Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste tweakers,

De beste manier om je vragen te stellen is het bedrijf zelf te benaderen. Bij voorkeur per mail. In het Homewizard topic zie je soms Homewizard zelf ook reageren maar dat is echt niet op alles. Een fractie vd vragen. Ik snap dat er bepaalde verwachtingspatronen ontstaan. Mijn ervaring is dat rechtstreeks beter werkt.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:08
Sonero schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:50:
[...]

Betekent dit dat ik de batterij-status niet eens uit zou kunnen lezen? Zoals energie in, energie uit, percentage lading, aantal cycles?

Ik heb geen behoefte de batterij te sturen om twee redenen: 1) ik vertrouw erop dat het NOM-algoritme van de batterij uitstekend werkt, 2) ik wil het BMS niet in de weg zitten met geforceerd sturen, lijkt me niet goed voor de levensduur.
En stuur daarom liever de ballast: vaatwasser en wasmachine starten als de zon schijnt. Naast Buienalarm lijkt het me niet handig om óók nog eens de batterij-status te moeten bewaken.

En zoals al eerder aangegeven, het maakt toch niet uit of de batterij-inhoud richting je EV gaat? Dat is nog steeds goedkoper dat je stroom uit het net trekken?
Wat denk je aan sturing op basis van weersverwachting? Enerzijds moeten ze die functie dan inbakken, anderzijds moet ik er op vertrouwen dat de leverancier gebruik maakt van deftige voorspellingen?

Ik heb geen dynamisch contract. Zelf zou ik dus een groot deel van de tijd een thuisbatterij enkel willen laden met de overschot van energie van mijn zonnepanelen. In de winter wil ik dan waarschijnlijk 's nachts laden om in de (voor)avond pieken op te vangen (ik zit in België waarbij er extra kosten zijn voor hoge pieken). Maar de kans dat dit standaard (goed) zit ingebouwd is niet zo groot. One size fits all lijkt mij niet zo logisch voor een thuisbatterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 18:05
Horla schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:42:
[...]

Wat denk je aan sturing op basis van weersverwachting? Enerzijds moeten ze die functie dan inbakken, anderzijds moet ik er op vertrouwen dat de leverancier gebruik maakt van deftige voorspellingen?

Ik heb geen dynamisch contract. Zelf zou ik dus een groot deel van de tijd een thuisbatterij enkel willen laden met de overschot van energie van mijn zonnepanelen. In de winter wil ik dan waarschijnlijk 's nachts laden om in de (voor)avond pieken op te vangen (ik zit in België waarbij er extra kosten zijn voor hoge pieken). Maar de kans dat dit standaard (goed) zit ingebouwd is niet zo groot. One size fits all lijkt mij niet zo logisch voor een thuisbatterij.
Wie op deze site heeft er 1 besteld en op basis van welke (gecreëerde) verwachting?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:52:
[...]

Wie op deze site heeft er 1 besteld en op basis van welke (gecreëerde) verwachting?
Ik heb een pre-order geplaatst.

Verwachting:
NOM
Laden/ontladen 2500watt max al zou ik het daar prettig vinden als er nog een vinkje bij komt.

800 1250 2500 bijv.

Voor de rest hoef ik geen slimme toestanden.

En de 5kwh past me beter dan de 2,7 van HW

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Ronald.42 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:00:
[...]

Ik heb een pre-order geplaatst.

Verwachting:
NOM
Laden/ontladen 2500watt max al zou ik het daar prettig vinden als er nog een vinkje bij komt.

800 1250 2500 bijv.

Voor de rest hoef ik geen slimme toestanden.

En de 5kwh past me beter dan de 2,7 van HW
Hoe verwacht je het laden en ontladen te kunnen sturen?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:10:
[...]

Hoe verwacht je het laden en ontladen te kunnen sturen?
Ct klemmen in de meterkast.
Bij overschot gaat dat ding laden bij net afname gaat hij ontladen.
Althans dat lijkt me de bedoeling van het apparaat.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:14
Je krijgt de handleiding van het apparaat en de handleiding van de app niet gevonden?

Op deze pagina staan onder de kop FAQ wel een paar eigenschappen vermeld. Bijvoorbeeld:
“On the one hand, the Venus Energycube can be charged via an AC cable with a maximum charging power of 2500 W via the grid. On the other hand, it can also be charged via solar modules by connecting it to the micro inverter via the backup port. The maximum charging power here is also 2500 W.”
Dat suggereert dat je je 2 panelen die je op het dak van je schuurtje hebt liggen en aan een micro-inverter geknoopt hebt, dus gewoon via deze stekker aan kan sluiten.
Uit veiligheidsoverwegingen zou ik overigens geen 6 panelen á 425 W aansluiten zonder dit alles aan een aparte groep te knopen.

Mijns inziens een mooie feature die de neiging om dit apparaat te kopen steeds groter maakt. Nu nog die API…

P.S. Onder dezelfde FAQ staat voor de liefhebbers iets over dynamische prijzen.

[ Voor 64% gewijzigd door Sonero op 16-11-2024 15:08 . Reden: (features gevonden) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Sonero schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:29:
[...]

Je krijgt de handleiding van het apparaat en de handleiding van de app niet gevonden?

Op deze pagina staan onder de kop FAQ wel een paar eigenschappen vermeld. Bijvoorbeeld:
“On the one hand, the Venus Energycube can be charged via an AC cable with a maximum charging power of 2500 W via the grid. On the other hand, it can also be charged via solar modules by connecting it to the micro inverter via the backup port. The maximum charging power here is also 2500 W.”
Dat suggereert dat je je 2 panelen die je op het dak van je schuurtje hebt liggen en aan een micro-inverter geknoopt hebt, dus gewoon via deze stekker aan kan sluiten.
Uit veiligheidsoverwegingen zou ik overigens geen 6 panelen á 425 W aansluiten zonder dit alles aan een aparte groep te knopen.

Mijns inziens een mooie feature die de neiging om dit apparaat te kopen steeds groter maakt. Nu nog die API…

P.S. Onder dezelfde FAQ staat voor de liefhebbers iets over dynamische prijzen.
En het laden danwel ontladen handmatig starten via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
stil schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:51:
[...]

En het laden danwel ontladen handmatig starten via de app?
Ik laat het aan @Duramotion , @Ematic of https://stekker-batterij.nl/ om hier antwoord op te geven, danwel de handleiding te delen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Misschien een leuk filmpje over het broertje/zusje van de Duravolt. Geeft misschien een inkijkje?

https://youtu.be/O7hW-jeMsco?si=h1tAh_DAokBopa7D

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Devke schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:23:
Beste tweakers,

De beste manier om je vragen te stellen is het bedrijf zelf te benaderen. Bij voorkeur per mail. In het Homewizard topic zie je soms Homewizard zelf ook reageren maar dat is echt niet op alles. Een fractie vd vragen. Ik snap dat er bepaalde verwachtingspatronen ontstaan. Mijn ervaring is dat rechtstreeks beter werkt.
Ja en nee. Het al dan niet uitblijven van antwoord terwijl ze wel aanwezig zijn zegt mogelijk ook iets over hoe belangrijk ze een specifieke gemeenschap of doelgroep vinden. Dat telt soms ook mee voor het kiezen van een merk en/of leverancier. Misschien niet voor elke maar hier kan dat toch zeker wel meetellen ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
Sonero schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:12:
[...]

Ik laat het aan @Duramotion , @Ematic of https://stekker-batterij.nl/ om hier antwoord op te geven, danwel de handleiding te delen.
Alle 4 de handleidingen staan helemaal onderin bij de tab bijlagen op deze pagina https://www.ematic-zonnep...T-Klem-GRATIS-INSTALLATIE

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper1969 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:43:
[...]

Alle 4 de handleidingen staan helemaal onderin bij de tab bijlagen op deze pagina https://www.ematic-zonnep...T-Klem-GRATIS-INSTALLATIE
Ik ben benieuwd wat de "Trade" mode doet. Die zie ik even niet terug. Manual wel dat je zelf aangeeft wanneer en hoelang te laden/ontladen.

