Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldzek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-09 12:50
Zurand schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:24:
Kent iemand Smart-charged.nl ?
ze geven momenteel 150 euro korting op de Marstek 5K batterij
Wel volledig bedrag online te betalen.
https://smart-charged.nl/venus-plug-play-batterij/
Heb deze besteld en gisteren geleverd. Zeer vriendelijke service. *knip* De verkoper is van zijn woord en de levertijd was 1 dag.

[ Voor 14% gewijzigd door Proton_ op 18-01-2025 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Siert192 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:54:
[...]

Ik wist niet dat het zo erg is ...
Moeten we ons kabinet dan dus niet vragen om thuisbatterijen / thuisaccu's gewoon te verbieden? Lijkt mij dan een veel betere en reële optie: net als warmtepompen zijn thuisbatterijen alleen op grote schaal (gemeente? provincie? rijk? europa?) zinvol?

Ik vind van niet en word blij van mijn eigen Marstekje ...
Warmtepompen hebben we hier ook en dat lijkt efficiënter te werken dan grootschalige projecten.
En dat is dan vooral in de bestaande bouw.
Er staan hier in de straat bijv. zo'n 25 woningen waarvan er niet één gelijkwaardig is wat betreft bouwjaar, bewoners, isolatie of afgifte systemen.
De één kan met 27 graden water toe wat super efficiënt is met een wp, de ander zal richting de 60 graden moeten.
Wat dan gaat gebeuren is dat er water van een inefficiënte temperatuur moet worden gemaakt ten behoeven van 15% van die woningen.
Dat moet dan ook nog beheerd en onderhouden worden tegen absurde kosten..

Voor wat betreft elektra zou ik willen voorstellen dat we ten eerste zorgen dat het landelijke netwerk in staat is om alle opgewekte energie te transporteren naar de locaties waar het gebruikt kan worden.

En ik denk ook zomaar dat op wijkniveau elektra opslaan handiger is dan bij iedereen thuis.
Om de doodeenvoudig reden dat ik bijv. 42 panelen heb en de buren niks.
En dan zijn er nog met 6 of 8 paneeltjes etc.
Dus wat ik over heb kan dan in die wijkaccu om zo de nacht te overbruggen voor meerdere woningen.

Nu is het voor mij niet interessant om alles op te slaan want dat gebruik ik in de nacht toch niet.
Dus dat gaat het net op en er is al teveel, och arme congestie...
Dus niks waard.
Ook al blijft de netspanning hier afgelopen zomer royaal onder de magische 253 grens dus iemand kan het toch stiekem wel gebruiken.

Er zijn best wel een aantal zaken te bedenken om een thuisaccu te rechtvaardigen maar om het nu als het ei van columbus uit te dragen...

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-08 21:02
Ronald.42 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:15:
[...]
Warmtepompen hebben we hier ook en dat moet dan ook nog beheerd en onderhouden worden tegen absurde kosten..

Voor wat betreft elektra zou ik willen voorstellen dat we ten eerste zorgen dat het landelijke netwerk in staat is om alle opgewekte energie te transporteren naar de locaties waar het gebruikt kan worden.

En ik denk ook zomaar dat op wijkniveau elektra opslaan handiger is dan bij iedereen thuis.
Snap ik helemaal ...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
Aldzek schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:48:
Kleine vraagjes. Heb de marstek venus geinstalleerd. En
lijkt goed zijn werk te doe
n. Alleen geven de waarden van de
klemmen vaak iets anders
aan dan de waarden van men homewizard.

2de vraag
Is de batterij goed om tot 0 te brengen? Want heb precies het idee dat hij maar
tot 20 procent goed
wol teruggeven en dan begint te laden.

3de vraag verliezen jullie ook zo vaak
connectie via de app
?
Je zegt hij lijkt het wel goed te doen, maar als ik verder lees dan is er niet veel dat het goed doet.
En nu maar hopen dat de P1 meter dit oplost. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldzek
Ronald.42 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:15:
[...]

Warmtepompen hebben we hier ook en dat lijkt efficiënter te werken dan grootschalige projecten.
En dat is dan vooral in de bestaande bouw.
Er staan hier in de straat bijv. zo'n 25 woningen waarvan er niet één gelijkwaardig is wat betreft bouwjaar, bewoners, isolatie of afgifte systemen.
De één kan met 27 graden water toe wat super efficiënt is met een wp, de ander zal richting de 60 graden moeten.
Wat dan gaat gebeuren is dat er water van een inefficiënte temperatuur moet worden gemaakt ten behoeven van 15% van die woningen.
Dat moet dan ook nog beheerd en onderhouden worden tegen absurde kosten..

Om de doodeenvoudig reden dat ik bijv. 42 panelen heb en de buren niks.
En dan zijn er nog met 6 of 8 paneeltjes etc.
Dus wat ik over heb kan dan in die wijkaccu om zo de nacht te overbruggen voor meerdere woningen.

Nu is het voor mij niet interessant om alles op te slaan want dat gebruik ik in de nacht toch niet.
Dus dat gaat het net op en er is al teveel, och arme congestie...
Dus niks waard.
Ook al blijft de netspanning hier afgelopen zomer royaal onder de magische 253 grens dus iemand kan het toch stiekem wel gebruiken.

Er zijn best wel een aantal zaken te bedenken om een thuisaccu te rechtvaardigen maar om het nu als het ei van columbus uit te dragen...
Kabeltje naar de buren trekken en hen de elektriciteit verkopen hé😬 dan heb je iets aan extra batterijen.

Zitten jullie in nederland serieus met 253v?😬😬😬😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
OK ... dus ik kan mijn partner -die ik al sinds 1973 ken- nu volgens jullie overtuigen dat 1.747,50 een goede investering in een Marstek 5,12 kWh (incl Marstek P1 meter) thuisaccu per laatste week juni 2025 is?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldzek
Siert192 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:49:
OK ... dus ik kan mijn partner -die ik al sinds 1973 ken- nu volgens jullie overtuigen dat 1.747,50 een goede investering in een Marstek 5,12 kWh (incl Marstek P1 meter) thuisaccu per laatste week juni 2025 is?
_/-\o_
Ik zou niet twijfelen. Vergeet nier dar het in Belgie pas vanaf april legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
Aldzek schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:09:
[...]

Zij denkt (terecht?) dat ik € 1.747, 50 over de balk gooi.
Maar ik denk (niet-alleen) aan geld!
:X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 08:08
Ter infoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMAYfPSOK4_fh2DbweZzGRTaspw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MdDDSff59AQ03kIo4k0eo9ZJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZuO0lbK_UiaErbchierxedX-rA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4EpBPn89kL4JAElejWT4lYlD.png?f=fotoalbum_large

Leeg gestart en leeg geëindigd (0.56kwh)...... beste veel verlies hoor.

Laatste ontlaadsessie wilde hij vanaf 43% al niet meer ontladen op 2500w.....ging al naar de 2000w.

[ Voor 6% gewijzigd door Ellroe32 op 16-01-2025 23:25 ]

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aldzek schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:30:
[...]

Kabeltje naar de buren trekken en hen de elektriciteit verkopen hé😬 dan heb je iets aan extra batterijen.

Zitten jullie in nederland serieus met 253v?😬😬😬😬
Tot 10 juni vorig jaar ook nog wel eens een beetje meer.
Daarna zitten we meestal 10 volt lager.
Ergens begin vorig jaar waren we ineens omhoog gegaan.
Na wat beklag en wat vragen hoe dat zo ineens kon.
Ook net zo plotseling weer naar beneden in netspanning,een verklaring heb ik nooit gevonden of gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urmeKK2g_l4KluRa_LRFs0UMVVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8UAP0EVbf8OMwD2Yo0uUpIi.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Yep. Moest om die CT001 te connecten 5GHz uitschakelen want anders lukte dat niet. Heel irritant. Later weer aangezet natuurlijk. En zowel CT als batterij zijn verbonden via wifi.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obed112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-08 09:37
Ellroe32 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:24:
Ter info[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leeg gestart en leeg geëindigd (0.56kwh)...... beste veel verlies hoor.

