Mijn punt was meer is dat de settings die de app laat zien niet overeen lijken te komen met wat de batterij daadwerkelijk doet. In dit geval dus, bluetooth lock staat aan in de app, maar de de batterij verbindt gewoon via bluetooth.Druppeltje_ schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:38:
[...]
Ja klopt. Maar als die persoon al verbonden is met jouw marsteks vóór dat lock actief was dan kan die nu gewoon je marstek bedienen. Niet meer via bluetooth maar gewoon via de app. Als jij morgen niet thuis bent kan je toch ook je batterij bedienen via de app? Daar is geen BT voor nodig.
Aha ok dat is iets anders natuurlijk. Voorheen zei je:Sv3n schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:45:
[...]
Mijn punt was meer is dat de settings die de app laat zien niet overeen lijken te komen met wat de batterij daadwerkelijk doet. In dit geval dus, bluetooth lock staat aan in de app, maar de de batterij verbindt gewoon via bluetooth.
Blijft het lock zogezegd wel op actief staan?..........maar m'n telefoon verbindt gewoon via wifi met de batterij
[ Voor 10% gewijzigd door Druppeltje_ op 12-04-2026 09:51 ]
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
Kijk eens in de andere Marstek topics...hermlek schreef op zondag 12 april 2026 @ 07:49:
Marstek 1-fase Smartbox. Ik zie dat deze al te bestellen is - is er al iemand die ze geprobeerd heeft. Ikzelf kan ze niet uittesten omdat ik een 3 fase installatie heb.
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+
Ahh sorry, ik dacht echt bluetooth getyped te hebben. Ja die setting blijft wel actief staan.Druppeltje_ schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:49:
[...]
Aha ok dat is iets anders natuurlijk. Voorheen zei je:
[...]
Blijft het lock zogezegd wel op actief staan?
Het enige dat ik hier eens denk gelezen te hebben is dat BT na opstart of reset wel weer voor x aantal tijd actief word. Maar als jij nu gewoon ten alle tijde kunt verbinden via BT dan loopt ergens iets niet goed.Sv3n schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:54:
[...]
Ahh sorry, ik dacht echt bluetooth getyped te hebben. Ja die setting blijft wel actief staan.
Dan zou ik het gewoon even bij MT neerleggen via de feedback.
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
De melding is naar mijn weten nog nooit eerder hier langsgekomen vandaar dit advies.Druppeltje_ schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:38:
[...]
Ja klopt. Maar als die persoon al verbonden is met jouw marsteks vóór dat lock actief was dan kan die nu gewoon je marstek bedienen. Niet meer via bluetooth maar gewoon via de app. Als jij morgen niet thuis bent kan je toch ook je batterij bedienen via de app? Daar is geen BT voor nodig.
Misschien dan een nieuw account laten aanmaken op de cloud door MT? En in de app.
Dan sluit je het geheel uit. Erg vreemde melding.
Ander beter advies?
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+
Neen klopt, is een primeur denk ik.SatScan schreef op zondag 12 april 2026 @ 10:14:
[...]
De melding is naar mijn weten nog nooit eerder hier langsgekomen vandaar dit advies.
Misschien dan een nieuw account laten aanmaken op de cloud door MT? En in de app.
Ander beter advies?
Het is ook niet dat je huis gelijk gaat afbranden, maar het hoort gewoon niet. Ben wel eens benieuwd wat Marstek daarop zegt. Ik was eerst aan het denken aan een soort reset die de MT uit zichzelf doet. Dat is al paar keer voorbij gekomen hier. Maar dan zou je net het tegenovergestelde verwachten aangezien 800W eigenlijk de standaardinstelling is wanneer je een nieuwe MT toevoegt.
Dat had ik al gedaanDruppeltje_ schreef op zondag 12 april 2026 @ 10:02:
[...]
Links is idd hoofdschakelaar, en gelukkig geen eindhuls in een eindhuls, heb het even nagekeken.OmeJoyo schreef op zondag 12 april 2026 @ 08:40:
[...]
