Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realdaffy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 04-09 22:18
Die werkt niet met een p1 dongle zo te zien, dat lijkt een toevoeging van Eva Powers en de prijs bij hun verschilt weinig met HW tussen 2 en 3 kWh capaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markie1985
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 22:15
kaphuis schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:46:
[...]

Wort er een splitter meegeleverd?
Niet alles is gratis, dus ga er maar vanuit van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 18:05
Woensdag presentatie van de nieuwe p1 (poort) meter door marstek en de BF aanbiedingen

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:55
stil schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:57:
Woensdag presentatie van de nieuwe p1 (poort) meter door marstek en de BF aanbiedingen
Krijgt de marstek batterij ook BF aanbiedingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diamanten
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15:45
Uit de eerdere posts begrijp ik dat er blijkbaar een Duravolt staat te draaien bij een verkoper in Vriezenveen.
Is er geen tweaker in de buurt, die eens kan gaan kijken (en testen in overleg met de verkoper) of de RS485 poort genoeg info levert om de boel zelf aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
r.reus schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:06:
[...]

Krijgt de marstek batterij ook BF aanbiedingen?
klopt

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
Iemand al een order lopen bij Smart-charged (en al betaald?)
Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:40
Voor de Marstek B2500 heeft iemand een Home Assistant interface gemaakt via Bluetooth.
De ESP32 moet dus binnen het bluetooth bereik van de batterij zijn en verzend naar Home Assistant via Wifi.
Mischien is dit project aan te passen of te hergebruiken?

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
smart-charged dot nl geeft aan dat je de site in de gaten moet houden op 29-30-31 november. En ja, het staat er echt. :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYpczVv6Xe0hn76mRvcwk7DfRCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hlqs0SUZd1o26uHCHgrPl9BX.png?f=fotoalbum_large

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
DikkieDick schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:25:
[...]

smart-charged dot nl geeft aan dat je de site in de gaten moet houden op 29-30-31 november. En ja, het staat er echt. :-)

[Afbeelding]
Moeilijk overheen te kijken... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:23
De 31ste is er extra korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion
  • Laatst online: 14:04

Duramotion

Bedrijfsaccount Duramotion
stil schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:31:
Weet je ik ben in principe tegen subsidies. Geeft leveranciers enkel reden om de prijs hoog te houden. Ze hebben nog niks uitgeleverd en beginnen al te pushen bestel nu want fikse prijsverhogingen. Nou.... daar ben ik niet zo gecharmeerd van @Duramotion @Ematic
Beste,

we pushen niemand, er word alleen aangegeven dat er vanaf 1 januari een prijswijziging aankomt op deze batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Peterhardenberg schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:10:
[...]

@Duramotion Heeft bevestigd dat er aangestuurd (en dus niet alleen uitgelezen ) kan worden met zowel Homey als HA. daarvoor is mijn inziens een volledig open API voor nodig die je lokaal dus kunt aansturen. Jammer genoeg hebben Duramotion of Ematic daar geen verdere info over. het blijft dus afwachten hoe dit in de praktijk zal werken.
Goedemiddag,

Ons is bevestigd dat de communicatie mogelijk is m.b.t. api.
Hoe dit in zijn werk zelf word toegepast is voor mij zelf onduidelijk.

Hiervan heb ikzelf te weinig kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

stil schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:41:
@Duramotion hoe zit het met de tien jaars garantie?
- wat moet de prestatie na tien jaar nog zijn?
- wat is de actie als binnen de termijn de prestatie daar onder geraken.
- volgens wetgeveing moet de koper bij een claim aankopen bij het adres waar het gekocht is, maar wat als deze (weder)verkoper op enig moment niet meer bestaat? Idem duramotion?
is de integrale tekst van de garantievoorwaarden te krijgen. Is deze voor alle verkopers hetzelfde?
Goedemiddag,

Goeie vraag!
De fabriek heeft een garantie van 10 Jaar. Deze garantie komt echt vanuit de fabriek, dit betekend dat men altijd terug kan vallen op deze fabrieksgarantie.

Ook als wij of een andere verdeler niet meer zou bestaan.

Het is voor iedere verdeler dezelfde voorwaarden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
10 fabrieksgarantie van een fabriek die niet in Nederland zit? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteJoop
  • Laatst online: 29-11-2024
stil schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:57:
Waar wordt dit verkondigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:42
De aankondiging staat op de website zie ik net, ze hebben vanavond vergadering van 18 tot 22 uur:
https://marstekenergy.eu/pages/venus-launch

Ook meer info op de site bekend over dit specifieke model, de basis voor al deze accu's als ik het goed zie:
https://marstekenergy.eu/products/venus-energycube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

internet4me schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:49:
10 fabrieksgarantie van een fabriek die niet in Nederland zit? Hoe dan?
Dit gaat hetzelfde als bij je zonnepanelen en omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Nu online
Duramotion schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:09:
[...]

Dit gaat hetzelfde als bij je zonnepanelen en omvormer
Weet wel dat dit een belangrijke (negatief) punt in de keuze is. Ik zorg er altijd voor dat er representatie in Nederland is van de leverancier en fabrikant. Inclusief goede historie.
*dit geldt natuurlijk ook voor je concollega’s, die niet altijd reageren of überhaupt niet “actief” zijn.

Ik zie idd veel leveranciers/fabrikanten van bijvoorbeeld omvormers omvallen en dat de garantie daarna over is.
Deze denkwijze heeft mij al veel onheil voorkomen, in het verleden.

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Misschien zie ik het verkeerd maar eh… elke fabrikant heeft toch een juridisch aansprakelijke partij in EU? Of het nu een importeur, distributeur, advocatenkantoor, etc is, degene die op de Declaration of Conformity staat is de partij waarbij je aan kan kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Nu online
Sonero schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:18:
Misschien zie ik het verkeerd maar eh… elke fabrikant heeft toch een juridisch aansprakelijke partij in EU? Of het nu een importeur, distributeur, advocatenkantoor, etc is, degene die op de Declaration of Conformity staat is de partij waarbij je aan kan kloppen.
Garantie hebben en garantie krijgen zijn hele verschillende zaken.
Zeker als je weet dar er zoiets is als wettelijke garantie en afgesproken garantie.
Voorbeelden genoeg. Zoek eens op omnik omvormer garantie problematiek. Daar zijn veel mensen de mist ingegaan. Wat ook 10 jaar garantie zou zijn. Veel leveranciers hebben hun verantwoordelijkheid niet gepakt.

Maar nu erg of-topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r.reus
Ze hebben hem nu al in de aanbieding..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRg95PRJudNe-Q3JkbCsPN1MWMI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IPsFx2iQhbUgikVBOcR18Zqd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik maak me om het onderstaande toch wat zorgen. CT-Scan? Gok CT-klem.