Laatste ontlaadsessie wilde hij vanaf 43% al niet meer ontladen op 2500w.....ging al naar de 2000w.
Waar staat de batterij of beter gezegd, is de temperatuur in de omgeving van invloed op het verlies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tonwes99
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:22
Peterhardenberg schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:35:
[...]
Off-grid laden van zonnepanelen is alleen mogelijk met een daar voor geschikte off-grid omvormer.
bij uitval van het stroomnet schakelt de PV omvormer ook direct uit.
De Marstek Jupiter is wel geschikt om PV stroom off-grid te laden.
@zeegerdOnderstaand de vraag of met een Duravolt smart backup box bijladen over AC bij stroomuitval mogelijk is. Ik verwelkom ideeën!

Ik zoek 5kWh-10kWh, liefst niet te complex, maar belangrijkste wens/eis is dat het een back-up is die ook off-grid de batterij kan bijladen. Ik heb PV panelen met miro-omvormers, dus dit moet over AC.

Gebruik van de off-grid connector op de nackup-box is dan onvoldoende, een backup-box is dan in ieder geval nodig, Growat en Huawei hebben zoiets, maar ook Duravolt zegt een smart backup box te hebben.
De hamvraag voor mij is of, off grid, mijn accu nog wel bijlaadt. Bijladen over direct gekoppelde panelen lukt vaak wel, ook zonder backup box, maar bijladen over AC is in de handleidingen van de backup-boxen en omvormers moeilijk te vinden.

Complexere tweaker-oplossing zou kunnen zijn om zelf een afschakeling van het net te maken, en met een 12V accu een 230V "echt sinus" te maken. In dat geval kan ik met iedere thuis-accu uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philco
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11:32
kdhoe schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:26:
[...]

En “binnenkort beschikbaar” is volgens mij ook nieuw.

[Afbeelding]
Beste, ik zie in je screenshot dat je een shelly kwh meter in gebruik hebt.
kan je mij vertellen of deze correct ingelezen wordt door de batterij en indien ja of deze batterij dan correct werkt op automatisch (NOM)?
Is het correct wanneer ik van de veronderstelling uit ga dat de shelly de CT00x (die niet correct werkt volgens ik lees in dit forum) kan vervangen ?
Ik heb de batterij besteld bij smart charged maar de levering lijkt langer te duren dan voorzien?
Zou zo snel mogelijk zelf aan de testen willen beginnen.
BTW Topforum hier met veel info over de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:03
philco schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:46:
[...]

Beste, ik zie in je screenshot dat je een shelly kwh meter in gebruik hebt.
Dat is het keuzemenu van beschikbare CT meters. Shelly staat er bij. Ik heb deze zelf niet in gebruik.
Ik had even de CT001 in gebruik, en de eerste dag werkte die correct. Daarna begon deze volledig fout te lezen. Heb deze terug verwijderd. Nu draai ik voorlopig manueel.
Ik denk wel dat P1 de oplossing is. Het is duidelijk dat de CT001 gewoon slecht functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Aldzek schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:00:
[...]

Heb deze besteld en gisteren geleverd. Zeer vriendelijke service. Gebruik de code benelux voor 150eu korting😉. De verkoper is van zijn woord en de levertijd was 1 dag.
Nou die van mij ging tegen uiterlijk aanstaande woensdag vervangen worden. We zijn vrijdag maar niemand gezien of gehoord. Ik weet dat ik uit de buurt woon maar hoe moeilijk is het om een datum/moment af te spreken @Smart-Charged . Het wordt voor mij zo ook moeilijker om jullie te verdedigen of positief te blijven. Akkoord, als ik hen hoor dan zijn ze vriendelijk, niets te klagen over maar afspraken maken of zich aan houden dat is iets anders :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philco
kdhoe schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:57:
[...]

Dat is het keuzemenu van beschikbare CT meters. Shelly staat er bij. Ik heb deze zelf niet in gebruik.
Ik had even de CT001 in gebruik, en de eerste dag werkte die correct. Daarna begon deze volledig fout te lezen. Heb deze terug verwijderd. Nu draai ik voorlopig manueel.
Ik denk wel dat P1 de oplossing is. Het is duidelijk dat de CT001 gewoon slecht functioneert.
Thanks for the info.
Ondertussen heb ik dezee shelly even bekeken maar die is niet bruikbaar in mijn geval.
Woon in belgie en zit aangesloten op een 3x230V aansluiting. (dus zonder nulleiding).
Shelly werkt volgens wat ik zie enkel op 3x400+N netwerk.

De 3 fase kwh meters van HW zouden wel kunnen werken in een 3x230V net maar die zal dan weer niet compatibel zijn met de batterij vermoed ik.

Toch nog veel onzekerheid of alles goed komt met die automatische stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
Aldzek schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:09:
[...]

Als de batterij gecertificeerd geraakt tenminste. Las ergens dat 5kWh de limiet is voor stekkerbatterij. Dus onzeker of deze 5,12kWh er onder gaat vallen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:52

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

Avenger 2.0 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:10:
[...]

Als de batterij gecertificeerd geraakt tenminste. Las ergens dat 5kWh de limiet is voor stekkerbatterij. Dus onzeker of deze 5,12kWh er onder gaat vallen of niet.
De batterij is 5,12 kWh. Het bruikbare deel is echter ~4,6 kWh. Dus het zal afhangen van de interpretatie van die limiet. Effectieve capaciteit vs bruikbare capaciteit.

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
[...]

Ik woon ook in België. Gecertificeerd of niet. Toch blijf ik deze gebruiken 😉
Aangezien ik deze batterij de laatste dagen zie opduiken bij verschillende Belgische resellers, ga ik er van uit dat het wel in orde komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Horla schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:21:
[...]

Maar dit CT-klem geeft bij wijze van spreken bijna random waarden door aan de batterij. Bij mij geeft hij zelfs dezelfde waarden als ik hem omgekeerd installeer (waarbij hij dus eigenlijk negatief zou moeten meten) 8)7 Ik ga van de veronderstelling uit dat de P1-meter wel correct waarden gaat doorgeven.
Ik heb momenteel al meer dan een jaar een P1 van HW , werkt tot nu toe op zich prima maar ik weet niet hoe zich die gedraagt als hij continue signaal moet leveren aan een stuurapparaat. Waarschijnlijk kunnen gebruikers van een HW batterij daar meer over vertellen. Je mag er wel van uitgaan dat de de info op de P1-poort van een officiële digitale meter correct en betrouwbaar is. Blijft er natuurlijk nog het wifisignaal van de wifirouter. In hoeverre zitten daar geen onderbrekingen in en daar zal een P1-meter geen verschil brengen tov van de meegeleverde CT-klem/gateway. Je kan wel goede signaalsterkte meten maar dat is nog geen garantie dat ook continue is. Bij problemen met de meegeleverde CT-klem misschien ook eens het wifisignaal eens analyseren. Het zou me verwonderen dat Marstek niet in staat is om een goede CT/gateway te ontwikkelen maar wel een goede P1 meter, maar je weet natuurlijk nooit.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Hmmm... ik weet niet of mijn batterij nog wel lekker is. Vannacht laten ontladen maar stopt er steeds eerder mee. Nu bij 19% resterend. Vanochtend een rood lampje dat even later weg was. Later ook weer rood lampje. Ik zie dat de HW-socket pakweg 25W neemt en heb hem eens even op laden gezet met 400W nu. Maar gaat niet laden op zo nu en dan een paar watt na. Dat zou al snel zijn dat ie het niet meer doet.

aka pluim003

Acties:
  • +3 Henk 'm!
nico_09 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:01:
[...]

Kun je hieruit opmaken dat je een 4.3kwh kan gebruiken op een volledige lading?
Ik kom op 4,8kwh en dan was hij nog bezig met ontladen maar zijn tijd was om.
Accu zegt nog een paar %

Ik laat hem nu vol jassen op 2500 watt en dan straks ontladen op 1250 watt.
Kijken wat er dan uit komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11QoFtOUcZvw6a0BPKST210uLHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNjnpWum9k188gSiLXV4Pwmr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LOzJJrXYH8pCP2i_SddIFLBafQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvXVRhS5rMmfmx65bq9UkD6w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Ronald.42 op 17-01-2025 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
PNARI schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:00:
[...]

