. Als je kijkt op andere foto's zie een chrome blob zitten. Dat is het vulpunt. Heel strak en mooi naar mijn idee! Maar even je haar wassen is wel een uitdaging...Woody130 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 07:10:
[Afbeelding]
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Welke foto bedoel je. Ik zie de kraan op geen van de 3 foto's. Die chromen knop is toch de overloop?EJonk schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:55:
[...]
De 'kraan' zit verstopt net achter het plankje. Als je kijkt op andere foto's zie een chrome blob zitten. Dat is het vulpunt. Heel strak en mooi naar mijn idee! Maar even je haar wassen is wel een uitdaging...
:strip_exif()/f/image/YSxrU7hANoM4ApmDt5U49bAW.png?f=user_large)
Misschien wordt het bad anders gevuld?
Dat is dus 21 km/u. Onderweg heb je 4 drukke kruisingen met verkeerslichtenEärendil schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 07:49:
[...]
Het is 3,5 km fietsen, dat kan op een gewone fiets ook in 10 minuten (als de stoplichten mee zitten)
[Afbeelding]
mathy_ schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:11:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Overloop en kraan in één. Zie https://www.tegeldepot.nl...voor-oberon-ligbad-chroom bijvoorbeeld.Woody130 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:17:
[...]
Welke foto bedoel je. Ik zie de kraan op geen van de 3 foto's. Die chromen knop is toch de overloop?
[Afbeelding]
Misschien wordt het bad anders gevuld?
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Mooi, leuk topic zo doe ik ideen op voor de volgende renovatie.EJonk schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:43:
[...]
Overloop en kraan in één. Zie https://www.tegeldepot.nl...voor-oberon-ligbad-chroom bijvoorbeeld.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Sterker nog, er zijn zelfs systemen die vanuit de afvoer in de bodem kunnen vullen..Freakie1NL schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:23:
[...]
Mooi, leuk topic zo doe ik ideen op voor de volgende renovatie.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
De renders zijn wel treurig, laat op z'n minst het hout van de buitenkant weer terugkomen in plaats van er een supergeneriek interieur van te maken.mathy_ schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:11:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die kende ik niet. Ook die vanuit de bodem nietEJonk schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:43:
[...]
Overloop en kraan in één. Zie https://www.tegeldepot.nl...voor-oberon-ligbad-chroom bijvoorbeeld.
Maar dat water komt toch niet uit het niets? Je moet toch een kraan/knop hebben om het water te laten lopen? Die knoppen zitten vaak op de badrand of in de muur. Maar in dit huis lijken die te ontbreken. Dan kun je dus nooit de kraan opendraaien en kan er nooit water in het bad stromen.EJonk schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:43:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk push to open - push to closeRubbergrover1 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:59:
[...]
Maar dat water komt toch niet uit het niets? Je moet toch een kraan/knop hebben om het water te laten lopen? Die knoppen zitten vaak op de badrand of in de muur. Maar in dit huis lijken die te ontbreken. Dan kun je dus nooit de kraan opendraaien en kan er nooit water in het bad stromen.
Ik snap de focus op het wel of niet werken van het badWoody130 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 07:10:
Best een leuk huis te koop in Amersfoort
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
LET OP! De bestemming betreft ‘gemengd’ en de woning is aangeduid als bedrijfswoning. Dit betekent dat er een KvK inschrijving van toepassing moet zijn om hier te kunnen wonen en werken. Zie het omgevingsplan voor de specifieke regels.
Dit soort ideeën maken dat mijn gasten niet in staat zijn om zelfstandig gebruik te maken van mijn badkamer 🤣Freakie1NL schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:23:
[...]
Mooi, leuk topic zo doe ik ideen op voor de volgende renovatie.
Vermoed dat de bedieningsknoppen 'praktisch' weggewerkt zijn in de hoekRubbergrover1 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:59:
[...]
Maar dat water komt toch niet uit het niets? Je moet toch een kraan/knop hebben om het water te laten lopen? Die knoppen zitten vaak op de badrand of in de muur. Maar in dit huis lijken die te ontbreken. Dan kun je dus nooit de kraan opendraaien en kan er nooit water in het bad stromen.