Toegang tot de dynamische markt. Handelen op de onbalansmarkt? Hoe? Dat kan als Piet Particulier niet rechtstreeks. Onbalans en day-ahead (waar denk ik op gedoeld wordt zijn 2 verschillende dingen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jT_C3uTtiwngnNZ9GwpSRPzd8ns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvJJDXq4mCMaG4nw4W5t2tyE.jpg?f=fotoalbum_large

@Smart-Charged

[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 28-11-2024 11:10 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• r.reus
Devke schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:09:
Ik maak me om het onderstaande toch wat zorgen. CT-Scan? Gok CT-klem.

Toegang tot de dynamische markt. Handelen op de onbalansmarkt? Hoe? Dat kan als Piet Particulier niet rechtstreeks. Onbalans en day-ahead (waar denk ik op gedoeld wordt zijn 2 verschillende dingen).

[Afbeelding]

@Smart-Charged
Ja, daarnaast leveren ze ook de P1-meter.

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Je moet is een venus toevoegen bij de website van Smart Charged. Bij het betalen kom ik uit op 2.092,09 voor 5,12 met de korting. @Smart-Charged klopt dit wel of is dit een fout van de website?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrE8uu-Gp4rZ0MKQwYd1lvRXn00=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NLr3WkhPNb8Xlxsan8g9u2vs.jpg?f=user_large

Zag trouwens dit nieuwe filmpje voorbij komen; YouTube: ENERGYCUBE Venus C Venus E AC Coupled Energy Storage - Marstek Energy

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• r.reus
gielz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:28:
Je moet is een venus toevoegen bij de website van Smart Charged. Bij het betalen kom ik uit op 2.092,09 voor 5,12 met de korting. @Smart-Charged klopt dit wel of is dit een fout van de website?

[Afbeelding]

Zag trouwens dit nieuwe filmpje voorbij komen; YouTube: ENERGYCUBE Venus C Venus E AC Coupled Energy Storage - Marstek Energy
Ik zie dat ik nu 0 btw krijg, wat ook niet klopt.
Heb het ze even gevraagd!

[Afbeelding]

Ik denk dat de prijs ex btw is? 1699 ex smoelt lekkerder. Maar die BTW ga je er overheen krijgen. Wellicht krijg je.ze terug van de belastingdienst. Wel even informeren of dat niet alleen bij onbalans is!

[ Voor 10% gewijzigd door Devke op 28-11-2024 11:38 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• r.reus
Ze geven inderdaad aan dat het incl btw is en een foutje van de site.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Goedemiddag allemaal,

Ik kan jullie het laatste nieuws brengen betreft de Duravolt Plug-In Thuisbatterij.

De doorontwikkeling heeft zijn vruchten afgeworpen en we mogen met trots bevestigen dat de upgrade er is.

De API communicatie is opengesteld om toe te voegen in Smart Home Systems
Daarnaast komt de P1 poort, Optische Magneet en CT-Klem in een tool.

Dit betekend dat we een volledige dekking hebben voor iedere meterkastaansluiting!

We zijn hier enorm trots!!

Voor de mensen die al een pre order hebben geplaatst zijn er 2 mogelijkheden, ze krijgen deze alsnog in December dan alleen met de CT-Klem, of men wacht tot week 2 Januari dan is deze tool gegarandeerd bijgevoegd van de levering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Duramotion schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:06:
Goedemiddag allemaal,

Ik kan jullie het laatste nieuws brengen betreft de Duravolt Plug-In Thuisbatterij.

De doorontwikkeling heeft zijn vruchten afgeworpen en we mogen met trots bevestigen dat de upgrade er is.

Dit betekend dat we een volledige dekking hebben voor iedere meterkastaansluiting!

Voor de mensen die al een pre order hebben geplaatst zijn er 2 mogelijkheden, ze krijgen deze alsnog in December dan alleen met de CT-Klem, of men wacht tot week 2 Januari dan is deze tool gegarandeerd bijgevoegd van de levering.
Keurig.

December met ct klem en dan nalevering p1 poort is nog steeds ook een optie toch?
Hoe eerder op de plank hier hoe beter.
Heb ik met de kerst ook wat om naar te kijken ipv alleen een kerstboom. (Die dan verlicht wordt door de duravolt 😄 )

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Duramotion schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:06:
Goedemiddag allemaal,

Hoe ziet dit precies er uit? Gaat dit lopen via de standaard marstek app of hebben jullie voor de P1 iets zelf gemaakt?

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

gielz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:16:
[...]

Hoe ziet dit precies er uit? Gaat dit lopen via de standaard marstek app of hebben jullie voor de P1 iets zelf gemaakt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e497UoQnB7lom0sPrj8HO7ZS0Qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNwCMIVTOD4Zpy5V3u9UvL4V.jpg?f=fotoalbum_large

De app zal onder Marstek blijven.

Hierbij een foto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Ronald.42 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:11:
[...]

Keurig.

December met ct klem en dan nalevering p1 poort is nog steeds ook een optie toch?
Hoe eerder op de plank hier hoe beter.
Heb ik met de kerst ook wat om naar te kijken ipv alleen een kerstboom. (Die dan verlicht wordt door de duravolt 😄 )
De klanten die hem in december willen krijgen hem dna ook geleverd in Decmeber dat is geen probleem.

Nalevering van de P1 poort is kosteloos en voor de mensen die hem alsnog laten willen ontvangen.

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:09
Wel een goede deal, al is dit wel de kenmerkende zogenaamde hoge 'normale' prijs met zogenaamd 400 euro korting. Terwijl dat ding overal max 1899 kost. Alleen daarvoor zou ik m al niet hier bestellen. Maar goed, dief van je eigen portemonnee natuurlijk.
Ik denk dat ik er maar een bestel.

Helemaal geen goede deal als je hem overal voor 1899 besteld incl. btw en hij dan hier excl. btw zogenaamd in de korting zou zijn voor 1699. En al helemaal met zogenaamde prijs van 2099. Wat een oplichterij weer.
Laat maar weer.

*knip* zakendoen

[ Voor 25% gewijzigd door Proton_ op 28-11-2024 18:15 ]

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
jevin20 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:19:
[...]

Wel een goede deal, al is dit wel de kenmerkende zogenaamde hoge 'normale' prijs met zogenaamd 400 euro korting. Terwijl dat ding overal max 1899 kost. Alleen daarvoor zou ik m al niet hier bestellen. Maar goed, dief van je eigen portemonnee natuurlijk.
Ik denk dat ik er maar een bestel.

Helemaal geen goede deal als je hem overal voor 1899 besteld incl. btw en hij dan hier excl. btw zogenaamd in de korting zou zijn voor 1699. En al helemaal met zogenaamde prijs van 2099. Wat een oplichterij weer.
Laat maar weer.

@Duramotion als jullie hem voor 1699 incl. btw aanbieden bestel ik er gelijk een bij jullie.
Wat smart-charged mij per whatsapp vertelde is dat het wel incl. btw is maar een foutje van de webshop. morgen zou het opgelost moeten zijn.

Wel sluit ik mij aan bij jouw duramotion opmerking :).

