Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duramotion
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09-09 16:37

Duramotion

Bedrijfsaccount Duramotion
Sonero schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:53:
[...]

Even aanhaken. Graag ook de link naar de Declaration of Conformity.
Ook deze zal worden toegevoegd aan de website.

Zal eind deze week online staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Peterhardenberg schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:45:
[...]

Terechte vraag van je, ik bestel nog niet. ben nog niet overtuigt van het product en van de leveranciers.

PS,
Handleiding hoeft niet bij het product te worden geleverd. als er een link is waar je zelf de Nederlandstalige handleiding kan downloaden, dan is dat voldoende.

Maar het is toch een terechte vraag, als er over 3 weken geleverd gaat worden, dan mag je nu toch alvast wel een duidelijke handleiding beschikbaar hebben. Komt niet erg professioneel over als dat nu nog niet geregeld is.
Je geeft toch zelf al aan dat deze bij de bestelling geleverd word? Dit is wettelijk verplicht.
Dat wij hem eerder aanbieden om de website is dan toch aan ons?

Wettelijk hoort deze erbij te zitten, en dat zit die.

Alle benodigde certificaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

onlinaius schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:48:
[...]

Dat was ook wel een beetje waarom ik de order uiteindelijk ook niet heb doorgezet.

Ik hoef niet perse in 5 jaar de batterij terug te verdienen, dat mag ook gerust in 10 of zelfs 15 jaar.

Daarvoor is het echter wel van belang dat je zowel dat overschot aan zonne-energie pakt, als die goedkope stroom momenten.

Wat dat betreft lijken deze accu's me eigenlijk net iets te basic, je kunt eigengebruik maximeren, of handelen, maar om de accu's nog enigszins terug te verdienen denk ik dat je beide tegelijk op orde moet hebben, icm een batterij die zo scherp geprijst is als deze Marstek batterijen.
Ik heb de luxe dat ie op de zaak kan, met versnelde KIA afschrijving en zonder btw is het een koopje.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Weet niet of die al eens voorbij was gekomen:
Ik zocht even op Marstek Venus om te kijken of er ergens nog een leuke aanbieding was en vond een handleiding: https://www.manualslib.co...Marstek-Venus-Series.html . Nog niet helemaal doorgenomen overigens.

aka pluim003

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:52
superduper1969 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:43:
[...]

Alle 4 de handleidingen staan helemaal onderin bij de tab bijlagen op deze pagina https://www.ematic-zonnep...T-Klem-GRATIS-INSTALLATIE
Mijn eigen post maar weer even naar voren gehaald.

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:13
Het gaat (mijns inziens) niet om het wel of niet beschikbaar hebben van de handleiding op je website, die vinden we bij de OEM of andere dealers ook wel.

Wil je als bedrijf een professionele indruk maken dan zorg je o.a. dat je algemene voorwaarden geen knip- en plakwerk zijn, dat je een fysiek retouradres binnen Nederland hebt, wat je servicevoorwaarden zijn, een telefoonnummer waarop de klant je kan bellen (en je dan ook opneemt), je KvK-inschrijving op orde is. En ja, links naar de handleiding, de app, de Declaration of Conformity, supportpagina’s en faq zijn ook fijn.

Wat de Tweaker eigenlijk wil weten: heb ik hier te maken met een dozenschuiver die volgende week net zo makkelijk kerstversiering verkoopt of heb ik te maken met iemand die gedreven technicus is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 18:05
Sonero schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:41:
Het gaat (mijns inziens) niet om het wel of niet beschikbaar hebben van de handleiding op je website, die vinden we bij de OEM of andere dealers ook wel.

Wil je als bedrijf een professionele indruk maken dan zorg je o.a. dat je algemene voorwaarden geen knip- en plakwerk zijn, dat je een fysiek retouradres binnen Nederland hebt, wat je servicevoorwaarden zijn, een telefoonnummer waarop de klant je kan bellen (en je dan ook opneemt), je KvK-inschrijving op orde is. En ja, links naar de handleiding, de app, de Declaration of Conformity, supportpagina’s en faq zijn ook fijn.

Wat de Tweaker eigenlijk wil weten: heb ik hier te maken met een dozenschuiver die volgende week net zo makkelijk kerstversiering verkoopt of heb ik te maken met iemand die gedreven technicus is?
Goede vragen. Wat heb je zelf al gecontoleerd. Wat voldoet jouw inziens niet?
Moeten bestellers zenuwachtig worden?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:23
Sonero schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:41:

Zover ik heb kunnen zien voldoen ze hier gewoon aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:47
Staat trouwens nu wat meer info bij Marstek zelf;
https://marstekenergy.eu/products/venus-energycube

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sonero
stil schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 23:17:
[...]

Goede vragen. Wat heb je zelf al gecontoleerd. Wat voldoet jouw inziens niet?
Moeten bestellers zenuwachtig worden?
Bestellers hoeven niet zenuwachtig te worden als ze eerst hun huiswerk gedaan hebben.

Vergeet niet dat dit draadje pas 3 maanden oud is. Een potentiële leverancier die zich hier opgeworpen heeft, heeft een site die pas 2 maanden oud is. Sommige lijken hun batterij-activiteiten onder te brengen onder een andere BV; met name handig als straks de salderingsregeling toch blijft bestaan. Dan hef je gewoon de BV op maar waar sta jij dan als klant?

Je eerste twee vragen worden beantwoord als je het topic nog eens vanaf het begin op je gemak doorleest. Een aantal gaten zijn inmiddels gedicht maar blijkbaar alleen op aangeven van de tweakers zelf. Zo wacht ik bijvoorbeeld nog steeds op de Declaration of Conformity (DoC). Daarin is te zien wie de importeur van het apparaat is binnen de EU en/of wie er juridisch aansprakelijk is bij gebreken. In de DoC is - als het goed is - ook te zien aan welke normen het apparaat getoetst is. Als je batterij of omvormer meer dan 800 W kan uitspugen dan gelden namelijk de aanvullende eisen van de RfG. Merken als SMA en Enphase vertrouw ik inmiddels op hun blauwe ogen maar voor anderen geldt dat vertrouwen te voet komt en te paard vertrekt.

Hoewel het inmiddels in Duitsland en België (bijna) mag, "vinden" de Nederlandse installatienormen NEN 1010 / NEN 4010 nog steeds iets van invoeden op een bestaande groep met aftakkingen, ook al is het maar 800 W. Wat mij betreft okay maar een verzekeraar die dwars wil liggen kan het je moeilijk maken.

Bovendien heb je slechts 3 P1-splitters in je meterkast, sockets, repeaters, CT-klemmen en interfaces nodig die geen van allen kunnen praten met de 2 HEMS die je in je woning hebt die tezamen je sluipverbruik van 100 W naar 200 W omhoog jagen. Waarvoor had je die batterij ook alweer gekocht?

