• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22:22
THE_BASE schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:10:
[...]

Lees ik er overheen dan? Ik zie alleen een verhaal dat wanneer je geen laadpaal of warmtepomp hebt het een prima apparaat is.
Ja, jij leest eroverheen of jij wil niet even zoeken.
https://github.com/gitcod...-rs485-node-red/tree/main
Leest dit eens even rustig door.
En als je nog zin hebt? Marstek Venus / Duravolt PnP Thuisaccu Modbus koppeling

BE MTVenus V2 V158 BMS 216 APP V1.6.59 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:57
THE_BASE schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:10:
[...]

Lees ik er overheen dan? Ik zie alleen een verhaal dat wanneer je geen laadpaal of warmtepomp hebt het een prima apparaat is.
Ik draai gewoon NOM met homewizard p1, met kabel ertussen werkt prima. Alleen mijn meter is traag via P1 poort dus ik wil graag een CT002.

• martinenjohn
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:02
Ik overweeg ze te bestellen maar ik kan nog salderen tot en met 31 december. Ik zou ze dus pas echt gaan gebruiken vanaf december dit jaar. Wel een dingetje want straks koop ik er een die ik dan in december inplug en is ie DOA...

Zouden ze nog goedkoper worden het komende jaar of is die Duitse aanbieding echt een bodemprijs?

[ Voor 31% gewijzigd door martinenjohn op 11-03-2026 19:47 ]

martinenjohn schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:46:
Ik overweeg ze te bestellen maar ik kan nog salderen tot en met 31 december. Ik zou ze dus pas echt gaan gebruiken vanaf december dit jaar. Wel een dingetje want straks koop ik er een die ik dan in december inplug en is ie DOA...

Zouden ze nog goedkoper worden het komende jaar of is die Duitse aanbieding echt een bodemprijs?
Gewoon wachten dan als je toch niet gaat gebruiken. Heb al veel gedacht afgelopen jaar dat de bodem bereikt was, maar iedere keer ben ik verrast dat het nog goedkoper wordt :D

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:49:
Hier een hele simpele situatie en toch weer twijfelende om in Nuenen voor 1.089,- euro een Marstek Venus E 3.0 te kopen.

Wifi van Unifi met goed dekkend netwerk, P1 meter via HomeWizard en 16 zonnepanelen met opwek van 3.400 kWh. Nu nog een vast contract, maar vanaf januari naar dynamisch.

We hebben dus wel een Zaptec Go 2 laadpaal en weet niet hoe het werkt als ik de auto ga laden en de Marstek is volgeladen, kan ik aangeven dat ik het daarvoor niet wil gebruiken?
Er schiet me nu één keer nee en twee keer ja te binnen.

Je zou in de Marstek app wel een tijdschema / dagdelen van de week kunnen instellen waarop ie niets mag doen (en daarbuiten dan weer NoM draaien) maar dan moet je wel heel zeker weten wanneer je de auto gaat laden. En dat is dan ook alles, dus eigenlijk nee.

Of je moet telkens handmatig aan/uit willen toggelen via de app. Da's ook een vorm van aangeven dat je het daarvoor niet wil gebruiken. Dan ja... Maar da's vast niet wat je wil.

Aan de andere kant; wat is het verschil tussen snel de Marstek ontladen met een hogere stroom ivm opladen auto, en langzamer ontladen ivm avond/standby-verbuik van je huishouden? Het doel; zelf meer zonne energie verbruiken, wordt immers behaald. En schijnt de zon nog, dan zit na twee uur je Marstek weer vol.

Kan me indenken dat je de auto straks niet tussen 16u en 21u gaat opladen ivm hogere dynamische tarieven. Dan kan je misschien ook creatief zijn tijdschema's voor NoM draaien tijdens zonne-uren en piektarief.

