Acties:
  • 0 Henk 'm!
eatme schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:21:
@PNARI : je zal vast een heel groot dak hebben, maar 9000kWp die in je onderschrift staat lijkt mij wel érg veel. ;)

Moet dat geen 5kWp + 4 kWp / 5000Wp + 4000Wp zijn?
😅inderdaad

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remar65
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 04:17
PNARI schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:00:
[...]

Ai leert niets, laadt op de 2 goedkoopste uren van de dag op en regelt nom de rest van de dag.Moet je natuurlijk wel een dynamisch contract hebben ?
Dat dynamische contract zit wel snor 😉

Maar de AI modus leert dus niks en voegt dan in dit geval niks toe. Ik haal alsnog energie uit het net omdat de AI modus in de nacht (ook al zijn dat niet de duurste uren overigens) vindt dat er ontladen en geïnjecteerd moet worden 🙄

Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remar65 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:40:
[...]

Dat dynamische contract zit wel snor 😉

Maar de AI modus leert dus niks en voegt dan in dit geval niks toe. Ik haal alsnog energie uit het net omdat de AI modus in de nacht (ook al zijn dat niet de duurste uren overigens) vindt dat er ontladen en geïnjecteerd moet worden 🙄
Bij mij in automode injecteert die af en toe ook 's nachts maar een kleine piek van 200W , weet ook niet hoe dat komt.Ik lig er niet wakker van. De laatste dagen 0.2kWh per dag van het net genomen dus batterij doet zijn werk.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remar65
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 04:17
PNARI schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:46:
[...]

Bij mij in automode injecteert die af en toe ook 's nachts maar een kleine piek van 200W , weet ook niet hoe dat komt.Ik lig er niet wakker van. De laatste dagen 0.2kWh per dag van het net genomen dus batterij doet zijn werk.
In mijn geval blijft het niet bij kleine pieken, hij trekt zich gewoon onnodig leeg.

Gisteravond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IR4lkoDvDeCON158NsGnuJPSeK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lJ4HwlOsAeF7aL3Cz0jdagnE.png?f=fotoalbum_large

En vannacht de rest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jy2SuLtZTy8KkdnI1Vy00BhLFvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iPT7O6K3UlGbHlzSFpq5L7Tz.png?f=fotoalbum_large

Lijkt me ongewenst gedrag en ik heb eigenlijk geen idee waar het in zou moeten zitten. Of het zou zo moeten zijn dat ie de pieken van de Howat (cheapass Quooker) ziet en daar te lang op reageert🤷🏼‍♂️

Ik kijk het nog even aan en anders maar naar de andere modus.

Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remar65 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:02:
[...]

In mijn geval blijft het niet bij kleine pieken, hij trekt zich gewoon onnodig leeg.

Gisteravond:
[Afbeelding]

En vannacht de rest:
[Afbeelding]

Lijkt me ongewenst gedrag en ik heb eigenlijk geen idee waar het in zou moeten zitten. Of het zou zo moeten zijn dat ie de pieken van de Howat (cheapass Quooker) ziet en daar te lang op reageert🤷🏼‍♂️

Dat zijn inderdaad flinke pieken maar die gaan in self consumption mode niet anders zijn denk ik. Zet eens eens een energy socket op de quooker om die te monitoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gely
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:06
MultiPass schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 00:16:
Vandaag mijn MT Venus E ontvangen en diverse pogingen gedaan om hem aan de gang te krijgen met de HW P1.
In de woonkamer gaat de “grid” led niet aan, en wordt er niet geladen of ontladen.
Als ik de MT naar de meterkast rol, en daar in een stopcontact steek, gaat de grid-led branden, en gaat hij ontladen.

Hooggeachte Tweakers : Waar kan dat door komen ?!
Heb je gemeten of je wel spanning hebt op dat stopcontact in de woonkamer? Ik heb hier ook een 1/2 uurtje gesukkeld vooraleer ik doorhad dat mijn HW tussenstekker (om levering/terugname te monitoren) niet op "altijd aan" stond, ik had de stekker naar een "dedicated" stopcontact verplaatst en stond daardoor dus automatisch uit.

EDIT: Alle lichtjes branden dan wel, "GRID" echter niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Gely op 21-05-2025 08:13 ]

.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA - 1.8 kWp / 4x JA Solar 455Wp op Z - 2x APS EZ1 - 2x Marstek 5.12 kWh (v153) / BMS v215 - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-09 14:17
Auto mode (self consumption in de laatste update van de app v1.6.35) sinds update naar de laatste firmwares v151 voor de venus en v114 voor de ct003) werkt zeer stabiel met af en toe nog piekjes van 50kWh -> 0,05kWh

En sinds ik mijn inverter (huawei) ook de laatste updates gedaan heb is alles nog stabieler - deze nacht zelfs geen meetbare pieken (vermoed onder de 0.005kWh ...) ... doet het dus fantastisch ... en gisteren overdag volgt alles zeer nauw de wisselende stroomopwek en verbruik ...

[ Voor 10% gewijzigd door vifra op 21-05-2025 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 14:56
vifra schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:14:
af en toe nog piekjes van 50kWh.
50 kWh noem ik geen piekje meer, dat is meer dan mijn weekverbruik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-09 14:17
Mortis__Rigor schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:17:
[...]

|:( mijn fout ...

correctie ... 50Wh ... (de K mag er volmondig af)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jevin20 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:11:
Wie hebben hier de btw terug gevraagd (NL)?
Als ik het goed begrijp moet ik dus eerst opgaaf startende onderneming invullen en opsturen, hoe zit het daarna met btw aangifte zoals de belastingdienst omschrijft?
Want mijn zonnepanelen leveren ook terug, dus hoe maak ik onderscheid tussen wie wat teruglevert en wat ik daarop verdien?

Overigens is het idee NOM maar handelen is nodig voor de belastingteruggave, iedereen snapt het wel :')
Ik heb btw teruggevraagd in Q1. Tot nu toe alleen de bevestiging gehad dat ze het gaan overmaken. Nog geen bewijs hoeven leveren. Vanwege de periode was het te betalen btw maar iets van 1 euro. Heb het toen met de hand steeds bijgehouden per cyclus.

Voor Q2 ga ik het gewoon benaderen denk ik. Iets te veel werk om het bij te blijven houden.

Ruim voor het eind van het jaar over naar de KOR zodat je geen aangiftes meer hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag mijn MT Venus E ontvangen en diverse pogingen gedaan om hem aan de gang te krijgen met de HW P1.
In de woonkamer gaat de “grid” led niet aan, en wordt er niet geladen of ontladen.
Als ik de MT naar de meterkast rol, en daar in een stopcontact steek, gaat de grid-led branden, en gaat hij ontladen.

Voordat je problemen met de CT meters gaat oplossen, zal je toch eerst naar het GRID lampjes probleem moeten kijken. Als de batterij in het ene stopcontact het consistent wel doet en in de andere niet, is er iets mis met je stopcontact (of elektra). Zou het stopcontact eerst eens door (laten) meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remar65 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 06:21:
Ik heb de Marstek accu nu anderhalve dag staan en het valt mij op dat hij in de AI mode de nodige injecties doet (ook ‘s nachts) en in de ochtend te vroeg leeg is (blijft dan op de 11% “hangen”) terwijl dan de espressomachine automatisch start etc.

De AI mode lijkt mij iets dat zelflerend moet zijn maar heeft iemand enig idee hoe lang die leercurve is? Voor ik hem (wellicht te vroeg) om ga zetten naar zelfconsumptiemodus.

