Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2025 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
-Jaap-io schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:31:
[...]

Ik zie op de eerste verdieping ook best nog wel wat vochtdoorslag en schimmelplekken.

De vraag is of de koper het achterstallig onderhoud gaat wegwerken en gaat modernizeren, of gewoon opnieuw begint. Het zou mij niet verbazen als het dat laatste wordt, niet dat ik er voorstander van ben. Ik vind het pand wel wat hebben, rij er dagelijks langs, dus we gaan het zien ;)
Hoe lang staat dit pand al leeg/ wordt het niet onderhouden? Want als het leeg staat (ketel uit staat) krijg je al heel snel vocht en schimmel van binnen, niets dat met een beetje warmte van een nieuwe eigenaar dan niet weg te krijgen valt.
Vocht is altijd aanwezig, maar het hoeft niet aan te zetten op de wanden wanneer er voldoende geventileerd én gestookt (dus het niet te koud wordt binnen) wordt. Als het gaat condenseren (en niet weg kan/ gaat wegens het niet verwarmen) krijg je echt als snel vocht en schimmelplekken als het binnen te koud wordt. Wij hadden tot een paar jaar terug nog een oude (slecht geisloeerde) gevel aan 1 kant van het huis, daar kregen we aan de binnenkant van de muur ook gewoon vocht en schimmelplekken en wij stookten daar vlakbij wel met een reguliere verwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06

breinonline

Are you afraid to be known?

No Hands schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:57:
[...]

die onderste is een koffieautomaat/zetding. die bovenste is inderdaad oven en niet per se heel handig zo.
Ik denk magnetron, te smal voor een oven. De oven zit onder de kookplaat (foto 2). Ook niet handig geplaatst, tenzij ze hem alleen gebruiken om een kip melk in op te warmen of iets dergelijks.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:18
jbdeiman schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:07:
Vocht is altijd aanwezig, maar het hoeft niet aan te zetten op de wanden wanneer er voldoende geventileerd én gestookt (dus het niet te koud wordt binnen) wordt. Als het gaat condenseren (en niet weg kan/ gaat wegens het niet verwarmen) krijg je echt als snel vocht en schimmelplekken als het binnen te koud wordt.
Een kennis had haar huis verhuurd aan expats uit India. Die hebben dus de gewoonte om alles dicht te zetten, de roosters in de ramen, de centrale afzuiging. Toen ze dat huis uitgingen na anderhalf jaar, heb ik meegeholpen met schoonmaken. De schimmel zat tot op het bovenlicht bij de wc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:26
jbdeiman schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:07:
[...]

Hoe lang staat dit pand al leeg/ wordt het niet onderhouden? Want als het leeg staat (ketel uit staat) krijg je al heel snel vocht en schimmel van binnen, niets dat met een beetje warmte van een nieuwe eigenaar dan niet weg te krijgen valt.
Vocht is altijd aanwezig, maar het hoeft niet aan te zetten op de wanden wanneer er voldoende geventileerd én gestookt (dus het niet te koud wordt binnen) wordt. Als het gaat condenseren (en niet weg kan/ gaat wegens het niet verwarmen) krijg je echt als snel vocht en schimmelplekken als het binnen te koud wordt. Wij hadden tot een paar jaar terug nog een oude (slecht geisloeerde) gevel aan 1 kant van het huis, daar kregen we aan de binnenkant van de muur ook gewoon vocht en schimmelplekken en wij stookten daar vlakbij wel met een reguliere verwarming.
geen idee... tot een jaar geleden ofzo was de winkel nog wel eens open...

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-09 16:15
Deze mensen hielden wel érg veel van spotjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbTHpmMUKh_OyXSTq4QzP-Bge00=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pV9wELL2MCRSACnCKEn0EPMk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-oNLJKcolakGq9L05Re2mlxM-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iMlCIm9ftkBrDVyJ7hwRH8Vp.png?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/deta...-berkenstraat-1/43023627/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erebus1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 07:34
Bitfreakie schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:17:
[...]

Die oven (?) zit ook op een onmogelijke hoogte. En waarom die wijnkoeler en wijnflessen hopeloos in de weg zetten? Voor de foto's?
[Afbeelding]
ben ik nu blind of zijn het gewoon stickers die plek voor een magnetron/oven suggereren? Zoals je ook wel eens kartonnen meubels ziet op funda.

[ Voor 4% gewijzigd door s0ulmaster op 20-08-2025 10:47 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
Erebus1 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:40:
[...]

Het huis is dan ook "spot"goedkoop. :|
Daar van die oude '50Watt Halogen spotjes' in rammelen, die zijn dimbaar, maar zijn met deze hoeveelheid prima geschikt als elektrische verwarming. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:29
s0ulmaster schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:47:
[...]

ben ik nu blind of zijn het gewoon stickers die plek voor een magnetron/oven suggereren? Zoals je ook wel eens kartonnen meubels ziet op funda.
Daar lijkt het wel een beetje op. Maar bij de 360 graden fotos kun je zien dat de knoppen wel echt lijken uit te steken, terwijl dat bij de foto van vooraf niet zo is. Dat zijn dus wel echte knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:04
Rubbergrover1 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:10:
[...]

Daar lijkt het wel een beetje op. Maar bij de 360 graden fotos kun je zien dat de knoppen wel echt lijken uit te steken, terwijl dat bij de foto van vooraf niet zo is. Dat zijn dus wel echte knoppen
Je ziet ook de weerspiegeling in de magnetron van de wijnflessen er tegenover. Een sticker reflecteert doorgaans niet zo goed denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Martijn1990 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:21:
[...]

