Ook deze zal worden toegevoegd aan de website.Sonero schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:53:
[...]
Even aanhaken. Graag ook de link naar de Declaration of Conformity.
Zal eind deze week online staan.
Ook deze zal worden toegevoegd aan de website.Sonero schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:53:
[...]
Even aanhaken. Graag ook de link naar de Declaration of Conformity.
Je geeft toch zelf al aan dat deze bij de bestelling geleverd word? Dit is wettelijk verplicht.Peterhardenberg schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:45:
[...]
Terechte vraag van je, ik bestel nog niet. ben nog niet overtuigt van het product en van de leveranciers.
PS,
Handleiding hoeft niet bij het product te worden geleverd. als er een link is waar je zelf de Nederlandstalige handleiding kan downloaden, dan is dat voldoende.
Maar het is toch een terechte vraag, als er over 3 weken geleverd gaat worden, dan mag je nu toch alvast wel een duidelijke handleiding beschikbaar hebben. Komt niet erg professioneel over als dat nu nog niet geregeld is.
Ik heb de luxe dat ie op de zaak kan, met versnelde KIA afschrijving en zonder btw is het een koopje.onlinaius schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:48:
[...]
Dat was ook wel een beetje waarom ik de order uiteindelijk ook niet heb doorgezet.
Ik hoef niet perse in 5 jaar de batterij terug te verdienen, dat mag ook gerust in 10 of zelfs 15 jaar.
Daarvoor is het echter wel van belang dat je zowel dat overschot aan zonne-energie pakt, als die goedkope stroom momenten.
Wat dat betreft lijken deze accu's me eigenlijk net iets te basic, je kunt eigengebruik maximeren, of handelen, maar om de accu's nog enigszins terug te verdienen denk ik dat je beide tegelijk op orde moet hebben, icm een batterij die zo scherp geprijst is als deze Marstek batterijen.
aka pluim003
Mijn eigen post maar weer even naar voren gehaald.superduper1969 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:43:
[...]
Alle 4 de handleidingen staan helemaal onderin bij de tab bijlagen op deze pagina https://www.ematic-zonnep...T-Klem-GRATIS-INSTALLATIE
MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt
Goede vragen. Wat heb je zelf al gecontoleerd. Wat voldoet jouw inziens niet?Sonero schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:41:
Het gaat (mijns inziens) niet om het wel of niet beschikbaar hebben van de handleiding op je website, die vinden we bij de OEM of andere dealers ook wel.
Wil je als bedrijf een professionele indruk maken dan zorg je o.a. dat je algemene voorwaarden geen knip- en plakwerk zijn, dat je een fysiek retouradres binnen Nederland hebt, wat je servicevoorwaarden zijn, een telefoonnummer waarop de klant je kan bellen (en je dan ook opneemt), je KvK-inschrijving op orde is. En ja, links naar de handleiding, de app, de Declaration of Conformity, supportpagina’s en faq zijn ook fijn.
Wat de Tweaker eigenlijk wil weten: heb ik hier te maken met een dozenschuiver die volgende week net zo makkelijk kerstversiering verkoopt of heb ik te maken met iemand die gedreven technicus is?
NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0
Zover ik heb kunnen zien voldoen ze hier gewoon aan toch?Sonero schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:41:
Het gaat (mijns inziens) niet om het wel of niet beschikbaar hebben van de handleiding op je website, die vinden we bij de OEM of andere dealers ook wel.
Wil je als bedrijf een professionele indruk maken dan zorg je o.a. dat je algemene voorwaarden geen knip- en plakwerk zijn, dat je een fysiek retouradres binnen Nederland hebt, wat je servicevoorwaarden zijn, een telefoonnummer waarop de klant je kan bellen (en je dan ook opneemt), je KvK-inschrijving op orde is. En ja, links naar de handleiding, de app, de Declaration of Conformity, supportpagina’s en faq zijn ook fijn.
Wat de Tweaker eigenlijk wil weten: heb ik hier te maken met een dozenschuiver die volgende week net zo makkelijk kerstversiering verkoopt of heb ik te maken met iemand die gedreven technicus is?
