• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:59
3DWim schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:20:
MT garantie deel veel:

Vraag in feedback:
I see that my warranty is activated. I did send proof of purchase with the first registration. What is the status now ? Is there a difference between warranty, as stated, and full warranty ?

Antwoord:
Hello, your current status is activated. Regarding warranty matters, please refer to the following text:
1. Upon receiving the product, you may register it on the MARSTEK official website to activate the warranty period. (If customers log in via the EMS system, the warranty period is also automatically activated.) The warranty period shall be as stated in the instruction manual.

2. For any quality or usage issues, contact support@marstekenergy.com or reach out to the technical support team via the user feedback feature within the app.

3. Quality issues confirmed by the after-sales team qualify for complimentary replacement. MARSTEK shall cover all return shipping costs.

Wishing you all the best. Kyle

Dus geen direct antwoord op mijn vragen. Misschien moet je ook niet meer dan 1 vraag tegelijk stellen.
Mijn current status is activated, whatever dat mag betekenen.
Geen detail info verder over garantie. 30 dagen dingetje en aankoop gegevens opsturen.
Nou wim vanaf pagina 133 zou het te vinden moeten zijn :)

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus 5,12kw V153, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart

• iorses
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12:23
pascallj schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:10:
[...]

Ergens verbaast het mij niet. Dat idee had ik al een beetje. Zou toch zonde zijn! Wat is de bron van deze informatie?
Feedback via de app, ik had geprobeerd om recentere documentatie los te peuteren.
Toen gaven ze aan die niet te geven, dus ik heb verwezen naar de Duravolt file die wel bestaat en ik het er niet mee eens ben dat ze het niet willen geven. En toen kwam dus de aap uit de spreekwoordelijke mouw.

[ Voor 24% gewijzigd door iorses op 17-09-2025 12:22 ]

4x Marstek Venus E V2 - 5.12KWh - FW V154 / BMS V216, CT003 - V117, Home Assistant

• iorses
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12:23
Kenhas schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:36:
[...]

Bedankt. Zal die Solcast ook eens proberen. Mijn ervaringen met Forecast Solar zijn beter dan de jouwe. Maar hoe correcter, hoe beter.
Ik heb bij elke integraties precies dezelfde kloppende grades ingevuld dus dat kan het ook niet zijn. Raar dat het bij jou wel klopt, bij mij zat hij 9 vd 10x minimaal 10 kWh ernaast.

4x Marstek Venus E V2 - 5.12KWh - FW V154 / BMS V216, CT003 - V117, Home Assistant

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:54
iorses schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:18:
[...]

Feedback via de app, ik had geprobeerd om recentere documentatie los te peuteren.
Toen gaven ze aan die niet te geven, dus ik heb verwezen naar de Duravolt file die wel bestaat en ik het er niet mee eens ben dat ze het niet willen geven. En toen kwam dus de aap uit de spreekwoordelijke mouw.
Volgens mij geven ze die modbus info (mogelijk zelfs betalend) enkel aan bedrijven die implementatie willen doen met eigen product. Bv Jullix EMS van Durasun/Innovoltus maakt gebruik van modbus van Marstek batterij (ook voor v3 blijkbaar) voor de complete sturing. Het lijkt mij dat Duravolt dit document helemaal niet publiek had mogen maken gezien Marstek geen support hiervoor wil geven aan het publiek.

[ Voor 10% gewijzigd door Avenger 2.0 op 17-09-2025 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13:47
Hame Relay werkt terug met Marstek Venus FW V154. Top :)

https://github.com/tomquist/hame-relay/issues/74

MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.45 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

• kurt1977
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13:18
vifra schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:31:
[...]

nachttarief versu dagtarief - wat schilt dat - 8 cent ? Uw laad en ontlaad met 20% verlies maakt die winst zo eg ... daar verlies je dan zelfs aan ...
Piekshaving - dat is natuurlijk zeer handig. Zou top zij moest je kunnen sturen dat stroom niet NOM is maar bvb. max 2,5 kW afname grid ...
het is eerder mij om het piektarief te doen.
Ik snap die 20% verlies niet, kan je even uitleggen aub?

7 kWp Solaredge - Landis+Gyr E360-1P - 2 x Marstek Venus E v.151.212 - CT002 v.118 - App v.1.6.47 (werkend met 2 batterijen in auto)

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13:30
kurt1977 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:18:
[...]

Door energie van AC naar dc (laden van uw thuis-stroom naar batterij) en van dc naar ac ((ontladen van batterij naar thuisstroom) steeds om te zetten verlies je 20 a 25% van uw energie in warmte - vandaar dat die batterij de nodige koelelementen heeft ...

Dus 1 kWh energie insteken (laden) is pak 0.75 a 0.8 kWh nuttig te gebruiken ...
versta 1 x nachttarief aan pak 20 cent levert overdag dan 0.8 kWh - niet 1 kWh ... à.8 kWh aan pak 25 cent / kWh komt op 20 cent ... dan had je beter niets gebruikt waar je eerst in investeerd want die investering haal je niet terug.
Als je de kost van uw toestel ook wilt terugwinnen dan dien je best > 15 cent verschil te hebben in kost tussen laden en ontladen ... dus enkel ZP energie of dynamisch contract is financieel haalbaar. Als je puur ZP enegrie kan doen dan win je het snelst terug ...

Piektarief - uw marstek gaat ontladen in AI mode of NoM vanaf je huis verbruikt, zelfs al gebruik je maar weinig ... je kan niet instellen met de marstek app dat hij bvb. pas ontlaad als je huis meer dan 2500 Wat aan het gebruiken is op zo de peak af te vlakken ... dus soms zal het peik afvlakken, soms niet afhankelijk of je piek loopt in de momenten dat de batterij terug aan het leveren is ... tenzij uw piek altijd op zelfde moment is (en dan puur vaste tijdsgebaseerd laad en ontlaad) kan je dat niet aansturen.