Je ziet ook de weerspiegeling in de magnetron van de wijnflessen er tegenover. Een sticker reflecteert doorgaans niet zo goed denk ik.
Ik vind het wel vreemd dat die koffiemachine zo smal is. Volgens mij hebben inbouwapparaten altijd een standaardbreedte van bv 60 of minimaal 45 cm. Die bovenste oven lijkt mij 45 cm, maar dan zou de koffiemachine smaller moeten zijn, een heel afwijkende maat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friezin
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
En, te hopen voor hen, houden ze er nog steeds van 😉.

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:20

paQ

-Jaap-io schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:40:
Als ik de staat van het pand zie, dan denk ik dat het eigenlijk gewoon tegen de vlakte moet... :(

Maar voordat dat gebeurt kunnen we nog wel even binnen gluren en zien we een onwijs gave vuurplaats
[Afbeelding]

Van origine was het een juwerlier
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wel wat vocht problemen
[Afbeelding]

en mooie roze badkamer meubels
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/deta...s-nieuwstraat-9/43020437/
Dit is nou "uitgewoond".... En gewoon niet onderhouden ook :|
Ik denk als je het volledig stript je nog niets opgeschoten bent.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:48
[...]

Die oven (?) zit ook op een onmogelijke hoogte. En waarom die wijnkoeler en wijnflessen hopeloos in de weg zetten? Voor de foto's?
[Afbeelding]
Zo te zien gebruiken ze de koffieautomaat niet, aangezien er een nespresso apparaat op het aanrecht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

eitje84 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:36:
Huis te koop: Raiffeisenlaan 45-A 3571 TC Utrecht [Funda]

Check deze parel, eerste keer door de foto's heen denk je, best wel prima, veel aan doen, maar prima.
En dan zie je, een open badkamer onder de trap naar de keuken? bad/douch IN een slaapkamer, kantoor in de keuken/keuken in kantoor.

Leek een beetje of je in Alice in wonderland terecht bent gekomen :)

Wijzing nu met foto (dank MarcelGo):

[Afbeelding]
Lekker die schijtgeurtjes die zo je keuken in waaien :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alexbl69 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:25:
[...]
Toevoerventielen. In de keuken, en laag bij de grond 8)7.

Hebben ze zeker zelf mee lopen hanessen :)
Gok dat ze creatief wilden doen om de esthetiek van het plafond te bewaren met puur hout oid :?

(maar dan wel weer die rookmelder op het hout plakken :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 20-08-2025 13:45 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
https://www.funda.nl/deta...-kloosterlaan-3/43021019/
de woning dient deels opgeknapt/verbeterd te worden.
tja. Zo zou je dat kunnen zeggen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8skqfAF0I9D-ynYG9dzqqKvmfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPBIsWyF5kkBO4yLqIkDJRMs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:35
Wat een zegen was die gaswinning :X

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 16:13
[...]

Die oven (?) zit ook op een onmogelijke hoogte
Dat is een magnetron met een deur, zit juist op de goede hoogte 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:10
alexbl69 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:19:
[...]

Wat een zegen was die gaswinning :X
Bizarre schade, idd aardbeving/verzakking denk ik. Het is even speuren op de foto’s naar de buitenkant, maar op een van de 360graden foto’s zie je dit (dat is de muur naast het bad). Onderste foto is van de zijgevel (muur achter toilet/bad). Die hele hoek van het huis is verzakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sChPFCRD-iih7IUHOX2imjRiZCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BeGdNK8KhMnQJ9yfqpRPBrl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yc0TBXuST3B3aYJrbDBXbIQdgd0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Jcbcn6WFib8glsR1VoYVpznX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
die locatie is ook verschrikkelijk zeg. tegen de a7 bij een toerit naar Winschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
fenrir schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:07:
Wat zijn dit nu voor ronde dingen in de plint?[Afbeelding]

Verder een plekje met mooi uitzicht over weiland en een ligplaats voor je boot in het verlengde van je oprit.
Zou wel de kiel intrekken want heel diep zal het er niet zijn.
Huis te koop: It String 2 8511 AD Goingarijp [Funda]
Ik ben laatst wezen kijken voor een nieuwe keuken. Met een kookplaat waar al afzuiging inzit. De verkoper vertelde mij dat de lucht daar naar binnen gaat, via een aantal filters schoon wordt gemaakt en via de plint weer schoon de kamer in gaat.

Daar dacht ik aan tot ik de normale afzuigkamp en kookplaat zag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
Toke_gt schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:48:
[...]

Bizarre schade, idd aardbeving/verzakking denk ik. Het is even speuren op de foto’s naar de buitenkant, maar op een van de 360graden foto’s zie je dit (dat is de muur naast het bad). Onderste foto is van de zijgevel (muur achter toilet/bad). Die hele hoek van het huis is verzakt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
offtopic:
En het schiet niet op... net als bij de toeslagen.
Nu in Frl volop aan het oppompen. Bah.

Wachttijden bij regeling voor bevingsschade Groningen: 'Dramatisch weinig mensen geholpen' - https://nos.nl/l/2579252

Te triest voor woorden

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Toke_gt schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het lijkt net alsof de keuken/washok/toilet een aanbouw is die niet voldoende gefundeerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:17
MJV schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:10:
[...]

Klokken in de slaapkamer kun je blijkbaar ook niet genoeg hebben. En deze vanuit een andere hoek:
[Afbeelding]

Het is ergens wel allemaal op elkaar afgestemd, maar wat een spullen overal. Dan dan te bedenken dat ze van de makelaar net als eenieder al 50% op moesten ruimen ;).
Ik word al gek van een klok die niet op de seconde gelijk loopt, laat staan van twee klokken naast elkaar die een verschillende tijd aangeven. Maar voor de rest functioneer ik redelijk normaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Pikoe schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:59:
[...]

