Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Erg gaaf dit, ik volg deze topic al een tijdje en zie ook dat je zelf een shelly emulator hebt gemaakt in Homey.

Ik ben zelf ook een homey gebruiker, helaas met nog minder configuratie/programmeer kennis. Zou je in het kort kunnen toelichten hoe je nu alles hebt gekoppeld aan de homey?

Gebruik je nog de shelly emulator in homey? Zo ja, zou je die willen publiceren in de app store?
Komt de lilygo met firmware die je alleen hoeft te configureren?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LocomoJohn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-09 14:21
Moguuhh,
Ik zit nu lekker in de ochtendzon. Dynamische energie contract van Zonneplan, tarief 32 cent per kilowatt afgelopen uur
Ik weet dat de feedback naar Marstek al eerder is ingeschoten maar ik heb het nogmaals aangegeven, het zou mooi zijn als er voor specifieke gebrukers met dynamische contracten een slider zou zijn bij de auto en/of ai modus, om zelf in een schema uren te kunnen uitsluiten van deze modus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIWLYlnYiwb2I9zjPStlFnSn3iA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1fs1Bwx11CsabQd6D9Mnt33.jpg?f=fotoalbum_large

Verder van hier uit, loopt het prima met de laatste versie van de app. Fijne dag

NL | Marstek Venus E, V151 | CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een vaststelling nadat ik gisteren de regeling van de batterij met de shelly 3PROem korter heb opgevolgd, de batterij reageert merkelijk sneller op belastingswisselingen in automode dan een paar weken geleden.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:52
[/quote]
LocomoJohn schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:52:
Moguuhh,
Ik zit nu lekker in de ochtendzon. Dynamische energie contract van Zonneplan, tarief 32 cent per kilowatt afgelopen uur
Ik weet dat de feedback naar Marstek al eerder is ingeschoten maar ik heb het nogmaals aangegeven, het zou mooi zijn als er voor specifieke gebrukers met dynamische contracten een slider zou zijn bij de auto en/of ai modus, om zelf in een schema uren te kunnen uitsluiten van deze modus.

[Afbeelding]

Verder van hier uit, loopt het prima met de laatste versie van de app. Fijne dag
Goede vraag. Ik vroeg me al af hoe dat zou werken. Ik zit hier op nu 2800w terug te leveren á 33,3 cent.In geval van accu, zou ik pas vanaf 11 uur of zo de accu willen laden.

[ Voor 28% gewijzigd door kisik op 14-03-2025 08:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:00
Ik had nog een goed idee doorgekregen van @SatScan om de huidige leverancier en beoordeling hierbij te zetten.
Kan interessant zijn voor anderen in de toekomst of ook als we gaan beslissen van leverancier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKLVcFBp7T-kwNOCA8mulR-xL5E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OnTZdCCZJR2O7PweK9OScgUR.jpg?f=user_large

Is optioneel maar vul gerust in als je er al besteld hebt.

Ondertussen toch al een leuke aanbieding binnen gekregen, ik stuur de eerste nog even dat de aantallen mogelijk wel wat hoger kunnen uitvallen.
Ik ging nog uit van mogelijks 15-20 stuks :9
S2S schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:17:
[...]

Zeker een mooie lijst , maar wel alleen nog met intenties, als de prijs nou heel interessant is. Rond de 1300, dan kan er toch serieus geld worden verdiend;) en waar stopt de lijst , 100, 200, 1000??? Ik zet mezelf er zo ook op. Massa is kassa.
Zou zeggen we geven het nog enkele dagen, zal zien wat er vandaag nog van aanbiedingen binnen komen en dan zal ik ze allemaal kenbaar maken.
Ik wil ze nu nog een beetje in het ongewisse laten. ;)

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:03:
Kort vraagje, als je verliezen meeneemt moet je met 80% rekenen dacht ik, dus een 5kw batterij die 's nachts helemaal leeg getrokken word nadat hij overdag met zon is gevuld levert je 4kw 'winst' op, in mijn geval een euro give or take.

Als ik dat dagelijks volhou verdien ik een 5kw batterij van ~1500 euro aanschaf dus in 4,1 jaar terug.

... Maar ik ga natuurlijk geen 4 jaar lang dagelijks de batterij vol krijgen en ook misschien niet altijd leegtrekken 's nachts, dus dan wordt de terugverdientijd makkelijk 6/7 jaar? Dan wordt het terugverdienen van twee van die accu's al helemaal problematisch want de kans dat ik 's nachts 8kw ga trekken is nóg kleiner. Ja, de EV en/of de warmtepomp, vooral de laatste dan.

Redeneer ik dan juist of vergeet ik iets?
Je vergeet de pieken die je tijdens de dag opvangt, die winst is bij mij meer dan dubbel zo groot dan wat ik ‘s nachts kan coveren

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:23

_Z3

LocomoJohn schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:52:
Moguuhh,

[Afbeelding]

Dit is voor mij ook een belangrijke inderdaad, heb nog geen accu maar al wel de Shelly Pro 3EM gekocht. Waar ik nog tegenaan zit te hikken is dat met m'n oost / west opstelling 's ochtends de batterij volgeladen wordt en zodra de prijzen negatief worden de batterij net vol is. Met deze optie kan dat voorkomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:04

S2S

_Z3 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:12:
[...]

Dit is voor mij ook een belangrijke inderdaad, heb nog geen accu maar al wel de Shelly Pro 3EM gekocht. Waar ik nog tegenaan zit te hikken is dat met m'n oost / west opstelling 's ochtends de batterij volgeladen wordt en zodra de prijzen negatief worden de batterij net vol is. Met deze optie kan dat voorkomen worden.
Soms is het ook handig om juist wel te laden met een dynamisch contract, bijvoorbeeld als er maar 1 cent verschil is met de laagste prijs en de accu dan nachts wel vol gaat en zo in de ochtend energie kan leveren (dan maakt mij die ene cent niets uit) Vanochtend was hij namelijk leeg... maar wel dure dynamische stroom.

Misschien dat we zelf laad en niet laad tijden kunnen aangeven.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper1969 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 06:32:
[...]
. In Manual mode hoeft de batterij niet te acteren op die data. @SatScan Ik zie deze nog niet in de startpost, ik dacht dat het er al een tijd instond.
TS

Vind hier de installatie instructie en de Home Assist add-on.
TIP: de B2500 werkt/zichtbaar alleen in de standen Auto en AI
https://github.com/tomquist/b2500-meter

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Janp1963 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:56:
[...]

Update ook gedaan op Android,pakt hier niet goed uit totale willekeur in laden en ontladen in automodus.
Shelly 50 was te selecteren en configuration failed maar staat daarna gewoon geselecteerd als CT en verbonden.