Vooral een zijdelings tip: Zit daar nu echt op links een eindhuls in een eindhuls? En in het midden twee verchillende maten onder 1 klem?
Over je vraag zelf, op links is je hoofdschakelaar? En ja hoe alles zo op elkaar en door elkaar zit is de kans op interferentie groot
De CT klemmen zitten echt goed, ik kan in de app de waarde van C omdraaien.
Ik heb de verdeelstrips onderin verwijderd (waren leeg) en dit is nu het beste wat ik er van kan maken kwa ruimte in het kastje.
Hoe ziet het er bij anderen uit, iemand voorbeelden?
Marstek Venus A V144
Ik heb al weken continu problemen met een CT003 die elke dag wel een keer disconnect. Inmiddels een HA automation in combinatie met een smart plug die hem een power cycle geeft bij een storing. De automation is minimaal elke dag nodig.
Inmiddels al 15 support requests waar geen antwoord op komt. Nu vraag ik net na dit topic te lezen 'Please provide V122' en krijg binnen 1 minuut een antwoord dat de nieuwste firmware klaar staat.
Resultaat is dat ik van 118->117 gegaan ben. Dus geen 122. Ben benieuwd of 117 stabieler is.
Inmiddels al 15 support requests waar geen antwoord op komt. Nu vraag ik net na dit topic te lezen 'Please provide V122' en krijg binnen 1 minuut een antwoord dat de nieuwste firmware klaar staat.
Resultaat is dat ik van 118->117 gegaan ben. Dus geen 122. Ben benieuwd of 117 stabieler is.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Identiek hetzelfde probleem bij één van mijn kenissen vrijdag. Heb dan eerst een koppeling gemaakt met een CT die niet aangesloten is, bijvoorbeeld de shelly. Gewacht tot hij een foutmelding gaf en daarna terug de HW P1 geselecteerd en de koppeling was terug in orde.Kakola schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 18:16:
Slachtoffer 5450 rond Marstek Venus 2.0 die verbinding met de HomeWizard verliest.
Het signaal van de WiFi is prima bij zowel de P1 als de batterij. Fixed IP kan ik niet instellen, maar ik heb het opgeschreven en dat blijft altijd hetzelfde momenteel.
Ik snap gewoon niet hoe de Marstek opeens die P1 verliest, en ik weet ook niet meer wat ik nog kan proberen. Het interne internet is gewoon prima, niets mee aan de hand.
Het grootste probleem zit bij Marstek zelf, maar ik kan de Venus 2.0 niet bekabeld aansluiten
Ik heb de indruk dat bij velen de koppeling met de HW P1 niet meer zo stabiel is na de laatste update van de HW P1 meter
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net
Ik kwam deze tegen:
V3 update V147
V3 update V147
- De LED-indicator voor de schakelaar is nu beschikbaar.
- De configuratie voor servers van derden is geoptimaliseerd.
- De rapportage van gegevens buiten de piekuren aan servers is verbeterd.
- De AI-gerelateerde protocollen zijn verfijnd en problemen met abnormale AI-werking zijn opgelost.
- Compatibiliteit met Duitse Stromleser-elektriciteitsmeters is toegevoegd.
- Er is een laadhysteresis van 5% toegevoegd. Nadat de ontlading de SOC ≤ DOD activeert, moet het opladen de SOC ≥ (DOD + 5) bereiken voordat de ontlading naar het net kan worden hervat.
- De off-grid-poort omzeilt de DOD-beperkingen tijdens het testen, waardoor ontlading tot minimaal 8% mogelijk is.
- Een bug is verholpen waarbij meerdere Venus-units in de handmatige modus elkaar zouden opladen/ontladen tijdens zelfopwekking/zelfverbruik.
Met vriendelijke groet, Keay
Probeer eens een CT te verbinden die je niet hebt aangesloten, bijvoorbeeld de shelly, daarna wachten tot foutmelding en dan terug de CT003 of de HW p1 selecteren, ik heb het zo in orde gekregen bij een kennis vrijdag ll.Bart Bever schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:32:
Bedankt voor de reacties...
