Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Druppeltje_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:53
redZed schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 05:23:
Hoi,
Ik volg dit topic al een jaartje en ben nu toch op het punt gekomen dat ik 1x Venus E v3 zou aanschaffen. Echter lees ik nog steeds dat er problemen zijn bij verschillende gebruikers.

Is dit echt een globaal probleem of heb ik nu een verkeerd beeld?
Ik woon in België en enig doel voor mij is opladen batterij wanneer zonnepanelen produceren en ‘s nachts ontladen/sluimerverbruik coveren.
Heb ik ook een P1 meter nodig? Draai momenteel al een HA die mijn digitale meter uitleest via rj12-usb (zou actieve splitter willen vermijden).

Alvast bedankt voor de verduidelijking.
Dat zal de een tegen de andere zijn. Ik heb vanaf dag 1 probleemloos kunnen werken. Bij mij hebben ze 3 maanden op de standaard telenetrouter gedraaid, nooit uitval gehad. Nu staan ze op een TP-link, ook nooit problemen mee gehad. (De switch van routers had overigens niet met de Marsteks te maken).
Mijn buurman is 2 maanden geleden op bezoek geweest omdat hij interesse had in een MT. Weet sinds gisteren dat ze daar een maand draaien ondertussen. Terwijl ik eerder dacht dat daar niets van gekomen was, maar blijkbaar draait het ook daar probleemloos. Ik kan niet meepraten over de problemen die ik hier het vaakst voorbij zie komen. Verbindingsproblemen heb ik niet, AI gebruik ik niet. Vooralsnog zeer tevreden van mijn 2 bakjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Druppeltje_ op 25-11-2025 18:32 ]

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

• Lambiek19
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:57
Mann59 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 06:58:
[...]

Vanaf half oktober tot eind maart zul je weinig aan je zonnepanelen hebben om de Marsteks op te laden bij stroomuitval. En juist in die periode met korte koude dagen is (langdurige) stroomuitval hinderlijk. En verder, als je nom draait zijn je batterijen vaak te leeg om als langdurig als backup te kunnen dienen.
Dynamisch handelen , zit accu ook vol in de donkere maanden natuurlijk. En 15kw back-up , voor noodstroom, natuurlijk alleen noodzakelijke apparaten gebruiken.

• mike.denys
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:39
Marstek venus v3: Wat is een betrouwbare plaats om te kopen en voor belgie te leveren?

[ Voor 11% gewijzigd door mike.denys op 25-11-2025 19:33 ]

Pagina: 1 ... 309 310 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.