• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-01 20:13
hoekpieter schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:06:
[...]

Dank, als alles ingegoten is ga ik geen moiete doen, dan zet ik hem weg ook al wordt hij nooit opgehaald....
Het is de marstek venus E, de eerste generatie, was de eerste container met venussen die naar nelderland werd verzonden uit december 2024....
Wat is jouw ervaring met 6 stuks?

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

harrr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:22:
Vandaag de CT weg op een Marstek met de HW P1 gekoppeld bij mijn zwager. De CT bij mijn ouders gaat om de paar dagen nog weg door het API gebruik. Heb het idee dat het nu beter gaat nu de wifi stabieler is (heb transmit power van high naar low gezet op de AP).

Toch vraag ik me af: hoe kun je via de Marstek app dingen doen die niet willen met de lokale API. Op 1 of andere manier heeft de cloud wel verbinding. Ik wil heel graag het resetten van de Venus en CT kunnen automatiseren.

Hoe resetten anderen deze trouwens als je die met de API overbelast @pascallj bijv. Ik gebruik nu de: herstel naar fabrieksinstellingen met behoud van data commando. Na 5 seconden is alles weer OK. Dan vraag ik me af: moet toch ook kunnen met de API als de Android App het ook kan. Misschien eens een netwerk sniffer gebruiken bij de reset.
Reset gaat inderdaad via BT zoals ~NoFate correct aangeeft ;). Overigens denk ik niet dat een reset nodig is bij overbelasting. Denk dat een herstart ook prima zou werken.

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 15:00
Ik ben op zoek naar de logica, ik heb twee V2's, zelfde software versies, zelfde wifi. De ene geeft AI momenteel wel laad momenten, de ander niet. Fabrieksinstellingen met behoud van gegevens lost het ook niet op.

• harrr
NoFate schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:44:
[...]

Dat gaat via MQTT via de cloud (hame-relay) of via bluetooth, via de tool van Bommel, dus je moet niks meer sniffen :-)
Heb alleen geen bluetooth op alle Raspberry Pi's op locaties. Ik denk dat ik via MQTT extra hardware nodig ben die de app niet nodig is?

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

• harrr
pascallj schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:58:
[...]

Reset gaat inderdaad via BT zoals ~NoFate correct aangeeft ;). Overigens denk ik niet dat een reset nodig is bij overbelasting. Denk dat een herstart ook prima zou werken.
Herstart werkt wel via de API? Hoe voer jij die uit?

toktokcity schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:58:
Ik ben op zoek naar de logica, ik heb twee V2's, zelfde software versies, zelfde wifi. De ene geeft AI momenteel wel laad momenten, de ander niet. Fabrieksinstellingen met behoud van gegevens lost het ook niet op.
Welkom in de wondere wereld van Marstek logica. We zoeken al weken naar een redenatie achter AI, en vooral waarom het bij elke batterij weer anders is. Maar niemand die het weet.
harrr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:59:
[...]

Herstart werkt wel via de API? Hoe voer jij die uit?
Volgens mij niet. Kan wel via Modbus ;) Maar ik bedoelde meer te zeggen dat ik niet denk dat een reset per se nodig om jouw probleem op te lossen. Los van het feit dat het niet in de API zit.

• harrr
pascallj schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:01:
[...]

Volgens mij niet. Kan wel via Modbus ;) Maar ik bedoelde meer te zeggen dat ik niet denk dat een reset per se nodig om jouw probleem op te lossen. Los van het feit dat het niet in de API zit.
Ik heb ook meer het idee dat het soms komt uit eigen ongeduld. Dan pas ik mijn script aan en be ik te snel met uitvoeren na de vorige keer/commando. Soms hersteld de CT zichzelf.

Maar helemaal zeker ben ik niet dat ik zelf de oorzaak ben. Ik heb ChatGPT gevraagd welke commando's het zouden kunnen zijn. die kwam met een 4 tal commando's. Ik ga er eens mee testen.

Vandaag nog eens een drop in de CT003 connectie gehad. Spanning eraf en terug op en terug in orde.

Heb dit de laatste weken nog wel enkele keren gehad, telkens als de batterijen gedurende meer dan een dag op 11% staan. Misschien toevallig of zou het toch met die lage soc te maken hebben?

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V143 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V122 / 3 fasen net

• harrr
DSSW schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:15:
Vandaag nog eens een drop in de CT003 connectie gehad. Spanning eraf en terug op en terug in orde.

Heb dit de laatste weken nog wel enkele keren gehad, telkens als de batterijen gedurende meer dan een dag op 11% staan. Misschien toevallig of zou het toch met die lage soc te maken hebben?
Zelfde constatering hier, maar zo gauw er weer zon is gaat hij laden en is de verbinding terug. Bij mij althans.

• Druppeltje_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:34
harrr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:26:
[...]

Zelfde constatering hier, maar zo gauw er weer zon is gaat hij laden en is de verbinding terug. Bij mij althans.
Dat lijkt me een zeer vreemde conclusie. Als er werkelijk geen CT connectie is, gaat die volgens mij niet laden. Eerst verbinding, dan laden. Andersom kan niet werken.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

• harrr
Druppeltje_ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:28:
[...]

Dat lijkt me een zeer vreemde conclusie. Als er werkelijk geen CT connectie is, gaat die volgens mij niet laden. Eerst verbinding, dan laden. Andersom kan niet werken.
Als ik via de API een accu op passief zet (standby) dan gaat de CT verbinding weg, zet ik hem terug op Auto (zelfconsumptie) dan gaat hij weer aan. Hij gaat ook in standby als hij onder de 11% komt.

• Druppeltje_
harrr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:30:
[...]

Als ik via de API een accu op passief zet (standby) dan gaat de CT verbinding weg, zet ik hem terug op Auto (zelfconsumptie) dan gaat hij weer aan. Hij gaat ook in standby als hij onder de 11% komt.
De passief stand ken ik niet, aangezien api hier onbruikbaar is. Maar als de CT verbinding wegvalt kan de batterij niet weten of er overschot is om te laden. Vanaf 11% gaat elke batterij in standby. De CT verbinding staat hier los van. (Zoals gezegd: hoe dat in passive mode werkt weet ik niet). Maar als je gewoon op nom werkt en CT gaat weg, zal die nooit gaan laden uit zichzelf. Enige verklaring is dat de CT verbinding hersteld is voordat de batterij start met laden.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 26-01 11:26
Volgens mij praat iedereen door elkaar. Zou beter zijn als iedereen meld waar hij denkt een verbinding te zien of niet te zien. Op accu, in de app, in een HA integratie, op de CT zelf.

In de standby functie is de accu nog gewoon bereikbaar via de app en wordt ook de CT verbinding (MT of HW) weer opgezet. In de app zie je ook heel af en toe dat de CT icoon grijs is en daarna oplicht in groen.
In standby gaat de accu weinig doen maar houd wel de CT in de gaten. Anders kan die ook niet gaan laden bij PV overschot terwijl die op 11%/leeg staat.