• GroteJoop
gaat niet helemaal goed bij smart-charge op de website geloof ik

Ik bestel hem voor als nog bij Ematic

ze geven gratis installatie gratis verzendkosten en je krijgt gratis de nieuwe P1 bij hun na geleverd en dat maar voor 1889 euro.

ematic
accu 1889 all in
gratis verzend twv 30
gratis installatie twv 149
gratis p1 nagestuurd twv minimaal 30 euro

bij ematic ben je dus uit eindelijk goed koper uit. 8)7

Bij smart-charge
accu 1699
verzend 30
installatie 149

totaal 1879

[ Voor 77% gewijzigd door GroteJoop op 28-11-2024 16:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:32

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Modbreak:Het is niet heel sportief om te vissen naar aanbiedingen aangezien ook bedrijfsaccounts vrij rap voor reclame geband kunnen worden

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14:39
GroteJoop schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:36:
gaat niet helemaal goed bij smart-charge op de website geloof ik

Ik bestel hem voor als nog bij Ematic

ze geven gratis installatie gratis verzendkosten en je krijgt gratis de nieuwe P1 bij hun na geleverd en dat maar voor 1889 euro.

ematic
accu 1889 all in
gratis verzend twv 30
gratis installatie twv 149
gratis p1 nagestuurd twv minimaal 30 euro

bij ematic ben je dus uit eindelijk goed koper uit. 8)7

Bij smart-charge
accu 1699
verzend 30
installatie 149

totaal 1879
(Edit: iets zegt me dat deze persoon van ematic zelf is en reclame maakt)

Waar zie je op de website dat de p1meter word nagestuurd kan het niet terugvinden?

Welke installatie van 149? Het is toch een kwestie van stekker in de stopcontact

Ben zelf ook aan het rondkijken voor een accu en deze heeft een hoop waar ik opzoek naar ben maar het komt allemaal zo Chinees en zo onbetrouwbaar over. Ik bedoel via een zonnenpanelen boer zo'n accu bestellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Jnaaazer op 28-11-2024 19:41 ]

• GroteJoop
Jnaaazer schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:37:
[...]

(Edit: iets zegt me dat deze persoon van ematic zelf is en reclame maakt)

Waar zie je op de website dat de p1meter word nagestuurd kan het niet terugvinden?

Welke installatie van 149? Het is toch een kwestie van stekker in de stopcontact

Ben zelf ook aan het rondkijken voor een accu en deze heeft een hoop waar ik opzoek naar ben maar het komt allemaal zo Chinees en zo onbetrouwbaar over. Ik bedoel via een zonnenpanelen boer zo'n accu bestellen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa7ZzZo69NmZRcFDQKjB5LnmKnc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7eCQ8GeALfQVgpHMmCjaPgmn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• realdaffy
Proton_ schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:13:
[modbreak]Het is niet heel sportief om te vissen naar aanbiedingen aangezien ook bedrijfsaccounts vrij rap voor reclame geband kunnen worden[/]
Zwaar overdreven dit, dit hele topic gaat over een specifiek product en dan zouden ze niet aan mogen geven of er voor dat product een Black Friday actie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realdaffy

[Afbeelding]

Zo te zien hebben ze het aangepast 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jo9fuw3wHM0ruf5m7l3PvIRxo3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsOL7Aix6b5dZ2NTQSpgv0k9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Chilion schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:45:
Hoi,

Ik zag voor deze accu een advertentie voorbij komen en dacht dat klinkt vreemd. 5.2 kilowatt met enkel een stekker en dan ook nog voor dit bedrag…

Het lijkt me schier onmogelijk maar wie weet heeft iemand ervaring met het product, klinkt mooi.
Linkje is via DuckDuckGo te vinden als je zoekt op

Duravolt 5,12kW Slimme Thuis Batterij Plug-and-Play

Dan vind je onder andere deze tekst;
Met stekker
Gemakkelijk zelf aan te sluiten op een gewoon stopcontact.

Je huis op zonnestroom
Optimaliseer het gebruik van je eigen groene energie.

Lever minder terug
Verminder je afhankelijkheid van vergoedingen, boetes en saldering.

Geen installateur nodig
De Duravolt is eenvoudig binnen 5 minuten zelf aan te sluiten zonder gereedschap.
Steek de stekker in een bestaand stopcontact, installeer de magneet in de meterkast, verbind met wifi, en
zie je netverbruik afnemen.

Een magneet in je meterkast en je wereld verbetert, ik vind het sterk, kan dit wel?
Goedemorgen,

Om je een indruk te geven van de 3 in 1 tool zal ik een foto meesturen.
Hiermee kan je de P1 insteken, Optische magneet plaatsen op de ring voorzijde meter en een CT klem plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e497UoQnB7lom0sPrj8HO7ZS0Qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNwCMIVTOD4Zpy5V3u9UvL4V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonero
  • Nu online
realdaffy schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:59:
[...]

Het komt mij allemaal nogal chaotisch over.
  • Prijzen vliegen onder het mom van containerprijzen omhoog en daarna onder het mom van BF weer net zo hard omlaag.
  • Wel / geen P1-meter erbij.
  • Wel / geen installatie erbij of zelf klungelen in de meterkast.
  • Prijzen op de sites zijn met / zonder btw maar dat wordt je pas bij afrekenen duidelijk. Komt misleidend over.
Marstek Venus E heeft wat mij betreft de beste kaarten maar nu wacht ik geduldig totdat de krokussen weer uit de grond komen. Tot die tijd mogen de heren verkopers, distributeurs en (parallel)importeurs elkaar gek gaan maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Sonero schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:20:
[...]

Het komt mij allemaal nogal chaotisch over.
  • Prijzen vliegen onder het mom van containerprijzen omhoog en daarna onder het mom van BF weer net zo hard omlaag.
  • Wel / geen P1-meter erbij.
  • Wel / geen installatie erbij of zelf klungelen in de meterkast.
  • Prijzen op de sites zijn met / zonder btw maar dat wordt je pas bij afrekenen duidelijk. Komt misleidend over.
Marstek Venus E heeft wat mij betreft de beste kaarten maar nu wacht ik geduldig totdat de krokussen weer uit de grond komen. Tot die tijd mogen de heren verkopers, distributeurs en (parallel)importeurs elkaar gek gaan maken.
Goedemorgen,

Ik snap dat het nogal chaotisch overkomt, maar is dit niet altijd met nieuwe ontwikkelingen die op de markt komen en dat er meerdere partijen gaan zijn die het aanbieden?

Heel eerlijk we zijn eind September bij de fabriek geweest en hebben hier gevraagd de batterij alleen te willen lanceren in Nederland en België als deze met een P1 dongel en optische magneet geleverd word, dit heeft wat langer geduurd als wij verwacht hadden, hierdoor zijn verschillende verhalen naar buiten gebracht, ook via dit kanaal.