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Bestellers hoeven niet zenuwachtig te worden als ze eerst hun huiswerk gedaan hebben.stil schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 23:17:
[...]
Goede vragen. Wat heb je zelf al gecontoleerd. Wat voldoet jouw inziens niet?
Moeten bestellers zenuwachtig worden?
[ Voor 2% gewijzigd door Sonero op 04-12-2024 09:52 . Reden: Politiek nieuws. ]
Waar voldoen ze gewoon aan?Simply_jeroen schreef op woensdag 4 december 2024 @ 06:35:
[...]
Zover ik heb kunnen zien voldoen ze hier gewoon aan toch?
Kunnen die daar iets van zeggen dan? Nee is altijd het makkelijkste antwoord...r.reus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:00:
Iemand al contact gehad met zijn/haar huis en/of inboedel verzekering over of zij problemen hebben met het neerzetten van een Marstek?
DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8
Ik denk het.jevin20 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:19:
[...]
Kunnen die daar iets van zeggen dan? Nee is altijd het makkelijkste antwoord...
Waarom zou je dat vragen, als ze nergens in hun voorwaarden hebben staan dat iets niet mag, kunnen ze een verzekeringsclaim niet zomaar weigeren achteraf toch?
Of mis ik iets?
NopeSimpel360 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:27:
[...]
Ik denk het.
Wel eens iets geclaimd van een leuk bedrag (> € 10.000,-)?
DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8
Lucky youjevin20 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:32:
[...]
Nope![]()
Deel het vooral met me, dan kan ik er van leren !
Yep gecontact. Volgens mijn verzekering geen probleem. Valt onder de dekking van de Zonnepanelen.r.reus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:00:
Iemand al contact gehad met zijn/haar huis en/of inboedel verzekering over of zij problemen hebben met het neerzetten van een Marstek?
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Nou ik kan inderdaad niet wachten want bij bestellen beloofden jullie de levering met de meter voor 20 december!Duramotion schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:45:
Goedmiddag allemaal,
we hebben BREAKING NEWS!
Duravolt heeft als eerste in heel Europa de 3in1 smart meter reader t.b.v. de Duravolt Plug & charge en de Duravolt Kilo!
De smart meter reader heeft 3 uitleesmogelijkheden. te weten:
1) P1
2) Infrarood (magneet bevestiging)
3) Wifi/Bluetooth
door mijn enthousiasme ben ik meteen bij mij privé gaan testen, zie foto's in de bijlage!
het werkt super eenvoudig zonder veel poespas. enkel een account aanmaken met je email i.c.m. een wachtwoord, wachten op je verificatie code en gaan met die banaan!!!
De smart meter reader is leverbaar vanaf 2e week januari en exclusief verkrijgbaar bij slechts 1 groothandel![]()
ik ga nu even een kappertje pakken en zal morgen een eerste eenvoudige installatie video presenteren!
kunnen jullie ook niet wachten?
groet
Roy Franssen[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0
Niet van een Marstek, wel een thuisaccu in het algemeen: Taro in "Thuisaccu: al interessant (voor mij)?"r.reus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:00:
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Wij hebben ook unive en gezien het door Duramotion geinstalleerd wordt (in het stopcontact en CT-meter) zal ik dus goed zitten.Taro schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:49:
[...]
Niet van een Marstek, wel een thuisaccu in het algemeen: Taro in "Thuisaccu: al interessant (voor mij)?"
Cool!Duramotion schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:45:
Goedmiddag allemaal,
we hebben BREAKING NEWS!
Duravolt heeft als eerste in heel Europa de 3in1 smart meter reader t.b.v. de Duravolt Plug & charge en de Duravolt Kilo!
1) P1
3) Wifi/Bluetooth
door mijn enthousiasme ben ik meteen bij mij privé gaan testen, zie foto's in de bijlage!
het werkt super eenvoudig zonder veel poespas. enkel een account aanmaken met je email i.c.m. een wachtwoord, wachten op je verificatie code en gaan met die banaan!!!
