Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Duramotion schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:20:
[...]

Goedemiddag,

Het verschil met de Kilo is, deze kan alleen opgeladen worden met de PV input, deze kan niet opgeladen worden d.m.v AC kant 230V.

Daarnaast heeft de Kilo ook geen EMS, hij is beperkter met het inzetten en aansturen hierdoor.
Aha. Thanx. Dan is dit niet handig tenzij ik wat panelen op mijn schuurtje zou leggen. Maar heb ze al op het dak van de woning.

aka pluim003

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Kunnen we stoppen met op de man spelen en please gewoon weer ontopic aan de gang gaan. Laten we ons ook als klant op stellen net als we verwachten van een bedrijf dat ze zich ook als bedrijf opstellen. Ik vraag aan de eigenaar van de Jumbo ook niet hoe zn kapper was net zoals de eigenaar mij niet mee gaat delen dat hij naar de kapper gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 09-12-2024 14:22 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 22:24
jevin20 schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:46:
[...]

Puur uit interesse, je bent erg gefocust op Nederlandse documentatie in veel reacties die je plaatst, is daar een reden voor?
Dit heb ik al vele malen aangehaald in dit topic. Een leverancier is Verplicht een Nederlandse handleiding beschikbaar te hebben Deze hoeft niet bij de accu geleverd te worden wel dient er dan een link te worden verstrekt waar je de handleiding kunt downloaden.
En van een betrouwbare leverancier mag je verwachten dat deze zich aan de wet houd, dat is misschien wel belangrijker dan in welke taal de handleiding beschikbaar is.
Tevens heeft Duramotion diverse keren bevestigd deze handleiding in het Nederlands beschikbaar te stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Peterhardenberg op 09-12-2024 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duramotion
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09-09 16:37

Duramotion

Bedrijfsaccount Duramotion
Peterhardenberg schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:42:
[...]

Dit heb ik al vele malen aangehaald in dit topic. Een leverancier is Verplicht een Nederlandse handleiding beschikbaar te hebben Deze hoeft niet bij de accu geleverd te worden wel dient er dan een link te worden verstrekt waar je de handleiding kunt downloaden.
En van een betrouwbare leverancier mag je verwachten dat deze zich aan de wet houd, dat is misschien wel belangrijker dan in welke taal de handleiding beschikbaar is.
Tevens heeft Duramotion diverse keren bevestigd deze handleiding in het Nederlands beschikbaar te stellen.
Beste Peter,

Deze is te downloaden via de website onder Downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Duramotion schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:52:
[...]

Beste Peter,

Deze is te downloaden via de website onder Downloads.
Bedankt voor je antwoord,
Heb je misschien een linkje? ik kan de downloads niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Natuurlijk Peter,

Hierbij de link

https://duravolt.nl/wp-co...avolt-plug-in-battery.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Let wel, vanaf pagina 25 word de handleiding in het Nederlands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 19:32
Het was me al eerder opgevallen maar op Bladzijde 37, laatste zin op de pagina: Schakelknop voor werkmodus. Klik erop om het apparaat te schakelen tussen verschillende maaltijden. Ook de Engelstalige zin klopt mogelijk niet. Er wordt dan gesproken over grinding times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Stukje uit de Duravolt handleiding.

Kan iemand iets uitleggen over onderstaande quote van pagina 34 van de handleiding.
Het gaat over de DC ingang van de Duravolt batterij. Maar zit daar wel een DC ingang op??

quote" * Opmerking:
In de daadwerkelijke installatieomgeving mag de nullastspanning van de fotovoltaïsche module niet
hoger zijn dan de maximale spanning die de DC-ingangszijde van de PLUG-IN BATTERY kan weerstaan.
Als de DC-ingangsspanning van de PLUG-IN BATTERY deze spanning overschrijdt, kan de PLUG-IN
BATTERY beschadigd raken.
De DC-klemmen van de PLUG-IN BATTERY zijn bedrukt met "+" en "-". Dit merkteken geeft niet de
positieve of negatieve stroom aan, maar alleen het type aansluiting. Onder hen geeft "+" het mannelijke
uiteinde aan, en "-" geeft het vrouwelijke uiteinde aan. " einde Quote

fotovoltaïsche module: is dat niet een mooi woord voor een zonnepaneel?

Dan zou je die dus direct kunnen aansluiten op de Duravolt Accu _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Peterhardenberg op 09-12-2024 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
jevin20 schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:46:
[...]

Puur uit interesse, je bent erg gefocust op Nederlandse documentatie in veel reacties die je plaatst, is daar een reden voor?
We wonen in Nederland ;)

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 15:32
Zoals ik al eerder heb geschreven vind ik het nogal flauw. Nu zijn er partijen die deze technologie uit het buitenland halen, hier werk in stoppen, er tijd voor maken om hier op Tweakers een niche groep gebruikers te voorzien van alle antwoorden, gaan er een paar lopen klagen over Nederlandse handleidingen.
Als ik dan zo’n partij was dan gooide ik de boel door Google Translate of ChatGPT en dan liet ik t daarbij.
We halen massaal meuk van AliExpress en vergelijkbare sites omdat het goedkoper is dan van een gerenommeerd Nederlands merk, en dan klaag je toch ook niet dat de handleiding in het Engels is?
Bovendien vind ik het absoluut geen toegevoegde waarde hebben aan dit topic om elke keer dat er documentatie besproken wordt, er maar weer een bericht achteraan te doen of t ook in het Nederlands beschikbaar is.
Alsof niet veel meer dan 50% van je leven als Tweaker in het Engels is…
Kortom, nogmaals: flauw.

Als ik als bedrijf hier m’n best aan t doen was, zou ik hier dus niet meer op ingaan.
Just my 2c.

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Friesland...