Het zou me verwonderen dat Marstek niet in staat is om een goede CT/gateway te ontwikkelen maar wel een goede P1 meter, maar je weet natuurlijk nooit.
Die goede CT/gateway hoeft niet te ontwikkeld te worden er zijn voldoende (goed) werkende CT klemmen op de markt. Er zijn ook voldoende goedwerkende P1 uitlezers waar het zelfde voor geld.
Maar als je de budget batterij in de markt wilt zetten. moet er bespaard worden op de onderdelen.
Verwacht dus niet de aller beste onderdelen in deze accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• obed112
DikkieDick schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:49:
Hmmm... ik weet niet of mijn batterij nog wel lekker is. Vannacht laten ontladen maar stopt er steeds eerder mee. Nu bij 19% resterend. Vanochtend een rood lampje dat even later weg was. Later ook weer rood lampje. Ik zie dat de HW-socket pakweg 25W neemt en heb hem eens even op laden gezet met 400W nu. Maar gaat niet laden op zo nu en dan een paar watt na. Dat zou al snel zijn dat ie het niet meer doet.
Hou ons op de hoogte, die van Horla is ook al stuk. Wanneer dit echt zo snel stuk gaat wil ik het graag weten want dan ga ik proberen mijn bestelling te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DikkieDick schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:49:
Dat rode lampje had ik de eerste keer dat hij in bedrijf moest.
Daarna de update naar de laatste software en tot op heden geen wanklank gehad.
Ik ging er maar vanuit dat het wat met de eerste keer opstarten te maken had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metam
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:43
Ter info. Heb de batterij besteld bij Marstek voor levering ca. 31 januari incl. P1 meter (stond eerst op de site 17 februari). Ik ontving gisteren een mail dat de batterij geleverd kon worden, maar zonder P1 meter. Heb hierop gereageerd dat ik de batterij pas wil ontvangen inclusief de P1 meter, waarop men reageerde dat dit mogelijk was en dat ik zodra deze binnen zou zijn opnieuw een betaalverzoek zou ontvangen.

Twee-onder-een-kapwoning, gasloos, verwarming dmv airco en IR panelen, Boiler 200 liter, Marstek 5,12 kWh V153, HWP1,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Ronald.42 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:09:
[...]

Dat rode lampje had ik de eerste keer dat hij in bedrijf moest.
Daarna de update naar de laatste software en tot op heden geen wanklank gehad.
Ik ging er maar vanuit dat het wat met de eerste keer opstarten te maken had..
Bij mij draait ie al een weekje en heeft de update gehad en het is sinds vandaag. Zal eens een reset doen.

Update: na reset zegt ie dat er 0.0kWh in zit en op 0% staat. Op 500W laden gezet maar zie zo nu en dan 15W komen. En weer rood lampje. Nee, dit lijkt niet goed te gaan.

Ook maar even de HomeWizard-socket er tussenuit gehaald om die uit te sluiten maar helaas geen soelaas. Zet ik hem op ontladen dan zie ik zo nu en dan dat ie een paar watt laadt. Nu wil ik hem laten laden maar blijft op Stand-by en 0W staan.

En nog weer later: ook eens de stekker uit de batterij zelf gehaald en teruggezet en nu begint ie weer te laden en meldt ook dat er nu zo'n 20% in zit. Was 18% voordat ik begon met resetten. Toch iets om in de gaten te houden.

[ Voor 42% gewijzigd door DikkieDick op 17-01-2025 10:47 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janp1963
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:23
Was er hier niet iemand die al NOM draait op een "Shelly"?
Lees hier niets over of dit aan de verwachtingen voldoet.
Als dat gesodemieter met de P1 koppeling nog langer duurt overweeg ik de aanschaf van een Shelly.
Is mij al 2 keer toezegd dat de P1 meter van Marstek op het vliegtuig zit, maar schijnbaar is die piloot alleen maar leeg rondjes aan het vliegen.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit product te snel in de markt gezet is.

A-label (huur)bungalow 90m2 4800WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu, lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:41
Wat zal er eerder zijn de p1 Meter van Marstek of ondersteuning van de HW p1 meter door Marstek?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DikkieDick schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:34:
[...]

Bij mij draait ie al een weekje en heeft de update gehad en het is sinds vandaag. Zal eens een reset doen.

Update: na reset zegt ie dat er 0.0kWh in zit en op 0% staat. Op 500W laden gezet maar zie zo nu en dan 15W komen. En weer rood lampje. Nee, dit lijkt niet goed te gaan.

Ook maar even de HomeWizard-socket er tussenuit gehaald om die uit te sluiten maar helaas geen soelaas. Zet ik hem op ontladen dan zie ik zo nu en dan dat ie een paar watt laadt. Nu wil ik hem laten laden maar blijft op Stand-by en 0W staan.

En nog weer later: ook eens de stekker uit de batterij zelf gehaald en teruggezet en nu begint ie weer te laden en meldt ook dat er nu zo'n 20% in zit. Was 18% voordat ik begon met resetten. Toch iets om in de gaten te houden.
Een één of ander hikje in de besturing zou je dan denken.
Idd om in de gaten te houden of die dat soort fratsen vaker gaat doen.
Het schept geen vertrouwen in ieder geval.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:04
Janp1963 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:39:
Was er hier niet iemand die al NOM draait op een "Shelly"?
Lees hier niets over of dit aan de verwachtingen voldoet.
Als dat gesodemieter met de P1 koppeling nog langer duurt overweeg ik de aanschaf van een Shelly.
Is mij al 2 keer toezegd dat de P1 meter van Marstek op het vliegtuig zit, maar schijnbaar is die piloot alleen maar leeg rondjes aan het vliegen.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit product te snel in de markt gezet is.
Heb hier al regelmatig over gepost in het forum dat dit gewoon prima werkt met een Shelly.
Daarnaast ook in het forum informatie gedeeld over een verschil wat de app aangeeft met laden en mijn smartplug meet een verschil van 75 Watt. Gevraagd of meerdere mensen dit al getest hadden of hiervan resultaten hebben maar je hoort van niemand wat. (Op een enkeling daargelaten)

Het enige waarover hier flink gediscussieerd wordt is een P1 meter die wel of niet optijd komt.
Begrijp me niet verkeerd zeker een belangrijk en welkom onderdeel maar dit is al zo vaak benoemd en 100x terug te lezen dat je er onderhand een beetje vervelend van wordt.

Zou graag wat meer inhoudelijke informatie zien over de batterij zoals ik zelf ook gedeeld heb.
Daar hebben we allemaal wat aan. (Bedoel dit dus nogmaals niet verkeerd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 14:44
metam schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:18:
Ter info. Heb de batterij besteld bij Marstek voor levering ca. 31 januari incl. P1 meter (stond eerst op de site 17 februari). Ik ontving gisteren een mail dat de batterij geleverd kon worden, maar zonder P1 meter. Heb hierop gereageerd dat ik de batterij pas wil ontvangen inclusief de P1 meter, waarop men reageerde dat dit mogelijk was en dat ik zodra deze binnen zou zijn opnieuw een betaalverzoek zou ontvangen.
Hier ook gisteren dezelfde mail ontvangen. Ik ga ook wachten op levering met P1. Heb geen zin om meet die klemmen aan de slag te moeten voor enkele weken. Wil toch of via HW of anders de eigen P1 draaien.

Ik werk zelf voor een Chinese firma dus ben niet heel erg verbaasd. Je ziet dat daar vaak net iets meer focus ligt op snelheid ipv compleet (1st time right) ;) (Maar heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Zijn er nog plug-in thuisbatterijen van andere merken met 5kWh capaciteit die dit jaar uitgebracht gaan worden of is de Marstek de enigste interessantste momenteel?