Dat proces wil je eigenlijk automatiseren. Althans ik. Zelf kijken naar de dynamische tarieven. Offset bepalen en dan zelf de acties doen gedurende een x tijd voor max verdiensten. Basis. Er zijn al systemen die veel slimmer zijn en wat reserve capaciteit overhouden bv voor NOM. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat dit wel geen stekkerbatterijen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Devke op 16-11-2024 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
In de handleiding staat in paragraaf 2.5 wel e.e.a.:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEAkOyliBb235vY2m4pnw8uAwJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WWnm2xZHiFRDGQjx6fOmy5Hm.png?f=fotoalbum_large
Maar hoe & waar die dynamische tarieven dan vandaan komen staat er niet duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sonero schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:24:
In de handleiding staat in paragraaf 2.5 wel e.e.a.:
[Afbeelding]
Maar hoe & waar die dynamische tarieven dan vandaan komen staat er niet duidelijk in.
Ik heb hier sinds een paar weken Zendure accu's in gebruik en die halen de informatie op van Nord Pool en je kunt lage en hoge tarieven instellen en daar acties aan koppelen zoals laden/ontladen. Het nadeel ervan is dat je iedere dag opnieuw de lage en hoge tarieven van de volgende dag moet instellen. Het is veel beter om een minimale spread in % in te kunnen voeren (Incl. round trip efficiency en evt. afschrijving als je wil) en dat de accu daarmee dagelijks automagisch besluit of de spread voldoende is om dynamisch te laden en ontladen.

Heel benieuwd hoe de Duravolt dit gaat aanvliegen, want iedere dag de koop en verkoop tarieven instellen is zonde van je tijd en weegt niet op tegen het rendement. Als je dat echter met Home Assistant icm Cheapest Hours integratie kunt bepalen en aansturen, dan ineens wordt het super interessant.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:57:
[...]

Ik heb hier sinds een paar weken Zendure accu's in gebruik en die halen de informatie op van Nord Pool en je kunt lage en hoge tarieven instellen en daar acties aan koppelen zoals laden/ontladen. Het nadeel ervan is dat je iedere dag opnieuw de lage en hoge tarieven van de volgende dag moet instellen. Het is veel beter om een minimale spread in % in te kunnen voeren (Incl. round trip efficiency en evt. afschrijving als je wil) en dat de accu daarmee dagelijks automagisch besluit of de spread voldoende is om dynamisch te laden en ontladen.

Heel benieuwd hoe de Duravolt dit gaat aanvliegen, want iedere dag de koop en verkoop tarieven instellen is zonde van je tijd en weegt niet op tegen het rendement. Als je dat echter met Home Assistant icm Cheapest Hours integratie kunt bepalen en aansturen, dan ineens wordt het super interessant.
Als ik de screenshots van de app bekijk van Duravolt dan zie ik hetzelfde. In de stand Manual. Wat de stand Automatic dan is en wat je er kunt instellen is mij ook nog onduidelijk. Wellicht kan @Ematic of @Duramotion dat beantwoorden? Vragen aan de leverancier?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stil
Devke schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:30:
[...]

Als ik de screenshots van de app bekijk van Duravolt dan zie ik hetzelfde. In de stand Manual. Wat de stand Automatic dan is en wat je er kunt instellen is mij ook nog onduidelijk. Wellicht kan @Ematic of @Duramotion dat beantwoorden? Vragen aan de leverancier?
Ik begin te denken dat @ematic en @Duramotion het zelf ook niet weten en daarom nu niet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
Nog een reden om niet te reageren is afwachten wat de Eerste Kamer zegt van de salderingsregeling. En op basis daarvan de leveringen en prijzen van je batterij (en zonnepanelen, warmtepomp, EV, etc) aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper1969
Als ik de app handleiding lees gaat de trade mode zelf aan de slag met de data van de energiemarkt en hoef je niets aan te doen. Dit zal dan ook de reden zijn voor de Btw regeling waarbij een eis is dat het apparaat zelf actie onderneemt en icm een dynamisch contract gebruikt wordt. Wel even opletten onder welke naam je besteld en op welke naam je energiecontract staat als je al aan de regeling voor zonnepanelen meedoet. Ik ga maandag de naam op het energiecontract wijzigen naar mijn partner.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AaQX6j8x03KgCMknuTecSBvUX5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8K9MEgxuArRqhAQ6POI1kgU.jpg?f=fotoalbum_large

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper1969 schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:06:
Als ik de app handleiding lees gaat de trade mode zelf aan de slag met de data van de energiemarkt en hoef je niets aan te doen. Dit zal dan ook de reden zijn voor de Btw regeling waarbij een eis is dat het apparaat zelf actie onderneemt en icm een dynamisch contract gebruikt wordt. Wel even opletten onder welke naam je besteld en op welke naam je energiecontract staat als je al aan de regeling voor zonnepanelen meedoet. Ik ga maandag de naam op het energiecontract wijzigen naar mijn partner.[Afbeelding]
Ah daar maar dan nog. Laden onder de 20 ct bv en ontladen boven de 30 ct. Okey. Maar wat als je wilt laden bij 25 ct en wilt ontladen bij 50 ct die dag? Ik haal hier even niet een offset uit. Een spread zeg maar. Op basis daarvan handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diamanten
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:03
dit lees ik op: https://marstekenergy.eu/...-unveiled-in-the-sslb2024

The unit offers capacities of 2560Wh/5120Wh (VENUS-C/VENUS-E), supports up to 800W on-grid AC output,4 parallel units and 2500W off-grid AC output.

Hoe moet ik dit lezen:
Teruglevering = 800W on grid AC (dus via de 'stekker' waarmee je hem oplaadt) en = 2500W via de aparte uitgangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diamanten schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:06:
dit lees ik op: https://marstekenergy.eu/...-unveiled-in-the-sslb2024

The unit offers capacities of 2560Wh/5120Wh (VENUS-C/VENUS-E), supports up to 800W on-grid AC output,4 parallel units and 2500W off-grid AC output.

Hoe moet ik dit lezen:
Teruglevering = 800W on grid AC (dus via de 'stekker' waarmee je hem oplaadt) en = 2500W via de aparte uitgangen?
Ja, ga daar maar vanuit. Heb hier ook een off-grid omvormer en die kan 1500-3000 Watt op de AC-outs leveren omdat die los staan van wet- en regelgeving. De omvormer die via AC-out kan terugleveren aan het net is begrenst op 1200 Watt voor Duitsland en 800 Watt voor Nederland.

Off-grid AC-out is naar mijn weten niet gebonden aan extra regels.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Devke schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:31:
[...]

Ah daar maar dan nog. Laden onder de 20 ct bv en ontladen boven de 30 ct. Okey. Maar wat als je wilt laden bij 25 ct en wilt ontladen bij 50 ct die dag? Ik haal hier even niet een offset uit. Een spread zeg maar. Op basis daarvan handelen.
20/30 cent gaat je verlies opleveren zodra saldering weg is. Bij een kale prijs van 0 cent betaal je een kleine 16 cent samengestelde belasting. Delen van die belasting zijn percentages over de prijs dus bij 20 cent zal je belasting hoger zijn. Maar zelfs al reken je met 16 cent, wat dus eigenlijk te weinig is, als de prijs 30 cent is dan krijg je <14 cent terug (want terug is zonder belasting) terwijl het je misschien wel 20 cent heeft gekost.

Helaas is het dus niet zo simpel :)

[ Voor 13% gewijzigd door JT op 17-11-2024 17:31 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@JT gaat mij meer ff om het idee. Nu kan dat met salderen nog. Mijn inziens moet je kijken naar omzettingsverlies en afschrijving per kWh. Dan zorgen dat je dat minimaal goed maakt met de spread. Stel dit alles bij elkaar is 8 ct / kWh. Dan zou je bij automatisch handelen dat vast willen zetten. Alles wat minder spread oplevert doet hij niks mee. Dan kan een systeem rekening houdend met de spread handelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FritsLa
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:45
Ik heb hem inmiddels besteld via stekker-batterij.nl tijdje met Joey van dat bedrijf aan de lijn gehangen. Zij leveren als het goed is gelijk uit met P1 dongle. Als hij dan op de stand automatisch staat gaat ie via de P1 data automatisch laden bij zonne opwek met max 2500 watt. Zodra er verbruik is via de P1 poort dan gaat de batterij dat automatisch compenseren met max 800 watt of 2500 watt als je hem via de app omschakelt, dat laatste mag alleen als de batterij een vaste aansluiting heeft zonder stekker. Die automatische stand lijkt mij met name voor de periode maart tot oktober wel handig omdat dan in veel gevallen de batterij met eigen opwek zal kunnen worden geladen terwijl mijn nachtverbruik ruim onder de 5 Kwh blijft. In de andere maanden is dan het handelen met dynamische prijzen een betere optie. Als laatste heb je ook nog de mogelijkgeid om de batterij te laden en ontladen middels een tijdschema met een stuk of 10 in te stellen schakelmomenten waarbij je op en ontladen ook qua wattage kan instellen.