Hier is opgemerkt dat we of later reageerde dan de bedoeling was, dit had ermee te maken dat wij op antwoorden aan het wachten waren vanuit de fabriek.

Nu afgelopen woensdag de presentatie geweest van de nieuwe ontwikkelingen.

Zoals aangegeven gaan wij tussen 16 en 20 December de eerste leveringen doen bij onze klanten.
Dit zal alleen met de CT klem zijn, deze word kosteloos geleverd en geplaatst, wanneer men zegt we willen graag de P1 dongel dan kan deze na geleverd worden of de klant kiest ervoor om de batterij in week 2 te ontvangen met de 3in1 Tool.

Mochten er nog vragen en/of onduidelijkheden zijn hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
Duramotion
Dave Kersten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Was ie eerst niet ergens tussen de 1890 en 1899?
Maar 1699 plus verzendkosten is dan niet gek. Alleen blijft het vaag mbt de ct-scan cq klem en p1-meter. En daar krijg ik nog niet echt een goed antwoord op. Of ziet @Smart-Charged de ct-klem die ze ct-scan noemen als p1-meter?

[ Voor 23% gewijzigd door DikkieDick op 29-11-2024 09:04 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smart-Charged
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 02-09 14:14

Smart-Charged

Bedrijfsaccount Smart-Charged
De P1-Meter wordt standaard mee geleverd. Bij de launch van de marstek Venus hebben wij dit te horen gekregen. De CT-scan is optioneel als een klant dit als voorkeur heeft, hebben wij de mogelijkheid om dit aan te passen. Excuus voor het ongemak. Wij hebben het ondertussen ook op de website aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54
Smart-Charged schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:37:
De P1-Meter wordt standaard mee geleverd. Bij de launch van de marstek Venus hebben wij dit te horen gekregen. De CT-scan is optioneel als een klant dit als voorkeur heeft, hebben wij de mogelijkheid om dit aan te passen. Excuus voor het ongemak. Wij hebben het ondertussen ook op de website aangepast.
Ik kan de aanpassing niet vinden. Er staat nog steeds overal ct-scan, bijvoorbeeld:

Eenvoudige Installatie: Dankzij het plug&play ontwerp en de eenvoudige installatie van de CT-scan is de Venus batterij toegankelijk voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leontoeter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik zie een efficiëntie staan van 93,5% in de pdf. Betekent dit dat er bij het laden 6,5 procent verloren gaat en bij ontladen weer 6,5 procent?
Of is het in+out netto 6,5 energieverlies?

Ofwel als er 1000 kWh in gaat, kan ik daar dan 935 kWh van gebruiken of 870 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 15:20
Duramotion schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:24:
[...]

[Afbeelding]

De app zal onder Marstek blijven.

Hierbij een foto
@Duramotion zou U dit plaatje nader kunnen toelichten? Geen idee wat ik hier mee kan/moet. Ik heb een DSMR5 meter die reeds via P1-poort wordt uitgelezen.

En wat is functie/werking van een P1 dongel en optische magneet?

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10:45
Smart-Charged schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:37:
Mensen met een SMR 5 slimme meter meter kunnen prima uit de voeten met een P1 dongle, de vertraging is 1 seconde.
Mensen die nog een SMR 4 of oudere slimme meter hebben kunnen waarschijnlijk beter uit de voeten met een CT klem, er is 10 seconden vertraging bij deze oude slimme meters.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
CT-scan:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/Modern%C3%AD_v%C3%BDpo%C4%8Detn%C3%AD_tomografie_s_p%C5%99%C3%ADmo_digit%C3%A1ln%C3%AD_detekc%C3%AD_rentgenov%C3%A9ho_z%C3%A1%C5%99en%C3%AD.jpg

CT-klem:

Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/media/catalog/product/4/0/401314901-png.png

En weer verder, dank u :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
realdaffy schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:59:
[...]

[Afbeelding]
en ook daadwerkelijk besteld?

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielvd
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-09 19:24
Duramotion schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:03:
[...]

Goedemorgen,

Om je een indruk te geven van de 3 in 1 tool zal ik een foto meesturen.
Hiermee kan je de P1 insteken, Optische magneet plaatsen op de ring voorzijde meter en een CT klem plaatsen.

[Afbeelding]
Ik had tot nu toe gedacht dat de p1 meter de info beschikbaar stelt via wifi aan je eigen lokale netwerk, en dat de batterij overal kan staan waar dekking is van je netwerk. Maar de antenne op het plaatje suggereert dat er een specifieke verbinding wordt gelegd waardoor de batterij in de buurt van de meterkast moet worden geplaatst.

Klopt dit? En als dit het geval is hoe ver is het bereik van dat signaal?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
@Duramotion @Smart-Charged

De Marstek / Duravolt accu word natuurlijk met een uitgebreide Nederlandstalige handleiding bij het product geleverd. ( wettelijk verplicht )

Waar kunnen we deze handleiding alvast downloaden, zodat we hier niet teveel onnodige vragen hoeven te stellen.

Alvast bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Peterhardenberg op 30-11-2024 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonero
  • Nu online
Peterhardenberg schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:09:

De Marstek / Duravolt accu word natuurlijk met een uitgebreide Nederlands talige handleiding bij het product geleverd.

Waar kunnen we deze handleiding alvast downloaden, zodat we hier niet teveel onnodige vragen hoeven te stellen.

Alvast bedankt.
Even aanhaken. Graag ook de link naar de Declaration of Conformity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smart-Charged

Smart-Charged

Excuses voor het ongemak, we hadden wat problemen met de webshop.
De Marstek Venus 5.12 kWh voor €1699,- incl btw.
Dit is een introductie aanbieding geldig tot en met 1 December.
Mocht er behoefte zijn aan meer informatie, kunt u ons altijd even bellen. Als u toch liever even langskomt is dat ook mogelijk, we zitten gevestigd in Amsterdam en Heemskerk.

[ Voor 9% gewijzigd door Smart-Charged op 30-11-2024 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply_jeroen
Smart-Charged schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:19:
Excuses voor het ongemak, we hadden wat problemen met de webshop.
De Marstek Venus 5.12 kWh voor €1699,- incl btw.
Dit is een introductie aanbieding geldig tot en met 1 December.
Mocht er behoefte zijn aan meer informatie, kunt u ons altijd even bellen. Als u toch liever even langskomt is dat ook mogelijk, we zitten gevestigd in Amsterdam en Heemskerk.
Zit de P1 meter erbij? Waneer geleverd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smart-Charged

Smart-Charged

Simply_jeroen schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:29:
[...]

Zit de P1 meter erbij? Waneer geleverd?
De Marstek venus batterij wordt geleverd met een P-1 meter. Door de aanhoudende drukte verwachten wij deze voor het nieuwe jaar bij u thuis geleverd te hebben@Simply_jeroen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkieDick
Smart-Charged schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:15:
[...]