Standby is geen modus in de app maar via handmatig laden wel daarop te zetten. Gewoon instellen dat ie over X uur pas moet gaan laden en niks maar ontladen.

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 157.1, BMS 216, App v1.6.55 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

• Druppeltje_
harrr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:30:
[...]

Begrijp dit eigenlijk niet helemaal goed. Dus in passive mode gaat de batterij in standby, CT verbinding word verbroken tot op het moment er zonoverschot is. Dan maakt de CT de batterij terug wakker en gaat laden? Begrijp ik dat zo goed? Wat is dan eigenlijk het nut van de passive mode? Ik dacht dat die gebruikt werd om een batterij tijdelijk uit te schakelen om bijvoorbeeld een andere batterij voorrang te geven bij het laden. Ik wist in elk geval niet dat de CT bewust verbroken werd bij passive mode.

• Druppeltje_
3DWim schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:45:
Volgens mij praat iedereen door elkaar. Zou beter zijn als iedereen meld waar hij denkt een verbinding te zien of niet te zien. Op accu, in de app, in een HA integratie, op de CT zelf.

In de standby functie is de accu nog gewoon bereikbaar via de app en wordt ook de CT verbinding (MT of HW) weer opgezet. In de app zie je ook heel af en toe dat de CT icoon grijs is en daarna oplicht in groen.
In standby gaat de accu weinig doen maar houd wel de CT in de gaten. Anders kan die ook niet gaan laden bij PV overschot terwijl die op 11%/leeg staat.

Standby is geen modus in de app maar via handmatig laden wel daarop te zetten. Gewoon instellen dat ie over X uur pas moet gaan laden en niks maar ontladen.
Het gaat niet zozeer waar je kijkt of er verbinding is. Het gaat erom dat in passive mode de CT doelbewust uitgaat. En pas weer aangaat bij zonoverschot. Begrijp daar het nut niet heel goed van. Ik dacht dat de passive mode gewoon een virtuele pauzeknop was. Zoals ik het nu regel door hem op handmatig te zetten zonder tijdschema. Maar blijkbaar werkt passive dan toch nog anders.

Druppeltje_ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:50:
[...]

Het gaat niet zozeer waar je kijkt of er verbinding is. Het gaat erom dat in passive mode de CT doelbewust uitgaat. En pas weer aangaat bij zonoverschot. Begrijp daar het nut niet heel goed van. Ik dacht dat de passive mode gewoon een virtuele pauzeknop was. Zoals ik het nu regel door hem op handmatig te zetten zonder tijdschema. Maar blijkbaar werkt passive dan toch nog anders.
Passieve modus, zoals gebruikt in de lokale API, is een modus waarin je zelf het vermogen en de stroomrichting kan aangeven voor een x aantal seconde. Dus vergelijkbaar met een handmatig programma, maar dan nu direct zonder het op te hoeven slaan. Bijvoorbeeld ontlaad nu met 420 W voor 30 seconde. Of laad nu met 1337 W voor 7 seconde.

Lijkt mij dus zeer bijzonder dat de CT dan de connectie verbreekt. Dat heeft er niet zo veel mee te maken.

• harrr
pascallj schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:56:
[...]

Passieve modus, zoals gebruikt in de lokale API, is een modus waarin je zelf het vermogen en de stroomrichting kan aangeven voor een x aantal seconde. Dus vergelijkbaar met een handmatig programma, maar dan nu direct zonder het op te hoeven slaan. Bijvoorbeeld ontlaad nu met 420 W voor 30 seconde. Of laad nu met 1337 W voor 7 seconde.

Lijkt mij dus zeer bijzonder dat de CT dan de connectie verbreekt. Dat heeft er niet zo veel mee te maken.
Laat ik het zo stellen, als ik hem op passief zet gaat de CT op grijs, als ik die dan aan klik geeft hij: offline. Als ik na het laden de accu switch naar Auto, dan gaat de CT zelf weer op groen en is hij weer online.

Uiteraard zou het ook kunnen dat de app de CT gewoon offline weergeeft in passieve mode omdat de app die modus niet kent.

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025

d3x

vfr1200 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:33:
[...]

Inderdaad ik heb de marstek Venus v 3.0.
Vorige week aangesloten met de HW P1 meter en werkte goed leek het
Gebruikt op o op de meter, leengoed
In de nacht handmatig geladen ging goed
Volgende dag melding van firmware update, deze gedaan werd v139, soc inmiddels 11% dus weer handmatig willen laden in de nacht, geen laden.
Niks werkt meer, contact via de app met marstek hulplijn, van alles geprobeert op hun advies.
Weer firmware update via hun naar v143 en een BMS update, alles echter zonder succes.
Wifi en Bluetooth is alles 100%
beter een full reset doen en alles uit de app halen en opnieuw beginnen, staat ook in de TS.
manueel laden zou altijd moeten werken.

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase

• d3x

d3x

DSSW schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:15:

lijkt mij eerder een lange idle :)
ik dacht dit deze zomer ook even tegen te komen bij week slecht weer. Had toen ook even een CT diagnostic gedaan om het geheel terug te laten activeren.

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase

• Druppeltje_
harrr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:03:
[...]

Laat ik het zo stellen, als ik hem op passief zet gaat de CT op grijs, als ik die dan aan klik geeft hij: offline. Als ik na het laden de accu switch naar Auto, dan gaat de CT zelf weer op groen en is hij weer online.

Uiteraard zou het ook kunnen dat de app de CT gewoon offline weergeeft in passieve mode omdat de app die modus niet kent.
Maar dat is wel anders dan hoe je het zonet zei. Jij zei dat de CT verbinding verbroken werd in passive modus tot op het moment er zonoverschot was, en hij dan verbinding maakte en ging laden.

• d3x

d3x

toktokcity schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:58:
wacko idd, maar anderzijds heb ik eigenljk nog nergens zien staan dat de AI met meerdere MT kan werken.... :X
want in BE zou ik dat helemaal niet willen, dat geeft je een CAPTAR die je liever niet hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door d3x op 20-11-2025 21:11 ]

• d3x

d3x

Ronald6 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:34:
[...]