Ik heb overigens een dynamisch energiecontract bij Tibber. Heb de accu niet gekocht om te verdienen maar om de zelfconsumptie op te krikken.
Op 11 procent blijven hangen is normaal. Dan is de batterij praktisch leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-09 10:12
SadisticPanda schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:41:
[...]

Geen speciale tekens in je wifi paswoord, deed die bij mij ook lastig op. voornamleijk \ en # denk ik.
Ik heb in mijn ww alleen cijfers. Laat ik vandaag eens gek doen en het via een hotspot proberen. Misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 13:39
pascallj schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:21:
[...]

Ik heb btw teruggevraagd in Q1. Tot nu toe alleen de bevestiging gehad dat ze het gaan overmaken. Nog geen bewijs hoeven leveren. Vanwege de periode was het te betalen btw maar iets van 1 euro. Heb het toen met de hand steeds bijgehouden per cyclus.

Voor Q2 ga ik het gewoon benaderen denk ik. Iets te veel werk om het bij te blijven houden.

Ruim voor het eind van het jaar over naar de KOR zodat je geen aangiftes meer hoeft te doen.
Ik stuur je een PB voor mijn andere vraag hierover.

Over naar de KOR, kan dat dan?

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
pascallj schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:21:
[...]

Let even op dat de KOR per 1 januari van een jaar effectief wordt. Je moet dus je jaar afmaken. En btw schatten mag eigenlijk niet (tenzij de Belastingdienst een forfait gebruikt). Het is zelfs zo dat je facturen moet kunnen laten zien. Ik heb voor zonnepanelen wel eens een factuur naar Eneco gestuurd om de btw-boekhouding te verantwoorden.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KabouterSuper schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:50:
[...]

Let even op dat de KOR per 1 januari van een jaar effectief wordt. Je moet dus je jaar afmaken. En btw schatten mag eigenlijk niet (tenzij de Belastingdienst een forfait gebruikt). Het is zelfs zo dat je facturen moet kunnen laten zien. Ik heb voor zonnepanelen wel eens een factuur naar Eneco gestuurd om de btw-boekhouding te verantwoorden.
Klopt, dus ruim voor het einde van het jaar opgeven dat je per 1 over wil. Officieel is er volgens mij geen forfait voor thuisbatterijen ondanks dat veel sites wel zeggen dat je dat mag gebruiken.

De btw is echter voor mij per dag ongeveer hetzelfde dus kan het wel redelijk benaderen. Blijft ook raar dat je überhaupt btw moet betalen terwijl je die van je energieleverancier niet betaald krijgt (want saldering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 12:18

d3x

lees de TS door en bekijk je wifi setup en hoe de situatie is in de app. je geeft te weinig info om ook maar iets te helpen.

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:57
Remar65 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:02:
[...]

Gisteravond:
[Afbeelding]

En vannacht de rest:
[Afbeelding]

Misschien zijn het mijn rare kronkels, maar zouden gebruikte kleuren bij de grafiek van een batterij niet beter ''reversed'' zijn? Nu is ie groen bij ontladen en paars bij het laden als ik dat goed zie? Zou dat niet beter groen zijn bij laden? Of zie ik dat verkeerd?

Paars is in de andere grafieken altijd 'verbruik'. Ik zie het ontladen van de batterij eigenlijk als verbruik, en dus paars.

Anders mss een tip voor HW om die optie in te bouwen?

[ Voor 3% gewijzigd door Yargo op 21-05-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
Nou ja...

Ik heb dus een KPN V10 modem.

Ik heb problemen met het koppelen van de Ct003 van Marstek.

Ik dacht laat ik eens wat geks doen.

Ik pak een oude tablet er bij en installeer daar ook de Marstek app op.Die heeft alleen wifi.

Ik heb op mijn telefoon de Hotspot aangezet.

Toen de Batterij en de CT003 op die hotspot aangemeld (wel ander ww, normale wifi heb ik allemaal cijfers, bij de hotspot heb ik alleen letters, maar ik denk niet dat dat uit maakt.

En voila HET WERKT!!!!!!!!!!!!!!!!

Toen dacht ik, ik zet hem terug naar de normale vaste wifi.

Leek even goed te werken, als ik naar configureren ga van de CT003 dan kan ik hem half koppelen zeg maar. Ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen. Maar het lijkt alsof hij gekoppeld kan worden maar dat is niet zo. Ik krijg in ieder geval de melding niet meer dat ik "annuleren of wachten" kan klikken.

Zie dan ook geen data voorbij komen.

Maar het is dus wel duidelijk dat HET probleem de modem is.

Weet iemand over welke poort de CT003 communiceerd? Misschien zit daar iets te klooien in de modem.

Ik bedoel dan zo'n poort weet je wel, bij home assistant moet je altijd na het ip adres :8123 typen.

Zoiets.

Kolere KPN ook :D

Maar ik wil niet altijd de horspot gebruiken, kan btw niet, heb maar 1 telefoon waarop ik het kan doen.
En daar bel ik ook mee.

Tevens wil ik ook een koppeling maken naar Home Assistant later.

MAAR HIJ LAAD NU!!!

Vandaag komt ook de HW P1 meter. Dus zal wel lukken denk maar potvolkoffie, het ligt echt aan de modem. 100%.

Ik denk dat er een poort bezet blijft of dat die geblokkeerd is of zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnmjwGIqaUDq2ecWtuAYR7UtdvE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vA8fJGgmUs163fI005Nzn14x.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Arjanski op 21-05-2025 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
Als ik netstat -a in cmd intype zie ik vele poorten die gebruikt worden voorbij komen..
Hoe kom je er makkelijk achter welk ip de CT0003 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mortis__Rigor schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:17:
[...]

Als het dan toch juist moet zijn, een piek is in kW, verbruik in kWh 😉

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjanski schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:42:
Nou ja...

Ik heb dus een KPN V10 modem.

Ik heb problemen met het koppelen van de Ct003 van Marstek.

Ik dacht laat ik eens wat geks doen.

Ik pak een oude tablet er bij en installeer daar ook de Marstek app op.Die heeft alleen wifi.

Ik heb op mijn telefoon de Hotspot aangezet.

Toen de Batterij en de CT003 op die hotspot aangemeld (wel ander ww, normale wifi heb ik allemaal cijfers, bij de hotspot heb ik alleen letters, maar ik denk niet dat dat uit maakt.

En voila HET WERKT!!!!!!!!!!!!!!!!

Toen dacht ik, ik zet hem terug naar de normale vaste wifi.

Leek even goed te werken, als ik naar configureren ga van de CT003 dan kan ik hem half koppelen zeg maar. Ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen. Maar het lijkt alsof hij gekoppeld kan worden maar dat is niet zo. Ik krijg in ieder geval de melding niet meer dat ik "annuleren of wachten" kan klikken.

Zie dan ook geen data voorbij komen.

Maar het is dus wel duidelijk dat HET probleem de modem is.

Weet iemand over welke poort de CT003 communiceerd? Misschien zit daar iets te klooien in de modem.

Ik bedoel dan zo'n poort weet je wel, bij home assistant moet je altijd na het ip adres :8123 typen.

Zoiets.

Kolere KPN ook :D

Maar ik wil niet altijd de horspot gebruiken, kan btw niet, heb maar 1 telefoon waarop ik het kan doen.
En daar bel ik ook mee.

Tevens wil ik ook een koppeling maken naar Home Assistant later.

MAAR HIJ LAAD NU!!!