Is die handleiding ook in het Frysk? :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jevin20 schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:39:
Zoals ik al eerder heb geschreven vind ik het nogal flauw. Nu zijn er partijen die deze technologie uit het buitenland halen, hier werk in stoppen, er tijd voor maken om hier op Tweakers een niche groep gebruikers te voorzien van alle antwoorden, gaan er een paar lopen klagen over Nederlandse handleidingen.
Als ik dan zo’n partij was dan gooide ik de boel door Google Translate of ChatGPT en dan liet ik t daarbij.
We halen massaal meuk van AliExpress en vergelijkbare sites omdat het goedkoper is dan van een gerenommeerd Nederlands merk, en dan klaag je toch ook niet dat de handleiding in het Engels is?
Bovendien vind ik het absoluut geen toegevoegde waarde hebben aan dit topic om elke keer dat er documentatie besproken wordt, er maar weer een bericht achteraan te doen of t ook in het Nederlands beschikbaar is.

Als ik als bedrijf hier m’n best aan t doen was, zou ik hier dus niet meer op ingaan.
Just my 2c.
Idd lijken sommige meer aan het trollen te zijn.
Beetje zonde van zo'n topic.
Een groot deel van de posts zijn niet echt nuttig voor het topic.

Ik hoop dat er snel wat van die dingen in het wild staan dan gaat het hier mischien weer ergens over.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:38
jevin20 schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:39:

Just my 2c.
Wat zit je nu te miepen?. tijd teveel?
Is gewoon makkelijk.
Duidelijk is al dat de vertaling zoals jij zegt door google translate of iets dergelijks is gehaald

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 10:34
Voor wat het waard is, ik heb de fabrikant gevraagd of het toegestaan is om de unit op de zij of achterkant te leggen.

Dit werd afgeraden omdat de zijkant niet recht is.

Daar haal ik uit dat het dus wel mag.
Achterkant werd in het antwoord niet over gesproken

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:32
Maar wat is nu de functionaliteit van de backup contactdoos? Onderdeel A in paragraaf 2.4; staat die uitgang permanent aan of alleen wanneer de netspanning wegvalt?

Tweede vraag. Kan ik deze uitgang ook als ingang gebruiken en er bijvoorbeeld een microinverter op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itavero
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 17:40
Duramotion schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:33:
[...]

Hierbij de communicatie mogelijkheden die mogelijk zijn via API.
Bedankt voor de informatie. Ik hoor graag wanneer deze geüpload is.

Heb je ook een soortgelijk document m.b.t. de ModBus registers die via RS485 zijn te lezen/schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Sonero schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:20:
[...]

Maar wat is nu de functionaliteit van de backup contactdoos? Onderdeel A in paragraaf 2.4; staat die uitgang permanent aan of alleen wanneer de netspanning wegvalt?

Tweede vraag. Kan ik deze uitgang ook als ingang gebruiken en er bijvoorbeeld een microinverter op aansluiten?
Goedemorgen,

deze uitgang staat permanent aan, het is niet mogelijk om via deze kant de batterij op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

itavero schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:42:
[...]

Bedankt voor de informatie. Ik hoor graag wanneer deze geüpload is.

Heb je ook een soortgelijk document m.b.t. de ModBus registers die via RS485 zijn te lezen/schrijven?
Goedemorgen,

Deze zal ook toegevoegd worden wanneer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Sonero schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:20:
[...]
Het kan zijn dat de Duravolt andere firmware draait of in een andere modus staat i.v.m. NL reguleringen maar op de Marstek site FAQ staat dit.

Which charging methods does Venus Energycube support?
On the one hand, the Venus Energycube can be charged via an AC cable with a maximum charging power of 2500 W via the grid. On the other hand, it can also be charged via solar modules by connecting it to the micro inverter via the backup port. The maximum charging power here is also 2500 W.

[ Voor 17% gewijzigd door superduper1969 op 10-12-2024 10:47 ]

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:02
stil schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:48:
[...]

Wat zit je nu te miepen?. tijd teveel?
Is gewoon makkelijk.
Duidelijk is al dat de vertaling zoals jij zegt door google translate of iets dergelijks is gehaald
Doe'es normaal. Die persoonlijke aanval is nergens voor nodig.

En ik ben hierin toch echt team Jevin: ik heb 99 andere dingen waar ik liever zie dat de fabrikant / leverancier / doorverkoper tijd in steekt dan in het (netjes) vertalen van een handleiding van engels naar nederlands.

We mogen toch tegenwoordig wel van techies (voorlopig de doelgroep van dit soort producten) verwachten dat ze zich kunnen redden in het engels, en als dit niet het geval is, in ieder geval weten hoe ze met de camerafunctie van google translate werken.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:14
Mag deze batterij buiten gemonteerd worden? Bijvoorbeeld de carport of kies ik toch beter de berging binnenshuis. De lifepo4 batterijen zijn dan wel veiliger, maar maak mij toch zorgen ivm brandgevaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Avenger 2.0 op 10-12-2024 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Avenger 2.0 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:36:
Mag deze batterij buiten gemonteerd worden? Bijvoorbeeld de carport of kies ik toch beter de berging binnenshuis. De lifepo4 batterijen zijn dan wel veiliger, maar maak mij toch zorgen ivm brandgevaar.
De Batterij mag buiten geplaatst worden zolang hij niet in de volle zon hangt kan er niks gebeuren.

Daarnaast mag hij natuurlijk ook binnen staan, d.m.v. de samenstelling Lifepo4 zal er geen brand opstaan in de batterij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Goedemorgen allemaal,

Hierbij de mogelijke communicatie via Modbus.

Deze zal ook worden toegevoegd aan de Website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DGInbnQH4c5M8nGpVWo8q5uwME=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MaFq14EC3oFOYr2CfHRHTN2O.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEoPfYlD6G2oYjJVbm0Wr63evSo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QIr4jlPUd0obSfKCN09YSZMz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kb0FRU6c9qGCrdShN604-Lp1Cc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pUWJqe6qZf0ptC24diXk0qVx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NV0AWYQe3gO6y0--YM7pJHWKRw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Y4dZXnv8QRUlr2jkQMf24dyB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8LJMWDenb1JT9-HdAuTevFHe7A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WHAbuKtdEFeZPFyklmU0BJ3d.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
onlinaius schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:43:
[...]

Doe'es normaal. Die persoonlijke aanval is nergens voor nodig.