Met mijn geduld is niet zoveel mis hoor 😉 ik heb zelfs zoveel geduld dat ik ze niet blijf spammen tot ik een antwoord heb. Ik heb in de loop van de tijd gemerkt dat als ze niet binnen 2 dagen reageren op je ticket dat ze dan niet meer op die specifieke ticket reageren.(om watvoor reden dan ook) Dat is met deze ticket net zo gegaan want die is van een week geleden, vandaar dat ik het hier even vraag en niet blijf spammen bij Marstek terwijl ik weet hoe druk ze zijn. Verder heb ik niet zoveel aan je advies door het simpele feit dat ik/we niet weten wat de ‘normale’ waarde is. Dus ik kan proberen of aanpassen wat ik wil maar als er mensen zijn die bijvoorbeeld aangeven dat het tussen de 100 en -100 gewoon prima is dan is er helemaal geen probleem en hoeft er ook niets opgelost te worden snap je? Dus ik was benieuwd wat de ‘normale’ waardes zijn bij NOM en waarom sommige mensen ervoor hebben gekozen om de polling rate aan te laten passen door Marstek.
ah ok, snap ik je punt, maak dat wat duidelijker in je vraag aub. Op normale zon-verbruik zie ik schommelingen rond de +-30W, echter bij een koffiezet zie je dan wel een piek naar 100ofzo of een zon/bewolkte dag kan het wel al eens naar 2-300w gaan, is dan ook meer dan normaal want er zit altijd enkele sec vertraging op. Een slecht inductie vuur kan ook heel veel voor pieken zorgen.
volg overdag even de CT003 real time als je niet zeker bent, daar zie je normaal heel goed de schakelende up en down reacties...

[ Voor 4% gewijzigd door d3x op 20-11-2025 21:20 ]

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb net een V3 met software V135 geïnstalleerd.
Hoelang is het normaal wachten voordat je een upgrade krijgt? Zou hem graag snel aan modbus hangen ;)

MT v3 | EMS 146, VNS 116, BMS 111 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:59
cold schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:36:
Ik heb net een V3 met software V135 geïnstalleerd.
Hoelang is het normaal wachten voordat je een upgrade krijgt? Zou hem graag snel aan modbus hangen ;)
Erop wachten kun je tot je een ons weegt.
Erom vragen zal je meer succes opleveren.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.56, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• cold
  • Niet online
tweeek schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:47:
[...]

Erop wachten kun je tot je een ons weegt.
Erom vragen zal je meer succes opleveren.
Vragen heb ik inmiddels gedaan ;) was benieuwd hoe snel ze reageren.

MT v3 | EMS 146, VNS 116, BMS 111 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

• tweeek
cold schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:48:
[...]

Vragen heb ik inmiddels gedaan ;) was benieuwd hoe snel ze reageren.
Slim dat versnelt zeker alles.
Ik krijg over het algemeen de volgende dag een antwoord.
(das niet altijd bij iedereen zo :) )

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.56, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:24

timvanloon

Intel or AMD?

tweeek schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:52:
[...]

Slim dat versnelt zeker alles.
Ik krijg over het algemeen de volgende dag een antwoord.
(das niet altijd bij iedereen zo :) )
Zou zeker gelijk v143 aanvragen echt stuk beter nu !

3 x Marstek V3.0 v146 VNS116 BMS 110 LAN - CT003 v122 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

• tweeek
timvanloon schreef op donderdag 20 november 2025 @ 22:16:
[...]

Het lijkt mij zelf beter om voorlopig V154 te behouden voor m'n ouderwetse V1.

[ Voor 42% gewijzigd door tweeek op 20-11-2025 22:24 ]

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:24
Update van de app iOS, probleem met volledig afsluiten van de app om contact te krijgen met de batterijen is weer opgelost!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuSytBW6pUNR28kbwCr0IJzO9Bo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XJVwux50ePw3g8p3SsNG4cKD.png?f=fotoalbum_large

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V156 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

d3x schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:10:
[...]

lijkt mij eerder een lange idle :)
ik dacht dit deze zomer ook even tegen te komen bij week slecht weer. Had toen ook even een CT diagnostic gedaan om het geheel terug te laten activeren.
De CT leds op de 3 Marsteks waren ook uit, dus connectie was weg.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V143 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V122 / 3 fasen net

• Ronald6
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:28
d3x schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:19:
[...]

ah ok, snap ik je punt, maak dat wat duidelijker in je vraag aub. Op normale zon-verbruik zie ik schommelingen rond de +-30W, echter bij een koffiezet zie je dan wel een piek naar 100ofzo of een zon/bewolkte dag kan het wel al eens naar 2-300w gaan, is dan ook meer dan normaal want er zit altijd enkele sec vertraging op. Een slecht inductie vuur kan ook heel veel voor pieken zorgen.
volg overdag even de CT003 real time als je niet zeker bent, daar zie je normaal heel goed de schakelende up en down reacties...
Mijn vraag was al heel duidelijk hoor, lees hem maar terug. *knip*

[ Voor 10% gewijzigd door twain4me op 21-11-2025 21:01 . Reden: niet nodig ]

• Jeepertje
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 25-01 23:16
3DWim schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:59:
[...]

Helemaal niets.
Je verteld helaas niet wat voor MT je hebt, hoe lang geleden dit is gew

Anderzijds is al gebleken dat er niets tot weinig te maken is aan de accu. ch gezien de accu van Marstek. Of ze die nu ophalen of niet.

Anderzijds is al gebleken dat er niets tot weinig te maken is aan de accu. Componenten zijn ingegoten.
Bij de huidige V3 zijn de componenten inderdaad ingegoten.
Bij de V2 (en mogelijks V1) niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwSsSbrl46KfLAF-FtJf95EMRqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XP1oBSWRDTMAIvLWU7FqbpjR.jpg?f=fotoalbum_large

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-01 16:52
A3-D schreef op donderdag 20 november 2025 @ 22:37:
Update van de app iOS, probleem met volledig afsluiten van de app om contact te krijgen met de batterijen is weer opgelost!
Voor android nog geen update :'( Is die toegevoegde optie DOD (dept of discharge gok ik?) zelf instelbaar nu?

• Avenger 2.0
Jeepertje schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 03:54:
[...]
Bij de huidige V3 zijn de componenten inderdaad ingegoten.
Bij de V2 (en mogelijks V1) niet.
Die ingegoten laag is wel makkelijk te verwijderen (soort gummie en geen hars).
Open vijzen front (of beter gezegd verwijderen frontplaat) is bij V1/V2 is wel stukken moeilijker dan bij V3.

• Avenger 2.0
tweeek schreef op donderdag 20 november 2025 @ 22:22:
[...]
Het lijkt mij zelf beter om voorlopig V154 te behouden voor m'n ouderwetse V1.
Inderdaad, hier werkt v154/216 ook het meest stabiel. Tegen de lente hebben ze hopelijk een nieuwe versie waar open API stabiel in werkt en dan doen we nog wel eens een update zodat ik de 2 batterijen zelf kan sturen (eentje in standby tot de andere vol/leeg is of er een tijdje >2500W gevraagd wordt).

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 05:50:
[...]

Voor android nog geen update :'( Is die toegevoegde optie DOD (dept of discharge gok ik?) zelf instelbaar nu?
Misschien kan @pascallj de ApI nog eens checken voor een nieuwe Android versie
NoFate schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 06:21:
[...]

Misschien kan @pascallj de ApI nog eens checken voor een nieuwe Android versie
Mij viel de DOD melding ook op en ging gisteren dus meteen checken, maar daar was nog niks toen ;)

• NoFate
  • Nu online
pascallj schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 06:23:
[...]