Vandaag komt ook de HW P1 meter. Dus zal wel lukken denk maar potvolkoffie, het ligt echt aan de modem. 100%.

Ik denk dat er een poort bezet blijft of dat die geblokkeerd is of zo.

[Afbeelding]
Zet snel een apart AP en voor altijd opgelost

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Mijn 3de Marstek is vanmorgen om 09:00 afgeleverd. Draait inmiddels met v151 (update).
Wat viel mij op?
Glasplaat (plexi) is dunner: van 9mm naar 6mm
Beugel uitsparing mist in het foam van verpakking (eerder gemeld).
Modbus + en gnd nog steeds omgedraaid.
Plug en play: up and running in 10min (met monteren beugels en wielen): ja ik word handig hierin ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CDZOrrZvbtfrpmZFjBpGjBgCMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhpEWSGArWHwT2H0pxOjGPlU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EE7TvoMryu2W1mU5ItfK1YWU8fo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fiLqMuOMRPRP5hsm8MVFEXd1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocIxFIPUGY13iefAn-zbQKr3Mm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfSZ9MQfDIfn8AyhDR0GvU0j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Maarten69 op 21-05-2025 10:59 ]

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
Maarten69 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:21:
Mijn 3de Marstek is vanmorgen om 09:00 afgeleverd. Draait inmiddels met v151 (update).
Wat viel mij op?
Glasplaat (plexi) is dunner: van 9mm naar 6mm
Beugel uitsparing mist in het foam van verpakking (eerder gemeld).
Modbus + en gnd nog steeds omgedraaid.
Plug en play: up and running in 10min (met monteren beugels en wielen): ja ik word handig hierin ;)
Hoe kan je dat zien dat + en gnd omgedraaid zijn? Of kwestie van meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten69
  • Niet online
Chris96 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:22:
Hoe kan je dat zien dat + en gnd omgedraaid zijn? Of kwestie van meten?
Meten inderdaad, maar zie ook startpost hier
De getwiste is A en B (geel is A, rood is B )

[ Voor 8% gewijzigd door Maarten69 op 21-05-2025 10:42 ]

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdK
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-09 16:27
DSSW schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:54:
[...]

Zet snel een apart AP en voor altijd opgelost
Ik heb al even gegoogled op TPlink AP's maar is het echt noodzakelijk om zon AP bekabeld aan te sluiten op de wifi router of werkt het AP ook feilloos op wifi zelf ? (repeater functie zeg maar)

2x Marstek 5,12 v151, CT003 v117, Landis en Gyr E350 ZMF110CCtFs2 smr 5.0 3 fasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
Als je een wifi repeater gebruikt (via wifi dus). Is het vooral belangrijk dat je de repeater ergens zet waar er nog goed wifi ontvangst is.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MultiPass
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 14:24

MultiPass

Ondertitel

d3x schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:08:
[...]
lees de TS door en bekijk je wifi setup en hoe de situatie is in de app. je geeft te weinig info om ook maar iets te helpen.
Voor mij is dit ook allemaal relatief nieuw.
Ik lees al zo’n 3 weken deze thread, maar zou niet weten op welke info men zit te wachten.

Kleine hint : het stopcontact in de woonkamer heeft gewoon stroom. Toch komt de MT daar niet tot leven.

Marstek Venus E 5,12Kwh, HW P1, zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MultiPass
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 14:24

MultiPass

Ondertitel

Gely schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:11:
[...]

Heb je gemeten of je wel spanning hebt op dat stopcontact in de woonkamer? Ik heb hier ook een 1/2 uurtje gesukkeld vooraleer ik doorhad dat mijn HW tussenstekker (om levering/terugname te monitoren) niet op "altijd aan" stond, ik had de stekker naar een "dedicated" stopcontact verplaatst en stond daardoor dus automatisch uit.

EDIT: Alle lichtjes branden dan wel, "GRID" echter niet.
Het magische stopcontact in de woonkamer heeft gewoon prik.
Met of zonder hw plug maakt geen verschil. (en die is altijd aan, ik gebruik hem evt. Alleen om te meten.
en de MT blijft uit (geen grid).
Heel raar . . .

Marstek Venus E 5,12Kwh, HW P1, zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
Nou ik wacht maar gewoon op mijn Homewizard P1

Ik heb 3 AP's geprobeerd, allemaal vlakbij de batt en de ct0003 geprobeerd.

Wat ik irritant vind is dat ik in de app niet het gevoel heb dat ik helemaal overnieuw kan beginnen.
Je kunt zeg maar niet de apparatuur verwijderen, of ik weet niet hoe.

Je kunt dan wel zoeken naar nieuwe apparatuur en dan vind hij beide alsof het nieuwe zijn. Ik vind dat vaag.

Maar ik had nog een TP-link AP liggen, wel oud ding.
Ik had ook nog een Cysco E1200 (linksys) liggen, ook een ap.
En een Phreeze met 6 van die antennes. Leuk ding, doet het ook heel goed op een andere plek.

Maar met allemaal zelfde probleem.

Op een gegeven moment is mijn geduld op. Ik wacht gewoon op de HW p1.

Als het dan nog niet lukt ga ik huilen hoor :D hahahaha Nee maar het is zo jammer.

Gisteren helemaal in mijn nopjes toen hij kwam...

Daarna uren en uren proberen.

Ook vind ik dat bepaalde dingen van de APP wat onduidelijk zijn. Ik had eerst niet door dat je de P1 (ct0003 dus) bij apparaten moest toevoegen. Toen leek het even geweldig te gaan.

Maar helaas.

Ik stop er mee anders ligt straks de batterij op straat in 1000 stukken :D

Fingers crossed dat de HW het wel doet.

Maar nu heb ik de kwade goden al opgeroepen.

Het is in ieder geval iets met de KPN modem. Ik heb daarin ook van alles geprobeerd.

Ik denk toch dat het iets met een verborgen viruele poort te maken heeft.

Ik heb ook zeer veel poorten in gebruik. Zoals bijvoorbeeld Home Assistant (8123).

Maar ik kan er niks over vinden. Misschien dat ik het nog 1 keer ga bekijken met dat ene trace programma.

Maar eigenlijk moet ik ophouden hahahahahahahahahahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 12:37
Ik heb zojuist mijn levering van Duramotion ontvangen en mijn venus e geïnstalleerd.
Ik had wel wat moeilijkheden om hem aan de wifi te krijgen:
mijn passwoord bevat een komma (,) dit werkte niet.
Als ik mijn wifi passwoord wijzig en de komma verwijder en dit nieuwe passwoord gebruik, connecteert hij wel meteen
@SatScan ik hoor dat andere mensen ook problemen hebben met wifi passwoorden met speciale karakters, kun je dit in je excel doorgeven om dit ook mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
MultiPass schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:28:
[...]

Met of zonder hw plug maakt geen verschil. (en die is altijd aan, ik gebruik hem evt. Alleen om te meten.
Heel raar . . .
Je krijgt wel info van de P1 Meter? Ik had ook geen grid want ik krijg via de KPN modem en alle AP's geen verbinding met de P! (in dit geval een CT0003) en dan zie ik ook geen grid.

Later heb ik dus een test gedaan door de hotspot van mijn telefoon te gebruiken en toen kon ik wel alles koppelen en grid ging toen branden.

Zolang hij geen P1 ziet of iets dergelijks, (misschien niet juiste meter geselecteerd) dan krijg je denk ik geen grid.

Ik weet het ook niet hoor, ik heb hem sinds gister, ik probeer alleen mee te denken.

