Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SeeSharp.nl schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:28:
Zijn er mensen hier die in de Marstek App een third party CT meter gebruiken die ze zelf hebben ge-emuleert en bijvoorbeeld draaien in een Docker?

Ik heb namelijk de HWE-KWH3-E meter van HomeWizard die heel stabiel is en die ik graag zou willen gebruiken in de Marstek App. Maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer :-(
ik gebruik nu een virtuele Shelly Pro 3EM met de B2500 addon in homeassistant. Voorals nog werkt het echt perfect! mijn Marstek V3 draait nu in de NOM modes en volgt verbazend goed het verbruik / de teruglevering.

MT v3|EMS 143, BMS 106|virt Shelly

• vfr1200
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 16:16
Kenhas schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:32:
[...]

Volgens mij worden (bijna) alle garantie gevallen afgehandeld door Marstek zelf. Werd verstuurd vanuit een magazijn in Duitsland
Dat kan in Dusseldorf hebben ze een servicepunt, die nemen dus blijkbaar niets weer in. De mijne is defect bevonden door China en ik kreeg ook zo,n route aangeboden maar ik ben er klaar mee na 10 dagen van alles en nog wat proberen, hij heeft een halve dag gewerkt. Hij gaat terug en ik zie later als de V3 stabieler is en dan met name de firmware wel eens weer

• vfr1200
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 16:16
cold schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:43:
[...]

Welke BMS versie heb je gekregen voor je V3 ik zit nu net op firmware V143 en BMS 106
Ik kreeg er vele maar de laatsten waren de 143.111.107 en de BMS van 106 >107 alles zonder succes. Vanaf gister ook een rode warn melding. China zegt nu na 10 dagen dat het defect is, maar ik stuur hem retour binnen de 14 dagen ik ben er eerst klaar mee. Er wordt veel heen en weer gepusht met allerlei firmware dus blijkbaar nog niet stabiel genoeg. Zolang ik nog zoveel mismatchen lees wacht ik af

Eventjes gewerkt vanaf vorige week
P1 HW, 10 panelen, Venus V3

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:03
Update voor android staat ook klaar 1.6.52.
(nu net in ieder geval bij mij )

[ Voor 28% gewijzigd door tweeek op 21-11-2025 16:25 ]

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V154 / BMS216 APP V1.6.50, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
A3-D schreef op donderdag 20 november 2025 @ 22:37:
Update van de app iOS, probleem met volledig afsluiten van de app om contact te krijgen met de batterijen is weer opgelost!

[Afbeelding]
Iemand met IOs hier en die de nieuwe versie al heeft kunnen testen met de DOD? (Mogelijks "depth of discharge")

In de nieuwe Android zit dit niet in de release notes

[ Voor 8% gewijzigd door NoFate op 21-11-2025 16:38 ]

• antoinevromen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:55
NoFate schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:36:
[...]

Iemand met IOs hier en die de nieuwe versie al heeft kunnen testen met de DOD? (Mogelijks "depth of discharge")

In de nieuwe Android zit dit niet in de release notes
Bij mij zit DOD wel in de android release notes, maar ik kan van DOD niets van vinden in de app.
Overigens is wel de bug met benaderen meerdere batterijen in de app opgelost d:)b
Als je nu switched is de status van de volgende batterij weer correct weergegeven.
Enige andere verschil dat ik zie is dat bij het laden de kleur nu blauw i.p.v. groen is geworden

NL;2MT Venus E (V2 V154 BMS:V215)+(V3 V139 BMS:V105);Sturing->Local-API;HW-P1 (6.0206);App:Android-V1.6.52;Comm.Mod:202409090159;1 Fase 40A;Iskra ME382-D1A52-P1 bj 2012;PV 6090Wp(ZZO) 780Wp(W) 780Wp(O);Inventum Ecol. vent.WrmtPmp;EV (Seat Mii 32kWh)

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:56
Vandaag een nieuwe Venus E V3 ontvangen van Marstek ter vervanging van een defecte V2. Dit was de eerste die ik had besteld. Deze maakte kabaal tijdens laden/ontladen op vollast. Na de melding via de app kreeg ik gelijk bericht dat deze vervangen moest worden. Dit heeft vrij lang geduurd (3mnd) ivm niet meer op voorraad zijn van de V2.
Voor het oog niet zo mooi maar wel tevreden met de omruiling. Ze gaan mij nog verpakkingsmateriaal sturen voor de V2. Ook netjes geregeld.
Modbus koppeling werkt nog niet maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de software versie van de batterij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHsDTzIInBfaWqqBL9t1xBL8g8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTqaHZmJH0JSrf6xVG162zk8.jpg?f=fotoalbum_large

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

timvanloon

Intel or AMD?

antoinevromen schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:55:
[...]

Bij mij zit DOD wel in de android release notes, maar ik kan van DOD niets van vinden in de app.
Overigens is wel de bug met benaderen meerdere batterijen in de app opgelost d:)b
Als je nu switched is de status van de volgende batterij weer correct weergegeven.
Enige andere verschil dat ik zie is dat bij het laden de kleur nu blauw i.p.v. groen is geworden
Net ook even de Android v 1.6.52 geïnstalleerd. Maar merk weinig verschil switchen gaat nog steeds niet goed. En dod nergens te bekennen?

3 x Marstek V3.0 v139 VNS113 BMS 108 LAN - CT003 v118 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

Pagina: 1 ... 308 309 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.