Het lijkt net alsof de keuken/washok/toilet een aanbouw is die niet voldoende gefundeerd is.
Veen en gaswinning, dat kan samen makkelijk zulke schade veroorzaken. Een verzakking gaat meestal langzaam, bijvoorbeeld als veen langzaam inzakt. Gaswinning kan ineens een aardschok geven, dan zakt het niet geleidelijk, maar in een klap een heel stuk. Dat lijkt hier eerder aan de hand te zijn (geweest).
Zoek maar eens op foto’s van schade door gaswinning, dat ziet er aan de buitenkant heel vaak precies zo uit. Echt wel triest als je daar woont in een huis dat al jaren in de familie is. Want morgen kan de andere hoek van je huis er zo uitzien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:29
Wanneer je een eiland in je keuken wil, maar er een praktisch obstakel is ;)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/213/608/251_1440.jpg

Best een interessante (rijksmonumenale) woonboerderij verder.
Dak lijkt wel een upgrade te kunnen gebruiken (ingezakte daklijn) en hoewel die houten steunbalken en pijlers er tof uitzien, zou ik in de praktijk toch geen fan zijn van al die 'tenen stotende'-metselwerkjes op de vloer.

Huis te koop: Westeinde 51 7991 RT Dwingeloo [Funda]

[ Voor 8% gewijzigd door henri86 op 21-08-2025 08:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toke_gt
henri86 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:47:
Wanneer je een eiland in je keuken wil, maar er een praktisch obstakel is ;)
Of, hoe je van de nood een deugd maakt wanneer je een obstakel hebt waar je zowel je hoofd als tenen stoot.
Nu al die andere stenenstapels nog. Zouden die nou onderdeel van de constructie zijn of puur decoratief toegevoegd. Kan het me allebei niet goed voorstellen. Zou de fundering deels zijn uitgegraven om hoogte te creëren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:52
Toke_gt schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:31:
[...]

Of, hoe je van de nood een deugd maakt wanneer je een obstakel hebt waar je zowel je hoofd als tenen stoot.
Nu al die andere stenenstapels nog. Zouden die nou onderdeel van de constructie zijn of puur decoratief toegevoegd. Kan het me allebei niet goed voorstellen. Zou de fundering deels zijn uitgegraven om hoogte te creëren?
Die steenstapels zijn voor het afsteunen van de houten balken en zorgen ervoor dat de kans op houtrot (door vocht enzo) kleiner is.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
Toke_gt schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:31:
[...]

Dit is een typische potstal.
Verdiept en zodra de stenen bedekt waren, werd de stal weer geleegd,

Zie ook:
Potstal - Wikipedia Wikipedia: Potstal

[ Voor 6% gewijzigd door Friezin op 21-08-2025 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:11
Joarie schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:39:
[...]

Die steenstapels zijn voor het afsteunen van de houten balken en zorgen ervoor dat de kans op houtrot (door vocht enzo) kleiner is.
Vaak zie je dit in het vroegere stal gedeelte.

• Rubbergrover1
El Capitan schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:59:
[...]

die locatie is ook verschrikkelijk zeg. tegen de a7 bij een toerit naar Winschoten.
Valt wel een beetje mee. De oprit naar de A7 is anderhalve km verderop. De weg waar de parallelweg van deze woning aan ligt gaat over de snelweg heen, richting Midwolda/Blauwestad en het natuurgebied bij de Ennemaborg. Met een glas half vol dus de natuur op loopafstand.

Maar tegelijk woon je inderdaad wel tussen de snelweg en het Winschoterdiep met redelijk drukke parallelweg. En op 600 m van de rioolwaterzuivering, wat mij meer zou storen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henri86
Vond dit wel grappig om te lezen: "Autoluwe woonomgeving".
Klopt helemaal voor de wijk zelf; geen doorgaande wegen o.i.d. Maar je woont wel op 100m van de A13.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWp6Ns42GaJe14A7ge9YeXhuCuk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YZZj6srJStO1DQNdQGZU6Pyt.png?f=fotoalbum_large
https://schoemakerplantage.nl/nl/

• Houtenklaas
henri86 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:54:
Vond dit wel grappig om te lezen: "Autoluwe woonomgeving".
Klopt helemaal voor de wijk zelf; geen doorgaande wegen o.i.d. Maar je woont wel op 100m van de A13.

[Afbeelding]
https://schoemakerplantage.nl/nl/
't Is meer iets van 500-600 meter. De drukke weg net naast dat wijkje is vervelender als ik naar geluidskaartjes kijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Houtenklaas op 21-08-2025 11:31 ]

• henri86
Houtenklaas schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:31:
[...]

't Is meer iets van 500-600 meter. De drukke weg net naast dat wijkje is vervelender als ik naar geluidskaartjes kijk.
Laatse fase betreft het hoekje in het zuidoosten, 100m van de A13.
Schoenmakerstraat heb je geen last van, staan nog (flat)gebouwen tussen de wijk en die straat.
Overigens is geluid van de A13 ook niet echt een issue, ging me meer om de luchtkwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50
Het zal misschien aan mij liggen dat ik in het noorden woon maar 880k voor een kavel van 142m2 en woonoppervlak van 195 vind ik toch wel best pittig. Zeker omdat het nieuwbouw is en je alles nog moet inrichten met keuken / badkamer / wc en noem maar op.

Met de huidige rente is dit toch voor niemand meer te betalen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ie7AW-3ab0Eh-za7fTZGpv6g3Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GDf6ca7ytwjWh9oo4nRZ7OOc.png?f=fotoalbum_large

• Houtenklaas
henri86 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:50:
[...]