Als je ervoor kiest om via HomeAssistant / api / modbus aan te sturen dan ben je zo flexibel als je handig bent. Je kan an sich automatiseren wat je wil en 't zo efficiënt mogelijk set-and-forget maken. Dus het kan geautomatiseerd, maar dan moet je gaan tweaken en de Marstek-app achter je laten. Voor sommige respectabele Tweakers blijkt deze optie een pluspunt om de Marstek te kopen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:52:
[...]

Er schiet me nu één keer nee en twee keer ja te binnen.

Je zou in de Marstek app wel een tijdschema / dagdelen van de week kunnen instellen waarop ie niets mag doen (en daarbuiten dan weer NoM draaien) maar dan moet je wel heel zeker weten wanneer je de auto gaat laden. En dat is dan ook alles, dus eigenlijk nee.

Of je moet telkens handmatig aan/uit willen toggelen via de app. Da's ook een vorm van aangeven dat je het daarvoor niet wil gebruiken. Dan ja... Maar da's vast niet wat je wil.

Aan de andere kant; wat is het verschil tussen snel de Marstek ontladen met een hogere stroom ivm opladen auto, en langzamer ontladen ivm avond/standby-verbuik van je huishouden? Het doel; zelf meer zonne energie verbruiken, wordt immers behaald. En schijnt de zon nog, dan zit na twee uur je Marstek weer vol.

Kan me indenken dat je de auto straks niet tussen 16u en 21u gaat opladen ivm hogere dynamische tarieven. Dan kan je misschien ook creatief zijn tijdschema's voor NoM draaien tijdens zonne-uren en piektarief.

Als je ervoor kiest om via HomeAssistant / api / modbus aan te sturen dan ben je zo flexibel als je handig bent. Je kan an sich automatiseren wat je wil en 't zo efficiënt mogelijk set-and-forget maken. Dus het kan geautomatiseerd, maar dan moet je gaan tweaken en de Marstek-app achter je laten. Voor sommige respectabele Tweakers blijkt deze optie een pluspunt om de Marstek te kopen.
Ben dan wel al twee decennia lid van Tweakers, maar HA is nooit een vriend van mij geworden. Misschien gewoon opletten wanneer ik ga laden of de thuisbatterij leegtrekken dan.

Ik ben altijd een grote twijfelaar, maar neig er wel naar om het maar te doen. Aankomende maanden testen en vanaf 2027 het voordeel langzaam pakken. Heb het gevoel dat de prijzen straks weer wat gaan stijgen en voor ons is 5.12 kWh gewoon prima.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
THE_BASE schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:59:
[...]

Ben dan wel al twee decennia lid van Tweakers, maar HA is nooit een vriend van mij geworden. Misschien gewoon opletten wanneer ik ga laden of de thuisbatterij leegtrekken dan.

Ik ben altijd een grote twijfelaar, maar neig er wel naar om het maar te doen. Aankomende maanden testen en vanaf 2027 het voordeel langzaam pakken. Heb het gevoel dat de prijzen straks weer wat gaan stijgen en voor ons is 5.12 kWh gewoon prima.
Gewoon kopen, kijken of het bevalt, is het niks verkoop je het weer en anders ga je ermee door ....... zo moeilijk is het allemaal niet.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.56, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• saken
martinenjohn schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:46:
Ik heb nog niets vernomen van mede tweakers/landgenoten die in Duitsland een Marstek hebben weten te bemachtigen voor 850.

• Sarge_
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:42
Chris.nl schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:22:
@Sarge_ Jou setup is idd om te smullen en je ervaring om te janken.

Mijn logische ervaring is dat de Marstek alleen een automatische diagnose doet wanneer ie stroomloos is geweest. Als jou setup/grid 100% perfect is en ze toch dagelijks op die diagnose vastlopen dan zou ik Marstek ook vervloeken.

- edit -

't Komt vast je neus uit, maar 'k wil toch even goed bedoeld meedenken....

