Je kan de v139 zelf via de feedback aanvragenmvhest schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:05:
[...]
Idem bij mij, V114 zou de laatste firmware zijn.
Net gedaan :-)timvanloon schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:19:
[...]
Je kan de v139 zelf via de feedback aanvragen
Heb je dan die ISKRA ingesteld in de CT003?hermlek schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 05:38:
[...]
Ik denk dat de ISKRA AM550-P1 een betere refresh heeft dan de Kaifa - alleszins veel minder als 3-5 seconden.
2x Marstek Venus E 5.12 v153, CT003 V117, Zonnepanelen 7.695 Wp, Meter Landis&Gyr E360-3P
dat deed ik ook: "zo zie ik dat op de CT003"PNARI schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 07:44:
[...]
Als je BT verbinding maakt zie je de batterij en CT003 in realtime.
BE; Dig. meter Sagemcom – Type Siconia T211; 8kWp PV; 6,53kW SMA omvormers van 2009; 2 Venus E (5,12kWh, V153) + CT003 (V117)
Mijn Venus-E begon daarnet uit zichzelf te laden aan 1000W, terwijl hij hier al een maand netjes wacht met laden tot er een overschot aan zonnestroom is. Ik heb de app zonet geüpdatet naar de laatste versie, voor de rest is er niets veranderd..🤔 Hij staat al vanaf het begin op 'zelf geïnitieerd consumptiemodel'..
Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1
Als de batterij te ver leegloopt gaan de batterij vanzelf bijladen . Om schade te voorkomen .Jumper2110 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:51:
Mijn Venus-E begon daarnet uit zichzelf te laden aan 1000W, terwijl hij hier al een maand netjes wacht met laden tot er een overschot aan zonnestroom is. Ik heb de app zonet geüpdatet naar de laatste versie, voor de rest is er niets veranderd..🤔 Hij staat al vanaf het begin op 'zelf geïnitieerd consumptiemodel'..
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Hij stopte voorheen gewoon op 11% dacht ik, maar ok, dat zou wel kunnen dan!S2S schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 23:04:
[...]
Als de batterij te ver leegloopt gaan de batterij vanzelf bijladen . Om schade te voorkomen .
Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1
Mijn batterijen doen toch vreemd. Ik heb er 3. Als ik er 1 aansluit op AI via de CT003 dan krijg ik dit bij het aan en uitdoen van een licht:
:strip_exif()/f/image/ARrfewJpIu0I0S7kqV1Foqx1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is het gedrag dat ik verwacht. Als ik de 2e batterij aansluit met hetzelfde lichtknopje, dan krijg ik dit:
:strip_exif()/f/image/61SNcA8nigw2byqBKtN0fOS0.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog steeds prima. Licht aan. Wachten. Licht uit en dan terug naar net iets boven 0. Ik hoop dan 0, het is 8, maar je kan niet alles hebben. Vervolgens sluit ik batterij 3 aan.
:strip_exif()/f/image/zDcOHlbEQcASTnPLLWLLe400.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is maar 1 keer het lichtknopje. Vervolgens zijn de uitslagen veel groter en blijft dit voor lange tijd jojo-en. Wat dus niet gebeurt bij 1 of 2 batterijen. Iemand hier ervaring mee?
:strip_exif()/f/image/ARrfewJpIu0I0S7kqV1Foqx1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is het gedrag dat ik verwacht. Als ik de 2e batterij aansluit met hetzelfde lichtknopje, dan krijg ik dit:
:strip_exif()/f/image/61SNcA8nigw2byqBKtN0fOS0.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog steeds prima. Licht aan. Wachten. Licht uit en dan terug naar net iets boven 0. Ik hoop dan 0, het is 8, maar je kan niet alles hebben. Vervolgens sluit ik batterij 3 aan.
:strip_exif()/f/image/zDcOHlbEQcASTnPLLWLLe400.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is maar 1 keer het lichtknopje. Vervolgens zijn de uitslagen veel groter en blijft dit voor lange tijd jojo-en. Wat dus niet gebeurt bij 1 of 2 batterijen. Iemand hier ervaring mee?
Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5
Let op:
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.