Kun je hier iets over delen qua code/files, ben nieuwsgierig.antoinevromen schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:47:
[...]
Hetzelfde geldt hier eigenlijk ook (tot 1 feb 2026 nog een vast contract zonder terugleverkosten en incl. salderen); Dus financieel kost het mij momenteel alleen maar geld t.g.v. RTE. Het is ook een beetje fun en ik steek er een hoop kennis door op voor het inrichten van mijn sturings-applicatie (gebaseerd op de local-api) die ik heb geschreven, waarbij nu geautomatiseerd (via downloads) rekening wordt gehouden met de dynamische-prijzen, de hoeveelheid verwachte W/m2 zonne-energie in mijn woonplaats op de rest van de dag (Weerlive.nl) en de huidige soc / laad/-ontlaad waarden en de RTE die ook invloed heeft op de laad-prijs. En op basis van bovenstaande input de batterij kan sturen per kwartier tussen Auto en Manual-laden/ontladen of helemaal pauzeren omdat ik later op de dag zonnestroom wil laden en op de duurdere momenten mijn zonnestroom nog wil invoeren in het net.
4x Marstek Venus E V2 - 5.12KWh - FW V154 / BMS V216, CT003 - V117, Home Assistant