Hoe lang staat dit pand al leeg/ wordt het niet onderhouden? Want als het leeg staat (ketel uit staat) krijg je al heel snel vocht en schimmel van binnen, niets dat met een beetje warmte van een nieuwe eigenaar dan niet weg te krijgen valt.-Jaap-io schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:31:
[...]
Ik zie op de eerste verdieping ook best nog wel wat vochtdoorslag en schimmelplekken.
De vraag is of de koper het achterstallig onderhoud gaat wegwerken en gaat modernizeren, of gewoon opnieuw begint. Het zou mij niet verbazen als het dat laatste wordt, niet dat ik er voorstander van ben. Ik vind het pand wel wat hebben, rij er dagelijks langs, dus we gaan het zien
Vocht is altijd aanwezig, maar het hoeft niet aan te zetten op de wanden wanneer er voldoende geventileerd én gestookt (dus het niet te koud wordt binnen) wordt. Als het gaat condenseren (en niet weg kan/ gaat wegens het niet verwarmen) krijg je echt als snel vocht en schimmelplekken als het binnen te koud wordt. Wij hadden tot een paar jaar terug nog een oude (slecht geisloeerde) gevel aan 1 kant van het huis, daar kregen we aan de binnenkant van de muur ook gewoon vocht en schimmelplekken en wij stookten daar vlakbij wel met een reguliere verwarming.