Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:59
Hans C schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:58:
[Afbeelding]

Zien jullie dit ook bij gebruik van de CT003? Nadat ik een apparaat aan of uit zet krijg ik altijd een jojo effect te zien dat uiteindelijk stopt. Met de P1 van HW gaat hij vrijwel direct naar 0. Overigens blijft de CT003 hangen op 2-5 watt gebruik. Ik heb de CT003 nodig, want zodra de elektricien geweest is sluit ik nog 2 batterijen aan. Vraag ook gesteld aan Marstek paar dagen terug, maar dat duurt blijkbaar vrij lang.
Mooi voorbeeld van een P(ID)-controller. Hij is tenminste zelfdempend en zo zie ik ze graag hier in de fabriek. Ik zou eerder nerveus worden van een regeling die zelfversterkend is en uit de bocht vliegt.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00
2xdehelft schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:11:
[...]

Ja dat is al gechecked.. En ik ben senior network engineer in het dagelijks leven dus ik hoop dat ik daar wat van mag vinden :-)

Vreemde is dat de CT003 wel responsive is maar de beide accus niet... Misschien heeft Marstek wel een rate limiter o.i.d. op het aantal calls gezet en is mijn MQTT integratie het probleem.

Ik wacht wel even af of het vanzelf over gaat...
Hier geen issues , ook niet met de MQTT hame relay... Ik gebruik HA, en heb een aantal ping sensors gemaakt om te monitoren, zo zag ik dat de CT soms offline ging , na voeding in de splitter te plaatsen was het opgelost

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:32

timvanloon

Intel or AMD?

Hallo allemaal hier, na eerst tijdje mee te hebben gelezen werd ik toch wel erg positief over de mogelijkheden met Marstek. Sinds gisteren 2 marstek venus E v3 perfect draaien op P1 meter ct003.
Ik heb 14 zonnepanelen 4,6 Kw mogelijk dat ik volgend voorjaar een 3e batterij erbij koop.

Wilde ze ook aanmelden bij energieleveren.nl maar wat vul ik in bij velden 1 tm 4 voor 2 batterijen.
En kun je de derde later erbij voegen of dit weer aanpassen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_-WPlzITP5VIG0PtdWSS3aLigA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GDBs2uVEmsux4H7kHDXcv9w.jpg?f=fotoalbum_large
timvanloon schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:31:
Hallo allemaal hier, na eerst tijdje mee te hebben gelezen werd ik toch wel erg positief over de mogelijkheden met Marstek. Sinds gisteren 2 marstek venus E v3 perfect draaien op P1 meter ct003.
Ik heb 14 zonnepanelen 4,6 Kw mogelijk dat ik volgend voorjaar een 3e batterij erbij koop.

Wilde ze ook aanmelden bij energieleveren.nl maar wat vul ik in bij velden 1 tm 4 voor 2 batterijen.
[Afbeelding]
Ik heb daar drie keer 1 batterij aangemeld.

Net als mijn pv installaties daar heb ik 5 van.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Alan969
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:42
NoFate schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:28:
[...]

Hier geen issues , ook niet met de MQTT hame relay... Ik gebruik HA, en heb een aantal ping sensors gemaakt om te monitoren, zo zag ik dat de CT soms offline ging , na voeding in de splitter te plaatsen was het opgelost
Zit er naast de spiltter ook een voeding in de CT003?