De batterijmarkt lijkt nu net een gekkenhuis waarin iedereen maar in en uit loopt. Er is vast een mooi vergelijk te maken met artsen (kabinet), verpleegkundigen (parlement), farmaceuten (batterijleveranciers), lobbyisten (energiebedrijven) maar bij de receptie (ACM) is geen toezicht.
En als er over een jaar subsidiepotjes worden opengetrokken voor de aanschaf van thuisbatterijen (hopelijk niet) dan gaan de prijzen onder het mom van < vul hier uw smoes in> met datzelfde subsidiebedrag omhoog.

Eerlijk gezegd moet ik mezelf ook bedwingen om niet zo'n apparaat te bestellen. Motieven zijn er voldoende; leerzaam, hobby, TLK verminderen, fossiele energie besparen, ondersteuning netwerk (ook al betalen we al 3 miljard per jaar), noem maar op. Maar op het ogenblik vind ik de politiek, de prijzen en de techniek te instabiel.

Over circa 10 maanden heeft de batterijsimulatie hier een jaar gedraaid. Dan knopen doorhakken. In de tussentijd rustig het topic volgen...

P.S. Als je het over de duvel hebt: https://solarmagazine.nl/...rijen-voor-onbalanshandel

[ Voor 2% gewijzigd door Sonero op 04-12-2024 09:52 . Reden: Politiek nieuws. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
Simply_jeroen schreef op woensdag 4 december 2024 @ 06:35:
[...]

Zover ik heb kunnen zien voldoen ze hier gewoon aan toch?
Waar voldoen ze gewoon aan?
Gedreven technicus of gedreven kerstversiering verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:46
Iemand al contact gehad met zijn/haar huis en/of inboedel verzekering over of zij problemen hebben met het neerzetten van een Marstek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:56
r.reus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:00:
Iemand al contact gehad met zijn/haar huis en/of inboedel verzekering over of zij problemen hebben met het neerzetten van een Marstek?
Kunnen die daar iets van zeggen dan? Nee is altijd het makkelijkste antwoord...
Waarom zou je dat vragen, als ze nergens in hun voorwaarden hebben staan dat iets niet mag, kunnen ze een verzekeringsclaim niet zomaar weigeren achteraf toch?
Of mis ik iets?

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:49
jevin20 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:19:
[...]

Kunnen die daar iets van zeggen dan? Nee is altijd het makkelijkste antwoord...
Waarom zou je dat vragen, als ze nergens in hun voorwaarden hebben staan dat iets niet mag, kunnen ze een verzekeringsclaim niet zomaar weigeren achteraf toch?
Of mis ik iets?
Ik denk het.

Wel eens iets geclaimd van een leuk bedrag (> € 10.000,-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevin20
Simpel360 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:27:
[...]

Ik denk het.

Wel eens iets geclaimd van een leuk bedrag (> € 10.000,-)?
Nope :*)

Deel het vooral met me, dan kan ik er van leren !

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
jevin20 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:32:
[...]

Nope :*)

Deel het vooral met me, dan kan ik er van leren !
Lucky you _/-\o_

De eerste vraag gaat zijn: verwijtbaar?
Zij nemen een stelling, dan mag jij aantonen dat zij het fout hebben.

Mocht je door al die vragen/gevecht heen komen, komt het feest van afschrijving. -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Goedmiddag allemaal,

we hebben BREAKING NEWS!
Duravolt heeft als eerste in heel Europa de 3in1 smart meter reader t.b.v. de Duravolt Plug & charge en de Duravolt Kilo!

De smart meter reader heeft 3 uitleesmogelijkheden. te weten:

1) P1
2) Infrarood (magneet bevestiging)
3) Wifi/Bluetooth

door mijn enthousiasme ben ik meteen bij mij privé gaan testen, zie foto's in de bijlage!
het werkt super eenvoudig zonder veel poespas. enkel een account aanmaken met je email i.c.m. een wachtwoord, wachten op je verificatie code en gaan met die banaan!!!

De smart meter reader is leverbaar vanaf 2e week januari en exclusief verkrijgbaar bij slechts 1 groothandel :*)

ik ga nu even een kappertje pakken en zal morgen een eerste eenvoudige installatie video presenteren!

kunnen jullie ook niet wachten?

groet
Roy FranssenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQ1T1RcPLp6KAl7zbmiOSKOBulE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGbo02l56MlgGJA3U6fQyn9B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZK-ONN4jq3M4udI0GretZIiICI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsN8Ig28gD7Bh8wo03fwTqj3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsRjMOWiqC7XJ8A_dwpadhn2tfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lcslhLd931g0JwaJsUiigkV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blgiB8iB4msMYkcx9tEgg5uUvPE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uvHjfWWXmwwQePdfBERVWM6Z.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1dlqb-cCGlCERarsBzUhD6ZT-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KulAn8fatjQIXzNjrafKvG8r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e497UoQnB7lom0sPrj8HO7ZS0Qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNwCMIVTOD4Zpy5V3u9UvL4V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep gecontact. Volgens mijn verzekering geen probleem. Valt onder de dekking van de Zonnepanelen.

Verzekeraars willen natuurlijk altijd hun gelijk halen. Laat ik zo zeggen dat ik van mijn schadeclaims ingediend in afgelopen tig jaren nooit geen gezeik heb gehad. Het waren dan geen afgebande woning ofzo om het in perspectief te plaatsen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Duramotion schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:45:
Goedmiddag allemaal,

we hebben BREAKING NEWS!
Duravolt heeft als eerste in heel Europa de 3in1 smart meter reader t.b.v. de Duravolt Plug & charge en de Duravolt Kilo!

1) P1
3) Wifi/Bluetooth

door mijn enthousiasme ben ik meteen bij mij privé gaan testen, zie foto's in de bijlage!
het werkt super eenvoudig zonder veel poespas. enkel een account aanmaken met je email i.c.m. een wachtwoord, wachten op je verificatie code en gaan met die banaan!!!

De smart meter reader is leverbaar vanaf 2e week januari en exclusief verkrijgbaar bij slechts 1 groothandel :*)

ik ga nu even een kappertje pakken en zal morgen een eerste eenvoudige installatie video presenteren!

groet
Roy Franssen[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou ik kan inderdaad niet wachten want bij bestellen beloofden jullie de levering met de meter voor 20 december!

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet van een Marstek, wel een thuisaccu in het algemeen: Taro in "Thuisaccu: al interessant (voor mij)?"

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
Taro schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:49:
[...]

Niet van een Marstek, wel een thuisaccu in het algemeen: Taro in "Thuisaccu: al interessant (voor mij)?"
Wij hebben ook unive en gezien het door Duramotion geinstalleerd wordt (in het stopcontact en CT-meter) zal ik dus goed zitten.
Thanks voor het refereren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:19
@Duramotion
Goed nieuws. Je hebt hem nu via de p1 aangesloten, werkt de optische interface (die in het midden met 2 oogjes) ook naar wens? Ik ben wel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
Goedmiddag allemaal,

we hebben BREAKING NEWS!

1) P1
3) Wifi/Bluetooth

groet
Roy Franssen[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool!
Mag je de 2500w unlock ook doen als je weet dat er niks anders op de groep zit? gewoon via de normale stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

internet4me schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:28:
@Duramotion
Goed nieuws. Je hebt hem nu via de p1 aangesloten, werkt de optische interface (die in het midden met 2 oogjes) ook naar wens? Ik ben wel erg benieuwd.
Yes, goed nieuws ook de optische interface werkt ook naar behoren! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

r.reus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:30:
[...]