Je zou dit kunnen als je een eigen EMS opzet en dat dan zo programmeert ... dat kost dan ook weer wat ...

[ Voor 32% gewijzigd door vifra op 17-09-2025 13:30 ]

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:27
kurt1977 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:18:
[...]

Een accu laden en ontladen heeft geen 100% efficientie. Je hebt te maken met conversieverliezen die omgezet worden in warmte. Grofweg 20% van de energie die je in een accu probeert te stoppen en eruit te halen verlies je als warmte naar de omgeving toe.
Met dynamische contracten moet je daar idd wel rekening mee houden want zoals vandaag zijn de verschillen tussen goedkoopste moment en duurste moment zo gering dat je eigenlijk geld verliest (centenwerk) als je in de middag oplaadt en in de avond ontlaadt.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

vifra schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:28:
[...]

Ik ben akkoord dat dat niet zou mogen kunnen ... maar de kans dat dat gebeurd is minimaal. Dan dient iemand al te weten dat dat bluetooth signaal een marstek is, dient die te weten dat die de app dient te downloaden en dient die echt een dikke wrok op u te hebben.
In dat geval is dat veel moeite voor beperkte impact. Iemand die zo listig is heeft andere middelen met veel grotere impact ...

De vergelijking met een wage gaat net op ... impact is totaal anders:
- auto openen via bleutooth - dan kan je er in en die leeg roven ...
- marstek overnemen via bleutooth - ja je kan settings anders instellen en daar stopt het ...

Again - het zou niet mogen maar we maken van een beperkt probleem precies een wereldramp ... dat is het niet.

De propere oplossing is dat via een hardware knop (die énige die er op staat) door bvb. 3x drukken pairing mode geactiveerd wordt voor pak 30 seconden ... op die manier beperk j de kans dat iemand gelijk wanneer het ding overneemt.
BT zal steeds actief blijven al is het maar als backup voor als wifi uit gaat om dan via de app toch nog connectie te kunnen maken - ten minste als je al gepaired bent ...
En dat met die pairing knop krijgrn ze nu al bijna 10 maanden ? Nog niet voor elkaar.
Due nerd van een buurman zoon vind dit wel uit hoor

• Erik_B
  • Nu online
Gisteren de app geüpdatet en nu is het ct logo grijs en dat was eerst groen.
De home wizard p1 meter is gewoon online en ik zie ook dat de batterij gewoon goed zijn werk doet als het om opladen en ontladen gaat .
Zijn er hier meer mensen die dit ondervinden en die misschien een oplossing ervoor hebben 🤔
Erik_B schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:52:
De home wizard p1 meter is gewoon online en ik zie ook dat de batterij gewoon goed zijn werk doet als het om opladen en ontladen gaat .
Zijn er hier meer mensen die dit ondervinden en die misschien een oplossing ervoor hebben 🤔
PNARI in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Nu online
vifra schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:28:
[...]

Ik ben akkoord dat dat niet zou mogen kunnen ... maar de kans dat dat gebeurd is minimaal. Dan dient iemand al te weten dat dat bluetooth signaal een marstek is, dient die te weten dat die de app dient te downloaden en dient die echt een dikke wrok op u te hebben.
In dat geval is dat veel moeite voor beperkte impact. Iemand die zo listig is heeft andere middelen met veel grotere impact ...

De vergelijking met een wage gaat net op ... impact is totaal anders:
- auto openen via bleutooth - dan kan je er in en die leeg roven ...
- marstek overnemen via bleutooth - ja je kan settings anders instellen en daar stopt het ...

Again - het zou niet mogen maar we maken van een beperkt probleem precies een wereldramp ... dat is het niet.

De propere oplossing is dat via een hardware knop (die énige die er op staat) door bvb. 3x drukken pairing mode geactiveerd wordt voor pak 30 seconden ... op die manier beperk j de kans dat iemand gelijk wanneer het ding overneemt.
BT zal steeds actief blijven al is het maar als backup voor als wifi uit gaat om dan via de app toch nog connectie te kunnen maken - ten minste als je al gepaired bent ...
Ik heb een aantal devices welke na een fysieke herstart de pairing/config voor 10 minuten aan hebben staan. Dat zou ook een oplossing zijn. Overige BT toegang alleen op basis van een pairing secret.

8 x 430wp, Huawei SUN2000-3KTL-L1, 2 x Marstek Venus-E (154.215), Home Assistant

• WargamingPlayer
  • Nu online
Maxwp schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:45:
[...]

En dat met die pairing knop krijgrn ze nu al bijna 10 maanden ? Nog niet voor elkaar.
Due nerd van een buurman zoon vind dit wel uit hoor
Bij mij hangen ze buiten. Even over de schutting heen, stekkers er uit en klaar. Helemaal geen BT nodig.

8 x 430wp, Huawei SUN2000-3KTL-L1, 2 x Marstek Venus-E (154.215), Home Assistant

• WargamingPlayer
  • Nu online
Erik_B schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:52:
Dat grijs was mij ook al opgevallen. En vind dat niet echt fijn. Zeker omdat je nu niet in 1 oogopslag ziet of de CT nog werkt.

• Erik_B
  • Nu online
WargamingPlayer schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:18:
[...]

Dat grijs was mij ook al opgevallen. En vind dat niet echt fijn. Zeker omdat je nu niet in 1 oogopslag ziet of de CT nog werkt.
Ja dat van vindt ik dus ook en misschien dat ze dat bij marstek ook snel genoeg in de gaten krijgen 😁
Pagina: 1 ... 261 262 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.