Ik kan natuurlijk een afspraak met de makelaar. Het is maar 10 minuten fietsen van mijn huis. Dan kan ik kijken en voelen hoe het bad werkt
Graag, inclusief foto'sWoody130 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:21:
Ik kan natuurlijk een afspraak met de makelaar. Het is maar 10 minuten fietsen van mijn huis. Dan kan ik kijken en voelen hoe het bad werkt
En dan afknappen op het bad, want geen normale kraan, en dat is een noodzaak
[ Voor 12% gewijzigd door iketot op 09-10-2025 12:24 ]
Dat het een bedrijfswoning met bijbehorende voorwaarden is, is niet ongebruikelijk voor een woon-werk woning op een bedrijventerrein...jeroenkb schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:15:
[...]
Ik snap de focus op het wel of niet werken van het bad, maar....
[...]
Overigens vind ik hier de scheiding tussen werksfeer (voorkant) en woonsfeer (achterdeel, met ook een leeftuin) wel goed gedaan. Maar ik zou wel afknappen op hoe krap de slaapkamers boven overkomen. Met wanden die ongeveer bij de vloer al schuin worden, heb je veel nutteloos vloeroppervlak. Als die kamers niet al te breed zijn, houd je dan ook maar weinig bruikbare ruimte over. Dat zou ik bij een woning van een miljoen niet willen hebben.
En dan zeker foto's van een woody in het badiketot schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:23:
[...]
Graag, inclusief foto's![]()
En dan afknappen op het bad, want geen normale kraan, en dat is een noodzaak
Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!
Ik heb dit huis gebouwd zien worden (2011) en kom er bijna dagelijks langs. Zo’n mooi huis op zo’n mooie plek en ik was zo benieuwd hoe het er van binnen uit ziet. Nu staat het te koop en het stelt me niet teleur.
Huis te koop: Max Ernstlaan 8 3544 XA Utrecht | Funda
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
14k/m2 voor een woonbootje.....
Huis te koop: Morssingel 306 2312 AZ Leiden | Funda
[ Voor 28% gewijzigd door Prisma16 op 09-10-2025 19:47 ]
Is dat niet een typefout?Prisma16 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:46:
[Afbeelding]
Dacht ik eerst ook, maar op de website van de makelaar staat hetzelfde.
https://www.conductvastgo...68d119d4d7252369889fb281/
Tja goede plek in een "dure" stad met eigen aanlegsteiger. Maar hij valt voor mij af: geen glasvezel
Wel draadloos internet en gratis stroom.
spoiler:
.
Waterstroom. Als je denkt aan elektriciteit ben je af 
Je krijgt half Leiden erbij aan de perceelgrootte te zien, dan valt het best wel mee.Prisma16 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:46:
[Afbeelding]
(999999m2 perceel).
Wel echt maximale makelaarstaal: de hele tijd "welke" gebruiken waar "die" hoort. "Rijwielen", eeh fietsen. "Isolatiewaarde superieur" superieur aan? Mijn onverwarmde toilet sochtends vroeg?
Het is geen 3,5 km, randje centrum is al op ongeveer 2,5 km...Eärendil schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 07:49:
[...]
Het is 3,5 km fietsen, dat kan op een gewone fiets ook in 10 minuten (als de stoplichten mee zitten)
[Afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
WOZ wordt gebaseerd in deze gemeenten op een modelmatig bepaalde woningwaarde.StarrFire schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:46:
WOZ was 690.000 op 1 januari. Vraagprijs 1.190.000. Even cashen dus...
Dus zolang je geen taxateur over de vloer krijgt, maar je wel flink verbouwd, kan Woz-waarde totaal gaan afwijken van je OZB. Ik kijk dus wel uit 😉.
Heb ook wel gehoord dat er bewust bezwaar werd aangetekend: dan kwam taxateur langs, werd waarde verhoogd en kon er meer geleend worden voor een verbouwing of hoger ingezet bij verkoop.