Belg;Digitale elektriciteitsmeter Sagemcom – Type Siconia T211; 8kWp PV; 6,53kW SMA omvormers van 2009; No battery; HW P1

Hans C schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:58:
[Afbeelding]

Zien jullie dit ook bij gebruik van de CT003? Nadat ik een apparaat aan of uit zet krijg ik altijd een jojo effect te zien dat uiteindelijk stopt. Met de P1 van HW gaat hij vrijwel direct naar 0. Overigens blijft de CT003 hangen op 2-5 watt gebruik. Ik heb de CT003 nodig, want zodra de elektricien geweest is sluit ik nog 2 batterijen aan. Vraag ook gesteld aan Marstek paar dagen terug, maar dat duurt blijkbaar vrij lang.
Sturen en beoordelen doe je bijvoorbeeld op je nachtverbruik of dat van een gehele dag.
Het jojo effect is altijd aanwezig en heeft met vele factoren te maken, de netcode! of je type energiemeter en aantal batterijen en het type in/uitgeschakelde apparatuur, hoeveelheid apparaten dat op hetzelfde moment in/uitschakelen, de netspanning en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan...

Wat ik wil zeggen dat je nomaliter moet kijken over een langere periode. Als je dan afwijkingen constateer dan is dieper inzoomen nuttig.
Mijn nachtverbruik is 0,2Kwh en dag verbruik 1.2Kwh, in mijn thuissituatie met mijn verbruiksprofiel en apparatuur.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00
Alan969 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:11:
[...]

Zit er naast de spiltter ook een voeding in de CT003?
neen, dat was in mijn geval niet nodig, heb er de HWP1 en CT003, en een 3de kabel naar de Alfen laadpaal (maar nog niet ingesteld op de alfen)

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:06
Hemmik schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:25:
Iemand enig idee is de app al ondersteuning biedt voor de kwartiertarieven die dynamische energieleveranciers in oktober invoeren? Dan wellicht laden op de 8 goedkoopste kwartieren? Heb er nog niets over gelezen hier volgens mij.
Heb je hier een antwoord op gevonden?

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:04
springfield89 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:05:
[...]

Heb je hier een antwoord op gevonden?
Nee, nog niets over kunnen vinden.

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
SatScan schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:15:
[...]

Sturen en beoordelen doe je bijvoorbeeld op je nachtverbruik of dat van een gehele dag.
Het jojo effect is altijd aanwezig en heeft met vele factoren te maken, de netcode! of je type energiemeter en aantal batterijen en het type in/uitgeschakelde apparatuur, hoeveelheid apparaten dat op hetzelfde moment in/uitschakelen, de netspanning en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan...

Wat ik wil zeggen dat je nomaliter moet kijken over een langere periode. Als je dan afwijkingen constateer dan is dieper inzoomen nuttig.
Mijn nachtverbruik is 0,2Kwh en dag verbruik 1.2Kwh, in mijn thuissituatie met mijn verbruiksprofiel en apparatuur.
Weet jij dan toevallig binnen welk tijdsbestek de energieleverancier kijkt voor de verevening? Is dat per minuut, per uur, of per dag?

Ik vraag ernaar omdat met alle apparatuur hetzelfde en alleen de P1 meter van HomeWizard de reactie van de batterij heel anders is. Dan is hij 3 seconden later weer 0.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16:48
2xdehelft schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:07:
Ligt het aan mij of is de marstek app zeer traag / loopt achter? Ook de MQTT integratie in Homeassistant haalt de helft van de tijd geen data op...
Het ligt aan U :) Ik ben er nu al wat uurtjes mee bezig, wat fine tuning van mijn HA, en het werkt hier zoals het hoort.

MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.45 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

[Afbeelding]
Ben ook zeer benieuwd. Marstek staat er niet bij als omvormer. Als je het weet hoor ik het graag. Ook de andere getallen zijn voor een noob als ik niet meteen helder.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-59
  • Registratie: December 2024
  • Nu online

[Afbeelding]
Ik heb onderstaand ingevuld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPzJHyBSESKimNN7lskzktDlpaI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mR3GMTfl7HvNnjK0ciB2E7zG.png?f=user_large

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

Vermogen is 2500 W of 2.5 kW. Dat is de stroom die de batterij kan leveren.

De capaciteit is 5.12 kWh.

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

Pagina: 1 ... 262 263 Laatste

Let op:
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.