• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:07
Joarie schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:18:
[...]

Hij staat bij mij ook op volledig manuele stand. De AI is nog verre van perfect (zo lang hij niet rekening houdt met verlies en ingekochte prijs van de opgeslagen kWh's).
Ik merk wel dat ik een 4e optie mis in de Manual mode naast Opladen/Ontladen/NOM, namelijk Opladen op overschot. Ik wil namelijk niet NOM draaien als ik tijdens zonnige en goedkope periodes al mijn apparaten in die periode laat werken. Ik wil dan dat de accu alleen de stroom oppakt die dreigt naar het net te gaan, maar beter in de accu in het huis kan blijven om op een later (duurder) tijdstip gebruikt te worden.

Wellicht maar eens een feedbackje aan wagen zoals bij de NOM functie op de Manual Mode.
Dat is toch precies wat je wilt bereiken? Als je hem op NOM zet gaat ze alleen laden als je genoeg zonnestroom hebt en je zelf niets verbruikt. Heb je veel zon maar gebruik je ook veel dan gaat hij pas het overschot gebruiken om te laden. Tenminste, zo werkt het bij mij.

Gisteren een mooie middag, wel veel gewassen en de droger gebruikt, dus amper kunnen laden. Vanmiddag 2 batterijen op 75% kunnen krijgen, de derde bleef op standby staan, door een voor mij onduidelijke reden. Dit met 3 batterijen en een 3 fase aansluiting

Hoeiendag!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:42
tvtech schreef op maandag 16 maart 2026 @ 16:40:
[...]

Dat is toch precies wat je wilt bereiken? Als je hem op NOM zet gaat ze alleen laden als je genoeg zonnestroom hebt en je zelf niets verbruikt. Heb je veel zon maar gebruik je ook veel dan gaat hij pas het overschot gebruiken om te laden. Tenminste, zo werkt het bij mij.
Klopt, maar ik heb een dynamisch energiecontract. Dus als het een zonnige periode is en de uurprijs is bijv 15 cent dan wil ik mijn eigen opgewekte stroom óf zelf gebruiken óf afvangen in de accu. Als ik bijv in diezelfde periode een wasje doe en de afwasmachine laat lopen dan wil ik niet dat de accu op dat goedkope moment stroom uit het accupakket gaat gebruiken om de pieken van deze verbruikers af te vangen.
Ik wil dat hij de stroom inzet op momenten dan de stroomprijs hoger is (vandaar ook manuele modus ingesteld op automatisch stroomafgifte op de piekuren).
Doel is namelijk om de prijs van de ingekochte stroom zo laag mogelijk te houden.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%.

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:48
3DWim schreef op maandag 16 maart 2026 @ 16:38:
[...]

Is ook plug en play.
De meeste problemen hier zijn toch vaak veroorzaakt door de gebruiker. Bijvoorbeeld alle kabels los bij update installeren, alleen 2.4Ghz, geen raare tekens in wachtwoorden.
Heel vaak ligt het toch aan het netwerk, dedicated, IOT of wat dan ook.
Ik heb ook wat issues gehad recentelijk na de v158 update maar het draait nu weer prima.
En daarvoor 1 jaar prima met P1 van HW.
De CT kreeg ik niet aan de praat met mijn DSM. Werd toen ook erkend.
wat je omschrijft is dus niet plug & play voor de gemiddelde leek (versat - vraag het eens aan uw grootmoeder om te installeren ... ) ... Dit toestel is enkel voor de toch iets technischer profiel geschikt al dan niet voor de leek met een betere technische support lijn beschikbaar ...

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16:54
vifra schreef op maandag 16 maart 2026 @ 16:48:
[...]
wat je omschrijft is dus niet plug & play voor de gemiddelde leek ..
Juist wel, je grootmoeder heeft juist een standaard doodnormaal 2.4ghz netwerk zonder toeters en bellen. En ze leest eerst de handleiding en volgt die braaf op.
90% van de vraagsstellers hier lezen niet eens het startbericht hier.

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.60 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Volgens mij gebruikt een leek vaker provider hardware en is bijvoorbeeld bij KPN WPA2 nog de standaard. 'k Weet niet wat Ziggo, Odido e.d. doen....

Bij m'n broeder kon ik um op KPN stabiel wegzetten, als ik het me goed herinner zelfs op een 2.4+5ghz SSID. 'k Had voor de zekerheid even ingelogd om P1 een vast IP te geven, maar gezien ie vrijwel nooit reboot, voelde dat bijna als overbodig.