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen
heel gaaf idd. Ben wel benieuwd wat het gekost heeft om te laten bouwen in 2011.Toke_gt schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:04:
Ik heb dit huis gebouwd zien worden (2011) en kom er bijna dagelijks langs. Zo’n mooi huis op zo’n mooie plek en ik was zo benieuwd hoe het er van binnen uit ziet. Nu staat het te koop en het stelt me niet teleur.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Er staan op dit moment 7 nieuwbouw woonboten te koop. Voor 8 ton krijg je in Zaandam bijna 3 keer zoveel m2, maar dan is het wel een rijtjeshuisbootFitTiv schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:57:
[...]
Je krijgt half Leiden erbij aan de perceelgrootte te zien, dan valt het best wel mee.
(999999m2 perceel).
Wel echt maximale makelaarstaal: de hele tijd "welke" gebruiken waar "die" hoort. "Rijwielen", eeh fietsen. "Isolatiewaarde superieur" superieur aan? Mijn onverwarmde toilet sochtends vroeg?
:strip_exif()/f/image/LdjttmEOhAE9obHfzCMPPF8R.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan lig je daar in the middle of nowhere
:strip_exif()/f/image/yG2OUz2L1SyZfuuqAS8TEj4e.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier krijg je Leiden erbij
Waanzinnig duur, maar wel uniek!
Denk dat jullie leiden niet kennen, is pal tegenover parkeergarage en daklozen opvang en langs een drukke weg... Je bent gek als je daar een miljoen voor betaald.
Dat weet ik niet, maar woz in 2014 was een miljoen.innova58 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:50:
[...]
heel gaaf idd. Ben wel benieuwd wat het gekost heeft om te laten bouwen in 2011.
Het zal aan mij liggen, maar ik vindt redelijk lelijk, onpersoonlijke uitstraling. T straalt meer uit dat t kantoor is van perfectionist met de maîtresse op t dak en gescheiden van de vrouw, kinderen zijn er grootste deel van de tijd niet.Toke_gt schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:04:
Op t terras alleen in je nette kleren, hooguit in witte broek met polo.
Ik ben meerdere keren door de buurt gelopen, maar zou er voor geen goud willen wonen.
Gezien de uitstraling zou t me niet eens verbazen als t een soort wisselwoning van een buitenlandse ambassade is geweest.
In het bijgebouw is een veranda met haardje en buiten keukenToke_gt schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:04:
Stiekemerds, in Utrecht mag je toch helemaal niet meer stoken
Get!em schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 23:10:
[...]
Het zal aan mij liggen, maar ik vindt redelijk lelijk, onpersoonlijke uitstraling. T straalt meer uit dat t kantoor is van perfectionist met de maîtresse op t dak en gescheiden van de vrouw, kinderen zijn er grootste deel van de tijd niet.
Op t terras alleen in je nette kleren, hooguit in witte broek met polo.
Ik ben meerdere keren door de buurt gelopen, maar zou er voor geen goud willen wonen.
Gezien de uitstraling zou t me niet eens verbazen als t een soort wisselwoning van een buitenlandse ambassade is geweest.
offtopic:
Als je gescheiden bent, heb je geen maîtresse
Als je gescheiden bent, heb je geen maîtresse
Ik snap hem ook niet. Zie enkel witte vlakken met rare hoge plint.Get!em schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 23:10:
[...]
Het zal aan mij liggen, maar ik vindt redelijk lelijk, onpersoonlijke uitstraling. T straalt meer uit dat t kantoor is van perfectionist met de maîtresse op t dak.
De ruimtes worden verder ingevuld door beetje beige, beetje hout, beetje steen. Mix van stijlen zonder eenheid.
De buitenkant is gewaagd en uniek, dat had ik binnen ook meer verwacht.
[ Voor 7% gewijzigd door Refrag op 09-10-2025 23:49 ]
You take the blue pill – the story ends and you believe whatever you want to. You take the orange pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Huis uit 1910
De boedelscheiding is al geweest denk ik.Refrag schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 23:47:
[...]
