• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat is waar. Ik hoopte alleen dat mocht je een fix vinden die wellicht voor mijn vader ook zou werken, aangezien het symptoom hetzelfde is ;)

Hier stond een dode link.

• PietKnoop
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:26
antoinevromen schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 18:45:
[...]

Wel belangrijk te vermelden dat het bij mij gaat om een gesharede batterij op afstand, waar ik nooit blue-tooth connectie mee kan maken en waarbij het voorheen ook zonder blue-tooth gewoon werkte en ik alle instellingen op die batterij kon zien en aanpassen.
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn zoon, en -voorzover ik mij kan herinneren- heeft dit te maken hoe geshared is: met modificatie toestemming of read-only.,

Marstek venus E 3.0 V147.117.112 met P1-HW, HW-PiB met HW-P1, PV-SMA 3600kW, not installed: SmartGateways P1-splitter + CT003, Home Assistant in studie

• antoinevromen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:04
PietKnoop schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 18:58:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn zoon, en -voorzover ik mij kan herinneren- heeft dit te maken hoe geshared is: met modificatie toestemming of read-only.,
Door de factory-reset ZONDER data-behoud heeft hij de share opnieuw moeten doen. Ik zal navragen hoe hij die heeft gedaan omdat die voorheen op modificatie-toestemming stond

NL;2MT Venus E (V2 V156 BMS:V215)+(V3 V147.117 BMS:V112);Sturing->Local-API;HW-P1 (6.0305);App:Android-V1.6.60;Comm.Mod:202409090159;1 Fase 40A;ZIV 5CTA1DCF000AAD0;PV 6090Wp(ZZO) 780Wp(W) 780Wp(O);Inventum Ecol. vent.WrmtPmp;EV (Seat Mii 32kWh)

• KH9180
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 19:11
Ik was op zoek naar een oplossing om de CT003 vanop afstand te kunnen herstarten. Het zal maar gebeuren dat deze niet meer reageert op het moment dat je van een welverdiende vakantie aan het genieten bent :S

Omdat deze zowel stroom krijgt via de P1 als via de externe voeding (optioneel, maar hij leek zo stabieler te werken) is het uitschakelen van de externe voeding niet voldoende om hem te kunnen herstarten.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een manier om enkel de data door te sturen via de P1. Ik vond niet direct een manier online, ik deel dus graag mijn mogelijke oplossing.
Deze heb ik gevonden in een USB power blocker. Die vond ik enkel in USB-A uitvoering, dus ik heb er nog een USB-A naar USB-C adapter tussengestoken, en een kabeltje van USB-A naar USB-C.

De originele P1 naar USB-C kabel van de CT003 gaat naar de ingang van de USB-C naar USB-A adapter. De USB-A kant gaat in de power blocker. Aan de andere kant van de power blocker gaat de USB-A kabel waarvan de USB-C kant naar de data-ingang van de CT003 gaat.
Nu kan ik de voeding van de CT003 schakelen (hier via een HomeWizard socket, maar andere oplossingen werken uiteraard ook).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yqHKHJy71x1Y-kbp8OflsEWq_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsdZ5g0mrWwE0dDF4acwb79U.jpg?f=fotoalbum_large

Informatief geef ik nog de links mee naar de gebruikte adaptertjes.
Power blocker: https://www.amazon.nl/dp/B094FYL9QT
USB-A naar USB-C adapter: https://www.amazon.com.be/dp/B0C9TFZ8CJ

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:31
KH9180 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:06:
Ik was op zoek naar een oplossing om de CT003 vanop afstand te kunnen herstarten. Het zal maar gebeuren dat deze niet meer reageert op het moment dat je van een welverdiende vakantie aan het genieten bent :S

Omdat deze zowel stroom krijgt via de P1 als via de externe voeding (optioneel, maar hij leek zo stabieler te werken) is het uitschakelen van de externe voeding niet voldoende om hem te kunnen herstarten.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een manier om enkel de data door te sturen via de P1. Ik vond niet direct een manier online, ik deel dus graag mijn mogelijke oplossing.
Deze heb ik gevonden in een USB power blocker. Die vond ik enkel in USB-A uitvoering, dus ik heb er nog een USB-A naar USB-C adapter tussengestoken, en een kabeltje van USB-A naar USB-C.