Heb je al dingen kunnen uitsluiten door 1 of 2 van de 3 voor enkele dagen helemaal uit te schakelen? Is er nog een moment waarop iets wél stabiel blijft? Al is het er maar eentje?

Ik mocht ontdekken dat mijn mobiel met hetzelfde SSID als de P1 meter verbonden moet zijn, wanneer ik die in de Marstek app koppel aan een batterij. Terwijl het ook lijkt te werken via een ander SSID (tot hetzelfde netwerk), al zoiets doms geprobeerd?

Zie ik in je onderschrift dat je meer slimme dingen doet met je zonne energie? Als iets bij jou het andere bijt en ik gun je een eureka moment! 't Zou me helaas ook niet verbazen als je alles oprecht foutloos hebt aangesloten maar Marstek in jou usecase domweg faalt.
Het rare is dat er altijd wel een batterij goed op fase blijft zitten. Soms ook alle 3 op 1 fase. In de app zelf is de CT groen en lijkt er gewoon verbinding te zijn. Bij de fasen zie je alleen geen apparaat en zo gedraagt het systeem zich dan ook. Alleen de batterij die op een fase staat ingedeeld doet mee met laden en ontladen. Pas na autodiagnose gaan ze allemaal weer samen aan de slag. Het is gekomen na 1.46 waarbij meerd an alleen de firmware is veranderd. Vaak zoals ook in dit geval is er ook een BMS wijziging. Het werkt gewoon niet meer samen met de CT003.

Ik wil prima een keer batterijen eraf laten en met minder aan de slag, maar ik moet ook alles even online laten voor het geval Marstek toch nog eens aan mijn batterijen toekomt en ik niet na een maand wachten, alleen een berichtje krijg: "Ik denk dat het komt omdat je batterij uit staat :+ ". Ik heb ze overigens al enige tijd, lees uren uitgehad om ze echt even helemaal offline te hebben.

Weet je ik wil met ze testen, ik wil mijn usecases bespreken en alles wat er al geprobeerd is, zodat ze ook verder kunnen komen in bugfixen, maar ze zijn er niet in geïnteresseerd of hebben al genoeg testgevallen tussen alle drama's zitten. Ik heb in ieder geval geen contact, dus daar stopt het voor mij. |:(

Ik doe niet echt slimme dingen met zonne energie. Het komt binnen, wordt gebruikt of gaat de deur weer uit. Wilde het graag opslaan, maar ja... :X Heb wel een laadpaal die dat kan, maar dat wil ik goed afstellen zodra Marstek ook helemaal goed werkt.

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

saken schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:15:
[...]

Ik heb nog niets vernomen van mede tweakers/landgenoten die in Duitsland een Marstek hebben weten te bemachtigen voor 850.
Heb begin vorige jaar contact gehad met een verdeler in Duitsland, kon daar kopen maar moest BTW bij betalen. Vond het niet meer de moeite om voor ongeveer 100€ verschil toch een reeks risico's te nemen qua garantie en contact bij problemen

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

• THE_BASE
  • Niet online
DSSW schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:37:
[...]

Heb begin vorige jaar contact gehad met een verdeler in Duitsland, kon daar kopen maar moest BTW bij betalen. Vond het niet meer de moeite om voor ongeveer 100€ verschil toch een reeks risico's te nemen qua garantie en contact bij problemen
Precies. Ik bestelde bij Aken, maar kreeg een e-mail om btw te betalen. Kwam op 1.010 euro. Koop hem voor 1.089 euro in Neunen.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• tweeek
THE_BASE schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:38:
[...]

Precies. Ik bestelde bij Aken, maar kreeg een e-mail om btw te betalen. Kwam op 1.010 euro. Koop hem voor 1.089 euro in Neunen.
Ze gaan niet al te veel zeggen in bepaalde chats ...... ik kon toen gewoon in duitsland spullen gaan halen, van te voren afspraak maken en contant!