Terug naar P1 beta dan maar, gaat niet zonder problemen, ziet de P1 wel maar scherm flitst een seconde en gaat dan verder zoeken zonder dat je de P1 kunt selecteren.
Na zeer snel aanklikken na opnieuw zoeken pakte hij na tig keer proberen.
Helaas geen goede nom regeling meer haalt merendeel van het verbruik uit het net hoewel er genoeg in de accu zit om NOM te draaien.

Laat hem maar een nachtje calibreren hoop dat het morgen normaal is.
Hier werkt de HW P1 BETA uitstekend. Geen vreemde pieken en is V1.49 een hele verbetering.
Kan nog niet de hele nacht door met 1 batt... maar zie wel als de batt werkt de NOM rond de 5w zit!

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede14 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:47:
[...]

Ah ja ? Net gecheckt (ook IOS) antwoord : 'uw hebt de nieuwste versie ' ? ? ? welke versie hebben ze gepusht ? heb 1.6.20 en niks nieuws aangeboden
Keep Pushing sloeg eigenlijk op het startende F1 seizoen (Max fan). Excuses voor de verwarring.
Apps worden gepusht via de appstores, dus daar komt mijn versie ook vandaan.
Daar kan per gebruiker/land een tijdverschil in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dolf_Tweakers schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:56:
[...]

Dan heb je geen probleem.

Je zal nu toch al nooit de volledige 5 kw terugsturen naar het net he.

Je kan het "Geïnjecteerd ogenblikkelijk vermogen in kW" op code 2.7.0 aflezen.
Doe maar eens op een zonnige dag.aat

En jij mag dan tot 5,8 kW gaan als je plugin-toestellen gebruikt.
Gaat nooit problemen geven als je nu een grote aangemelde PV (5 tot 10 kwpiek) installatie hebt en nom draait dan kan je makkelijk 2 batterijen op 2500w zetten. Je gaat toch niet al je PV vermogen en je batterij vermogen in het net jassen he.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dodvip123 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 07:36:
[...]

teller gaat al tegen de 55 batterijen (ik zou mijn pre-order van 1.725 EUR annuleren indien prijs onder 1.500 EUR)
En zijn er al prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 13:57
Ik heb me zelf ook op de lijst gezet. Maar hoe zijn de ervaringen met de aansturing van 2 batterijen, waar ik dan op uit zou komen. Hoe wordt het laden en ontladen verdeeld? Anders zou ik liever een inruilactie zien voor een 1 10kwh exemplaar, zodra die er is.

Andere vraag die ik heb is of er iemeand is die zonder shelby het voor elkaar heeft om via internet, dus als je niet thuis bent via de app van marstek te zien wat de batterij doet?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
stil schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:13:
Ik heb me zelf ook op de lijst gezet. Maar hoe zijn de ervaringen met de aansturing van 2 batterijen, waar ik dan op uit zou komen. Hoe wordt het laden en ontladen verdeeld? Anders zou ik liever een inruilactie zien voor een 1 10kwh exemplaar, zodra die er is.

Andere vraag die ik heb is of er iemeand is die zonder shelby het voor elkaar heeft om via internet, dus als je niet thuis bent via de app van marstek te zien wat de batterij doet?
Mij lukt dat laatste gewoon. Check met enige regelmaat als ik buiten de deur ben hoe vol de batterij is.

aka pluim003

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:00
knipknip

[ Voor 103% gewijzigd door teacher op 15-03-2025 19:14 ]

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondersteuning voor aansturing van meerdere batterijen is recent door Marstek als binnenkort beschikbaar bevestigd in de feedback van de app zoals je hier in dit topic kunt lezen. Dit is ook de aanleiding geweest voor de actie zoals die nu loopt.

Dat lukt met alle door Marstek ondersteunde P1 meters... gaat via de Marstek server die je gekozen hebt tijdens de installatie van je batterij.

[ Voor 15% gewijzigd door SatScan op 14-03-2025 10:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nu7s
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-09 10:40
vanpeers schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:10:
[...]
Smart-Charged heb ik er niet tussen gezet aangezien ze al niet aan hun andere klanten kunnen leveren... ;w
+10000, zo ver mogelijk van wegblijven.

3 x Marstek Venus 5.12KWh V151 (3 fasen) - Shelly Pro 3EM

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Maxwp schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:28:
[...]

De vraag is wel > 300 op basis van welke basis prijs? 1799 wat we zo zien of 2200 die ik okk voorbij zie komen online
Waarom wil je dit allemaal weten? Wacht nu eens rustig af!!!!

Laat het even zijn beloop er moeten nog verschillende partijen reageren en door hier alles open en bloot te melden draagt dat niet bij om de beste deal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil1951
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-09 08:33
Voor mijn probleem dat buiten bereik van Bluetooth ik niets met de app kan doen kwam nu feedback van Marstek. Ik moet een server reset doen. Dat is niet hetzelfde als een factory reset. Helaas is dat alleen met een Android telefoon te doen. De app iPhone heeft deze mogelijkheid niet. En ik heb geen Android telefoon. Al mijn vrienden en kennissen hebbben een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_61
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-09 16:04
SadisticPanda schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 02:12:
[...]

Template sensor gebruiken die de werkelijke de sensor om 5 seconden uitleest?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
- trigger: 
  - platform: time_pattern
    seconds: '/5'
  sensor:
    name: "Net Electricity"
    unique_id: ec34a88e-2f99-4062-856b-416ce01bbc06
    state: "{{ ((states('sensor.smart_gateways_smart_meter_power_consumed') | float(0)) * 1000 | round(2)) - ((states('sensor.smart_gateways_smart_meter_power_produced') | float(0)) * 1000 | round(2))  }}"
    unit_of_measurement: "W"
    device_class: power
    icon: mdi:flash
    attributes:
      friendly_name: "Net Electricity
Bedankt. Ik ga het binnenkort uit proberen maar dan op 1 sec

Ook al heb ik nog weinig ervaring in programmeren binnen HA denk ik niet dat dit gaat werken.
Immers je blijft altijd afhankelijk van de home wizard integratie en die haalt volgens mij de waarde binnen 5 sec. op van de P1 meter. Dus als die waarde om de seconde gebruikt wordt krijg je 5 keer dezelfde waarde.

[ Voor 17% gewijzigd door Ronald_61 op 14-03-2025 14:26 ]

2 x MT Venus V151, CT003 V114, ISKRA AM550, 1 fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SatScan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:37:
[...]

Waarom wil je dit allemaal weten? Wacht nu eens rustig af!!!!

Laat het even zijn beloop er moeten nog verschillende partijen reageren en door hier alles open en bloot te melden draagt dat niet bij om de beste deal te krijgen.
Rustig aan. Hahah. Was maar een opmerking.