De Marstek venus batterij wordt geleverd met een P-1 meter. Door de aanhoudende drukte verwachten wij deze voor het nieuwe jaar bij u thuis geleverd te hebben@Simply_jeroen
Ik wil hem bestellen maar 'moet' gelijk het hele bedrag afrekenen. Dat vind ik toch wat minder. En ik mis de optie PayPal want als er iets met het bedrijf gebeurt ben je je geld kwijt. PayPal heeft nog een vangnet waarbij je de betaling kan betwisten indien er, in geval van bv faillissement, niet geleverd wordt.

aka pluim003

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polvo176
DikkieDick schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:55:
[...]

Ik wil hem bestellen maar 'moet' gelijk het hele bedrag afrekenen. Dat vind ik toch wat minder. En ik mis de optie PayPal want als er iets met het bedrijf gebeurt ben je je geld kwijt. PayPal heeft nog een vangnet waarbij je de betaling kan betwisten indien er, in geval van bv faillissement, niet geleverd wordt.
Je kunt ook met een credit card betalen, als hij niet geleverd wordt ben je ook gedekt.

Overigens heb ik er in december ook nog niks aan, ik gebruik sowieso de beschikbare zonne stroom direct al.
Er zal zo goed als niks voor de accu overblijven en in januari zal dat maar weinig verbeteren.

@Smart-Charged
Dat levert wel een praktische vraag op, de accu levert wel de stroom die hij heeft, maar zal in die 2 maanden niet echt meer opgeladen worden.
Is het wel goed voor de accu om zolang ongeladen te laten staan, of is het beter hem op te laden en te wachten tot de zon in februari weer substantieel energie oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
Nvt

[ Voor 87% gewijzigd door Simply_jeroen op 30-11-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smart-Charged

Smart-Charged

Beste @Polvo176 ,
Wij raden aan de batterij niet langer als 3 maanden stil te laten staan. Echter is het ook mogelijk om uw batterij van afstand aan te sturen. Voor uw eigen gevoel wat betreft de levensduur, zou u de batterij één laadcycl. kunnen laten uitvoeren. De aanbieding zal na dit weekend verlopen en hanteren wij onze regulieren prijzen.
Mocht u nog vragen hebben dan horen wij het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smart-Charged

Smart-Charged

Beste @DikkieDick

Ik snap dat er wat verwarring is ontstaan en wellicht getwijfeld wordt tot een aankoop over te gaan. Mede omdat wij nog een jong bedrijf zijn. Daarom hebben wij ook een leuke extra voor onze eerste bestellingen, hierdoor zal de terugverdientijd wellicht nog versnelt worden. Dit in de hoop wij vele positieve reviews krijgen. Wij zetten service hoog in het vaandel en hebben een mooie uitdaging aan te gaan met de Energie transitie.

Als u telefonisch even contact opneemt, of een bericht stuurt via de website. Dan zal er een mogelijkheid zijn tot aanbetaling. En als u toch liever even langskomt voor een bak koffie om te zien wie wij zijn is dat ook mogelijk. ook de laatste dag van onze aanbieding zondag 1 December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Polvo176 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 13:04:
[...]

Je kunt ook met een credit card betalen, als hij niet geleverd wordt ben je ook gedekt.

Overigens heb ik er in december ook nog niks aan, ik gebruik sowieso de beschikbare zonne stroom direct al.
Er zal zo goed als niks voor de accu overblijven en in januari zal dat maar weinig verbeteren.

@Smart-Charged
Dat levert wel een praktische vraag op, de accu levert wel de stroom die hij heeft, maar zal in die 2 maanden niet echt meer opgeladen worden.
Is het wel goed voor de accu om zolang ongeladen te laten staan, of is het beter hem op te laden en te wachten tot de zon in februari weer substantieel energie oplevert?
Nooit ervaring mee gehad dat het via CC gedekt is. Maar ja, dat is de overweging. Ik ben overigens benieuwd of er mensen uit deze groep er 1 besteld hebben bij Smart-Charged.

En ik weet ook dat in deze maanden de batterij amper gevuld wordt. Toch had ik ook afgelopen week nog een paar dagen waarop er, zij het erg minimaal, werd teruggeleverd.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:42
Zelf heb ik er eentje besteld, mooie prijs alles bij elkaar :)
Ben benieuw wanneer deze geleverd wordt.

Zal hem in het begin vooral op handelen zetten met dynamische prijzen, zolang de salderingsregeling er nog is, is dat wel interessant. Nog even gebruik van maken :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!
NeoPhire schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:22:
Zelf heb ik er eentje besteld, mooie prijs alles bij elkaar :)
Ben benieuw wanneer deze geleverd wordt.

Zal hem in het begin vooral op handelen zetten met dynamische prijzen, zolang de salderingsregeling er nog is, is dat wel interessant. Nog even gebruik van maken :)
Je weet dat er voldoende spread tussen de tarieven moet zitten?

Er gaat namelijk een 20% totaal ongeveer verloren bij de energieomzetting van AC naar DC en terug weer. Daarnaast kost iedere cyclus ook geld (je afschrijving). Als je hem gekochr hebt voor 1700 euro all in ben je met 6000 cycli en 5 kWh accu zo'n 6 ct kwijt aan afschrijving per kWh. Stel je zou kunnen laden voor 20 ct / kWh nu dan ben je 4 ct kwijt per kWh aan omzettingsverliezen. Dus je zal minimaal 30 ct moeten krijgen per kWh en dan draai je nog op 0. Geen verdiensten alleen de kosten goed gemaakt. Verwacht hier aub niet teveel van. Dat kan de bekende dooie mus wel eens worden. Vandaag is het laagste tarief 25 ct. Hoogste 30. Geen winstgevende case dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 19:38
DikkieDick schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:16:
Ik ben overigens benieuwd of er mensen uit deze groep er 1 besteld hebben bij Smart-Charged.
Heb geen goed gevoel bij nu 100% te moeten betalen terwijl het nog bijna een maand duurt voordat de thuisbatterij geleverd wordt. Niet besteld dus.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnaggnag
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 08:20
Het lijkt nu zelfs niet mogelijk om er een te bestellen bij Smart-Charged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Tot maart is er sowieso weinig overtollige PV, zou lekker wachten en tzt een batterij direct uit voorraad kopen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Devke schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:31:
[...]

Je weet dat er voldoende spread tussen de tarieven moet zitten?

Er gaat namelijk een 20% totaal ongeveer verloren bij de energieomzetting van AC naar DC en terug weer. Daarnaast kost iedere cyclus ook geld (je afschrijving). Als je hem gekochr hebt voor 1700 euro all in ben je met 6000 cycli en 5 kWh accu zo'n 6 ct kwijt aan afschrijving per kWh. Stel je zou kunnen laden voor 20 ct / kWh nu dan ben je 4 ct kwijt per kWh aan omzettingsverliezen. Dus je zal minimaal 30 ct moeten krijgen per kWh en dan draai je nog op 0. Geen verdiensten alleen de kosten goed gemaakt. Verwacht hier aub niet teveel van. Dat kan de bekende dooie mus wel eens worden. Vandaag is het laagste tarief 25 ct. Hoogste 30. Geen winstgevende case dus.
Is het echt 20% of 15% of in de buurt van 10%? na 6000 cycli is de capaciteit minder, zeg 80% maar functioneert het apparaat nog zoals voorheen, 10 jaar garantie. Dus moet je met 6 ct rekenen? wat gaan de stroomprijzen doen, wat gaat de overheid doen, Tennet, Liander etc.