En ik ben hierin toch echt team Jevin: ik heb 99 andere dingen waar ik liever zie dat de fabrikant / leverancier / doorverkoper tijd in steekt dan in het (netjes) vertalen van een handleiding van engels naar nederlands.

We mogen toch tegenwoordig wel van techies (voorlopig de doelgroep van dit soort producten) verwachten dat ze zich kunnen redden in het engels, en als dit niet het geval is, in ieder geval weten hoe ze met de camerafunctie van google translate werken.
Who's attacking who?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:32
Duramotion schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:43:
[...]

Goedemorgen,

deze uitgang staat permanent aan, het is niet mogelijk om via deze kant de batterij op te laden.
Dank voor de snelle reactie. En de Verklaring van Confimiteit (Declaration of Conformity), is die al beschikbaar?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Goedemiddag,

Hierbij de video betreft de Smart meter reader

YouTube: Duravolt Slimme meter uitgelezen

[ Voor 57% gewijzigd door Duramotion op 10-12-2024 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:36:
Als het je wat rust geeft..... brandmelder erbij plaatsen. Wat ik vaak lees is dat brandgevaar net zo groot / of klein is als bij de omvormer van zonnepanelen. Daarnaast zou je evt een juiste brandblusser in de buurt kunnen hangen. Niet plaatsen in vluchtwegen.

Een nieuw concept de thuisbatterij. Je zal er ff met zn alle vertrouwen in moeten krijgen net als met zonnepanelen in hun early days.

Daarnaast spul mag niet zomaar op de Nederlandse markt verkocht worden. Goedkeuring nodig.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:32
Video is verwijderd door de uploader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

fplin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:42:
[...]

Als het goed is doet hij het nu weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01
ff knippen plakken met de videocode:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fplin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:42:
[...]

De kapper was nog niet klaar volgens mij.. :+

Maar zonder gekheid ik heb hem al gezien en vind dat soort enthousiaste dingen wel leuk.
Jammer dat we de accu niet zagen in de video.

Nog een paar nachtjes slapen.. oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Ronald.42 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:47:
[...]

De kapper was nog niet klaar volgens mij.. :+

Maar zonder gekheid ik heb hem al gezien en vind dat soort enthousiaste dingen wel leuk.
Jammer dat we de accu niet zagen in de video.

Nog een paar nachtjes slapen.. oOo
We gaan weer een filmpje plaatsen wanneer ze daadwerkelijk bij ons binnen zijn..

Ik zal doorgeven dat hij nog een keer terug moet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

stil schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:14:
[...]

@Duramotion
Hoe was het bij de kapper, maar veel belangrijker, heb je het filmpje en wat kan je zeggen over laatste vernieuwingen, beschikbaarheid nl documentatie etc.
Hierbij de link naar het filmpje!

Kan het ermee door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 19:46
@Duramotion : de voeding voor de P1 meter is effectief nodig? Hij kan niet voldoende voeding krijgen via de P1 poort van de slimme meter (of in mijn geval van mijn actieve splitter die er al staat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
@Duramotion waarom moet de infrarood sensor ertussen?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duramotion schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:43:
[...]

De Batterij mag buiten geplaatst worden zolang hij niet in de volle zon hangt kan er niks gebeuren.

Daarnaast mag hij natuurlijk ook binnen staan, d.m.v. de samenstelling Lifepo4 zal er geen brand opstaan in de batterij.
Er kan wel brand in een LFP accu ontstaan, de kans is echter wel veel kleiner dan in bijv. een NMC accu.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wat mij betreft ben jij hier diegene die goede antwoorden negeert en door blijft vragen over o.a. laadverliezen en andere zaken terwijl je meerdere goede antwoorden hebt gekregen. Attacken zie ik niet, doorzeuren wel en daar ben je toch echt zelf schuldig aan.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Taro schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:23:
[...]

Wat mij betreft ben jij hier diegene die goede antwoorden negeert en door blijft vragen over o.a. laadverliezen en andere zaken terwijl je goede antwoorden hebt gekregen. Attacken zie ik niet, doorzeuren wel en daar ben je toch echt zelf schuldig aan.
Jij mag vinden wat je wil. Ik ben gewoon kritisch op aannames.
En je valt mu nu ook gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:29:
[...]

Jij mag vinden wat je wil.
Correct, dat geldt voor iedereen.
Ik ben gewoon kritisch op aannames.
Dat is heel goed, echter kreeg je testrapporten van verschillende fabrikanten van omvormers voorgeschoteld, waaronder wereldwijd marktleider Victron en nog vind je dat geen bewijs.
En je valt mu nu ook gewoon aan.
Nee, ik ben kritisch en geef feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Taro schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:30:
[...]

Correct, dat geldt voor iedereen.

[...]

Dat is heel goed, echter kreeg je testrapporten van verschillende fabrikanten van omvormers voorgeschoteld, waaronder wereldwijd marktleider Victron en nog vind je dat geen bewijs.

[...]

Nee, ik ben kritisch.
Ik heb niet gezegd dat ik dat geen bewijs vind?
Objectief is ook een wenselijke kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:43:
[...]

Ik heb niet gezegd dat ik dat geen bewijs vind?
Nee, maar ook niet dat je het wel als bewijs ziet en daarna reageer je als volgt:
stil schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:57:
[...]

Ik lees dit topic en andere van voor naar achteren vandaar juist mijn punt.
Veel herhaling.
Aannames. Maar zelden referenties naar daadwerkelijke ‘objectieve’ metingen.
Prima. Maar vermeld dat je een aanname doet dat…. Anders gaan ‘dingen’ een eigen leven lijden.
Zo simpel is het
Daardoor lijk je alle berichten daarboven weer in de aanname hoek te drukken, in plaats van ze als bewijs van laadverliezen te zien.
Objectief is ook een wenselijke kwaliteit.
Correcte uitspraak, echter valt dit niet onder de noemer objectief, het juiste woord zal ik niet noemen want dan zie je dat als aanval.

Afijn, je hebt van meerdere mensen feedback op je houding ontvangen, doe ermee wat je wil, maar als je vraagt: Who's attacking who? Dan moet je een eerlijk antwoord wel kunnen accepteren, anders moet je de vraag niet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Taro schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:52:
[...]