Ik vraag niet aan welke prijs het is alleen geef ik aan dat die 300 dan wel op basis moet zijn van een niet te hoge basis prijs want anders is die 300 nog niet veel
Ben wel benieuwd want beter dan 300 op basis van 1799 zou wel een erg goede prijs zijn denk ik.
Mbt je laatste opmerking volgens er staat een excel sheet er word openlijk gesproken over kortingen etc het ligt al zo goed als bloot zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46
Ronald.42 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 01:55:
De teller staat inmiddels op 40.
Daar moet toch wel wat mogelijk zijn.
Als er een leuke deal uitkomt dan kan ik nog polsen voor 1 of 3 accu's bij een adres die ik vorig jaar gasloos heb gemaakt.
Die kwam al eens op de lijn voor een HW accu en heb ik toen gevraagd nog even te wachten omdat de Marstek daar beter in de situatie past.

Dan natuurlijk de vraag hoe wordt dit verder aan gevlogen?
Wie van die 40 gaat daadwerkelijk de order plaatsen.
Bij welke aantallen hoort welke prijs.
Dus bij 10 bevestigingen xxxeuro bij 20 bevestigingen xxxeuro etc.
En hoe gaat de distributie plaatsvinden en wat wordt de levertijd.
Ik wil uiteindelijk 10 kW opslagcapaciteit en overweeg dus 2 Marstek's te gaan aanschaffen. Ze moeten dan wel samen kunnen werken en er moet een functie komen dat als ik de plugin auto gaat laden de accu's niet gaan terugleveren. Verder vraag ik mij af of je uiteindelijk onafhankelijk van Marstek de accu's kan bedrijven want afhankelijk zijn van een bedrijf voor meer dan 10 jaar is eng.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chape
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17-09 01:52
Na stabiele dagen met de accu en de ct003, was ik vanmorgen opeens de CT lampje uit, accu was ook nog niet aan het laden. Beetje aan configureren geweest, de Shelly wou hij ook niet pakken, maar opeens kreeg hij er weer zin in. Blijft raar, ik verander helemaal niks en toch gaat er weer iets mis. Houden het maar op kinderziektes.

raspberry pi 4/thinker board 2/Lilygo/shelly3em/16x410 zonnepanel/vrouw 1970:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corsat schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:23:
[...]

Ik wil uiteindelijk 10 kW opslagcapaciteit en overweeg dus 2 Marstek's te gaan aanschaffen. Ze moeten dan wel samen kunnen werken en er moet een functie komen dat als ik de plugin auto gaat laden de accu's niet gaan terugleveren. Verder vraag ik mij af of je uiteindelijk onafhankelijk van Marstek de accu's kan bedrijven want afhankelijk zijn van een bedrijf voor meer dan 10 jaar is eng.
Is effectieve wel 8.4 geen 10.
Al laad je nergens verlies er wel 10.4 in elke keer
Ik zou 20 willen hebben daarvoor 25kwh en 5 accu's voor nodig.

Denk dat 400 euro korting op de accu makkelijk haalbaar moet zijn zeker bij 70+ via 1 leverancier die anders niet daar waren aangekocht. Sub 1400 is denk ik zelfs mogelijk

[ Voor 12% gewijzigd door Maxwp op 14-03-2025 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met Shelly, HWP1 en CT003 geen probleem om batterij te monitoren en om te schakelen op auto, manueel of AI vanop afstand , tot nu toe vanaf 3000 km afstand getest😅

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ik zit nergens meer aan sinds de Shelly. Niet blijven prutsen als iets gewoon werkt .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chape
S2S schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:08:
Ik zit nergens meer aan sinds de Shelly. Niet blijven prutsen als iets gewoon werkt .
Heb hem nu op de shelly staan kijken of die langer stabieler blijft. Kan natuurlijk ook dat KPN weer aan het rommelen is geweest met internet, maar dan nog moet alles weer gaan werken daarna.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2S

S2S

Chape schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:13:
[...]
Heb hem nu op de shelly staan kijken of die langer stabieler blijft. Kan natuurlijk ook dat KPN weer aan het rommelen is geweest met internet, maar dan nog moet alles weer gaan werken daarna.
Shelly draait hier nu meer dan 1 week 24/7 geen onderbrekingen gehad. Accu op AI stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chape schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:52:
Na stabiele dagen met de accu en de ct003, was ik vanmorgen opeens de CT lampje uit, accu was ook nog niet aan het laden. Beetje aan configureren geweest, de Shelly wou hij ook niet pakken, maar opeens kreeg hij er weer zin in. Blijft raar, ik verander helemaal niks en toch gaat er weer iets mis. Houden het maar op kinderziektes.
Heb ik deze morgens ook een hele tijd gehad, de CT verbindingen van mijn 2 batterijen gingen continu uit en aan, zou dat misschien iets te maken hebben met activiteit op de Chinese servers? Nu is alles terug stabiel en ik heb zelf niks gewijzigd. Heb het wel gemeld in de feedback app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nico_09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:59
Ik wil ook graag op de lijst voor een accu met p1 meter, helaas krijg ik mezelf niet toegevoegd in het document, wie wil mij toevoegen? N. Hakze incl p1 meter. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtje01
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-09 11:02
Ik krijg de ct003 van marstek niet meer aan de praat na de fw update naar v110. Ik kan hem installeren in de app en wifi configureren. Maar hij geeft geen waardes meer door, wat ik ook doe. Factory reset gedaan. Verwijderd enz. Stroomloos gemaakt, afgekoppelt. Hij doet niks meer. Hij heeft wel verbinding via bluetooth en het wifi netwerk. Maar niks meer. Heb al zo vaak om een oudere fw gevraagd maar krijg geen reactie meer van marstek.

Overigens draaid de batterij nog steeds vlekkeloos met fw v147 en homewizard p1 beta. Er staat wel een fw update klaar voor de batterij naar v148 maar ik doe het niet.

Is er nog iemand met een idee?

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik78
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11-07 13:44
Hier nu 2 batterijen draaien en werkt zeer goed. 1 draait op auto en de andere op manual. Werkte eigenlijk gelijk via de ct003 juiste slimme meter stond wel in de lijst. Aangesloten via 2 homewizard sockets en kom op een rte van 80 op de batterij die auto draait (3 weken). Andere draait pas kleine week mee.
Tot nu zeer tevreden.

Groet,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Erik78 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:16:
Hier nu 2 batterijen draaien en werkt zeer goed. 1 draait op auto en de andere op manual. Werkte eigenlijk gelijk via de ct003 juiste slimme meter stond wel in de lijst. Aangesloten via 2 homewizard sockets en kom op een rte van 80 op de batterij die auto draait (3 weken). Andere draait pas kleine week mee.
Tot nu zeer tevreden.

Groet,
Erik
Persoonlijk ben ik pas tevreden als je 2 of 3 accu’s gewoon op auto of Ai kan zetten en er niet meer naar om hoef te kijken .