[ Voor 4% gewijzigd door Avenger 2.0 op 17-01-2025 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janp1963
Ultimate-Dennus schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:26:
[...]

Heb hier al regelmatig over gepost in het forum dat dit gewoon prima werkt met een Shelly.
Daarnaast ook in het forum informatie gedeeld over een verschil wat de app aangeeft met laden en mijn smartplug meet een verschil van 75 Watt. Gevraagd of meerdere mensen dit al getest hadden of hiervan resultaten hebben maar je hoort van niemand wat. (Op een enkeling daargelaten)

Het enige waarover hier flink gediscussieerd wordt is een P1 meter die wel of niet optijd komt.
Begrijp me niet verkeerd zeker een belangrijk en welkom onderdeel maar dit is al zo vaak benoemd en 100x terug te lezen dat je er onderhand een beetje vervelend van wordt.

Zou graag wat meer inhoudelijke informatie zien over de batterij zoals ik zelf ook gedeeld heb.
Daar hebben we allemaal wat aan. (Bedoel dit dus nogmaals niet verkeerd) :)
Dank voor je reactie, excuus dat ik schijnbaar over jou postings heen gelezen heb.
Ben blij om te horen dat het voor jou goed werkt :)
Zou je een screenshot kunnen posten van een dagcurve waarin je NOM draait? :P

A-label (huur)bungalow 90m2 4800WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu, lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Janp1963 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:40:
[...]

Dank voor je reactie, excuus dat ik schijnbaar over jou postings heen gelezen heb.
Ben blij om te horen dat het voor jou goed werkt :)
Zou je een screenshot kunnen posten van een dagcurve waarin je NOM draait? :P
Hij heeft er al meerdere gepost: Hame / Marstek / Duravolt 5,12kW plug en play thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janp1963
Dank voor de link niet goed genoeg gezocht ....my bad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Avenger 2.0 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:33:
Zijn er nog plug-in thuisbatterijen van andere merken met 5kWh capaciteit die dit jaar uitgebracht gaan worden of is de Marstek de enigste interessantste momenteel?
Er zijn meerdere topics over "concurrenten", oa. eentje over Zendure. Daar kun je zelf configureren welke capaciteit je onder een unit hangt (2x2kWh en 1x1kWh bijvoorbeeld).

[ Voor 6% gewijzigd door Bra-Jo op 17-01-2025 12:52 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19:51
Is er al meer bekend over een eventuele update?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Njord1 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:03:
Is er al meer bekend over een eventuele update?
Dat is volgens mij net als het uitzicht hier in nevelen gehuld...
:+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAkEljW6X6i36-UQzv6DlfLquJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33IREkQBTLrRGGFClWyEsDVk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ponzo
  • Laatst online: 29-08 17:44
metam schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:18:
Ik heb ook de betaallink ontvangen. Durf het wel aan dat ze de p1 meter later nasturen. Ik kan nu alleen niet meer via de betaallink met creditcard betalen. Vind ik niet zo’n fijn idee. Aanbetaling van de pre-order kon wel met creditcard. Creditcard geeft toch wat meer waarborgen. Navraag gedaan nu afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
Ik had bij Marstek nog een mail open staan over de P1 van Homewizard. Volgens de "project manager" wie dat ook mag wezen kreeg ik deze reactie afgelopen woensdag in de spam
P1 will be compatible and go live as early as this month

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 08:08
Ik deed het toen via paypall. Daar kan je creditkaart dan weer achter. 😀 (herkenbaar)

[ Voor 9% gewijzigd door Ellroe32 op 17-01-2025 14:13 ]

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Ellroe32 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:12:
Ik deed het toen via paypall. Daar kan je creditkaart dan weer achter. 😀
Bij Duravolt met creditcard betaald en kostte wel 68 euro extra wat niet zou mogen. Heb dat nav reactie alhier ook aangekaart bij hen en ze hebben dat netjes teruggestort. Wellicht tip voor meerdere die hier tegenaan lopen of zijn gelopen bij welke verkoper dan ook.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obed112
DikkieDick schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:14:
[...]

Bij Duravolt met creditcard betaald en kostte wel 68 euro extra wat niet zou mogen. Heb dat nav reactie alhier ook aangekaart bij hen en ze hebben dat netjes teruggestort. Wellicht tip voor meerdere die hier tegenaan lopen of zijn gelopen bij welke verkoper dan ook.
Doet je batterij het inmiddels weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
tonwes99 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:41:
[...]

@zeegerdOnderstaand de vraag of met een Duravolt smart backup box bijladen over AC bij stroomuitval mogelijk is. Ik verwelkom ideeën!

Ik zoek 5kWh-10kWh, liefst niet te complex, maar belangrijkste wens/eis is dat het een back-up is die ook off-grid de batterij kan bijladen. Ik heb PV panelen met miro-omvormers, dus dit moet over AC.

Gebruik van de off-grid connector op de nackup-box is dan onvoldoende, een backup-box is dan in ieder geval nodig, Growat en Huawei hebben zoiets, maar ook Duravolt zegt een smart backup box te hebben.
De hamvraag voor mij is of, off grid, mijn accu nog wel bijlaadt. Bijladen over direct gekoppelde panelen lukt vaak wel, ook zonder backup box, maar bijladen over AC is in de handleidingen van de backup-boxen en omvormers moeilijk te vinden.

Complexere tweaker-oplossing zou kunnen zijn om zelf een afschakeling van het net te maken, en met een 12V accu een 230V "echt sinus" te maken. In dat geval kan ik met iedere thuis-accu uit de voeten.
Dat is standaard: Merk micro-omvormer maakt niet uit, zou zelfs met een gewone omvormer moeten kunnen maar die heb je meestal niet in een off-site situatie.
- Je zet de Back up poort aan via app
- Back up poort geeft +/- 230V
- Micro omvormer merkt dat er 230V aanwezig is
- Zonnetje schijnt op zonnepaneel. d:)b
- Micro omvormer gaat terugleveren met een spanning hoger dan 230V
- Accu laad op!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjlOybpF2Wn6-MibpJKEWRLwf6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XjAXkRaU2iLt9VVJbu8UH5q.jpg?f=fotoalbum_large

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldzek
kdhoe schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:22:
[...]

Ik woon ook in België. Gecertificeerd of niet. Toch blijf ik deze gebruiken 😉
Aangezien ik deze batterij de laatste dagen zie opduiken bij verschillende Belgische resellers, ga ik er van uit dat het wel in orde komt.
Haha idem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldzek
gielz schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:12:
Ik had bij Marstek nog een mail open staan over de P1 van Homewizard. Volgens de "project manager" wie dat ook mag wezen kreeg ik deze reactie afgelopen woensdag in de spam

[...]
Klopt ook ontvangen .

Hopelijk werkt die dan beter dan die marstek p1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:50:
[...]

Ik kom op 4,8kwh en dan was hij nog bezig met ontladen maar zijn tijd was om.
Accu zegt nog een paar %

Ik laat hem nu vol jassen op 2500 watt en dan straks ontladen op 1250 watt.
Kijken wat er dan uit komt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hij is leeg.
Ik had hem vol gemaakt op max vermogen in het laatst heeft hij een trapje terug gedaan tot vol.
Ontladen op 1250 in de app en 1237 op de hw meter.

Hij is gestopt met 11% en 0.56kwh resterend.

Eenvoudig sommetje leert dat hij 4,33kwh heeft terug geleverd.

De ct klemmen heb ik vandaag niks mee gedaan, tegen de tijd dat ik er tijd voor had was de jeugd weer thuis uit school en dan functioneert mijn hoofd niet altijd even goed met twee druktemakers om me heen.
Dus uitgesteld tot morgen dan is er één naar de zorgboerderij en de ander onder moeders vleugels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoEqwwuFgfQ833iycadoHrbMYZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eEAHpCUTwhPPuEmWND83PjU1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHD-LcYIHoOyavbJZKQPmcrWG9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6ojSF0vlEQ6EUdx6zZxgWMw.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: de manueel instellingen aanpassen werkt niet echt lekker lijkt het.
1 instelling aanpassen en de anderen op niet actief zetten geeft rare acties.
Hij gaat even laden en houd op...
Nu alles gewist en een nieuwe taak gemaakt.
Kijken of ie dat wel doet..