Ik kan bevestigen dat Gsm, CT en Marstek allen verbonden waren met de huis wifi (zonder AP's). Ik kan ook zeker zeggen dat na het nieuwe routertje te hebben opgezet met een nieuw SSID enkel voor de Marstek, dat zowel GSM, CT003 en Marstek hiermee verbonden waren. Ook de Homewizard P1 heb ik naar deze SSID gebracht. BT en Locatie staat hier altijd aan...Maar de Marstek wil geen CT vinden..
Ik heb niets veranderd en draai al bijna een jaar perfect. Tijdens onze vakantie is er na een paar dagen thuis toch iets verkeerd gegaan.. een andere verklaring is toch niet mogelijk?..
De update naar CT003 V122 heb ik ook aangevraagd. Bedankt voor de tip.
Nu zet ik de MT maar even volledig uit en ik probeer morgen nog eens. Ik laat weten wat er uit de bus komt.
Cheers!
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net
Als de API aanstaat gebeuren er soms ook wel rare dingen en doet de batterij na een tijdje een soort van reset bij mijn Venus A. Alles gaat dan terug naar de standaard waarden zoals 800W en geen oeerplus meer naar de woning als batterij vol is. Bij mij staat de API nu voor goed uit, ik heb het ook niet meer nodig.SatScan schreef op zondag 12 april 2026 @ 10:14:
[...]
De melding is naar mijn weten nog nooit eerder hier langsgekomen vandaar dit advies.
Ander beter advies?
Op mijn V1 157.1 werkt BT lock ook niet, de lock staat aan, maar kan nog steeds via BT erop verbinden, op mijn V2 met 157.1 werkt het wel ;-)Druppeltje_ schreef op zondag 12 april 2026 @ 10:02:
[...]
Het enige dat ik hier eens denk gelezen te hebben is dat BT na opstart of reset wel weer voor x aantal tijd actief word. Maar als jij nu gewoon ten alle tijde kunt verbinden via BT dan loopt ergens iets niet goed.
Correctie, op mijn V2 modellen werkt het ook niet. Kan er nog steeds mee verbinden via BT :-)
[ Voor 8% gewijzigd door NoFate op 12-04-2026 12:00 ]
Ik ben van plan 3x Marstek, verdeeld op 3-fases, te plaatsen in onze schuur direct in de buurt van mijn 3 fase omvormer (33x 400Wp), die 13 kWpeak kan leveren. De omvormer is in de schuur zelf in separate meterkast afgezekerd op aparte groep en kabel van schuur gaat naar de meterkast in de woning, met een hoofdaansluiting van 3x 32A. Verder is woning all-electric en 1 PHEV auto.
In mijn beeld kan ik dus prima op elke fase in de schuur een Marstek aansluiten en in 2.500W mode gebruiken voor laden en ontladen. Dit maakt de kans groter meer dan 1 laadcyclus per dag te maken. Het enige wat ik nog moet laten doen door een electricien is 3 opbouw WCDs te maken voor elke fase om de Marsteks op aan te sluiten. Ik neem aan dat dit vanuit de werkschakelaar van de omvormer kan, ik zie tenminste meerdere punten om gat te maken in behuizing van schakelaar
Klopt dit, of maak ik nog ergens een denkfout?
Ik wil de 3 Marsteks naast elkaar plaatsen, direct onder de omvormer, ik heb daar precies genoeg ruimte. Of is dit te dicht bij elkaar vanwege warmte afvoer?
Verder, ik lees wat verwarrende berichten of ik mijn HomeWizard P1 meter kan blijven gebruiken in deze opstelling. Iemand die de HW P1 ook gebruikt in vergelijkbare opstelling?