Is jou CT teken op de hoofdpagina wel groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
scatman schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:41:
Ik heb zojuist mijn levering van Duramotion ontvangen en mijn venus e geïnstalleerd.
Als ik mijn wifi passwoord wijzig en de komma verwijder en dit nieuwe passwoord gebruik, connecteert hij wel meteen
@SatScan ik hoor dat andere mensen ook problemen hebben met wifi passwoorden met speciale karakters, kun je dit in je excel doorgeven om dit ook mogelijk te maken?
Ik gebruik alleen cijfers... nou ja.
Maar wat gebeurd er met mijn andere apparatuur als ik het alleen even wil testen met alleen letters?
Ik wordt gek als ik alles weer aan moet melden alleen bij een testje, bedoel als terug zetten niet meer helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
Heb op de AP nu alleen letters als wachtwoord...
Ook niet.

Ik wacht echt de HW af nu hahaha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodvip123
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 15:39
Hier totaal geen problemen met wifi terwijl ik dit eigenlijk wel verwacht had. Thuis hebben we in de woonkamer onze modem/router van de provider hangen (BE, Mobile Vikings = Proximus bbox 3). Onze meterkast is pakweg 8-10 meter verder met twee volle muren tussen, daar hangt de HW P1 meter met 50-70% signaalsterkte. Nooit problemen mee gehad sinds de dikke 1,5 jaar dat ie er hangt. De batterijen staan in de (losstaande) garage op 20-25 meter. In de garage hangt een simpele extender van Xiaomi https://www.lidl.be/p/nl-...e-extender-pro/p100379471 met dezelfde SSID (tussen 10-20 Mbps). De batterijen zijn hiermee verbonden en zien de P1 meter zonder problemen, geen connectie issues of verloren verbinding gehad sinds installatie 2-3 weken geleden.

2x Marstek 5.12 v153 HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
dodvip123 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:17:
Hier totaal geen problemen met wifi terwijl ik dit eigenlijk wel verwacht had. Thuis hebben we in de woonkamer onze modem/router van de provider hangen (BE, Mobile Vikings = Proximus bbox 3). Onze meterkast is pakweg 8-10 meter verder met twee volle muren tussen, daar hangt de HW P1 meter met 50-70% signaalsterkte. Nooit problemen mee gehad sinds de dikke 1,5 jaar dat ie er hangt. De batterijen staan in de (losstaande) garage op 20-25 meter. In de garage hangt een simpele extender van Xiaomi https://www.lidl.be/p/nl-...e-extender-pro/p100379471 met dezelfde SSID (tussen 10-20 Mbps). De batterijen zijn hiermee verbonden en zien de P1 meter zonder problemen, geen connectie issues of verloren verbinding gehad sinds installatie 2-3 weken geleden.
Ik denk dat het echt een KPN modem probleem is... maar ja weet het ook niet. Die modems van KPN hebben wel vaker dingen die niet goed werken. Zo heb je bijvoorbeeld bij de V10a dat de poort forwarding niet (altijd?) werkt. En dan zeggen dat dat niet hun pakkie an is. Je kunt wel in dat menu en instellen maar echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gely
MultiPass schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:28:
[...]

Heel raar . . .
Heb je op beide plaatsen goede WiFi? Verschillend AP? Ik heb gemerkt dat de Marstek wel heel lang blijft "kleven" op een bepaald zelfs zwak AP tot je er die expliciet vanaf gooit en zelf op een sterk AP forceert.

.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA - 1.8 kWp / 4x JA Solar 455Wp op Z - 2x APS EZ1 - 2x Marstek 5.12 kWh (v153) / BMS v215 - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:22
Arjanski schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:22:
[...]

Ik denk dat het echt een KPN modem probleem is... maar ja weet het ook niet. Die modems van KPN hebben wel vaker dingen die niet goed werken. Zo heb je bijvoorbeeld bij de V10a dat de poort forwarding niet (altijd?) werkt. En dan zeggen dat dat niet hun pakkie an is. Je kunt wel in dat menu en instellen maar echt bagger.
Beetje off topic maar ik heb destijds mij KPN modem direct vervangen voor een Fritzbox. Werkt aanzienlijk beter

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:08
Erik1805 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:26:
[...]

Beetje off topic maar ik heb destijds mij KPN modem direct vervangen voor een Fritzbox. Werkt aanzienlijk beter
Of anders een router van Asus. Die werkt ook prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:54
Marstek ontvangen en op 10 minuten alles geconfigureerd. Momenteel doet ze nog niets. Eens een uurtje wachten. Is 85% vol geleverd.

MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.45 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
Zit eraan te denken om een 5kwh batterij aan te schaffen. Maar denk ook meteen....is dat in Nl niet zonde aangezien we nogruim anderhalf jaar saldering hebben?
Ook jammer dat er geen prijs voor de Marstec op Tweakers wordt aaneggeven zodat we die over langere periode kunnen tracken. Waarom is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21
Arjanski schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:42:
...

...
Uit de firmware decompilatie lijkt het erop dat de connectie met CT002/CT003 via UDP gaat op poort 22222, benieuwd wat er aan data uit komt. Ik zie bijv. dit in de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.meter_dev_type=%s\r\n", (const char *)&byte_20011220[2]);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.meter_mac_code=%s\r\n", (const char *)&byte_20011220[8]);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.hhm_dev_type=%s\r\n", (const char *)&byte_20011220[21]);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.hhm_mac_code=%s\r\n", (const char *)&byte_20011220[28]);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.A_phase_power=%d\r\n", dword_2001124C);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.B_phase_power=%d\r\n", dword_20011250);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.C_phase_power=%d\r\n", dword_20011254);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.total_power=%d\r\n", dword_20011258);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.A_chrg_nb=%d\r\n", (unsigned __int8)byte_2001125C);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.B_chrg_nb=%d\r\n", dword_20011260);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.C_chrg_nb=%d\r\n", (unsigned __int8)byte_20011264);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.ABC_chrg_nb=%d\r\n", dword_20011268);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.wifi_rssi=%d\r\n", byte_2001126C);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.info_idx=%d\r\n", (unsigned __int8)byte_2001126D);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.x_chrg_power=%d\r\n", dword_20011270);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.A_chrg_power=%d\r\n", dword_20011274);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.B_chrg_power=%d\r\n", dword_20011278);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.C_chrg_power=%d\r\n", dword_2001127C);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.ABC_chrg_power=%d\r\n", dword_20011280);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.x_dchrg_power=%d\r\n", dword_20011284);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.A_dchrg_power=%d\r\n", dword_20011288);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.B_dchrg_power=%d\r\n", dword_2001128C);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.C_dchrg_power=%d\r\n", dword_20011290);
  sub_801ADD8((int)"ct002_get_info.ABC_dchrg_power=%d\r\n", dword_20011294);

Het zou wel handig zijn om wifi_rssi uit te lezen...