Ik snap hem ook niet. Zie enkel witte vlakken met rare hoge plint.
De ruimtes worden verder ingevuld door beetje beige, beetje hout, beetje steen. Mix van stijlen zonder eenheid.
De buitenkant is gewaagd en uniek, dat had ik binnen ook meer verwacht.
Die keuken - ik snap dat er ruimte tekort is, mar dan nog 1milj, en dan...Prisma16 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:46:
[Afbeelding]
Love Hardware!
Wat is er mis met de keuken?Sjeepee schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 00:26:
[...]
Die keuken - ik snap dat er ruimte tekort is, mar dan nog 1milj, en dan...
Prijs per m2 valt me mee.Toke_gt schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:04:
Nu zit ik me wel af te vragen waarom de makelaar zijn/haar eigen "te koop" bord heeft geblurd op de foto’s...Prisma16 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:46:
[Afbeelding]
Riekt (inclusief tekst) naar AI.
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen
Omdat ze fotos net die borden niet op Funda mogen zetten.Friezin schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:56:
[...]
Nu zit ik me wel af te vragen waarom de makelaar zijn/haar eigen "te koop" bord heeft geblurd op de foto’s...
Riekt (inclusief tekst) naar AI.
Vreemd, valt me nu dan pas op.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:05:
[...]
Omdat ze fotos net die borden niet op Funda mogen zetten.
Ik zie her en der nog wel een.
Is het nog niet lang zo?
Tsss - in Utrecht is *nog* geen stookverbod, dat staat wel op de planning. Net zoals een heleboel andere onuitvoerbare of te handhaven ideeën.Timdows schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 23:10:
[...]
In het bijgebouw is een veranda met haardje en buiten keuken
Stiekemerds, in Utrecht mag je toch helemaal niet meer stoken
En dit is geen Utrecht he, dit is "Het Zand", het ligt tussen Leidsche Rijn en Vleuten in. Randgemeentes / koloniën.
No drama
Niet voor open haarden, maar er is wel een stookverbod voor sfeervuurtjes buiten. Dus die haard in het bijgebouw mag officieel niet meerWish schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:54:
[...]
Tsss - in Utrecht is *nog* geen stookverbod, dat staat wel op de planning. Net zoals een heleboel andere onuitvoerbare of te handhaven ideeën.
En dit is geen Utrecht he, dit is "Het Zand", het ligt tussen Leidsche Rijn en Vleuten in. Randgemeentes / koloniën.
https://www.utrecht.nl/wo.../luchtkwaliteit/houtstook
[ Voor 4% gewijzigd door Blik1984 op 10-10-2025 09:04 ]
Wow! Gaaf zeg. Ik ben zo iemand die zegt: Ik hou niet van moderne bouwstijlen. Maar dit heeft dan toch weer mijn ogen geopend, prachtige architectuur!Toke_gt schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:04:
Nou - had er 60cm bij gedaan en je hebt nog iets van ruimte qua blad. Ook zit die bovenste oven NOK. Iets te vluchtig bij elkaar geklikt bij Ikea (of vergelijkbaar) als je het mij vraagt. Als ze 5-10K meer hadden uitgegeven had het er een stuk beter bij gepast.
Just my 2 cents
Love Hardware!
Deze foto is wel gek... als in, toch wel bewerkt ofzo?Chaki schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:04:
[...]
Er staan op dit moment 7 nieuwbouw woonboten te koop. Voor 8 ton krijg je in Zaandam bijna 3 keer zoveel m2, maar dan is het wel een rijtjeshuisboot
[Afbeelding]
En dan lig je daar in the middle of nowhere
[Afbeelding]
Hier krijg je Leiden erbij
Waanzinnig duur, maar wel uniek!
[Afbeelding]
Op eerdere foto's zie je geen bevestigingspunt waar op deze foto wel het touw aan vast lijkt te zitten. En ook de vloer van de woonboot lijkt links op de foto te worden weggedrukt door de rand van de sloep?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik weet niet wat ik nu van deze woning moet vinden; evenals van de bijzondere locatie; aldus de makelaar.