In mijn beeld kan ik dus prima op elke fase in de schuur een Marstek aansluiten en in 2.500W mode gebruiken voor laden en ontladen. Dit maakt de kans groter meer dan 1 laadcyclus per dag te maken. Het enige wat ik nog moet laten doen door een electricien is 3 opbouw WCDs te maken voor elke fase om de Marsteks op aan te sluiten. Ik neem aan dat dit vanuit de werkschakelaar van de omvormer kan, ik zie tenminste meerdere punten om gat te maken in behuizing van schakelaar
Ik wil de 3 Marsteks naast elkaar plaatsen, direct onder de omvormer, ik heb daar precies genoeg ruimte. Of is dit te dicht bij elkaar vanwege warmte afvoer?
Verder, ik lees wat verwarrende berichten of ik mijn HomeWizard P1 meter kan blijven gebruiken in deze opstelling. Iemand die de HW P1 ook gebruikt in vergelijkbare opstelling?
3) de HW P1 sensor kan maar 1 marstek aansturen want het ding ziet de andere niet. Dus samenwerken kan niet.aartvark013 schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:07:
2) naast elkaar zal geen probleem qua warmte zijn, maar wat is "precies genoeg" ruimte? Strak op elkaar?
1) ik zou gaan voor een aparte groepen kastje met 3 automaten en drie "vaste" kabels met stekkers.
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.60 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |
Weer even een korte update: de combinatie V148 + HW P1 werkt i.c.m. de Landis & Gyr 5.0 GPRS toch het beste, vannacht zonder vaatwasmachine slechts 0.3 kWh verbruikt met een stabiele lijn en weinig pieken.
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Ik weet dat sommige mensen hier wat gevoelig reageren maar toch: voor het budget van 3 marsteks kan je ook naar een hybride omvormer en bijna de dubbele capaciteit. Met betere RTE en minder gerommel met CT003/WIFI/random shutdowns.aartvark013 schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:07:
Ik ben van plan 3x Marstek, verdeeld op 3-fases, te plaatsen in onze schuur direct in de buurt van mijn 3 fase omvormer (33x 400Wp), die 13 kWpeak kan leveren. De omvormer is in de schuur zelf in separate meterkast afgezekerd op aparte groep en kabel van schuur gaat naar de meterkast in de woning, met een hoofdaansluiting van 3x 32A. Verder is woning all-electric en 1 PHEV auto.
Toch sterk aan het twijfelen om de CT003 te vervangen door een HW P1 echter, in feite zou dit met mijn 10sec meter helemaal geen verschil kunnen/moeten maken....THE_BASE schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:40:
Weer even een korte update: de combinatie V148 + HW P1 werkt i.c.m. de Landis & Gyr 5.0 GPRS toch het beste, vannacht zonder vaatwasmachine slechts 0.3 kWh verbruikt met een stabiele lijn en weinig pieken.
Maar bij jou lijkt dat er dan toch weer wel op?
Ik zit nu al ruim 4 ochtenden op 00:00-07:00 rond de 0.4kWh.... veel strakker ga ik hem niet krijgen vermoed ik.
alleen nog wat last van de "loop"... geen idee wat de P1 van HW hierin kan betekenen.
[ Voor 15% gewijzigd door Niekniek89 op 12-04-2026 12:49 ]
Het kan wel. Een HWP1 met meerdere batterijen. Maar niet via de standaard app.aartvark013 schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:07:
Ik zou het een kans geven, je kunt het altijd 2 dagen aankijken, strakker gaat het ook niet worden. Op de een of andere manier heb ik meer vertrouwen in die HW P1 hier.Niekniek89 schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:46:
[...]
Toch sterk aan het twijfelen om de CT003 te vervangen door een HW P1 echter, in feite zou dit met mijn 10sec meter helemaal geen verschil kunnen/moeten maken....
Maar bij jou lijkt dat er dan toch weer wel op?
Ik zit nu al ruim 4 ochtenden op 00:00-07:00 rond de 0.4kWh.... veel strakker ga ik hem niet krijgen vermoed ik.
alleen nog wat last van de "loop"... geen idee wat de P1 van HW hierin kan betekenen.
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Ik zou eigenlijk graag een linkje hebben hiervan: voor 3600euro een hybride omvormer en 30kWh opslag.Driehoek schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:45:
[...]