Laatse fase betreft het hoekje in het zuidoosten, 100m van de A13.
Schoenmakerstraat heb je geen last van, staan nog (flat)gebouwen tussen de wijk en die straat.
Overigens is geluid van de A13 ook niet echt een issue, ging me meer om de luchtkwaliteit.
Ik zat naar het kaartje te kijken van de makelaar, dit zit inderdaad wat dichter op de A13. Maar als luchtkwaliteit een dingetje is, dan heb je in die hoek niet zoveel te zoeken. Onder de rook van Rotterdam en Den Haag. Zestienhoven in de buurt, A13, A4 binnen handbereik. Dan zit je aan de noordkant van Zoetermeer al een stuk beter.
't Woonoppervlakte van die huizen verschilt nogal, van 109 tot 204 vierkante meter. Dat is nogal een verschil. Als die kleinste de circa 560K vertegenwoordigd in jouw post, wordt dat een prijzig stukje Delft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:37
Senaxx schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:11:
Het zal misschien aan mij liggen dat ik in het noorden woon maar 880k voor een kavel van 142m2 en woonoppervlak van 195 vind ik toch wel best pittig. Zeker omdat het nieuwbouw is en je alles nog moet inrichten met keuken / badkamer / wc en noem maar op.

[Afbeelding]
Ga niet zeggen dat het goedkoop is, woon zelf in Delft - heel duur is het ook weer niet.

Overigens - uit de tekst:
- Een ruime woonkamer en Bruynzeel leefkeuken met Atag-apparatuur
- Complete afwerking: keuken, badkamer en toilet zijn inbegrepen

Dus het is niet helemaal kaal... :+

Love Hardware!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86

[Afbeelding]
Locatie = veel expats.
Die hebben wat financiële voordeeltjes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stanman23
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 19:45
Zou de WC ook verwarmd zijn??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKvPfdT6sP7TO91nibzk0SINXFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lEff7lJEe5Moh5WUrepqnvQ.jpg?f=fotoalbum_large

Funda

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:45

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarrFire
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-08 09:31
https://www.funda.nl/deta...anadastraat-2-a/89490171/

Deze makelaar gebruikt Funda ook voor andere doeleinden...
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/512/183_180x120.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:12
Dynaw schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:42:
Vond deze wel erg bijzonder/triest:
Spoorstraat 26 8933 CB Leeuwarden
[Afbeelding]
Tweakerhok:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vraag me af wat het verhaal hierachter is
In ieder geval een deel van het verhaal:
De woning was het onderkomen van een man die onder bewind staat, zegt Zijlstra. „Er is geconstateerd dat meneer vanwege zijn gezondheid niet meer terug kan komen in de woning.” Van zijn bewindvoerder kreeg Lamberink de opdracht om het te verkopen. „Wat we dan vaker zien, is dat het binnen niet zo netjes is. Dat heeft te maken met de beperking van degene die er heeft gewoond. Dat zie je in dit geval ook.”
https://lc.nl/friesland/l...et-reacties-47113040.html

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 12:27
Dit huis is ook wel een pareltje.
Hier heeft de tijd enorm stil gestaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4weMz22lVK2A3aLfyjFWR1QZuJc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxSg2wsNW1lxAS7pLWIqopJ2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqmGpfSKZUW7ihmrSqhv1PZUPfM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K20FDWDMyXyCbr09NPWKzO2r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVeSYtFhLqnIpFIiT3GDQkOEhMQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCkjHxvWWGKV49LDFDlhFsF5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3VIN7XRaOAp4h6BRezUBcgBu6w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTblbbK2vqzXf90bPvrtEHXx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtWhte81gHGLaJTLhZ1kY2ZMfpA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AdUPiVNcr8SkbXWOO8dn7ZK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QS33OLtKIk1VL_wfe6RjuFywzQk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCSOuZTpzjUmdwSdQngPlKtb.jpg?f=fotoalbum_tile
Huis te koop: Kastanjelaan 2 3737 RB Groenekan [Funda]
Vraagprijs: € 2.375.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Laatst online: 18:17
Dat is ivm het lokale dorpsfeest, de pompdagen. Vast leuk bedoelt, maar daar is funda niet voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:20

Sharky

Skamn Dippy!

Ben er nog niet helemaal over uit of ik dit nou een cool huis vind of niet. Al die aanbouwen zijn wat rommelig, maar verder is het wel netjes gedaan en alles is ook netjes onderhouden. Dit zijn de conversation pieces :D :

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/456/354_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/456/305_1440.jpg

Huis te koop: Duurkampenweg 18 7814 PM Emmen [Funda]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 09:40
Friezin schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:48:
[...]

offtopic:
En het schiet niet op... net als bij de toeslagen.
Nu in Frl volop aan het oppompen. Bah.

Wachttijden bij regeling voor bevingsschade Groningen: 'Dramatisch weinig mensen geholpen' - https://nos.nl/l/2579252

Te triest voor woorden
OT Controleur langs geweest, binnen 2 weken 10k op de rekening. Kan mij hier totaal niet in vinden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:50
Sharky schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:13:
Ben er nog niet helemaal over uit of ik dit nou een cool huis vind of niet. Al die aanbouwen zijn wat rommelig, maar verder is het wel netjes gedaan en alles is ook netjes onderhouden. Dit zijn de conversation pieces :D :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aanbouwen zijn inderdaad een beetje rommelig. Bij deze eigenaar is in ieder geval geen VT Wonen op de mat gevallen en dat is wat mij betreft al een +1 waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 17:18

[Afbeelding]
4500/m2 in de randstad vind ik nou niet bepaald duur in deze markt. Daar zit al een flinke korting in vanwege de ligging en het mini-perceel. Op een A-locatie ga je zo naar het dubbele.

