JB70 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:20:
Ik heb de Marstek Venus-e nu sinds zondag in huis.
Heel erg zitten stoeien met verbinding krijgen met de HomeWizard P1 meter.
Staat nog beta achter in app (heb alle laatste versies firmware en app)
De hele tijd deed hij het maar even en dan ging het CT lampje weer uit en in de app stond de CT dan op disabled. En dan weer even aan etc. Soms paar seconde soms wel minuten lang.
Wifi is goed (heb ubiquiti met goed bereik), een ping naar de P1 meter is stabiel en in de homewizard energy link zie ik ook een stabiele verbinding.
Na blijven proberen (reset meter en de Marstek herstart) was hij ineens ruim een dag stabiel. Alleen gister avond ging zo nu en dan het CT lampje weer even uit (was hij weer aan het flipperen).
Nu is hij weer 1,5 dag stabiel.
Ik heb inmiddels ook de emulatie van de Shelly EM P1 meter draaien op mijn Home Assistant en kort even geprobeerd. Ik zie om de seconde alle waardes in de logging voorbij komen, dus dat gaat goed.
Ik ga die straks inzetten als het probleem er weer is, nu is het dus 1,5 dag stabiel en blijf ik er af :-)
En er wordt nog de originele Marstek P1 meter opgestuurd, daar wacht ik ook nog op.
Wat is jullie advies, is dit normaal (ik lees veel over soortgelijke problemen) of heb ik gewoon een rotte Marstek gekregen.
Hij leek nl. of hij was gerepareerd of zo (zag wat krassen die afgelakt waren).
Volgens de leverancier was het een gloednieuwe, maar dan kunnen ze natuurlijk bij Marstek zelf deze nog opgelapt hebben (tweede kans).
Verder is het een mooi ding, ik red de hele avond en nacht en 's morgens gaat hij weer laden (12 zonnepanelen).
Staat in auto mode.