Paar minuten verder met mijn net gemaakte laadtaak begint hij wel gewoon.

Lijkt dat daar een hikje zit.
Ik had er eerder met het volgas laden en ontladen en dus de instellingen van afgelopen week naar andere waardes ook al wat gedoe mee.
Op de één of andere manier lijkt het wijzigen van de manueel instellingen niet lekker te werken.

Ik wil hem ook helemaal niet op deze manier gebruiken maar goed zolang NOM niet werkt moet je toch wat te klooien hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Ronald.42 op 17-01-2025 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-09 12:07
ik plaats niet vaak iets, maar lees graag mee maar nu heb ik wel een vraag over thuisbatterijen.

Een tijdje geleden kwam ik als eerste de thuisbatterijen van HW tegen. Met wachttijd natuurlijk. Met wat rondkijken kwam ik ook een accu tegen van 5,12 kWh van Duravlt en zag dat die van Marstk zou zijn. Dus op de site van Marstk dezelfde accu gezien maar voor € 200 minder. Zit dat prijsverschil puur en alleen in de leveranciers of levert de een voor het hogere bedrag ook meer service, spullen of wat dan ook?

De beide genoemde accu’s hebben sowieso veel meer mogelijkheden dan die van HW. Ik weet dat deze pagina over dat merk gaat en ik gebruik ook diverse van hun artikelen, maar ik lees hier ook wel vaak discussies over verschillende merken en d’r voor en nadelen.

Verder is het bij Marstk mogelijk om voor ongeveer € 500 meer prijs de accu in de meterkast door een installateur aan te laten sluiten ( incl evt hardware) zodat er in plaats van de maximale 800 W maximaal 2500 W geladen of terug teruggeleverd kan worden

bovendien, blijkbaar na die installatie bij een stroomuitval ook terug leveren aan mijn huis net.

Is dit bedrag. Dit verschil de moeite waard?

Ik ben mij ook hier aan het inlezen, maar er staat zo ongelofelijk veel info dat ik deze vraag maar even hier wil deponeren. Mocht dit dubbel zijn dan sorry daarvoor maar ik ben aan het verkennen voor de aankoop van een accu.

Heel benieuwd naar de reacties in ieder geval alvast bedankt voor de aandacht en een prettig weekend

Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janp1963
Ronald.42 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:26:
[...]

Hij is leeg.
Ik had hem vol gemaakt op max vermogen in het laatst heeft hij een trapje terug gedaan tot vol.
Ontladen op 1250 in de app en 1237 op de hw meter.

Hij is gestopt met 11% en 0.56kwh resterend.

Eenvoudig sommetje leert dat hij 4,33kwh heeft terug geleverd.

De ct klemmen heb ik vandaag niks mee gedaan, tegen de tijd dat ik er tijd voor had was de jeugd weer thuis uit school en dan functioneert mijn hoofd niet altijd even goed met twee druktemakers om me heen.
Dus uitgesteld tot morgen dan is er één naar de zorgboerderij en de ander onder moeders vleugels.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit: de manueel instellingen aanpassen werkt niet echt lekker lijkt het.
1 instelling aanpassen en de anderen op niet actief zetten geeft rare acties.
Hij gaat even laden en houd op...
Nu alles gewist en een nieuwe taak gemaakt.
Kijken of ie dat wel doet..

Paar minuten verder met mijn net gemaakte laadtaak begint hij wel gewoon.

Lijkt dat daar een hikje zit.
Ik had er eerder met het volgas laden en ontladen en dus de instellingen van afgelopen week naar andere waardes ook al wat gedoe mee.
Op de één of andere manier lijkt het wijzigen van de manueel instellingen niet lekker te werken.

Ik wil hem ook helemaal niet op deze manier gebruiken maar goed zolang NOM niet werkt moet je toch wat te klooien hebben.
Die problemen die jij ervaart met laad- ontlaad taken ervaar ik helemaal niet.
Ik pas gedurende de dag regelmatig de wattages aan en heb geen problemen.

Wat ik wel in het begin had was dat hij een schema niet accepteerde omdat er een overlap in de tijden was, of de dag(en) verkeerd ingesteld stonden.

Dus in mijn geval 'users" mistake niet de batterij.

p.s. Heeft het nog een reden dat je de valuta nog op dollars hebt staan?

[ Voor 1% gewijzigd door Janp1963 op 17-01-2025 18:24 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Janp1963 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:21:
[...]

Die problemen die jij ervaart met laad- ontlaad taken ervaar ik helemaal niet.
Ik pas gedurende de dag regelmatig de wattages aan en heb geen problemen.

Wat ik wel in het begin had was dat hij een schema niet accepteerde omdat er een overlap in de tijden was, of de dag(en) verkeerd ingesteld stonden.

Dus in mijn geval 'users" mistake niet de batterij.
De vermogens aanpassen gaat idd ook hier vlekkeloos.
Maar de tijden niet altijd.
Ondanks dat er geen overlap is, daar ben ik inmiddels al wel scherp op. En hij geeft dan ook wel een melding.

Kan de vinger er niet exact op leggen maar het is geen user error dat weet ik wel.
Lijkt erop dat die data in de app en in de accu niet altijd gelijk loopt met 5 minuten extra shift werkt het vaak weer wel.

Valuta doe ik niks mee, nu gewoon even klooien met laad en ontlaad schema's, kijken wat de verliezen zijn en wat ik aan vermogens uit de marstek app krijg en uit de hw meter.
Euro's of dollars boeien me niet echt het is sowieso verlies in mijn geval :+

[ Voor 12% gewijzigd door Ronald.42 op 17-01-2025 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
App update. Ik hoopte op support voor de HW P1 meter. No luck

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kLrlkg0p4CzVTILojGKtUMAGMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCARytTvCq0QJUvlHU6HmlGh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
kdhoe schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:48:

[Afbeelding]
Hoe kom je aan deze update, bij mij nog een update beschikbaar

Edit: Dit is een app update, geen firmware update voor de batterijen, die de diverse P1 meters ondersteunen.

[ Voor 10% gewijzigd door Njord1 op 17-01-2025 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Njord1 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:58:
[...]

Hoe kom je aan deze update, bij mij nog een update beschikbaar

Edit: Dit is een app update, geen firmware update voor de batterijen, die de diverse P1 meters ondersteunen.
Schermpje ziet er ook anders uit nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pM8rl2xuIz1nuCYeXjBZemXKtNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqT6PSyCoefJ7fNVTPI620pk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEBrMTMiugbhO0wePtZITW3RQ1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJvF9wCGYoifdOWYkEdJj6PS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Ronald.42 op 17-01-2025 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:12
Ik las dat je voor de shelly Pro em de poort 1010 moet open zetten, gaat dit met portforwarding?

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Nu online
Dit scherm heeft nu ook meer apparaten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELaicezVrkc39AXuoiYsMPDCcMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62BF4UjBqA0pg02yEvtk5krd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prakka schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:29:
[...]

[Afbeelding]
Dan wordt er in ieder geval nog gewerkt achter de schermen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• superduper1969
Koniade schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:09:
ik plaats niet vaak iets, maar lees graag mee maar nu heb ik wel een vraag over thuisbatterijen.

Een tijdje geleden kwam ik als eerste de thuisbatterijen van HW tegen. Met wachttijd natuurlijk. Met wat rondkijken kwam ik ook een accu tegen van 5,12 kWh van Duravolt en zag dat die van Marstek zou zijn. Dus op de site van Marstek dezelfde accu gezien maar voor € 200 minder. Zit dat prijsverschil puur en alleen in de leveranciers of levert de een voor het hogere bedrag ook meer service, spullen of wat dan ook?

De beide genoemde accu’s hebben sowieso veel meer mogelijkheden dan die van HW. Ik weet dat deze pagina over dat merk gaat en ik gebruik ook diverse van hun artikelen, maar ik lees hier ook wel vaak discussies over verschillende merken en d’r voor en nadelen.