Ik weet dat sommige mensen hier wat gevoelig reageren maar toch: voor het budget van 3 marsteks kan je ook naar een hybride omvormer en bijna de dubbele capaciteit. Met betere RTE en minder gerommel met CT003/WIFI/random shutdowns.
Is er eigenlijk een specifieke reden om dit enkel 's nachts te bekijken en niet over 24u? De nacht is sowieso de makkelijkste periode om op 0 te houden, over 24u bekeken neem je alles mee in rekening. Ook het dagelijkse verbruik van apparatuur dat niet zo'n constant vermogen vraagt en opstartpieken etc heeft.THE_BASE schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:40:
Ik snap je, maar ik deed dat vanaf het begin dus voor mij is dat een makkelijker vergelijking. Ik verbruik elke nacht (vrijwel) evenveel.Druppeltje_ schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:11:
[...]
Is er eigenlijk een specifieke reden om dit enkel 's nachts te bekijken en niet over 24u? De nacht is sowieso de makkelijkste periode om op 0 te houden, over 24u bekeken neem je alles mee in rekening. Ook het dagelijkse verbruik van apparatuur dat niet zo'n constant vermogen vraagt en opstartpieken etc heeft.
Niet via de std app, bedoel je bijvoorbeeld via Home Assistent wel? Die heb ik hier ook draaien namelijk.Druppeltje_ schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:07:
[...]
Het kan wel. Een HWP1 met meerdere batterijen. Maar niet via de standaard app.
Yup middels Home Assistant en diverse extra's.aartvark013 schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:41:
[...]
Niet via de std app, bedoel je bijvoorbeeld via Home Assistent wel? Die heb ik hier ook draaien namelijk.
Dus niet standaard maar wel met wat tweaken en modden. Even de zoekfunctie gebruiken, zou ik zeggen.
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.60 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |
De Astrameter van Tomquist. Addon in Home assistant.aartvark013 schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:41:
[...]
Niet via de std app, bedoel je bijvoorbeeld via Home Assistent wel? Die heb ik hier ook draaien namelijk.
Hier ook gedaan met de P1 HW wifiaartvark013 schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:07:
Heb je die 3x35A echt nodig? Dat scheelt nogal maandlasten als je naar 3x 25A gaat
:strip_exif()/f/image/I2ya12y50fIM2N4jFGrHFvGq.jpg?f=fotoalbum_large)
Batterijen weer vol
Zojuist alle stappen doorlopen, en zijn ook allemaal succesvol / gelukt.SatScan schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 12:07:
[...]
Dank.
1. koppel de batterij netwerkkabel los.
2. koppel CT003 geheel los en ook je splitter!
3. verwijder CT003 in de app (swipe naar links)
4. sluit de CT003 rechtstreeks op de P1 poort incl de voeding
5. zoek en connect de CT003 weer in de app
6. bij succes, zet de batterij weer aan en koppel weer aan netwerk
Bij geen succes kies na stap 3, kies dan eerst een andere wel of niet aanwezige CT en laat de procedure doorlopen t/m foutmelding. Vervolg met stap 4.
Succes!
Echter, als ik de marstek app open, en de batterij aantik, heb ik wederom onderin bij communicatiemodule een rood bolletje staan.
Als ik daarop tik krijg ik weer:
:strip_exif()/f/image/it0snfbz4xKaQXnKA7cHj2Bj.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik dat doorloop, krijg ik uiteindelijk:
:strip_exif()/f/image/L5dKEfEZ2JD8m6i6EdW1VEHG.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb de batterij ook al een reset gegeven met behoud van data… niets lijkt het te kunnen fixen.
Mijn toolbox met tips raakt nu ook leeg... misschien eens na stap 3 ook de router/modem off/on .... 2m wachten en dan verder met de procedure...Niekniek89 schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:27:
[...]
Zojuist alle stappen doorlopen, en zijn ook allemaal succesvol / gelukt.
Echter, als ik de marstek app open, en de batterij aantik, heb ik wederom onderin bij communicatiemodule een rood bolletje staan.