[ Voor 8% gewijzigd door RonJ op 22-08-2025 09:54 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:23

[Afbeelding]
Het ligt aan jou. In deze regio zijn de woningen niet goedkoop. Mijn huis ( 166 m2 ) was ook ruim 7 ton. Die was dan niet nieuw / casco, maar dan nog. 800K voor 195 M2 vind ik een best goede deal. Al zou ik niet in Delft willen wonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keipi
  • Laatst online: 15-09 14:33
noordwolde schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:17:
[...]

OT Controleur langs geweest, binnen 2 weken 10k op de rekening. Kan mij hier totaal niet in vinden?
Voor iedereen met oppervlakkige schade, of een scheurtje in slecht stucwerk, is het allemaal gratis geld. Voor de mensen wiens huis daadwerkelijk zeer beschadigd is, is het niet best. Commentaar is dus echt wel terecht dat het lang duurt.

Onze verhuurder heeft ook 10K gekregen voor een nieuwbouwappartement uit 2021, langs de ringweg, waar gestuct is voordat al het bouwvocht eruit was. Die scheuren in de stucwerk komen echt niet van aardbevingen, maar ze krijgen wel gewoon de eenmalige uitkering.

[ Voor 3% gewijzigd door Keipi op 22-08-2025 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:14
Huis te koop: Meerlaan 60-A 2181 BT Hillegom [Funda]
430k voor 77m2. Geen voortuin, achtertuin of schuur 8)7

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:27
Piet hoe groot wil je de bank?

Ja.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/212/900/712_1080.jpg

Verder niet veel bijzonders.
Huis te koop: Havenstraat 46-A 3441 BK Woerden [Funda]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:53
En belangrijker, hoe kom je ongedeerd aan de andere kant van de bank met een vol dienblad eten en drinken.....? 🥳

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
verguldebarman schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:19:
[...]

En belangrijker, hoe kom je ongedeerd aan de andere kant van de bank met een vol dienblad eten en drinken.....? 🥳
Haha, dat vroeg ik me net ook af. Maar er is een pad tussen bank en raamkant. Dat zie je op deze foto niet zo goed.
Als makelaar zou ik de foto anders hebben genomen, of beter: advies hebben gegeven de bank anders neer te zetten of een deel even ergens op te slaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:42
Hier een voorbeeld van hoe je met het perspectief van een foto kiezen, de kijker op het verkeerde been kunt zetten. Dat de garage er niet "ruim" op staat is natuurlijk al een veeg teken.

Hmm, mooi landelijk gelegen, is daar verderop een bosrand ? :*)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/556/545_1440.jpg

Realiteit :| :
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/556/550_1440.jpg

Van binnen is de woning verder niet zo bijzonder.

Funda-link: Rietdekker 69 Wijchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
peterpv schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:45:
Hier een voorbeeld van hoe je met het perspectief van een foto kiezen, de kijker op het verkeerde been kunt zetten. Dat de garage er niet "ruim" op staat is natuurlijk al een veeg teken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tja je kijkt toch ook altijd even op de kadasterkaart en dan is het meteen wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
peterpv schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als die andere foto van hetzelfde aanzicht er niet bij zouden zitten (waarop de andere huizen te zien zijn) had ik het misschien misleidend gevonden, maar dit is gewoon een mooie foto vanuit een goede hoek genomen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:14
Huis te koop: Tichelkuilen 180 7206 BL Zutphen [Funda]

Een zogeheten poortwoning waar foto's gemaakt zijn met een aardappel of zo: Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/297/289_1440.jpg

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Bijzonder optrekje: Huis te koop: Berkenlaan 26 5175 BM Loon op Zand [Funda]

Blijkbaar van de eigenaar van van Mossel.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/214/991/595_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/214/991/597_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/214/991/599_2160.jpg

De tuin wordt omschreven alsof je je in Versailles waant:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/214/991/617_2160.jpg

Is overigens wel flink aan de prijs (net geen 5,5M).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
noordwolde schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:17:
[...]

Misschien mazzel, gewoonweg mini-schade (en de vaste schadevergoeding van 10.000 euro)?
Of woon je waar je nick je plaatst? Fryslân?

[ Voor 6% gewijzigd door Friezin op 22-08-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:53
Willem30 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:34:

Een zogeheten poortwoning waar foto's gemaakt zijn met een aardappel of zo: [Afbeelding]
Mooi afgewerkt zo, met die frogtape langs de hoeken!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:32
miicker schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:55:
Bijzonder optrekje: Huis te koop: Berkenlaan 26 5175 BM Loon op Zand [Funda]

Blijkbaar van de eigenaar van van Mossel.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De tuin wordt omschreven alsof je je in Versailles waant:
[Afbeelding]

Is overigens wel flink aan de prijs (net geen 5,5M).
Ik weet dat smaak persoonlijk is, maar jeetje, wat vind ik dit een gedrocht van binnen.
Zoveel geld, en dit is waar je mee komt dan.. :P :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Toke_gt schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:21:
[...]

Haha, dat vroeg ik me net ook af. Maar er is een pad tussen bank en raamkant. Dat zie je op deze foto niet zo goed.
Als makelaar zou ik de foto anders hebben genomen, of beter: advies hebben gegeven de bank anders neer te zetten of een deel even ergens op te slaan.
Een beetje fotograaf komt daar tijdens de fotosessie wel mee. Zo heb ik ook een keer een net iets te vol appartement laten fotograferen, steeds een berg dozen en/of stellingkasten even naar een andere kamer verplaatsen.