Verder is het bij Marstek mogelijk om voor ongeveer € 500 meer prijs de accu in de meterkast door een installateur aan te laten sluiten ( incl evt hardware) zodat er in plaats van de maximale 800 W maximaal 2500 W geladen of terug teruggeleverd kan worden

bovendien, blijkbaar na die installatie bij een stroomuitval ook terug leveren aan mijn huis net.

Is dit bedrag. Dit verschil de moeite waard?

Ik ben mij ook hier aan het inlezen, maar er staat zo ongelofelijk veel info dat ik deze vraag maar even hier wil deponeren. Mocht dit dubbel zijn dan sorry daarvoor maar ik ben aan het verkennen voor de aankoop van een accu.

Heel benieuwd naar de reacties in ieder geval alvast bedankt voor de aandacht en een prettig weekend

Arie
Accu + inhoud doos is is overal hetzelfde, Duravolt heeft de naam ook aangepast naar "By Marstek"
De officiële site van MarstekEnergy in NL is deze en dus niet die andere.
Dat zijn dus allemaal wederverkopers, toegang van wederverkopers tot Marstek support lijkt te verschillen.
Ik heb zelf alle adressen van de verkopers in google maps opgezocht en de locaties bekeken zodat ik ook wat google reviews kon vinden (ook van de zusterbedrijven op hetzelfde adres).
De Service die ik gekregen van Duravolt bestond uit het keurig reageren op mijn vragen via email en een duidelijke afspraak voor de levering.
Er zijn er volgens mij 2 wederverkopers waar je op locatie kan kijken via afspraak of inloopavond.

Installatie met regeling bij stroomuitval gaat via een box die nog niemand kan leveren, ik zou hier zelf nooit geld aan uitgeven.
Ik zou hoogstens een verlengnoer uitrollen naar het apparaat wat de meeste aandacht verdiend, in de zomer de koelkast, in de winter de CV want die verbruikt minder dan de warmtepomp. maar ik heb nog nooit een storing langer dan 2 uur meegemaakt in de 20 jaar dat ik hier woon.
Ik denk dat aansluiten op een vaste groep in de meterkast voor €500 zwaar overpriced is als de Accu vlak bij de meterkast staat, maar als ze ook nog 12 meter moeten graven naar de schuur is het natuurlijk anders, en natuurlijk ook anders als die Box erbij zit.

Grootste verschil tussen HW ,Sessie, Marstek is de prijs per kWh. Sessie zou ook nog interessant kunnen zijn maar toen ik de geluidsvideo hoorde dacht ik zelf dit wordt hem niet voor mij maar de Sessie is op dit moment het meest volwassen product met zo te zien prima support maar is geen stekker product en toch flink wat duurder.
De integratie in Home assistant hebben we nu met horten en stoten al voor elkaar dus dat vind ik ook geen nadeel.

Het grootste punt is dat de CT003 P1 meter er nog niet is en kennelijk ook wat later komt, maar echt zonnig is het ook niet dus dat geloof ik wel.
Als met al denk ik dat de Marstek/Duravolt de beste Prijs per kWh heeft van alle niet zelfbouw.

En ik denk dat het met een paar FW updates een prima product kan zijn.

Ik ben al een paar stappen verder BTW terugvragen maar dat is een lang proces maar is het eerste verdiend.
Je heb hiervoor een dynamisch contract nodig op dezelfde naam als je aankoop en een andere naam dan een eerdere btw teruggave dus denk hieraan als je gaat bestellen!
Naam veranderen bij zonneplan was zo gepiept en onder die naam de accu besteld.

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
kdhoe schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:48:

[Afbeelding]
De trade mode laat nog niets blijken van AI maar wie weet is dit afhankelijk van FW.
Tekst is volgens mij wel anders, nu ook "Verkoop elektriciteit".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1QHPo39PAtwh25QSg1NXa6elWA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IZSlUTmeX1ICosEB6xERBH0Q.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Laatst online: 19:16
@superduper1969 wbt beste prijs per kWh van alle niet zelfbouw

Mmm, je kan een LV "thuisaccu" batterij met bms van 5kWh kopen vanaf 700-800 euro, misschien soms zelfs wel goedkoper. Een hybride omzetter(goedgekeurd) kan je ook kopen vanaf een 600 euro. Daar komt een aanzienlijk bedrag bij aan alle bekabeling en aansluitmaterialen die je voor zelf installatie nodig hebt en veel moeite :) Jouw link is wel wat extremer zelfbouw dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obed112
Vdvmark schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:59:
@superduper1969 wbt beste prijs per kWh van alle niet zelfbouw

Mmm, je kan een LV "thuisaccu" batterij met bms van 5kWh kopen vanaf 700-800 euro, misschien soms zelfs wel goedkoper. Een hybride omzetter(goedgekeurd) kan je ook kopen vanaf een 600 euro. Daar komt een aanzienlijk bedrag bij aan alle bekabeling en aansluitmaterialen die je voor zelf installatie nodig hebt en veel moeite :) Jouw link is wel wat extremer zelfbouw dan dit.
Is dit plug and play of is hier technische kennis voor vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
obed112 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:05:
[...]

Is dit plug and play of is hier technische kennis voor vereist?
Misschien is deze link duidelijker: https://ehoco.nl/eenvoudige-thuisbatterij-zelf-maken/

Sommige mensen vinden een schroef in de muur technisch.
Ik vond het niet complex maar vooral omslachtig en ik heb al te veel hobby's.
En met 2 Powerstreams en meerdere laders kom je al aardig in de buurt van een Marstek 2500.

[ Voor 8% gewijzigd door superduper1969 op 17-01-2025 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdvmark
Gewoon als voorbeeld waarom ik je links extreem zelfbouw noem in vergelijking met:

Gewoon een complete gebouwde thuisbatterij zoals deze van 643 euro:
https://www.basengreen.co...ed-lifepo4-solar-battery/

Gewoon een hybride omvormer zoals deze van 575 euro:
https://www.nkon.nl/ess/o...000-48v-35a-35-32-gx.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janp1963
Vraagje aan de techneuten hier,

De Shelly Pro3 EM staat in het lijstje en werkt schijnbaar, maar dit is een 3 fasen uitvoering toch?

Nu is er ook de shelly Pro EM 50 A dit is de 1 fase uitvoering ( ik heb een 1 fase groepenkast) gaat dit ook werken als de shelly Pro 3 EM geselecteerd wordt in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
superduper1969 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:43:
[...]

Accu + inhoud doos is is overal hetzelfde, Duravolt heeft de naam ook aangepast naar "By Marstek"
De officiële site van MarstekEnergy in NL is deze en dus niet die andere.
Dat zijn dus allemaal wederverkopers, toegang van wederverkopers tot Marstek support lijkt te verschillen.
Ik heb zelf alle adressen van de verkopers in google maps opgezocht en de locaties bekeken zodat ik ook wat google reviews kon vinden (ook van de zusterbedrijven op hetzelfde adres).
De Service die ik gekregen van Duravolt bestond uit het keurig reageren op mijn vragen via email en een duidelijke afspraak voor de levering.
Er zijn er volgens mij 2 wederverkopers waar je op locatie kan kijken via afspraak of inloopavond.

Installatie met regeling bij stroomuitval gaat via een box die nog niemand kan leveren, ik zou hier zelf nooit geld aan uitgeven.
Ik zou hoogstens een verlengnoer uitrollen naar het apparaat wat de meeste aandacht verdiend, in de zomer de koelkast, in de winter de CV want die verbruikt minder dan de warmtepomp. maar ik heb nog nooit een storing langer dan 2 uur meegemaakt in de 20 jaar dat ik hier woon.
Ik denk dat aansluiten op een vaste groep in de meterkast voor €500 zwaar overpriced is als de Accu vlak bij de meterkast staat, maar als ze ook nog 12 meter moeten graven naar de schuur is het natuurlijk anders, en natuurlijk ook anders als die Box erbij zit.