En natuurlijk word je standaard bestelling afgewezen..... 8)7 8)7 8)7
Net zoals je in nerderland de btw terug zou krijgen wat vermeld word bij een aantal verkopers, zitten daar ook voorwaarden aan en is niet voor iedereen.

[ Voor 22% gewijzigd door tweeek op 11-03-2026 20:51 ]

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.56, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52
@pascallj Ik vroeg mij af of dit topic ook 'officieel' gebruikt mag worden voor de MT Venus B gezien de sterke overeenkomsten?

Van een van de mensen op de beurs begreep ik dat hij qua software gelijk is aan de Ev2 en dat het de bedoeling is dat de Ev2,Ev3 en Bv1 allemaal het zelfde worden.

Verder vond ik de prijs van €499 wel 'ok', niet zo scherp als de E (je betaald naar verhouding natuurlijk minder voor de capaciteit en meer voor de hardware eromheen) maar volgens mij nog steeds de goedkoopste thuis accu met 2kWh. Ik ben ook erg benieuwd naar de efficiëntie bij lagere vermogens gezien de minder zware omvormer.

Modbus via WiFi konden ze nog niets over zeggen maar gezien er geen LAN en geen dedicated RS poort aanwezig is maar modbus wel daar op de specsheet stond.

[ Voor 28% gewijzigd door DukeBox op 11-03-2026 21:17 ]

• redeker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:12
THE_BASE schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:38:
[...]

En waar in Neunen is dat als ik vragen mag?

12x 315Wp GCL mono 10gr op zuid SMA SB 5.0

• Nico-G
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:21

Nico-G

gasloos sinds jan.2018

redeker schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:12:
[...]

Google even op: batterij Nuenen (ENTER) ;)

A++++, 6840 Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met WTW, douche-WTW, MT Venus E v 2.0 PiB, v157.1, CT003, v118, HA- n00b

• Chris.nl
  • Niet online
Sarge_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:24:
[...]

Het rare is dat er altijd wel een batterij goed op fase blijft zitten. Soms ook alle 3 op 1 fase. In de app zelf is de CT groen en lijkt er gewoon verbinding te zijn. Bij de fasen zie je alleen geen apparaat en zo gedraagt het systeem zich dan ook. Alleen de batterij die op een fase staat ingedeeld doet mee met laden en ontladen. Pas na autodiagnose gaan ze allemaal weer samen aan de slag. Het is gekomen na 1.46 waarbij meerd an alleen de firmware is veranderd. Vaak zoals ook in dit geval is er ook een BMS wijziging. Het werkt gewoon niet meer samen met de CT003.

Ik wil prima een keer batterijen eraf laten en met minder aan de slag, maar ik moet ook alles even online laten voor het geval Marstek toch nog eens aan mijn batterijen toekomt en ik niet na een maand wachten, alleen een berichtje krijg: "Ik denk dat het komt omdat je batterij uit staat :+ ". Ik heb ze overigens al enige tijd, lees uren uitgehad om ze echt even helemaal offline te hebben.

Weet je ik wil met ze testen, ik wil mijn usecases bespreken en alles wat er al geprobeerd is, zodat ze ook verder kunnen komen in bugfixen, maar ze zijn er niet in geïnteresseerd of hebben al genoeg testgevallen tussen alle drama's zitten. Ik heb in ieder geval geen contact, dus daar stopt het voor mij. |:(

Ik doe niet echt slimme dingen met zonne energie. Het komt binnen, wordt gebruikt of gaat de deur weer uit. Wilde het graag opslaan, maar ja... :X Heb wel een laadpaal die dat kan, maar dat wil ik goed afstellen zodra Marstek ook helemaal goed werkt.
Ja, kan me indenken dat je 't online wil houden voor de support.