Maar zo te zien is hier geen fotograaf gebruikt (die houden de horizon meestal nog wel recht).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:12
Willem30 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:34:

Een zogeheten poortwoning waar foto's gemaakt zijn met een aardappel of zo: [Afbeelding]
Uniek:
Een starterswoning met tuin!
Alleen moet je wel buitenom lopen om er bij te komen...
Verder inderdaad erbarmelijke foto's, alsof je het niet wil verkopen. Of "in deze tijd verkoopt elk huis wel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanman23
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 19:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfkocu-Ke6U3ol_us8dbjcyS-pQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FgDzYecjgwQgRZnoTU235noK.png?f=fotoalbum_large

Of gewoon op de Funda link klikken. Of is dat niet vindbaar genoeg?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Toke_gt
stanman23 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:39:
[...]

[Afbeelding]

Of gewoon op de Funda link klikken. Of is dat niet vindbaar genoeg?
Met vindbaar wordt hier bedoeld dat je met de volledige link kunt nagaan of een pand al eerder is genoemd. Met een verstopte link onder het woordje funda lukt dat niet en krijg je dubbelposts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:45
Sharky schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:13:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik werd op de trap gewezen….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Wj_OI2ilVn7fqOJzO6fnzF9dtQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K7JObVI7XAv55XcThpOt000H.webp?f=fotoalbum_large

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Groot keukeneiland. Amper plaats voor een eettafel, maar het meest bijzondere is toch: toilet met uitzicht op het keukeneiland en vice versa. Extra Booraatje erbij ...
Nieuwe Maasstraat 104A Schiedam
Appartement te koop: Nieuwe Maasstraat 104-A 3114 TR Schiedam [Funda]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QF5ep7kV990dUJt1B82X6YL_n-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlvW4Jn7eCGhbzpurrsLFFX6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4kBCrJ6mNLCJHSvAW7318MSSZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwofRymallLks2Fks9m1lBbz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSefiFPXTP0iXbmVDjUEfvE6tRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaREIgni5SL8XxYf95CHOYuV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:53
Chaki schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:39:
Groot keukeneiland. Amper plaats voor een eettafel, maar het meest bijzondere is toch: toilet met uitzicht op het keukeneiland en vice versa. Extra Booraatje erbij ...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
"Speels ingedeeld" aldus de advertentie :+

Wat een onpraktische bende, en ronduit onhygiënisch met dat toilet dat opent naar de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Toke_gt schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:46:
[...]

Met vindbaar wordt hier bedoeld dat je met de volledige link kunt nagaan of een pand al eerder is genoemd. Met een verstopte link onder het woordje funda lukt dat niet en krijg je dubbelposts.
Wat geen nut meer heeft, nu Tweakers van elk Funda linkje zelf een "mooie tekst" maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:02
De bewoners gaan het nog eens proberen. Eerder al te koop gezet voor 1.2 meloen.
Exact nul geïnvesteerd, maar toch 4 ton er op geplakt in 1,5 jaar tijd. Één voordeel (of juist niet), volgend jaar heb je in het laatste weekend van augustus even geen herrie van mysteryland, dat slaan we namelijk 1 keer over.

Huis te koop: Allegondahoeve 24 2131 NC Hoofddorp [Funda]

Met eigen video, die dan weer van 2 jaar terug is. (toen het dus nog 1,2 kostte).

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/491/767_1440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

tcw82 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 02:46:
De bewoners gaan het nog eens proberen. Eerder al te koop gezet voor 1.2 meloen.
Exact nul geïnvesteerd, maar toch 4 ton er op geplakt in 1,5 jaar tijd. Één voordeel (of juist niet), volgend jaar heb je in het laatste weekend van augustus even geen herrie van mysteryland, dat slaan we namelijk 1 keer over.

Huis te koop: Allegondahoeve 24 2131 NC Hoofddorp [Funda]

Met eigen video, die dan weer van 2 jaar terug is. (toen het dus nog 1,2 kostte).

[Afbeelding]
Tsja toch denk ik dat ie zo weg is voor 1.4-1.5m.
De markt was in 2023 helemaal ingestort voor dergelijke woningen en sinds enige tijd is het weer aangetrokken.

Eea ziet er wel wat gedateerd uit, maarja zo'n kavel op die locatie is gewild.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 23-08-2025 03:34 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Sport_Life schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 03:32:
[...]

Tsja toch denk ik dat ie zo weg is voor 1.4-1.5m.
De markt was in 2023 helemaal ingestort voor dergelijke woningen en sinds enige tijd is het weer aangetrokken.

Eea ziet er wel wat gedateerd uit, maarja zo'n kavel op die locatie is gewild.
We gaan het zien, de indeling en de algehele staat is gewoon matig te noemen.
Vorig jaar is Allegondahoeve 50 gegaan voor 1.4, dat was een veel interessantere woning, de verbouwing is nog altijd gaande daar.
https://www.funda.nl/deta...legondahoeve-50/43674704/

Waarom was het initieel ingestort? en waarom nu weer aangetrokken denk je?

[ Voor 5% gewijzigd door tcw82 op 23-08-2025 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:21

B64

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat niet gewoon strijdig met bouwvoorschriften? Ik heb wel eens van een bouwkundige begrepen dat er minstens twee deuren tussen het toilet en de keuken moeten zitten. Of is dat inmiddels wat soepeler geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
B64 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:04:
[...]

Is dat niet gewoon strijdig met bouwvoorschriften? Ik heb wel eens van een bouwkundige begrepen dat er minstens twee deuren tussen het toilet en de keuken moeten zitten. Of is dat inmiddels wat soepeler geworden?
Nee, dit mag al heel geruime tijd (sinds komst Bouwbesluit). Of het wenselijk is, is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 07:22
Huis te koop: Spaarndammerweg 12 1165 MR Halfweg [Funda] Een parel aan het spoor…. Het bad op de badkamer is stevig neergezet … afwerking hadden ze geen zin meer in….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:14

angerfist-yentl

vake bei te bange!

https://www.funda.nl/deta...et-lage-holt-19/43037355/
Deze kwam ik gisteren ook weer tegen (had de vorige ook gepost poos terug in het topic).