Het lijkt alsof er drie keer wat is aangebouwd maar het kan ook de oorspronkelijke bouw zijn.
Geen verharde straten en de woning is niet aangesloten op gas en water; geen idee wat ze hier voor eigen voorzieningen hebben getroffen.
:strip_exif()/f/image/jz8hBh4islY5BzHiuqV4gkD3.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel inclusief pipo wagen
:strip_exif()/f/image/WNkaIhilmVI8KVtYjCeVtrYH.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ze in de douche hebben gedaan...
:strip_exif()/f/image/eCgnPdS4LabuLkRMPJBspf0n.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor alle informatie:
Huis te koop: Deventerweg 247-A 7203 AJ Zutphen | Funda
Het lijkt alsof er drie keer wat is aangebouwd maar het kan ook de oorspronkelijke bouw zijn.
Geen verharde straten en de woning is niet aangesloten op gas en water; geen idee wat ze hier voor eigen voorzieningen hebben getroffen.
:strip_exif()/f/image/jz8hBh4islY5BzHiuqV4gkD3.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel inclusief pipo wagen
:strip_exif()/f/image/WNkaIhilmVI8KVtYjCeVtrYH.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ze in de douche hebben gedaan...
:strip_exif()/f/image/eCgnPdS4LabuLkRMPJBspf0n.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor alle informatie:
Huis te koop: Deventerweg 247-A 7203 AJ Zutphen | Funda
Da's geen Pipo wagen maar gewoon een bouwkeet met een ander interieur, en die voorzieningen:DasNieNix schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:49:
Ik weet niet wat ik nu van deze woning moet vinden; evenals van de bijzondere locatie; aldus de makelaar.
- Een eigen grondwater-pomp die water met een hoog ijzergehalte oppompt. (Geen idee of dat eruit te filteren is.)
- Op foto 38 zie je achter het hekje achter de trampoline een licht groene gas-tank liggen. Die moet dus om de zoveel tijd ook weer gevuld worden.
Volgens de makelaar is het een pipowagen en makelaars liegen nietDronium schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:19:
[...]
Da's geen Pipo wagen maar gewoon een bouwkeet met een ander interieur, en die voorzieningen:
Niet echt roest binnen grondwater, indien je dat suggereert. Maar grondwater met mineralen, waaronder ijzer. Is eigenlijk de reden om een grondwater installatie te combineren met bijvoorbeeld een ontijzeringsinstallatie. Niet alleen geeft het dit soort oxidatie problemen, de kans is aannemelijk dat het ook voor consumptie boven veilige normen zal vallen. En mogelijk zelfs toxische niveaus kan bereiken.Patrick4 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:59:
Dat lijkt op douchen met grondwater (met roest).
Ik vind het ook erg geslaagd, het had van mij zelfs, zeker binnen, een nog overduidelijker verwijzing naar het modernisme à la Corbu mogen zijn.FinalBob schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:25:
[...]
Wow! Gaaf zeg. Ik ben zo iemand die zegt: Ik hou niet van moderne bouwstijlen. Maar dit heeft dan toch weer mijn ogen geopend, prachtige architectuur!

mooie kast! (neem aan dat het dat is, in peperdure huizen is dat nooit zeker)
Wat zou hier het addertje zijn? Huis te koop: Lekdijk oost 16-D30 3412 KT Lopikerkapel | Funda
Chalet op een recreatieterrein aan de Lek, eigen grond, goed afgewerkt, en maar €260k, dat is in de regio Utrecht erg goedkoop. Ja, kan zijn dat de buurt wat minder is (naast tokkies?), maar dan nog.

Het enige wat ik me wel kan bedenken dat dit in denuiterwaarden is, en kan overstromen?
Chalet op een recreatieterrein aan de Lek, eigen grond, goed afgewerkt, en maar €260k, dat is in de regio Utrecht erg goedkoop. Ja, kan zijn dat de buurt wat minder is (naast tokkies?), maar dan nog.