Nee, maar ook niet dat je het wel als bewijs ziet en daarna reageer je als volgt:

[...]

Daardoor lijk je alle berichten daarboven weer in de aanname hoek te drukken, in plaats van ze als bewijs van laadverliezen te zien.

[...]

Correcte uitspraak, echter valt dit niet onder de noemer objectief, het juiste woord zal ik niet noemen want dan zie je dat als aanval.

Afijn, je hebt van meerdere mensen feedback op je houding ontvangen, doe ermee wat je wil, maar als je vraagt: Who's attacking who? Dan moet je een eerlijk antwoord wel kunnen accepteren, anders moet je de vraag niet stellen.
Mijn punt was dat ook op veel momenten dingen gesteld werden zonder referentie en wat voor de een accu waardes zijn zijn deze niet automatisch voor een andere.
Maar ik ben de discussie met jou wel beu. Ga gerust verder als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:59:
[...]

Mijn punt was dat ook op veel momenten dingen gesteld werden zonder referentie en wat voor de een accu waardes zijn zijn deze niet automatisch voor een andere.
Veel mensen hier lezen al jarenlang mee in de thuisaccu topics waar laadverliezen dagelijks langskomen, of hebben een EV waar ook laadverliezen optreden. Als mensen dit vanuit kennis en eigen ervaring delen dan mag je kritisch zijn, maar je hebt best wel veel goede reacties op je vraag ontvangen. Het zou je sieren als je die dan ook accepteert en voor waarheid aanneemt, helemaal als er testrapporten tussen zitten van bijv. Victron.

Daarnaast betreft het een natuurwet, het is niet zo dat er omvormers zijn zonder laadverliezen. De percentages kunnen uiteraard afwijken, maar HomeWizard noemt zelf 70-90% op hun website: https://www.homewizard.com/nl/plug-in-battery/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrjLQjSFA3z_G0PvibeZ-_59Ai4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/GCJ06rdCuOb1gO0GNvCItYzT.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:59:
[...]

Maar ik ben de discussie met jou wel beu. Ga gerust verder als je wil.
Ben jij eigenlijk überhaupt van plan om te investeren in een eigen thuisbatterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Taro schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:06:
[...]

Veel mensen hier lezen al jarenlang mee in de thuisaccu topics waar laadverliezen dagelijks langskomen, of hebben een EV waar ook laadverliezen optreden. Als mensen dit vanuit kennis en eigen ervaring delen dan mag je kritisch zijn, maar je hebt best wel veel goede reacties op je vraag ontvangen. Het zou je sieren als je die dan ook accepteert en voor waarheid aanneemt, helemaal als er testrapporten tussen zitten van bijv. Victron.

Daarnaast betreft het een natuurwet, het is niet zo dat er omvormers zijn zonder laadverliezen. De percentages kunnen uiteraard afwijken, maar HomeWizard noemt zelf 70-90% op hun website: https://www.homewizard.com/nl/plug-in-battery/
[Afbeelding]
Toen ik op school zat heb ik geleerd dat het verschil tussen 70 of 90% erg veel kan zijn. Zeker als je van daaruit gaat rekenen om tvt te bereken etc.

Je legt me weer een heleboel dingen in de mond….,
Ik heb nooit gezegd dat er omvormers zonder omzetverliezen zijn?

Objectiviteit …..
En als hier bijdragen werden geleverd met bronnen of meergegeven heb ik die vaak met + gewaardeerd.

Maar goed jouw ego is gekrenkt en je wil een discussie winnen.
Tsja. Ik vind het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Ronald.42 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:22:
[...]

Ben jij eigenlijk überhaupt van plan om te investeren in een eigen thuisbatterij?
I.t.t velen hier allang gedaan.
Maar is dat een voorwaarde of mag je, wat ik terecht vind, hier gewoon kennis ophalen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:25:
[...]

Toen ik op school zat heb ik geleerd dat het verschil tussen 70 of 90% erg veel kan zijn. Zeker als je van daaruit gaat rekenen om tvt te bereken etc.
Klopt, het exacte percentage is afhankelijk van het vermogen en de temperatuur. Daarom zie je bijv. in de Victron testrapporten ook laadcurves ipv een enkele waarde of bandbreedte. Heb je die testrapporten wel geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Taro schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:28:
[...]

Klopt, het exacte percentage is afhankelijk van het vermogen en de temperatuur. Daarom zie je bijv. in de Victron testrapporten ook laadcurves ipv een enkele waarde of bandbreedte. Heb je die testrapporten wel geopend?
Ja, maar niet alle berekeningen hier gingen over de victron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:27:
[...]

I.t.t velen hier allang gedaan.
Maar is dat een voorwaarde of mag je, wat ik terecht vind, hier gewoon kennis ophalen etc?
Nee dat is geen voorwaarde, ik vroeg het me gewoon af.
Wat zijn de verliezen in je eigen opstelling?

Voor de rest prima dat je kritische vragen stelt alleen zou je het soms wat anders kunnen formuleren.
Het klinkt nu vaak wat negatief je kunt ook vragen stellen op een wijze dat de tegenpartij dezelfde boodschap ontvangt.

Maar dat is ook maar slechts mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Ronald.42 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:32:
[...]

Nee dat is geen voorwaarde, ik vroeg het me gewoon af.
Wat zijn de verliezen in je eigen opstelling?

Voor de rest prima dat je kritische vragen stelt alleen zou je het soms wat anders kunnen formuleren.
Het klinkt nu vaak wat negatief je kunt ook vragen stellen op een wijze dat de tegenpartij dezelfde boodschap ontvangt.

Maar dat is ook maar slechts mijn mening.
Dank voor de tip. Vind dat ook wel eens bij anderen van toepassing.

Ik heb nog niks kunnen meten i.v.m. je kan wel wat bestellen maar de levertijd wil nog wel eens opschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:40:
[...]

Ik heb nog niks kunnen meten i.v.m. je kan wel wat bestellen maar de levertijd wil nog wel eens opschuiven.
Ja dat heb je soms als beide partijen er wat ongenuanceerd in gaan botst of irriteert het wel eens.
Blijft soms wat lastig zonder elkaar te kunnen zien.

