Misschien een domme vraag maar je ververst de app toch als je hem opendoet ?The_Belgian_GST schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:00:
en hier vandaag alweer ( out of the blue) CT verbinding weg.
In de app de p1 van HW alweer aan moeten klikken, de melding moeten lezen dat de p1 niet gevonden kan worden om dat terug op het standaard scherm te komen en de CT gewoon terug groen te zien.
echt BAGGER die wifi.
en dan mogen jullie hier met zijn allen beweren dat het aan mijn wifi ligt, er zijn momenteel 34apparaten ( 33zonder marstek ) verbonden met mijn netwerk, geen enkel geeft dit vaag gedrag.
Ik ben al van mijn 14jaar tweaker ( al een dikke 30 jaar of zo!!) en nog nooit heb ik dit gemerkt met een wifi verbinden. absoluut pure rommel! dit kan je niemand aanbelevel die zelf geen tweaker is, want dan sta je om de 2 weken daar om " NIKS TE FIXEN".... ( sorry, maar mijn thee-water kookt even, na de erbarmerlijke BMS in de marstek, het vage gedrag met laden en ontladen dat temperatuur gerelateerd zou zijn, terwijl wij de temp niet zelf kunnen uitlezen, dus hierover nog bevestigend nog ontkennend op kunne reageren zit dit hele marstek verhaal mij echt dwars. we zijn toch op zoek naar een mooie nieuwe woonst, daar komt een echt systeem van VICTRON, en deze plug en play gaat de 2de hands markt op! )
Als ik de app open doe dan staat wifi en ct bijna altijd in het grijs. Eén keer naar beneden swipen en ze zijn weer groen.
In mijn geval ligt dat gewoon aan de app want als ik op mijn dashboard kijk (dus modbus via HA) dan werkt het altijd.
2 x Marstek Venus 5,12kwh v153 - Home Assistant - Huawei Sun2000-3ktl-l1 🇧🇪