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Houtje01 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:14:
Ik krijg de ct003 van marstek niet meer aan de praat na de fw update naar v110. Ik kan hem installeren in de app en wifi configureren. Maar hij geeft geen waardes meer door, wat ik ook doe. Factory reset gedaan. Verwijderd enz. Stroomloos gemaakt, afgekoppelt. Hij doet niks meer. Hij heeft wel verbinding via bluetooth en het wifi netwerk. Maar niks meer. Heb al zo vaak om een oudere fw gevraagd maar krijg geen reactie meer van marstek.

Overigens draaid de batterij nog steeds vlekkeloos met fw v147 en homewizard p1 beta. Er staat wel een fw update klaar voor de batterij naar v148 maar ik doe het niet.

Is er nog iemand met een idee?
Gewoon met FW147 en HWP1 verder draaien als je er tevreden van bent .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Wil1951 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:03:
Voor mijn probleem dat buiten bereik van Bluetooth ik niets met de app kan doen kwam nu feedback van Marstek. Ik moet een server reset doen. Dat is niet hetzelfde als een factory reset. Helaas is dat alleen met een Android telefoon te doen. De app iPhone heeft deze mogelijkheid niet. En ik heb geen Android telefoon. Al mijn vrienden en kennissen hebbben een iPhone.
android tablet?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandaag weer een nieuw probleem
na een paar dagen goed te hebben gedraaid ( zal weel een keertje de wifi weg vallen )
is hij nu bij 100% laden de Ct verbinding kwijt maar ook de app kan de marstek niet meer vinden
bleuttooh verbinden doet hij niet meer
aan ene uit zetten nog geen effeect zal hem eens langer uit laten staan 20min
maar dit kan natuurlijk niet de bedoelding zijn
v149 en v110
kan wel met de p1 verbinden maar de marstek geen enkeler response
wifi led brand wel maar hij reageerd nergens op.

iemand deze ervaring ook al gehad en een oplossing voor?

[ Voor 17% gewijzigd door Maxwp op 14-03-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deleted

[ Voor 98% gewijzigd door SatScan op 14-03-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Maxwp schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:33:
vandaag weer een nieuw probleem
na een paar dagen goed te hebben gedraaid ( zal weel een keertje de wifi weg vallen )
is hij nu bij 100% laden de Ct verbinding kwijt maar ook de app kan de marstek niet meer vinden
bleuttooh verbinden doet hij niet meer
aan ene uit zetten nog geen effeect zal hem eens langer uit laten staan 20min
maar dit kan natuurlijk niet de bedoelding zijn
v149 en v110
kan wel met de p1 verbinden maar de marstek geen enkeler response
wifi led brand wel maar hij reageerd nergens op.

iemand deze ervaring ook al gehad en een oplossing voor?
De sturing van Marstek uitpluggen en homewizard p1 inpluggen (of een Shelly pro 3em) 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DSSW schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:40:
[...]

Kies zeker voor betrouwbare partij… bij zo een bestelling van een 70tal batterijen spreek je al snel over meer dan 100.000€…als die dan verdwijnt na ontvangst van de betalingen…en er moet uiteraard ook kunnen geleverd worden binnen redelijke termijnen
De betalingscondities spelen zeker naast prijs, bereikbaarheid voor ondersteuning, garantie afhandelingen, snelheid van kunnen leveren, transparantie tijdens de uitleveringen, support op Tweakers tijdens de uitrol en erna etc, allemaal een rol.

Eigenlijk hetzelfde als je een aankoop doet van bijvoorbeeld van een auto of zoiets. _/-\o_

De (eerste) HONDERD geïnteresseerden *O* :)F :)B

[ Voor 5% gewijzigd door SatScan op 14-03-2025 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S2S schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:43:
[...]

De sturing van Marstek uitpluggen en homewizard p1 inpluggen (of een Shelly pro 3em) 🤣
de app maakt niet eens een bleutooth verbinding
is meer aan de hand dan alleen de CT uit.

de app gerestart en cache gewist
de marstek aan en uit gezet

hij lijkt onbenaderbaar geworden
wifi acces point uit gezet het wifi led blijft branden net alsog hij is blijven hangen

ik ga een problemen met de marstek topic openen want hier gaat het over zoveel meer dan alleen de problemen en deze laatste zijn er genoeg
problemen en oplossingen Marstek thuis accu
wat niet zal betekenen dat men het hier niet zal gaan posten maar opzich alle problemen een een apart houd dit topic weer wat schoner voor andere zaken? is maar een idee zie wel of het gaat lopen

20 min uitgezet ( stroom aangesloten gelaten ) met de modbus niet aangesloten ( want dan gaat hij vanzelf weer aan , modbus welk extern voeding ) en het werkt weer direct

hoort natuurlij kniet voor te komen en heb hier al eens gelezen dacht ik iemand anders het zelfde probleem had

[ Voor 25% gewijzigd door Maxwp op 14-03-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chape
DSSW schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:35:
[...]

Heb ik deze morgens ook een hele tijd gehad, de CT verbindingen van mijn 2 batterijen gingen continu uit en aan, zou dat misschien iets te maken hebben met activiteit op de Chinese servers? Nu is alles terug stabiel en ik heb zelf niks gewijzigd. Heb het wel gemeld in de feedback app
Zou best kunnen, maar mijn app ziet er ook anders uit kan nu 3 fase nom, 1 fase of auto kiezen,heb ik nog niet eerder zien staan in ct weergave.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniper-JP
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-04 21:33
Voor de twijfelaars of nieuwsgierige :)

IOS versie van marstek software naar V1.6.2 geüpdate. accu op versie 148 en P1 van marstek op v110 .
alles werkt nog steeds perfect. kan alleen mijn slimme meter niet kiezen maar dat lijkt geen problemen te geven.

2x Marstek 5,12 V151, CT003 V110, 21x 405 WP, alle works great

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:48:
[...]

wifi acces point uit gezet het wifi led blijft branden net alsog hij is blijven hangen
Ik zou de rest methode die is de TS beschreven staat proberen met tenminste 10minuten power/grid off.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hometek
  • Laatst online: 00:06
Vandaag opgemerkt dat ik nu ook op afstand via internet live data krijg van de batterij inclusief CT weergave grafiek.
Dit werkte bij mij tot nog toe niet (laatst geprobeerd 2 weken geleden).
Intussen zijn zowel firmware als app geupdate en is er ook aan de kant van mijn internetprovider (mobiel) iets verandert, dus niet duidelijk waar de verbetering nu heeft plaatsgevonden.
Venus V149, CT003 V110, app V1.6.21

2x Venus E (Gen1) V153.215, HW P1, Lilygo+HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hometek schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:24:
Vandaag opgemerkt dat ik nu ook op afstand via internet live data krijg van de batterij inclusief CT weergave grafiek.
Intussen zijn zowel firmware als app geupdate en is er ook aan de kant van mijn internetprovider (mobiel) iets verandert, dus niet duidelijk waar de verbetering nu heeft plaatsgevonden.
Ik vermoed aan Marstek zijde... de servers. Ze zijn daar flink aan het klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hometek schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:24:
bij mij heeft het nog nooit extern gewerkt ook nu nog even gechecked met mobiel internet de app geeft niks weer qua data

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:32:
[...]

bij mij heeft het nog nooit extern gewerkt ook nu nog even gechecked met mobiel internet de app geeft niks weer qua data
Probeer eens een andere telefoon bij geen resultaat, melden in feedback van app, misschien dat de server voor jou account opnieuw ingesteld moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik78
  • Laatst online: 11-07 13:44
S2S schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:29:
[...]

