emot schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:36:
[...]
Sorry hoor, maar dit is nu precies wat er mis is met de mentaliteit van tegenwoordig. Iedereen verwacht een compleet instapklaar huis, minimaal 2 onder 1 kap met tuin op het zuiden, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe visgraat vloer en noem maar op. Dat is toch eigenlijk te zot voor woorden?
En ja, als je het kan betalen is het prima (in sommige gevallen misschien kapitaalvernietiging), maar een huis zoals we het over hebben is toch eigenlijk niks mis mee? Ja het kan hier en daar een likje verf gebruiken en misschien een nieuw vloertje, maar valt dat niet onder instapklaar?
De likjes verf is juist een van de dingen die wél goed geregeld is. En ik merkte ook al op dat keuken en badkamer wel prima zijn. En dit is geheel vrijstaand, met enorme tuin, dus alle dingen die je noemt is precies waar ik het niet over had. Die zijn allemaal prima voor elkaar.
Maar:
Verwarming middels gaskachels
Warm water via geiser
Energielabel G
Onderhoud:
Enkele elementen behoeven aandacht o.a. zachtboardplafonds, vloer begane grond en houtwerk
En dat gecombineerd met dat er slechts gedeeltelijk dubbel glas in zit, kan ik gewoon niet instapklaar noemen. Een cv-keteltje vervangen is nog wel even wat anders dan dit, hier is uberhaupt geen verwarming aangelegd. Ik zou me ook zorgen maken over wat er achter het houtwerk vandaag gaat komen, juist ook omdat dit huis geen verwarming heeft. Volgens mij is 'ernstig verouderd' waar ik het over had gewoon een feitelijke vaststelling, en heeft dat niet zoveel te maken met mentaliteit.
En ik reageerde op 'waar je zo in kan'. Zou jij hier zo in gaan, zonder bovengenoemde zaken aan te pakken? Het is gewoon niet instapklaar. Hoe erg iemand dat vindt mag iedereen zelf weten, ik heb ook niet gezegd dat niemand dit zou moeten kopen. En ik heb ook niet gezegd dat ik alleen maar naar een instapklaar huis zou willen verhuizen. Ik heb er puur moeite mee dat dit huis instapklaar wordt genoemd, want dat is het niet.
... not as I do.