Cool!
Mag je de 2500w unlock ook doen als je weet dat er niks anders op de groep zit? gewoon via de normale stekker?
Wettelijk mag je hem niet laten ontladen op 2500W via het stopcontact/wandcontactdoos. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
Duramotion schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:33:
[...]

Wettelijk mag je hem niet laten ontladen op 2500W via het stopcontact/wandcontactdoos. >:)
Hoe dan wel? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Stekker afknippen en op eigen zekering aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Horla schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:06:
[...]

Stekker afknippen en op eigen zekering aansluiten.
of een eigen zekering en een kwalitief goede zware contactdoos lijkt me. Maar de stekker eraf knippen is goedkoper :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stil schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:10:
[...]

of een eigen zekering en een kwalitief goede zware contactdoos lijkt me. Maar de stekker eraf knippen is goedkoper :)
Een kwalitatief goede wcd is ook geen garantie.
Dit was een busch jeager dat is op zich geen rotzooi daar zit de terras heater in en soms de frituurpan.
Gevalletje slecht contact door corrosie op de pinnen van de stekker.
Is natuurlijk een uitzondering maar toch.
Zorg dat je je spullen goed voor elkaar hebt als je die 2500 watt gaat gebruiken.
Ik hang in ieder geval een rookmelder boven de accu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYN-0v02LETbh_PSHmtl4d7YE8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsuSjJ1DllA6WwPmSIX3wTJf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHcZcbwYWL1gWYUfbD-gJrdjtVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fw7PZnvOmwvMI9fgtfWSnxXg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7cAoto6u9gyOz3cY6H8RKncNvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbaS47oWEo2DOe5SlE2DURWA.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10:45
Duramotion schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:33:
[...]

Als je dat wel zou doen dan krijg je wel een probleem met de verzekeraar mocht er wat mis gaan.

Maar er zijn uitzonderingen, ik heb een apart stopcontact in de bijkeuken met automaat in de meterkast bedoelt voor een wasdroger, maar we hebben geen droger.
Daar kan hij zonder problemen op worden aan gesloten met 2500 W.
Samen met droger kan niet.

Maar ik ga hem toch direct in de meterkast aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
Polvo176 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:14:
[...]

Als je dat wel zou doen dan krijg je wel een probleem met de verzekeraar mocht er wat mis gaan.

Maar er zijn uitzonderingen, ik heb een apart stopcontact in de bijkeuken met automaat in de meterkast bedoelt voor een wasdroger, maar we hebben geen droger.

Zo zijn er soms wel meer "vrije" punten: ongebruikte apart gezekerde wcd's voor oven, kookplaat, etc. Wel even opletten of de zekering die 2500 W ofwel bijna 11 A kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
Polvo176 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:14:
[...]

Ik heb inderdaad dezelfde situatie, vandaar mijn vraag. Op zolder een droger aansluiting met aparte groep.

Ik laat hem wel gewoon op 800 staan, wil de stekker niet afknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
r.reus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:45:
[...]

Ik heb inderdaad dezelfde situatie, vandaar mijn vraag. Op zolder een droger aansluiting met aparte groep.

Ik laat hem wel gewoon op 800 staan, wil de stekker niet afknippen.
https://www.groepenkastbe...lig-400v-6h-16a-ip44-111/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Als hij de stekker er niet wil afknippen, dan is dat toch geen oplossing? Dit is een 5-polig stopcontact. Dit lijkt mij logischer: https://www.zelektro.be/l...tegory=295#attr=7828,7829

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Horla schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:50:
[...]

Als hij de stekker er niet wil afknippen, dan is dat toch geen oplossing? Dit is een 5-polig stopcontact. Dit lijkt mij logischer: https://www.zelektro.be/l...tegory=295#attr=7828,7829
klopt, ik was te snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevin20
ik ga nu even een kappertje pakken......
En dan vragen we ons nog af of we te maken hebben met een professioneel bedrijf? Sorry hoor. Nu word ook ik wel erg kritisch, terwijl ik juist tegengeluid heb gegeven de afgelopen weken.
Dit soort opmerkingen horen hier niet thuis, en al helemaal niet op deze manier geformuleerd.

En om dan helemaal vervelend te doen: de groeten doen we hier niet. Lees de algemene forum regels nog eens door. De groeten doen we elkaar permanent, dat hoeft niet onder elk topic. Is al eerder vermeld.

[ Voor 19% gewijzigd door jevin20 op 04-12-2024 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10:45
Of je wel of niet met een professioneel bedrijf te maken hebt hangt meer af van wat ze waar maken dan van een losse opmerking.
Je kunt je beter druk maken over serieuze zaken aangaande de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 15:20
Ach, deze meneer maakt al meteen duidelijk wat ik nog niet wist..

1) P1
3) Wifi/Bluetooth
Heeft een P1-meter ook al wifi? En deelt hij langs die interface zijn telegrammen?

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:59
Hieke schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:54:

[...]

Heeft een P1-meter ook al wifi? En deelt hij langs die interface zijn telegrammen?
Het lijkt een eigen draadloze verbinding te zijn: https://youtu.be/DXxz-PJrhNg?feature=shared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 15:20
Duramotion stelt dat de slimme meter via wifi uitgelezen kan worden. Die onthulling is nieuw voor mij. Ik ken alleen bestaan van serieele verbinding op dat apparaat.

Dit filmpje toont een gateway en ja, daar komt dan wifi uit. Het is wat puriteins maar zegt mij genoeg.

Ik word dan nog benieuwder naar wat ik met de API kan

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Hieke schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:54:

[...]

Waar zit eigelijk de P1 meter?
IK kan deze P1 meter niet vinden in de meterkast. laat staan de wifi hiervan.

Wel heb ik net zoals de meeste hier een slimmemeter met een P1 uitgang om de slimmemeter uit te lezen zonder wifi. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
r.reus schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:09:
[...]

Wij hebben ook unive en gezien het door Duramotion geinstalleerd wordt (in het stopcontact en CT-meter) zal ik dus goed zitten.
Thanks voor het refereren!
Het verhaal van Taro lezend: een rookmelder heb ik overal op overloop en gang. Als ik de batterij bestel heb ik een paar mogelijkheden van plaatsen vanwege gebrek aan losse stopcontacten die NIET in gebruik zijn: logeerkamer die amper gebruikt wordt en eventueel zou werkkamer nog kunnen. Daar geen rookmelder maar heb nog een paar slimme rookmelders liggen die nog niet gemonteerd zijn. Kan ik desnoods 1 ophangen in de ruimte waar de batterij komt.

aka pluim003

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sonero
De laatste reacties snap ik niet.

Met veel enthousiasme presenteert Duramotion hetgeen waar we al maandenlang om aan het zeuren zijn en nu schieten er een aantal mensen in de afzeik-modus.