Gok dat @AUijtdehaag wel raad zou weten met jou systeem. Hij helpt qua hardware voor integratie in Home Assistant (als je dat hebt draaien). @Pascalle linkte vanmiddag nog naar het topic Marstek Venus / Duravolt PnP Thuisaccu Modbus koppeling.

Terwijl 't na terugrollen van de firmware naar v146 wellicht ook prima weer via de Marstek app zou moeten kunnen, zou je 't ook nog over een andere boeg kunnen gooien.

So close, yet so far away.
Suc7 man.

• tweeek
[...]

99% bij Nkon, een al besproken naam maar geen idee over de huidige situatie

[ Voor 14% gewijzigd door tweeek op 11-03-2026 21:17 ]

• DukeBox
Zonder CT003 is die daar zelfs €1059

• tweeek
DukeBox schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:17:
[...]

Er was een moment dat er geen garantie verleend werd bij aankoop via daar, ook een tijdje hebben ze niet geadverteerd met marstek, hoe de huidige situatie is durf ik niet te zeggen.

• THE_BASE
  • Niet online
tweeek schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:19:
[...]

Er was een moment dat er geen garantie verleend werd bij aankoop via daar, ook een tijdje hebben ze niet geadverteerd met marstek, hoe de huidige situatie is durf ik niet te zeggen.
Ah, zo was het. Ik las dat iemand anders zijn factuur gewoon geldig is voor de 10 jaar garantie.

• THE_BASE
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:17:
[...]

Waar zie je dat als ik vragen mag?

• THE_BASE
  • Niet online
tweeek schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:40:
[...]

Ze gaan niet al te veel zeggen in bepaalde chats ...... ik kon toen gewoon in duitsland spullen gaan halen, van te voren afspraak maken en contant!

En natuurlijk word je standaard bestelling afgewezen..... 8)7 8)7 8)7
Net zoals je in nerderland de btw terug zou krijgen wat vermeld word bij een aantal verkopers, zitten daar ook voorwaarden aan en is niet voor iedereen.
Zelfs toen ik vroeg of er nog andere opties waren kreeg ik nee. Dus bij deze hut lukte het echt niet. ;)

• DukeBox
THE_BASE schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:23:
Waar zie je dat als ik vragen mag?
Nergens, had het aan CS gevraagd gezien ik al een CT003 heb maar let wel op het is een pre-order. Volgens de voorwaarden kan de prijs zelfs nog wijzigen als de markt veranderd.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 11-03-2026 21:28 ]

• tweeek
THE_BASE schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:24:
[...]

Zelfs toen ik vroeg of er nog andere opties waren kreeg ik nee. Dus bij deze hut lukte het echt niet. ;)
Offtopic

Het gaat op de manier dat ze een ruimte hebben of via via geregeld hebben dat in duitsland alles bezorgd word, en bedrijfjes vaak niet echt voorraad hebben, en zitten ook niet te wachten op vervelende nederlanders die een apparaat nog willen zien en dergelijke of vragen hebben of twijfels ....... bij zoiets is het dus afspraak maken betalen inladen en weg, het kan bijna niet makkelijker.

• THE_BASE
  • Niet online
tweeek schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:31:
[...]

Offtopic

Het gaat op de manier dat ze een ruimte hebben of via via geregeld hebben dat in duitsland alles bezorgd word, en bedrijfjes vaak niet echt voorraad hebben, en zitten ook niet te wachten op vervelende nederlanders die een apparaat nog willen zien en dergelijke of vragen hebben of twijfels ....... bij zoiets is het dus afspraak maken betalen inladen en weg, het kan bijna niet makkelijker.
Blijf erbij dat ik liever garantie in Nederland heb. En als het goed is kan ik nog een stukje belasting terugkrijgen over deze batterij.

• THE_BASE
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:26:
[...]

Nergens, had het aan CS gevraagd gezien ik al een CT003 heb maar let wel op het is een pre-order. Volgens de voorwaarden kan de prijs zelfs nog wijzigen als de markt veranderd.
Ik zal ze morgen eens vragen, heb een HomeWizard P1 en blijft bij één batterij, dus ook niet nodig.

• tweeek
THE_BASE schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:36:
[...]

Blijf erbij dat ik liever garantie in Nederland heb. En als het goed is kan ik nog een stukje belasting terugkrijgen over deze batterij.
Ik heb je ook niet aangeraden om een marstek in duitsland te kopen.
Hier iets doen met btw is mogelijk maar niet standaard voor iedereen.

• Chris.nl
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:59:
@pascallj Ik vroeg mij af of dit topic ook 'officieel' gebruikt mag worden voor de MT Venus B gezien de sterke overeenkomsten?
Zou imo idd ontopic kunnen zijn, specs in de TS zetten is wellicht ook kleine moeite.
Van een van de mensen op de beurs begreep ik dat hij qua software gelijk is aan de Ev2 en dat het de bedoeling is dat de Ev2,Ev3 en Bv1 allemaal het zelfde worden.

Verder vond ik de prijs van €499 wel 'ok', niet zo scherp als de E (je betaald naar verhouding natuurlijk minder voor de capaciteit en meer voor de hardware eromheen) maar volgens mij nog steeds de goedkoopste thuis accu met 2kWh.
Met 90% DoD volgens specs hou je 1.8kWh over, an sich een geinig (camper?/keuken?)model.

Met z'n 1500watt vermogen zou ie een E bijvoorbeeld boost-pieken van 't inductie fornuis boven de 2500watt kunnen helpen afvangen. Maar dat zet zo weinig zoden aan de dijk dat je um daar alleen nooit mee gaat terugverdienen.

Ergens wel een hebbedingetje om niet te willen moeten terugverdienen.
Ik ben ook erg benieuwd naar de efficiëntie bij lagere vermogens gezien de minder zware omvormer.
Nu je het zegt, interessant...
Modbus via WiFi konden ze nog niets over zeggen maar gezien er geen LAN en geen dedicated RS poort aanwezig is maar modbus wel daar op de specsheet stond.

• dnat
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:29
Druppeltje_ schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:58:
[...]

Als het enkel om de statistieken in HA gaat is de hamerelay toch een fijne oplossing? Is op paar minuutjes geregeld, geen extra werk en werkt gewoon heel erg goed.
bedankt voor tip , die paar minuutjes is wel iets meer werk om die 3 items met elkaar te laten spreken, wat debug logs opzetten en wat feedback lezen O-)

• DukeBox
Chris.nl schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:03:
..an sich een geinig (camper?/keuken?)model.
Ja, iets dergelijks schreef ik eerder ook al, ook off-grid locaties en evt. als aanvulling op balkon setjes.
Ergens wel een hebbedingetje om niet te willen moeten terugverdienen.
Of juist wel als 5kWh overkill is. Prijs is zelfs zeer concurrerend voor power stations met vergelijkbare capaciteit, zit er zelf aan te denken om bijv. in de zomer mee te draaien op NoM en in de winter 100% te laten voor backup.

Ik ken iemand met een HW plug-in die door pv ligging (schaduw) maar een beperkte tijd heeft om te laden, 800W is te weinig en raakt dus niet vol. Het zou daar zelfs een optie zijn die te verkopen en de B ervoor terug te plaatsen.

• Chris.nl
  • Niet online
Je weet um goed te brengen @DukeBox :Y)

• DukeBox
Probeer het ook voor mijzelf goed te praten om er een te kopen ;)

• tweeek
DukeBox schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:50:
[...]

Probeer het ook voor mijzelf goed te praten om er een te kopen ;)
Tegen de tijd dat ie verkrijgbaar is, is de marstek kit kat er al.

• saken
[...]

Lezen ze hier mee? Ze hebben vanavond de prijs iets verhoogd :+
Pagina: 1 ... 359 360 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.