Ik denk dat je met een 5kwh accu voor 1700€ geen slechte deal doet. Verdien je het terug? Das onzeker, maar ook niet uitgesloten. Je krijgt wel meer regie over je energieverbruik en rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:12:
[...]

Is het echt 20% of 15% of in de buurt van 10%? na 6000 cycli is de capaciteit minder, zeg 80% maar functioneert het apparaat nog zoals voorheen, 10 jaar garantie. Dus moet je met 6 ct rekenen? wat gaan de stroomprijzen doen, wat gaat de overheid doen, Tennet, Liander etc.

Ik denk dat je met een 5kwh accu voor 1700€ geen slechte deal doet. Verdien je het terug? Das onzeker, maar ook niet uitgesloten. Je krijgt wel meer regie over je energieverbruik en rekening.
Ik denk dichter tegen de 80% dan 90%. Volg diverse batterij topics en nog nergens de jubelstemming gezien van bv 90%. Dus better safe than sorry.

Klopt. Als het goed is heb je nog een bepaalde capaciteit beschikbaar na 6000 cycli. Maar je moet ergens beginnen met rekenen. Zeker de mensen die er geld mee denken te gaan verdienen. Als je op basis hiervan nu gaat aanschaffen en alleen de day ahead betreed dan is dat gewoon weinig verdienen. @Taro beschrijft zijn Zendure systeem ook wel eens. Afschrijving bij hem is 0 tot nagenoeg 0 op de batterij. Testcase. Dan pas weet hij er een paar euro uit te trekken. Niet per dag!!!

En ja veel onzekerheden. Maar als je nu denkt geld te verdienen op de day ahead dan kan dit wel als je de batterij voor bijna niks krijgt. De prijzen worden leuker maar niet goed genoeg voor een realistische TVT. Het zijn met name tweakers en early birds die het leuk vinden hiermee aan de slag te gaan. Wil je geld verdienen? Dan lekker wachten nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
Devke schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:23:
[...]

Ik denk dichter tegen de 80% dan 90%. Volg diverse batterij topics en nog nergens de jubelstemming gezien van bv 90%. Dus better safe than sorry.

Klopt. Als het goed is heb je nog een bepaalde capaciteit beschikbaar na 6000 cycli. Maar je moet ergens beginnen met rekenen. Zeker de mensen die er geld mee denken te gaan verdienen. Als je op basis hiervan nu gaat aanschaffen en alleen de day ahead betreed dan is dat gewoon weinig verdienen. @Taro beschrijft zijn Zendure systeem ook wel eens. Afschrijving bij hem is 0 tot nagenoeg 0 op de batterij. Testcase. Dan pas weet hij er een paar euro uit te trekken. Niet per dag!!!

En ja veel onzekerheden. Maar als je nu denkt geld te verdienen op de day ahead dan kan dit wel als je de batterij voor bijna niks krijgt. De prijzen worden leuker maar niet goed genoeg voor een realistische TVT. Het zijn met name tweakers en early birds die het leuk vinden hiermee aan de slag te gaan. Wil je geld verdienen? Dan lekker wachten nog.
Vooral zorgen dat ik mijn eigen opwek gebruik en minder teruglever.
Meer eigen regie dus. Hoe het uitpakt zien we wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54
hoevenpe schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:17:
Tot maart is er sowieso weinig overtollige PV, zou lekker wachten en tzt een batterij direct uit voorraad kopen.
Dat, maar ook dat de onduidelijk inhoud van wat je krijgt (wel of geen p1, onbekende API, of integratie mogelijk is HA of Homey, wel of geen (nl) handleiding (op de site is de handleiding een flyer met specs))

Ik zit serieus te kijken naar een goede thuisaccu, maar op dit moment (te veel) onbekende factoren voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:08
MichielFRL schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:52:
[...]

Heb geen goed gevoel bij nu 100% te moeten betalen terwijl het nog bijna een maand duurt voordat de thuisbatterij geleverd wordt. Niet besteld dus.
Ik heb er eentje besteld. Ik heb hun gecontacteerd en een voorschot betaald. Ik heb een bierviltjesberekening gedaan en aan 25 cent/kWh (wat ik nu betaal) en 3 cent terugleververgoeding, heb ik hem effectief op ongeveer tien jaar terugverdiend. Dat is dus 10 jaar met dezelfde prijs (onwaarschijnlijk) en zonder rekening houden met degradatie (ook onwaarschijnlijk). Bedoeling is effectief voor NOM te draaien en pieken af te vlakken, niet te spelen op de markt waardoor ik een betere levensduur zou moeten hebben want minder cycli.
Ik ben overigens Belg dus eigenlijk is het illegaal tot april O-)
badnews.nl schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:24:
[...]

Dat, maar ook dat de onduidelijk inhoud van wat je krijgt (wel of geen p1, onbekende API, of integratie mogelijk is HA of Homey, wel of geen (nl) handleiding (op de site is de handleiding een flyer met specs))

Ik zit serieus te kijken naar een goede thuisaccu, maar op dit moment (te veel) onbekende factoren voor deze.
Op de site van smart-charged staat met P1 meter dus ik ga daar van uit. Integratie met HA zie ik liever ook. Ik heb Duitsers gevonden die via ESPHome de b2500 in HA hebben gekregen dus ik heb goede hoop voor de Venus. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielvd
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-09 19:24
Horla schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:58:
[...]

Ik ben overigens Belg dus eigenlijk is het illegaal tot april O-)

[...]
Vanaf 17 april is het in belgie inderdaad toegestaan, maar dan moet het apparaat wel goed gekeurd zijn voor de belgische markt (Synergrid). Je weet volgens mij niet of dat voor deze accu gaat gebeuren. Dus mogelijk na april ook nog illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
gielvd schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:08:
[...]

Vanaf 17 april is het in belgie inderdaad toegestaan, maar dan moet het apparaat wel goed gekeurd zijn voor de belgische markt (Synergrid). Je weet volgens mij niet of dat voor deze accu gaat gebeuren. Dus mogelijk na april ook nog illegaal?
Klopt. Het is inderdaad een (dure) gok als ze zich niet op de Belgische markt gaan richten. Ik vind het trouwens een zotte eis van Synergrid dat alles goedgekeurd moet worden. Ze komen altijd af met "we moeten zorgen dat als er panne is onze mensen in de straat veilig kunnen werken". Ze hebben gelijk maar die stekker batterijen kunnen niet terug leveren als er geen stroom is. Enkel uit het "UPS" stopcontact komt dan stroom. Dus eigenlijk is het zever en snap ik niet goed waarom ze zo "vervelend" doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Horla schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:16:
[...]