Mij viel de DOD melding ook op en ging gisteren dus meteen checken, maar daar was nog niks toen ;)
Zou wel tof zijn als we die via de app op 5% kunnen zetten ofzo :-)

• Avenger 2.0
NoFate schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 06:31:
[...]
Zou wel tof zijn als we die via de app op 5% kunnen zetten ofzo :-)
Zou het juist leuker vinden om deze in de winter hoger te kunnen zetten, zoals bv 20% zodat de batterij niet van het net gaat laden door te laag te zakken. Of als extra buffer bij stoomuitval zodat deze niet tot 11% ontlaadt maar tot max 50% gaat.

• NoFate
  • Nu online
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 06:58:
[...]

Zou het juist leuker vinden om deze in de winter hoger te kunnen zetten, zoals bv 20% zodat de batterij niet van het net gaat laden door te laag te zakken. Of als extra buffer bij stoomuitval zodat deze niet tot 11% ontlaadt maar tot max 50% gaat.
Ah, idd ook een leuke denkpiste... We zullen het straks weten als de iPhone mensen wakker worden :+). Android people zijn vroege vogels precies :-)
Vandaag weer geen laadschema bij de drie batterijen in AI maar ze hebben wel geladen.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

@NoFate @Avenger 2.0: heb de update nu ook voor Android kunnen downloaden, maar van de genoemde wijzigingen is nog niets te zien. Of ik heb niet goed gezocht.

• d3x

d3x

*knip*
Check je mail.

[ Voor 200% gewijzigd door twain4me op 21-11-2025 22:40 . Reden: onvriendelijk reageren ]

• S2S
  • Laatst online: 26-01 16:50

S2S

CT lag eruit, ze zijn vast bezig geweest … wtf .. stabiel voor maanden hier . Gelukkig staan ze op zelf consumptie en straks zon.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• d3x

d3x

PNARI schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 07:09:
Vandaag weer geen laadschema bij de drie batterijen in AI maar ze hebben wel geladen.
heb je meerdere devices (apps) om al je MT te beheren? mogelijks iets mis met locale caching? Want als de systemen effectief laden moet de data wel in de MT zitten, de app is maar een visuele weergave net als de cloud info.

• NoFate
  • Nu online
S2S schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:00:
CT lag eruit, ze zijn vast bezig geweest … wtf .. stabiel voor maanden hier . Gelukkig staan ze op zelf consumptie en straks zon.
Marstek komt niet aan je CT, als die eruit ligt, dan is dit te wijten aan je netwerk

• d3x

d3x

het probleem is de definitie "waar ligt hij er uit". MArstek kan een update klaarzetten voor je, maar de rest is netwerk of hij zou vastgelopen moeten zijn.

als ik momenteel in de app (meerdere android) kijk en rechtstreeks naar ct003 ga , dan krijg ik 0 data door, ook geen icoon van BT.
als ik naar een MT ga komt bij elk systeem na even wachten de CT op groen en als je daar verder op door gaat krijg ik wel reeel meter verbruik op elke app en elke MT

[ Voor 7% gewijzigd door d3x op 21-11-2025 08:18 ]

• S2S

S2S

d3x schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:16:
[...]

het probleem is de definitie "waar ligt hij er uit". MArstek kan een update klaarzetten voor je, maar de rest is netwerk of hij zou vastgelopen moeten zijn.

als ik momenteel in de app (meerdere android) kijk en rechtstreeks naar ct003 ga , dan krijg ik 0 data door, ook geen icoon van BT.
als ik naar een MT ga komt bij elk systeem na even wachten de CT op groen en als je daar verder op door gaat krijg ik wel reeel meter verbruik op elke app en elke MT
Ik heb de ct van het stroom gehaald, data kabel er ook uit en alles werkte weer. Accu’s hadden ook geen ct connectie. Dat is meestal een teken dat het de ct is. Beste is dan stroom van de ct er even af. Ik ga er vanuit dat zij iets hebben gedaan ja, aangezien het hier al 8 maanden stabiel draaide.

[ Voor 5% gewijzigd door S2S op 21-11-2025 08:26 ]

• S2S

S2S

NoFate schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:09:
[...]

Marstek komt niet aan je CT, als die eruit ligt, dan is dit te wijten aan je netwerk
Sorry geloof ik niets van, draait hier al 8 maanden stabiel. En er is niets veranderd aan het netwerk . Buiten dat, ze kunnen er gewoon bij, ze updaten ook over the air.

Maar het werkt weer. In de winter heb je niets aan een batterij merk ik wel.. dus veel maakt het niet uit .

[ Voor 30% gewijzigd door S2S op 21-11-2025 08:33 ]

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 16:44
hoekpieter schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:43:
Ik heb 6 stuks marstek venus. 1 is deffect geraakt en vervangen voor een nieuwe. De oude is niet opgehaald en op vragen of ze deze nog willen ophalen hoor ik niets meer.
Er staat hier al van eind september een batterij te wachten op ophaling. Gemeld dat de batterij klaar stond voor afhaling en dan geen antwoord meer. Ik mailde in oktober om de twee weken over de ophaling, sedert november een wekelijkse mail. Maar 0,0 reactie

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• NoFate
  • Nu online
S2S schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:28:
[...]

Sorry geloof ik niets van, draait hier al 8 maanden stabiel. En er is niets veranderd aan het netwerk . Buiten dat, ze kunnen er gewoon bij, ze updaten ook over the air.

Maar het werkt weer. In de winter heb je niets aan een batterij merk ik wel.. dus veel maakt het niet uit .
Hmm, ze sturen geen OTA updates maar je devices, heb ik nog nooit zien passeren,enigste veranderingen die ze doen, zijn cloud aanpassingen

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:07
timvanloon schreef op donderdag 20 november 2025 @ 22:16:
[...]

Wat doet die beter t.o.v. v139 op een V3?
Hier eigenlijk geen problemen met de zelfconsumptiemodus

Husqvarna 450X NERA (wei)
Husqvarna 430X NERA (achtertuin)
Segway Navimow i105e (voortuin)
Roborock S7 Max Ultra (boven)
Roborock Qrevo Edge S5A (beneden)
Marstek Venus E 3.0

• UenJL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 19:00
Ter info:
Vanochtend update van de app (IOS) gedaan. Sindsdien zijn de statistieken (uitgezonderd van de menukeuze 'Nu') niet meer toonbaar. Foutmelding die volgt: ' Netwerkabnormaliteit, probeer het later nog eens' . CT003 werkt ok. Venus E V3 ook. IOS App App versie: V1.6.52.
Na afsluiten van de app en opnieuw opstarten zijn alle apparaten weg.... toevoegen lukt niet.

Na enige pauze komen de apparaten weer terug en verschijnt er bij selectie van de CT003 de popup EMS.116 ' Is de nieuwste versie' .
Statistieken werken ook weer. Bijzonder upgrade proces..