Grootste verschil tussen HW ,Sessie, Marstek is de prijs per kWh. Sessie zou ook nog interessant kunnen zijn maar toen ik de geluidsvideo hoorde dacht ik zelf dit wordt hem niet voor mij maar de Sessie is op dit moment het meest volwassen product met zo te zien prima support maar is geen stekker product en toch flink wat duurder.
De integratie in Home assistant hebben we nu met horten en stoten al voor elkaar dus dat vind ik ook geen nadeel.

Het grootste punt is dat de CT003 P1 meter er nog niet is en kennelijk ook wat later komt, maar echt zonnig is het ook niet dus dat geloof ik wel.
Als met al denk ik dat de Marstek/Duravolt de beste Prijs per kWh heeft van alle niet zelfbouw.

En ik denk dat het met een paar FW updates een prima product kan zijn.

Ik ben al een paar stappen verder BTW terugvragen maar dat is een lang proces maar is het eerste verdiend.
Je heb hiervoor een dynamisch contract nodig op dezelfde naam als je aankoop en een andere naam dan een eerdere btw teruggave dus denk hieraan als je gaat bestellen!
Naam veranderen bij zonneplan was zo gepiept en onder die naam de accu besteld.
@Koniade: Dit is lezenswaard !!!
Dan weet je waarom je een Marstek moet kopen (maar wel nog even moet wachten op de Marstek P1 meter)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
Vdvmark schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:43:
Gewoon als voorbeeld waarom ik je links extreem zelfbouw noem in vergelijking met:

Die basengreen was ik nog nooit tegen gekomen, ziet er netjes uit. De victron is natuurlijk wel bekend. Maar dat zal inderdaad een mooie combi zijn. Tot nu toe zag ik vooral die Pylontech oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Parallel vs serie aansluit verschil snappen ze geloof ik niet bij Basen, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Lijkt me eerder logisch dat ze de de laad/ontlaadstroom zullen limiteren en niet de capaciteit

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonwes99
superduper1969 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:57:
[...]

Dat is standaard:. Merk micro-omvormer maakt niet uit...
[...]
- Micro omvormer gaat terugleveren met een spanning hoger dan 230V
- Accu laad op!
Weet je zeker dat AC laden over de backup poort mogelijk is via off grid poort cq. backup mode?

Dit lees ik helaas niet in de handleiding van de Venus/Cube. In de specs staat bij Off Grid alleen Output. In jouw schemaatje zouden de omvormers op de off grid poort inderdaad stroom gaan leveren, maar alleen aan de load, niet aan de batterij. Of zie ik iets over het hoofd?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnNO2ewL4h1j4WJgGzzsH2GY76o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSWdsk8AhxrOTTs1CnfPsBMZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door tonwes99 op 18-01-2025 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• philco
Ik heb hierbij een technische vraag.
Zelf ben ik electricien op rust maar 1 zaak is me hier nog niet helemaal duidelijk.

Ik zie dat shelly een 3 fasige kwh meter heeft die kan communiceren met de marstek batterij.
Een andere optie is gebruik maken van de CT klemmen van marstek.

Voor shelly kan ik uitmaken dat deze enkel werkt in een 3 fase net 3x230/400 +N.
Nergens kan ik terugvinden dat deze in een delta grid zou functioneren.
In belgie zijn nog netten die aangelegd zijn alst 3x230V (delta) zonder nulleider.
Nu is mij niet helemaal duidelijk hoe deze 2 meters kunnen ingeschakeld worden op een 3x230v net.

De Homewizzard kwh meter (en dus de identieke eastron meter) is wel in staat om op een delta netwerk correct te meten door gebruik te maken van de 2wattmetermethode (gebruik van 2 CT klemmen ipv 3).
Ik vermoed echter dat deze niet herkend zullen worden door de marstek batterij.

Heeft iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
Voor android is er een update in de playstore voor de marstek app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philco
prakka schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:29:
[...]

[Afbeelding]
Over welke versie van de app gaat dit?

Ik heb momenteel de versie V:1.5.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Iemand enig idee wat de Marstek doet bij temperaturen onder de nul graden? Weigert deze te laden of zit er toch een 'verwarming' in (gezien de -20 tot +60 operating temp in specs)?

[ Voor 15% gewijzigd door Avenger 2.0 op 18-01-2025 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 12:09
Vdvmark schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:43:

Interessant. Maar hoe doe je dan de koppeling met P1 voor NOM?

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindemey
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08 02:36
kdhoe schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:56:
[...]

Ik woon zelf in België, weet precies de regels niet in Nederland. Maar volgens de berekeningen die ik voor mezelf gemaakt heb, is mijn terugverdientijd ongeveer 7j.

Bij mij is het de bedoeling dat ik mijn overtollige zonnestroom vooral zelf kan gebruiken. Hier worden we betaald om overtollige stroom te injecteren. Maar dat is amper 2-3cent/kwh. Dit terwijl stroom ons 25-28cent/kwh kost.

Volgens mijn p1 gegevens van de voorbije jaren injecteer ik meer dan 200 dagen/jaar 5kwh of meer op het net. Dit kan ik dus beter in de batterij opslaan en zelf gebruiken. Dit komt neer op ong 1000kwh/jaar, hopelijk nog wat meer = +/-250€/jaar besparing. Ik verwacht ook niet dat de stroomprijs de komende jaren zal dalen, integendeel.
Ik kom op zowat dezelfde terugverdientijd uit (ook België). 5-7 jaar. Al zal het minderjarigen zijn bij stijgende energieprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robindemey schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:32:
[...]

Ik kom op zowat dezelfde terugverdientijd uit (ook België). 5-7 jaar. Al zal het minderjarigen zijn bij stijgende energieprijzen.
ik kom aan 4.5 jaar met een batterij van 5kWh, voor 10kWh 7.7 jaar rekening gehouden met een toename van 5 % ieder jaar van de electriciteitsprijzen. 10kWh is niet interessant aangezien je dan al kort bij de levensduur dan de batterij komt. Ik neem gemiddeld over de laatste 3 jaar 3500kWh van het net , produceer 7.4 kWh aan zonneelectriciteit en injecteer daar 4600 kWh van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg die module niet gekoppeld met de accu..
Ct klemmen keurig om de kabels
Stroom staat op de meter
Ik zie hem in Bluetooth aanwezig

Maar met de marstek app wil hij niet configureren.
Accu al gereset
App al opnieuw geïnstalleerd

No go...

Wat kan ik nog meer proberen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rC_rgFaopv4KjPpeb9oFggDH-No=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7uyHbzvb5jXqS9Gbb7AkwTAV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOTCbLrGSLIRc62QclP9amoGK_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cw28Tw6ZELh4faMnr4Z6xLUJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4th0dHN7M6oKiuK9cF-A1I9vP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWVuXbtgXZGex4yW9OWElMGI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Ronald.42 op 18-01-2025 10:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stekkerbatterij
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-01 12:15

Stekkerbatterij

Bedrijfsaccount Stekkerbatterij
Heb hier met de nieuwe app versie en de P1 meter getest draait perfectAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJMqQ77oyvMi0ZHcn_M4t9BRWS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ayu5J7kfmqPgQX9VEsgvhTHo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbyoHQpN1P0fYcI_cKST9niNiX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XniF1UXmPbUBtbNqFoN0TQSw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindemey
PNARI schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:44:
[...]

ik kom aan 4.5 jaar met een batterij van 5kWh, voor 10kWh 7.7 jaar rekening gehouden met een toename van 5 % ieder jaar van de electriciteitsprijzen. 10kWh is niet interessant aangezien je dan al kort bij de levensduur dan de batterij komt. Ik neem gemiddeld over de laatste 3 jaar 3500kWh van het net , produceer 7.4 kWh aan zonneelectriciteit en injecteer daar 4600 kWh van.
Uiteraard zal je terugverdientijd lager zijn als je een grote installatie en dito verbruik hebt. Wij hebben een 3kWp PV-systeem en injecteren maximaal 1500kWh per jaar. Daarnaast slechts 3000kWh afname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uiteindelijk gelukt.