[ Voor 37% gewijzigd door FritsLa op 17-11-2024 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
FritsLa schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:16:
Ik heb hem inmiddels besteld via stekker-batterij.nl tijdje met Joey van dat bedrijf aan de lijn gehangen. Zij leveren als het goed is gelijk uit met P1 dongle. Als hij dan op de stand automatisch staat gaat ie via de P1 data automatisch laden bij zonne opwek met max 2500 watt. Zodra er verbruik is via de P1 poort dan gaat de batterij dat automatisch compenseren met max 800 watt of 2500 watt als je hem via de app omschakelt, dat laatste mag alleen als de batterij een vaste aansluiting heeft zonder stekker. Die automatische stand lijkt mij met name voor de periode maart tot oktober wel handig omdat dan in veel gevallen de batterij met eigen opwek zal kunnen worden geladen terwijl mijn nachtverbruik ruim onder de 5 Kwh blijft. In de andere maanden is dan het handelen met dynamische prijzen een betere optie. Als laatste heb je ook nog de mogelijkgeid om de batterij te laden en ontladen middels een tijdschema met een stuk of 10 in te stellen schakelmomenten waarbij je op en ontladen ook qua wattage kan instellen.
Maar wat je mijn inziens zou willen is dat de batterij op basis van de day ahead prijzen en ingestelde prijzen gaat laden of ontladen?

Hoe krijg je dat met de app voor elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stil schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:18:
[...]

Maar wat je mijn inziens zou willen is dat de batterij op basis van de day ahead prijzen en ingestelde prijzen gaat laden of ontladen?

Hoe krijg je dat met de app voor elkaar?
Zie eerdere posts m.b.t. screenshots en handleidingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realdaffy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 04-09 22:18
@Duramotion @Ematic Komt er nog een mooie Black Friday aanbieding voor de batterijen? 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Helaas blijft het angstvallig stil. Ik weet nog niet of ik mijn pre-order moet omzetten naar een definitieve order.

aka pluim003

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:09
Ik denk dat het wel goed is voor iedereen om te realiseren dat deze partijen vertegenwoordigers en daarmee ondernemers zijn. Zij importeren de producten uit China. Goed om te realiseren dat deze mensen ook gewoon hun salaris moeten verdienen, en dat doen ze niet met een paar thuisbatterijen. Een paar Tweakers van antwoord voorzien op een topic waar honderden berichten geplaatst worden zal niet bovenaan de prioriteiten lijst staan, en terecht denk ik.

Mijn advies is dus om voorzichtig te zijn om conclusies te trekken aan inactiviteit.

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze leven nog wel in ieder geval heb net een mailtje van ze gehad.😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:08
Vraagje: Wie van jullie twijfelt tussen een Homewizrad en een Duravolt?

De Homewizard kan eigenlijk niets en kost 1395. De Duravolt kan veel meer en is dubbel zo groot qua opslag en kost 1565.

Kortom: Wat houdt ons tegen?

(Ik denk dat ze niet reageren.....omdat ze druk zijn met de verkoop?)

:) :) :)

En ja...ik heb er 1 besteld.

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparky
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17:56
Ellroe32 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:11:

De Homewizard kan eigenlijk niets en kost 1395. De Duravolt kan veel meer en is dubbel zo groot qua opslag en kost 1565.

Ik heb al HW, nog een app erbij houdt mij (een beetje) tegen.

De Duravolt heeft een hoog "China gehalte" ook al komt de HW daar waarschijnlijk ook vandaan.
De website van Duravolt was aanvankelijk ook erg knullig opgebouwd. Met zelfs tekst letterlijk van HW site geplukt (ze waren zelfs vergeten om " Home Wizard" te verwijderen na kopieren richting de eigen site _/-\o_

Dus ik wacht de ervaringen even af, misschien toch een Duravolt met een HW socket ervoor zodat ik de app de netto resultaten goed kan volgen. ;)

WP Daikin Altherma 3 / Thuisbatterij Marstek Venus 5,12 / EV Tesla / 54 zonnepanelen / Van Moof S3 / HomeWizard / Worx robotmaaier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonero

De Duravolt prijs die je noemt is toch ex btw? Dan kom je toch op bijna 1900 euro?

Ja, uit simulaties blijkt dat 1 HW in mijn huishouden tekort schiet. En dat een Duravolt / Marstek Venus E hier gunstiger zou zijn. Maar dan spring ik nog niet meteen op een rijdende trein.

De komende twee jaar zullen er heel veel dozenschuivers op de markt komen die snel willen cashen. Dat imago heeft HW niet, ze hebben een mooi ecosysteem neergezet dat netjes integreert met bijvoorbeeld Home Assistant. Voor zover ik met hun service-afdeling te maken heb gehad: dikke pluim.

Is dit een beetje het antwoord dat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
Sonero schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:44:
[...]

De Duravolt prijs die je noemt is toch ex btw? Dan kom je toch op bijna 1900 euro?

Ja, uit simulaties blijkt dat 1 HW in mijn huishouden tekort schiet. En dat een Duravolt / Marstek Venus E hier gunstiger zou zijn. Maar dan spring ik nog niet meteen op een rijdende trein.

De komende twee jaar zullen er heel veel dozenschuivers op de markt komen die snel willen cashen. Dat imago heeft HW niet, ze hebben een mooi ecosysteem neergezet dat netjes integreert met bijvoorbeeld Home Assistant. Voor zover ik met hun service-afdeling te maken heb gehad: dikke pluim.

Is dit een beetje het antwoord dat je zoekt?
Ja. klopt dat is ex btw. Bij de duravolt kan je de btw terugkrijgen en bij de HW niet... daarom schreef ik het zo. leek eerlijker.

Ik was gewoon even benieuwd. Eigenlijk bij alles wat ik koop is het zo dat ik achteraf denk....ik had niet verwacht dat het zo zou werken. Als ik dat geweten had....
We willen in dit forum wel alles dichtgetimmerd hebben en alles willen weten....is niet erg. Maar helemaal fair niet toch?

Maarrrr. Het hoge China gehalte....dat is natuurlijk wel iets om over na te denken. :) (Hebben van meerdere HW trouwens ook)

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
  • Laatst online: 17:55
Edit: foute post. Excuus

[ Voor 105% gewijzigd door GM15 op 18-11-2024 22:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sonero
Ellroe32 schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:11:
[...]

Ja. klopt dat is ex btw. Bij de duravolt kan je de btw terugkrijgen en bij de HW niet... daarom schreef ik het zo. leek eerlijker.

Ik was gewoon even benieuwd. Eigenlijk bij alles wat ik koop is het zo dat ik achteraf denk....ik had niet verwacht dat het zo zou werken. Als ik dat geweten had....
We willen in dit forum wel alles dichtgetimmerd hebben en alles willen weten....is niet erg. Maar helemaal fair niet toch?

Maarrrr. Het hoge China gehalte....dat is natuurlijk wel iets om over na te denken. :)
Op de site van de Belastingdienst staan nogal wat voorwaarden om die btw terug te mogen vragen. Het eerlijkheidsgehalte slaat m.i. niet uit maar het voordeel van de gemiddelde consument.

En ja, we willen in dit forum alles dichtgetimmerd hebben omdat het om aardig wat centjes gaat. Beter gezegd: wat krijgen we voor die centjes? Als we dan geen of - nog erger- tegenstrijdige antwoorden krijgen dan gaan sommigen drammen of haken af. Terecht: als je een duur en onbegrijpelijk product wil verkopen kan je beter in hypotheken en verzekeringen gaan.

HW laat haar spullen ongetwijfeld ook in China maken. Alles voor de winst. En Made in EU is vaak ook een wassen neus. Neem bijvoorbeeld Mister Marvis met hun Made in Portugal imago. Met Chinees katoen wordt er door ingevlogen Chinese werknemers op Chinese machines kleding gemaakt. Gelukkig hebben we binnen de EU alles netjes geharmoniseerd zodat de Chinese werknemers in Portugal dezelfde arbeidsvoorwaarden, pensioenen en rechtsbescherming genieten als de werknemers in Nederland. Toch?
Daarom zegt het China-argument me niet zoveel.