Dit is bijvoorbeeld een script om Shelly uit te lezen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
$targetIp = "192.168.20.77"
$targetPort = 1010
$localPort = 1010  

$request = @{
    id = 1
    method = "EM.GetStatus"
    params = @{ id = 0 }
} | ConvertTo-Json -Compress

# Convert the JSON to bytes
$requestBytes = [System.Text.Encoding]::UTF8.GetBytes($request)

# Setup the UDP client
$udpClient = New-Object System.Net.Sockets.UdpClient($localPort)
$udpClient.Connect($targetIp, $targetPort)

# Send the request
[void]$udpClient.Send($requestBytes, $requestBytes.Length)

# Set receive timeout
$udpClient.Client.ReceiveTimeout = 3000  # 3 seconds

try {
    $remoteEndPoint = New-Object System.Net.IPEndPoint([System.Net.IPAddress]::Any, 0)
    $responseBytes = $udpClient.Receive([ref]$remoteEndPoint)
     $responseJson = [System.Text.Encoding]::UTF8.GetString($responseBytes)
     $responseObj = $responseJson | ConvertFrom-Json
    $responseObj | ConvertTo-Json -Depth 10 -Compress:$false | Write-Host
} catch {
    Write-Warning "No response received: $_"
}

$udpClient.Close()

voorbeeld response:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
{
    "id":  1,
    "src":  "shellypro3em-2cbcbba65af8",
    "result":  {
                   "id":  0,
                   "a_current":  8.590,
                   "a_voltage":  249.1,
                   "a_act_power":  -2129.5,
                   "a_aprt_power":  2142.4,
                   "a_pf":  0.99,
                   "a_freq":  50.0,
                   "b_current":  1.811,
                   "b_voltage":  236.7,
                   "b_act_power":  300.5,
                   "b_aprt_power":  429.5,
                   "b_pf":  0.70,
                   "b_freq":  50.0,
                   "c_current":  1.518,
                   "c_voltage":  235.9,
                   "c_act_power":  0.0,
                   "c_aprt_power":  358.4,
                   "c_pf":  0.00,
                   "c_freq":  50.0,
                   "n_current":  null,
                   "total_current":  11.919,
                   "total_act_power":  -1829.054,
                   "total_aprt_power":  2930.329,
                   "user_calibrated_phase":  [

]
               }
}

En het lijkt erop dat de Marstek meter iets soortgelijks doet maar dan met EM1.GetStatus en in de code gebruiken ze source port 1010 en dus destiniation port 22222 voor MT meter.

Misschien kan iemand die MT002/3 heeft draaien eens proberen? Het WiFi strength signaal is ook wel interessant....

[ Voor 13% gewijzigd door bommel op 21-05-2025 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjanski
PaPi36 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:32:
Zit eraan te denken om een 5kwh batterij aan te schaffen. Maar denk ook meteen....is dat in Nl niet zonde aangezien we nogruim anderhalf jaar saldering hebben?
Ook jammer dat er geen prijs voor de Marstec op Tweakers wordt aaneggeven zodat we die over langere periode kunnen tracken. Waarom is dat?
Weet je, ik dacht dat ook. Maar ik dacht ook in de avond kun je zeg maar gratis tv kijken en meer.
Dat kan toch een paar euro per avond schelen en als je zonnepanelen hebt helemaal.
Toen zag ik een aanbieding van 1475 euro voor de 5,2kw en toen kon ik niet meer wachten :D.

Een paar euro per dag besparen en dat maal 30... maandbedrag gaat flink omlaag lijkt mij. Maar ik heb nog geen ervaring, heb hem sinds gisteren. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Arjanski op 21-05-2025 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
Arjanski schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:41:
[...]

Weet je, ik dacht dat ook. Maar ik dacht ook in de avond kun je zeg maar gratis tv kijken en meer.
Dat kan toch een paar euro per avond schelen en als je zonnepanelen hebt helemaal.
Toen zag ik een aanbieding van 1475 euro voor de 5,2kw en toen kon ik niet meer wachten :D.

Een paar euro per dag besparen en dat maal 30... maandbedrag gaat flink omlaag lijkt mij. Maar ik heb nog geen ervaring, heb hem sinds gisteren. :D
Volgens mij leverd het ook het meeste op als je een dynamisch contract hebt nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:09
Zojuist ook aangekomen 8) De chauffeur had al een hele vrachtwagen afgeleverd vandaag en vroeg zich af wat dat nu eigenlijk was :P Hele uitleg gedaan, dus vrees dat hij nu de laatste voor zichzelf gaat houden :+

Gewicht viel eigenlijk nog wel mee vond ik, zelf binnen gekregen, voeten eronder gezet en terug recht gezet.
Zou het persoonlijk zo doen. Deksel eraf, karton die er rond zit eraf, isolatie er rond laten. Op zijn rug leggen (plexi naar boven), dan bodem isolatie eraf schuiven om voeten te monteren. Daarna op zijn voeten zetten en isolatie verwijderen. Is zo in mijn eentje gelukt. De rest is voor straks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
Hoe wordt de batterij bezorgd? Op pallet?
Neem aan dat ze 64kg niet tillen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bommel
Chris96 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:45:
Mini pallet en dan op steekwagen (althans zo ging het bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Kartonnen mini palet. Heb hem met de bevestigingsstrips ervan af gelicht (wel goede handschoenen aan doen).

[ Voor 16% gewijzigd door Avenger 2.0 op 21-05-2025 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
In een hele stevige doos. Met zacht schuim er in. Heel goed verzorgd door Marstek. Pallet niet nodig.
Tenminste zo kwam hij bij mij aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Pallet is er voor de bezorger, zodat hij met vorklift tot aan je deur kan zetten. Die gaat daar niet aan lichten hoor :+

Moeten de wieltjes vergrendeld zijn wanneer in gebruik of maakt dat niet uit? Lijkt me handig om deze los te laten, moest er toch iets mis lopen om deze buiten te kunnen rollen 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Avenger 2.0 op 21-05-2025 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:05
RvdK schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:04:
[...]

Ik heb al even gegoogled op TPlink AP's maar is het echt noodzakelijk om zon AP bekabeld aan te sluiten op de wifi router of werkt het AP ook feilloos op wifi zelf ? (repeater functie zeg maar)
Icekiller2k6 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:06:
Als je een wifi repeater gebruikt (via wifi dus). Is het vooral belangrijk dat je de repeater ergens zet waar er nog goed wifi ontvangst is.
In aanvulling op wat @Icekiller2k6 zegt: Als een WiFi AP/Repeater echt heel erg per se draadloos aan het bestaande netwerk moet koppelen, zorg dan dat het product wat je kiest in staat is om via 5 Ghz. de 'backhaul'/'uplink' verbinding met je bestaande netwerk op te zetten. Je Marstek spullen kunnen (moeten) dan gebruik maken van 2,4 Ghz.

Garantie op een feilloze werking heb je nooit. Het voordeel van een bedrade uplink is dat in ieder geval in dat gedeelte niets mis kan gaan. En dat het op te zetten wifi netwerk ook echt 'dedicated' voor de Marstek spulletjes is.

Er zijn genoeg repeaters/AP's met een goed werkende draadloze uplink/backhaul, maar ik weet niet welk specifieke product dan ook, naast het bestaande WIFI netwerk 'repeaten', ook eventueel een dedicated netwerk kan creëren (dus uplink over een bestaand netwerk, nieuw netwerk naar 'stations' .... )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Avenger 2.0 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:45:
Zojuist ook aangekomen 8) De chauffeur had al een hele vrachtwagen afgeleverd vandaag en vroeg zich af wat dat nu eigenlijk was :P Hele uitleg gedaan, dus vrees dat hij nu de laatste voor zichzelf gaat houden :+

Gewicht viel eigenlijk nog wel mee vond ik, zelf binnen gekregen, voeten eronder gezet en terug recht gezet.
Zou het persoonlijk zo doen. Deksel eraf, karton die er rond zit eraf, isolatie er rond laten. Op zijn rug leggen (plexi naar boven), dan bodem isolatie eraf schuiven om voeten te monteren. Daarna op zijn voeten zetten en isolatie verwijderen. Is zo in mijn eentje gelukt. De rest is voor straks 8)
Moest je ook tekenen voor ontvangst?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:08

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

Janp1963 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:13:
[...]
Hier werkt het perfect en stabiel op een KPN 1 Gig glas aansluiting (box12)
Idem, de marstek staat hier langs de meterkast 1,5 meter max van de box12. Verbinding lijkt stabiel te zijn. In ieder geval geen issues opgemerkt dusver. Geen aanpassingen of vaste IPs toegekend, draait gewoon soepel.