Marstek Venus E V3 + Home Assistant

Hier ook, CT connectie met 3 Marsteks weer weg,,alle ledjes CT op batterijen uit. Toch raar na zoveel maanden goed gedraaid te hebben. heb het wel gemeld in de feedback.
Weer zonder spanning, CT kabel uit en in en terug in orde, maar voor hoelang?

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:59
UenJL schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:53:
Ter info:
Vanochtend update van de app (IOS) gedaan. Sindsdien zijn de statistieken (uitgezonderd van de menukeuze 'Nu') niet meer toonbaar. Foutmelding die volgt: ' Netwerkabnormaliteit, probeer het later nog eens' . CT003 werkt ok. Venus E V3 ook. IOS App App versie: V1.6.52.
Na afsluiten van de app en opnieuw opstarten zijn alle apparaten weg.... toevoegen lukt niet.

Na enige pauze komen de apparaten weer terug en verschijnt er bij selectie van de CT003 de popup EMS.116 ' Is de nieuwste versie' .
Statistieken werken ook weer. Bijzonder upgrade proces..
Hier nog mooier, ook geen statistieken. Na het lezen van jouw post denk ik. Ik gooi de app er eens af en installeer hem opnieuw. Komtie:
Ik kom nu niet meer ingelogd. Melding: Netwerkabnormaliteit

Wat een gepruts, testen ze daar uberhaupt voordat ze nieuwe code de wereld in slingeren…

• UenJL
Magicw00b schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:16:
[...]

Hier nog mooier, ook geen statistieken. Na het lezen van jouw post denk ik. Ik gooi de app er eens af en installeer hem opnieuw. Komtie:

Wat een gepruts, testen ze daar uberhaupt voordat ze nieuwe code de wereld in slingeren…
Zoals ik schreef: Na een pauze alles weer ok. Ben met je eens, Release notes en een voorspelbaar transparant update proces zijn wenselijk. :o

• eriksmith200
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-01 20:27
Heeft iemand wel eens gekeken naar de warmteproductie van de accu? Ik denk er aan om de accu te plaatsen in een kelder met vloeroppervlakte van ongeveer 2 vierkante meter. De kelder is nu zo'n 5 graden onder kamertemperatuur en heeft een erg hoge luchtvochtigheid, dus als de accu de ruimte droog zou stoken dan zou dat een goede bijkomstigheid zijn. Maar met een effectieve RTE van 75 procent en 2500 watt laden/ontladen (de accu komt op een eigen groep) dan gaat het misschien wel heel hard met de warmte, vooral in de zomer (er is een koekoek voor de ventilatie).
Ik vroeg me af of 2500 (i.p.v. 800) watt ontladen toegevoegde waarde heeft? We hebben een warmtepomp en airco's.

• Magicw00b
UenJL schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:21:
[...]

Zoals ik schreef: Na een pauze alles weer ok. Ben met je eens, Release notes en een voorspelbaar transparant update proces zijn wenselijk. :o
Kom er gewoon niet meer in.
Bij een poging tot het resetten van het wachtwoord, geeft hij aan dat er een code naar de mail gestuurd is.
Je raadt het al, die postduif vanuit China arriveert niet….

• UenJL
eriksmith200 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:22:
Heeft iemand wel eens gekeken naar de warmteproductie van de accu? Ik denk er aan om de accu te plaatsen in een kelder met vloeroppervlakte van ongeveer 2 vierkante meter. De kelder is nu zo'n 5 graden onder kamertemperatuur en heeft een erg hoge luchtvochtigheid, dus als de accu de ruimte droog zou stoken dan zou dat een goede bijkomstigheid zijn. Maar met een effectieve RTE van 75 procent en 2500 watt laden/ontladen (de accu komt op een eigen groep) dan gaat het misschien wel heel hard met de warmte, vooral in de zomer (er is een koekoek voor de ventilatie).
Ik vroeg me af of 2500 (i.p.v. 800) watt ontladen toegevoegde waarde heeft? We hebben een warmtepomp en airco's.
Lees deze review: https://energienerds.nl/i...s-e-3-0-ac-thuisbatterij/

• S2S

S2S

Magicw00b schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:25:
[...]

Kom er gewoon niet meer in.
Bij een poging tot het resetten van het wachtwoord, geeft hij aan dat er een code naar de mail gestuurd is.
Je raadt het al, die postduif vanuit China arriveert niet….
Ik ga nooit gelijk met wachtwoorden of apps deïnstalleren aan de gang , (komt gedonder van met dit spul ) die werken meestal na een tijdje gewoon weer als ze klaar zijn met prutsen. Gewoon het spul van stroom af of de accu’s opnieuw opstarten werkt hier eigenlijk altijd.

• S2S

S2S

UenJL schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:21:
[...]

Ach de mensen die vanaf januari al deze accu hebben weten het nu wel. Als ze in China bezig zijn gaat er van alles mis 😬 vooral op zondag. Op zondag (bij ons ) doen ze vanalles .. wees gewaarschuwd;)

[ Voor 6% gewijzigd door S2S op 21-11-2025 09:46 ]

• S2S

S2S

DSSW schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:54:
[...]

Hier ook, CT connectie met 3 Marsteks weer weg,,alle ledjes CT op batterijen uit. Toch raar na zoveel maanden goed gedraaid te hebben. heb het wel gemeld in de feedback.
Weer zonder spanning, CT kabel uit en in en terug in orde, maar voor hoelang?
Ligt aan je netwerk ;) 🤡 Hoe lang? Tot dat ze weer wat wijzigen … 😆 1 uur, 1 dag ? 3 weken .. 8 maanden.

[ Voor 8% gewijzigd door S2S op 21-11-2025 09:47 ]

• hoekpieter
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-11-2025
harrr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:55:
[...]

Wat is jouw ervaring met 6 stuks?
Moest even alles goed configureren maar eigenlijkt wekt het best aardig, grootste probleem is dat de ct scanner er soms mee op houdt, dit heb ik opgelost door de ct scanner achter een wifi schakelaar te zetten die iedere nacht even herstart, afgelopen half jaar werkte alles verder prima.
Heb een B&B met warmtepomp en verwarmd zwembad, elektrische terrasverwarming en warm water middels warmtepompboiler. Mijn doel is gedurende het seizoen de energie die overblijft overdag (50 zonnepanelen 420 watt) op te slaan en gedurende de avonde en nacht te gebruiken voor mijn gasten en hiermee veel te besparen voor het milieu en mijn portemonee, dit werkt goed en ik verdien die batterijen ook echt terug
Ik heb geen tijd om er vaak mee bezig te zijn, dus de ct scanner dagelijks automatisch laten herstarten was voor mij een handigen oplossing, misschien dat ik hem zelfs nog 2x per dag laat herstarten in de toekomst, ding is in enkele seconden herstart...

[ Voor 12% gewijzigd door hoekpieter op 21-11-2025 10:04 ]

• hoekpieter
Kenhas schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:40:
[...]