Even serieus, zolang onverliesbare flesdopjes als “een overwinning voor het milieu” worden gepresenteerd terwijl het elektriciteitsnet bijna omvalt (en we eigenlijk nog twee keer zoveel panelen zouden moeten plaatsen) hebben we nog een lange weg te gaan.
Wat als de netbeheerders 10 jaar geleden waren begonnen met in elke meterkast een 2 kWh batterij te installeren?
Of wat als we in de nieuwe energiewet afspreken: je mag je eigen consumptie per jaar terugleveren met een maximum van 3000 kWh per jaar, de rest is voor Bassie?

Wat je ook kiest: houd er rekening mee dat de de overheid de spelregels wijzigt tijdens het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimBony
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07:01

Ik heb een HomeWizard gereserveerd staan voor de uitlevering medio maart. Product en fabrikant geven ondanks mindere specs veel vertrouwen. Daarnaast verwacht ik dat HomeWizard middels updates steeds meer functionaliteiten gaat toevoegen aan hun batterij. Dat hebben ze in het verleden ook met hun andere producten gedaan.

Maar desalniettemin blijft de prijs per kW opslag van de HomeWizard (te) hoog. Daarom ben ik verder gaan kijken en kom je bij oplossingen zoals de Duravolt, een Chinese batterij met een sticker erop.

Ik volg dit forum al even in de hoop dat de leveranciers mij kunnen overtuigen te kiezen voor de Duravolt. Maar voor mijn gemoedsrust hebben ze meer kwaad gedaan dan goeds. Wisselende en onprofessionele berichtgeving, gekopieerde teksten op de website en, ondanks niemand verplicht is deel te nemen aan dit forum, is de plotselinge radiostilte ook wat vreemd.

Ik heb nog even de tijd om de knoop definitief door te hakken en blijf de verschillende fora's volgen. Mogelijk dat er in de tussentijd nieuwe spelers op de markt komen en/of een bestaande speler zijn product update of prijstechnisch interessanter gaat aanbieden.
Nu gehaast een keuze maken heeft weinig zin. Weinig zonneproductie die op te slaan is en over die paar euro die ik had kunnen besparen kom ik wel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik wil er niet alleen eigen opwek mee opslaan maar ook goedkope(lees groene) windenergie als het 's nachts waait.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
JimBony schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:19:
[...]

Maar desalniettemin blijft de prijs per kW opslag van de HomeWizard (te) hoog. Daarom ben ik verder gaan kijken en kom je bij oplossingen zoals de Duravolt, een Chinese batterij met een sticker erop.
'Chinese batterij met een sticker' komt een beetje over alsof je denkt dat het niet veel kan zijn.
Ik volg dit forum al even in de hoop dat de leveranciers mij kunnen overtuigen te kiezen voor de Duravolt. Maar voor mijn gemoedsrust hebben ze meer kwaad gedaan dan goeds. Wisselende en onprofessionele berichtgeving, gekopieerde teksten op de website en, ondanks niemand verplicht is deel te nemen aan dit forum, is de plotselinge radiostilte ook wat vreemd.
Ik zou zeggen overtuig jezelf. Een leverancier (als bv. duravolt) is heel wat anders dan een producent/fabrikant die daadwerkelijk het product maakt. Heb je jezelf wel eens verdiept in de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimBony
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07:01
GM15 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:21:
[...]

'Chinese batterij met een sticker' komt een beetje over alsof je denkt dat het niet veel kan zijn.
Dat gevoel had ik aan het begin niet, maar is gaandeweg wel een beetje ontstaan. En dat heeft meer te maken met de sticker, dan met het vooraf bekende feit dat de batterij Chinees is. Overigens prima dat anderen daar anders over denken.
Ik hoop dat ik het mis heb en dat er de komende maanden meer vertrouwen ontstaat. Ik ben hier in ieder geval niet om een product de grond in te praten, daar is mijn tijd te kostbaar voor.
GM15 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:21:
[...]
Ik zou zeggen overtuig jezelf. Een leverancier (als bv. duravolt) is heel wat anders dan een producent/fabrikant die daadwerkelijk het product maakt. Heb je jezelf wel eens verdiept in de fabrikant?
Dat heb ik zeker gedaan. En onderdeel van mijn verdere verdieping is het actief volgen van diverse fora en daarin deelnemen.
Maar los van de fabrikant is de leverancier mijn contractpartner. De gehele keten moet voldoende vertrouwen geven om overstag te gaan. Dat punt is bij jou wellicht al gepasseerd, bij mij momenteel nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
JimBony schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:52:
[...]

Maar los van de fabrikant is de leverancier mijn contractpartner. De gehele keten moet voldoende vertrouwen geven om overstag te gaan. Dat punt is bij jou wellicht al gepasseerd, bij mij momenteel nog niet.
Is in zjin geheel niet aan mij voorbij gegaan, maar dat is inderdaad ieder zijn individuele afweging. Mij maakt het echt niet uit welke leverancier (Amazon, bol.com, coolblue, duramotion) of welke andere dozenschuiver dan ook dat ding levert, het gaat mij uiteraard om het product zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:19
Erasmo schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:31:
Ik wil er niet alleen eigen opwek mee opslaan maar ook goedkope(lees groene) windenergie als het 's nachts waait.
Dat zou ook mijn favoriete scenario zijn, maar ik heb er toch wel wat twijfels bij.

Als ik hier lees kan ik kiezen uit de modi 'zoveel mogelijk zelfgebruik', 'handelen' en 'tijdschema'.

Geen van allen doet naar mijn idee (volledig) wat je beoogt, want dan heb je een mix nodig van zelfgebruik en handelen.

Als je de batterij nog zou kunnen laten schakelen tussen modi via bijvoorbeeld HomeAssistant zou je er nog wat meer aan kunnen automatiseren, maar in deze setup zie ik het nog niet helemaal voor me.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
onlinaius schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:11:
[...]

Dat zou ook mijn favoriete scenario zijn, maar ik heb er toch wel wat twijfels bij.

Als ik hier lees kan ik kiezen uit de modi 'zoveel mogelijk zelfgebruik', 'handelen' en 'tijdschema'.

Geen van allen doet naar mijn idee (volledig) wat je beoogt, want dan heb je een mix nodig van zelfgebruik en handelen.

Als je de batterij nog zou kunnen laten schakelen tussen modi via bijvoorbeeld HomeAssistant zou je er nog wat meer aan kunnen automatiseren, maar in deze setup zie ik het nog niet helemaal voor me.
Alles wat je wilt met je accu is al mogelijk maar kost iets meer Sessy
Deze thuis accu is ruim een jaar op de markt word in Nederland geproduceerd met prima service en ondersteuning. Zeer uitgebreide aansturings mogelijkheden met o.a. HA en Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Peterhardenberg schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:57:
[...]

Deze thuis accu is ruim een jaar op de markt word in Nederland geproduceerd met prima service en ondersteuning. Zeer uitgebreide aansturings mogelijkheden met o.a. HA en Homey
De sessy is zo duur dat men dat zeker enkel voor de hobby doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
stil schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:07:
[...]

De sessy is zo duur dat men dat zeker enkel voor de hobby doet.
Daar heb je volledig. gelijk in,
Maar als je nu een accu koopt weet je over 3 jaar niet meer wat die gekost heeft.
Maar heb je nog elke dag plezier of ergernis van je aankoop. en als het plezier is was de accu niet te duur, maar als het ergernis word was elke euro te veel betaald.
Ik ben ( nog ) niet overtuigt van de kwaliteiten en mogelijkheden van de duravolt accu.
Maar dat kan natuurlijk nog komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stil
Peterhardenberg schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:30:
[...]