Waar de WiFi/Bluetooth aansluiting omschreven wordt, gaat het hier overduidelijk om de externe antenne.

Je weet wel, dat ding wat de HW P1-dongle mist waardoor hun kostbare heilig verklaarde hardware het niet meer doet zodra je hun kWh-meter of sockets wat verder weg in de schuur plaatst. En je dus een WiFi-repeater mag aanschaffen.

Het zou me niet verbazen als de EIRP van deze antenne stukken beter is dan die van HW. Waardoor het signaal stukken makkelijker door een aantal bouwlagen heengaat.

P.S. Nee, niet iedereen heeft zijn modem/router in de meterkast hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sonero op 05-12-2024 08:50 . Reden: P.S. toegevoegd ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:19
Polvo176 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:56:
Of je wel of niet met een professioneel bedrijf te maken hebt hangt meer af van wat ze waar maken dan van een losse opmerking.
Je kunt je beter druk maken over serieuze zaken aangaande de accu.
Ik heb ook wel een beetje mijn twijfels bij sommige accu verkopers alhier, maar dat zit vooral in het kennisniveau wat ik soms zie.

Eerder werd hier al door iemand opgemerkt dat je in dit geval graag gaat voor een 'vakidioot' die precies weet waar het over gaat, daar helemaal enthousiast over is, en ook tot het naadje wil gaan om de klant te informeren en te voorzien van het best mogelijke product.

De veelvuldige 'dat moet ik aan de fabrikant vragen', gaf mij tot nu toe af en toe het gevoel dat we met dozenschuivers te maken hadden.

De laatste post van Duramotion heb ik dan echter weer helemaal geen moeite mee, daarin zie ik vooral enthousiasme over ontwikkelingen, en daar ben ik wel blij mee. Een forum mag wel wat losser dan bijvoorbeeld je eigen website, dat is toch wat meer mens tot mens contact dan een PR verhaaltje.

Om het even te vergelijken met mijn laatste verduurzamingstech aankoop: de Quatt warmtepomp.
Niet perse een gek product, maar ik erger me alle kleuren van de regenboog aan hun gebrek aan communicatie en ook wel een beetje de richting van het bedrijf (voor zover we die weten, want daar wordt ook nagenoeg niet over gecommuniceerd).

- Ze komen eens per jaar een promotiepraatje houden op het tweakers draadje. Daardoor zwermde het in het eerste jaar van de geruchten dat we het inschrijfgeld kwijt waren, dat het een scam was. Ook toen de Quatts wel werden uitgeleverd bleven er mineurverhalen de ronde doen 'dit probleem gaat nooit worden opgelost'.
- Toen ze de Quatt introduceerden stond de hele site vol met buzzwoorden als 'AI', 'Full electric ready', etc. Hiermee wekten ze verwachtingen die ze tot nu toe niet hebben kunnen inlossen.

En ik kan daar werkelijk niet bij: je hebt een schat aan gebruikers, die met tech bezig zijn, die je willen helpen je product verder te ontwikkelen, die feedback geven, en die ook vaak nog eens tech-leaders zijn in hun omgeving (mensen in mijn omgeving vragen mij om advies als het gaat over bijvoorbeeld een warmtepomp, en als ik enthousiaster was geweest over de Quatt had het mij niet verbaast als ik nog 2 - 5 andere personen had overgehaald ook een Quatt aan te schaffen). Als Quatt communiceert is het heel professioneel, maar eigenlijk wil ik dat hier helemaal niet zien. Als ik professioneel wil ga ik de algemene voorwaarden wel lezen, hier op Tweakers zie ik liever een enthousiast verhaal vol technische details, wat is in ontwikkeling, waar liggen de moeilijkheden, wat zijn de afwegingen en waarom worden bepaalde keuzes gemaakt, etc.

Een heel verhaal over Quatt (sorry, pet peeve van me), maar het gaat me vooral om het contrast met het laatste bericht van Duramotion. Daar zie ik namelijk wel in wat ik bij het o zo professionele Quatt niet zie: enthousiasme over het eigen product, en de wil hier over te vertellen: we zijn hiermee aan het experimenteren en het werkt helemaal top, we houden jullie op de hoogte over verdere ontwikkelingen.

Top, Duramotion! (en dan mag je ook best even een kappertje pakken :P )

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:19
Sonero schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:11:
De laatste reacties snap ik niet.

Met veel enthousiasme presenteert Duramotion hetgeen waar we al maandenlang om aan het zeuren zijn en nu schieten er een aantal mensen in de afzeik-modus.

Waar de WiFi/Bluetooth aansluiting omschreven wordt, gaat het hier overduidelijk om de externe antenne.

Je weet wel, dat ding wat de HW P1-dongle mist waardoor hun kostbare heilig verklaarde hardware het niet meer doet zodra je hun kWh-meter of sockets wat verder weg in de schuur plaatst. En je dus een WiFi-repeater mag aanschaffen.

Het zou me niet verbazen als de EIRP van deze antenne stukken beter is dan die van HW. Waardoor het signaal stukken makkelijker door een aantal bouwlagen heengaat.

P.S. Nee, niet iedereen heeft zijn modem/router in de meterkast hangen.
Dit dus.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phollenga
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-03 16:57
Ketel Klets geeft ook info over Duravolt. Onder andere over de ijselijke koude die deze accu zou kunnen verdragen. Maar de Chinese producent geeft slechts aan tot -20 graden Celsius!

https://www.youtube.com/@energystoragefactory

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hierbij het linkje naar de video van Ketel Klets. Linkje in vorige post komt daar niet terrecht.

https://m.youtube.com/watch?v=BfHFtwUww90

[ Voor 18% gewijzigd door Devke op 06-12-2024 13:42 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phollenga
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-03 16:57
@Devke: Bedankt, had ik ook even moeten doen!
Op 15 seconden in het YouTube filmpje van de Chinese producent komt in beeld dat -20 graden Celsius de limit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
phollenga schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:56:
@Devke: Bedankt, had ik ook even moeten doen!
Op 15 seconden in het YouTube filmpje van de Chinese producent komt in beeld dat -20 graden Celsius de limit is.
Tot -20 ontladen is een algemene richtlijn die voor LFP accu's wordt gehanteerd en is daarom doorgaans producent- en productonafhankelijk.

Het laden van LFP mag eigenlijk alleen boven de 0 graden, dus daarom wordt die ook vaak genoemd. Sommige accu's hebben ingebouwde verwarming, waardoor die ook onder de 0 graden kunnen laden door eerst naar 0 op te warmen en daarna pas te starten met laden.

Hier overigens een IP65 accu mét ingebouwde verwarming buiten staan, maar als je hem actief gebruikt blijft die ook op dagen van +-7 graden wel tussen de 10-20 graden door omzetverliezen (lager heb ik in de afgelopen 5-6 weken nog niet langs zien komen). De accu zal pas echt afkoelen naar de omgevingstemperatuur als deze enige tijd niet wordt gebruikt én de omvormer nauwelijks standbyverliezen heeft.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itavero
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:55
Even door dit topic zitten spitten nadat ik deze thuisbatterij voorbij zag komen.