Nu met AI foto's :+
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/594/895_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/594/899_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/594/901_1440.jpg

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
MKMosselman schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:16:
Huis te koop: Spaarndammerweg 12 1165 MR Halfweg [Funda] Een parel aan het spoor…. Het bad op de badkamer is stevig neergezet … afwerking hadden ze geen zin meer in….
Dit is , denk ik, het eerste huis in hele lange tijd zonder kadastrale kaart.
Misschien heeft het te maken met de opstal situatie.

[ Voor 5% gewijzigd door tcw82 op 23-08-2025 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit voelt als zon typische ' Ik zal en MOET een kook eiland" , terwijl een rechte of L keuken veel beter bij het huis en de ruimte had gepast. Zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearlessuser
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Toke_gt schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

Nee, dit mag al heel geruime tijd (sinds komst Bouwbesluit). Of het wenselijk is, is een ander verhaal.
Blijkbaar niet helemaal. Als er mogelijkheid tot wassen is mag het wel blijkbaar.
Deuren & Handen wassen
Deze bepaling sluit in veel gevallen het ombouwen van een kast of ruimte onder de trap tot een toilet beneden uit, omdat er simpelweg niet genoeg ruimte is. Er zijn ook regels over toiletten die direct op een woonkamer of keuken uitkomen in plaats van op een gang of slaapkamer. Voorheen gold er een 'tweedeursregel' tussen elk toilet en de keuken, maar deze regels zijn nu versoepeld, zolang de nieuwe badkamer maar een wastafel voor het handen wassen heeft.
https://www.heatandplumb....nk%20for%20hand%20washing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Fearlessuser schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:02:
[...]

Blijkbaar niet helemaal. Als er mogelijkheid tot wassen is mag het wel blijkbaar.

[...]

https://www.heatandplumb....nk%20for%20hand%20washing.
Het gaat wat off topic en ik weet niet waar die Engelse site zich op baseert. Maar dit is uitleg over wat er in het Bouwbesluit staat. Wat jij aangeeft gold in NL tot 2017 voor cafe’s en restaurants, maar sindsdien helemaal nergens meer.
Zie hier: https://www.nbd-online.nl...keuken-woonkamer%E2%80%A6

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
Als Friezin verbaast het me, dat er dorpjes in Fryslân zijn, waar ik nog nooit van heb gehoord...
En ze hebben daar nog grote keukens ook!
(Een must voor een kookgek als ik.)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/161/046_2160.jpg

Maar ook ruimte genoeg om zelf nog wat in te richten ergens.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/161/075_2160.jpg

In, of all places, Doniaga: https://www.frieslandwonderland.nl/lemma/doniaga

Huis te koop: Wielwei 13 8516 DD Doniaga [Funda]

381m2, 1,3 hectare en nog geen 9 ton op een uurtje rijden van Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:43
tcw82 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:34:
[...]

Dit is , denk ik, het eerste huis in hele lange tijd zonder kadastrale kaart.
Misschien heeft het te maken met de opstal situatie.
Hier in eerste instantie ook niet, na een F5 komt de kaart wel tevoorschijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Friezin schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:53:
Als Friezin verbaast het me, dat er dorpjes in Fryslân zijn, waar ik nog nooit van heb gehoord...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leuke vondst. Er is zelfs een hele polder vernoemd naar Doniaga.
Maar dan de slaapkamers. 9 in totaal, handig voor een groot gezin. Maar je hebt wel pech als je slaapkamer 1 of 2 krijgt toebedeeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIzohZ_9sDesHSvLS5RuE3LmMoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRBsVGAxpRY1m6zgcTbtQiU5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:21

Amphiebietje

In de blubber

[Afbeelding]
Hier in de buurt zijn nieuwbouwflats met een oppervlak dat kleiner is dan dat huis die voor 1 miljoen te koop werden gezet en als warme broodjes over de toonbank gingen. Voor mij het moment om mij af te vragen "Hoe dan?!?", al helemaal toen er een artikel verscheen met interviews van wat kopers waarbij de leeftijden niet te rijmen waren met de hoeveelheid geld die ze tot hun beschikking leken te hebben... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
Toke_gt schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:25:
[...]

Leuke vondst. Er is zelfs een hele polder vernoemd naar Doniaga.
Maar dan de slaapkamers. 9 in totaal, handig voor een groot gezin. Maar je hebt wel pech als je slaapkamer 1 of 2 krijgt toebedeeld.
[Afbeelding]
Die waren me al opgevallen: vandaar dat "Maar ook ruimte genoeg om zelf nog wat in te richten ergens" buiten de 7 slaapkamers die dan overblijven 🤪.

Edit: Toen ik dat typte dacht ik aan deze foto, ergens in de nok slapen misschien?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/161/072_2160.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Friezin op 24-08-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Grappig, ik ben geen Fries maar woon sinds 2 jaar wel tegen de rand van en heb destijds in onze zoekopdracht Doniaga weleens voorbij zien komen. Meer ook niet, maar toch. :P

Inderdaad een aardige keuken op z'n zachtst gezegd. Vind alleen de 381 m2 heel erg bedenkelijk, daar zijn zo te zien alle niet-woonruimtes ook in meegerekend. Ja, die kán je verbouwen en als woonruimte gaan gebruiken, maar op dit moment is dat niks meer dan een stal/schuur. Officieel mag je ruimtes waar bijv. geen ventilatie is, nergens iets boven de 1,5m uitkomt en/of niet als woonruimte te gebruiken is niet meerekenen in de oppervlaktes, zelfs een verwarmde en geïsoleerde garage niet, dus dit is wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:46:
[...]