Daar heb je volledig. gelijk in,
Maar als je nu een accu koopt weet je over 3 jaar niet meer wat die gekost heeft.
Maar heb je nog elke dag plezier of ergernis van je aankoop. en als het plezier is was de accu niet te duur, maar als het ergernis word was elke euro te veel betaald.
Ik ben ( nog ) niet overtuigt van de kwaliteiten en mogelijkheden van de duravolt accu.
Maar dat kan natuurlijk nog komen.
Het is wat mij betreft jammer dat Duravolt geen open api kent en dat de leverancier niet klip en klaar verteld (of kan vertellen) wat er nu wel en niet mogelijk is met de app. Ik stond heel lang op het punt van bestellen, maar 'afgeschrikt' en kijk de kat wel uit de boom (en haak bij een fikse prijsverhoging zeker af). Verder best gecharmeerd van wat hobbyen, maar in deze moet het wel zinvol zijn en niet enkel Hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:52

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor ongeveer zelfde geld als de 5 kWh Sessy heb ik nu een Growatt 10 kWh accu staan met 6kW PV omvormer en backup stroom voor het hele huis (op 6kW kan ik niet alles draaien, maar wel genoeg). Met een Bliq kasje erbij heb ik dan relatief goedkoop een prima oplossing waarmee ik ook op de onbalans markt kan. Terugverdientijd zou dan ongeveer 3 jaar moeten zijn alles alles blijft zoals het is.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
voodooless schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:42:
Voor ongeveer zelfde geld als de 5 kWh Sessy heb ik nu een Growatt 10 kWh accu staan met 6kW PV omvormer en backup stroom voor het hele huis (op 6kW kan ik niet alles draaien, maar wel genoeg). Met een Bliq kasje erbij heb ik dan relatief goedkoop een prima oplossing waarmee ik ook op de onbalans markt kan. Terugverdientijd zou dan ongeveer 3 jaar moeten zijn alles alles blijft zoals het is.
" Bliq kastje".
Hoe werkt dat? Bliq is niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:52

voodooless

Sound is no voodoo!

Hmm, dat is nieuws...

https://bliq.energy/nl/

Doet het nog gewoon, heb de dag van hun aanvraag nog contact met ze gehad 8)7 ... letter transparant :( Dan maar zelf gaan knutselen of wachten op de doorstart.

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 19-11-2024 15:20 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peterhardenberg schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:57:
[...]

Ik zag accuselect met een black friday deal komen m.b.t. de sessy. 3850 euro. Das niet echt black friday deal..... maar dat ter info. Misschien komt vanuit Sessy zelf nog wel iets leuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga gewoon voor de duravolt.
En ik ga het wel zien.

Mischien een kat in de zak en mischien voldoet hij prima.
Maar met continu aan alles en iedereen twijfelen kom je ook niet verder.
Contact via de mail loopt verder vlot.

En ik denk dat ze bij dit topic bij duravolt denken van, laat maar even gaan. net als Homewizard dat doet in het HW accu topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016

fxs81

Julianadorp

Ik wacht de 1e ervaringen eerst nog even af, wellicht komt er nog meer info als ze daadwerkelijk leverbaar zijn. Worden er ook alleen maar grade A accu's gebruikt? Waarom staat er nog steeds een 800 Watt omvormer terwijl het feitelijk een 2500 Watt is met een ingestelde beperking (hoeft natuurlijk niet slecht te zijn maar zou wel meer verlies moeten geven als je hun eigen tekst erop naleest). Qua prijs en mogelijkheden vind ik het wel een leuk ding trouwens, staat dus ook op het lijstje en zou zomaar een kanshebber kunnen zijn ipv de HW accu.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
fxs81 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:24:
Ik wacht de 1e ervaringen eerst nog even af, wellicht komt er nog meer info als ze daadwerkelijk leverbaar zijn. Worden er ook alleen maar grade A accu's gebruikt? Waarom staat er nog steeds een 800 Watt omvormer terwijl het feitelijk een 2500 Watt is met een ingestelde beperking (hoeft natuurlijk niet slecht te zijn maar zou wel meer verlies moeten geven als je hun eigen tekst erop naleest). Qua prijs en mogelijkheden vind ik het wel een leuk ding trouwens, staat dus ook op het lijstje en zou zomaar een kanshebber kunnen zijn ipv de HW accu.
Zo denk ik er ook over. Voorlopig eerst maar even afwachten op de praktische ervaringen, ik heb geen haast.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:19
Zo sta ik er ook in.

Ik heb de accu gereserveerd bij stekker-batterij.nl

Hoewel ik de order kennelijk al definitief kan maken wacht ik ook nog even af tot de eerste gebruikerservaringen binnen komen.

[ Voor 6% gewijzigd door onlinaius op 19-11-2024 17:04 ]

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

onlinaius schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:11:
[...]

Er zal altijd wel via modbus wat aan te klooien zijn. Opzich zijn de meeste batterij protocollen redelijk gestandaardiseerd.
Ik kan hem op de zaak zetten en naast de btw teruggave ook KIA toepassen, dat maakt hem zo goedkoop dat ik de gok wel durf te wagen.

Maar het doel is ook uitstookontwijking en niet 100% voor de centjes, had in 2008 al de eerste set PV liggen dat was pas een investering :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snameroc schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:44:
[...]

Toch niet als je hem op 2500 zet op een aparte groep maar wel wcd?
Dan kun je theoretisch op een zonnige dag continu laden en ontladen met 2500 watt
Daar zijn de geleerden het nog niet helemaal over eens. Technisch geen probleem maar of het ook mag ? m.n. als je hem los koppelt en ergens anders (andere groep gaat insteken, kan dat ding plos 2.500W op je leiding zetten, met een beetje pecht komt er dan rook uit zonder dat je zekering afslaat. oeps

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realdaffy
  • Laatst online: 04-09 22:18

Ik heb sinds kort een slimme meter en er meteen een p1 meter van HW in gedaan, mijn broer en moeder hebben pre-order op hun batterij waardoor ik er ook naar ben gaan kijken, maar een batterij koop je voor langere tijd en vind het jammer dat je hem niet met netstroom op kan laden om je verbruik van 's avonds naar overdag kan verplaatsen.

Daardoor maar ff verder gaan kijken en dan is Marstek/Duravolt heel interessant, mogelijkheid om te traden, grotere capaciteit en ook als nood accu te gebruiken, maarja dan heb je die verdraaide tweakers die zelf zitten te knutselen en dan is het kopen van bv een Powerqueen batterij ook opeens heel interessant, zeker omdat ik al 2 Ecoflow Powerstreams aan wil gaan schaffen om een paar flexibele zonnepanelen op aan te sluiten, dan heb je al een deel van de setup in huis, dus verleidelijk om dat te proberen.

Bedankt he tweakers, leek zo simpel voordat ik hier begon te lezen :+

Eind van deze maand mijn eerste jaarafrekening met teruglevering erin verwerkt (ben waarschijnlijk een paar maanden kwijt dankzij Liander omdat ze boel niet geactiveerd hadden :( )
Dus dan waarschijnlijk maar meteen naar een dynamisch contract kijken ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
realdaffy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:53:
[...]

Ik heb sinds kort een slimme meter en er meteen een p1 meter van HW in gedaan, mijn broer en moeder hebben pre-order op hun batterij waardoor ik er ook naar ben gaan kijken, maar een batterij koop je voor langere tijd en vind het jammer dat je hem niet met netstroom op kan laden om je verbruik van 's avonds naar overdag kan verplaatsen.

Daardoor maar ff verder gaan kijken en dan is Marstek/Duravolt heel interessant, mogelijkheid om te traden, grotere capaciteit en ook als nood accu te gebruiken, maarja dan heb je die verdraaide tweakers die zelf zitten te knutselen en dan is het kopen van bv een Powerqueen batterij ook opeens heel interessant, zeker omdat ik al 2 Ecoflow Powerstreams aan wil gaan schaffen om een paar flexibele zonnepanelen op aan te sluiten, dan heb je al een deel van de setup in huis, dus verleidelijk om dat te proberen.

Eind van deze maand mijn eerste jaarafrekening met teruglevering erin verwerkt (ben waarschijnlijk een paar maanden kwijt dankzij Liander omdat ze boel niet geactiveerd hadden :( )
HW heeft vandaag ook nog een aantal posts geplaatst in hun topic. Wellicht wat interessante info voor je om het nog lastiger te maken 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
En vandaag mail van Duramotion om mijn pre-order aldaar te finaliseren met aanbetaling van 30%. Nog steeds dubben. Inmiddels ook een offerte voor een Sessy maar die is voor 5kWh wel 2x zo duur.

aka pluim003

Acties:
  • +2 Henk 'm!
realdaffy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:53:
[...]

traden is leuk (nu nog, voor hoe lang dat nog leuk blijft, is lastig te zeggen, maar de signalen hierover staan voor de consumenten niet bepaald op groen (eerder rood - diep rood).
Daarbij heb je gewoon een veel grotere batterij nodig, die paar kWh traden is niet interesssant, denk daarbij eerder aan 20 tot 40 kWh (meer in de geest van zonneplan). En dan zit je de beperking van 800W terugleveren ook weer in de weg (dus de stekkeroplossing is hiervoor eigenlijk ook niet bedoeld).
Deze kleine batterijen hebben dus duidelijk een heel andere gebruiksprofiel, eerder om je eigen zonnestroom zo veel mogelijk op te vangen en dan tijdens de donkere tijden weer aan het huis af te geven.
Hier moet je in feite twee dingen rekening houden;

1) voldoende overcapaciteit van je zonnepanelen zodat je tijdens het overgrote deel van het jaar ( veelal van maart t/m oktober) voldoende de batterijen kunt laden. Dus met 2 panelen gaat het niets worden, maar als je bv 8 of meer hebt zou dat in de meeste gevallen geen probleem moeten zijn.