Wat heb je staan voor accu?
En waar wil je mee meten?

Hier komt needles to say binnenkort de duravolt en ik heb in de meterkast al een extra groep met homewizard meter voorzien.
Dan heb ik in ieder geval een meting naast wat duravolt doet.

Op dagen als vandaag gaat trouwens alle opwek rechtstreeks de wp in dus dan staat die batterij niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Denk dat de lezer amper verbruikt, dikke kans dat je hem bv met de usb poort in je modem ook al kan voeden. Scheelt weer een wcd bezet in de meterkast.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:49
stil schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:40:
[...]

Maar nu ben ik wel heel nieuwsgierig.

Je hebt naar ik begrijp nog geen eigen ervaringscijfers, wat heb jij in jouw berekeningen mbt de tvt voor rte getal aangenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Horla schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:05:
@Duramotion : de voeding voor de P1 meter is effectief nodig? Hij kan niet voldoende voeding krijgen via de P1 poort van de slimme meter (of in mijn geval van mijn actieve splitter die er al staat)?
Goedemorgen,

Is niet uitgeprobeerd of dit ook zonder de voeding mogelijk is.

Gaan we testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

MichielFRL schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:31:
@Duramotion waarom moet de infrarood sensor ertussen?
Deze is bedoelt wanneer men geen P1 poort heeft, dan kan de optische ring/magneet gebruikt worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Horla schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:05:
Goedemorgen,

Hierbij kan ik jullie bevestigen dat de P1 dongel geen voeding nodig heeft.

We hebben dit zojuist getest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dO7rC67DFsUDy3hb3NZrKRD4N-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EpHB5ukcUVwHdBx1wlnOc50O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yA4suS0sqL4JHh23tUKfqxN7oYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bIl6G8PgKQ0PbYSKykS8LoE6.jpg?f=fotoalbum_large

goedemorgen, Hierbij de foto's van de P1 Dongel zonder voeding.

Voor een betere verbinden met de batterij is het wel raadzaam om de antenne ook te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 15:20
Duramotion schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:54:
Goedemorgen allemaal,

Hierbij de mogelijke communicatie via Modbus.

Deze zal ook worden toegevoegd aan de Website.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@Duramotion Dank voor deze info. Maar als dit alles is dan betreft het alleen uitlezen van enkele registers over status van het apparaat. Dat biedt wel erg weinig mogelijkheden voor aansturing middels eigen domotica.

Ik mis nu de opties om het apparaat uit te lezen v.w.b.
  • huidige lading van de accu,
  • het opgenomen vermogen tijdens laden en de power tijdens ontladen
  • Sturing op mogelijkheid om de accu te laden/ontladen
  • Sturing op drempel en grens voor het laden/ontladen boven een bepaald vermogen (vanwege slechte efficiëncy of andere reden zoals laden van EV)
Graag daar uitsluitsel over of genoemde opties op moment van uitlevering al beschikbaar zijn of in de nabije toekomst te verwachten zijn.

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Hieke schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:23:
[...]

@Duramotion Dank voor deze info. Maar als dit alles is dan betreft het alleen uitlezen van enkele registers over status van het apparaat. Dat biedt wel erg weinig mogelijkheden voor aansturing middels eigen domotica.

Ik mis nu de opties om het apparaat uit te lezen v.w.b.
  • Sturing op mogelijkheid om de accu te laden/ontladen
  • Sturing op drempel en grens voor het laden/ontladen boven een bepaald vermogen (vanwege slechte efficiëncy of andere reden zoals laden van EV)
Graag daar uitsluitsel over of genoemde opties op moment van uitlevering al beschikbaar zijn of in de nabije toekomst te verwachten zijn.
Het gaat hierin toch alleen even over dat de P1 dongel geen voeding nodig heeft?

Dit staat los van de accu??

wat is precies de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
Duramotion schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:37:
[...]

Het gaat hierin toch alleen even over dat de P1 dongel geen voeding nodig heeft?

Dit staat los van de accu??

wat is precies de vraag?
Ik refereer aan en stel een vraag over een eerder bericht van U op 10 december om 11:54 uur over het uitlezen van Modbus-aansluiting op de thuisaccu.

Zijn er ook opties om het apparaat uit te lezen v.w.b.
En aan te sturen op
  • mogelijkheid om de accu te laden/ontladen
  • instellen drempel en grens voor het laden/ontladen boven een bepaald vermogen (vanwege slechte efficiëncy of andere reden zoals laden van EV)

[ Voor 34% gewijzigd door Hieke op 11-12-2024 12:06 . Reden: Tijdsvermelding aangepast van 11:43 naar 11:54 uur en herformuleren vraag ]

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-59
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-09 22:38
Duramotion schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:01:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

goedemorgen, Hierbij de foto's van de P1 Dongel zonder voeding.

Voor een betere verbinden met de batterij is het wel raadzaam om de antenne ook te gebruiken.
@Duramotion Even een vraagje, maakt de antenne een rechtstreekse verbinding met de batterij of gaat deze via je Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Hieke schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:58:
[...]

Ik refereer aan en stel een vraag over een eerder bericht van U op 10 december om 11:54 uur over het uitlezen van Modbus-aansluiting op de thuisaccu.

En aan te sturen op
  • instellen drempel en grens voor het laden/ontladen boven een bepaald vermogen (vanwege slechte efficiëncy of andere reden zoals laden van EV)
Ik moet u heel eerlijk bekennen, als deze opties niet beschreven staan in de volgende afbeeldingen kan het waarschijnlijk nietAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kb0FRU6c9qGCrdShN604-Lp1Cc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pUWJqe6qZf0ptC24diXk0qVx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NV0AWYQe3gO6y0--YM7pJHWKRw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Y4dZXnv8QRUlr2jkQMf24dyB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8LJMWDenb1JT9-HdAuTevFHe7A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WHAbuKtdEFeZPFyklmU0BJ3d.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEoPfYlD6G2oYjJVbm0Wr63evSo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QIr4jlPUd0obSfKCN09YSZMz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DGInbnQH4c5M8nGpVWo8q5uwME=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MaFq14EC3oFOYr2CfHRHTN2O.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
Als dit uw volledige info is kan het kennelijk niet.. Dank voor reactie.

