🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.60 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |
Ging het voorheen wel altijd goed?Niekniek89 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 19:40:
Ik heb vanmorgen de batterij + P1 meter geupgraded.
Ik merk vanavond, dat de batterij + P1 meter in een soort "loop" blijven zitten.
En met loop bedoel ik;
De batterij ziet veel verbruik op de P1 meter, waardoor hij veel gaat ontladen.
Vervolgens ziet de P1 meter te veel binnen komen, waardoor de batterij te veel gaat laden.
Daarna ziet de P1 dat er te veel stroom getrokken wordt, waardoor de batterij weer veel gaat ontladen
enz. enz. enz...
En zo blijf ik steeds veel verbruik en veel ontlading/lading hebben.
Ik heb de batterij al een keer herstart.
Als ik de batterij op handmatig zet, en terug op anti-teruglever, gaat het even goed.
Daarna begint hetzelfde riedeltje weer opnieuw.
Iemand een idee?
Ik zou zeggen om de CT polling rate laten aanpassen, dat heeft voorheen al meer mensen geholpen met dat probleem , maar zou vreemd zijn als hij voorheen wel goed liep.
Tenzij dat bij een update aangepast word?
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
In de marstek app staan beide batterijen en de ct003 overigens als ‘online’.
[ Voor 5% gewijzigd door BertP op 09-04-2026 22:10 ]
En is de CT wel nog verbonden met de batterij zelf? (overbodige vraag waarschijnlijk, maar toch voor de zekerheid)BertP schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:06:
Vanochtend is er hier een monteur geweest die aan een aantal airco’s heeft gesleuteld, daarbij heeft hij kort een aantal aardlekschakelaars uitgezet. Nu vermoed ik dat dat de trigger is geweest om beide venus 3 batterijen in een soort ‘veilige modus’ te zetten. Afgaande op het tijdstip en de bijbehorende laadstop in de HW (en marstek) apps moet er wel een verband zijn. Ik heb 1 batterij uit gezet en 5 min de stekker uit het stopcontact gehaald maar hij begint nog niet te ontladen (42% opgeladen). Iemand een tip om ze weer aan de praat te krijgen? Het switchen van consumptiemodel in de app en een reset van de CT003 hebben, naast het aan/uitzetten, nog niet geholpen.
In de marstek app staan beide batterijen en de ct003 overigens als ‘online’.
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
De ct003 meet data, ik zie nu dat hij op alle drie de fases stroom aan het leveren is naar de laadpaal. Als ik in de marstek app op de batterij klik en dan de instelling check bij communicatiemodule staat daar een nummer. Als ik er op klik komt er een pop up met ‘tip is de nieuwste versie’ ‘ok’.Druppeltje_ schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:13:
[...]
En is de CT wel nog verbonden met de batterij zelf? (overbodige vraag waarschijnlijk, maar toch voor de zekerheid)
Maar als je de batterij opent in de app. Is het logo van CT links onder dan groen?BertP schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:18:
[...]
De ct003 meet data, ik zie nu dat hij op alle drie de fases stroom aan het leveren is naar de laadpaal. Als ik in de marstek app op de batterij klik en dan de instelling check bij communicatiemodule staat daar een nummer. Als ik er op klik komt er een pop up met ‘tip is de nieuwste versie’ ‘ok’.
Ah excuus, net gechecked en daar staat de ct003 als offline. Dat maakt een hoop duidelijk, thanx!! Vermoed dat als dat weer werkt de batterijen weer doen wat ze moeten doen.Druppeltje_ schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:21:
[...]
Maar als je de batterij opent in de app. Is het logo van CT links onder dan groen?
Ook even checken erna of ze aan de juiste fase toegedeeld worden en zoniet even autodiagnose doen bij elke batterij apart.BertP schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:24:
[...]
Ah excuus, net gechecked en daar staat de ct003 als offline. Dat maakt een hoop duidelijk, thanx!! Vermoed dat als dat weer werkt de batterijen weer doen wat ze moeten doen.
Die controleert ook de communicatie en geeft in geval van uitblijven van reactie een melding.3DWim schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:51:
En wat gaat die diagnose doen dan ?
Die vertelt de accu via CT alleen maar op welke fase de accu zit niet meer of minder.
Ook worden eventuele ghost ID's (bijv. van voor de FW update) ermee gewist, precies wat vergelijkbare symptomen geeft als in het gemelde probleem.
[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 09-04-2026 23:21 ]
Al eens gedaan dan ?PCJR schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:18:
[...]
Sorry maar marstek maakt geen lifepo4 cellen. No way. Schroef een venus open en check de QR bovenop de cell
En wat was het resultaat
Marstek heeft zelf videos laten uitgaan van hun eigen productie lijn
Wat als er helemaal geen balancing word gedaan .Avenger 2.0 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:47:
[...]
Volgens mij geven ze hier ook geen garantie op, dus als je binnen 5 jaar maar 70 à 80% capaciteit hebt terwijl dat meer 85 - 90% had moeten zijn, ze je geen nieuwe batterij gaan sturen of geen extra capaciteit remote gaan unlocken. Betwijfel ook dat er nog iets van software of firmware updates zal komen voor een 5-jaar oude batterij. Wil wel geloven dat ze misschien conservatief de batterij hebben ingesteld om de cellen zoveel mogelijk te ontzien (gezien het nog altijd twijfelachtig is of en hoe de BMS juist aan balancing doet).
Bedoel balancing is stamdaard al voor jaren
Waarom.denken ze zonder te kunnen en wat als dit product helemaal geen belancing heeft is het dan een product met een belangrijk missend onderdeel en zal dus nooit die 10 jaar gaan halen
De mijn doen het veule beter vandaag.Druppeltje_ schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:46:
[...]
Druppeltje_ in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"
Verder is dat gewoon de SoC die niet accuraat is. Ik zie dit vaak bij 99% en bij 12%.
Zolang ik 4kWh uit de batterij haal maakt het mij allemaal niet uit. Anders zou ik me veel meer zorgen maken.
RTE door het dak
[ Voor 24% gewijzigd door Ronald.42 op 10-04-2026 01:17 ]
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
URL?Maxwp schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 01:04:
[...]
Marstek heeft zelf videos laten uitgaan van hun eigen productie lijn
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Een paar dagen geleden ging de SOC van 100 naar 0 in een seconde ( volgens de grafiek )
Daarna ging hij met 46 watt laden, wat hij nu nog steeds doet. SOC blijft echter op 0 staan.
Fabrieksreset maakt geen verschil hierin, en ook een update naar v.148 niet.
Handmatig laden/ontladen doet hij niet.
Het lijkt alsof de bms niet meer word herkend.
Bij het verbinden met de Ble tool, laat de bms geen enkele info zien.
Geen versienummer/temperatuur/cel voltage.
[ Voor 5% gewijzigd door ralphv op 10-04-2026 06:51 ]
Mogelijk is de hardware aanwezig (voor passieve balancing) op de PCB, maar is het niet (op alle revisies) geactiveerd. Net zoals op de foto's PCB duidelijk een 'heating' connector staat voor een verwarmingselement, dat het ook nooit gemaakt heeft in productie. Zal inderdaad afwachten worden of het geheel niet meer uit balans geraakt en of Marstek er dan nog iets aan kan doen. Vragen over balancing (hoe manueel activeren) werden vakkundig genegeerd in het verleden, en bij één batterij met één grote cel afwijking van ~150mV (en duidelijk mindere capaciteit) hebben ze toen gewoon spontaan een omwissel gestart ipv op mijn vraag te antwoorden.Maxwp schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 01:08:
[...]
Wat als er helemaal geen balancing word gedaan .
Bedoel balancing is stamdaard al voor jaren
Waarom.denken ze zonder te kunnen en wat als dit product helemaal geen belancing heeft is het dan een product met een belangrijk missend onderdeel en zal dus nooit die 10 jaar gaan halen
Hame...(ofzoiets?)
Staat op t gebouw, en de cell machines. Niet Marstek.
Dat Marstek t gekocht of gehuurd heeft, geloof ik
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Hame = MarstekPCJR schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:23:
[...]
Hame...(ofzoiets?)
Nog niet gelezen hier, maar vrees aan de uitleg dat het garantie inroepen wordt.ralphv schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 06:48:
Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad met zijn venus E 3 ?
Misschien kan Marstek nog een update pushen om te proberen reanimeren.
Maar kan zijn dat er fysiek iets defect gegaan is (zekering of chip doorgebrand).
Ja, zo ken ik er nog een paar. Prima, marstek maakt zn eigen cellen
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
/f/image/vvs1Gws5LuhLwqO22r9bQJJg.png?f=fotoalbum_large)
Ik ga hem zo maar eens herstarten, maar wellicht verklaart dit de instabiele wifi bij anderen.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
De CT003 ga ik er weer tussenuit halen en hoop dat het de boosdoener is. Of is dit een bijwerking van V148?
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Je kan er om lachen maar Marstek is onderdeel van Hame. E-mails die ik kreeg van Marstek support komen ook van een Hame adres.PCJR schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:56:
[...]
Ja, zo ken ik er nog een paar. Prima, marstek maakt zn eigen cellennext 😂
En Google helpt je ook : "Marstek, onderdeel van het in 2009 opgerichte Hame, biedt "plug & charge" thuisbatterijen (Venus-serie) die bekend staan om hun eenvoudige installatie via het stopcontact en hoge oplaadsnelheid (tot 2500W). "
3x MTVenus V153/V147 5.12, CT003 V117 + 40ZP SolarEdge (NO+ZW) 13300Wp + Panasonic 16kW T-CAP + Easee EV charger
Waarom moet je daarom lachen?PCJR schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:56:
[...]
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
AUB adviseer andere niet om geen voeding te gebruiken... we hebben hier heel veel problemen mee... Advies is om altijd alle bijgeleverde voedingen te gebruiken.THE_BASE schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:06:
[...]
Hier heb ik nu op de HW Splitter een CT003, HW P1 en Zaptec Sense. Alles kan zonder voeding, behalve die HW P1.
Beiden werken prima, maar die met de CT003 sneller wijzigingen in de app. Maar het maakt volgens mij uiteindelijk geen verschil, want die meter stuurt eens per 10 seconden data door.
Nu zeg jij natuurlijk, maar dat adviseer ik niet ;-) Maar waarom vermeld je het dan... is overbodige info en je zet andere op het verkeerde been....
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+
U bevindt zich in het het volgende topic: Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccuPCJR schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:56:
[...]
Case closed!
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+
Ja, maar t klopt dan wat we zeggen, Hame maakt de cellen, Marstek is onderdeel van Hameamvolleb schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:31:
[...]
Je kan er om lachen maar Marstek is onderdeel van Hame. E-mails die ik kreeg van Marstek support komen ook van een Hame adres.
En Google helpt je ook : "Marstek, onderdeel van het in 2009 opgerichte Hame, biedt "plug & charge" thuisbatterijen (Venus-serie) die bekend staan om hun eenvoudige installatie via het stopcontact en hoge oplaadsnelheid (tot 2500W). "
Dan mogen ze nu de bms settings aanpassen naar 2.7v en 3.5v....
Waarvan akte!SatScan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:52:
[...]
AUB adviseer andere niet om geen voeding te gebruiken... we hebben hier heel veel problemen mee... Advies is om altijd alle bijgeleverde voedingen te gebruiken.
Nu zeg jij natuurlijk, maar dat adviseer ik niet ;-) Maar waarom vermeld je het dan... is overbodige info en je zet andere op het verkeerde been....
En het was niet mijn bedoeling om anderen op het verkeerde been te zetten.
Zet de batterij uit en koppel die ven het net en netwerk etc. laat die tenminste 4u zo staan. Zet batterij weer aan.., wacht tenminste 10m en sluit ook weer aan op het net. Koppel daarna pas aan netwerk.ralphv schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 06:48:
Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad met zijn venus E 3 ?
Een paar dagen geleden ging de SOC van 100 naar 0 in een seconde ( volgens de grafiek )
Daarna ging hij met 46 watt laden, wat hij nu nog steeds doet. SOC blijft echter op 0 staan.
Fabrieksreset maakt geen verschil hierin, en ook een update naar v.148 niet.
Handmatig laden/ontladen doet hij niet.
Het lijkt alsof de bms niet meer word herkend.
Bij het verbinden met de Ble tool, laat de bms geen enkele info zien.
Geen versienummer/temperatuur/cel voltage.
[Afbeelding]
Op deze manier gaat de batterij in de transportmodus en dan weer naar werkende modus. Ik lees graag het resultaat!
Succes!
I know!THE_BASE schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:00:
[...]
Waarvan akte!
En het was niet mijn bedoeling om anderen op het verkeerde been te zetten.
Ik heb dit nog niet eerder gezien, nu heb ik hem ook nog niet super lang.Druppeltje_ schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:04:
[...]
Ging het voorheen wel altijd goed?
Ik zou zeggen om de CT polling rate laten aanpassen, dat heeft voorheen al meer mensen geholpen met dat probleem , maar zou vreemd zijn als hij voorheen wel goed liep.
Tenzij dat bij een update aangepast word?
Vannacht heeft hij prima gewerkt, tussen 00:00-09:00 maar 0,55kWh verbruikt van het net met een 10sec meter.
Net de magnetron gebruikt, en is de “loop” weer terug.
Yep, als je problemen hebt begin altijd met:BertP schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:24:
[...]
Ah excuus, net gechecked en daar staat de ct003 als offline. Dat maakt een hoop duidelijk, thanx!! Vermoed dat als dat weer werkt de batterijen weer doen wat ze moeten doen.
- Eerst even de CT003 zo'n 30s geheel los te koppelen, p1 en voeding.
- Bij geen resultaat kijk of de fase som correct is.
- Dan kun je nog kijken of de juiste SM is geselecteerd
Succes!
Vanochtend had ik al geruime tijd zo'n 100W PV overschot maar de batterij starte niet met laden... na een toggle van de mode via Manual terug naar Self Consumption starte ze dan wel quasi meteen. Is er een manier om de batterij sneller te laten starten met laden ?
MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc
Als ik de batterij aantik, links onder op CT?
Dan gaat er een grafiekje lopen welke heel veel wisselt.
Als ik verder naar de instellingen ga binnen de batterij, geeft hij wel een rood bolletje achter communicatiemodule aan.
Als ik daarop tik geeft hij aan dat er een update is, maar deze mislukt steeds.
Dat is je huidige verbruik over je verschillende fases, het totaal en wat je batterij doet (leveren of niet).Niekniek89 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:22:
Sta je in de buurt van je batterij ? Geen idee of voor de COM module je ook een BT verbinding moet hebben met je batterij.Als ik verder naar de instellingen ga binnen de batterij, geeft hij wel een rood bolletje achter communicatiemodule aan.
Dat is zeer vervelend, de CT003 met v122 geeft hier totaal geen problemen. Nogmaals een verzoek indienen!Yargo schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:16:
Pff, gisterenavond weer CT003 connectie weggevallen en deze ochtend pas gezien. Begint wel tegen te steken. CT003 heeft vol Wifi bereik. De batterijen hebben 2 van de 3 streepjes (rond de 50dBm volgens de app). Heb al meer 14 dagen dagen geleden hulp gevraagd maar geen reactie meer van Marstek. Was vroeger toch stukken beter. CT003 heeft fw118 en de 2 Venus C 2.0 batterijen hebben beiden fw156. Zit allemaal op een eigen Wifi 2.4Ghz netwerk. Heb update gevraagd van de CT003 naar de laatste nieuwe versie en een optie om gebruikers op de hoogte te houden middels een pushmelding dat de CT connectie weggevallen is zodat we voor de zoveelste keer het ding spanningloos kunnen zetten 😖.
Ik neem aan dat je al de IP- adressen gelockt heb in de router.
En bij een mesh-setup vastgezet aan de voorkeur Node. Met name de CT003.
Succes!
Gaat via BT, dus in de buurt blijven. Batterij eerst afkoppelen van Grid en Netwerkkabel. GPS Locatie op telefoon aan.Niekniek89 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:22:
[...]
Als ik verder naar de instellingen ga binnen de batterij, geeft hij wel een rood bolletje achter communicatiemodule aan.
Succes!
Ik zie die opmerking regelmatig voorbij komen maar dit heeft geen enkele zin... eens je router een adres heeft gegeven via DHCP zal hij telkens opnieuw hetzelfde adres geven aan hetzelfde apparaat (verschillende providers zoals Telenet in Belgie hebben trouwens die mogelijkheid niet).SatScan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:25:
Ik neem aan dat je al de IP- adressen gelockt heb in de router.
Dat heb ik uiteraard al geprobeerd, maar ik krijg alleen maar:r2504 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:25:
[...]
Dat is je huidige verbruik over je verschillende fases, het totaal en wat je batterij doet (leveren of niet).
[...]
Sta je in de buurt van je batterij ? Geen idee of voor de COM module je ook een BT verbinding moet hebben met je batterij.
Netwerkabnormaliteit, probeer het later opnieuw.
De batterij en ct003 zijn succesvol geüpgraded.
Alleen staat er bij de batterij een rood bolletje achter communicatiemodule.
Deze moet blijkbaar ook geupdate worden?
[ Voor 21% gewijzigd door Niekniek89 op 10-04-2026 09:32 ]
Maar bij mijn Mesh-systeem wel ik lock de IP nummers en Node.r2504 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:29:
[...]
Ik zie die opmerking regelmatig voorbij komen maar dit heeft geen enkele zin... eens je router een adres heeft gegeven via DHCP zal hij telkens opnieuw hetzelfde adres geven aan hetzelfde apparaat (verschillende providers zoals Telenet in Belgie hebben trouwens die mogelijkheid niet).
Vaak worden de IP nummers om de zoveel tijd vrijgegeven in de router...
Kijk eens in de settings naar:
DHCP Lease Expiration
DHCP Lease Release
IP Address Reclamation
Oke, geheel even 30s afkoppelen, opnieuw proberen.Niekniek89 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:31:
[...]
Dat heb ik uiteraard al geprobeerd, maar ik krijg alleen maar:
Netwerkabnormaliteit, probeer het later opnieuw.
De batterij en ct003 zijn succesvol geüpgraded.
Alleen staat er bij de batterij een rood bolletje achter communicatiemodule.
Deze moet blijkbaar ook geupdate worden?
[Afbeelding]
Werkt het niet, probeer het morgen nog eens!
Batterij 30s afkoppelen en uitzetten? Ook de ct003?SatScan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:46:
[...]
Oke, geheel even 30s afkoppelen, opnieuw proberen.
Werkt het niet, probeer het morgen nog eens!
Maar ik zit aan een warm bakje koffie het NOS journaal te kijken.
De hoofdschakelaar in de meterkast uit even een discutabel snoertje van 1 fase 230 naar driefasen cee 16 amp driefasen tussen de accu en het wcd van mijn lasapparaat.
En voila alles heeft weer prik in huis.
Moest wel even 2 keer in het backup in pluggen bij de eerste keer ging hij in warn waarschijnlijk de inschakelpiek van alle voedingen en laders etc.
Maar nu is het net alsof er niks aan de hand is alles werkt gewoon als vanouds.
Ja en de wp plus alle pv omvormers staan uit natuurlijk.
Mooi spul die accu's
Zo werkt het DHCP protocol inderdaad. Op de helft van de DHCP lease-tijd zal het apparaat een DHCP request broadcasten en van de DHCP server zal er dan een DHCP Acknowledge komen. Dit met een stabiele (W)LAN connectie. Als er geen DHCP reservation is mag de server het IPadres alsnog aan een ander apparaat uitgeven.r2504 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:29:
[...]
Ik zie die opmerking regelmatig voorbij komen maar dit heeft geen enkele zin... eens je router een adres heeft gegeven via DHCP zal hij telkens opnieuw hetzelfde adres geven aan hetzelfde apparaat (verschillende providers zoals Telenet in Belgie hebben trouwens die mogelijkheid niet).
Maar in het geval dat een apparaat geen DHCP Acknowledge krijgt (om welke reden ook) zal het apparaat na het verstrijken van de DHCP lease-tijd alsnog het IPadres vrij moeten geven. In het geval van een onstabiele (W)LAN connectie. Door een DHCP reservation kan en mag de DHCP server het gekoppelde IPadres niet aan een ander apparaat uitgeven.
In mijn situatie dacht ik dat ik een stabiel (W)LAN netwerk had, maar toch bleek dat de Marstek producten heel af en toe een ander IPadres kreeg toegewezen en elkaar niet meer konden vinden. Nadat ik voor zowel de batterij en de CT een DHCP reservation heb geconfigureerd is dat niet meer voorgekomen.
Dus, een DHCP reservation zou niet nodig hoeven zijn, maar het kan zeker geen kwaad. Tenminste, als de modem of router het ondersteund.
the older I get, the better I was...
BT aan - locatie GPS toestaan! (alle updates gaan via BT).Niekniek89 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:49:
[...]
Batterij 30s afkoppelen en uitzetten? Ook de ct003?
Heb je BT uitgeschakelt in firmware settings staan dan eerst batterij en uitzetten (groene knop) en weer aan, dan werkt BT tenminste weer voor 10m
Bij problemen met update:
- bij een CT003 update >30sec (p1 - voeding)
- bij een Batterij update > 10m (uitzetten - netwerkkabel - GRID)
Succes!
De upgrades van de ct003 en batterij zijn beide gelukt, uiteraard staat alles aan wat nodig is.SatScan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:57:
[...]
BT aan - locatie GPS toestaan! (alle updates gaan via BT).
Heb je BT uitgeschakelt in firmware settings staan dan eerst batterij en uitzetten (groene knop) en weer aan, dan werkt BT tenminste weer voor 10m
Bij problemen met update:
- bij een CT003 update >30sec (p1 - voeding)
- bij een Batterij update > 10m (uitzetten - netwerkkabel - GRID)
Succes!
Ik krijg alleen een foutmelding bij de communicatiemodule (zie screenshot).
Ja, onder phase settings en dan auto diag.Niekniek89 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:22:
Werkt op dezelfde manier!Niekniek89 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:00:
[...]
De upgrades van de ct003 en batterij zijn beide gelukt, uiteraard staat alles aan wat nodig is.
Ik krijg alleen een foutmelding bij de communicatiemodule (zie screenshot).
Heel veel pieken door gebruikt met CT003 en zelfde flink laden midden in de nacht.
Iemand die dit kan verklaren? Heb natuurlijk maar één Venus E, dus de P1 werkte prima, maar je zou denken dat Marstek + Marstek een betere combinatie zou moeten zijn...
/f/image/G0TRei6Cl7k8jKjWlxkHPcq9.png?f=fotoalbum_large)
Hier stond een dode link.
Als je reageert op mij: uiteraard gedaan, ook type meter aangegeven.strandbal schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:34:
Misschien dat het helpt om de configuratie van je type meter aan te passen bij je CT003? En dan opnieuw diagnose?
Of de hardware van slechtere kwaliteit is weten we over een jaar of vijf
Hier stond een dode link.
Ik denk dat je niet echt begrijpt hoe DHCP werkt. DHCP is net ontworpen om geen problemen te hebben bij onstabiele verbindingen... het protocol start namelijk reeds op 50% van de lease met pogingen deze te hernieuwen en blijft dat ook continue doen als dit mislukt. Je verbinding moet dan al heel lang (standaard 24u) problemen hebben wil een DHCP renewal mislukken (en dan heb je wel andere problemen dan louter je DHCP probleem).Kees-Jan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:56:
[...]
Dit met een stabiele (W)LAN connectie. Als er geen DHCP reservation is mag de server het IPadres alsnog aan een ander apparaat uitgeven.
Maar in het geval dat een apparaat geen DHCP Acknowledge krijgt (om welke reden ook) zal het apparaat na het verstrijken van de DHCP lease-tijd alsnog het IPadres vrij moeten geven. In het geval van een onstabiele (W)LAN connectie. Door een DHCP reservation kan en mag de DHCP server het gekoppelde IPadres niet aan een ander apparaat uitgeven.
[ Voor 10% gewijzigd door EotT op 10-04-2026 11:05 ]
Op mijn feedback voor een andere wifi weergave kreeg in een downgrade van 158 naar 157.1, die staat nu telkens te janken.
Maar ik wil niet downgraden. Ik heb geen problemen alleen een feedback voorstel.
3x feedback met verzoek > geen reactie.
[ Voor 14% gewijzigd door 3DWim op 10-04-2026 11:08 ]
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.60 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |
Apart, bij mij is het precies andersom. Ik heb de CT003 nu ongeveer één etmaal draaiende en ik zie dat de Marstek met de CT003 aanzienlijk sneller en nauwkeuriger reageert om nul op de meter te krijgen. Afgelopen nacht was de export slechts 0.1 kWh terwijl dat in de nachten daarvoor zo'n 0.3 tot 0.4 kWh was.THE_BASE schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:12:
Vannacht de combinatie V148 + CT003. Resultaat: enorm veel pieken en zelfs dalen (laden in de nacht). Hij reageert dus veel te stressvol op alles wat er gebeurd, waardoor verbruik in de nacht niet 0.4 kWh, maar nu 0.9 kWh is.
De CT003 ga ik er weer tussenuit halen en hoop dat het de boosdoener is. Of is dit een bijwerking van V148?
Ik heb de CT1003 en de HW P1 overigens wel aangesloten op een P1 splitter met een eigen voeding.
Of de Marstek over een wat langere tijd ook stabieler is met de CT003 vs. de HomeWizzard P1 moet nog blijken.
Als er op de lange termijn geen verschil blijkt tussen beide, dan gaat de CT1003 er weer tussenuit. Ik gebruik liever alleen de HW P1, omdat dat aanzienlijk minder clutter in de meterkast geeft,
Ik heb afgelopen nacht de Marstek wel gedraaid met V144.
V148 kwam vanochtend pas beschikbaar voor mij, en die ben ik nu aan het testen. Eén ding waar ik wel blij mee ben in V148 is dat ik de LED verlichting nu kan uitschakelen.
Batterijen werden met V147 geleverd (direct bij installatie meteen update beschikbaar) Wat erop stond weet ik niet.Avenger 2.0 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:40:
[...]
Aanvragen aan support, al kan dat wel even duren door de drukte.
V148 werd recent opeens spontaan gepushed voor de 2e batterij. Wel eerder contact gehad met MT over problemen met P1 koppeling i.c.m. L&G E350 meter. Toen 1x V148 gekregen.
[ Voor 21% gewijzigd door EddieW op 10-04-2026 12:54 ]
Ja komt wat leven terug daar bij support. Vandaag eindelijk mijn tickets beantwoord, wel naast de kwestie, maar je kan niet alles hebbenEddieW schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:06:
[...]
Werden opeens spontaan gepushed. Wel eerder contact gehad met MT over problemen met P1 koppeling i.c.m. L&G E350 meter.
Selecteer in de app een andere P1 meter, die wel of niet heb, maakt niet uit en laat eventueel de foutmelding ontstaan. Dan de app echt sluiten opnieuw openen. CT003, P1 en voeding aankoppelen MT weer openen connecten met CT003.EotT schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:58:
Vanmorgen zowel een update van Marstek Venus 3 (v144 -> v148), als van de CT003 (v116 -> v122) doorgevoerd. De update van Venus 3 is goed verlopen, maar van de CT003 niet. Deze is helemaal niet meer via bluetooth vindbaar (ik sta er vlak naast, bluetooth en locatie is ingeschakeld op mijn telefoon). Het lichtje brand wel. Na de CT003 meer dan 1 minuut helemaal af te koppelen is er nog steeds geen verschil. Batterij ook al herstart (ook al dacht ik wel niet dat het zou helpen aangezien dit niet het probleem is). Iemand nog een idee wat ik kan doen?
succes!
Mijn laatste COM update (voor de V2) ging vanop afstand, geen BT verbinding nodig gehad.r2504 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:25:
Sta je in de buurt van je batterij ? Geen idee of voor de COM module je ook een BT verbinding moet hebben met je batterij.
2x Marstek v2 5kWh v158 HW P1
Bij mij was gebruik van CT003 i.c.m. de L&G E350 MSR5 een drama i.v.m. 10s. vertraging. (maar wel elke sec. data). Mijn Venus E kreeg ik niet op NOM. Telkens enorme uitschieters door foute correctie door de batterij.Niekniek89 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 19:49:
[...]
Ben benieuwd naar de uitkomst van de HW P1 t.o.v. CT003 en de 10 sec.
Ben uiteindelijk overgegaan naar CT002 omdat vervangen van de meter door Liander niet even snel mogelijk bleek.
[ Voor 13% gewijzigd door EddieW op 10-04-2026 12:22 ]
Dat heb ik zojuist gedaan, en lijkt klaar… klopt het dat ik verder daar niets meer van zie als hij klaar is?
Bedankt voor de tip, maar het werkt jammer genoeg niet. Bij het opnieuw selecteren van de CT003 blijft die nog steeds op offline staan.SatScan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:10:
[...]
Selecteer in de app een andere P1 meter, die wel of niet heb, maakt niet uit en laat eventueel de foutmelding ontstaan. Dan de app echt sluiten opnieuw openen. CT003, P1 en voeding aankoppelen MT weer openen connecten met CT003.
succes!
Dan een tijdje 10min ofzo geheel afkoppelen en de CT003 weer aankoppelen. Kan defect zijn! Zelf nog nooit bij de hand gehad.EotT schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:21:
[...]
Bedankt voor de tip, maar het werkt jammer genoeg niet. Bij het opnieuw selecteren van de CT003 blijft die nog steeds op offline staan.
Net weer gekeken maar bij mij, 3 fase, krijg ik alleen maar een 2000W afgifte van de accu te zien waarmee bepaald wordt op welke fase de accu zit. Niks meer te zien aan diagnose.Niekniek89 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:21:
[...]
Dat heb ik zojuist gedaan, en lijkt klaar… klopt het dat ik verder daar niets meer van zie als hij klaar is?
Dat heb ik daarstraks al gedaan, geen verschil. Ik heb een support ticket aangemaakt in de app, hopelijk duurt het niet te lang tot ik daar een antwoord op krijg.SatScan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:28:
[...]
Dan een tijdje 10min ofzo geheel afkoppelen en de CT003 weer aankoppelen. Kan defect zijn! Zelf nog nooit bij de hand gehad.
Die clutter is ook mijn reden dat ik liever voor die enkele batterij de HW P1 gebruik. Ik hoor graag je bevindingen met V148 na een nachtje.ReneK schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:02:
[...]
Apart, bij mij is het precies andersom. Ik heb de CT003 nu ongeveer één etmaal draaiende en ik zie dat de Marstek met de CT003 aanzienlijk sneller en nauwkeuriger reageert om nul op de meter te krijgen. Afgelopen nacht was de export slechts 0.1 kWh terwijl dat in de nachten daarvoor zo'n 0.3 tot 0.4 kWh was.
Ik heb de CT1003 en de HW P1 overigens wel aangesloten op een P1 splitter met een eigen voeding.
Of de Marstek over een wat langere tijd ook stabieler is met de CT003 vs. de HomeWizzard P1 moet nog blijken.
Als er op de lange termijn geen verschil blijkt tussen beide, dan gaat de CT1003 er weer tussenuit. Ik gebruik liever alleen de HW P1, omdat dat aanzienlijk minder clutter in de meterkast geeft,
Ik heb afgelopen nacht de Marstek wel gedraaid met V144.
V148 kwam vanochtend pas beschikbaar voor mij, en die ben ik nu aan het testen. Eén ding waar ik wel blij mee ben in V148 is dat ik de LED verlichting nu kan uitschakelen.
Dat zou hier ook het geval kunnen zijn, maar met de HW P1 ging dit beter en had ik vaak 0.5 kWh en acceptabel.EddieW schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:19:
[...]
Bij mij was gebruik van CT003 i.c.m. de L&G E350 MSR5 een drama i.v.m. 10s. vertraging. (maar wel elke sec. data). Mijn Venus E kreeg ik niet op NOM. Telkens enorme uitschieters door foute correctie door de batterij.
Ben uiteindelijk overgegaan naar CT002 omdat vervangen van de meter door Liander niet even snel mogelijk bleek.
Of er zit iets in V148 dat drastischer reageert. In dat geval ga ik V147 weer aanvragen.
Marstek is onderdeel van hamePCJR schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:23:
[...]
Hame...(ofzoiets?)
Hame heeft marstek als merk in het leven geroepen om hun mobile accus onder te brengen
Mss ook zo iets van als het mis gaat dan marstek opheffen en hame er geen last van
Net als vele grote bedrijven steken ze logische entiteiten in een eigen dochter-bedrijf. Zo is iedere manufacturing plant een eigen bedrijf, is de Zp devisie een eigen bedrijf, is de engineering voor grote delen gegroepeerd onder een bedrijf, ...Maxwp schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:45:
[...]
Marstek is onderdeel van hame
Hame heeft marstek als merk in het leven geroepen om hun mobile accus onder te brengen
Mss ook zo iets van als het mis gaat dan marstek opheffen en hame er geen last van
Door dit te doen kan ieder bedrijf focussen op hun eigen zaken zonder direct rekening te moeten houden met de andere zuster / moeder bedrijf. (versta marketing, onwikkeling, sales, support organisatie, ... ).
Voor marstek is dus focus niet het maken van (daarvoor zijn de andere bedrijven daar) maar wel het vermarkten en ondersteunen van ... en gezien het succes denk ik dat ze daar goed in slagen ...
Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v1 - v153 / v3 -v144 en CT003 v117
Ik merk weinig verschil in gedrag tussen V147 en V148 op dit vlak. Wel AI lijkt anders te werken of minder info over strategie etc. in ieder geval.THE_BASE schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:42:
[...]
Dat zou hier ook het geval kunnen zijn, maar met de HW P1 ging dit beter en had ik vaak 0.5 kWh en acceptabel.
Of er zit iets in V148 dat drastischer reageert. In dat geval ga ik V147 weer aanvragen.
Op zich lijkt het mij bijzonder dat er een groot verschil in regeling zou zijn bij gebruik van CT003 of HW1. Beide leveren m.i. alleen maar data aan aan de batterij die er vervolgens iets mee doet afhankelijk van o.a. CT instelling.
Met dat verschil dat de ct003 ook nog wat intelligentie bevat welke de regeling kan beïnvloeden.EddieW schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:02:
[...]
Ik merk weinig verschil in gedrag tussen V147 en V148 op dit vlak. Wel AI lijkt anders te werken of minder info over strategie etc. in ieder geval.
Op zich lijkt het mij bijzonder dat er een groot verschil in regeling zou zijn bij gebruik van CT003 of HW1. Beide leveren m.i. alleen maar data aan aan de batterij die er vervolgens iets mee doet afhankelijk van o.a. CT instelling.
Ik laat het je weten. Ben zelf ook nieuwsgierig in hoeverre V148 verschil maakt.THE_BASE schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:41:
[...]
Die clutter is ook mijn reden dat ik liever voor die enkele batterij de HW P1 gebruik. Ik hoor graag je bevindingen met V148 na een nachtje.
1 Marstek 75% leeg.
De andere 2 stonden nog vol te wachten tot ze nodig zouden zijn maar dat hoefde dus niet.
2 koelvries apparaten
Alle normaal ingeplugde laders en weet ik veel wat voor andere zooi.
Koffie apparaat.
Vaatwasser heeft gedraait.
Tv was nu en dan aan, nieuws en vis tv.
Al met al zat de hele buurt, zo'n 100 woningen zonder prik voor een vrij lange tijd wij slechts 5 minuten.
Mooie test even.
Ik had nog even geprobeerd een pv omvormer op noord bij te zetten maar die gaf een pe fout.
Ik heb nu een snoertje van 220 naar driefasen cee.
1 draad op de nul en dan de andere op L1 L2 en L3 met brugjes in de stekker.
En natuurlijk de aarde op aarde.
Voordeel is dan als je dat snoer vergeet de driefasen automaat er wel uitknalt van dat stopcontact.
Ik vraag me overigens af of als ik een brugje maak tussen nul en aarde in die kracht stekker de pv omvormer dan mischien geen pe fout geeft.
Maar dat zal voor een andere keer zijn.
De enige gedachte die ik daarbij heb: de CT003 heeft rechtstreeks verbinding met de Marstek en de P1 gaat via via? Maar misschien klopt dat ook niet.EddieW schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:02:
[...]
Nee, de Marstek haalt via de LAN de data uit de meters. Zowel bij de CT003 als de HW P1 meter.THE_BASE schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:14:
[...]
De enige gedachte die ik daarbij heb: de CT003 heeft rechtstreeks verbinding met de Marstek en de P1 gaat via via? Maar misschien klopt dat ook niet.
Voor zover ik weet, heeft de CT003 ook geen logica aan boord na mij wat in te lezen in CT002/CT003 emulator.
Overigens heb ik nu mijn Marstek V3 bekabeld en de emulator op mijn HA box draaien. Beiden zijn bekabeld dus de Marstek zou niet meer afhankelijk mogen zijn WiFi storingen en dergelijke.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus-E V2 + V3 | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Er zit beperkte logica in de CT002 en CT003 tbv meerdere MT in een installatie te laten samenwerken.Broodro0ster schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:20:
[...]
Nee, de Marstek haalt via de LAN de data uit de meters. Zowel bij de CT003 als de HW P1 meter.
Voor zover ik weet, heeft de CT003 ook geen logica aan boord na mij wat in te lezen in CT002/CT003 emulator.
Overigens heb ik nu mijn Marstek V3 bekabeld en de emulator op mijn HA box draaien. Beiden zijn bekabeld dus de Marstek zou niet meer afhankelijk mogen zijn WiFi storingen en dergelijke.
Nee, dat maakt niet uit... het kan niet sneller dan update frequentie van je SM.Niekniek89 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:19:
Zou het voor mij nog veel verschil maken of ik de CT003 of HW P1 gebruik icm mijn dsmr 4 meter? (Voor een nog soepelere strakke werking) lijkt me niet aangezien de meter op 10sec blijft zitten.
Wat wel zal schelen is een CT002 ipv een CT003.
Dan werkt het met spoelen en heb je een update per seconde
Hoe ik het begrip is dat de batterij een UDP pakket terug stuurt naar de CT003 met daarin het vermogen dat hij zelf aan het leveren is. De CT003 stuurt die dan mee naar de andere batterijen zodat die de data van de andere batterijen in hun beslissing meenemen.SatScan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:28:
[...]
Er zit beperkte logica in de CT002 en CT003 tbv meerdere MT in een installatie te laten samenwerken.
De CT003 stuurt dus niks aan. Hij relayed gewoon pakketjes tussen de batterijen. Iedere batterij regelt zichzelf, maar is nu wel op de hoogte van de andere batterijen.
En daar zit dan net de sterkte van die emulator. Die gaat niet gewoon pakketjes relayen, maar die zit aan de pakketjes te rommelen zodat de batterijen beinvloed worden in hun acties. Zo krijg je een betere load balancing tussen de batterijen en kun je er ook voor kiezen om bij lage loads tijdens maar 1 batterij te laten werken en te roteren tussen de batterijen zodat de omvormers op hogere vermogens en dus efficienter kunnen werken.
Als je een HW P1 meter gebruikt, kan er dus niks gerelayed worden en gaan de batterijen tegen elkaar vechten omdat ze niet op de hoogte zijn van elkaar.
[ Voor 21% gewijzigd door Broodro0ster op 10-04-2026 15:38 ]
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus-E V2 + V3 | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Maar even voor mijn brein: voor een enkele batterij zou een CT003 of een P1 geen verschil moeten maken? Dan ben ik wel heel benieuwd waar die enorme uitschieters vannacht vandaan kwamen.SatScan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:28:
[...]
Er zit beperkte logica in de CT002 en CT003 tbv meerdere MT in een installatie te laten samenwerken.
Morgenochtend zal ik updaten hoeveel het verbruik met V148 + HW P1 is geweest.
Nu wordt er gezegd dat de batterijen (V2) losgekoppeld moeten worden van het net om de update uit te voeren. Is dit echt noodzakelijk?
Bij installatie heb ik ook de batterijen gewoon aan het net hangen en ging de update ook gewoon goed. Betreft trouwens een vaste aansluiting, elke batterij op een eigen groep.
Nou zo simpel is het nu ook weer niet er zit data in dan dat alleen. In welke modi de batterij werkt en het advies/opdracht om wel of niet te leveren/op te laden en heel belangrijk de hoeveelheid (W). Als voorbeeld je kunt een batterij in de modi opladen zetten en de andere in modi zelf consumptie zonder dat ze elkaar tegen gaan werken.Broodro0ster schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:36:
[...]
Hoe ik het begrip is dat de batterij een UDP pakket terug stuurt naar de CT003 met daarin het vermogen dat hij zelf aan het leveren is. De CT003 stuurt die dan mee naar de andere batterijen zodat die de data van de andere batterijen in hun beslissing meenemen.
De CT003 stuurt dus niks aan. Hij relayed gewoon pakketjes tussen de batterijen. Iedere batterij regelt zichzelf, maar is nu wel op de hoogte van de andere batterijen.
En daar zit dan net de sterkte van die emulator. Die gaat niet gewoon pakketjes relayen, maar die zit aan de pakketjes te rommelen zodat de batterijen beinvloed worden in hun acties. Zo krijg je een betere load balancing tussen de batterijen en kun je er ook voor kiezen om bij lage loads tijdens maar 1 batterij te laten werken en te roteren tussen de batterijen zodat de omvormers op hogere vermogens en dus efficienter kunnen werken.
Als je een HW P1 meter gebruikt, kan er dus niks gerelayed worden en gaan de batterijen tegen elkaar vechten omdat ze niet op de hoogte zijn van elkaar.
JA, zou ik doen! Een bios/firmware-update is een proces waarbij je eventuele verstoringen wilt uitsluiten!Gummiebeer schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:01:
Nieuwe firmware is vrijgegeven na aanvraag in de app.
Nu wordt er gezegd dat de batterijen (V2) losgekoppeld moeten worden van het net om de update uit te voeren. Is dit echt noodzakelijk?
Bij installatie heb ik ook de batterijen gewoon aan het net hangen en ging de update ook gewoon goed. Betreft trouwens een vaste aansluiting, elke batterij op een eigen groep.
[ Voor 8% gewijzigd door SatScan op 10-04-2026 16:34 ]
Heeft met sample rating te maken... kijk even in de ModBus topic en gebruik de zoekfunctie!THE_BASE schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:58:
[...]
Maar even voor mijn brein: voor een enkele batterij zou een CT003 of een P1 geen verschil moeten maken? Dan ben ik wel heel benieuwd waar die enorme uitschieters vannacht vandaan kwamen.
Morgenochtend zal ik updaten hoeveel het verbruik met V148 + HW P1 is geweest.
Heb dat eigenlijk nooit gedaan, wel de batterij in standby gezet zodat die niet aan het laden/ontladen is. Wat volgens mij het doel is ook door uittrekken stekker.SatScan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:33:
[...]
JA, zou ik doen! Een bios/firmware-update is een proces waarbij je eventuele verstoringen wilt uitsluiten!
Update was binnen 10 minuten klaar voor beide batterijen en de CT003.
Wisselt tussen teveel laden/ontladen totdat de batterij weer vol is… heb geen updates meer klaar staan (los van de communicatiemodule die niet wil).
Zal het eens in de feedback vragen.. en anders terug naar v144 dan maar?
[ Voor 5% gewijzigd door Niekniek89 op 10-04-2026 17:33 ]
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.