Het enige wat ik me wel kan bedenken dat dit in denuiterwaarden is, en kan overstromen?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik vind het nogal wat geld voor een recreatie-stacaravan.gambieter schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:30:
Wat zou hier het addertje zijn? Huis te koop: Lekdijk oost 16-D30 3412 KT Lopikerkapel | Funda
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.ad.nl/utrecht...recreatieparken~ae98ef22/
Dit misschien:gambieter schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
en het feit dat permanente bewoning van een recreatiewoning vaak niet is toegestaan. En wat @Pikoe zegt, je koopt een stacaravan.- Financiering van recreatief vastgoed is beperkt, informeer bij je hypotheekadviseur naar de mogelijkheden
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Dat zal het hem zijn, de Loef wordt ook specifiek in dat artikel genoemd.Pikoe schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 16:46:
Ik vind het nogal wat geld voor een recreatie-stacaravan.
https://www.ad.nl/utrecht...recreatieparken~ae98ef22/
Ik dacht dat ik permanente bewoning had gezien in de tekst, maar dat kan ik niet vinden bij herlezen. Duidelijk!evilution schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 16:58:
Dit misschien:
[...]
en het feit dat permanente bewoning van een recreatiewoning vaak niet is toegestaan. En wat @Pikoe zegt, je koopt een stacaravan.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Typische makelaarstekst dus: suggereert soms meer dan ze werkelijk zeggen.gambieter schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:36:
Ik dacht dat ik permanente bewoning had gezien in de tekst, maar dat kan ik niet vinden bij herlezen. Duidelijk!
En half oog mijnerzijdsRubbergrover1 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:57:
Typische makelaarstekst dus: suggereert soms meer dan ze werkelijk zeggen.
Klopt, dat mag daar niet. Eerst wel, en dus werden er hele villa’s neergezet. Toen permanente bewoning niet langer was toegestaan, gingen veel mensen voor tonnen het schip in, omdat ze elders moesten gaan wonen en ze de investering bij verkoop als recreatiewoning bij lange na niet konden terugverdienen.evilution schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 16:58:
[...]
Dit misschien:
[...]
en het feit dat permanente bewoning van een recreatiewoning vaak niet is toegestaan. En wat @Pikoe zegt, je koopt een stacaravan.
En ook nu zijn er een hoop mensen die speculeren op een (toekomstige) wetswijziging die permanente bewoning in recreatiewoningen moet toestaan. Wat de prijzen voor zulke stacaravans alsnog flink meer opblaast dan wat ze werkelijk waard zouden moeten zijn.Toke_gt schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:28:
[...]
Klopt, dat mag daar niet. Eerst wel, en dus werden er hele villa’s neergezet. Toen permanente bewoning niet langer was toegestaan, gingen veel mensen voor tonnen het schip in, omdat ze elders moesten gaan wonen en ze de investering bij verkoop als recreatiewoning bij lange na niet konden terugverdienen.
Nou als je daar permanent mag wonen is de locatie alleen al dit bedrag waard. Of er nou een tent of een luxueus uitgebreide stacaravan staat.Rubbergrover1 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:21:
[...]
En ook nu zijn er een hoop mensen die speculeren op een (toekomstige) wetswijziging die permanente bewoning in recreatiewoningen moet toestaan. Wat de prijzen voor zulke stacaravans alsnog flink meer opblaast dan wat ze werkelijk waard zouden moeten zijn.
Ik kom uit die buurt (Vreeswijk/Nieuwegein), vandaar dat ik keek. De locatie is top, maar vergeet mijn opmerking over de uiterwaarden niet. Natte voeten zijn een risicoToke_gt schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:30:
Nou als je daar permanent mag wonen is de locatie alleen al dit bedrag waard. Of er nou een tent of een luxueus uitgebreide stacaravan staat.