Soms is 't geluk met een leek.
PNARI schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:23:
[...]

Dat was de gouden tip. Ze werkt weer 😅.
We zijn een beetje marstek tweakers van het eerste uur hè, de ene weet dit, de andere weet dat...en tesamen krijgen we het terug aan de praat.
En laden en ontladen nu maar.
Wat is uw FW nu in de V1?

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

S2S schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:07:
Gewoon op zelf geïnitieerd zetten. De rest is lood om oud ijzer.
Volledig akkoord, dit type batterijen is echt gemaakt voor NOM te draaien. Je moet die niet kopen als je niet voldoende PV hebt liggen.
Laden en ontladen ifv tarieven is zinloos voor de paar centen die dat zal opbrengen.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:53
Chris.nl schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:02:
Volgens mij gebruikt een leek vaker provider hardware en is bijvoorbeeld bij KPN WPA2 nog de standaard. 'k Weet niet wat Ziggo, Odido e.d. doen....

Bij m'n broeder kon ik um op KPN stabiel wegzetten, als ik het me goed herinner zelfs op een 2.4+5ghz SSID. 'k Had voor de zekerheid even ingelogd om P1 een vast IP te geven, maar gezien ie vrijwel nooit reboot, voelde dat bijna als overbodig.

Soms is 't geluk met een leek.
Zouden er niet wat marsteks in standby staan bij mensen die het niet aandurven om wat te proberen of zich een last voelen om wat te vragen aan bekenden / familie.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.59, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

DSSW schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:13:
[...]

We zijn een beetje marstek tweakers van het eerste uur hè, de ene weet dit, de andere weet dat...en tesamen krijgen we het terug aan de praat.
En laden en ontladen nu maar.
Wat is uw FW nu in de V1?
V158 op V1 en V2, V148 op V3. Er staat nu ook een nieuwe communicatiemodule klaar voor V1 maar daar ga ik toch nog even mee wachten 🙂

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Tommie12 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:02:
[...]

Je bevestigt mijn punt.
Ik investeer alleen als ik het goed begrijp en het snel iets oplevert.
Mijn tweede set panelen verdiende vlot terug omdat de terugleververgoeding zo hoog lag, maar we wisten allemaal dat dit niet ging blijven duren. Dat het daarna inzakte tot 3ct was een bummer, maar geen ramp.
Enkel investeren als het "SNEL" iets oplevert...pfff zo'n leven wil ik echt niet leiden (of is het lijden?).
Niet alles wat ik doe in het leven moet direct geld opbrengen, er bestaat ook zoiets als een hobby. Heel het PV en PIB gebeuren is net zo'n hobby die mij als gepensioneerde veel voldoening geeft. En wat het nog leuker maakt ik leer nog alle dagen bij en die hobby brengt ook nog iets op. Dat is meer mijn levenswijsheid. Maar ieder zijn visie uiteraard,

• Chris.nl
  • Niet online
tweeek schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:17:
[...]

Zouden er niet wat marsteks in standby staan bij mensen die het niet aandurven om wat te proberen of zich een last voelen om wat te vragen aan bekenden / familie.
Geen idee, 'k ging bij m'n broeder troubleshooten omdat ie het klepje met de powerknop niet had gezien, en ik vergat te vragen "Heb je um al aangezet?"....

Verder zou ik het horen denk ik, 'k weet niet hoe Marstek het doet op een libelle of consumentenbond forum.
Chris.nl schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:02:
Zojuist op m'n Android toestel een update van de Marstek-app ontvangen. 'k Heb um zelf op Engels staan, dus weet niet of de vertaling al beter is. Verschillen die me opvallen is dat je z'n IP-adres nu onder instellingen kan zien.[Afbeelding]

In de dagelijkse statistiek doen ze, volgens mij, een poging iets van (piek? max?) SOC (GRID?) verbruik / teruglevering te laten zien. Maar volgens mij werkt dit nog niet jofel. -edit- Dat is dus het percentage van accu.

[Afbeelding]

Ja, in lever wel zo'n 1600watt terug als de zon schijnt en de accu vol zit, maar niet 's nachts. Of ik moet de bedoeling van die statistiek verkeerd opvatten....
Die soc weergave in % is wel mooi, toch goed om zien dat Marstek verbeteringen blijft uitbrengen in hun software.

Chris.nl schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:42:
[...]

Lijkt gefixt met laatste update van de app. Hij lijkt het overzicht na enkele seconden zelfs te updaten (zonder pulldown actie).
Klopt, ik denk dat ze wat in hun servers gewerkt hebben. Hier ook geen off line indicaties meer als ik de app open.