Begrijp ik het nu goed dat er:
  • geen lokale API beschikbaar is op het apparaat, waarvan de documentatie beschikbaar is?
  • het apparaat fungeert als een ModBus server (vroeger ook wel bekend als "slave") op de RS485 bus, maar er nergens een beschrijving van de Modbus registers beschikbaar is?
Dat zou dus betekenen dat ik deze batterij niet kan integreren in mijn huidige "EMS", en daarnaast ook volledig afhankelijk ben van een of andere cloud/app van een onbekende partij?

@Duramotion, kan jullie leverancier geen documentatie delen van de API die via WiFi wordt gebruikt, en/of van de ModBus registers die via RS485 beschikbaar zijn?
Zonder deze informatie denk ik toch dat er hier andere batterijen komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
@Taro dank voor de aanvullende info.
Heb de batterij liever niet in huis maar in de schuur.
Samen met de simulatie tegelijkertijd in september een meting gestart in de schuur: temperatuur is nog niet onder 3 graden geweest en luchtvochtigheid een paar uur boven 80 %. We wachten af…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sonero schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:27:
@Taro dank voor de aanvullende info.
Heb de batterij liever niet in huis maar in de schuur.
Samen met de simulatie tegelijkertijd in september een meting gestart in de schuur: temperatuur is nog niet onder 3 graden geweest en luchtvochtigheid een paar uur boven 80 %. We wachten af…
Same here, sterker nog, ik heb ze liever niet eens in huis en heb ze daarom vooralsnog buiten onder de overkapping staan. Zelfs incl. ingebouwde brandblusser en recent in de garage geplaatste rookmelder merk ik dat ik het fijner vindt als er gewoon helemaal niets mee kan gebeuren. Ik vertrouw de leverancier, maar stel dat er wat mis gaat, 1 van mijn kids thuis van school komt, de fiets in de garage wil zetten en daar is het begin van een thermal runaway gaande.... Die kans is echt heel klein, en als het product dat ik heb later deze maand goedkeuring voor Nederland ontvangt, dan zal ik ze waarschijnlijk wel in de garage gaan zetten, maar toch... Als ik dan hoor dat sommige mensen een Zonneplan Nexus of Sessy op zolder tegen de muur van een kinderkamer aan plaatsen dan heb ik daar zelf mijn bedenkingen bij.

Vooralsnog is het hier in de garage niet lager dan 5 graden geweest, maar de relatieve luchtvochtigheid heeft al wel een paar keer de 99% aangetikt. Gelukkig heb je dan IP65 rating en zou dat geen probleem moeten zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:22
Taro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:55:
[...]

Vooralsnog is het hier in de garage niet lager dan 5 graden geweest, maar de relatieve luchtvochtigheid heeft al wel een paar keer de 99% aangetikt. Gelukkig heb je dan IP65 rating en zou dat geen probleem moeten zijn :)
Bijkomend voordeel van de accu in de garage, is dat het warmte afgeeft, waardoor je luchtvochtigheid ook lager zal worden in je garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Catdogsf schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:00:
[...]

Bijkomend voordeel van de accu in de garage, is dat het warmte afgeeft, waardoor je luchtvochtigheid ook lager zal worden in je garage.
Ik heb helaas passieve ventilatie (mooie naam voor bewust aangebrachte sleuven) onderin de garagedeuren zitten. Men adviseert vaak ruimtes met daarin accu's te ventileren, dus wat dat betreft prima. Echter moet je stoppen met ventileren als een accu ontgast of een thermal runaway start, dan wil je de ruimte juist hermetisch afsluiten en bijv. geen extra zuurstof toevoegen. Maar misschien kan het inderdaad de luchtvochtigheid positief beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10:53
Met de Marstek/Duravolt kun je dus ook handelen in stroom, je moet daarbij ook in de app invullen wat de minimale en maximale tradeprijzen zijn. Weet iemand welke prijzen het beste zijn?

René

[ Voor 3% gewijzigd door Njord1 op 08-12-2024 17:58 ]

3x Marstek 5.12Kw, 1 per fase, Shelly Pro 3EM, V151

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Njord1 schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:58:
Met de Marstek/Duravolt kun je dus ook handelen in stroom, je moet daarbij ook in de app invullen wat de minimale en maximale tradeprijzen zijn. Weet iemand welke prijzen het beste zijn?

René
De spread tussen beide prijzen is belangrijker dan de daadwerkelijke prijzen zelf.

Als je dynamische tarieven hebt verschilt dit per dag. Als je dus geen spread in percentage kunt opgeven moet je dit waarschijnlijk per dag handmatig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aanvulling: In de spread moet je ook laadverliezen (Round Trip Efficiency) en afschrijving meenemen. Voor 20 cent/kWh inkopen en voor 25 cent/kWh verkopen levert je dus verlies op. Handelen op basis van dynamische tarieven is dus niet iedere dag lucratief en op veel dagen zelfs verliesgevend. Lees je dus even goed in voordat je hiermee aan de slag gaat.

De RTE is bij veel van dergelijke accu's zo'n 80%. Dat bekent voor een 2,7 kWh model: 3.0 kWh laden, 2,4 kWh bruikbaar. Je verliest dus al zo'n 0.6 kWh puur door het laden en ontladen van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedmiddag allemaal,

we hebben BREAKING NEWS!

1) P1
3) Wifi/Bluetooth

groet
Roy Franssen[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Iemand dat filmpje al gezien?
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van dat kappertje....

Al pak ik liever een kapstertje... :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
Taro schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:00:
Aanvulling: In de spread moet je ook laadverliezen (Round Trip Efficiency) en afschrijving meenemen. Voor 20 cent/kWh inkopen en voor 25 cent/kWh verkopen levert je dus verlies op. Handelen op basis van dynamische tarieven is dus niet iedere dag lucratief en op veel dagen zelfs verliesgevend. Lees je dus even goed in voordat je hiermee aan de slag gaat.

De RTE is bij veel van dergelijke accu's zo'n 80%. Dat bekent voor een 2,7 kWh model: 3.0 kWh laden, 2,4 kWh bruikbaar. Je verliest dus al zo'n 0.6 kWh puur door het laden en ontladen van de accu.
Ok, maar is er een gemiddelde waarvan ik kan gaan finetunen?

René

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Njord1 schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:16:
[...]

Ok, maar is er een gemiddelde waarvan ik kan gaan finetunen?

René
Volgens mij heb je niet gelezen wat ik zei? Je kunt geen gemiddelde prijs instellen als je de tarieven van morgen niet kent... En de afschrijving moet je voor jezelf berekenen.

Je hebt bijv. helemaal geen informatie over je energiecontract gegeven...

Je mag best zelf wat moeite doen toch? Er is hier al erg veel over geschreven, met alleen vragen stellen kom je er niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 08-12-2024 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njord1
Lekker vriendelijk, ben nieuw in deze materie, en vraag om hulp. Dat niet alle gegevens wordt gegeven is omdat ik hier nieuw in ben. Welke gegevens zou je willen hebben?