Er staat hier al van eind september een batterij te wachten op ophaling. Gemeld dat de batterij klaar stond voor afhaling en dan geen antwoord meer. Ik mailde in oktober om de twee weken over de ophaling, sedert november een wekelijkse mail. Maar 0,0 reactie
Nou dan weet ik wat mij te wachten staat....
ik zet hem dan wel gewoon buiten in de regen neer...

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 26-01 16:58
Magicw00b schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:16:
[...]

Hier ook de update van de app IOS, en alles werkt hier zoals het hoort. Alleen de kleurtjes bij statistieken zijn veranderd. Zo een gepruts zal het dan toch niet zijn.

Wat betreft de api...Na het lezen op de vorige pagina's mbt het wegvallen van de CT bij veranderen van modi, dat is met de HW P1 meter niet het geval. Deze blijft mooi verbonden, ook in de passieve modus. Maar bij terugzetten van passief naar auto...Dat heeft zeker 10 minuten geduurd voor dit opnieuw schakelde naar auto. Op de app bleef hij wel op Self Consumption staan. Na 4 dagen de api in HA opgevolgd te hebben heb ik dat nu terug allemaal verwijderd. Ze hebben daar nog veel werk aan...Dat zal ook de reden zijn dat Marstek nog geen officiële HA Marstek integratie heeft. Dat kan misschien nog komen. Bij Home Wizard heeft dat ook een tijdje geduurd.

BE MTVenus V2 V156 BMS 216 APP V1.6.56 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Ben best blij met de v143 versie nu werkt de batterij in het energie dashboard ook obv grid import/export input van integratie jaapp!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAgnH4oEMPTKTY-u2etrEU6V-S0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDHWgUcTUCTKap4NQorKgRpa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PfnZM1BfuVvOJFJkM0zkp760Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3wf6W5aT9pWF6MjGFtqvrFNo.jpg?f=fotoalbum_large

3 x Marstek V3.0 v146 VNS116 BMS 110 LAN - CT003 v122 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

• hoekpieter
Misschien heeft iemand nog een tip voor mij wat betreft de CT scanner,

Mijn ct scanner laat ik iedere dag herstarten, verliest soms contact met de marstek venus e 1.0 (6 stuks)
Zal er wel mee te maken hebben dat ik door mijn grote B&B een groot Deco mash netwerk heb.
Heb ca 6 van die deco's staan. ik heb nu nog de deco E4 (6 stuks) Doordat mijn accu's ver weg staan van de meterkast en de ct scanner gaat de verbinding dus ook over het deco netwerk.

Welke zaken zouden kunnen helpen? Een eigen netwerk in de deco maken voor de marsteks (misschien met alleen 2.4 wifi?)
Ik was van plan de deco's tzt te vervangen, iemand ervaring met een nieuwer soort die goed werkt icm de marsteks en ct scanner?

• Magicw00b
dannyro schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:02:
[...]

Hier ook de update van de app IOS, en alles werkt hier zoals het hoort. Alleen de kleurtjes bij statistieken zijn veranderd. Zo een gepruts zal het dan toch niet zijn.

Wat betreft de api...Na het lezen op de vorige pagina's mbt het wegvallen van de CT bij veranderen van modi, dat is met de HW P1 meter niet het geval. Deze blijft mooi verbonden, ook in de passieve modus. Maar bij terugzetten van passief naar auto...Dat heeft zeker 10 minuten geduurd voor dit opnieuw schakelde naar auto. Op de app bleef hij wel op Self Consumption staan. Na 4 dagen de api in HA opgevolgd te hebben heb ik dat nu terug allemaal verwijderd. Ze hebben daar nog veel werk aan...Dat zal ook de reden zijn dat Marstek nog geen officiële HA Marstek integratie heeft. Dat kan misschien nog komen. Bij Home Wizard heeft dat ook een tijdje geduurd.
Wat zeg je nu eigenlijk? Dat het aan mij ligt omdat het bij jou wel werkt? 8)7

• dannyro
Magicw00b schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:17:
[...]

Wat zeg je nu eigenlijk? Dat het aan mij ligt omdat het bij jou wel werkt? 8)7
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik zeg alleen dat het niet zo een gepruts bij iedereen is. Altijd dat veralgemenen is voor niets goed. Amen!

BE MTVenus V2 V156 BMS 216 APP V1.6.56 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

• S2S

S2S

hoekpieter schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:17:
Misschien heeft iemand nog een tip voor mij wat betreft de CT scanner,

Mijn ct scanner laat ik iedere dag herstarten, verliest soms contact met de marstek venus e 1.0 (6 stuks)
Zal er wel mee te maken hebben dat ik door mijn grote B&B een groot Deco mash netwerk heb.
Heb ca 6 van die deco's staan. ik heb nu nog de deco E4 (6 stuks) Doordat mijn accu's ver weg staan van de meterkast en de ct scanner gaat de verbinding dus ook over het deco netwerk.

Welke zaken zouden kunnen helpen? Een eigen netwerk in de deco maken voor de marsteks (misschien met alleen 2.4 wifi?)
Ik was van plan de deco's tzt te vervangen, iemand ervaring met een nieuwer soort die goed werkt icm de marsteks en ct scanner?
Persoonlijk ben ik van mening hou het simpel bij dat Marstek spul, ze raden zelf 2.4 GHz aan. Ik zou accesspoint of router toevoegen alleen voor de Marsteks alleen modus 2.4 GHz. Wpa2, simpel SSID. En vaste IPS toewijzen. Dan gaan ze niet hoppen, en ct aansluiten op eigen voeding . ‘s nachts eruit liggen had ik ook, ik heb er een home wizard actieve splitter tussen gezet die levert ook spanning uit de poort en de eigen voeding van de ct, genoeg spanning om te herstarten. (Behalve als ze er mee bezig zijn dan hangt deze hier ook 😆 )

[ Voor 12% gewijzigd door S2S op 21-11-2025 10:25 ]

• hoekpieter
S2S schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:21:
[...]

Persoonlijk ben ik van mening hou het simpel bij dat Marstek spul, ze raden zelf 2.4 GHz aan. Ik zou accesspoint of router toevoegen alleen voor de Marsteks alleen modus 2.4 GHz. Wpa2, simpel SSID. En vaste IPS toewijzen. Dan gaan ze niet hoppen, en ct aansluiten op eigen voeding .
Ok bedankt,

De ct had ik inderdaad op een eigen voeding aangesloten.
Ik ga het proberen, DIe vaste IPS bedoel je in de Deco toch, of kun je het ip ook in de marstek hard invoeren?

• S2S

S2S

hoekpieter schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:25:
[...]

Ok bedankt,

De ct had ik inderdaad op een eigen voeding aangesloten.
Ik ga het proberen, DIe vaste IPS bedoel je in de Deco toch, of kun je het ip ook in de marstek hard invoeren?
Ik zou zelf de Marsteks uit de decos halen en een eigen accesspoint / router kopen . Maar wat jij zegt kan ook. Ik zou toewijzen via Mac Adres .