De smart meter reader is leverbaar vanaf 2e week januari en exclusief verkrijgbaar bij slechts 1 groothandel![]()
ik ga nu even een kappertje pakken en zal morgen een eerste eenvoudige installatie video presenteren!
groet
Roy Franssen[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Yes, goed nieuws ook de optische interface werkt ook naar behoren!internet4me schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:28:
@Duramotion
Goed nieuws. Je hebt hem nu via de p1 aangesloten, werkt de optische interface (die in het midden met 2 oogjes) ook naar wens? Ik ben wel erg benieuwd.
Wettelijk mag je hem niet laten ontladen op 2500W via het stopcontact/wandcontactdoos.r.reus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:30:
[...]
Cool!
Mag je de 2500w unlock ook doen als je weet dat er niks anders op de groep zit? gewoon via de normale stekker?
Hoe dan wel?Duramotion schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:33:
[...]
Wettelijk mag je hem niet laten ontladen op 2500W via het stopcontact/wandcontactdoos.
of een eigen zekering en een kwalitief goede zware contactdoos lijkt me. Maar de stekker eraf knippen is goedkoperHorla schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:06:
[...]
Stekker afknippen en op eigen zekering aansluiten.
Een kwalitatief goede wcd is ook geen garantie.stil schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:10:
[...]
of een eigen zekering en een kwalitief goede zware contactdoos lijkt me. Maar de stekker eraf knippen is goedkoper
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Als je dat wel zou doen dan krijg je wel een probleem met de verzekeraar mocht er wat mis gaan.Duramotion schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:33:
[...]
Wettelijk mag je hem niet laten ontladen op 2500W via het stopcontact/wandcontactdoos.
Zo zijn er soms wel meer "vrije" punten: ongebruikte apart gezekerde wcd's voor oven, kookplaat, etc. Wel even opletten of de zekering die 2500 W ofwel bijna 11 A kan hebben.Polvo176 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:14:
[...]
Als je dat wel zou doen dan krijg je wel een probleem met de verzekeraar mocht er wat mis gaan.
Maar er zijn uitzonderingen, ik heb een apart stopcontact in de bijkeuken met automaat in de meterkast bedoelt voor een wasdroger, maar we hebben geen droger.
Daar kan hij zonder problemen op worden aan gesloten met 2500 W.
Samen met droger kan niet.
Maar ik ga hem toch direct in de meterkast aansluiten.
Ik heb inderdaad dezelfde situatie, vandaar mijn vraag. Op zolder een droger aansluiting met aparte groep.Polvo176 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:14:
[...]
Als je dat wel zou doen dan krijg je wel een probleem met de verzekeraar mocht er wat mis gaan.
Maar er zijn uitzonderingen, ik heb een apart stopcontact in de bijkeuken met automaat in de meterkast bedoelt voor een wasdroger, maar we hebben geen droger.
Daar kan hij zonder problemen op worden aan gesloten met 2500 W.
Samen met droger kan niet.
Maar ik ga hem toch direct in de meterkast aansluiten.
https://www.groepenkastbe...lig-400v-6h-16a-ip44-111/r.reus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:45:
[...]
Ik heb inderdaad dezelfde situatie, vandaar mijn vraag. Op zolder een droger aansluiting met aparte groep.
Ik laat hem wel gewoon op 800 staan, wil de stekker niet afknippen.
Als hij de stekker er niet wil afknippen, dan is dat toch geen oplossing? Dit is een 5-polig stopcontact. Dit lijkt mij logischer: https://www.zelektro.be/l...tegory=295#attr=7828,7829
klopt, ik was te snelHorla schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:50:
[...]
Als hij de stekker er niet wil afknippen, dan is dat toch geen oplossing? Dit is een 5-polig stopcontact. Dit lijkt mij logischer: https://www.zelektro.be/l...tegory=295#attr=7828,7829
En dan vragen we ons nog af of we te maken hebben met een professioneel bedrijf? Sorry hoor. Nu word ook ik wel erg kritisch, terwijl ik juist tegengeluid heb gegeven de afgelopen weken.Duramotion schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:45:
ik ga nu even een kappertje pakken......