Persoonlijk ben ik pas tevreden als je 2 of 3 accu’s gewoon op auto of Ai kan zetten en er niet meer naar om hoef te kijken .
Eens, met die insteek heb ik ook de tweede aangeschaft. Hopelijk komen ze hun belofte na en komt er volgende week een software update dat twee batterijen kunnen samenwerken.

Groet,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ronald_61 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:13:
[...]

Bedankt. Ik ga het binnenkort uit proberen maar dan op 1 sec

Ook al heb ik nog weinig ervaring in programmeren binnen HA denk ik niet dat dit gaat werken.
Immers je blijft altijd afhankelijk van de home wizard integratie en die haalt volgens mij de waarde binnen 5 sec. op van de P1 meter. Dus als die waarde om de seconde gebruikt wordt krijg je 5 keer dezelfde waarde.
Mijn fout, mis begrepen, ik dacht dat je met lagere waarde, trager bedoelde (dus minder snel uitlezen),

dit is net het omgekeerde en sneller gaat id nooit werken ofc aangezien de data er niet niet is :(

Mijn excuses

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goede14
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-07 10:34

2 Marsteks geeft nog steeds problemen , 3 blijkt OK op driefazig net (er zou sinds gisteren een upgrade van de firmware zijn daarvoor)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hometek
Op de Marstek.eu website staat een nieuwe illustratie voor de AI functie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uc-MkdsE5ipdDjMlPdsRQqlap3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c5dApufpAmN9OGJSOsOuOtGu.png?f=fotoalbum_large

Voor mij is nog steeds onduidelijk of de AI echt 'intelligent' is en vooruit kan plannen hoeveel goedkope stroom geladen moet worden om daarna nog optimaal NOM te kunnen draaien.
Mijn verbruikspiek ligt meestal later op de dag, als de batterij 's ochtends al vol is gaat bijna alle vermogen van de panelen naar het net.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 23:33
Eastman schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:03:
[...]

Erg gaaf dit, ik volg deze topic al een tijdje en zie ook dat je zelf een shelly emulator hebt gemaakt in Homey.

Ik ben zelf ook een homey gebruiker, helaas met nog minder configuratie/programmeer kennis. Zou je in het kort kunnen toelichten hoe je nu alles hebt gekoppeld aan de homey?

Gebruik je nog de shelly emulator in homey? Zo ja, zou je die willen publiceren in de app store?
Komt de lilygo met firmware die je alleen hoeft te configureren?
Ik werk vandaag voor het eerst met deze flow. Hij lijkt het echt goed te doen. Wat doet hij:
  • Hij laadt de batterij op vanuit het net als de prijs x ct goedkoper is dan de duurste prijs in de komende 8 uur. Hiermee zorg ik dat hij vandaag 2x oplaad vóór de duurste momenten op de dag (morgens en avonds)
  • Hij laadt alleen maar op van het net als er geen veel zon is
  • Hij gaat alleen ontladen op de duurste x uren van de dag
  • Hij voorkomt dat hij gaat ontladen op min of meer goedkope uren zoals nu in AI.
Mijn configuratie is: CT003. LilyGo aan de Marstek. Bediening via Homey mbv MQTT.

Ik heb nog nooit een app gepubliceerd in de appstore. Zal me de komende week even in verdiepen. Ik gebruik de Shelly emulator echter zelf niet meer.... mijn CT003 doet het beter.

De LilyGo wordt eigenlijk gewoon heel eenvoudig geinstalleerd > eerst standaard gereed maken voor eesrte gebruik....en dan een yaml-bestand uploaden/runnen vanaf CMD/Terminal- app.
(De yaml-file is de standaard yaml voor de modbus aansluiting....uit gebreid met een stukje MQTT)

[ Voor 5% gewijzigd door Ellroe32 op 14-03-2025 15:22 ]

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hometek schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:03:

[Afbeelding]

Voor mij is nog steeds onduidelijk of de AI echt 'intelligent' is en vooruit kan plannen hoeveel goedkope stroom geladen moet worden om daarna nog optimaal NOM te kunnen draaien.
Mijn verbruikspiek ligt meestal later op de dag, als de batterij 's ochtends al vol is gaat bijna alle vermogen van de panelen naar het net.
Je vergeet deze tekst

AI Optimization for Maximum Profit

The AI optimization system intelligently monitors local electricity prices, ensuring that MARSTEK VENUS automatically charges when prices are lowest and discharges when prices peak, selling the energy to electricity suppliers for profit. No action required, just effortless earnings.

Gaat nu meer op handelen lijken en zie niets meer over NOM
Misschien gunstig als je BTW wil terug vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede14 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:54:
[...]

2 Marsteks geeft nog steeds problemen , 3 blijkt OK op driefazig net (er zou sinds gisteren een upgrade van de firmware zijn daarvoor)
Ik dacht aankomende week vanuit berichten via de App Feedback.
Heb jij andere informatie of bron?

Zie mijn bericht van 12 maart nav meldingen van reactie Marstek in feedback v/d App.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81911736

[ Voor 17% gewijzigd door SatScan op 14-03-2025 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 23:33

[Afbeelding]

Op dit moment zie ik alleen dat de AI stand oplaadt op de 2 goedkoopste uren...en voor de rest NOM draait.

In het plaatje lijkt hij ook op te laden op momenten dat het niet zoveel goedkoper is dan de duurste prijs. Dit lijkt volgens mij niet de bedoeling en ga je alleen geld verliezen....of ben ik abuis

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stil
[...]

Dan hoop ik dat ze dat in orde maken anders weet ik niet of het direct slim is om een tweede aan te schaffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stil schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:32:
[...]

Dan hoop ik dat ze dat in orde maken anders weet ik niet of het direct slim is om een tweede aan te schaffen?
Hou je vast aan de praktijk en niet wat op website staat.
Aanschaf van een thuisbatterij of meer dan een is per situatie anders en hangt van vele factoren af.
Dus of het slim is of niet, dat mag je zelf uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
SatScan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:35:
[...]