• Leon M
  • Laatst online: 14-01 02:14
Heb sinds juni m'n Venus V2, tot nu toe zonder problemen op HW P1 meter, zelfs nog geen enkele keer opnieuw moeten opstarten :-)

Nu valt mij wel 1 ding op de laatste 2 weken, eerst ontlaadde de batterij altijd tot 11 %, dat is nu naar 10% gezakt. Zijn er nog mensen die dit hebben?

• dannyro
Leon M schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:33:
Heb sinds juni m'n Venus V2, tot nu toe zonder problemen op HW P1 meter, zelfs nog geen enkele keer opnieuw moeten opstarten :-)

Nu valt mij wel 1 ding op de laatste 2 weken, eerst ontlaadde de batterij altijd tot 11 %, dat is nu naar 10% gezakt. Zijn er nog mensen die dit hebben?
Neen, hier nog altijd 11%. Welke FW en BMS heb je? Als je dat in je onderschrift zet weten wij dit direct ;)

• Leon M
  • Laatst online: 14-01 02:14
dannyro schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:36:
[...]

Neen, hier nog altijd 11%. Welke FW en BMS heb je? Als je dat in je onderschrift zet weten wij dit direct ;)
FW is nog altijd V151, tot nu toe niet geupdate omdat deze prima werkte. Waar kun je BMS terug vinden?

• vfr1200
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 08-01 20:32
Kenhas schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:40:
[...]

Hallo, is deze batterij vervangen door de leverancier of door marstek China...en als China dan kreeg je hem dus via een andere route?

• 3DWim
Kijk nou, vanochtend zo maar zonder vraag ernaar of opmerking een update van Marstek gekregen in de mail:
Dear Customer,
We apologise for the delay in responding. Our servers indicate that your device\'s API port is active and available for self-integration within your home network. Regarding the AI mode, you may occasionally encounter instances where graphical curves are not displayed. However, the AI mode remains fully operational.
We are currently addressing this issue and apologise for any inconvenience caused.
Kyle

Apart is dat ze de API de schuld geven of ook benoemen. Ik heb hem aanstaan maar gebruik het niet.
ooit aangevraagd omdat het dan allemaal beter zou gaan met HA maar zo ver zijn ze nog niet.

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 157.1, BMS 216, App v1.6.55 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

• harrr
hoekpieter schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:55:
[...]

Moest even alles goed configureren maar eigenlijkt wekt het best aardig, grootste probleem is dat de ct scanner er soms mee op houdt, dit heb ik opgelost door de ct scanner achter een wifi schakelaar te zetten die iedere nacht even herstart, afgelopen half jaar werkte alles verder prima.
Heb een B&B met warmtepomp en verwarmd zwembad, elektrische terrasverwarming en warm water middels warmtepompboiler. Mijn doel is gedurende het seizoen de energie die overblijft overdag (50 zonnepanelen 420 watt) op te slaan en gedurende de avonde en nacht te gebruiken voor mijn gasten en hiermee veel te besparen voor het milieu en mijn portemonee, dit werkt goed en ik verdien die batterijen ook echt terug
Ik heb geen tijd om er vaak mee bezig te zijn, dus de ct scanner dagelijks automatisch laten herstarten was voor mij een handigen oplossing, misschien dat ik hem zelfs nog 2x per dag laat herstarten in de toekomst, ding is in enkele seconden herstart...
Hier ook 6 units bij mijn ouders achter een CT003. maar dit gaat dus niet goed, wel met 3. Met 6 blijven ze elkaar laden en ontladen (ook als je zee laat monitoren op alleen eigen fase). Ik heb dit opgelost door met de API altijd maar 3 tegelijkertijd actief te zetten. En eventueel 1 of 2 extra bij hhoge load. Maar hier heb jij dus geen last van? Wellicht een betere meter?

• dannyro
Leon M schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:39:
[...]

FW is nog altijd V151, tot nu toe niet geupdate omdat deze prima werkte. Waar kun je BMS terug vinden?
BMS kan je alleen zien met "optionele tools" Ik had ook terugval naar 0%, ik heb dat gemeld aan Marstek via FB, en dan hebben ze mij de V155 en BMS216 toegestuurd. Dat was op 15/10. Sindsdien heb ik dit niet meer ervaren. Draait echt stabiel.

• tweeek
Leon M schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:33:

De 10% heb ik gister voor het eerst geconstateerd toen ik de app opende, kon er geen afbeelding van maken.
Vanmorgen stond ie wel op 11%.

• cold
  • Niet online
vfr1200 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:33:
[...]

Inderdaad ik heb de marstek Venus v 3.0.
Vorige week aangesloten met de HW P1 meter en werkte goed leek het
Gebruikt op o op de meter, leengoed
In de nacht handmatig geladen ging goed
Volgende dag melding van firmware update, deze gedaan werd v139, soc inmiddels 11% dus weer handmatig willen laden in de nacht, geen laden.
Niks werkt meer, contact via de app met marstek hulplijn, van alles geprobeert op hun advies.
Weer firmware update via hun naar v143 en een BMS update, alles echter zonder succes.
Wifi en Bluetooth is alles 100%
Welke BMS versie heb je gekregen voor je V3 ik zit nu net op firmware V143 en BMS 106

• runob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-01 13:59
Enkele Venus E V3 hier met P1 ct003. Om de paar dagen verliest batterij ook CT connectie. Vree bizar om netwerk de schuld te geven: als ct connectie weg is (lampje ook uit op batterij), zijn zowel batterij en P1 bereikbaar via de app (bewijs dat netwerk werkt). Vanuit de app hardware reset op CT003, en hups connectie is terug. Dus lijkt als een fout op de CT003 in de software. Kan goed zijn dat dat start vanuit een tijdelijk connectiviteitsprobleem, maar essentieel moeten beide devices vanzelf terug connecteren eens connectie terug is.

• zwazinio
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 25-01 23:02
tweeek schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:42:
[...]

De 10% heb ik gister voor het eerst geconstateerd toen ik de app opende, kon er geen afbeelding van maken.
Vanmorgen stond ie wel op 11%.
Mijn batterij stond een tijdje op 8% vervolgens een mail verstuurd naar Marstek nu staat batterij weer op 11% ik zit op firmware 154 (1 batterij)
Dit was hun antwoord:Dear customer, thank you for your feedback. When the battery is discharged to 11%, because the previous state was discharge, a pull-down voltage will be generated to lower the battery level to below 11%. When the discharge is completed, the battery level will rise again. Depending on the magnitude of the voltage rise, the amount of battery level will also vary. In this case, it is normal to be below 11% and it will not affect your use of the device. Please rest assured. Alan

• 3DWim
runob schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:47:
Enkele Venus E V3 hier met P1 ct003. Om de paar dagen verliest batterij ook CT connectie.
1) vermeld in je handtekening wat je an software versie hebt.
2) vermeld hoe je de CT003 voorzien hebt van stroom
3) vertel ons ook hoe je wifi netwerk in elkaar zit.