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Erik1805 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:05:
[...]

Moest je ook tekenen voor ontvangst?
Inderdaad dat is af te tekenen. Gaan ze niet zomaar voor je voordeur laten als je niet thuis bent.
Mogelijk kan je wel aan een buur vragen om in ontvangst te nemen / af te tekenen (briefje op voordeur ofzo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Avenger 2.0 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:48:
Pallet is er voor de bezorger, zodat hij met vorklift tot aan je deur kan zetten. Die gaat daar niet aan lichten hoor :+

Moeten de wieltjes vergrendeld zijn wanneer in gebruik of maakt dat niet uit? Lijkt me handig om deze los te laten, moest er toch iets mis lopen om deze buiten te kunnen rollen 8)7
Ik heb de wieltjes vergrendeld dan staat hij steviger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten69
  • Niet online
@Erik1805 ik hoefde de 1ste keer en deze keer niets te tekenen. (Duravolt).

Ik heb de bezorger maar een imbusleutel kado gegeven, want de kap van zijn pelletwagen zat los.
Ook een cola voor onderweg meegegeven, aardige man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPi36
Arjanski schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:41:
[...]

OK je bevestigt hiermee eigenlijk alleen maar mijn vermoeden. Met zonnepanelen en vast contract heeft het nu er saldering is nog geen zin. Je slijt alleen maar de batterij anderhalf jaar ermee maar financieel maakt het niets uit. Hopelijk eind 2026 ook een mooie aanbieding.

Zou wel fijn zijn als Tweakers deze batterij in de pricewatch zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Arjanski schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:36:

Wat ik irritant vind is dat ik in de app niet het gevoel heb dat ik helemaal overnieuw kan beginnen.
Je kunt zeg maar niet de apparatuur verwijderen, of ik weet niet hoe.
In de App bij Device Management naar links swipen en dan kun je toch zowel edit/deleten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqVzxmtWB96_3lBJGSBKGD0dneM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66jRkF6sCItquvuITzAbVbs8.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB70
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15-09 11:09
PaPi36 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:41:
[...]

OK je bevestigt hiermee eigenlijk alleen maar mijn vermoeden. Met zonnepanelen en vast contract heeft het nu er saldering is nog geen zin. Je slijt alleen maar de batterij anderhalf jaar ermee maar financieel maakt het niets uit. Hopelijk eind 2026 ook een mooie aanbieding.

Jij betaald geen teruglever "boete"?

Marstek 5,12kWh V151 | HW P1 en een CT003 v116 | Homey Pro | Home Assistent | LilyGo ESP32 RS485 modbus | Synology NAS | UniFi AP's | Kuga Plugin Hybride | Hue | Daikin Airco's

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bommel
[...]

Niemand kan in de toekomst kijken, logischerwijs zou je verwachten dat de apparaten goedkoper gaan worden.

Maar wanneer saldering straks definitief afgeschaft wordt en de energiebedrijven ons bedonderen door terugleverkosten te blijven rekenen (mijn verwachting) dan kan er zomaar ook een run ontstaan op thuisbatterijen die de prijzen flink opdrijft. Electriciens zullen ook niet goedkoper worden...

Maar goed, voor mij is het een leuke hobby en interessant om bekend te raken met de techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPi36
JB70 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:44:
[...]

Jij betaald geen teruglever "boete"?
nee gelukkig niet...net voordat zonnepanelen werden geinstalleerd een 3jarig contract afgesloten. Daarentegen wel de absolute hoofdprijs voor die zonnepanelen betaald. Vandaar mijn "zorg" rondom batterijen over anderhalf jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodvip123
[...]

in NL misschien nog niet echt een business case maar in BE zeker wel, die zitten hier ook genoeg op het forum ;) :)B :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPi36
bommel schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:45:
[...]

Niemand kan in de toekomst kijken, logischerwijs zou je verwachten dat de apparaten goedkoper gaan worden.

Maar wanneer saldering straks definitief afgeschaft wordt en de energiebedrijven ons bedonderen door terugleverkosten te blijven rekenen (mijn verwachting) dan kan er zomaar ook een run ontstaan op thuisbatterijen die de prijzen flink opdrijft. Electriciens zullen ook niet goedkoper worden...

Maar goed, voor mij is het een leuke hobby en interessant om bekend te raken met de techniek.
Daar heb je dan weer helemaal gelijk in en is ook mijn verwachting. Linksom of rechtsom worden we gepakt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderb1990
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-07 11:18
Hier ook 2x de 5 kWh Marstek accu mogen ontvangen.

Ik had mezelf al een een beetje voorbereid op wat problemen tijdens de installatie (vanwege sommige problemen welke ik hier zo nu en dan lees), maar het viel me alles mee.

Eerst de P1 meter geïnstalleerd, had er al 1 van HW maar die van Marstek er naast gezet met behulp van de HW splitter, werkte allemaal direct. Er stond een update klaar, deze meteen maar geïnstalleerd.

Daarna de 1e accu geïnstalleerd op een stopcontact in fase 1.
Plug en play, gaf direct aan dat er updates waren en deze meteen geïnstalleerd.
Even instellen op NOM en accu begon gelijk te laden (zon scheen, dus er was overschot).

Vervolgens de 2e accu geïnstalleerd (stopcontact op anders fase) en geüpdatet, ging ook direct goed.
Ook op NOM gezet en ook deze accu begon meteen met laden.

Even een tijdje in de gaten gehouden en het stroomverbruik werd inderdaad netjes rond de 0 gehouden.
Accus lijken goed samen te werken.

Alles inzichtelijk gemaakt met behulp van de energy sockets van HW.

Al met al tevreden en de installatie viel me alles mee!

Wat ik niet wist is dat de accus standaard wel gewoon met 2500W laden, ik was er vanuit gegaan dat dit ook standaard met maximaal 800W zou gaan. Klopt dit of zou ik het laden ook ergens moeten terugschroeven naar 800W? (ik heb nog geen aparte groep aangelegd, misschien doe ik dit ook wel niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Sanderb1990 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:00:
Wat ik niet wist is dat de accus standaard wel gewoon met 2500W laden, ik was er vanuit gegaan dat dit ook standaard met maximaal 800W zou gaan. Klopt dit of zou ik het laden ook ergens moeten terugschroeven naar 800W? (ik heb nog geen aparte groep aangelegd, misschien doe ik dit ook wel niet)
Je kunt de laadsnelheid (vooralsnog) alleen in de manuele stand inregelen naar een lagere waarde.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bommel
Sanderb1990 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:00:
Klopt, laden staat op 2500W en dat is ook geen probleem: net als je airfryer of andere apparaten die veel verbruiken is je installatie daarop ingericht. Het probleem zit in terugladen, daarom staat dit standaard op 800W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:11
degene die een splitter hebben voor een HW en CT0003
is 1 voeding voldoende? dus voeding geven aan de splitter voldoende voor beide apparaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
[...]