[ Voor 46% gewijzigd door Hieke op 11-12-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Peter-59 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:29:
[...]

@Duramotion Even een vraagje, maakt de antenne een rechtstreekse verbinding met de batterij of gaat deze via je Wifi.
Deze maakt rechtstreeks verbinding zonder wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 19:46
Duramotion schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:20:
[...]

Ow, dat is een belangrijke om te weten. Ik dacht dat ik de batterij overal kon zetten (waar ik wifi had). Nu moet ik hem echter in de buurt van de meterkast plaatsen. Geen onoverkomelijk probleem maar één van de mogelijke plaatsen valt dus af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Horla schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:29:
[...]

Ow, dat is een belangrijke om te weten. Ik dacht dat ik de batterij overal kon zetten (waar ik wifi had). Nu moet ik hem echter in de buurt van de meterkast plaatsen. Geen onoverkomelijk probleem maar één van de mogelijke plaatsen valt dus af :D
De Tool kan met 3 manieren communiceren.

1 Bluetooth/wifi
2 Optische magneet Infra rood
3 P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-59
  • Laatst online: 09-09 22:38
[...]

@Duramotion , wat is de maximale afstand tussen antenne en batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Peter-59 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:35:
[...]

@Duramotion , wat is de maximale afstand tussen antenne en batterij?
Dag Peter,

Als de batterij met Wifi zal communiceren kan dit ombeperkt.

Wanneer het gaat om Bluetooth zal dit max 4 a 5 meter zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itavero
Hieke schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:58:
[...]

En aan te sturen op
Ik heb bij Marstek Energy zelf ook even geprobeerd informatie aan te vragen. Kan mij haast niet voorstellen dat dit alle registers zijn. Mocht ik wat van ze horen dan zal ik dat hier uiteraard ook delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
@Duramotion

Zijn de drempelwaardes waarmee de batterij start met terugleveren en stopt met terugleveren in te stellen of hard geprogrammeerd?

Hoe wordt 'pendelgedrag' voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
  • Nu online
stil schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:36:
Hoe wordt 'pendelgedrag' voorkomen?
Is pendel gedrag dan relevant bij een Accu? Het is geen warmte pomp.

Als ik in mijn elektrische auto het gas terugneem of rem dan wordt de batterij geladen.
En een seconde later kan ik weer gas geven en dan wordt er ontladen, niets aan de hand toch?
Dat heeft niet te maken met het aantal cycli want dat word gemeten in volledige lading/ontlading.

Er zijn meerdere modi te programmeren in de app:

Klok schema: Jij bepaalt de tijden.

Handelen: Jij bepaalt de prijzen en die zijn per uur dus dan zit er in ieder geval een uur tussen.
Hopelijk zal de MQTT Api hier nog extra mogelijkheden gaan bieden, de ModBus/RS422 lijkt alleen maar gemaakt om te troubleshooten.

Nul op de Meter:
Wolkje/Nacht = Ontladen
Zonnetje = Laden
En dat natuurlijk met variabel wattage bij laden of ontladen.
Zal best een vertragingkje op zitten maar daar kan ik niet wakker van liggen, zal mijn slimme meter ook wel hebben.
Prima toch?

Voorlopig blijft Nul op de meter nog een maandje of 2 a 3 uit totdat er weer sprake is van een echt zonnetje, handelen is nu veel interessanter, zie de mail van Zonneplan vandaag!
Ik kan niet wachten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bq5QAhYQxMnK5xJdMqcLByZ70z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r51E2ofbSW3MGWhmB8CvDUl8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door superduper1969 op 11-12-2024 18:43 ]

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
Mocht ik wat van ze horen dan zal ik dat hier uiteraard ook delen.
Heel graag!
Hopelijk zal de MQTT Api hier nog extra mogelijkheden gaan bieden, de ModBus/RS422 lijkt alleen maar gemaakt om te troubleshooten.
@superduper1969 Welke bron is er voor de veronderstelling dat er Api komt?
Programmeren in de app suggereert afhankelijkheid van cloud en fabrikant.. Heb hier ervaring met een Omnik omvormer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper1969
  • Nu online
Dat is puur gebaseerd op het feit dat er een paar paginas terug wat screenshots van de MQTT info zijn geplaatst En dat er ergens anders staat dat MQTT via Wifi gaat. Mijn eigen aanname is dat dit dus over de verbinding met de batterij zelf gaat en dus niet naar App of Cloud. Dus lokaal aansturen zoals ik nu al doe met een aantal devices thuis. Aangezien er honderden devices zijn die via MQTT in home assistant zijn gesupport zal er vast wel iemand slimmer dan ik een mooie koppeling bouwen. Dit hoeft niet door de fabrikant te zijn of door home assistant maar via een enthousiaste hobby programmeur die het publiceert via HACS. De MQTT broker in HA zal vast wel op een manier verbinding kunnen maken en de data publiceren want zo werkt MQTT nu eenmaal. Helaas is er behalve de screenshots nog geen publicatie maar bij Duravolt zullen ze vanavond vast druk zijn geweest met de inloopavond. Ik hoop dat de volledige MQTT doc snel gepubliceerd wordt op hun website. Dat het ontwikkelen van een goede koppeling nog tijden kan duren heb ik zelf ervaren bij Button+ wat natuurlijk een veel kleiner project is met veel minder resources en een kleinere markt.

• Hieke
Mij leek de lijst met registers ook niet compleet, daarom mijn vraag. Maar gezien gordkeuringsvoorwaarden of protectionisme van fabrikant zou het bewust zo gebouwd kunnen zijn. Geen idee. Ik ben nu aanvankelijk nog wat terughoudend omdat met geschetste mogelijkheden het apparaat niet genoeg voor mij biedt.
Beeld wat je schetst spreekt mij ook aan maar ik mis nu de ondersteuning.
Als de app niet meer ondersteund wordt door Android of IOS houdt men dom apparaat over. Buiten dat proggen via app niet des tweakers is.
En wat zou er gebeuren als je later gaat opschalen naar 2 apparaten? Is er dan afstemming tussen die twee? Zoals Sessy nu voor elkaar heeft? Dat zoek ik voor redelijke prijs.