Hou je vast aan de praktijk en niet wat op website staat.
Aanschaf van een thuisbatterij of meer dan een is per situatie anders en hangt van vele factoren af.
Dus of het slim is of niet, dat mag je zelf uitmaken.
Das inderdaad wat ik wil doen. ik wil van anderen hier graag horen die er 2 hebben, dat zullen er niet veel zijn, of dat goed samenwerkt. Anders is een tweede aanschaffen weer minder logisch. Je zou er dan voor moeten kiezen een op auto te gebruiken en de ander manueel. Maar dat wil ik liever niet. Dus zeker geïnteresseerd in gezamenlijk inkoopactie, maar wel met een hoop of goede automatische samenwerking .

[ Voor 3% gewijzigd door stil op 14-03-2025 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:28
@SatScan bij deze weer een aanvulling op de startpost. Smart Meter FAQ zojuist ontvangen van Marstek Support.

[ Voor 45% gewijzigd door A3-D op 14-03-2025 15:46 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
Ellroe32 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:32:
[...]
Op dit moment zie ik alleen dat de AI stand oplaadt op de 2 goedkoopste uren...en voor de rest NOM draait.

In het plaatje lijkt hij ook op te laden op momenten dat het niet zoveel goedkoper is dan de duurste prijs. Dit lijkt volgens mij niet de bedoeling en ga je alleen geld verliezen....of ben ik abuis
Mijn interpretatie van het plaatje is dat de batterij gaat opladen bij de laagste prijs, vervolgends NOM draait, maar terug levert aan net als prijs maximaal is. Zodra opwek groter is dan verbruik (groene lijn boven rode lijn in plaatje) gaat de batterij opladen (mits er capaciteit vrij is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A3-D schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:44:
@SatScan bij deze weer een aanvulling op de startpost. Link naar document zojuist ontvangen van Marstek Support.
TOPPER!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:48:
[...]

ik ga een problemen met de marstek topic openen want hier gaat het over zoveel meer dan alleen de problemen en deze laatste zijn er genoeg
problemen en oplossingen Marstek thuis accu
wat niet zal betekenen dat men het hier niet zal gaan posten maar opzich alle problemen een een apart houd dit topic weer wat schoner voor andere zaken? is maar een idee zie wel of het gaat lopen

20 min uitgezet ( stroom aangesloten gelaten ) met de modbus niet aangesloten ( want dan gaat hij vanzelf weer aan , modbus welk extern voeding ) en het werkt weer direct

hoort natuurlij kniet voor te komen en heb hier al eens gelezen dacht ik iemand anders het zelfde probleem had
Misschien toch nog wachten met de bestelling van die 100 batterijen, soms toch nog rare fenomenen met die MT’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[quote]Chape schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:07:
[...]

Zou best kunnen, maar mijn app ziet er ook anders uit kan nu 3 fase nom, 1 fase of auto kiezen,heb ik nog niet eerder zien staan in ct weergave.
[/

[ Voor 9% gewijzigd door DSSW op 14-03-2025 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:28
En nog meer goed nieuws, zojuist ook weer even de HW P1 geprobeerd nadat ik V149 door support gepusht heb gekregen, en dat werkt nu bij mij ook op drie fasen! _/-\o_

Ik heb de CT003 gelijk uit mijn app verwijderd en de CT connectie blijft nu stabiel en strak. Ter info, ik heb mijn HW P1 op een ander WiFi netwerk gekoppeld zitten dan de MT Venus. De HW P1 hangt aan mijn R7000 Netgear router in de meterkast, en de MT Venus aan een tp-link AC1200 Deco M4 op zolder.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chape
DSSW schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:02:
[quote]Chape schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:07:
[...]

[/
Ja heb update Marstek app Android gehad om 8:21. Misschien is dat ook wel het probleem geweest dat CT niet branden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocomoJohn
Chape schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:52:
Ik had vanmorgen ook een verloren CT verbinding, en zit niet bij KPN.
Volgens mij is de CT ook niet afhankelijk van een externe verbinding toch? Het is toch de verbinding via wifi tussen de P1 en accu. Bij mij verbinding hersteld door de P1 meter even stroomloos te maken. wat ik wel vervelend vind want als ik van huis ben is dat natuurlijk geen optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
LocomoJohn schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:34:
[...]

Volgens mij is de CT ook niet afhankelijk van een externe verbinding toch? Het is toch de verbinding via wifi tussen de P1 en accu. Bij mij verbinding hersteld door de P1 meter even stroomloos te maken. wat ik wel vervelend vind want als ik van huis ben is dat natuurlijk geen optie.
Ik heb niets gedaan, gewoon afgewacht en is na uurtje terug in orde gekomen. Was wel erg : de CT koppeling van de 2 batterij giong gewoon continu aan en uit, meerdere keren per minuut. Nu weer 100% in orde…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DSSW schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:58:
[...]

Ik heb niets gedaan, gewoon afgewacht en is na uurtje terug in orde gekomen. Was wel erg : de CT koppeling van de 2 batterij giong gewoon continu aan en uit, meerdere keren per minuut. Nu weer 100% in orde…
Heb ondertussen ook update van de app gedaan vanuit de App Store, is nu 1.6.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DSSW schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:59:
[...]

Misschien toch nog wachten met de bestelling van die 100 batterijen, soms toch nog rare fenomenen met die MT’s
ja klopt we zijn nu al maanden verder en nog te veel problemen
dus alleen als de korting echt te gek om waar te zijn is dat risico nog te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Communicatie CT batterij is via intern wifinetwerk. Bij problemen best toch eens je wifibereik/netwerk controleren of batterij/CT op een aparte router zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Maxwp schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:18:
[...]

ja klopt we zijn nu al maanden verder en nog te veel problemen
dus alleen als de korting echt te gek om waar te zijn is dat risico nog te nemen.
Gewoon geen Marstek aansturing gebruiken , maar Shelly of home wizard p1. Ben klaar met dat gepruts . Dat werkt tenminste.

[ Voor 6% gewijzigd door S2S op 14-03-2025 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LocomoJohn
S2S schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:39:
[...]

Gewoon geen Marstek aansturing gebruiken , maar Shelly of home wizard p1. Ben klaar met dat gepruts . Dat werkt tenminste.
Dat is intussen wel duidelijk O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincor8560
  • Laatst online: 26-03 15:39
Wat is het plan en verder verloop van het voorstel tot groepsaankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goede14
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-07 10:34
[...]

Dus jij gebruikt niet de marstek app met de P1HW erin, maar de HW app (de betalende plus neem ik dan aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svs79
  • Laatst online: 20-08 18:20
[...]

3 op een 3 fasig net is ook nog niet het ideale. Ze werken dan echt onafhankelijk per fase. Als je fases echt evenwichtig verdeeld zijn ok, maar als je bvb een airco op een bepaalde fase hebt trekt hij maar 1 batterij leeg.