[ Voor 19% gewijzigd door jevin20 op 04-12-2024 19:19 ]
Heeft een P1-meter ook al wifi? En deelt hij langs die interface zijn telegrammen?De smart meter reader heeft 3 uitleesmogelijkheden. te weten:
1) P1
3) Wifi/Bluetooth
Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh
Het lijkt een eigen draadloze verbinding te zijn: https://youtu.be/DXxz-PJrhNg?feature=sharedHieke schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:54:
Ach, deze meneer maakt al meteen duidelijk wat ik nog niet wist..
[...]
Heeft een P1-meter ook al wifi? En deelt hij langs die interface zijn telegrammen?
Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh
Waar zit eigelijk de P1 meter?Hieke schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:54:
Ach, deze meneer maakt al meteen duidelijk wat ik nog niet wist..
[...]
Heeft een P1-meter ook al wifi? En deelt hij langs die interface zijn telegrammen?
Het verhaal van Taro lezend: een rookmelder heb ik overal op overloop en gang. Als ik de batterij bestel heb ik een paar mogelijkheden van plaatsen vanwege gebrek aan losse stopcontacten die NIET in gebruik zijn: logeerkamer die amper gebruikt wordt en eventueel zou werkkamer nog kunnen. Daar geen rookmelder maar heb nog een paar slimme rookmelders liggen die nog niet gemonteerd zijn. Kan ik desnoods 1 ophangen in de ruimte waar de batterij komt.r.reus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:09:
[...]
Wij hebben ook unive en gezien het door Duramotion geinstalleerd wordt (in het stopcontact en CT-meter) zal ik dus goed zitten.
Thanks voor het refereren!
aka pluim003
[ Voor 5% gewijzigd door Sonero op 05-12-2024 08:50 . Reden: P.S. toegevoegd ]
Ik heb ook wel een beetje mijn twijfels bij sommige accu verkopers alhier, maar dat zit vooral in het kennisniveau wat ik soms zie.Polvo176 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:56:
Of je wel of niet met een professioneel bedrijf te maken hebt hangt meer af van wat ze waar maken dan van een losse opmerking.
Je kunt je beter druk maken over serieuze zaken aangaande de accu.
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
Dit dus.Sonero schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:11:
De laatste reacties snap ik niet.
Met veel enthousiasme presenteert Duramotion hetgeen waar we al maandenlang om aan het zeuren zijn en nu schieten er een aantal mensen in de afzeik-modus.
Waar de WiFi/Bluetooth aansluiting omschreven wordt, gaat het hier overduidelijk om de externe antenne.
Je weet wel, dat ding wat de HW P1-dongle mist waardoor hun kostbare heilig verklaarde hardware het niet meer doet zodra je hun kWh-meter of sockets wat verder weg in de schuur plaatst. En je dus een WiFi-repeater mag aanschaffen.
Het zou me niet verbazen als de EIRP van deze antenne stukken beter is dan die van HW. Waardoor het signaal stukken makkelijker door een aantal bouwlagen heengaat.
P.S. Nee, niet iedereen heeft zijn modem/router in de meterkast hangen.
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
[ Voor 18% gewijzigd door Devke op 06-12-2024 13:42 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Tot -20 ontladen is een algemene richtlijn die voor LFP accu's wordt gehanteerd en is daarom doorgaans producent- en productonafhankelijk.phollenga schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:56:
@Devke: Bedankt, had ik ook even moeten doen!
Op 15 seconden in het YouTube filmpje van de Chinese producent komt in beeld dat -20 graden Celsius de limit is.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Same here, sterker nog, ik heb ze liever niet eens in huis en heb ze daarom vooralsnog buiten onder de overkapping staan. Zelfs incl. ingebouwde brandblusser en recent in de garage geplaatste rookmelder merk ik dat ik het fijner vindt als er gewoon helemaal niets mee kan gebeuren. Ik vertrouw de leverancier, maar stel dat er wat mis gaat, 1 van mijn kids thuis van school komt, de fiets in de garage wil zetten en daar is het begin van een thermal runaway gaande.... Die kans is echt heel klein, en als het product dat ik heb later deze maand goedkeuring voor Nederland ontvangt, dan zal ik ze waarschijnlijk wel in de garage gaan zetten, maar toch... Als ik dan hoor dat sommige mensen een Zonneplan Nexus of Sessy op zolder tegen de muur van een kinderkamer aan plaatsen dan heb ik daar zelf mijn bedenkingen bij.Sonero schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:27:
@Taro dank voor de aanvullende info.