Op de kadastrale kaart zie ik geen (zwarte) erfgrenzen tussen de gebouwen. Daarom zal er waarschijnlijk sprake zijn van een Vereniging van Eigenaren waar je bij aankoop verplicht lid van wordt en elke maand een bedrag mag overmaken.gambieter schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, ALS. Dat zeg ik dus, speculeren op de kans dat dit in de toekomst mag. Waarbij de hoogste bieder die kans vermoedelijk een stuk hoger inschat dan wat reëel is.Toke_gt schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:30:
[...]
Nou als je daar permanent mag wonen is de locatie alleen al dit bedrag waard. Of er nou een tent of een luxueus uitgebreide stacaravan staat.
Dan kun je ook een stuk landbouwgrond kopen in de hoop dat je daar in de toekomst mag gaan bouwen. Die kans acht ik ook niet groot, maar áls dat gaat mogen, dan ben je spekkoper.
Ho ho, ik reageerde met te zeggen dat dan alleen de grond al die vraagprijs krijgt. Als recreatiewoning is het nu niet per se heel overdreven. Kijk maar wat er zoal in Funda Recreatie voorbijkomt (daar had deze woning ook moeten staan).Rubbergrover1 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 05:11:
[...]
Ja, ALS. Dat zeg ik dus, speculeren op de kans dat dit in de toekomst mag. Waarbij de hoogste bieder die kans vermoedelijk een stuk hoger inschat dan wat reëel is.
Dan kun je ook een stuk landbouwgrond kopen in de hoop dat je daar in de toekomst mag gaan bouwen. Die kans acht ik ook niet groot, maar áls dat gaat mogen, dan ben je spekkoper.
Ik denk overigens niet dat deze locatie in de toekomst permanent bewoond mag worden.
Toke_gt schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 07:54:
[...]
Ho ho, ik reageerde met te zeggen dat dan alleen de grond al die vraagprijs krijgt. Als recreatiewoning is het nu niet per se heel overdreven. Kijk maar wat er zoal in Funda Recreatie voorbijkomt (daar had deze woning ook moeten staan).
offtopic:
Die recreatiewoningen zijn uiteraard op de zelfde manier wat in prijs opgeblazen. Dus dat andere recreatiewoningen de zelfde prijs hebben zegt niet zo veel. Dan kijk ik liever naar hoe die prijs zich verhoudt tot wat je aan huur kwijt zou zijn als je bv een maand in zo'n stacaravan zou willen zitten. Die verhouding is m.i. scheef.
Die recreatiewoningen zijn uiteraard op de zelfde manier wat in prijs opgeblazen. Dus dat andere recreatiewoningen de zelfde prijs hebben zegt niet zo veel. Dan kijk ik liever naar hoe die prijs zich verhoudt tot wat je aan huur kwijt zou zijn als je bv een maand in zo'n stacaravan zou willen zitten. Die verhouding is m.i. scheef.
Je kunt er altijd nog kamertjes verhuren in de periode dat je er niet woont, zoals hier: Arrogant in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023"gambieter schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik plaats 1 foto, de rest van de foto's moet je toch zelf even zien op Funda zelf
Huis te koop: Kerkstraat 37 6987 AA Giesbeek | Funda
Ik kan hier echt van genieten, zo tof gedaan.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
https://www.funda.nl/deta...heugterzijweg-1/43054283/

Prachtig huis in een nog prachtigere omgeving. Kom helaas alleen nog een klein miljoentje en een roeiboot tekort .

Prachtig huis in een nog prachtigere omgeving. Kom helaas alleen nog een klein miljoentje en een roeiboot tekort .
En je vindt niet dat roze vloekt met oranje? Ik zou er acuut migraine van krijgenJasphur schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:24:
Ik plaats 1 foto, de rest van de foto's moet je toch zelf even zien op Funda zelf![]()
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KDoblwzuoUv7PWrxeXud8kAf.jpg?f=user_large)
Muren weet ik te waarderen, maar combi vloer en balkenplafond vind ik gruwelijk
:strip_exif()/f/image/3aL3q3P1fOCnSAgdtwsCJjWJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar voor de mensen die hedendaags design onpersoonlijk vinden is dit smullen, da's waar!
