Ben ik het niet helemaal mee eens, ook met 3 batterijen in NOM som 3 fasen loopt het goed. Geen omkijken naar, al maanden aan een stuk. Enkel bij inschakelen open APi valt CT weg. Terug uitgezet, alles terug in orde.Avenger 2.0 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:00:
[...]
Ja softwarematig is toch wel het zwakste punt van Marstek. Eigenlijk hebben ze weinig instel- en configuratie mogelijkheden en toch loopt het na zowat een jaar niet stabiel en mank op vele vlakken (zeker met meerdere batterijen). Had gehoopt dat open API wat zou helpen, maar als je ziet dat na maanden van feedback ze dit gewoon niet stabiel kunnen krijgen en bij de laatste app update dan maar voor iedereen hebben open gesteld.
Dus ja als je maar één batterij hebt en niet veel wil instellen loopt het waarschijnlijk perfect. Bij meerdere batterijen of meer eisen ga je toch zelf de logica moeten voorzien om dit deftig te laten werken. Gelukkig is er modbus, ble, etc en kan de tweaker dit zo wel opgelost krijgen. Maar voor de gewone klant zouden ze toch beter een bekwamere programmeur in dienst nemen die de problemen daar eens oplost...
Ik blijf de data gewoon loggen via MQTT, dat loopt ook al maanden zonder problemen. Voor de rest heb ik eigenlijk niet meer nodig, gewoon max PV gebruiken in NOM
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net
:strip_exif()/f/image/lUHx3IEucWsUk2yKWCI2D1RF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mSoq1Rjb2uCigTZspkxDM44q.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/4LXj6GSZwvCOlmcOMbOLKzfD.png?f=fotoalbum_large)