Heb de batterij liever niet in huis maar in de schuur.
Samen met de simulatie tegelijkertijd in september een meting gestart in de schuur: temperatuur is nog niet onder 3 graden geweest en luchtvochtigheid een paar uur boven 80 %. We wachten af…
Bijkomend voordeel van de accu in de garage, is dat het warmte afgeeft, waardoor je luchtvochtigheid ook lager zal worden in je garage.Taro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:55:
[...]
Vooralsnog is het hier in de garage niet lager dan 5 graden geweest, maar de relatieve luchtvochtigheid heeft al wel een paar keer de 99% aangetikt. Gelukkig heb je dan IP65 rating en zou dat geen probleem moeten zijn
Ik heb helaas passieve ventilatie (mooie naam voor bewust aangebrachte sleuven) onderin de garagedeuren zitten. Men adviseert vaak ruimtes met daarin accu's te ventileren, dus wat dat betreft prima. Echter moet je stoppen met ventileren als een accu ontgast of een thermal runaway start, dan wil je de ruimte juist hermetisch afsluiten en bijv. geen extra zuurstof toevoegen. Maar misschien kan het inderdaad de luchtvochtigheid positief beïnvloeden.Catdogsf schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:00:
[...]
Bijkomend voordeel van de accu in de garage, is dat het warmte afgeeft, waardoor je luchtvochtigheid ook lager zal worden in je garage.
[ Voor 3% gewijzigd door Njord1 op 08-12-2024 17:58 ]
3x Marstek 5.12Kw, 1 per fase, Shelly Pro 3EM, V151
De spread tussen beide prijzen is belangrijker dan de daadwerkelijke prijzen zelf.Njord1 schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:58:
Met de Marstek/Duravolt kun je dus ook handelen in stroom, je moet daarbij ook in de app invullen wat de minimale en maximale tradeprijzen zijn. Weet iemand welke prijzen het beste zijn?
René
Iemand dat filmpje al gezien?Duramotion schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:45:
Goedmiddag allemaal,
we hebben BREAKING NEWS!
1) P1
3) Wifi/Bluetooth
groet
Roy Franssen[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Ok, maar is er een gemiddelde waarvan ik kan gaan finetunen?Taro schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:00:
Aanvulling: In de spread moet je ook laadverliezen (Round Trip Efficiency) en afschrijving meenemen. Voor 20 cent/kWh inkopen en voor 25 cent/kWh verkopen levert je dus verlies op. Handelen op basis van dynamische tarieven is dus niet iedere dag lucratief en op veel dagen zelfs verliesgevend. Lees je dus even goed in voordat je hiermee aan de slag gaat.
De RTE is bij veel van dergelijke accu's zo'n 80%. Dat bekent voor een 2,7 kWh model: 3.0 kWh laden, 2,4 kWh bruikbaar. Je verliest dus al zo'n 0.6 kWh puur door het laden en ontladen van de accu.
Volgens mij heb je niet gelezen wat ik zei? Je kunt geen gemiddelde prijs instellen als je de tarieven van morgen niet kent... En de afschrijving moet je voor jezelf berekenen.Njord1 schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:16:
[...]
Ok, maar is er een gemiddelde waarvan ik kan gaan finetunen?
René
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 08-12-2024 19:20 ]
Ik hoop dat je ook beseft dat je anderen vraagt om tijd te investeren in je vraag en dat je dan wel wat meer informatie mag geven en zelf mag proberen berekeningen te maken ipv dat een ander het voor je berekent en voorkauwt. Ik ben ook niet geboren met deze kennisNjord1 schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:25:
Lekker vriendelijk, ben nieuw in deze materie, en vraag om hulp. Dat niet alle gegevens wordt gegeven is omdat ik hier nieuw in ben. Welke gegevens zou je willen hebben?