René

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Njord1 schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:25:
Lekker vriendelijk, ben nieuw in deze materie, en vraag om hulp. Dat niet alle gegevens wordt gegeven is omdat ik hier nieuw in ben. Welke gegevens zou je willen hebben?

René
Ik hoop dat je ook beseft dat je anderen vraagt om tijd te investeren in je vraag en dat je dan wel wat meer informatie mag geven en zelf mag proberen berekeningen te maken ipv dat een ander het voor je berekent en voorkauwt. Ik ben ook niet geboren met deze kennis :)

Je wil blijkbaar handelen in stroom om daar iets aan te verdienen? Dan is het belangrijk dat je een dynamisch contract hebt, dus geen variabel of vast contract. Wat voor energiecontract heb je (2e keer dat ik het vraag)?

En wat is het doel met het handelen: Wil je winst maken of is verlies maken ook prima en doe je het voor het stabiliseren van het stroomnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:58
Ronald.42 schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:02:
[...]
Al pak ik liever een kapstertje... :+
Nounou, da’s ook niet inclusief. Ik ga wat kappertjes eten en dit topic in de gaten houden denk ik. Het apparaat heeft interessante features tov andere alternatieven. Ik krijg wel een beetje een bepaalde indruk van de leverancier maar misschien komt het nog goed 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:48:
[...]

Nounou, da’s ook niet inclusief. Ik ga wat kappertjes eten en dit topic in de gaten houden denk ik. Het apparaat heeft interessante features tov andere alternatieven. Ik krijg wel een beetje een bepaalde indruk van de leverancier maar misschien komt het nog goed 🙂
Valt mee hoor.
Ik heb onlangs nog met een collega zitten eten die bezig is om van staand plassen naar zittend plassen te gaan dat soort zaken boeit me niet heel veel althans niet in de zin dat ik iemand afschrijft om zijn of haar voorkeuren of waarmee ze zich dan wel of niet identificeren.
Het is wel interessant om er eens een gesprek over te hebben met iemand die praktijk ervaringen heeft waarom en hoe en wat etc etc kun je prima een avond mee vullen.

Maar om weer richting ontopic te gaan die praktijk ervaring geld ook voor de thuisaccu.
Nog eventjes geduld en dan staat ie op de stoep hoop ik. (De accu dus)
Ik ben echt heel benieuwd.
Onder andere naar dat stopcontact dat op de accu zit is die altijd actief/beschikbaar of moet je die aanzetten en daarmee de andere functies uitschakelen en nog zowat dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
Taro schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:47:
[...]

Ik hoop dat je ook beseft dat je anderen vraagt om tijd te investeren in je vraag en dat je dan wel wat meer informatie mag geven en zelf mag proberen berekeningen te maken ipv dat een ander het voor je berekent en voorkauwt. Ik ben ook niet geboren met deze kennis :)

Je wil blijkbaar handelen in stroom om daar iets aan te verdienen? Dan is het belangrijk dat je een dynamisch contract hebt, dus geen variabel of vast contract. Wat voor energiecontract heb je (2e keer dat ik het vraag)?

En wat is het doel met het handelen: Wil je winst maken of is verlies maken ook prima en doe je het voor het stabiliseren van het stroomnet?
Voor de 2e keer dat je vraagt: ik heb een dynamisch contract.
Ik heb 7800WP zonnepanelen op mijn dak zuid gericht.
Mijn doel is om de batterijen optimaal te gebruiken, zomer via zonnepanelen, winter via goedkope stroom inkopen voor eigen gebruik / verkopen.

René

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Njord1 schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:11:
[...]

Voor de 2e keer dat je vraagt: ik heb een dynamisch contract.
Ik heb 7800KwP zonnepanelen op mijn dak zuid gericht.
Mijn doel is om de batterijen optimaal te gebruiken, zomer via zonnepanelen, winter via goedkope stroom inkopen voor eigen gebruik / verkopen.

René
Ok, dan moet je rekening houden met:
  1. 80% RTE ->20% van de kWh's gaat verloren
  2. Aanschafprijs gedeeld door aantal cycles (6000 is vaak een richtgetal voor economische afschrijving bij LFP accu's, maar daarna hebben ze vaak nog wel +-70% capaciteit beschikbaar) gedeeld door aantal kWh capaciteit.
Dan moet de verkoopprijs dus minimaal 20% + (Aanschafprijs/6000/capaciteit) boven de inkooprijs liggen om quitte te draaien. Wil je winst maken, dan moet het verschil groter zijn.

Is de inkoopprijs bijv. 15 ct/kWh, dan moet de verkoopprijs:

+ 3 cent
+ 10,5 cent
=15+3+10,5 = 28,5 cent/kWh zijn om quitte te spelen. Pas bij 29 cent/kWh maak je winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
Ronald.42 schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:57:
[...]
.
Onder andere naar dat stopcontact dat op de accu zit is die altijd actief/beschikbaar of moet je die aanzetten en daarmee de andere functies uitschakelen en nog zowat dingetjes.
Vraag ik me ook af. In de handleiding zie ik het ook niet terug.
@Duramotion , is dat backup stopcontact altijd actief? M.a.w. kan de gebruiker hier met een gerust hart permanent een vriezer op aansluiten? En ervan uitgaan dat de vriezer bij uitval van de netspanning netjes door blijft draaien? Of is / wordt het stopcontact pas actief bij spanningsuitval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sonero schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:29:
[...]

Vraag ik me ook af. In de handleiding zie ik het ook niet terug.
@Duramotion , is dat backup stopcontact altijd actief? M.a.w. kan de gebruiker hier met een gerust hart permanent een vriezer op aansluiten? En ervan uitgaan dat de vriezer bij uitval van de netspanning netjes door blijft draaien? Of is / wordt het stopcontact pas actief bij spanningsuitval?
Voor mij is het dan de backup voor de houtcv.
Nu gebruiken we die niet heel veel, maar als de stroom uitvalt op het moment dat die wel aanstaat zou het leuk zijn dat ik dat automagisch over kan laten nemen door de accu.
Bij langere stroomuitval en een afkoelend huis zou ik dat prima zelf kunnen regelen.
De pompen over op de accu en een paar blokken hout in de kachel en gaan.
Dan houden we het langer vol op die accu dan waneer de wp erop zou moeten draaien.
Eventueel de koelkasten vriezers erbij en klaar is klaar.

Maar goed dat is een scenario, het zou leuk zijn maar gaat waarschijnlijk nooit gebeuren.
Voor de rest heb ik niet echt een toepassing voor dat stopcontact.
Het is niet dat je 60 kilo accu mee neemt om te gaan picknicken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
Taro schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:19:
[...]

Ok, dan moet je rekening houden met:
  1. 80% RTE ->20% van de kWh's gaat verloren
  2. Aanschafprijs gedeeld door aantal cycles (6000 is vaak een richtgetal voor economische afschrijving bij LFP accu's, maar daarna hebben ze vaak nog wel +-70% capaciteit beschikbaar) gedeeld door aantal kWh capaciteit.
Dan moet de verkoopprijs dus minimaal 20% + (Aanschafprijs/6000/capaciteit) boven de inkooprijs liggen om quitte te draaien. Wil je winst maken, dan moet het verschil groter zijn.

Is de inkoopprijs bijv. 15 ct/kWh, dan moet de verkoopprijs:

+ 3 cent
+ 10,5 cent
=15+3+10,5 = 28,5 cent/kWh zijn om quitte te spelen. Pas bij 29 cent/kWh maak je winst.
Dank je wel Taro, nu wordt me het me meer duidelijk, zoals gezegd ben ik een compleet newbie, en liep vast in alle info op het www

Nu kan ik verder, dank je wel.

René

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Njord1 schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:37:
[...]

Dank je wel Taro, nu wordt me het me meer duidelijk, zoals gezegd ben ik een compleet newbie, en liep vast in alle info op het www

Nu kan ik verder, dank je wel.

René
Ook voor het vervolg, je hebt waarschijnlijk geen 7800KwP maar 7800Wp aan zonnepanelen. Die K staat voor kilo en dat maakt het een factor duizend groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Ik lees in de diverse thuisbatterijtopics steeds over laad en ontlaadverliezen. Die groter zijn bij bepaalde omvormers etc.

Maar waar komen die gegevens vandaan, van laad en ontlaad verliezen? Wat is de 'wetenschappelijke' onderbouwing
? waar zijn de praktijkmetingen?

Zelfs mijn dochter op de middelbare school wordt gevraagd naar bronnen?

Ik bestrijd niet dat er verliezen zijn etc.

Maar al die 'aannames....'

Goed is om al de aspecten te benoemen waar je rekening mee moet houden. Zodra het over cijfers gaat.... zou ik graag wat meer onderbouwing willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
Erasmo schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:43:
[...]

Ook voor het vervolg, je hebt waarschijnlijk geen 7800KwP maar 7800Wp aan zonnepanelen. Die K staat voor kilo en dat maakt het een factor duizend groter ;)
Klopt idd. bij deze aangepast.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
stil schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:13:
Ik lees in de diverse thuisbatterijtopics steeds over laad en ontlaadverliezen. Die groter zijn bij bepaalde omvormers etc.

Maar waar komen die gegevens vandaan, van laad en ontlaad verliezen? Wat is de 'wetenschappelijke' onderbouwing

Goed is om al de aspecten te benoemen waar je rekening mee moet houden. Zodra het over cijfers gaat.... zou ik graag wat meer onderbouwing willen zien
Van je dochter is dan de verwachting dat ze zelf gaat onderzoeken :+

Om jou vast wat opweg te helpen.
Natuurkunde & conversie verliezen.
Producenten geven deze vaak zelf op.
Praktijk is je laad een accu en je krijgt er minder uit, verschil zit in de praktijk op 80-85%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HomeWizard geeft bijv. 70-90% RTE aan op hun website.
Victron heeft online grafieken staan van de efficiency van verschillende omvormers, bijv: https://communityarchive....rature-and-efficiency.pdf.

Check dus altijd even bij de fabrikant welke efficiency er bij welk vermogen en welke temperatuur wordt opgegeven.

Hier thuis meet ik alles achter de thuisaccu via een HomeWizard Energy Socket, ik zie ook duidelijke verliezen. Echter kan ik ze niet precies bepalen omdat er ook 2 zonnepanelen direct op de thuisaccu zitten aangesloten en die komen dus via die stekker weer het huis in.

Maar goed, per merk en type omvormer zijn er andere waarden, je kunt die het beste achterhalen en dan je conclusie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets met de wet van behoud van energie.

Ik stop 1Kwh in een lader en die propt het in een accu.
De lader wordt warm waar komt die energie vandaan?

Dan haal ik waarschijnlijk minder dan 1Kwh uit de accu, de omvormer wordt warm waar komt die energie van het warm worden toch vandaan?

De ene lader/omvormer wordt wat minder warm dan de andere.
De ene is ontworpen op een sweetspot van 800watt de andere op 2500watt.
Kom je buiten dat punt zal je na verhouding meer energie omzetten in warmte dan dat je in/uit de accu stopt/haalt.

En het ene merk is daar wat beter in dan het andere.

Die verliezen zijn vervelend als de energie wat waard is.
In de huidige markt levert overschot je een 2 cent per kwh op dus heel boeiend is het dan niet.

Wil je handelen met de accu dan is het ineens een stuk meer van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Simpel360 schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:27:
[...]

Van je dochter is dan de verwachting dat ze zelf gaat onderzoeken :+

Om jou vast wat opweg te helpen.
Natuurkunde & conversie verliezen.
Producenten geven deze vaak zelf op.
Praktijk is je laad een accu en je krijgt er minder uit, verschil zit in de praktijk op 80-85%.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
Het geschreven woord.

Na mijn vorige post ben je zelfs nog verder op weg geholpen.

Of gewoon dit topic vanaf post 1 doornemen, is al verschillende keren voorbij gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
Simpel360 schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:53:
[...]

Het geschreven woord.

Na mijn vorige post ben je zelfs nog verder op weg geholpen.

Of gewoon dit topic vanaf post 1 doornemen, is al verschillende keren voorbij gekomen.
Ik lees dit topic en andere van voor naar achteren vandaar juist mijn punt.
Veel herhaling.
Aannames. Maar zelden referenties naar daadwerkelijke ‘objectieve’ metingen.
Prima. Maar vermeld dat je een aanname doet dat…. Anders gaan ‘dingen’ een eigen leven lijden.
Zo simpel is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:57:
[...]

Veel herhaling.
Prima. Maar vermeld dat je een aanname doet dat…. Anders gaan ‘dingen’ een eigen leven lijden.
Zo simpel is het
Verliezen zijn er gewoon.
Bij de één meer dan bij de ander.

Homewizard geeft wat aan maar niet gemeten in praktijk door gebruikers want die zijn er nog niet.

Duravolt idem dito praktijk ervaringen zijn er nog niet.
Er zullen wel wat zaken te vinden zijn over soortgelijke accu's maar dat is dan nog niet wat je nu koopt

Victron is al even langer op de markt dus daar kun je praktijk metingen vinden.

Dus tja wat voor punt probeer je te maken?
100% in en out bestaat niet.

En zo is er nog de Sessy daar is ook veel over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
[...]

Veel herhaling.
Zo simpel is het
Ehhh, prima maar doe jij nou niet juist aannames?

Ik weet niet hoe objectief je het wil hebben, er staan in de diverse topics toch echt behalve de theorie met grafieken ook de praktijk getallen.

Nou vooruit dan: met mijn Sessy doe ik 83,3% RTE op dit moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Denk dat er al genoeg RTE waardes genoemd zijn met bron. Vaak leverancier en de eerste gebruikers gegevens. Sessy topic en Frank Slim handelen zie ik praktijk waardes terug komen.

Heel ff wat anders. Waarom zie ik in het topic en niet alleen hier mensen zo actief rondom een backup stroom voorziening? Ik woon al heel lang op deze plek en heb werkelijk waar 1x stroomuitval van een paar uur gehad. Als je een diepvries en koelkast dicht laat zitten gaat dat prima hoor. Daarnaast gaat het mis dan ben je er hoogst waarschijnlijk ook nog voor verzekerd. Inboedelverzekering. Risico is hier dus nagenoeg 0. Hebben jullie hier maandelijks last van?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

itavero schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:32:
Even door dit topic zitten spitten nadat ik deze thuisbatterij voorbij zag komen.

Begrijp ik het nu goed dat er:
  • geen lokale API beschikbaar is op het apparaat, waarvan de documentatie beschikbaar is?
  • het apparaat fungeert als een ModBus server (vroeger ook wel bekend als "slave") op de RS485 bus, maar er nergens een beschrijving van de Modbus registers beschikbaar is?
Dat zou dus betekenen dat ik deze batterij niet kan integreren in mijn huidige "EMS", en daarnaast ook volledig afhankelijk ben van een of andere cloud/app van een onbekende partij?

@Duramotion, kan jullie leverancier geen documentatie delen van de API die via WiFi wordt gebruikt, en/of van de ModBus registers die via RS485 beschikbaar zijn?
Zonder deze informatie denk ik toch dat er hier andere batterijen komen te staan.
Goedemorgen,

Hierbij de communicatie mogelijkheden die mogelijk zijn via API.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HNg_k-1KbL3oC7vq_zRMt30Bxs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EZxdfcpvABLWzUUGKoVY3OZ6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AV3F6LnpiXUeqE0TAxaCbifXGCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fAfzuDEW3wV5xyLLyV294ytR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
Duramotion schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:33:
[...]

Goedemorgen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit document al te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

r.reus schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:58:
[...]

Is dit document al te delen?
Deze gaan we ook online zetten om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Duramotion schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:10:
[...]

Deze gaan we ook online zetten om te downloaden.
@Duramotion Bij voorkeur dan ook in het Nederlands?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:51

Bravo

Second Best

Duramotion schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:33:
[...]

Goedemorgen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik neem aan dat in plaats van 'Public' de juiste vertaling 'Publish' moet zijn? (Publiceren in plaats van openbaar, redelijk verschil).
Ik ben benieuwd wat er in te stellen is aan de MQTT server, of dat dit een voogeprogrammeerde server in china buiten mijn huis is.
[...]

Veel herhaling.
Zo simpel is het
Enige tijd terug in het HomeWizard topic heb ik deze link gepost met efficienties van verschillende grote omvormers, waarbij ook de verschillen duidelijk worden tussen de verschillende omzettingen (PV/AC/Batterij).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbbZsfY01bkJIEqjfpfmfRFJgJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/benZpDE6ErfHsF6CzxhLrrVD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Bravo op 09-12-2024 10:32 ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Oh maar MQTT kun je een boel mee doen met Home Assistant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Peterhardenberg

Volkomen terechte vraag van je,
Je hebt al div antwoorden gehad, wat die RTE van 80% vandaan komt.
Dus nu nog maar een Bron.
Hier draaien een aantal accu's met 2kW omvormers voor de accu's is een Eton Kwh meter geplaatst die import en export kan meten. Deze meter hangt er een half jaar accu's draaien NOM

geladen 925 kWh
ontladen 737 kWh
RTE 737/925 = 79,67%

Hier nog een grafiek van laad verliezen van een accu leverancier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rs36n_8dQk0elFVhO1Z3IkDGIc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/O7bXS0iTNT8SFl9ADqaMSdb3.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:38
gielvd schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:08:
[...]
Vanaf 17 april is het in belgie inderdaad toegestaan, maar dan moet het apparaat wel goed gekeurd zijn voor de belgische markt (Synergrid). Je weet volgens mij niet of dat voor deze accu gaat gebeuren. Dus mogelijk na april ook nog illegaal?
Mail van Duravolt gehad dat ze met Synergrid bezig zijn voor de goedkeuring in België 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:52
Ik zie net op Duravolt.nl dat er een inloopavond komt: (inschrijven verplicht)
Mijn bestelling bij Duravolt staat gepland vanaf 16-12 dus ik sla over, maar ik vind het goed dat dit soort momenten georganiseerd wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RH0gkqPXvr8Qig9gvpERx03uinI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ondCjunBjRFHOINMcO46WEcO.jpg?f=fotoalbum_large

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Goedmiddag allemaal,

we hebben BREAKING NEWS!

1) P1
3) Wifi/Bluetooth

groet
Roy Franssen[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@Duramotion
Hoe was het bij de kapper, maar veel belangrijker, heb je het filmpje en wat kan je zeggen over laatste vernieuwingen, beschikbaarheid nl documentatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevin20
stil schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:14:
[...]

@Duramotion
Hoe was het bij de kapper, maar veel belangrijker, heb je het filmpje en wat kan je zeggen over laatste vernieuwingen, beschikbaarheid nl documentatie etc.
Puur uit interesse, je bent erg gefocust op Nederlandse documentatie in veel reacties die je plaatst, is daar een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
jevin20 schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:46:
[...]

Puur uit interesse, je bent erg gefocust op Nederlandse documentatie in veel reacties die je plaatst, is daar een reden voor?
@jevin20
je verward mij met iemand anders. Leest nog maar eens goed terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevin20
stil schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:48:
[...]

@jevin20
je verward mij met iemand anders. Leest nog maar eens goed terug.
Vanochtend schreef je het ook al om 9u, maar maakt niet uit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
jevin20 schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:40:
[...]

Vanochtend schreef je het ook al om 9u, maar maakt niet uit hoor :)
@kevin als je het hele topic zou doorlezen zou je wat genuanceerder en minder lollig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevin20
stil schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:49:
[...]

@kevin als je het hele topic zou doorlezen zou je wat genuanceerder en minder lollig zijn
Geen flauw idee waar je op doelt, en waarom ik lollig zou zijn, en ten slotte ben ik ook Kevin niet. Maar laten we hier maar over op houden, dit heeft geen toegevoegde waarde. Ik vroeg je een oprechte vraag, als je niet wilt antwoorden, doe dat dan ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

stil schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:14:
[...]

@Duramotion
Deze word vandaag online gezet, gedeeld met jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

jevin20 schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:46:
[...]

Nederlandse documentatie is al beschikbaar en te downloaden via de site bij het product.

Downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
@Duramotion Kan ik met de Duravolt Kilo (volgens mij de Marstek Jupiter) hetzelfde als met de Duravolt Plugin-batterij, afgezien dat ik hier ook nog direct zonnepanelen aan zou kunnen sluiten?

aka pluim003

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

DikkieDick schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:16:
@Duramotion Kan ik met de Duravolt Kilo (volgens mij de Marstek Jupiter) hetzelfde als met de Duravolt Plugin-batterij, afgezien dat ik hier ook nog direct zonnepanelen aan zou kunnen sluiten?
Goedemiddag,

Het verschil met de Kilo is, deze kan alleen opgeladen worden met de PV input, deze kan niet opgeladen worden d.m.v AC kant 230V.

Daarnaast heeft de Kilo ook geen EMS, hij is beperkter met het inzetten en aansturen hierdoor.
Pagina: 1 ... 9 ... 259 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.