Ik lees hier vooral dat bij niet werkende Marstek CT002/003 men geen wifi problemen heeft en een prima netwerk. Een paar dagen later ligt toch de oorzaak in de wifi het netwerk.

• tweeek
zwazinio schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:49:
[...]

Mijn batterij stond een tijdje op 8% vervolgens een mail verstuurd naar Marstek nu staat batterij weer op 11% ik zit op firmware 154 (1 batterij)
Dit was hun antwoord:Dear customer, thank you for your feedback. When the battery is discharged to 11%, because the previous state was discharge, a pull-down voltage will be generated to lower the battery level to below 11%. When the discharge is completed, the battery level will rise again. Depending on the magnitude of the voltage rise, the amount of battery level will also vary. In this case, it is normal to be below 11% and it will not affect your use of the device. Please rest assured. Alan
Het is net zoals bij verlies van verbinding, dan sturen ze een bericht dat hun geconstateerd hebben dat er bij jou/mij/ons een probleem is met je eigen verbinding of apparatuur :)
In de gaten houden is oke, vallen er dingen echt op of meen je dat de marstek raar gedrag vertoont ( ja ja per unit kan je dat overkomen) dan maar in de feedback weer een bericht sturen, veelal zijn de dingen die voorkomen hier ook te vinden aangezien een iets bij meerdere voorkomt.

• S2S

S2S

Hier laadt de IOS APP niet meer 😂 (nieuwe versie vanochtend geupdate , deed het daarna nog prima) we wachten af. Blijkbaar is het daar nu zondag 😂 accu’s doen het verder wel ..

[ Voor 63% gewijzigd door S2S op 21-11-2025 12:00 ]

• Peule_P
S2S schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:59:
Hier laadt de IOS APP niet meer 😂 (nieuwe versie vanochtend geupdate , deed het daarna nog prima) we wachten af. Blijkbaar is het daar nu zondag 😂 accu’s doen het verder wel ..
Hier idem na de update, bleef op het startscherm hangen, een keer geforceerd afsluiten en opnieuw opstarten en hij werkt weer.
Wel krijg ik bij sommige functies zoals bijvoorbeeld het checken van de fw versie de melding 'netwerkfout'

Werking lijkt verder gewoon normaal :)

Marstek Venus E 3.0

• 3DWim
Gewoon even wachten en dan app weer opstarten. Ik had dat net ook.
Misschien datalekkage tussen hiero en daaro. Misschien een idee om dat hier pas te melden na 24u ?
Soms werken dingen even niet. Dat is toch geen probleem of melding waard ?

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

cold schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:43:
[...]

Welke BMS versie heb je gekregen voor je V3 ik zit nu net op firmware V143 en BMS 106
Ik zit nu op bms 107 , waar vns 113 voor staat weet ik niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKPkFSOF8RORYoxLsXnHGJ8iX7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sV3zhXHtTDCPGwZcQteYs5Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door timvanloon op 21-11-2025 12:22 ]

• S2S

S2S

3DWim schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:15:
Gewoon even wachten en dan app weer opstarten. Ik had dat net ook.
Misschien datalekkage tussen hiero en daaro. Misschien een idee om dat hier pas te melden na 24u ?
Soms werken dingen even niet. Dat is toch geen probleem of melding waard ?
Hier niet, ook niet na afsluiten.

• runob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-01 13:59
3DWim schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:52:
[...]

1) vermeld in je handtekening wat je an software versie hebt.
2) vermeld hoe je de CT003 voorzien hebt van stroom
3) vertel ons ook hoe je wifi netwerk in elkaar zit.

Ik lees hier vooral dat bij niet werkende Marstek CT002/003 men geen wifi problemen heeft en een prima netwerk. Een paar dagen later ligt toch de oorzaak in de wifi het netwerk.
Ik probeer gewoon aan te tonen dat dit essentieel een marstek probleem is, niet netwerk. Zoals gezegd ben ik akkoord dat dit kan starten vanuit netwerk, maar de software moet robuust genoeg zijn om dit zelf te herstellen eens de connectiviteit terug is. Ik verwacht hier geen oplossing te vinden, heb het via de app ook doorgestuurd naar hen zodat ze het hopelijk kunnen oplossen met een toekomstige patch.
d3x schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:07:
[...]

heb je meerdere devices (apps) om al je MT te beheren? mogelijks iets mis met locale caching? Want als de systemen effectief laden moet de data wel in de MT zitten, de app is maar een visuele weergave net als de cloud info.
Ik gebruik de MT app op mijn samsung smartphone, verder niets.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Ze lopen vandaag weer is lekker vol via de ☀️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cK3fJl69F_56ve074J3l5vPPnew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dypQ1FB9cFGFozRVbqo4EdIQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door timvanloon op 21-11-2025 13:08 ]

• piet3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:40
Ik heb vandaag een ios update gehad van de app (v1.6.52).
Zijn er nog mensen bij wie het icoontje van de garantie is verdwenen?

• S2S

S2S

piet3 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:25:
Goed opgemerkt, ja hier ook 😆

• Peule_P
piet3 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:25:
Idd ja, moest hem ook nog registeren, nog niet opgevallen maar nu weg

Marstek Venus E 3.0

• SeeSharp.nl
  • Laatst online: 12-12-2025
Zijn er mensen hier die in de Marstek App een third party CT meter gebruiken die ze zelf hebben ge-emuleert en bijvoorbeeld draaien in een Docker?

Ik heb namelijk de HWE-KWH3-E meter van HomeWizard die heel stabiel is en die ik graag zou willen gebruiken in de Marstek App. Maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer :-(

www.seesharp.nl

• antoinevromen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-01 14:09
S2S schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:26:
[...]

Goed opgemerkt, ja hier ook 😆
Garantie-icoontje is bij mij ook weg, maar ik heb nog steeds de oude app android V1.6.51 versie. Dus het heeft niets met de nieuwe app-versie te maken, maar iets in de backend van Marstek.

NL;2MT Venus E (V2 V156 BMS:V215)+(V3 V146.116 BMS:V110);Sturing->Local-API;HW-P1 (6.0206);App:Android-V1.6.56;Comm.Mod:202409090159;1 Fase 40A;Iskra ME382-D1A52-P1 bj 2012;PV 6090Wp(ZZO) 780Wp(W) 780Wp(O);Inventum Ecol. vent.WrmtPmp;EV (Seat Mii 32kWh)

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 16:44
vfr1200 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:53:
[...]

Hallo, is deze batterij vervangen door de leverancier of door marstek China...en als China dan kreeg je hem dus via een andere route?
Volgens mij worden (bijna) alle garantie gevallen afgehandeld door Marstek zelf. Werd verstuurd vanuit een magazijn in Duitsland

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

Pagina: 1 ... 308 ... 337 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.