Dat is toch precies wat je wilt bereiken? Als je hem op NOM zet gaat ze alleen laden als je genoeg zonnestroom hebt en je zelf niets verbruikt. Heb je veel zon maar gebruik je ook veel dan gaat hij pas het overschot gebruiken om te laden. Tenminste, zo werkt het bij mij.Joarie schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:18:
[...]
Hij staat bij mij ook op volledig manuele stand. De AI is nog verre van perfect (zo lang hij niet rekening houdt met verlies en ingekochte prijs van de opgeslagen kWh's).
Ik merk wel dat ik een 4e optie mis in de Manual mode naast Opladen/Ontladen/NOM, namelijk Opladen op overschot. Ik wil namelijk niet NOM draaien als ik tijdens zonnige en goedkope periodes al mijn apparaten in die periode laat werken. Ik wil dan dat de accu alleen de stroom oppakt die dreigt naar het net te gaan, maar beter in de accu in het huis kan blijven om op een later (duurder) tijdstip gebruikt te worden.
Wellicht maar eens een feedbackje aan wagen zoals bij de NOM functie op de Manual Mode.
Gisteren een mooie middag, wel veel gewassen en de droger gebruikt, dus amper kunnen laden. Vanmiddag 2 batterijen op 75% kunnen krijgen, de derde bleef op standby staan, door een voor mij onduidelijke reden. Dit met 3 batterijen en een 3 fase aansluiting
Hoeiendag!
:strip_exif()/f/image/QcaV1hLt4ah05oV6j9w7hezm.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/7R3i9Xc5otTeUlNtvJVPEBLg.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vVryFqTMwJ6DKExkq4fp2GgV.jpg?f=fotoalbum_large)