HeroS schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:02:
Inmiddels een paar weken verder maar problemen welke ik heb zijn nog niet opgelost. Hij wil gewoon soms niet op NOM. Mij totaal onduidelijk wat nu precies het probleem is....
- Heeft verbinding met de P1 (Marstek) zie waardes binnenkomen zowel via de "CT van de batterij" als via de meter zelf. Update ook goed.
- Fase scan is ook afgerond (3 fases)
- WiFi ontvangst is prima op order
- Heb om een nieuwe firmware gevraagd, draai nu op 1.47.3 en de nieuwste communicatiemodule
- Van de week nieuw internet gehad dus ook nieuw modem/router. Oude setup was 15 jaar oud kan me voorstellen dat niet meer werkt.
- Als ik hem via de API aanstuur reageert hij vrijwel direct op (ont)laden behalve op NOM/auto
- Handmatig via de APP naar NOM werkt ook niet altijd. Soms even naar USP/handmatig en dan terug naar NOM start de NOM wel op (maar vaak ook niet).
- Gaat soms willekeurig laden terwijl hij op handmatig staat, zie zelfs dat hij hem op UPS zet...why?
- Tijdje ook zonder API verbinding gedraaid om uit te sluiten dat daar wat gebeurd. Maar lost niks op
- Batterij percentage is soms all over de place. Zie hem dan van 10% naar 40% schieten in enkele minuten.

Kan niet tot een andere conclusie komen dat dit product gewoon zeer slecht werkt. Ervaren andere gebruikers dit ook?
Hier staan al +12 maanden 3 Marstek Venus E's. Ik ervaar zulke problemen totaal niet, mijn installatie draait zeer goed.
Ik zou beginnen met de API terug uit te zetten en een fabrieksreset met behoud van data te doen en dan terug NOM inschakelen. En dan eens over een periode van 24h kijken wat er gebeurt zonder allerlei instellingen te wijzigen. In de data grafiek kan je dan zien wat de batterij gedaan heeft over 24H

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:17

S2S

Joarie schreef op maandag 16 maart 2026 @ 16:47:
[...]

Klopt, maar ik heb een dynamisch energiecontract. Dus als het een zonnige periode is en de uurprijs is bijv 15 cent dan wil ik mijn eigen opgewekte stroom óf zelf gebruiken óf afvangen in de accu. Als ik bijv in diezelfde periode een wasje doe en de afwasmachine laat lopen dan wil ik niet dat de accu op dat goedkope moment stroom uit het accupakket gaat gebruiken om de pieken van deze verbruikers af te vangen.
Ik wil dat hij de stroom inzet op momenten dan de stroomprijs hoger is (vandaar ook manuele modus ingesteld op automatisch stroomafgifte op de piekuren).
Doel is namelijk om de prijs van de ingekochte stroom zo laag mogelijk te houden.
Tenzij je zelf automation gaat inrichten , gaat dit je out of the box niet lukken, zijn wel voorbeelden in dit forum, anders zou ik voor een duurdere oplossing kiezen . Voor deze prijs is het standaard dom spul zeg maar …

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• gijoe666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:55
Eindelijk lijkt het bij mij te werken, zie grafiek overdag (ziet er uit als nul op de meter) versus de zonnestroom die binnenkwam. Accu’s zijnnhoed bijgeladen en zijn nu aan het ontladen door de vraag van het huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-j8woBGwMiOxCsUFWsdwMdVkY2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcaV1hLt4ah05oV6j9w7hezm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tu0G8dS5Q_Uwg5_7x-m97zPx0os=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7R3i9Xc5otTeUlNtvJVPEBLg.png?f=fotoalbum_large

Wat voor mij de doorslag leek gegeven te hebben is de batterij verdeling, zie eerdere posts van mij en dit plaatje waarbij je (linksonderin bij elke fase, slecht te zien) een batterij per fase moet hebben, als je over 3 fasen wilt laden en ontladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0xqQVfo9Cm54hiuiGNvk9z-1fo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVryFqTMwJ6DKExkq4fp2GgV.jpg?f=fotoalbum_large

Ook heeft in mijn UniFi netwerk de wijziging van wpa2/wpa3 naar wpa2 merkbare stabiliteit gebracht. En als laatste, de ct03 meter voorzien van dedicated usb stroom, en niet alleen via een splitter, lijkt ook iets te doen. Offf, het is allemaal toeval, de toekomst zal het uitwijzen:-))

• DiJerno
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:35
DSSW schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:28:
[...]