Beetje jammer dat het (ook weer) een recreatiewoning is, met "bijbehorende voorschriften".Bobo221 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:45:
https://www.funda.nl/deta...heugterzijweg-1/43054283/
[Afbeelding]
En dat je op een steenworp afstand van de A2 zit.
(Dan neem ik voor lief dat er geen wateraansluiting (eigen waterbron met ontijzeringsinstallatie) en geen riolering (septic tank) zijn.)
Dan kun je beter een grijze woning kopen en deze laten schieten. Maar er zijn volgens mij een hoop mensen die dat juist wel mooi vinden.Chaki schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:50:
[...]
En je vindt niet dat roze vloekt met oranje? Ik zou er acuut migraine van krijgen
Ik haakte af bij foto 25, wat een enorme kakafonie van alles. Maar toen las ik in de tekst dat het een monument is en dat het met liefde en zorg was gerenoveerd met behoud van authentieke details. Dus toen moest ik nog een keer de foto's kijken. Die architraven, de trap en de gebarsten terrazzo vloer is de renovatie met liefde?Jasphur schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:24:
Ik plaats 1 foto, de rest van de foto's moet je toch zelf even zien op Funda zelf![]()
[Afbeelding]
@Rubbergrover1
Dat grijs is zwart-wit denken van jouw kant!
Mooie vloer, mooie wanden, maar die spotrails erbij 😭
En deze vloer gaat over in de vorige???
:strip_exif()/f/image/Ag3424JL4z5dBZgwmrhB1cxo.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit vind ik een prachtige vloer en alles klopt in het geheel
Dat grijs is zwart-wit denken van jouw kant!
Mooie vloer, mooie wanden, maar die spotrails erbij 😭
En deze vloer gaat over in de vorige???
:strip_exif()/f/image/Ag3424JL4z5dBZgwmrhB1cxo.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit vind ik een prachtige vloer en alles klopt in het geheel
[ Voor 26% gewijzigd door Chaki op 13-10-2025 10:10 ]
Ja maar hier kom je toch niet alleen om te recreëren? Wie besteed er zoveel geld aan een recreatiewoning en heeft dan een tuinman om het landgoedje bij te houden want dat doe je niet bijhouden als je hier alleen in de weekenden komt. Heb je dan het allergoedkoopste huurflatje in een dorpje in Friesland als vast adres waar je ingeschreven staat en spendeer je dan je oude dag hier waar je je vergaarde miljoenen langzaam opmaakt aan kaviaar en champagne terwijl je op je grasmaaier rondje rijdt?Rubbergrover1 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:54:
[...]
Beetje jammer dat het (ook weer) een recreatiewoning is, met "bijbehorende voorschriften".
En dat je op een steenworp afstand van de A2 zit.
(Dan neem ik voor lief dat er geen wateraansluiting (eigen waterbron met ontijzeringsinstallatie) en geen riolering (septic tank) zijn.)
Ik zou daar nooit tot rust komen.Jasphur schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:24:
[Afbeelding]
This too shall pass
Intussen voor de derde keer in prijs verlaagd in twee jaar.
Prachtige woning maar mag nog wel wat verduurzaming.
Huis te koop: Heuvel 2 5664 HK Geldrop | Funda

Prachtige woning maar mag nog wel wat verduurzaming.
Huis te koop: Heuvel 2 5664 HK Geldrop | Funda

[ Voor 31% gewijzigd door Philip Ross op 13-10-2025 10:18 ]
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.

:strip_exif()/f/image/39Wnn74j1znJyMQhq6AOaL7E.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NNO0vb2oVoemJCoUN7ZYUin5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Q0H2shVltkkJfF4xu4hkEsCk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Whi6iWAl7UMTZJQtODl89A5v.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/eA68zLSBJUZpFbxl0Ep6V1ci.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/w3GOj7Sc6RwR4eIGUfPtevFz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PB5Ga921WWwbuPFXHjoxkqxl.jpg?f=fotoalbum_large)