Als ik daarop tik krijg ik weer:
[Afbeelding]
Als ik dat doorloop, krijg ik uiteindelijk:
[Afbeelding]
Heb de batterij ook al een reset gegeven met behoud van data… niets lijkt het te kunnen fixen.
Dank voor je tijd en tips zover.SatScan schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:56:
[...]
Mijn toolbox met tips raakt nu ook leeg... misschien eens na stap 3 ook de router/modem off/on .... 2m wachten en dan verder met de procedure...
Heb het gemeld via feedback… zal van de week nog eens wat proberen.
Vraag om de 157.3 die werkte bij mij wel! 158 geeft bij mij weer problemen met led off... dan verlies ik verbinding met de CT003.NoFate schreef op zondag 12 april 2026 @ 11:57:
[...]
Op mijn V1 157.1 werkt BT lock ook niet, de lock staat aan, maar kan nog steeds via BT erop verbinden, op mijn V2 met 157.1 werkt het wel ;-)
Correctie, op mijn V2 modellen werkt het ook niet. Kan er nog steeds mee verbinden via BT :-)
Misschien als tip? Probeer eens:
1. API Off
2. Led on
Wie weet de MT wonderen zijn er nog steeds....
Ja prima!Niekniek89 schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:12:
[...]
Dank voor je tijd en tips zover.
Heb het gemeld via feedback… zal van de week nog eens wat proberen.
API off, led on. BT lock off, als je die opties hebt.
Je kunt ook nog via een hotspot op je telefoon proberen daar de CT003 op connecten en dan de update doorvoeren... (dan sluit je firewall rules etc. uit)
Fingers crossed
[ Voor 20% gewijzigd door SatScan op 12-04-2026 15:43 ]
Maar moet ik het ook bij de ct003 zoeken dan?SatScan schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:19:
[...]
Ja prima!
API off, led on. BT lock off, als je die opties hebt.
Je kunt ook nog via een hotspot op je telefoon proberen daar de CT003 op connecten en dan de update doorvoeren... (dan sluit je firewall rules etc. uit)
Fingers crossed![]()
De batterij geeft namelijk het issue aan (communicatiemodule).
Bij de ct003 is alles up2date (firmware en comm module)
Bij deze een update.. Alles werkt terug.Druppeltje_ schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:37:
[...]
Als je ook de HWP1 niet kan vinden, gaat een update van de CT003 geen uitkomst bieden. Dan zul je het probleem ergens anders moeten zoeken. Ik zou nog altijd back to basic gaan en sowieso eerst terug naar je eigen netwerk gaan. Degene waar hij een jaar op heeft gedraaid. Als hij daar een jaar probleemloos op heeft gedraaid kan daar niets mis mee zijn.
zelfde procedure, zelfde toestellen en van de 1e keer gelukt. Nog geen interventie van Marstek gezien in de app. (Gelijk op eigen router gezet en CT003 en HW P1 gekoppeld zonder issues)
Ik kan alleen maar vermoeden dat de Marstek langer dan 20 minuten moet uitgeschakeld blijven na een vastloper. Heeft heel de nacht uitgestaan en vanmiddag had hij er zin in. Dat of ik ben gek aan het worden..
In elk geval bedankt voor de tips en adviezen.
Cheers!
Marstek Venus 5,12 kWh(v151 ) met CT003(v114 ), BE DM Landys Gyr+ E360 1P
Om gek van te worden dat die manual mode steeds naar zelfconsumptie schiet. Hebben anderen dat ook? Kun je dat met HA beïnvloeden?
🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen
Merci, dit ga ik zo eens proberen.SatScan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:09:
[...]
Zet de batterij uit en koppel die ven het net en netwerk etc. laat die tenminste 4u zo staan. Zet batterij weer aan.., wacht tenminste 10m en sluit ook weer aan op het net. Koppel daarna pas aan netwerk.
Op deze manier gaat de batterij in de transportmodus en dan weer naar werkende modus. Ik lees graag het resultaat!
Succes!
Anders zal het wel een garantie geval worden denk ik.
Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.