Als je op diagnose klikt gaat de app gewoon kijken op welke fase hij is aangesloten. Hij gaat eerst even laden met 2000w en vervolgens ontladen met 2000w. Doet hij enkel om te kijken op welke fase de batterij is aangesloten. Heeft verder weinig met het laden/ontladen van de batterij te maken.julez226 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:41:
Misschien weet hier iemand raad.
Sinds 3 dagen de marstek venus e in huis, iets meer info:
3 fasen in heel het huis , veel zonnepanelen, wifi mesh van tplink, heb al een werkende homewizard p1 die alles correct weergeeft in de app, m'n zonnepanelen leveren op dit moment een kleine 3000watt op (voormiddag) en kunnen nog veel hoger want heb er zo een 26 tal liggen!
Ik installeerde de batterij zonder veel problemen op de app, deed een laatste update, vroeg om een CT aan te sluiten. Het toevoegen van de ct003 in de app was geen probleem, deed een update, toont opbrengst/verbruik maar wanneer ik hem probeer toe te voegen aan de batterij (om samen te werken) duurt het initialiseren echt eeuwig en lukt het gewoon nooit.
Dan maar de homewizard ingesteld, die deed het direct.
Nu geeft de CT knop weer dat er ruim veel wattage opbrengst is maar wat ik ook probeer van instellingen, als ik op AUTO diagnose klik onder menu CT dan zie ik de batterij misschien 10 seconden laden en vervolgens gaat hij direct weer in standby, laadt niet en ontlaadt niet, enkel wanneer ik op auto diagnose klik doet hij het eventjes weer om vervolgens weer in standby te gaan. Hij ziet de P1 info zeer zeker maar reageert gewoon niet. Iemand een idee ?
[Afbeelding]
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kWh V153 + CT003 V117 / 3x Tosot airco / Segway Navimow H800