Hier in de buurt zijn nieuwbouwflats met een oppervlak dat kleiner is dan dat huis die voor 1 miljoen te koop werden gezet en als warme broodjes over de toonbank gingen. Voor mij het moment om mij af te vragen "Hoe dan?!?", al helemaal toen er een artikel verscheen met interviews van wat kopers waarbij de leeftijden niet te rijmen waren met de hoeveelheid geld die ze tot hun beschikking leken te hebben... :?
Nou is 195 m2 ten eerste echt groot, zeker in de randstad waar je het ogenschijnlijk over hebt. En dan is die 880k von niet heel gek. Of het een normaal bedrag is kan je uiteraard over discussiëren, maar ik heb ook 100 m2 woningen met F label voor een miljoen voorbij zien komen in de randstad en dat is dan echt niet hartje centrum ineens. Wat dat betreft is jouw voorbeeld nog best aardig, ik ben inmiddels ook gewend aan een erg nieuwe woning met alle isolatie en comfort gemakken die erbij horen en dat is ook niet te onderschatten, evenals de enorme besparing. We zijn van een ±170 m2 woning met A-label uit 2011 naar een ±195 m2 woning met A+++ label uit 2022 gegaan en de energierekening is van €280/mnd naar €20/mnd gegaan en daar krijg ik nog op terug. Zal wel iets anders zijn zodra salderen niet meer mag, maar met een praktisch even hoge hypotheek is deze stap dus een enorme kostenbesparing maandelijks. Of zoals mijn vrouw het verwoord: daar kunnen we maandelijks een paar keer goed van uit eten. ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:13

H12

Een pand dat geen vraagprijs nodig heeft, want als je dit wil kopen dan vind je het geen probleem om daarover in gesprek te gaan:
https://www.funda.nl/detail/koop/ubbergen/huis-rijksstraatweg-11/42154745/

Ook niet te veel foto's, want als je hiervoor wil betalen dan kom je maar op afspraak:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/172/727/350_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/172/727/324_1440.jpg

En mijn favoriete foto:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/172/727/344_1440.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:51
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Haha, ja zoveel onbekende dorpen, helemaal voor een randstedeling als ik.
Ik dacht dat is wel erg dichtbij Amsterdam, een uurtje. Blijkt toch dik 1,5 uur te zijn, laat staan in de ochtend en einde middag.... leuke woning, dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 09:40
Friezin schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:03:
[...]

Misschien mazzel, gewoonweg mini-schade (en de vaste schadevergoeding van 10.000 euro)?
Of woon je waar je nick je plaatst? Fryslân?
Ja, schade stelde niet veel (in ons optiek) voor maar de controleur zei bij z'n ronde wel dat dit ook een geval had kunnen zijn voor maatwerk. Dit zou veel meer tijd in beslag nemen. Dus daar moet ik wel gelijk in geven, vaste vergoeding die wij geaccepteerd hebben was dus zo klaar blijkbaar.

Neen, Eelde-paterswolde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
FinalBob schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:13:
[...]

Haha, ja zoveel onbekende dorpen, helemaal voor een randstedeling als ik.
Ik dacht dat is wel erg dichtbij Amsterdam, een uurtje. Blijkt toch dik 1,5 uur te zijn, laat staan in de ochtend en einde middag.... leuke woning, dat wel.
Zie het al: ik bekeek route op zondag (1 uur 10 minuten), geen specifiek adres in Amsterdam.

PS: vanaf mijn woonplaats, ZO-Fryslân, ook al 49 minuten.

[ Voor 6% gewijzigd door Friezin op 25-08-2025 14:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Huis te koop: Oostbroekselaan 54-A 3584 BD Utrecht [Funda]
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/215/668/824_1080x720.jpg
Al een paar keer langs gewandeld. Lijkt een beetje op Villa Kakelbont van buiten. Van binnen is alleen maar gissen, want er zijn geen fotos van.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:07

martijn v o

Certified by Enphase.

Dat betekent vaak niet veel goeds.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
Naast de A27,.platgooien en nieuwe villa neerzetten. Je lijkt tussen volkstuinen in te zitten, perceel is niet zo breed.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:50
pauldaytona schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:25:
Naast de A27,.platgooien en nieuwe villa neerzetten. Je lijkt tussen volkstuinen in te zitten, perceel is niet zo breed.
Platgooien? Een Tuinders huis uit 1920? Ga je schamen, cultuurbarbaar!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Toke_gt
pauldaytona schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:25:
Wat is dat toch dat huizen maar meteen moeten worden platgegooid als het er wat verwaarloosd uitziet? Lees eens wat topics over hoe mooi huizen worden opgeknapt als je er wat liefde, energie en veel geld in steekt. Als je 1,1 miljoen wilt uitgeven voor een nieuwbouwwoning kun je beter in een Vinexlocatie gaan kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Vraag me niet waarom, maar het heet Morgenrood Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wp9USKXHk8WtL6qX61rzrxLwQ7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fHdfOsIo2141kxZdACqTPg8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:28

Wish

ingwell

timovd schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:54:
Huis te koop: Oostbroekselaan 54-A 3584 BD Utrecht [Funda]
[Afbeelding]
Al een paar keer langs gewandeld. Lijkt een beetje op Villa Kakelbont van buiten. Van binnen is alleen maar gissen, want er zijn geen fotos van.
Erg gaaf - en een flink bedrag voor iets wat niet helemaal lekker in de verf zit en waarschijnlijk asbest heeft. Aan de andere kant lijkt het afkomstig uit de schatkist van Woonin (woningcoorporatie) - die hebben het casco meestal wel goed op orde.
En die A27... das wel een bummer

No drama

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.