Ik heb een programma gemaakt die de gegevens van de slimme meter grafisch weergeeft in een Windows programma.
Minimale eisen:
- Windows 10/11 (64 bits)
- Slimme meter met software versie (D/E)SMR 4 of hoger, DSMR 2.2 werkt niet goed.
- Als je het programma gebruikt via HomeWizard dan moet de API aan staan in de Homewizard app.
Dit is een vervolg programma van "HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma".
Het programma kan werken met een RS232 kabel link kabel en of met de HomeWizard P1 meter.
Klik op het "Hamburger menu" (drie lijntjes rechts bovenaan) voor meer opties en instellingen.
Het programma heeft diverse schermen zoals:
- Metingen
- Informatie
De actieve telraam word in het groen weergegeven.
- Waarschuwingen
- Meetpunten
Als er een meetpunt word aangemaakt maakt het programma een snapshot van de telramen, met de nieuwe informatie berekent het programma wat het gebruik is geweest, dit werkt ook als het programma uit staat.
De berekening houdt rekening mee met hoog en laag tarief.
Is er geen Tarief ingevuld dan word deze ook niet weergegeven bij de meetpunten.
Er zijn maximaal 50 meetpunten aan te maken.
Overal waar de cursor veranderd in een handje kan je klikken en word er extra informatie op het clipboord gezet of een PDF gestart met informatie over de slimme meter.
Donwload versie 1.0.11
Download link
Download link sourcecode, gemaakt in AutoIt
Als je het programma gebruikt laat het dan weten (een duimpje omhoog is ook al goed) dan weet ik waar ik het voor doet.
Minimale eisen:
- Windows 10/11 (64 bits)
- Slimme meter met software versie (D/E)SMR 4 of hoger, DSMR 2.2 werkt niet goed.
- Als je het programma gebruikt via HomeWizard dan moet de API aan staan in de Homewizard app.
Dit is een vervolg programma van "HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma".
Het programma kan werken met een RS232 kabel link kabel en of met de HomeWizard P1 meter.
Klik op het "Hamburger menu" (drie lijntjes rechts bovenaan) voor meer opties en instellingen.
Het programma heeft diverse schermen zoals:
- Metingen
- Informatie
De actieve telraam word in het groen weergegeven.
- Waarschuwingen
- Meetpunten
Als er een meetpunt word aangemaakt maakt het programma een snapshot van de telramen, met de nieuwe informatie berekent het programma wat het gebruik is geweest, dit werkt ook als het programma uit staat.
De berekening houdt rekening mee met hoog en laag tarief.
Is er geen Tarief ingevuld dan word deze ook niet weergegeven bij de meetpunten.
Er zijn maximaal 50 meetpunten aan te maken.
Overal waar de cursor veranderd in een handje kan je klikken en word er extra informatie op het clipboord gezet of een PDF gestart met informatie over de slimme meter.
Donwload versie 1.0.11
Download link
Download link sourcecode, gemaakt in AutoIt
Als je het programma gebruikt laat het dan weten (een duimpje omhoog is ook al goed) dan weet ik waar ik het voor doet.
[Voor 20% gewijzigd door Daveth op 06-06-2023 17:23]