Klopt. Het is inderdaad een (dure) gok als ze zich niet op de Belgische markt gaan richten. Ik vind het trouwens een zotte eis van Synergrid dat alles goedgekeurd moet worden. Ze komen altijd af met "we moeten zorgen dat als er panne is onze mensen in de straat veilig kunnen werken". Ze hebben gelijk maar die stekker batterijen kunnen niet terug leveren als er geen stroom is. Enkel uit het "UPS" stopcontact komt dan stroom. Dus eigenlijk is het zever en snap ik niet goed waarom ze zo "vervelend" doen.
Ze willen natuurlijk controleren of die stekkerbatterijen daadwerkelijk niets terugleveren als er geen grid is. In theorie betekent het als men via het UPS stopcontact kan leveren, dat dat ook via de normale AC-stekker "per ongeluk" het geval zou kunnen zijn.

Ergens goed dat men zaken controleert, iedere leverancier moet de producten voor de markt waarin men levert goedgekeurd krijgen om te voorkomen dat het een Wild Westen wordt met allerhande leveranciers die het mogelijk niet zo nauw met de regels nemen.

Ik heb hier overigens op dit moment ook een thuisaccu set in gebruik die nog niet voor Nederland is/was goedgekeurd, over 2 weken is dat gelukkig wel het geval, maar daarom staat die nu nog netjes buiten onder de overkapping ipv binnen, dat risico wil ik nu niet nemen icm de verzekering :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
MichielFRL schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:52:
[...]

Nee precies maar ze zeiden wel dat je contact met ze kan zoeken om iets qua aanbetaling te regelen. Ik denk dat ik toch maar wacht.

Overigens lees ik hierboven ergens dat ie niet meer te bestellen zou zijn. Net ff getest en ik kan hem nog gewoon bestellen en afrekenen (als ik dat wil).

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
DikkieDick schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:14:
[...]

Nee precies maar ze zeiden wel dat je contact met ze kan zoeken om iets qua aanbetaling te regelen. Ik denk dat ik toch maar wacht.

Overigens lees ik hierboven ergens dat ie niet meer te bestellen zou zijn. Net ff getest en ik kan hem nog gewoon bestellen en afrekenen (als ik dat wil).
Je kunt ook in 3 termijnen betalen ipv in 1 keer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wp8xQ4ne9JJg5hSlk4ycOz_26xE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Jco1rQva91yn8qq1RKifgOBO.png?f=user_large

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
yingli405 schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:36:
[...]

Je kunt ook in 3 termijnen betalen ipv in 1 keer.
[Afbeelding]
Ik had het gezien. Geen ervaring met Klarna.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Taro schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:52:
[...]
Ik heb hier overigens op dit moment ook een thuisaccu set in gebruik die nog niet voor Nederland is/was goedgekeurd, over 2 weken is dat gelukkig wel het geval, maar daarom staat die nu nog netjes buiten onder de overkapping ipv binnen, dat risico wil ik nu niet nemen icm de verzekering :)
Moeten in Nederland de thuisbatterijen ook goedgekeurd worden? Waarom zie ik hier dan veel mensen eigen batterijen (soms zelfs letterlijk zelf gemaakt) combineren met een bms (meestal alles rechtstreeks uit China)? Of de 'home wizard' alternatief met slimme stekkers, een micro inverter en een lfp accu? Die zijn dan ook allemaal illegaal bezig? Ik dacht altijd dat Nederland het Wilde Westen was als ik die topics volgde 8)7

Soit, het voordeel is inderdaad dat de Marstek Venus ook buiten kan. Ik heb een buis liggen van mijn technisch lokaal naar buiten (2m) dus mogelijk doe ik dat wel een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Horla schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:18:
[...]

Moeten in Nederland de thuisbatterijen ook goedgekeurd worden? Waarom zie ik hier dan veel mensen eigen batterijen (soms zelfs letterlijk zelf gemaakt) combineren met een bms (meestal alles rechtstreeks uit China)? Of de 'home wizard' alternatief met slimme stekkers, een micro inverter en een lfp accu? Die zijn dan ook allemaal illegaal bezig? Ik dacht altijd dat Nederland het Wilde Westen was als ik die topics volgde 8)7

Soit, het voordeel is inderdaad dat de Marstek Venus ook buiten kan. Ik heb een buis liggen van mijn technisch lokaal naar buiten (2m) dus mogelijk doe ik dat wel een tijdje.
Die losse producten om zelf iets te bouwen mag je prima aanschaffen. Of je verzekerd bent als dat mis gaat is echter wel de vraag. Maar als je een apparaat met een stekker en accu uitbrengt die kan terugvoeden dan moet dat wel aan de NL wet- en regelgeving voldoen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 10:34
Voor de liefhebbers dit lijkt me de gebruiksaanwijzing
https://www.manualslib.co...ml#product-VENUS%20Series

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Bedankt voor de link, dat is prachtig, maar daar mee voldoet @Duramotion / @Smart-Charged nog niet aan de wettelijke verplichting van de Nederlandse handleiding leveren of online beschikbaar stellen zo al ik ze vorige week had gevraagd.
Komt niet erg deskundig over op mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stil
Peterhardenberg schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:25:
[...]

Bedankt voor de link, dat is prachtig, maar daar mee voldoet @Duramotion / @Smart-Charged nog niet aan de wettelijke verplichting van de Nederlandse handleiding leveren of online beschikbaar stellen zo al ik ze vorige week had gevraagd.
Komt niet erg deskundig over op mij.
Ze voldoen pas niet als hij niet bij jouw geleverde bestelling zit. Ff wachten dus lijkt me. Wel besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
stil schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:37:
[...]

Ze voldoen pas niet als hij niet bij jouw geleverde bestelling zit. Ff wachten dus lijkt me. Wel besteld?
Terechte vraag van je, ik bestel nog niet. ben nog niet overtuigt van het product en van de leveranciers.

PS,
Handleiding hoeft niet bij het product te worden geleverd. als er een link is waar je zelf de Nederlandstalige handleiding kan downloaden, dan is dat voldoende.

Maar het is toch een terechte vraag, als er over 3 weken geleverd gaat worden, dan mag je nu toch alvast wel een duidelijke handleiding beschikbaar hebben. Komt niet erg professioneel over als dat nu nog niet geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Peterhardenberg schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:45:
[...]

Terechte vraag van je, ik bestel nog niet. ben nog niet overtuigt van het product en van de leveranciers.

PS,
Handleiding hoeft niet bij het product te worden geleverd. als er een link is waar je zelf de Nederlandstalige handleiding kan downloaden, dan is dat voldoende.

