staat al in de TS, is een gekend probleem bij MT V2 en de v151 upgrade.Avenger 2.0 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:17:
[...]
Hier hetzelfde aan de hand gehad. Bijna een uur gewacht en dan stekker eruit getrokken. Na een halve minuut valt de ventilator uit, nog even gewacht en dan terug ingeplugd. Start opnieuw op en de laatste firmware staat erop
Die aan/uit knop doet bij mij eerlijk gezegd niet veel, al zeker niet om geforceerd uit te zetten of dergelijke.
In normaal bedrijf zet deze bij mij de batterij in standby en als ik dan de stekker trek valt deze volledig uit.
Zijn er nog collega's die meerdere MT hebben op 1 fase met v151 en ct003 die in slechte dagen als dit weekend leeg zijn en op self consumption staan?
ik heb sinds de 2e een service ticket openstaan dat de MT niet automatisch starten met opladen na lange idle.. er mag 100-200W als overschot zijn dan nog geeft de ct003 geen impuls richting de MT's om te starten. Wanneer ik 1 van de 2 MT even in manueel zet en dan terug op auto dan werkt het en starten beide MT met laden. Een diagnose van de fase helpt niet om te starten met laden.
BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th