Voor mij zelfde situatie. Heb nog vast contract (zonder terugleverkosten) tot eind 2026. Tegen de tijd dat salderen echt verdwijnt ga ik zeker een batterij aanschaffen (en extra zonnepanelen op de noord-oost kant om in de ochtend ook al wat eigen stroom te kunnen opwekken).
Voor nu lees ik ter lering en vermaak alvast mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Hoe lang duurt die eerste firmware upgrade eigenlijk (148 ->151)? Hier is het balkje tot 100% gegaan en geeft dan 'voltooid' en het apparaat gaat opnieuw opstarten gelieve niet te onderbreken tot de configuratie voltooid is. Je hoort de fan intern ook draaien nu en zie nog geen ledjes branden na ongeveer 10min...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pms1
NoFate schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:10:
degene die een splitter hebben voor een HW en CT0003
is 1 voeding voldoende? dus voeding geven aan de splitter voldoende voor beide apparaten?
Bij mij zitten er 3 apparaten achter de HW splitter. Alleen voeding uit de Slimme meter (Kaifa MA304)
Werkt al 5 weken probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
Over die WiFi "uitdagingen", ik ben mijn CT002 aan het installeren, gewoon even met stekker aan het stopcontact. Dacht dan kan ik vast de firmware ed checken...

Na het connecten via Bluetooth heb ik nergens WiFi netwerk of wachtwoord opgegeven -> dit komt dus uit de Marstek App of via de batterij. Maar het device was geconnect met hetzeflde AP als de batterij (AP oprit) terwijl ik op zolder zit naast AP Zolder...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSLgim-1X10Ob8GEDv0UpNpbgTk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ys4xbKTgze92VkookBeozLlV.png?f=user_large

Heb het vermoeden dat er geconnecteerd wordt naar hetzelfde BSSID ipv SSID ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gely
Avenger 2.0 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:29:
Hoe lang duurt die eerste firmware upgrade eigenlijk (148 ->151)? Hier is het balkje tot 100% gegaan en geeft dan 'voltooid' en het apparaat gaat opnieuw opstarten gelieve niet te onderbreken tot de configuratie voltooid is. Je hoort de fan intern ook draaien nu en zie nog geen ledjes branden na ongeveer 10min...
Is wel lang. Bij mij was dit een kwestie van enkele minuten, hooguit 3.

EDIT, ik heb die na de update wel even een restart gegeven. Niet door de plug eruit te trekken maar door enkele seconden op de aan/uit knop te duwen. Daarna gaan de lichtjes terug aan met een ventilator die even op toeren gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Gely op 21-05-2025 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodvip123
had dat ook met 1 batterij zoals vele anderen als je terugleest met update naar v151. Loskoppelen van grid, aanknop 5 seconden inhouden tot marstek uitschakelt. normaal schakelt fan dan uit en kan je terug opstarten door weer aan grid te koppelen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
dodvip123 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:08:
[...]

had dat ook met 1 batterij zoals vele anderen als je terugleest met update naar v151. Loskoppelen van grid, aanknop 5 seconden inhouden tot marstek uitschakelt. normaal schakelt fan dan uit en kan je terug opstarten door weer aan grid te koppelen (y)
Bedankt werkt nu perfect terug en heeft ook de laatste firmware 151 nu.
Wel raar hoe die aan/uit knop werkt. Had geen invloed als je daar op duwde of lang in hield.
Enkel de stekker trekken en dan na 10sec hoorde je de fan uit gaan. Na minuutje terug in en direct opgestart 8) Had al even schrik dat ik alles moest demonteren en retour sturen |:(

Wat is dan de correcte procedure om deze af te sluiten? Gewoon de stekker trekken (nadat je P1 meter hebt ontkoppeld)??? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Avenger 2.0 op 21-05-2025 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio1953
  • Laatst online: 31-07 12:26
Beste panelleden,

Weten jullie of de CT003 P1 meter al goed samenwerkt met de Landis +Gyr E360 meter?
Ik wil een Marstek Venus C aanschaffen om et gebruiken als NOM.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nu7s
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 15:16
Avenger 2.0 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:12:
[...]

Bedankt werkt nu perfect terug en heeft ook de laatste firmware 151 nu.
Wel raar hoe die aan/uit knop werkt. Had geen invloed als je daar op duwde of lang in hield.
Enkel de stekker trekken en dan na 10sec hoorde je de fan uit gaan. Na minuutje terug in en direct opgestart 8) Had al even schrik dat ik alles moest demonteren en retour sturen |:(

Wat is dan de correcte procedure om deze af te sluiten? Gewoon de stekker trekken (nadat je P1 meter hebt ontkoppeld)??? 8)7
Ik heb er 3, 2 daarvan zijn gewoon vanzelf opnieuw opgestart, de derde had dezelfde manuele reboot nodig. Lijkt dus geen vaste procedure te zijn maar ergens een bootloop ofzo? Geen zorgen maken.

3 x Marstek Venus 5.12KWh V151 (3 fasen) - Shelly Pro 3EM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pms1
Scorpio1953 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:18:
Beste panelleden,

Weten jullie of de CT003 P1 meter al goed samenwerkt met de Landis +Gyr E360 meter?

Bedankt.
Hier kun je wellicht iets zien:
https://docs.google.com/s...3VvmdLb7YOP-AvZnc3o5ZeX5w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Zo, net afgeleverd door een zeer aardige chauffeur. Vanavond installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Nu7s schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:23:
[...]
Ik heb er 3, 2 daarvan zijn gewoon vanzelf opnieuw opgestart, de derde had dezelfde manuele reboot nodig. Lijkt dus geen vaste procedure te zijn maar ergens een bootloop ofzo? Geen zorgen maken.
Inderdaad niet herstart ofzo intern. Maar onafhankelijk van de upgrade vroeg ik mij af wat de correcte afsluitprocedure is. Als je hem bv volledig wil uitzetten om te vervoeren. Want gewoon de grid trekken lijkt me toch niet correct (en blijft de backup poort dan ook niet actief)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uitschakel, van net halen, paar minuten wachten en terug op net en inschakelen en zal wel terug opstarten met nieuwe firmware

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beste panelleden,

Bedankt.
Mag ik goede raad geven, koop een Venus E ipv Venus C. Je hebt dubbele capaciteit voor zo goed als dezelfde prijs. + de C versie wordt al niet meer gemaakt, je krijgt dus “oude” stock

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Avenger 2.0 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:27:
[...]

Inderdaad niet herstart ofzo intern. Maar onafhankelijk van de upgrade vroeg ik mij af wat de correcte afsluitprocedure is. Als je hem bv volledig wil uitzetten om te vervoeren. Want gewoon de grid trekken lijkt me toch niet correct (en blijft de backup poort dan ook niet actief)?
Grid uit en groene knop enkele seconden indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Zou eigenlijk wel leuk zijn moest je die P1 wat 'negatief' kunnen instellen, want zie dat deze nu dikwijls toch enkele 100W van het net haalt bij momenten. Idem voor te leveren dat deze niet onnodig op het net duwt omdat deze niet snel genoeg volgt. Kan je bij een andere meter (bv Shelly of geëmuleerde meter in Homey ofzo) zo geen afwijking in programmeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Avenger 2.0 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:46:
Zou eigenlijk wel leuk zijn moest je die P1 wat 'negatief' kunnen instellen, want zie dat deze nu dikwijls toch enkele 100W van het net haalt bij momenten. Idem voor te leveren dat deze niet onnodig op het net duwt omdat deze niet snel genoeg volgt. Kan je bij een andere meter (bv Shelly of geëmuleerde meter in Homey ofzo) zo geen afwijking in programmeren?
Ik dacht dat je de shelly kon “ijken” moet het eens nakijken
Nee toch niet, je kan calibreren maar geen idee hoe dat gaat, nog niet geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door DSSW op 21-05-2025 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten69
  • Niet online
@Avenger 2.0 dat kan in HA met de B2500 emulator, daar kun je elke sensor als invoer/bron kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
scatman schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:41:
In welke range van bestel nummer zat je? En kan je een voorkeur aangeven?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
@scatman hehe klinkt alsof hun config file intern in csv -achtig iets wordt opgeslagen en de komma als seperator gezien wordt.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Met ! geen probleem in wachtwoord. Ja zou zeker niet de eerste soft zijn die problemen geeft. Hier op werk zo al eens een dag verknoeid met firma hun soft voordat we door hadden dat het aan speciaal teken in wachtwoord lag :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bommel
Firmware 118 van de CT002 heb ik op github gezet in de firmware folder.