SMA tripower 6.0 - LG NEON 9040 Wp Zuid - 3x Marstek Venus 5,12 - Marstek CT003/ Shelly Pro 3EM / P1 HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Goede14 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:11:
[...]

Dus jij gebruikt niet de marstek app met de P1HW erin, maar de HW app (de betalende plus neem ik dan aan)
Nee gebruik wel de Marstek app, om 1 keer op Ai te zetten en de Shelly toe te voegen , en af en toe kijk ik of de boel nog werkt . Maar dat zie ik ook in de home wizard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svs79 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:26:
[...]

3 op een 3 fasig net is ook nog niet het ideale. Ze werken dan echt onafhankelijk per fase. Als je fases echt evenwichtig verdeeld zijn ok, maar als je bvb een airco op een bepaalde fase hebt trekt hij maar 1 batterij leeg.
Je zou eigenlijk willen dat ze alledrie de meter NOM houden en niet per fase.
Hier met de warmtepomp hetzelfde probleem, die trekt één accu ook rap leeg.
En vervolgens staan die andere 2 niks te doen...

Daar is vast wel een softwarematig dingetje voor te bedenken.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

LocomoJohn schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:43:
[...]

Dat is intussen wel duidelijk O-)
Vast .. wel mooie marketing .. dat wel .. kijk, ik kan daar persoonlijk gewoon heel slecht tegen . Moraal kompas enz.. als je nu kijkt , we zijn meer dan 2 maanden verder en de boel werkt gewoon niet 100%. Maar he je betaald wel goed geld.

[ Voor 33% gewijzigd door S2S op 14-03-2025 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:39:
[...]

Klopt 100%, dat is een belangrijke oplossing in de software die ze beloofd hebben van uit te voeren en wel tegen begin volgende week…we zullen zien of er niet te veel bugs in zullen zitten. Want 1 op auto en 1 in manueel vraagt wel wat tijd om het netjes te houden, gelukkig heb ik wel wat tijd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
[...]
Als ik internet afkoppel gaat bij de Marstek batterij de CT led uit en stopt laden/ontladen. Met de CT003 is er duidelijk een afhankelijkheid van verbinding met de server (in Auto/AI mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hometek schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:55:
[...]

Als ik internet afkoppel gaat bij de Marstek batterij de CT led uit en stopt laden/ontladen. Met de CT003 is er duidelijk een afhankelijkheid van verbinding met de server (in Auto/AI mode).
Hoe koppel jij internet af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svs79
DSSW schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:44:
[...]

Klopt 100%, dat is een belangrijke oplossing in de software die ze beloofd hebben van uit te voeren en wel tegen begin volgende week…we zullen zien of er niet te veel bugs in zullen zitten. Want 1 op auto en 1 in manueel vraagt wel wat tijd om het netjes te houden, gelukkig heb ik wel wat tijd 😉
Ronald.42 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:39:
[...]

Inderdaad als ze dat voor mekaar krijgen zijn we er. Eigenlijk is het niet moeilijk, je zorgt dat de eerste de sturing via p1 doet en je vraagt de 2e en 3e om dom te volgen. (1 master en de rest slave)
Feedback die ik kreeg is dat het voor 3 via de ct003 zal moeten en niet via p1 HW (die eigenlijk perfect werkt bij mij)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNYYg4TG6j1W0TUGToeHZdcGn9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pcNo53QroGO5SZuLRTzViVEA.jpg?f=fotoalbum_large

SMA tripower 6.0 - LG NEON 9040 Wp Zuid - 3x Marstek Venus 5,12 - Marstek CT003/ Shelly Pro 3EM / P1 HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19:07
Svs79 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:26:
[...]

Ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svs79
Beperkt, ik draai nu 2 dagen op die manier.
3fasige omvormer zp
3fasige warmtepomp.

Voordeel is dat je er niet naar moet kijken.
Nadeel is dat het volgens mij niet volledig efficient is. Momenteel nog niet volledig opgeladen geraakt wegens te weinig zon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svs79
Voorbeeld dat het niet ideaal is,
Batterij nog 55% opgeladen en toch maar 74watt aan het leveren terwijl ik er nog 688 uit het net trek

URL="https://tweakers.net/i/op4hsxIyScIQmiEbLylRO_-of68=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/85iu9NcMrk8qRePGHGpLyxGa.jpg?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Qmnk89xoNhXmKk3x5JEWsTM01M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85iu9NcMrk8qRePGHGpLyxGa.jpg?f=fotoalbum_large[/URL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nou vandaag voor de 2e keer hangt de unit
Doet niks meer en kan geen bleutooth verbinding maken
Heb niks meer geüpdatet behalve de app volgens mij.
Zit te denken dat ij mogelik even met de app heb gekeken vandag die 2 keren dat het mis ging en daardoor hij crashed. Dus niet de app maar de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb hier ineens ook last van

Enige watvis veranderd is de app
Kan het zijn dat je net voordat het mis ging eens op de app hebt gekeken met bleutooth aan ?

Ik ga daar eens op letten want er is niks veranderd, geen update niks

Gedurende dit alles kan ik via de app wel ee p1 ct003 benaderen .
Die geeft data en kan ik via bleutooth connecten

Edit
Inmiddels een uur verder maar waar hii eerder weer ging werken nu niks.
Na lange tijd uitzetten deze keer ook maar eens de stroom er helemaal vanaf

[ Voor 15% gewijzigd door Maxwp op 14-03-2025 21:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drar
  • Laatst online: 16-09 15:22
[i]

[Afbeelding]

Ik draai nu een week op AI laden doet het wel keurig via de grafiek in de daluren maar terugleveren in de piek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:22:
[i]
[...]
Ik draai nu een week op AI laden doet het wel keurig via de grafiek in de daluren maar terugleveren in de piek niet.
Is ook maar de vraag wat je met AI wil bereiken. Als je automatisch op de 2 goedkoopste uren wil laden en op de 2 duurste uren wil ontladen zal MT dat best kunnen programmeren maar wat wil je dan in de tussenuren doen met de batterij ? Je verbruik inkopen van het net ? En als je weet dat je op de goedkoopste uren nog altijd de netkosten bij de energie moet tellen die je niet terugkrijgt als je injecteert zie ik niet waar je winst kan zitten als je weet dat het gemiddelde prijsverschil tussen laagste en hoogste uurtarief op jaarbasis 0,1 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drar
PNARI schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:48:
[...]

