pascallj schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:15:
[...]
Dat snap ik al te goed, vandaar dat ik het niet meteen helemaal afschiet

.
Bij dynamisch kan het plaatje heel anders worden, zeker nu we nog kunnen salderen (ga even uit van NL aangezien de Belgen eigenlijk altijd wel de CAPTAR vermelden). Dan kan je 'AI' gebruiken (of zelf gaan programmeren als dat iets is wat je leuk vindt). Dan kan je in de goedkope uren opladen en daarna ontladen. Dan alsnog moet je wel zelf nagaan of je echt 15 kWh (iets minder na verliezen natuurlijk) na zonsondergang nodig gaat hebben, anders is het opladen mogelijk ook zinloos geweest.
Hoi,
Inmiddels heb ik één Marstek Venus E v2.0 aangeschaft, inderdaad in NL

Heb hem sinds vanochtend aangesloten. Nu dacht ik dat deze prima met mijn bestaande HW P1 meter zou moeten samenwerken, maar dat valt tegen: de HW P1 wordt direct gevonden, geconfigureerd en doet het dan ook. Echter wordt hij voordurend disabled en dan springt de accu op standby.
Dan moet ik de HW P1 meter weer toevoegen en doet hij het zolang ik niet teveel in de app rommel. De app reageert sowieso nogal vreemd, bij instellen van kosten kreeg ik een pop-up dat ik te snel aan het drukken was waarna er meerdere keren de invuldialoog verscheen.
Kan het zijn dat de app invloed heeft op de connectie van de P1 meter? Werkt de CT003 wellicht toch betrouwbaarder? Want op deze manier regelt de accu gewoon niet; althans niet langer dan plm. 1 minuut. Ik vertrouw de app niet zo. Die is versie 1.6.49; de Venus zit op firmware V153.
HW P1 aangesloten op een ISKRA AM550 slimme meter (DSMR 5 - elke seconde update) en zit in hetzelfde netwerk, maar niet op dezelfde accesspoint als de Venus E. Aangezien de app hem wel direct vindt denk ik dat het netwerk op zich werkt zoals het zou horen.
Ik heb geprobeerd of ik dit (wegvallen verbinding met HW P1) kon vinden in het topic, maar zag het niet zo 1-2-3. Dus dank voor eventuele tips & tricks!