2) voldoende verbruik in je donkere tijden (bedenk dat dit mn in de tijden dat je veel zon hebt ook weer minder is (mei-augustus) terwijl in het voor en najaar de behoefde juist dan weer stijgt alleen het aanbod ook geringer zal zijn. Dat is ook de reden dat in november t/m februari je nauwelijks (afhankelijk van je panelen) beschikbare overcapaciteit gaat, omdat het overgrote deel al overdag direct door je huis wordt verbruikt.

3) De slimme beschikbare capaciteit (=grote van je batterij) is dus mn afhankelijk van je gemiddeld "donkere" verbruik dan van wat je zonnepanelen kunnen leveren.

mijn eigen verbruik door het jaar is gemiddeld ergens tussen 2,5 - 5,5 kWh waarbij de mediaan op rond 3 kWh ligt. In mijn eigen simulatie zie ik ook dat tussen november en begin maart het effect vrijwel nihiel is omdat ik gewoon dagelijks niets of zeer weinig overcapaciteit heb (dat zal dus voor iedereen anders zijn), voor die maanden zou het mogelij kinteresant zijn, kijk je echter en daarvoor heb je dus wel een dynamisch tarief nodig zou het interessant zijn om via goedkoop netstroom dat batterij te laden, maar wat blijkt dat is ook vaak weer in de nacht. en je dagstroomverbruik is vaak echter hoger dus die batterij is dan vaak binnen 1 uur al leeg (en daarvoor zou je dus weer een grotere batterij nodig hebben die je echter in de overige maanden weer niet kunt gebruiken). Dus dat lijkt mij geen goede oplossing. Zeker als je kijkt wat de kosten van batterijopslag per kWh nu nog is, ga je veelal dus niet terugverdienen.

zolang er nog tot zoals het nu geprogrameerd staat salderen tot 2027 nog mogelijk is is een koop van batterijen naast dat het een leuke hobby is niet echt een voordeel, tevens loop je de kans dat je nu op dit moment de hoofdprijs batterijopslag betaald, er staan op dit moment andere batterijsystemen (bv Na-ion) in de startblokken waar verwacht wordt dat deze de systeemprijs per kWh met ruim 50% zullen verlagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DikkieDick schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:41:
En vandaag mail van Duramotion om mijn pre-order aldaar te finaliseren met aanbetaling van 30%. Nog steeds dubben. Inmiddels ook een offerte voor een Sessy maar die is voor 5kWh wel 2x zo duur.
30%? Ik weet niet wat de standaard een beetje is. Op de HW batterij zit 50 euro op een bedrag van 1395 euro. Das een 4% ongeveer. Let op dat je bij aanbetalingen en een faillisement je geld kwijt bent. Voor jezelf dat risico bepalen. Ik neem het altijd mee in mijn aankopen. Liever betaal ik 0 aan en bij oplevering in 1x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
Devke schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:02:
[...]

30%? Ik weet niet wat de standaard een beetje is. Op de HW batterij zit 50 euro op een bedrag van 1395 euro. Das een 4% ongeveer. Let op dat je bij aanbetalingen en een faillisement je geld kwijt bent. Voor jezelf dat risico bepalen. Ik neem het altijd mee in mijn aankopen. Liever betaal ik 0 aan en bij oplevering in 1x.
Precies. Dat ga ik ook niet doen. Heb ook een pre-order bij stekker-batterij.nl en daar kon ik hem ook definitief maken maar zonder 30% aanbetaling. Maar door alle berichten hier nog twijfel. Daarom ook offerte opgevraagd bij Sessy.

aka pluim003

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jevin20
MacD007 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:14:
[...]
zolang er nog tot zoals het nu geprogrameerd staat salderen tot 2027 nog mogelijk is is een koop van batterijen naast dat het een leuke hobby is niet echt een voordeel, tevens loop je de kans dat je nu op dit moment de hoofdprijs batterijopslag betaald, er staan op dit moment andere batterijsystemen (bv Na-ion) in de startblokken waar verwacht wordt dat deze de systeemprijs per kWh met ruim 50% zullen verlagen.

[...]
Qua handelen op de markt heb je gelijk, daar is deze opslagcapaciteit erg klein voor.

Terugverdientijd is niet voor iedereen interessant. Dit is typisch zo'n Nederlands ding. We willen allemaal investeren in het klimaat, maar alleen als we het terug kunnen verdienen... Oftewel, het klimaat kan ons gestolen worden, geld in de portemonnee is veel belangrijker. Die kortzichtige blik geldt niet voor iedereen, maar wel voor veel te veel mensen (in de hele wereld trouwens).
Veel Tweakers kopen echter geen zonnepanelen, batterijen en elektrische auto's om het 'terug te verdienen', maar omdat ze wat voor het klimaat willen doen, of het leuk vinden.

Het zou mooi zijn als de rest van Nederland, die alles terug willen verdienen, er bij stil staan dat subsidies als salderen gewoon ergens van betaald moeten worden. Linksom of rechtsom komt het uit je eigen portemonnee, dat werd iedereen ineens heel duidelijk toen de energiemaatschappijen met teruglevertoeslagen kwamen.

TLDR: laten we ophouden over terugverdientijd.

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DikkieDick schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:44:
[...]

Precies. Dat ga ik ook niet doen. Heb ook een pre-order bij stekker-batterij.nl en daar kon ik hem ook definitief maken maar zonder 30% aanbetaling. Maar door alle berichten hier nog twijfel. Daarom ook offerte opgevraagd bij Sessy.
De Sessy heeft ook veel mogelijkheden. Volg dat topic hier ook. Als je doel is terugverdienen van de accu dan moet je (nog) niet de Sessy hebben. Hij spreekt mij ook aan maar vind hem te prijzig nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jevin20 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:50:
[...]

Qua handelen op de markt heb je gelijk, daar is deze opslagcapaciteit erg klein voor.

Terugverdientijd is niet voor iedereen interessant. Dit is typisch zo'n Nederlands ding. We willen allemaal investeren in het klimaat, maar alleen als we het terug kunnen verdienen... Oftewel, het klimaat kan ons gestolen worden, geld in de portemonnee is veel belangrijker. Die kortzichtige blik geldt niet voor iedereen, maar wel voor veel te veel mensen (in de hele wereld trouwens).
Veel Tweakers kopen echter geen zonnepanelen, batterijen en elektrische auto's om het 'terug te verdienen', maar omdat ze wat voor het klimaat willen doen, of het leuk vinden.
met dat signaal ben ik zelf erg blij, dus wel een TVT, maar dan niet in geld uit gesproken maar meer een investering in een betere wereld en bijdragen (hoe klein dat ook mag zijn) voor een beter klimaat. *O* *O* *O* d:)b d:)b d:)b.
Het zou mooi zijn als de rest van Nederland, die alles terug willen verdienen, er bij stil staan dat subsidies als salderen gewoon ergens van betaald moeten worden. Linksom of rechtsom komt het uit je eigen portemonnee, dat werd iedereen ineens heel duidelijk toen de energiemaatschappijen met teruglevertoeslagen kwamen.
helaas zijn deze teruglevertoeslagen of hoe je die ook wilt noemen alles behalve een tegenmoetkoming van de kosten, daar zit gewoon ook nog een behoorlijke winstopslag bij.