Is ook maar de vraag wat je met AI wil bereiken. Als je automatisch op de 2 goedkoopste uren wil laden en op de 2 duurste uren wil ontladen zal MT dat best kunnen programmeren maar wat wil je dan in de tussenuren doen met de batterij ? Je verbruik inkopen van het net ? En als je weet dat je op de goedkoopste uren nog altijd de netkosten bij de energie moet tellen die je niet terugkrijgt als je injecteert zie ik niet waar je winst kan zitten als je weet dat het gemiddelde prijsverschil tussen laagste en hoogste uurtarief op jaarbasis 0,1 euro is.
Dat is niet mijn punt,er wordt aangegeven door Marstek dat het mogelijk is met de batterij te handelen dus laden in de dal uren en terug leveren in de piek uren,ik heb dit een week geprobeerd omdat die optie er is.via HW heb ik het ge monitort en daarbij zie ik dat in de dal uren bijvoorbeeld om 3.00 uur in de nacht geladen wordt maar niet terug geleverd wordt om bijvoorbeeld 8.00 uur, dus was mijn voorzichtige conclusie dat dit nog niet of niet geheel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
PNARI schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:16:
[...]
Hoe koppel jij internet af ?
Ik heb een mifi router en een internetstick (4G dongle).
Zonder internetstick geen internet, wel wifi netwerk (heb het getest met een laptop en printer).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yoti7BNWLgauEP2KvEUd4Jrp8rs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zz3wvga6sFCuqgmIjDn61MK5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:57:
[...]
Dat is niet mijn punt,er wordt aangegeven door Marstek dat het mogelijk is met de batterij te handelen dus laden in de dal uren en terug leveren in de piek uren,ik heb dit een week geprobeerd omdat die optie er is.via HW heb ik het ge monitort en daarbij zie ik dat in de dal uren bijvoorbeeld om 3.00 uur in de nacht geladen wordt maar niet terug geleverd wordt om bijvoorbeeld 8.00 uur, dus was mijn voorzichtige conclusie dat dit nog niet of niet geheel werkt.
Is al eerder gemeld dat de batterij dat niet kan , zie ook TS:
Kun je handelen op de energiemarkt met de batterij in AI?
Nee, niet echt handelen . In AI mode zal de batterij bij het de twee goedkoopste uurtarieven vol laden en daarna nom regelen en eventueel bijladen als er zonnestroom over is. Die laadbeurt kan 2u na elkaar zijn maar ook 2x 1 uur verspreid over de dag . Zie je met een gele C in de grafiek op de winst pagina. Je moet in de laad/ontlaad strategie bij AI mode je land invullen. Deze mode heeft alleen maar zin als je een dynamisch contract hebt. De elektriciteitsprijzen die je kan ingeven zijn enkel om opbrengsten te berekenen.

[ Voor 31% gewijzigd door PNARI op 14-03-2025 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drar
PNARI schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:02:
[...]

Is al eerder gemeld dat de batterij dat niet kan , zie ook TS:
Kun je handelen op de energiemarkt met de batterij in AI?
Nee, niet echt handelen . In AI mode zal de batterij bij het de twee goedkoopste uurtarieven vol laden en daarna nom regelen en eventueel bijladen als er zonnestroom over is. Die laadbeurt kan 2u na elkaar zijn maar ook 2x 1 uur verspreid over de dag . Zie je met een gele C in de grafiek op de winst pagina. Je moet in de laad/ontlaad strategie bij AI mode je land invullen. Deze mode heeft alleen maar zin als je een dynamisch contract hebt. De elektriciteitsprijzen die je kan ingeven zijn enkel om opbrengsten te berekenen.
VERDIEN GELD MET DYNAMISCHE TARIEVEN
Ook biedt onze stekkerbatterij de optie om op te laden en terug te verkopen met een dynamisch energiecontract. Kortom: laad de batterij op tijdens de goedkoopste (soms zelfs gratis) uren en verkoop de energie terug tijdens de piekuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limwand
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 22:34
drar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:19:
[...]
Ook biedt onze stekkerbatterij de optie om op te laden en terug te verkopen met een dynamisch energiecontract. Kortom: laad de batterij op tijdens de goedkoopste (soms zelfs gratis) uren en verkoop de energie terug tijdens de piekuren.
Klopt en dit zat er heel kort ook in. hoe goed het werkte geen idee. de hw p1 werkte toen nog niet en de p1 van marstek was niet geleverd. Dus mss dat iemand die Shelly had en direct gekoppeld toen hij net uit was die het kan zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drar
limwand schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:43:
[...]

Klopt en dit zat er heel kort ook in. hoe goed het werkte geen idee. de hw p1 werkte toen nog niet en de p1 van marstek was niet geleverd. Dus mss dat iemand die Shelly had en direct gekoppeld toen hij net uit was die het kan zeggen ;)
Op dit moment is het inderdaad zo dat het verschil niet groot is en je er nauwelijks iets mee opschiet maar als in de zomer de panelen op vol vermogen draaien en de stroomprijs negatief wordt leek het mij wel interessant om dan op AI te gaan draaien ipv in het uiterste geval de panelen uit te schakelen, wat mogelijk is met solaredge in de app. Ik heb een dynamisch contract wat betekend dat als de stroomprijs door de nul zakt je moet betalen voor terugleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:19:
[...]
Kan nog steeds maar dan zal je het iedere dag manueel moeten programmeren......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drar
PNARI schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:54:
[...]

Kan nog steeds maar dan zal je het iedere dag manueel moeten programmeren......
Heb ik ook een week gedaan en dat werkt prima maar ja plug en play thuisbatterij hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chape
drar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:54:
[...]
Op dit moment is het inderdaad zo dat het verschil niet groot is en je er nauwelijks iets mee opschiet maar als in de zomer de panelen op vol vermogen draaien en de stroomprijs negatief wordt leek het mij wel interessant om dan op AI te gaan draaien ipv in het uiterste geval de panelen uit te schakelen, wat mogelijk is met solaredge in de app. Ik heb een dynamisch contract wat betekend dat als de stroomprijs door de nul zakt je moet betalen voor terugleveren.
Had tijdje geleden een stuk gelezen dat je eigen stroom verkoop via een marktpartij die dat behartigd, b.v aan je familie die geen zonnen panelen heeft of busmaatschappij b.v.
Dan word heel het systeem zoals nu bestaat op zijn kop gezet.

https://www.nporadio1.nl/...rkopen-binnenkort-kan-het

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chape schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:05:
[...]
Had tijdje geleden een stuk gelezen dat je eigen stroom verkoop via een marktpartij die dat behartigd, b.v aan je familie die geen zonnen panelen heeft of busmaatschappij b.v.
Dan word heel het systeem zoals nu bestaat op zijn kop gezet.

https://www.nporadio1.nl/...rkopen-binnenkort-kan-het
Kan in Vlaanderen al als je beide een digitale meter hebt maar dan moet de andere partij de stroom ook gebruiken op hetzelfde moment dat jij die over hebt en je moet daar jaarlijks tussen 0 en 150 euro extra voor betalen ( afhankelijk van je leverancier ) en de ontvangende partij moet evenzeer de netkosten betalen dus wordt nog maar heel weinig gedaan momenteel.

Pagina: 1 ... 83 ... 262 Laatste

Let op:
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.