De originele P1 naar USB-C kabel van de CT003 gaat naar de ingang van de USB-C naar USB-A adapter. De USB-A kant gaat in de power blocker. Aan de andere kant van de power blocker gaat de USB-A kabel waarvan de USB-C kant naar de data-ingang van de CT003 gaat.
Nu kan ik de voeding van de CT003 schakelen (hier via een HomeWizard socket, maar andere oplossingen werken uiteraard ook).

[Afbeelding]

Uh. Kun je dan niet beter met de emulator werken? Die valt niet uit :-)
Druppeltje_ schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 17:58:
[...]

Wat bedoel je precies met ''zonder elkaar tegen gaan werken'' ?
Want als ik met de CT003 1 batterij handmatig laat laden, en de andere staat op zelfconsumptie dan word die handmatig ingestelde batterij gewoon geladen met de andere.
In dat opzicht word dat gewoon bekeken als eender welke andere verbruiker in huis, en is daar niets bijzonders aan.
Idd zojuist even getest en je hebt gelijk, dat werkt dus niet.
Volgens mij heeft dat wel zo gewerkt? Ik ben daar nu niet zeker meer van.

Sorry dat ik je onjuiste informatie gaf.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+

SatScan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:41:
[...]

Idd zojuist even getest en je hebt gelijk, dat werkt dus niet.
Volgens mij heeft dat wel zo gewerkt? Ik ben daar nu niet zeker meer van.

Sorry dat ik je onjuiste informatie gaf.
Bij mij alleszins nooit. Ik heb mijn 2 exemplaren nu een jaar draaien en in het begin met testen en spelen vaker dan eens de één accu opgeladen met de andere _O-
Ik ben natuurlijk niet zo'n early bird geweest zoals jij en sommige andere hier dus hoe het daarvoor was met oa de V1 en de eerste fw versies van de CT003 weet ik niet.

Maar het echte uitgangspunt is eigenlijk wel dat de emulator van Tomquist echt heel erg goed werkt. Heel veel ''klachten'' hier (al dan niet terecht) zijn daarbij verholpen. Je kan een minimale belasting instellen, en alles daaronder word er slechts 1 batterij geactiveerd. Komt de RTE ten goede. Verbinding is gewoon heel stabiel, de API blijft stabiel en eigenlijk kan je zowat alles zelf instellen wat je bij de ''echte'' CT003 niet kan instellen.
Mijn CT003 werkte al heel goed, had nooit last van verbindingsuitval. Maar deze gaat toch nog een stapje verder.
Marstek had Tomquist een contract moeten aanbieden :+ dan konden Alan en Kyle deeltijds gaan werken

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

THE_BASE schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:29:
Ik kan er met mijn pet niet zo goed bij dat de CT003 minder stabiel leek te werken vannacht dan de HW P1, die laatste lijkt de boel niet zo in de stress te helpen.

Heel veel pieken door gebruikt met CT003 en zelfde flink laden midden in de nacht.

Iemand die dit kan verklaren? Heb natuurlijk maar één Venus E, dus de P1 werkte prima, maar je zou denken dat Marstek + Marstek een betere combinatie zou moeten zijn...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ligt gewoon aan uw trage meter. Ik zou een CT002 plaatsen, je gaat schrikken van het verschil.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:21

[Afbeelding]

Ik heb het totaal anders aangepakt.
  1. Heb bij de Action een 8-port 65W lader gehaald (4xUSB 2, 4xUSB C).
  2. Heb de P1 splitter, CT003, Sparky-P1 allemaal daar op aangesloten.
  3. De P1 splitter heb ik met een 4 ader P1 kabel aangesloten (dat is die je ook bij Toom krijgt, maar kan je ook gewoon zelf maken. Pin 1 en pin 6 mogen niet verbonden zijn.
  4. De lader heb ik op een Tuya smartplug aangesloten.
Hierna heb ik in Home Assistant een knop aangemaakt welke de Tuya aan/uit kan zetten. De Tuya staat zo ingesteld dat hij na spanningsverlies wel aan gaat.