Waardes kloppen niet helemaal lijkt het...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbkkb6AA7xAfgxETmyTRp00TMKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GObCfRzKzDxVmHbeMe2uWppZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehdA6PcASSGmUmXQqs7PEu-CWtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OO0xGPjrbH4Uu9Nizq42Z0Zg.jpg?f=fotoalbum_large

Bijzondere verschillen..
Nu wat extra belasting bij gezet
De vermogens zijn ongewijzigd tussen de screenshots hiernonder maar de apps laten wel grote verschillen zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzBIYpNoNWcgXc1Ayo0ogJJWxCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxEDpJ8diZlKJfyO5ApTnaDH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSTKq6-Rc-7WmA0YBpzVzqiQIvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpzAUg8u1B9ppbHaqIFvb5T1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Ronald.42 op 18-01-2025 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Nu online
philco schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:14:
[...]

Over welke versie van de app gaat dit?

Ik heb momenteel de versie V:1.5.10.
1.6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Stekkerbatterij schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:02:
Heb hier met de nieuwe app versie en de P1 meter getest draait perfect[Afbeelding]

[Afbeelding]
Das mooi. Maar lever je ze nu?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stekkerbatterij

Stekkerbatterij

stil schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:08:
[...]

Das mooi. Maar lever je ze nu?
Deze hebben wij als test van Marstek al gekregen. De anderen worden volgende week per Express levering naar ons gestuurd. Daarna direct naar alle klanten. Dus verwachting is dat al onze klanten hem deze maand nog ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
@Stekkerbatterij

Mooi dat het nu werkt, kun je ook een grafiekje met ons delen van hoe een uurtje NOM eruit ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stekkerbatterij

Stekkerbatterij

Peterhardenberg schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:18:
@Stekkerbatterij

Mooi dat het nu werkt, kun je ook een grafiekje met ons delen van hoe een uurtje NOM eruit ziet.
Peterhardenberg schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:18:
@Stekkerbatterij

Dat kan wel maar er komt maar geen zon dus ik moet hem dan eerst handmatig opladen. Kom ik op terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
Stekkerbatterij schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:10:
[...]

Deze hebben wij als test van Marstek al gekregen. De anderen worden volgende week per Express levering naar ons gestuurd. Daarna direct naar alle klanten. Dus verwachting is dat al onze klanten hem deze maand nog ontvangen.
"We do our utmost best to complete the cargo within next week, then you can receive the cargo in the early of February. Our production engineer and purchasing department are double checking materials and processes.

The integration of all meters in the Netherlands has not yet been completed.

We are really sorry about the delay for you and your customers. Actually we prepared the long leadtime materials in advance, but there were some new upexpected issues during testing. We had to revise the hardware and arrange everything with the supplier to remanufacture the materials.
As Jan 28 is Chinese new year, many employees have asked for vacation. They will go to their hometown. These circumstances will cause a delay from the suppliers. They cannot produce on time and the CT003 (P1 dongel) will have a delay of several days .
A final update will follow shortly".

-------------
Best Rgds
Fiona Pan
MARSTEK ENERGY CO., LIMITED

Is dit dan al achterhaald en nu weer anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robindemey schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:05:
[...]

Uiteraard zal je terugverdientijd lager zijn als je een grote installatie en dito verbruik hebt. Wij hebben een 3kWp PV-systeem en injecteren maximaal 1500kWh per jaar. Daarnaast slechts 3000kWh afname.
misschien heb je dan al genoeg aan een 2.5kWh batterij? Als je kwartiergegevens hebt kan je simuleren op https://mijn-thuisbatterij.be/ voor beide batterijen wat je bespaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stekkerbatterij

Stekkerbatterij

dat redik helaas niet want met deze kou trekt de warmtepomp die 2500watt al weg dus ga sowieso geen NOM krijgen. maar kom er even op terug deze week wanneer het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:11
Stekkerbatterij schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:02:
Heb hier met de nieuwe app versie en de P1 meter getest draait perfect[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jij schrijft perfect, maar kloppen die waardes ook met je echte waardes? En waarom laat die geen stroom per fase zien maar alleen totaal? Voor mensen met meerdere batterijen is dat wel belangrijk.

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindemey
PNARI schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:25:
[...]

misschien heb je dan al genoeg aan een 2.5kWh batterij? Als je kwartiergegevens hebt kan je simuleren op https://mijn-thuisbatterij.be/ voor beide batterijen wat je bespaart.
Bedankt voor de tip.
Net de simulatie gedaan en kwam heel dicht bij mijn eigen berekeningen. 5kWh lijkt me toch optimaal. Scheelt €65/jaar tegenover 3kWh en €100 tegenover 2kWh.
Gezien het prijsverschil van amper €700 lijkt me de investering zeer verantwoord. De levensduur zal ook beter zijn bij hogere capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Zegt ook wel wat over de dure elektriciteitstarieven in België als we al zo snel rendabel zijn. De simulatie van mijn-thuisbatterij houdt wel geen rekening met rendabiliteitsverliezen en degradatie batterij, maar zelfs al tellen we hiervoor een jaar extra is het nog snel terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindemey
Avenger 2.0 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:21:
Zegt ook wel wat over de dure elektriciteitstarieven in België als we al zo snel rendabel zijn. De simulatie van mijn-thuisbatterij houdt wel geen rekening met rendabiliteitsverliezen en degradatie batterij, maar zelfs al tellen we hiervoor een jaar extra is het nog snel terugbetaald.
Klopt. Anderzijds zit in hun berekening geen besparing voor piektarief. Die staat apart. Reken gewoon op ongeveer 90% van het aangegeven bedrag en je zal dicht bij de realiteit zijn denk ik. En als de regeringen niets doen aan de taxen op onze elektriciteitsfactuur, zie ik de prijzen alleen maar stijgen de komende paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldzek
kortingscodespam

[ Voor 95% gewijzigd door Proton_ op 18-01-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:32
PNARI schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:25:
[...]

Leuk, je kunt dat ook voor Nederland gebruiken.
Je hebt dan wel de data van een jaar nodig voor een simulatie.
De test simulatie geeft inzicht hoe het werkt.
Ik ga daar vandaag eens mee aan de slag, kijken of het met mijn eigen berekening overeen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
don't feed

[ Voor 93% gewijzigd door Proton_ op 18-01-2025 12:50 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
robindemey schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:05:
[...]

Hoe is het je uiteindelijk gelukt? Ik krijg geen verbinding meer met de ct001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonwes99
tonwes99 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:11:
[...]

Weet je zeker dat AC laden over de backup poort mogelijk is via off grid poort cq. backup mode?

Dit lees ik helaas niet in de handleiding van de Venus/Cube. In de specs staat bij Off Grid alleen Output. In jouw schemaatje zouden de omvormers op de off grid poort inderdaad stroom gaan leveren, maar alleen aan de load, niet aan de batterij. Of zie ik iets over het hoofd?[Afbeelding]
Is er iemand die kan bevestigen bij welke hybride omvormer AC laden over de backup poort mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
obed112 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:44:
[...]

Doet je batterij het inmiddels weer?
Yep, nadat ik de stekker uit de batterij had gehaald lijkt ie weer normaal te reageren. Gisteren voor de verandering maar eens helemaal opgeladen.

De nieuwe versie van de app is wel wat beter maar verbinding maken met de CT lukt nog steeds niet. Wel iets anders vreemds: hij zegt bij vandaag dat er geen gegevens zijn mbt laden/ontladen. Maar dat had ik ook met de vorige versie van de app.
Op het dashboard staat overigens wel cumulatieve ontlading 0,4.

Hmmm… even later begint de grafiek voor vandaag wat tekenen van leven te vertonen.

[ Voor 39% gewijzigd door DikkieDick op 18-01-2025 12:59 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
tonwes99 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:11:
[...]
.Of zie ik iets over het hoofd?
Plaatje komt de product pagina van de fabrikant...
.

Pagina: 1 ... 24 ... 261 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.