Die soc weergave in % is wel mooi, toch goed om zien dat Marstek verbeteringen blijft uitbrengen in hun software.
Werk je volledig en enkel via de marstek app en de p1 meter van marstek? Hoe heb je je installatie aangesloten? Via ethernet of wifi?
DiJerno schreef op maandag 16 maart 2026 @ 19:21:
[...]

Werk je volledig en enkel via de marstek app en de p1 meter van marstek? Hoe heb je je installatie aangesloten? Via ethernet of wifi?
Ik werk enkel via de Marstek app in NOM, geen API, geen modbus of dergelijke. Ik doe enkel monitoring van de batterijen in Home assistant via Hame Relay.
Als P1 gebruik ik de CT002 sinds een 2-tal maanden (10 maanden daarvoor de CT003). 3 fasen net met op elke fase een Venus E Fw 147.1 (via wifi) en op fase 3 nog een extra Venus A (FW 147) met 2 batterijen (ook via wifi).

• Ghoogen
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23:26
Hallo,
Ik heb een Marstek Venus E 3.0 gekocht en ga deze aansluiten.
Ik ga de voor “nul op de meter” .
Nu heb ik wifi die regelmatig wegvalt en ook het signaal is matig.
Daarom wil ik de Marstek door middel van LAN bedraad aansluiten op de router.
Ik heb al eerder een Shelly Pro 3EM aangesloten en deze kan ik uitlezen via een app.
De Shelly Pro 3EM wil ik ook door middel van LAN bedraad aansluiten op de router.
Ik kan hier weinig informatie over vinden.
Ik zou graag willen weten welke categorie kabel ik nodig heb en of er nog zaken zijn waar ik rekening moet houden.
Een link naar meer informatie hierover is ook welkom.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:09
DSSW schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:24:
[...]

Enkel investeren als het "SNEL" iets oplevert...pfff zo'n leven wil ik echt niet leiden (of is het lijden?).
Niet alles wat ik doe in het leven moet direct geld opbrengen, er bestaat ook zoiets als een hobby. Heel het PV en PIB gebeuren is net zo'n hobby die mij als gepensioneerde veel voldoening geeft. En wat het nog leuker maakt ik leer nog alle dagen bij en die hobby brengt ook nog iets op. Dat is meer mijn levenswijsheid. Maar ieder zijn visie uiteraard,
Tja, ik zie die batterij niet als hobby, daar heb ik andere dingen voor.
Een batterij moet voor mij iets zijn als fire and forget. Installeren, en de zaak laten draaien.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• tweeek
Tommie12 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:17:
[...]

Tja, ik zie die batterij niet als hobby, daar heb ik andere dingen voor.
Een batterij moet voor mij iets zijn als fire and forget. Installeren, en de zaak laten draaien.
Fout, voor jou moet een batterij alleen wat opleveren zonder dat je enige moeite ergens voor zou moeten doen!

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.59, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:09
tweeek schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:23:
[...]

Fout, voor jou moet een batterij alleen wat opleveren zonder dat je enige moeite ergens voor zou moeten doen!
Ja, en wat dan?
Plaatsen insteken en instellen, en done. Wat is daar mis mee?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:28
Eerlijk gezegd is die app update nauwelijks wat waard. Ja ze staan nu op online. Maar het lijkt er vooral op dat dit puur het resultaat van de laatste status, inclusief het wattage laden/ontladen.
Tik je op de batterij dan is er helemaal geen verbinding. Dat is pas na enkele seconden, soms wel een stuk of 20. En dan zie je pas de echte waarden. Dus dat startscherm zegt niks meer....

• tweeek
Mg4gebruiker schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:49:
Eerlijk gezegd is die app update nauwelijks wat waard. Ja ze staan nu op online. Maar het lijkt er vooral op dat dit puur het resultaat van de laatste status, inclusief het wattage laden/ontladen.
Tik je op de batterij dan is er helemaal geen verbinding. Dat is pas na enkele seconden, soms wel een stuk of 20. En dan zie je pas de echte waarden. Dus dat startscherm zegt niks meer....
De aandacht gaat nou ook naar het mooie blauwe soc lijntje.

Tommie12 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:32:
[...]

Ja, en wat dan?
Plaatsen insteken en instellen, en done. Wat is daar mis mee?
Best een installateur zoeken dan en een omnium onderhoudscontract erbij nemen. Met een Marstek ga je nooit bereiken wat jij voor ogen hebt.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:38
Ben ik de enige die niet meer in kan loggen op de marstek app? Moest een paar keer opnieuw inloggen. Lijkt erop dat ik tijdelijk? geblokkeerd ben in ieder geval.