René
Nounou, da’s ook niet inclusief. Ik ga wat kappertjes eten en dit topic in de gaten houden denk ik. Het apparaat heeft interessante features tov andere alternatieven. Ik krijg wel een beetje een bepaalde indruk van de leverancier maar misschien komt het nog goed 🙂
Valt mee hoor.CopyCatz schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:48:
[...]
Nounou, da’s ook niet inclusief. Ik ga wat kappertjes eten en dit topic in de gaten houden denk ik. Het apparaat heeft interessante features tov andere alternatieven. Ik krijg wel een beetje een bepaalde indruk van de leverancier maar misschien komt het nog goed 🙂
Voor de 2e keer dat je vraagt: ik heb een dynamisch contract.Taro schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:47:
[...]
Ik hoop dat je ook beseft dat je anderen vraagt om tijd te investeren in je vraag en dat je dan wel wat meer informatie mag geven en zelf mag proberen berekeningen te maken ipv dat een ander het voor je berekent en voorkauwt. Ik ben ook niet geboren met deze kennis
Je wil blijkbaar handelen in stroom om daar iets aan te verdienen? Dan is het belangrijk dat je een dynamisch contract hebt, dus geen variabel of vast contract. Wat voor energiecontract heb je (2e keer dat ik het vraag)?
En wat is het doel met het handelen: Wil je winst maken of is verlies maken ook prima en doe je het voor het stabiliseren van het stroomnet?
Ok, dan moet je rekening houden met:Njord1 schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:11:
[...]
Voor de 2e keer dat je vraagt: ik heb een dynamisch contract.
Ik heb 7800KwP zonnepanelen op mijn dak zuid gericht.
Mijn doel is om de batterijen optimaal te gebruiken, zomer via zonnepanelen, winter via goedkope stroom inkopen voor eigen gebruik / verkopen.
René
Vraag ik me ook af. In de handleiding zie ik het ook niet terug.Ronald.42 schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:57:
[...]
.
Onder andere naar dat stopcontact dat op de accu zit is die altijd actief/beschikbaar of moet je die aanzetten en daarmee de andere functies uitschakelen en nog zowat dingetjes.
Voor mij is het dan de backup voor de houtcv.Sonero schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:29:
[...]
Vraag ik me ook af. In de handleiding zie ik het ook niet terug.
@Duramotion , is dat backup stopcontact altijd actief? M.a.w. kan de gebruiker hier met een gerust hart permanent een vriezer op aansluiten? En ervan uitgaan dat de vriezer bij uitval van de netspanning netjes door blijft draaien? Of is / wordt het stopcontact pas actief bij spanningsuitval?
Dank je wel Taro, nu wordt me het me meer duidelijk, zoals gezegd ben ik een compleet newbie, en liep vast in alle info op het wwwTaro schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:19:
[...]
Ok, dan moet je rekening houden met:Dan moet de verkoopprijs dus minimaal 20% + (Aanschafprijs/6000/capaciteit) boven de inkooprijs liggen om quitte te draaien. Wil je winst maken, dan moet het verschil groter zijn.
- 80% RTE ->20% van de kWh's gaat verloren
- Aanschafprijs gedeeld door aantal cycles (6000 is vaak een richtgetal voor economische afschrijving bij LFP accu's, maar daarna hebben ze vaak nog wel +-70% capaciteit beschikbaar) gedeeld door aantal kWh capaciteit.
Is de inkoopprijs bijv. 15 ct/kWh, dan moet de verkoopprijs:
+ 3 cent
+ 10,5 cent
=15+3+10,5 = 28,5 cent/kWh zijn om quitte te spelen. Pas bij 29 cent/kWh maak je winst.
Ook voor het vervolg, je hebt waarschijnlijk geen 7800KwP maar 7800Wp aan zonnepanelen. Die K staat voor kilo en dat maakt het een factor duizend groterNjord1 schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:37:
[...]