Wanneer ik nu de boel moet resetten zet ik de smartplug uit, wacht 20 seconden en zet hem weer aan.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E BMS: 155, EMS: 216 | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

Wel een creatieve oplossing. Nu hier is de HW P1 splitter/switch eens blijven hangen en toen lag alles plat :+ Heb me naast de CT003 nog een CT002 als backup gehaald. Ga die verbinden voor als de P1 splitter weer eens vast loopt of die dag dat de P1 poort weer eens uitvalt (je moet bij fluvius om de zoveel tijd terug open zetten). Zoals je zegt is gegarandeerd een dag dat je weg van thuis bent :+

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:50
strandbal schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 18:41:
Toevallig, dat heeft mijn vader ook sinds kort met zijn Venus E3. Alleen als hij in bluetooth bereik staat krijgt ie gegevens.
Idem hier... de vrouw kan de batterij gegevens ook niet meer zien sinds de update (heb ze nu wel Volledige controle gegevens ipv. read-only voordien, misschien is dat het issue ?).

Trouwens zonet nogmaals een poging gedaan voor de update 148.119.112 naar 148.119.113... nu zonder stroomkabel (zoals voordien) en zonder netwerkkabel (die had ik voordien wel laten steken)... upgrade verliep vlot nu, wel geen idee wat de change log is.

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ik heb een paar vragen?

1) Ik wil een 2e batterij aanschaffen moet ik dan ook een 2e meter erbij nemen of kunnen ze 1 delen?

2) Volgende vraag is, ik heb firmware 144 na update nieuw uit de doos.
Blijkt dat er al veel hogere firmware is die o.a de verlichting kan uitschakelen of dimmen.
En de wifi valt steeds weg.
Ik neem aan dat je ook gewoon moet communiceren zonder bluetooth aan

Hoe krijg ik die nieuwe firmware erop moet ik dat ergens downloaden want ik vind zelf niets...

Fijne avond
Gummiebeer schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:01:
Nieuwe firmware is vrijgegeven na aanvraag in de app.
Nu wordt er gezegd dat de batterijen (V2) losgekoppeld moeten worden van het net om de update uit te voeren. Is dit echt noodzakelijk?
Bij installatie heb ik ook de batterijen gewoon aan het net hangen en ging de update ook gewoon goed. Betreft trouwens een vaste aansluiting, elke batterij op een eigen groep.
Ik heb nog nooit de netstekker losgekoppeld bij een update en heb ondertussen toch al wel een 20-tal updates gedaan, nog geen problemen gehad. Wel altijd vlakbij de batterij gebleven om BT connectie te behouden.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

antoinevromen schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 18:36:
[Afbeelding]
Mijn zoon heeft zijn Marstek A geshared met mij. Echter na de update van 147 naar 148 met een factory-reset ZONDER behoud van data zie ik de batterij op afstand wel in mijn app, maar is de ct grijs en staat er een melding over Phone en Device connection error.
Misschien iemand een idee wat ik hier aan kan doen, want het heeft voor de update en factory-reset gewoon gewerkt. Ik kon toen ook gewoon zien dat er een LAN-verbinding, dat icoon zie ik ook niet meer nu.
Onderstaand wat ik zie als ik op communicatie diagnose click:
[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem een tijd geleden gehad met de V147. In de feedback hebben ze toen aangegeven om de batterij 4 uur los te koppelen (alle stekkers uit) en uit te schakelen. De batterij komt dan in een soort transport modus en wordt volledig gereset. Na opstart na die 4 uur was het bij mij opgelost.

• Koffrie
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:32
Was wel benieuwd, maar kan het zo niet vinden.
Hoeveel manesen volgen dit topic eigenlijk?
Koffrie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 21:32:
Was wel benieuwd, maar kan het zo niet vinden.
Hoeveel manesen volgen dit topic eigenlijk?
Een hoop mensen volgen dit topic, en er zijn een aantal die bij het interieur horen.
En een dik 2 miljoen unieke bezoekers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Tm45fp1Y36u2k0vyf3ScyfVye0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LR9JWzjG81tQ4jyj3tLdaaXZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie net dat mijn eerste post hier oktober 2024 was :o

[ Voor 4% gewijzigd door Ronald.42 op 10-04-2026 21:40 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DSSW schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 21:06:
[...]

Ligt gewoon aan uw trage meter. Ik zou een CT002 plaatsen, je gaat schrikken van het verschil.
Er komt vanzelf een nieuwe meter, dank voor je advies

Maar vorige week werkte het prima stabiel. Tot V148 of CT003 plaatsing.

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

Avenger 2.0 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 21:11:
[...]

Wel een creatieve oplossing. Nu hier is de HW P1 splitter/switch eens blijven hangen en toen lag alles plat :+ Heb me naast de CT003 nog een CT002 als backup gehaald. Ga die verbinden voor als de P1 splitter weer eens vast loopt of die dag dat de P1 poort weer eens uitvalt (je moet bij fluvius om de zoveel tijd terug open zetten). Zoals je zegt is gegarandeerd een dag dat je weg van thuis bent :+
Hier ook zo’n noodoplossing, heb zowel de CT002 als de CT003 als de shelly als de HWP1 aangesloten, er zal er altijd wel eentje zijn die werkt zeker 😉

Steenwijkerland schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 21:19:
Ik heb een paar vragen?

1) Ik wil een 2e batterij aanschaffen moet ik dan ook een 2e meter erbij nemen of kunnen ze 1 delen?

2) Volgende vraag is, ik heb firmware 144 na update nieuw uit de doos.
Blijkt dat er al veel hogere firmware is die o.a de verlichting kan uitschakelen of dimmen.
En de wifi valt steeds weg.
Ik neem aan dat je ook gewoon moet communiceren zonder bluetooth aan

Hoe krijg ik die nieuwe firmware erop moet ik dat ergens downloaden want ik vind zelf niets...

Fijne avond
Je hebt geen 2 meters nodig voor 2 batterijen. Een CT002 of CT003 sturen 2 of meer batterijen in parallel aan. FW update kan je aanvragen via de feedback, komt meestal binnen de 24h na je aanvraag. Aanvraag kan gewoon in het Nederlands en meldt wat je juist wil bereiken (bijv de leds uitzetten of via tijdsrooster schakelen tussen man en nom,…)

DSSW schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 21:46:
[...]

Hier ook zo’n noodoplossing, heb zowel de CT002 als de CT003 als de shelly als de HWP1 aangesloten, er zal er altijd wel eentje zijn die werkt zeker 😉
Werkt dat vanop afstand? Ik dacht dat je BT nodig had om te wisselen van CT; of is dat enkel bij eerste configuratie?

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

Druppeltje_ schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 21:55:
[...]

Werkt dat vanop afstand? Ik dacht dat je BT nodig had om te wisselen van CT; of is dat enkel bij eerste configuratie?
Dat kan van eender waar.

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:32
Druppeltje_ schreef op maandag 23 maart 2026 @ 23:34:
[...]

Ik was een complete amateur met HA. Maar heb het toch allemaal geautomatiseerd ondertussen. Werkt toch een stuk prettiger, geen handmatige handelingen meer nodig en veel minder kans op fouten/vergetelheden.
En bovenal.. blijft het toch ook wel gewoon leuk om te doen >:)
Kun je mij vertellen hoe ik dit kan aanpakken? Ik heb inmiddels een HA. Thanks!

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• Jeepertje
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:56
Ronald.42 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:23:
Ik vraag me overigens af of als ik een brugje maak tussen nul en aarde in die kracht stekker de pv omvormer dan mischien geen pe fout geeft.
Maar dat zal voor een andere keer zijn.
Hier ondertussen ook reeds twee geplande stroomonderbrekingen achter de rug, beide zonder enige hinder dankzij de "verboden stekker".
Bij de tweede stroomonderbreking had ik inderdaad in de stekker een brugje gemaakt tussen de aarde en een stroomdraad. Hierdoor is er geen sprake meer van een "zwevend net" en heb ik geen aardingsfout meer.
Ook is dit veel veiliger, want enkel zo werken de verliesstroom schakelaars (geschakeld achter de backup van de MT) ook naar behoren.
Wel mag er maar op 1 plaats gelijktijdig sprake zijn van een koppeling van de aarde met een stroomdraad.

Succes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igFxAMMwzeDzu7zOIlcHXYjOiMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBQxbI5HQfG3hdBDv5lsVUWN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Jeepertje op 10-04-2026 23:56 . Reden: Foto toegevoegd ]

doobieters schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:44:
[...]

Kun je mij vertellen hoe ik dit kan aanpakken? Ik heb inmiddels een HA. Thanks!
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je precies voor ogen hebt?

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:32
Druppeltje_ schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:19:
[...]

Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je precies voor ogen hebt?
Ik wil graag dat mijn wallbox voorrang krijgt op mijn twee Venus E batterijen. En dat die niet gaan ontladen op het moment dat de wallbox gaat laden met zonne-energie.

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

doobieters schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:32:
[...]

Ik wil graag dat mijn wallbox voorrang krijgt op mijn twee Venus E batterijen. En dat die niet gaan ontladen op het moment dat de wallbox gaat laden met zonne-energie.
Beetje afhankelijk van hoe je de batterijen hebt geïntegreerd in HA kan je tamelijk makkelijk een automation maken. Even kiezen op basis van wat of van welk pv vermogen je laadpaal moet starten. En bijkomend instellen dat je 2 Marsteks op standby gaan zodra je laadpaal actief is. Mijn automation zet mijn 2 Marsteks op manueel + disablen dan de tijdschema's zodra de laadpaal start, dat is voor mij het makkelijkst omdat ik geen Modbus gebruik. Voor zover ik over modbus weet: daarmee kan je wat uitgebreider de Marsteks pauzeren door bijvoorbeeld het ontlaadvermogen op 0 te zetten. Is eigenlijk zeer moeilijk om daar een universeel antwoord op te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Druppeltje_ op 11-04-2026 00:46 ]

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:10
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:22:
[...]

Mogelijk is de hardware aanwezig (voor passieve balancing) op de PCB, maar is het niet (op alle revisies) geactiveerd. Net zoals op de foto's PCB duidelijk een 'heating' connector staat voor een verwarmingselement, dat het ook nooit gemaakt heeft in productie. Zal inderdaad afwachten worden of het geheel niet meer uit balans geraakt en of Marstek er dan nog iets aan kan doen. Vragen over balancing (hoe manueel activeren) werden vakkundig genegeerd in het verleden, en bij één batterij met één grote cel afwijking van ~150mV (en duidelijk mindere capaciteit) hebben ze toen gewoon spontaan een omwissel gestart ipv op mijn vraag te antwoorden.
ja mijn vragen daarover al een jaar geleden worden gewoon genegeerd
Eigenljkk zegt dat genoeg
Dus eigenlijk kan dit dus niet een 16 cellen in serie met 10 jaar garantie zonder cell balacing
Dit is dan gewoon als een auto zonder stuur. Dit word zo nog een class action zaak

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:10
DSSW schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:55:
[...]

Dat zou ik niet durven zeggen, de eerste Venus E’s zijn ondertussen toch ook al 1,5 jaar oud en er komen nog steeds vlot updates
Je kunt je afvragen waarom er aan een thuis accu met 16 cellen na 1.5 nog steeds software update snodig zijn om gemelde problemen te ondervangen.
Pagina: 1 ... 383 384 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.