• Alan969
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:44
Ik heb hier geen probleem mee

BE; Dig. meter Sagemcom – Type Siconia T211; 8kWp PV; 6,53kW SMA omvormers van 2009; 2 Venus E (5,12kWh, V153) + CT003 (V117)

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:42
savale schreef op maandag 16 maart 2026 @ 22:28:
Ben ik de enige die niet meer in kan loggen op de marstek app? Moest een paar keer opnieuw inloggen. Lijkt erop dat ik tijdelijk? geblokkeerd ben in ieder geval.
Check, hier ook een scherm die blijft hangen op het logo. Android.
Eens kijken of cache legen werkt

The chances of being killed by a cow are low but never 0%.

• Chris.nl
  • Niet online
Cloud lijkt niet beschikbaar, 'k heb bluetooth-lock ook aan staan dus kan de status even niet meer uitlezen. Ach ja, lokaal draait ie NoM door..

• tweeek
Zojuist afgesloten even gewacht en opnieuw aangeklikt ..... even een donker scherm met marstek logo in het midden en na even kwam het weer in orde in het scherm.

iets later .... geen ct verbinding in het app scherm maar staat de marstek gewoon te ontladen :)

Nog wat later is diagnose van het goudkleurige popupje afgerond en na verversen / beneden trekken scherm geeft ie weer aan zoal het hoort. (voor zolang het duurt :) )

En enkele minuten later doet mijn V1 weer waar die goed in is en laat even de "CT" verbinding gaan die zo ook wel weer terug zal zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door tweeek op 16-03-2026 22:53 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gut. Morgen komt m’n Venus E 3.0, laten we hopen dat die app dan in elk geval fatsoenlijk meewerkt.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:40
Ook hier problemen met de app. Heb hem verwijderd en terug geinstalleerd maar kan niet meer inloggen. Batterij werkt rustig en normaal verder. Problemen met de app zijn begonnen na de update op mijn android gsm.

• redeker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:00
Ik zit te twijfelen hoe ik de, nog aan te schaffen, Venus E ga aansturen. Heb al een HW p1 meter, dus dat is geen probleem.
Maar twijfel over de CT002 omdat die klemmen wel het meest accuraat meten (denk ik), maar nu lees ik dat er 10 sec vertraging in zit omdat het via de "cloud" gaat. Is dit zo?
Of zijn er hier gebruikers van de CT002 met andere ervaringen?
Gaat voorlopig alleen maar over het aansturen van 1 batterij.

12x 315Wp GCL mono 10gr op zuid SMA SB 5.0

redeker schreef op maandag 16 maart 2026 @ 22:53:
Ik zit te twijfelen hoe ik de, nog aan te schaffen, Venus E ga aansturen. Heb al een HW p1 meter, dus dat is geen probleem.
Maar twijfel over de CT002 omdat die klemmen wel het meest accuraat meten (denk ik), maar nu lees ik dat er 10 sec vertraging in zit omdat het via de "cloud" gaat. Is dit zo?
NOM met CT002 gaat niet via de cloud, reactietijd is minder dan een seconde. Ik gebruik hem al een hele tijd, loopt zeer goed.

• Hans C
  • Laatst online: 23:10
redeker schreef op maandag 16 maart 2026 @ 22:53:
Mijn ervaring is dat de HW p1 sneller reageert dan de CT003 van Marstek. Als ik niet meer dan 1 batterij had zou ik die nog gebruiken.

• Hans C
  • Laatst online: 23:10
DSSW schreef op maandag 16 maart 2026 @ 22:57:
[...]

NOM met CT002 gaat niet via de cloud, reactietijd is minder dan een seconde. Ik gebruik hem al een hele tijd, loopt zeer goed.
Ik zie dat je de 002 en de 003 hebt. Merk je verschil tussen die twee?

• Yeshua
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:26
Het gaat héél erg langzaam op dit moment (Android app versie 1.6.60).

Edit: NOM blijft wel gewoon werken. Eerder vandaag had ik dit probleem niet met dezelfde versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Yeshua op 16-03-2026 23:26 ]

• rdnzzee
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:38
Idem, nieuwe app start erg traag en heeft dan meteen device offline. Maar na tijdje staat alles weer actief. Blijft dan wel graag.
Pagina: 1 ... 363 364 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.