Vergeet echter niet dat we met onze energietransitie nog niet eens op de helft zitten, we moeten nog een heel stuk, dus ook die extra zonnepanelen op privedaken zijn daarvoor ononbeerlijk alleen zullen die er nu niet meer komen. Waar onze regering wel heel veel geld aan subsidieert is richting het bedrijfsleven, want daar is blijkbaar de sky de limiet. en wordt dat volop gegooit met subsidies.
TLDR: laten we ophouden over terugverdientijd.

[ Voor 17% gewijzigd door MacD007 op 20-11-2024 15:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DikkieDick
Devke schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:19:
[...]

De Sessy heeft ook veel mogelijkheden. Volg dat topic hier ook. Als je doel is terugverdienen van de accu dan moet je (nog) niet de Sessy hebben. Hij spreekt mij ook aan maar vind hem te prijzig nog.
Mijn doel is niet terugverdienen, maar meer voor de hobby en minder terugleveren cq meer eigen opgewekte energie gebruiken.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jevin20
MacD007 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:24:
helaas zijn deze teruglevertoeslagen of hoe je die ook wilt noemen alles behalve een tegenmoetkoming van de kosten, daar zit gewoon ook nog een behoorlijke winstopslag bij.

Vergeet echter niet dat we met onze energietransitie nog niet eens op de helft zitten, we moeten nog een heel stuk, dus ook die extra zonnepanelen op privedaken zijn daarvoor ononbeerlijk alleen zullen die er nu niet meer komen. Waar onze regering wel heel veel geld aan subsidieert is richting het bedrijfsleven, want daar is blijkbaar de sky de limiet. en wordt dat volop gegooit met subsidies.
[...]
Helemaal met je eens _/-\o_
Ik vraag me sowieso af waar al het geld dat er betaald wordt aan de energieleveranciers heen is gegaan. Niet naar de netbeheerders denk ik zo. Maar ik heb me er ook te weinig in verdiept, dus dat zijn loze uitspraken, niet tweaker-waardig.

Het bedrijfsleven is sowieso mega gesubsidieerd. Toen ik twee jaar terug bij ons op kantoor voorstelde om niet allemaal onze desktop pc's altijd maar aan te laten staan zonder dat ze gebruikt worden was het antwoord: (zakelijke) stroom kost toch niks.
En dat terwijl er, zelfs 15 jaar geleden, maar zo weinig winst bij de particulier thuis te behalen valt.
https://www.rtl.nl/nieuws...or-prikkie-op-eerste-rang
Nog zo'n voorbeeld van subsidie op subsidie op subsidie. En dan lopen we in Nederland nog voor met onze zogenaamde klimaatopwarming maatregelen, als je wel eens in Azië komt dan zakt de moed je toch echt in de schoenen.

Sorry, erg off-topic. Een van mijn dagelijkse frustraties.

Ik twijfel nog steeds over deze Duravolt m.b.t. de praktische uitvoering. Ik kijk het nog even aan, maar ik blijf meelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is er al wel iemand in dit topic die de aanschaf doorzet?
Of is het allemaal kat uit de boom kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jevin20
Ronald.42 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:53:
Is er al wel iemand in dit topic die de aanschaf doorzet?
Of is het allemaal kat uit de boom kijken?
We horen graag jouw ervaringen eerst Ronald *O*

Ik sta op het punt een ander huis te kopen, waar ik het geld hard voor nodig heb, anders had ik hem al besteld....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper1969
In deze Video over de Marstek Jupiter (ander model gevoed door zonnepanelen) worden ook de Marstek CT-Meter en de App besproken.

Gesponsord door leverancier SmartCharged die ook de Marstek Venus levert voor €1849 met CT-Meter.
Alleen betalen met G-Pay of Credit Card!

Ook opmerkelijke teksten in de productomschrijving:
- Input capaciteit van 2500 watt en een output van 2000 watt
- De Venus batterij wordt geleverd met een CT-scan (current transformer) die eenvoudig te installeren is. Deze technologie is vergelijkbaar met de P1 meter van HomeWizard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ellroe32
Vandaag aanbetaling gedaan. Idd 30%.

Ik heb wil hem ook gebruiken voor eigen-opwek-gebruik vergroten en nu bij Tibber gebruik maken van dynamische prijzen. Eigenijk wil ik ook wel een noodstroom functionaliteit. Hier kan je hem ook een beetje voor gebruiken. Ik ga ook kijken naar de Smart Backup Box.

[ Voor 79% gewijzigd door Ellroe32 op 20-11-2024 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
r.reus schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:49:
[...]

Is het dan niet mogelijk om later nog een dynamisch contract af te sluiten en dan nog BTW terug te vragen voor de batterij?
Mijn contract loopt in februari af maar ik wil nu al de batterij bestellen.
Ik had van de Groene Nerds op Youtube begrepen dat je idd eerste een dynamisch contract moest hebben.

• zel
  • Laatst online: 17:13

zel

superduper1969 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:09:
In deze Video over de Marstek Jupiter (ander model gevoed door zonnepanelen) worden ook de Marstek CT-Meter en de App besproken.

Gesponsord door leverancier SmartCharged die ook de Marstek Venus levert voor €1849 met CT-Meter.
Alleen betalen met G-Pay of Credit Card!

Ook opmerkelijke teksten in de productomschrijving:
- Input capaciteit van 2500 watt en een output van 2000 watt
- De Venus batterij wordt geleverd met een CT-scan (current transformer) die eenvoudig te installeren is. Deze technologie is vergelijkbaar met de P1 meter van HomeWizard
De genoemde CT-scan blijkt toch een CT-klem te zijn, of zie ik dat verkeerd ? En kan dit ook bij een driefasige aansluiting ?

• DikkieDick
Ellroe32 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:16:
Vandaag aanbetaling gedaan. Idd 30%.

Ik heb wil hem ook gebruiken voor eigen-opwek-gebruik vergroten en nu bij Tibber gebruik maken van dynamische prijzen. Eigenijk wil ik ook wel een noodstroom functionaliteit. Hier kan je hem ook een beetje voor gebruiken. Ik ga ook kijken naar de Smart Backup Box.
Als ik hem bestel denk ik dat ik dat doe bij stekker-batterij.nl. Daar las ik niets over de aanbetaling van 30% en die wordt geleverd met P1. Wel 'ineens' 59 euro verzendkosten of ik moet hem ophalen uit Vriezenveen wat een retourtje is van pakweg 250km.

[ Voor 9% gewijzigd door DikkieDick op 21-11-2024 09:10 ]

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stekkerbatterij
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-01 12:15

Stekkerbatterij

Bedrijfsaccount Stekkerbatterij
DikkieDick schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:05:
[...]

Als ik hem bestel denk ik dat ik dat doe bij stekker-batterij.nl. Daar las ik niets over de aanbetaling van 30% en die wordt geleverd met P1. Wel 'ineens' 59 euro verzendkosten of ik moet hem ophalen uit Vriezenveen wat een retourtje is van pakweg 250km.
Goedemorgen Dick ik zie hier je berichtje. Een kleine aanbetaling bij ons is geen enkel probleem hoor. Neem even contact met ons op dan kijken we dat voor jou het beste is.
*knip reclame

[ Voor 4% gewijzigd door Proton_ op 21-11-2024 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stekkerbatterij
  • Laatst online: 27-01 12:15

Stekkerbatterij

Bedrijfsaccount Stekkerbatterij
onlinaius schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:04:
Zo sta ik er ook in.

Ik heb de accu gereserveerd bij stekker-batterij.nl

Hoewel ik de order kennelijk al definitief kan maken wacht ik ook nog even af tot de eerste gebruikerservaringen binnen komen.
Goedemorgen ik zie hier je berichtje. Een kleine aanbetaling bij ons is geen enkel probleem hoor.

[ Voor 21% gewijzigd door Proton_ op 21-11-2024 16:00 . Reden: reclame ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sparky
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17:56
Genoeg leveranciers hier, ik voel een "groepsaankoop" met Tweakers korting aankomen........
Tijdens een nieuwjaarsborrel kunnen we de batterij gelijk meenemen.

WP Daikin Altherma 3 / Thuisbatterij Marstek Venus 5,12 / EV Tesla / 54 zonnepanelen / Van Moof S3 / HomeWizard / Worx robotmaaier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Duravolt.nl / Duramotion maakt geen uitzondering op de 30% aanbetaling en kan nog steeds niks garanderen over de P1 dongel.
Dat wordt overstappen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smart-Charged
  • Laatst online: 02-09 14:14

Smart-Charged

Bedrijfsaccount Smart-Charged
Beste forum gebruikers

Wij van Smart-Charged bieden de Marstek Venus 2.56kWh en 5.12kWh aan. We begrijpen dat de prijzen misschien voor verwarring zorgen, aangezien deze niet in de prijsklasse vallen van de thuisbatterijen. Dit komt mede door de plug-in aansluiting. Hierdoor zijn er geen installatie kosten, mocht er wel behoefte wezen is het ook mogelijk dat wij de batterij aansluiten voor de klanten. Met de Venus batterij kunt u de zelfde functies gebruiken als de gewone thuisbatterij.

*knip werving

[ Voor 17% gewijzigd door Proton_ op 21-11-2024 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
Smart-Charged schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:54:
Beste forum gebruikers

Wij van Smart-Charged bieden de Marstek Venus 2.56kWh en 5.12kWh aan. We begrijpen dat de prijzen misschien voor verwarring zorgen, aangezien deze niet in de prijsklasse vallen van de thuisbatterijen. Dit komt mede door de plug-in aansluiting. Hierdoor zijn er geen installatie kosten, mocht er wel behoefte wezen is het ook mogelijk dat wij de batterij aansluiten voor de klanten. Met de Venus batterij kunt u de zelfde functies gebruiken als de gewone thuisbatterij.
*knip
@Smart-Charged Hebben jullie de p1 meter niet in de leveropties?

[ Voor 14% gewijzigd door Proton_ op 21-11-2024 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smart-Charged

Smart-Charged

stil schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:58:
[...]

@Smart-Charged Hebben jullie de p1 meter niet in de leveropties?
De p1 Meter wordt standaard meegeleverd.

[ Voor 53% gewijzigd door Proton_ op 22-11-2024 16:53 ]

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:21

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

even dicht voor onderhoud

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:21

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

TFE>>DEI

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FritsLa
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:45
@Smart-Charged is dat echt een P1 meter of zo'n smart meter met CT-spoelen? Van @Duramotion en @Ematic begreep ik dat de batterij in de automatische stand alleen maar levert wat er op de fase waarop hij zit aan verbruik is. Bij 3 fase aansluiting moest ik dan maar 3 batterijen kopen, voor iedere fase 1. Zo'n installatie met CT-klemmen is voor de gemiddelde koper denk ik ook niet bepaald plug&play en past wat mij betreft ook alleen nog maar bij een antieke draaischijfmeter.
Van @Stekkerbatterij die standaard zouden leveren met P1 meter begreep ik dat de batterij in de automatische modus het totale verbruik op alle 3 de fases zou terugleveren/compenseren (met max 800 of 2500 watt) zodat je dan NOM hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door FritsLa op 23-11-2024 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smart-Charged

Smart-Charged

@FritsLa Bij de Marstek Venus wordt standaard een CT-scan meegeleverd. Het klopt inderdaad dat deze scan doormiddel van spoelen om de fases bevestigt moet worden. Bij ons zitten er aan de scan 3 spoelen bevestigt, bij een 1-Fase woning wordt er maar 1 spoel gebruikt en bij de 3-Fase woning alle 3 de spoelen.
Hoe de duravolt geleverd word zou ik niet durven zeggen, maar wel hoe de CT-scan van Marstek werkt. Wij gebruiken deze CT-scan al op het Jupiter model. Dit is een ander soort plug&play batterij waarbij het mogelijk is de PV mc4 kabels direct aan te sluiten.

De term plug-in batterij zou wellicht beter staan. de batterij is te gebruiken wanneer alleen de stekker in het stopcontact geconnect wordt. Echter is het niet mogelijk om bepaalde functies te gebruiken zonder de CT-scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteJoop
  • Laatst online: 29-11-2024
Smart-Charged schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:21:
[...]

De p1 Meter wordt standaard meegeleverd.
Hoe moet je die p1 dan aansluiten? heb je een foto oid.

[ Voor 4% gewijzigd door GroteJoop op 22-11-2024 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
GroteJoop schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:15:
[...]

Hoe moet je die p1 dan aansluiten? heb je een foto oid.
Marstek aansluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteJoop
dat is geen p1 maar een ct klem systeem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQzcf-1umEj0BjUieEUsPyUOHjM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MHcevkT0gGuuFqoiNTBa2ZXY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door GroteJoop op 22-11-2024 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
GroteJoop schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:52:
[...]

dat is geen p1 maar een ct klem systeem
Klopt. Maaar dat is wat je krijgt.
P1 is nog niet leverbaar.
En er word verwarrend over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:58
Ben wel benieuwd naar de eerste ervaringen begin december. Is een CT klem nou net zo snel en nauwkeurig als een P1 dongle? Mijn P1 van Homewizard ziet namelijk direct wanneer ik ergens stroom gebruik.

Marstek CT installatie
YouTube: So installieren Sie den MARSTEK Smart Meter in wenigen Schritten

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteJoop
Peterhardenberg schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:55:
[...]

ja dat is ook lekker misleidende informatie.

Ze leveren dus geen P1 maar een CT systeem bij smart charge!!!!!!!!

[ Voor 11% gewijzigd door GroteJoop op 22-11-2024 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:58:
Ben wel benieuwd naar de eerste ervaringen begin december. Is een CT klem nou net zo snel en nauwkeurig als een P1 dongle? Mijn P1 van Homewizard ziet namelijk direct wanneer ik ergens stroom gebruik.

Marstek CT installatie
Mijn ervaring is dat die p1 meter van HW op standje nu toch wel een lichte vertraging heeft.
Maar dat is via de HW app op.mijn telefoon
De vraag is meer hoe de accu welke direct gekoppeld is aan de p1 danwel ct klemmen reageerd.

HW p1 gaat via servers naar je app op de telefoon en daarmee is die vertraging verklaard.
Ik zou eigenlijk eens even direct op die p1 meter moeten kijken, ik vermoed dat de reactie tijd dan wel een stuk sneller is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteJoop
Peterhardenberg schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:55:
[...]

Ik bestel hem wel bij ematic daar wordt hij gratis geinstalleerd en een echte P1 nagezonden zodra ze beschikbaar zijn en ze rekenen geen verzendkosten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
gielz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:58:

Marstek CT installatie
CT-klemmen hebben enige afwijking, maar vaak wel een hogere interval. Een P1 meter is nauwkeuriger, maar trager.

Maar als leveranciers je een CT-scan ipv CT-klem beloven zou ik vooral even verder kijken naar een andere leverancier, want dan krijg ik toch het vermoeden dat het een dozenschuiver ipv een deskundige verkoper betreft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:58:
[...]

CT-klemmen hebben enige afwijking, maar vaak wel een hogere interval. Een P1 meter is nauwkeuriger, maar trager.

Maar als leveranciers je een CT-scan ipv CT-klem beloven zou ik vooral even verder kijken naar een andere leverancier, want dan krijg ik toch het vermoeden dat het een dozenschuiver ipv een deskundige verkoper betreft.
Och een gratis full body ct scan zou ik geen nee tegen zeggen.
Kan ik daarna meteen het rariteiten kabinet in _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Taro . Een nieuw komer in de markt. Ik meld hem hier ook ff. Als er een apart topic moet komen dan geef je het wel aan neem ik aan. https://www.ct.nl/nieuws/...mewizard-plug-in-battery/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:58
Dat is gewoon deze;
https://geizhals.de/alpha-ess-vitapower-vt1000-v170335.html

Specificaties
https://gzhls.at/blob/ldb...3aef9630d3aa14f2b735c.pdf
Devke schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:41:
@Taro . Een nieuw komer in de markt. Ik meld hem hier ook ff. Als er een apart topic moet komen dan geef je het wel aan neem ik aan. https://www.ct.nl/nieuws/...mewizard-plug-in-battery/

[ Voor 9% gewijzigd door gielz op 23-11-2024 10:53 ]

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serieus haha. Ik ga hem eens bekijken. Extra panelen aansluiten erop hoeft niet toch? Kan werken als een gewone accu met opwek zonnepanelen of uit net trekken van stroom (bij dynamisch)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaphuis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:34
Duramotion schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:38:
[...]

Goedemiddag,

De Duravolt kan geen communicatie verrichten met de Homewizard dongel, De Duravolt levert zijn eigen P1 dongel, je kan deze dan splitsen om beide mogelijkheden te blijen monitoren.
Wort er een splitter meegeleverd?
Pagina: 1 ... 7 ... 259 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.