Lijkt erop dat de CT002 op UDP 12345 luistert (of connect):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
int __fastcall sub_80025F4(int a1, int a2, int a3)
{
  sub_8002BCE((unsigned __int8)byte_2000037C - 2, a2, a3, (unsigned __int8)byte_2000037C - 2);
  byte_200002A5 = 0;
  byte_200002A6 = 0;
  sub_8002B18(dword_20000360, "AT+QIOPEN=%d,\"UDP SERVICE\",\"%s\",0,12345,1\r\n", 0, (int)&unk_200001C2);
  sub_8004064(0, (unsigned __int8 *)&dword_8002718, dword_20000360);
  sub_8005BD8((unsigned __int8 *)dword_20000360);
  byte_2000037C = 3;
  word_2000037E = 0;
  return 0;
}

Ook lijkt er een hardcoded TP_LINK_6D83 WiFi SSID in te zitten met een default wachtwoord van 12345678:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
//----- (080040E8) --------------------------------------------------------
BOOL sub_80040E8()
{
  byte_200002BC = 0;
  sub_8002B18((int)byte_200020C8, "AT+QSTAAPINFODEF=%s,%s\r\n", (int)"TP-LINK_6D83", (int)"12345678");
  return sub_7FFB914(1, (int)byte_200020C8, 1u, 0x7D0u) == 1;
}
// 200002BC: using guessed type char byte_200002BC;
// 200020C8: using guessed type unsigned __int8 byte_200020C8[512];

//----- (0800415C) --------------------------------------------------------

[ Voor 7% gewijzigd door bommel op 21-05-2025 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Arjanski schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:02:
Ik wordt echt helemaal gek...

Ik heb sinds vandaag een Marstek Venus 5kW.
Ik heb de P1 meter van Marstek die zat er meteen bij.
Beide, de batterij en de P1 zitten op hetzelfde (2,5) netwerk.
Maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar om ze samen te koppelen.
Ik krijg contant deze melding. Wordt er helemaal lijp van.
Heeft iemand dit ook gehad?

Vast eerder gevraagd maar mijn hoofd staat er niet naar om alles te gaan lezen nu haha
Dat CT icoontje op de hoofdpagina wil maar niet groen worden.

Kan iemand mij op weg helpen? Of moet ik die P1 dongel van mastek maar naar het afvaldepot brengen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zat hier eerst ook mee te klooien (firewall regels op opnsense, allowlists, etc.). Bleek dat ik op mijn Unifi AP's het schuifje "Client Device Isolation" aan had staan op het IoT netwerk. Dat uitgezet en het werkte direct.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:52

Nikeo

Jawelles

Heeft terugleveren op 2500W vs de standaard 800W nog gevolgen voor levensduur eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Nikeo schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:15:
Heeft terugleveren op 2500W vs de standaard 800W nog gevolgen voor levensduur eigenlijk?
Weinig denk ik. Hij laadt uiteindelijk ook op 2500W. Enkel met veiligheid/regelgeving te maken.
Indien te warm dacht ik gelezen te hebben dat deze ook automatisch terugschakelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Avenger 2.0 op 21-05-2025 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
Ja, zoals bij zovelen een probleempje. De Marstek vindt de HW P1 meter probleemloos, maar wil niet koppelen. Al vanalles geprobeerd, lukt niet.

MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.45 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfotten
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-09 23:12
dannyro schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:28:
Ja, zoals bij zovelen een probleempje. De Marstek vindt de HW P1 meter probleemloos, maar wil niet koppelen. Al vanalles geprobeerd, lukt niet.
Staat lokale Api aan van de hw p1 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
dolfotten schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:56:
[...]

Staat lokale Api aan van de hw p1 meter?
Jazeker. De Marstek app vindt de P1 wel, maar bij de volgende stap gaat het mis. P1 meter 100% wifisterkte en de Marstek staat er 2 meter af. Ik vind het ook raar dat ik de Marstek niet kan zien in mijn wifi configuratie, hij is nochtans verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Bever
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20:18
Beste panelleden,

Bedankt.
Ik heb de meter in 1 polige uitvoering en dat werkt perfect.
Ik gebruik wel de Homewizard p1 meter omdat die meer grafieken en instellingen heeft.

Heb je 1p of 3p aansluiting?

Marstek Venus 5,12 kWh(v151 ) met CT003(v114 ), BE DM Landys Gyr+ E360 1P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17:41
Jeepertje schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 01:03:
[...]

Wauw, dit vind ik de max!
Ik mis echt de grafieken van batterijpercentage en de cel voltages in de MT app.

Helaas heb ik niet de kennis dit zelf te programmeren, is echt chinees voor mij☺️
Is er een mogelijkheid om zoiets plug and play te maken voor leken zoals ik?

Zijn hier abonnementskosten aan?

Ik heb er in ieder geval interesse in!

BTW
Zie ik het goed dat bij 100% de cellen nog onder de 3,4V blijven? Lijkt me wat jammer, ideaal is de cellen net boven de 3,4V te balanceren.
Dit is mijn dashboard in Homeassisant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_29ZxS7jxbi1Vuk5PKChSInGmKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tjsOaSivZq4NixXhosqsdFvQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Vandaag ook de Marstek ontvangen.
Hield mijn hart vast bij het installeren na alle berichten hier.
Maar na een halfuurtje stond deze perfect te draaien en ingesteld op NOM.
Is vertbonden met de P1 meter van HW en dat ging ook zonder problemen.

Wat me wel opvalt in Unifi is dat de Marstek het enig apparaat is dat verbonden is met wifi 3.
Misschien dat hier door veel mensen problemen hebben met de wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
sn0w13 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:43:
Wat me wel opvalt in Unifi is dat de Marstek het enig apparaat is dat verbonden is met wifi 3.
Misschien dat hier door veel mensen problemen hebben met de wifi?
Bizar hier een wifi 4 ook vandaag geleverd. Zal gewoon een bak met ungesorteerde wifi 3 & 4 chips zijn zeker die ze gebruikt hebben voor installatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Avenger 2.0 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:50:
[...]

Bizar hier een wifi 4 ook vandaag geleverd. Zal gewoon een bak met ungesorteerde wifi 3 & 4 chips zijn zeker die ze gebruikt hebben voor installatie :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUYrHNOROxSfn9bUbVwG498XoGg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sPQCJhrebsuY1JEROejFTOZY.jpg?f=user_large

Zo lang het werkt is dit voor mij goed :)
Pagina: 1 ... 158 ... 263 Laatste

Let op:
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.