Dank je wel Taro, nu wordt me het me meer duidelijk, zoals gezegd ben ik een compleet newbie, en liep vast in alle info op het www
Nu kan ik verder, dank je wel.
René
Klopt idd. bij deze aangepast.Erasmo schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:43:
[...]
Ook voor het vervolg, je hebt waarschijnlijk geen 7800KwP maar 7800Wp aan zonnepanelen. Die K staat voor kilo en dat maakt het een factor duizend groter
Van je dochter is dan de verwachting dat ze zelf gaat onderzoekenstil schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:13:
Ik lees in de diverse thuisbatterijtopics steeds over laad en ontlaadverliezen. Die groter zijn bij bepaalde omvormers etc.
Maar waar komen die gegevens vandaan, van laad en ontlaad verliezen? Wat is de 'wetenschappelijke' onderbouwing
? waar zijn de praktijkmetingen?
Zelfs mijn dochter op de middelbare school wordt gevraagd naar bronnen?
Ik bestrijd niet dat er verliezen zijn etc.
Maar al die 'aannames....'
Goed is om al de aspecten te benoemen waar je rekening mee moet houden. Zodra het over cijfers gaat.... zou ik graag wat meer onderbouwing willen zien
HomeWizard geeft bijv. 70-90% RTE aan op hun website.stil schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:13:
Ik lees in de diverse thuisbatterijtopics steeds over laad en ontlaadverliezen. Die groter zijn bij bepaalde omvormers etc.
Maar waar komen die gegevens vandaan, van laad en ontlaad verliezen? Wat is de 'wetenschappelijke' onderbouwing
Goed is om al de aspecten te benoemen waar je rekening mee moet houden. Zodra het over cijfers gaat.... zou ik graag wat meer onderbouwing willen zien
Iets met de wet van behoud van energie.stil schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:13:
Bron?Simpel360 schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:27:
[...]
Van je dochter is dan de verwachting dat ze zelf gaat onderzoeken![]()
Om jou vast wat opweg te helpen.
Natuurkunde & conversie verliezen.
Producenten geven deze vaak zelf op.
Praktijk is je laad een accu en je krijgt er minder uit, verschil zit in de praktijk op 80-85%.
Het geschreven woord.
Ik lees dit topic en andere van voor naar achteren vandaar juist mijn punt.Simpel360 schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:53:
[...]
Het geschreven woord.
Na mijn vorige post ben je zelfs nog verder op weg geholpen.
Of gewoon dit topic vanaf post 1 doornemen, is al verschillende keren voorbij gekomen.
Verliezen zijn er gewoon.stil schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:57:
[...]
Ik lees dit topic en andere van voor naar achteren vandaar juist mijn punt.
Veel herhaling.
Aannames. Maar zelden referenties naar daadwerkelijke ‘objectieve’ metingen.
Prima. Maar vermeld dat je een aanname doet dat…. Anders gaan ‘dingen’ een eigen leven lijden.
Zo simpel is het
Ehhh, prima maar doe jij nou niet juist aannames?stil schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:57:
[...]
Veel herhaling.
Prima. Maar vermeld dat je een aanname doet dat…. Anders gaan ‘dingen’ een eigen leven lijden.
Zo simpel is het
Goedemorgen,itavero schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:32:
Even door dit topic zitten spitten nadat ik deze thuisbatterij voorbij zag komen.
Begrijp ik het nu goed dat er:Dat zou dus betekenen dat ik deze batterij niet kan integreren in mijn huidige "EMS", en daarnaast ook volledig afhankelijk ben van een of andere cloud/app van een onbekende partij?
- geen lokale API beschikbaar is op het apparaat, waarvan de documentatie beschikbaar is?
- het apparaat fungeert als een ModBus server (vroeger ook wel bekend als "slave") op de RS485 bus, maar er nergens een beschrijving van de Modbus registers beschikbaar is?
@Duramotion, kan jullie leverancier geen documentatie delen van de API die via WiFi wordt gebruikt, en/of van de ModBus registers die via RS485 beschikbaar zijn?