• Stekkerbatterij
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-01 12:15

Stekkerbatterij

Bedrijfsaccount Stekkerbatterij
werving => spam

[ Voor 94% gewijzigd door Proton_ op 12-12-2024 14:43 ]

Mijn Antivirus bescherming is niet zo blij met jullie website. Dus die ga ik ook niet openen dan. Misschien gaat er iets onschuldigs mis maar ik gok dat meer mensen dit gaan krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ad9PjWH53PKQsL3mfsTP4e0oIHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Mwl0tdIfPH3cAw4y9CZpsBC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Proton_ op 12-12-2024 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:14
Norton 360 is brol. Zal wel een false positive zijn. Zie niet direct iets mis met de website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 16:31
Devke schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:40:
[...]

Mijn Antivirus bescherming is niet zo blij met jullie website. Dus die ga ik ook niet openen dan. Misschien gaat er iets onschuldigs mis maar ik gok dat meer mensen dit gaan krijgen.

[Afbeelding]
heb even gekeken op de site, maar het valt wel mee staat niet heel veel wat echt gevaarlijk is tussen.
wel veel scrips en veel gerommel met allerlei html achtige dingen die soms false positief kunnen geven waar een virus scanner op kan reageren. kon niks kwalijks zo snel ontdekken.

als ik dan kijk naar de B.V.'s en de opbouw van de bedrijven en de verschillende bedrijf namen en adressen die ik er allemaal zie, dan wens ik dat alleen te vermelden en niks over te zeggen.
dan trek ik een beerput open die ik liever niet doe. (en nu waarschijnlijk al te veel heb gedaan. lol.)

zo nu eerst de accu van mijn muis vervangen, die is nu wel leeg. >:)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• superduper1969
  • Nu online
Er staat gewoon geen https: Certificaat op, dat zal de eerste trigger zijn.

• Jgroothedde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01 16:05

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

ik ben de eigenaar van de website en het bedrijf. Er zit wel een erldig ssl certificaat op wat gek. Heb je het nu nog steeds? De website is gewoon officieel van ons bedrijf voor de verkoop van de batterij.
Jgroothedde schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:34:
ik ben de eigenaar van de website en het bedrijf. Er zit wel een erldig ssl certificaat op wat gek. Heb je het nu nog steeds? De website is gewoon officieel van ons bedrijf voor de verkoop van de batterij.
Yep nog steeds.

• Jgroothedde

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

Heel vreemd heb bij de hosting een security scan gedaan alles is in orde. Lijkt puur bij Norton te gebeuren.

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Jgroothedde schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:34:
10 minuten geleden kon ik niets bestellen, nu wel...
edit: heb geen norton!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elVJBYe2c2PUwCepvQVHF0cW8FQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k7dX9JC4oS2OCGnAKtrOo2Uy.png?f=fotoalbum_large

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

• Jgroothedde

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

yingli405 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:41:
[...]

10 minuten geleden kon ik niets bestellen, nu wel...
edit: heb geen norton!
[Afbeelding]
Zat een fout in de knop url inderdaad klopt. Heb ik nu aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jgroothedde

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

Heb de site al bij Norton ter controle aangemeld duurt 48 uur maximaal

• onlinaius
Duramotion schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:33:
[...]

De Tool kan met 3 manieren communiceren.

1 Bluetooth/wifi
2 Optische magneet Infra rood
3 P1
[...]

Duramotion schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:40:
[...]

Dag Peter,

Als de batterij met Wifi zal communiceren kan dit ombeperkt.

Wanneer het gaat om Bluetooth zal dit max 4 a 5 meter zijn
Ik begrijp deze combinatie niet helemaal / mis iets / er lopen volgens mij dingen door elkaar heen.

Je hebt het over 3 communicatiemethoden. Ik neem echter aan dat het over twee verschillende vormen van communicatie gaat, waarbij de bluetooth / wifi is voor communicatie van de slimme meter / tool naar de batterij, en dat die infrarood / P1 gaat om het uitlezen van de meter.

Verder geef je aan dat de slimme meter tool rechtstreeks verbinding maakt met de batterij (via een radioprotocol gok ik dan), terwijl je verderop aangeeft dat de communicatie via wifi / bluetooth verloopt.

Om het even iets gestructureerder weer te geven (als ik het goed begrijp).

Uitlezen van de slimme meter:
- Infrarood / ct klemmen / P1 (?)

Communicatie tussen slimme meter module en batterij:
- Wifi / Bluetooth / Rechtstreeks (met een bepaald protocol?)

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hieke
onlinaius schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:32:
[...]

[...]

[...]

Ik begrijp deze combinatie niet helemaal / mis iets / er lopen volgens mij dingen door elkaar heen.

Je hebt het over 3 communicatiemethoden. Ik neem echter aan dat het over twee verschillende vormen van communicatie gaat, waarbij de bluetooth / wifi is voor communicatie van de slimme meter / tool naar de batterij, en dat die infrarood / P1 gaat om het uitlezen van de meter.

Verder geef je aan dat de slimme meter tool rechtstreeks verbinding maakt met de batterij (via een radioprotocol gok ik dan), terwijl je verderop aangeeft dat de communicatie via wifi / bluetooth verloopt.

Om het even iets gestructureerder weer te geven (als ik het goed begrijp).

Uitlezen van de slimme meter:
- Infrarood / ct klemmen / P1 (?)

Communicatie tussen slimme meter module en batterij:
- Wifi / Bluetooth / Rechtstreeks (met een bepaald protocol?)
Er ontbreekt mijns inziens in je aanname ook nog communicatie naar de app op je smartphone of pc.

Zou er ook een website zijn waarop straks je device inzichtelijk is?

• onlinaius
Hieke schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:26:
[...]

Er ontbreekt mijns inziens in je aanname ook nog communicatie naar de app op je smartphone of pc.

Zou er ook een website zijn waarop straks je device inzichtelijk is?
Goed punt.

Er is dus:

- Uitlezen
- Communicatie van slimme meter naar accu
- Communicatie van accu naar internet / rechtstreeks naar smartphone

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• superduper1969
  • Nu online
ModBus RS-485 docs zijn nu gepubliceerd door Duravolt.
42000 tot 42020 lijken mij de waardes te bevatten voor local control.
- Control Aan/Uit
- Stop, Laden, Ontladen
- Laden tot aan specifiek percentage
- Wattage Laden
- Wattage Ontladen
Dus volgens mij alles wat er nodig is.

Ben benieuwd naar de documentatie van MQTT maar dat komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper1969 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:56:
- Control Aan/Uit
- Stop, Laden, Ontladen
- Wattage Laden
- Wattage Ontladen

Dit zou in HA dus compleet te besturen moeten zijn naar eigen inzichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itavero
Dat ziet er inderdaad positief uit.
Ik heb alleen nog nergens kunnen vinden wat voor connector ze gebruiken voor RS485 (iets van een "waterproof aviation plug" is het enige dat ik kon vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCqTm_Cpxy11DqgIke0-xo_5Fb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqnJWN3jkgyh8jr8YqUhE2u8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibjHeASGf2XDeZX4EhIa-4JK7Tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3shptYmU6JCrb3p6COzZvQw.jpg?%0D%0Af=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KDwuCwCbFMW8974tHQ0IT1CiEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fk8z7yfWFEjFtkufRW7f1t7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDaWAgUhD48OWSGl9xfmcFU4I7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1q1Vx6PasTypjX3jMWn0Nac4.jpg?f=fotoalbum_large
Goedemorgen allemaal,

We kijken terug naar een zeer geslaagde presentatie over de Duravolt plug-in thuisbatterij.

21 geïnteresseerde hebben wij gister mogen ontvangen bij ons op kantoor.

*knip* dit is dus duidelijk werving

[ Voor 3% gewijzigd door Proton_ op 13-12-2024 10:43 . Reden: fotomuur ingeklapt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
- Control Aan/Uit
- Stop, Laden, Ontladen
- Wattage Laden
- Wattage Ontladen

Kijk! Dat biedt perspectief! Ook cel-temperaturen😀
Mogelijk wordt connector meteen uitgeleverd zoals bij pv-omvormer.

Dank voor het delen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marstek Energy
  • Laatst online: 04-09 16:33

Marstek Energy

Bedrijfsaccount Marstek Energy
welcome on Tweakers, where spam is not allowed and strict rules for commercial engagement are applied.

[ Voor 80% gewijzigd door Proton_ op 13-12-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:56
Vreemd gevoel.
Hallo ik heb begin november 2 stuks 5,12 batterijen
besteld. 20 november kreeg ik mail of ik 30% wilde aanbetalen, dit heb ik dus gedaan. Nou kreeg ik gisteren mail of ik het resterende bedrag wilde betalen. Ik wil echter niet iets volledig betalen wat ik nog niet heb. Als het bedrijf failliet gaat ben ik mijn geld kwijt, dan liever de aanbetaling als het hele bedrag.
Wat vinden jullie hiervan?
Ps gisteren ook bij de presentatie geweest, was interessant. Jammer dat ik de mail toen nog niet had ontvangen.

[ Voor 12% gewijzigd door waxy50 op 13-12-2024 10:16 ]

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waxy50 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:13:
Vreemd gevoel.
besteld. 20 november kreeg ik mail of ik 30% wilde aanbetalen, dit heb ik dus gedaan. Nou kreeg ik gisteren mail of ik het resterende bedrag wilde betalen. Ik wil echter niet iets volledig betalen wat ik nog niet heb. Als het bedrijf failliet gaat ben ik mijn geld kwijt, dan liever de aanbetaling als het hele bedrag.
Ps gisteren ook bij de presentatie geweest, was interessant. Jammer dat ik de mail toen nog niet had ontvangen.
Moest dat stelletje oplichters nou alweer geld hebben???
Potverdorie eerst al 30% en nu de rest ook nog..

Nee maar zonder gekheid ik had die mail gisterochtend en ik heb het resterende deel gistermiddag betaald.
Ik heb er wel vertrouwen in dat Duramotion nog niet op de rand van een faillissement hangt.

Overigens bestel ik vaker spul dat ook wel aardig in de papieren loopt en dat moet vaak ook vooruit.
Sta er nooit echt zo bij stil.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald.42 op 13-12-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:40

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@waxy50 dan is dit een goed moment om de voorwaarden bij de order te gaan lezen.
Als betaling vooraf niet in de kleine lettertjes staat kan je zelf kiezen of je vooruit betaalt.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:55
waxy50 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:13:
Vreemd gevoel.
Hebben ze ook aangegeven wanneer de batterijen geleverd worden? Bij Homewizard krijg je namelijk een week voor de levering een betalingsverzoek voor het restant.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Ronald.42 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:31:
[...]

Moest dat stelletje oplichters nou alweer geld hebben???
Potverdorie eerst al 30% en nu de rest ook nog..

Nee maar zonder gekheid ik had die mail gisterochtend en ik heb het resterende deel gistermiddag betaald.
Ik heb er wel vertrouwen in dat Duramotion nog niet op de rand van een faillissement hangt.

Overigens bestel ik vaker spul dat ook wel aardig in de papieren loopt en dat moet vaak ook vooruit.
Sta er nooit echt zo bij stil.
Grappig, ik had tijdje terug bericht om aan te betalen. Toen laten skippen. Kreeg ik gisteren ook bericht om restant te betalen. Inmiddels in gesprek met ze en ga ook over tot bestelling. Wil wel met creditcard of paypal betalen want dan heb ik nog wat achter de hand mocht tussen nu en de verwachte uitleverdatum het bedrijf alsnog failliet (b)lijken te gaan. Hoewel ik hier wel meer vertrouwen in heb dan in paar andere leveranciers.

aka pluim003

Pagina: 1 ... 10 ... 254 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.