Maar het is toch een terechte vraag, als er over 3 weken geleverd gaat worden, dan mag je nu toch alvast wel een duidelijke handleiding beschikbaar hebben. Komt niet erg professioneel over als dat nu nog niet geregeld is.
Ik begrijp je punt wel. Anderzijds is dit de productlancering.
We willen het allemaal snel.
Nl is niet de belangrijkste taal, maar het zou zeker moeten komen. In elk geval bij uitlevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:47:
[...]

Nl is niet de belangrijkste taal, maar het zou zeker moeten komen. In elk geval bij uitlevering
Inderdaad. Ze zijn nog bezig het product beschikbaar te maken, daar hoort o.a. documentatie bij. Bij levering zouden ze dat minimaal gereed moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
stil schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:47:
[...]

Haast of niet, het is een wettelijke verplichting, als je daar niet aan kan/wilt voldoen, hoe gaat het in de toekomst met garantie en service?
Het voelt (nog) niet goed. ik wacht nog even rustig af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wat een drukte om een gebruiksaanwijzing.
Als ik een nieuw apparaat bestel zit het daarbij en dan zie ik het dan wel.

Het zou leuk zijn als je het nu al kunt downloaden maar verplicht lijkt het me niet.

Ik zie het wel over een week of 3 zal vast een boekje bij zitten denk ik..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Het is een beetje des Tweakers soms...

20 daagjes nog als het goed is. Heb hier nog af en toe een overschotje overdag en ook veel mooie windnachtstroom die er in wilt.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Erasmo schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:34:

20 daagjes nog als het goed is. Heb hier nog af en toe een overschotje overdag en ook veel mooie windnachtstroom die er in wilt.
Ja inderdaad des tweakers.
Op zich niet verkeerd om allert te zijn , maar soms moet je ook maar gewoon doorpakken.

Als je hem wilt moet je hem bestellen en anders moet je gewoon even wachten tot de informatie die je verlangt wel beschikbaar is.

Ik weet dat het financieel nog niet echt een parada paardje is, maar ik zit al tijden te gluren naar een thuisaccu.
Heb een zelf samengesteld ding staan met een lader en een ecoflow omvormer.
Maar daar ben je altijd wel een soort van mee bezig.
Dat is natuurlijk ook omdat ik er geen slimme toestanden aan heb hangen.
Laden van die tijd tot die tijd en terug voeden van die tijd tot die tijd op dat vermogen.
Met een beetje heldere dagen functioneert dat prima maar zoals afgelopen dinsdag en woensdag werkt dat dus niet :+

Ik ging eerst voor de HW accu omdat ik en alles van hw heb en de prijs was toen in juni nog een gevalletje impulsaankoop.
Maar na de uitgestelde levering en de zoals het nu lijkt voor mij beter passende parameters van de duravolt.
Meer kwh's en optie tot meer vermogen verzetten is de keuze daarheen gegaan.

De eerste 30% afgetikt en ik kan niet wachten tot het ding hier is.
Gewoon leuk voor de hobby en eventuele korting op terugleveren.
Lekker mijn eigen stroom binnen de deur houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Ronald.42 schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:48:
[...]

De eerste 30% afgetikt en ik kan niet wachten tot het ding hier is.
Gewoon leuk voor de hobby en eventuele korting op terugleveren.
Bij welke toko heb je hem besteld als ik vragen mag? Heb vanwege de vage berichten geen gebruik gemaakt van de BF-deal.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Hieke schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:56:
[...]

@Duramotion zou U dit plaatje nader kunnen toelichten? Geen idee wat ik hier mee kan/moet. Ik heb een DSMR5 meter die reeds via P1-poort wordt uitgelezen.

En wat is functie/werking van een P1 dongel en optische magneet?
Goedemorgen,

Op de afbeelding ziet u een ronde ring met 2 oogjes, dit is een magneet die dmv infrarood het uitlezen doet. De P1 aansluiting spreek voor zich, alleen is het lastig te zien waar de CT-Klem op aangesloten kan worden op de zijkant van het blokje.

Mocht u de P1 poort al in gebruik hebben kan deze natuurlijk gesplitst worden.

Dit is een 3in1 Tool die gemaakt is voor de zowel de Nederlandse als Belgische markt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DikkieDick schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:07:
[...]

Bij welke toko heb je hem besteld als ik vragen mag? Heb vanwege de vage berichten geen gebruik gemaakt van de BF-deal.
Ergens in oktober bij Duramotion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:19
Erasmo schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:34:

Dat was ook wel een beetje waarom ik de order uiteindelijk ook niet heb doorgezet.

Ik hoef niet perse in 5 jaar de batterij terug te verdienen, dat mag ook gerust in 10 of zelfs 15 jaar.

Daarvoor is het echter wel van belang dat je zowel dat overschot aan zonne-energie pakt, als die goedkope stroom momenten.

Wat dat betreft lijken deze accu's me eigenlijk net iets te basic, je kunt eigengebruik maximeren, of handelen, maar om de accu's nog enigszins terug te verdienen denk ik dat je beide tegelijk op orde moet hebben, icm een batterij die zo scherp geprijst is als deze Marstek batterijen.

[ Voor 4% gewijzigd door onlinaius op 02-12-2024 14:50 ]

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Peterhardenberg schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:52:
[...]

Haast of niet, het is een wettelijke verplichting, als je daar niet aan kan/wilt voldoen, hoe gaat het in de toekomst met garantie en service?
Het voelt (nog) niet goed. ik wacht nog even rustig af.
Er wordt veel spul verkocht zonder Nederlandse handleiding, kennelijk is dat toch niet zo erg verplicht.
Ik heb Yaesu spul en die fabrikant verkoop al 50 jaar hun apparatuur hier in Nederland , maar hebben er nog nooit een Nederlandstalige handleiding bijgeleverd.
Kortgeleden nog een Chromecast gekocht bij een van de grootste Nederlandse webshops met een Italiaanse handleiding, er zat zelfs geen Engels talige bij.
Ronald.42 schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:48:
[...]

Gewoon leuk voor de hobby en eventuele korting op terug leveren.
Zo denk ik er ook over, om de stekker in het stopcontact te steken heb ik ook geen handleiding nodig.
Ik zie het vooral ook als een mogelijkheid meer eigen zonnepaneel stroom te gaan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:09
Ik vind die handleiding in het Nederlands ook niet zo relevant.
Ik durf te wedden dat de helft van de Tweakers regelmatig iets uit China laat komen; denk maar niet dat daar meer bij zit dan een gebrekkig Engelse handleiding.
Een beetje flauw vind ik het eerlijk gezegd.
Als het maar goedkoop is en uit China komt maken we er ons ook niet zo druk om, waarom dan nu wel.

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Peterhardenberg schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:09:

De Marstek / Duravolt accu word natuurlijk met een uitgebreide Nederlandstalige handleiding bij het product geleverd. ( wettelijk verplicht )

Alvast bedankt.
Goedemiddag,

we gaan ervoor zorgen dat deze online te downloaden is. dank voor de opmerking.
Pagina: 1 ... 8 ... 259 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.