Zonder deze informatie denk ik toch dat er hier andere batterijen komen te staan.
Is dit document al te delen?Duramotion schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:33:
[...]
Goedemorgen,
Hierbij de communicatie mogelijkheden die mogelijk zijn via API.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze gaan we ook online zetten om te downloaden.
@Duramotion Bij voorkeur dan ook in het Nederlands?Duramotion schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:10:
[...]
Deze gaan we ook online zetten om te downloaden.
Ik neem aan dat in plaats van 'Public' de juiste vertaling 'Publish' moet zijn? (Publiceren in plaats van openbaar, redelijk verschil).Duramotion schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:33:
[...]
Goedemorgen,
Hierbij de communicatie mogelijkheden die mogelijk zijn via API.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Enige tijd terug in het HomeWizard topic heb ik deze link gepost met efficienties van verschillende grote omvormers, waarbij ook de verschillen duidelijk worden tussen de verschillende omzettingen (PV/AC/Batterij).stil schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:57:
[...]
Veel herhaling.
Zo simpel is het
[ Voor 38% gewijzigd door Bravo op 09-12-2024 10:32 ]
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Volkomen terechte vraag van je,stil schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:13:
Mail van Duravolt gehad dat ze met Synergrid bezig zijn voor de goedkeuring in Belgiëgielvd schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:08:
[...]
Vanaf 17 april is het in belgie inderdaad toegestaan, maar dan moet het apparaat wel goed gekeurd zijn voor de belgische markt (Synergrid). Je weet volgens mij niet of dat voor deze accu gaat gebeuren. Dus mogelijk na april ook nog illegaal?
MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt
@DuramotionDuramotion schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:45:
Goedmiddag allemaal,
we hebben BREAKING NEWS!
1) P1
3) Wifi/Bluetooth
groet
Roy Franssen[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Puur uit interesse, je bent erg gefocust op Nederlandse documentatie in veel reacties die je plaatst, is daar een reden voor?stil schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:14:
[...]
@Duramotion
Hoe was het bij de kapper, maar veel belangrijker, heb je het filmpje en wat kan je zeggen over laatste vernieuwingen, beschikbaarheid nl documentatie etc.
@jevin20jevin20 schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:46:
[...]
Puur uit interesse, je bent erg gefocust op Nederlandse documentatie in veel reacties die je plaatst, is daar een reden voor?
Vanochtend schreef je het ook al om 9u, maar maakt niet uit hoorstil schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:48:
[...]
@jevin20
je verward mij met iemand anders. Leest nog maar eens goed terug.
@kevin als je het hele topic zou doorlezen zou je wat genuanceerder en minder lollig zijnjevin20 schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:40:
[...]
Vanochtend schreef je het ook al om 9u, maar maakt niet uit hoor
Geen flauw idee waar je op doelt, en waarom ik lollig zou zijn, en ten slotte ben ik ook Kevin niet. Maar laten we hier maar over op houden, dit heeft geen toegevoegde waarde. Ik vroeg je een oprechte vraag, als je niet wilt antwoorden, doe dat dan ook niet.stil schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:49:
[...]
@kevin als je het hele topic zou doorlezen zou je wat genuanceerder en minder lollig zijn
Deze word vandaag online gezet, gedeeld met julliestil schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:14:
[...]
@Duramotion
Hoe was het bij de kapper, maar veel belangrijker, heb je het filmpje en wat kan je zeggen over laatste vernieuwingen, beschikbaarheid nl documentatie etc.
Nederlandse documentatie is al beschikbaar en te downloaden via de site bij het product.jevin20 schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:46:
[...]
Puur uit interesse, je bent erg gefocust op Nederlandse documentatie in veel reacties die je plaatst, is daar een reden voor?
aka pluim003
Goedemiddag,DikkieDick schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:16:
@Duramotion Kan ik met de Duravolt Kilo (volgens mij de Marstek Jupiter) hetzelfde als met de Duravolt Plugin-batterij, afgezien dat ik hier ook nog direct zonnepanelen aan zou kunnen sluiten?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq