Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Erik1805 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:32:
[...]

Handelen hoef ik niet. Wil laden op de goedkoopste momenten en zelf weer gebruiken op de duurdere momenten. Ik heb een dynamisch contract
maar dat is juist wat er nu gebeurd? Hetgeen ontbreekt is dat het niet volle bak gaat ontladen op het duurste uur - het ontlaadt slechts wat je op dat moment verbruikt (NOM).

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:39

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Modbreak:Spam wordt opgepakt.
Bedankt voor het opmerken

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:16
Krijg je van Duravolt of de transportfirma nog een mail of bericht met tracking of een richtuur? Of is de datum in factuur enigste wat je krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Avenger 2.0 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:06:
Krijg je van Duravolt of de transportfirma nog een mail of bericht met tracking of een richtuur? Of is de datum in factuur enigste wat je krijgt?
SatScan in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polemic
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:57
Bij mij gaat de levering van de batterij besteld via stekker-batterij grondig fout. Vorige vrijdag bericht dat de batterij bij de transporteur toegekomen is. Maandag bericht dat deze dinsdag wordt geleverd. Op dinsdag niemand gezien, wel een nieuwe track & trace. We regelen opnieuw dat er iemand thuis blijft. Wanneer het onze beurt is, worden we overgeslagen. Meteen gebeld naar transporteur die zegt dat ze de lading vergeten te laden zijn. Ging het uitzoeken en mij terugbellen. Niemand meer gehoord en bij zelf terugbellen een bezettoon.

Dan maar een email verstuurd met stekker-batterij in CC en krijg nu bericht dat ze verwachten mijn batterij MORGEN bij de transporteur verwachten.

Sorry, maar ik vind dit onaanvaardbaar. Alles is al lang vooruitbetaald met beloofde levering eind april. Zijn nu voor twee keer thuis gebleven voor niets. Wat hadden ze dan ontvangen de vorige keer? Lijkt erop of iemand mijn batterij gekregen heeft en is intussen is de prijs nog lager dan wat ik betaald heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:06
Juist een mailtje gekregen van pure.transport.nl.

"Binnen 1 tot 3 dagen plannen wij uw zending definitief in.
Één dag van te voren ontvangt u van ons een mail met een tijdsindicatie.
aangemeld door Miles Bezorgt B.V"

Ik hoop dat het over de batterij gaat, staat verder niets bij, besteld bij stekker-batterij.

MTVenus V2 V151 APP V1.6.4 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:05
Polemic schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:10:
Bij mij gaat de levering van de batterij besteld via stekker-batterij grondig fout. Vorige vrijdag bericht dat de batterij bij de transporteur toegekomen is. Maandag bericht dat deze dinsdag wordt geleverd. Op dinsdag niemand gezien, wel een nieuwe track & trace. We regelen opnieuw dat er iemand thuis blijft. Wanneer het onze beurt is, worden we overgeslagen. Meteen gebeld naar transporteur die zegt dat ze de lading vergeten te laden zijn. Ging het uitzoeken en mij terugbellen. Niemand meer gehoord en bij zelf terugbellen een bezettoon.

Dan maar een email verstuurd met stekker-batterij in CC en krijg nu bericht dat ze verwachten mijn batterij MORGEN bij de transporteur verwachten.

Sorry, maar ik vind dit onaanvaardbaar. Alles is al lang vooruitbetaald met beloofde levering eind april. Zijn nu voor twee keer thuis gebleven voor niets. Wat hadden ze dan ontvangen de vorige keer? Lijkt erop of iemand mijn batterij gekregen heeft en is intussen is de prijs nog lager dan wat ik betaald heb...
Bel ze op voor extra korting (restitutie van het verschil) of maak gebruik van je consumentenrecht op internet aankoop, dan kan je alsnog een nieuwe bestelling plaatsen tegen de huidige prijs en korting.
Wat is de wettelijke retourtermijn van online aankopen?
Wat is de wettelijke bedenktijd? De door de EU bepaalde wettelijke retourtermijn is 14 dagen (dat is vanaf de dag van ontvangst). Dit betekent dat consumenten het recht hebben om na aankoop binnen deze periode hun bestelling geheel of gedeeltelijk te retourneren. Binnen deze bedenktijd hoef je geen reden op te geven voor de retourzending.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JSTAL
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:56
Duramotion schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:58:
Beste tweakers,

Wij willen jullie enorm bedanken voor de bestellingen.

Alleen willen we jullie even om geduld vragen om alle bestellingen te voorzien van een orderbevestiging met een leverdatum.

Het is wederom storm gelopen met de bestellingen alleen lukt het ons niet om binnen een dag iedereen te verwerken.

We streven ernaar uit om iedereen uiterlijk maandag te voorzien van de bevestiging met afleverdatum.
Het heeft geen zin om dit na te vragen via de mail.

Dank jullie wel.
Kunnen jullie dan ook de vraag beantwoorden hoe het bij jullie zit ivb met de garantie- omruiling bij defect toestel.
is dat op dezelfde wijze zoals dit ook bij stekker-batterij.nl het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedpo
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
JSTAL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:41:
[...]

Kunnen jullie dan ook de vraag beantwoorden hoe het bij jullie zit ivb met de garantie- omruiling bij defect toestel.
Zit hier ook op te wachten... heb gisteren reeds dezelfde vraag gesteld maar nog geen reply gezien.
Ben nochtans heel tevreden over de eerste aankoop bij Duramotion zowel afhandeling als levering.
Nog even wachten dus om de 2de aan te kopen...
Als het hier niet mag (waarom ook niet want stekker-batterij heeft het hier ook gedaan zonder verwijderd te worden) dan maar op jullie FB pagina of website.
@Duramotion

[ Voor 11% gewijzigd door macedpo op 15-05-2025 18:06 ]

BE 2 x MT 5.12 kWh V153 CT003 V117 Landis & Gyr E360 1P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 00:12
Iemand al eens in de rest api gedoken? Die is te benaderen via eu-hamedata.com/ems/api en dan v1 of v2 en vaak devid als query parameter.

Heb iig ook de link naar de laatste firmware, 151, gevonden en deze ook op GitHub gezet.

Het lijkt erop dat je voor read/get enkel device id hoeft op te geve, voor set/post lijkt er een token nodig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bommel schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:00:
Iemand al eens in de rest api gedoken? Die is te benaderen via eu-hamedata.com/ems/api en dan v1 of v2 en vaak devid als query parameter.

Heb iig ook de link naar de laatste firmware, 151, gevonden en deze ook op GitHub gezet.

Het lijkt erop dat je voor read/get enkel device id hoeft op te geve, voor set/post lijkt er een token nodig te zijn.
Werkt deze API los van de website om in te loggen? Want de website is een tijd geleden uit de lucht gegaan en de nieuwe is nog niet beschikbaar. Of heb je dit recent getest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avenger 2.0
En een locale API zou ook tof zijn voor bv domotica uitlezen zonder modbus en integratie in Homey/HA.

[ Voor 15% gewijzigd door Avenger 2.0 op 15-05-2025 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Laatst online: 13-07 22:23
Ik heb een slimme meter van ISKRA en die heeft SMR5.0. Is dat hetzelfde als DSMR? Sorry voor de Leek vraag 😉

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
pascallj schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:03:
[...]

Werkt deze API los van de website om in te loggen? Want de website is een tijd geleden uit de lucht gegaan en de nieuwe is nog niet beschikbaar. Of heb je dit recent getest?
In ieder geval is de api wel online, bijvoorbeeld: https://eu.hamedata.com/e...redacted>&date=2025-05-12 waarbij je het deviceid door jouw deviceid vervangt (al vrees ik dat die van een ander ook werkt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvhvamuKBpymnMcaLbj7zSVQbeI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BbNc6rPkq4PA0rpZ3rhb7BmX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erik1805 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:28:
Ik heb een slimme meter van ISKRA en die heeft SMR5.0. Is dat hetzelfde als DSMR? Sorry voor de Leek vraag 😉
Ja hoor, alleen is die niet 'Dutch' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bommel schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:36:
[...]

In ieder geval is de api wel online, bijvoorbeeld: https://eu.hamedata.com/e...redacted>&date=2025-05-12 waarbij je het deviceid door jouw deviceid vervangt (al vrees ik dat die van een ander ook werkt).

[Afbeelding]
Zeer interessant! Als dit gaat werken, zou je hier een hoop mensen blij mee maken! Als je even een kort postje maakt met de link naar de GitHub, geef ik je een pinnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:25
Ik ga dit weekend mijn 2 marstek's weer aansluiten maar heb gelezen dat iemand na de selectie van een Shelly de keuze kon maken om de 2 accu's op een verschillende fase aan te sluiten en alleen op die fase via nom te laten werken. lukt dit via de laatste sw versie 151 of heb je hier een aangepaste versie voor nodig.
Ik wil in mijn meterkast uitzoeken of ik wellicht de ev op fase 1 kan laden en dan op fase 2 en 3 een Marstek plaatsen die nom draait, moet ik niet steeds handmatig de Marsteks uitzetten als ik mijn ev wil gaan laden. Wie heeft hier ervaring mee?

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:06
Zijn er meer mensen die spam gehad hebben over de marstek batterij in hun tweakers inbox?
Ik had er al een besteld bij duravolt maar werd benaderd door een concurrent.

* Gebruik inmiddels verwijderd vab tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSDsmurf
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-07 19:11
Chris96 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:50:
Zijn er meer mensen die spam gehad hebben over de marstek batterij in hun tweakers inbox?
Ik had er al een besteld bij duravolt maar werd benaderd door een concurrent.

* Gebruik inmiddels verwijderd vab tweakers.
Ja hier ook ontvangen, lijkt wel alsof iemand dacht dat het een goed idee was om een PB te sturen naar iedereen die al in een Marstek topic gepost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corsat schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:48:
Ik ga dit weekend mijn 2 marstek's weer aansluiten maar heb gelezen dat iemand na de selectie van een Shelly de keuze kon maken om de 2 accu's op een verschillende fase aan te sluiten en alleen op die fase via nom te laten werken. lukt dit via de laatste sw versie 151 of heb je hier een aangepaste versie voor nodig.
Ik wil in mijn meterkast uitzoeken of ik wellicht de ev op fase 1 kan laden en dan op fase 2 en 3 een Marstek plaatsen die nom draait, moet ik niet steeds handmatig de Marsteks uitzetten als ik mijn ev wil gaan laden. Wie heeft hier ervaring mee?
Dat lukt met V151

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V151 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:26
MarkBark schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:01:
Enkele weken geleden is hier de Marstek Venus geleverd.

Het huis heeft een 3-fase aansluiting (3x25) en de slimme meter betreft een Landis+Gyr E360.

Vandaag alles uitgepakt en aangesloten. De Venus en de P1 meter (Marstek) zijn verbonden met Wifi en Bluetooth.
Accu staat op zelfconsumptie (nul op meter). Bij uitpakken was de accu 79% geladen.

[Afbeelding]

Ondanks het feit dat ik sinds 12 uur een gigantische overcapaciteit heb van de zonnepanelen is de Venus nog niet gaan laden. Wel springt hij af en toe naar "verkoop electriciteit" (800w ontladen).

Als ik in de app kijk in de CT-weergave dan zie ik dat de P1 meter 0 stroom meet op iedere fase.

[Afbeelding]

Iemand een soortgelijke ervaring?
Je CT003 is nog bezig met de diagnose zo te zien. Pas als die afgerond is (max een minuutje ofzo) gaat ie juist werken

Goede wifi? Laatste firmware (v114)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
Avenger 2.0 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:49:
[...]

Hier ook BE en geen telefoon gehad. Ook leverdatum 21/5 op factuur. Kan je dan die datum nog ergens online zien om te kijken of die veranderd is?
Hier ook BE, en 10 minuten geleden een mail gekregen van Pure Transport dat ze morgen voormiddag leveren...Sneller dan ik dacht.

MTVenus V2 V151 APP V1.6.4 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaozzz
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-06 20:07
macedpo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:53:
[...]

Zit hier ook op te wachten... heb gisteren reeds dezelfde vraag gesteld maar nog geen reply gezien.
Ben nochtans heel tevreden over de eerste aankoop bij Duramotion zowel afhandeling als levering.
Als het hier niet mag (waarom ook niet want stekker-batterij heeft het hier ook gedaan zonder verwijderd te worden) dan maar op jullie FB pagina of website.
@Duramotion
Ja, ik had ook gereageerd op Duramotion zijn post, deze is inmiddels verwijderd.
Maar het feit dat Duramotion niet direct mededeelt dat zij bij bewezen productie fouten ook op eigen kosten omruilen geeft te denken.
In zijn post werd er wel wat gesuggereerd, maar niets toegezegd, daar hebben we niet veel aan.
Ik ben overigens ook tevreden klant bij hen, maar hier mag wat mij betreft meer duidelijkheid over gegeven worden.

4WP-O 2WP-W | Mitsubishi E airco | Daikin airco | Marstek Venus-E v151 CT003 v114 1P | HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
dannyro schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:40:
[...]

Hier ook BE, en 10 minuten geleden een mail gekregen van Pure Transport dat ze morgen voormiddag leveren...Sneller dan ik dacht.
Bedankt, goed om te weten. Was je originele leverdatum dan ook 21/05 of vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
Tunestwo schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:35:
Gezien de Duravolt actie, is dit compatible met de EVCC?
Ook benieuwd maar ervaringen icm EVCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
Avenger 2.0 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:43:
[...]

Bedankt, goed om te weten. Was je originele leverdatum dan ook 21/05 of vroeger?
Neen, op mijn bestelbon en factuur stond geen leverdatum op. Dinsdagmorgen heb ik ze besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
Tot wanneer loopt de actie?
Voor de belgen: hoe doen jullie de keuring? Wil er graag 2 bestellen en aan 2500W elk laden/ontladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:43
tisniwoar schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:51:
[...]

Nog geen reactie van Duravolt/Duramotion?
Nee.

Vandaag zelf ook vanaf vanochtend 7.00 tot een half uur geleden druk geweest, dus geen tijd om te bellen helaas. Morgen moet dat wel lukken verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBark
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-07 13:12
RF1000 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:34:
[...]

Je CT003 is nog bezig met de diagnose zo te zien. Pas als die afgerond is (max een minuutje ofzo) gaat ie juist werken

Goede wifi? Laatste firmware (v114)?
Alle firmware updates uitgevoerd tevoren. Diagnose duurt inderdaad een tijdje maar dat eindigt in een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*

[ Voor 109% gewijzigd door SatScan op 15-05-2025 21:09 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bommel
pascallj schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:38:
[...]
Zeer interessant! Als dit gaat werken, zou je hier een hoop mensen blij mee maken! Als je even een kort postje maakt met de link naar de GitHub, geef ik je een pinnetje.
Ik heb de firmware binary online gezet: https://github.com/rweijnen/marstek-venus-e-firmware-notes en ook de pseudo c code ervan (zie firmware map).

Voor de API, er is geen documentatie en geen lijst van endpoints dus tot zover heb ik alleen een url van de firmware binary en genoemd endpoint. Verder heb ik gezien dat er een json body is voor de post data en de repsonse van requestt. Nog niets bruikbaars dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:51
SatScan schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:40:
Wat voor onfrisse praktijken zijn dit?
Erg onprofessioneel mijn inziens!

@Marstekvenus registered mei 2025

Hi SatScan,

Even een tip: de Duravolt plug-in batterij is technisch identiek aan de Marstek Venus E. Zelfde fabrikant, zelfde specs.
Maar via Stekker-Batterij.nl krijg je de Marstek nu met kortingscode vandaag425 voor:

🔋 €1.424 incl. btw zonder P1-meter
🔌 €1.449 incl. btw met P1-meter (optie)

✅ 10 jaar garantie
🚚 Bij defect: gratis ophalen + vervangend model binnen 5-10 werkdagen – niet van toepassing bij Duravolt

Laat weten als je meer info wilt!
Typisch stekkerbatterij! Gaat precies alleen maar om de verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
NoFate schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:51:
[...]

Typisch stekkerbatterij! Gaat precies alleen maar om de verkoop!
Op hun site staat het nochtans nog altijd hetzelfde als 2 dagen geleden. €1449 zonder P1 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedpo
  • Niet online
SatScan schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:40:

Maar via Stekker-Batterij.nl krijg je de Marstek nu met kortingscode vandaag425 voor:
Voor de lol eens geprobeerd maar bij mij werkt die code niet...

BE 2 x MT 5.12 kWh V153 CT003 V117 Landis & Gyr E360 1P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyro
macedpo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:55:
[...]

Voor de lol eens geprobeerd maar bij mij werkt die code niet...
Spam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gerapporteerd bij Mods even afwachten wat daar uitkomt.

Ben dus niet de enige met deze DM.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52
SatScan schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:58:

Dit is vanmiddag al aan de orde geweest; diverse berichten zijn hier verwijderd en account is geblokkeerd
Proton_ in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jj85 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:00:
[...]

Dit is vanmiddag al aan de orde geweest; diverse berichten zijn hier verwijderd en account is geblokkeerd
Proton_ in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"
Dank, ik heb de aanleiding dus gemist wegens andere bezigheden. Excuses voor dubbele melding!

Zal even proberen alles te knippen 🙏

Done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bommel

Nee ik kreeg 'm ook, maar gezien de code niet werkt kan het ook zijn dat de dm's helemaal niet van stekker-batterij zelf afkomstig zijn...

[ Voor 0% gewijzigd door bommel op 15-05-2025 23:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jj85
bommel schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:08:
[...]

Nee ik kreeg 'm ook, maar gezien de code niet kan het ook zijn dat de dm's helemaal niet van stekker-batterij zelf afkomstig zijn...
offtopic:
Code werkte vanmiddag wel ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Is dit trouwens niet de Marstek Venus E v3 ? 8)
YouTube: INTERSOLAR 2025 - NEUE Balkonkraftwerke mit Speicher - Jackery, Zend...

LAN poort, slank (geen externe heatsink), externe EMS mogelijkheid, nice >:)

Specs PDF's van de QR code in video:
https://qr61.cn/odzoGX/qZebQOm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KERAVpsOKArnCE0OPk0MmNPvZtk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VtMb1ONuuv4icQLC4t5SSnOC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwjdFke4LhcWK5gCASuss3gxXjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zsHS8OdUxdPboHQbDi9a0uwg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Avenger 2.0 op 15-05-2025 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
Avenger 2.0 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:25:
Is dit trouwens niet de Marstek Venus E v3 ? 8)
YouTube: INTERSOLAR 2025 - NEUE Balkonkraftwerke mit Speicher - Jackery, Zend...

LAN poort, slank (geen externe heatsink), externe EMS mogelijkheid, nice >:)
en Open API (wat ik interpreteer als een publiek beschikbare en gedocumenteerde api)!

[ Voor 6% gewijzigd door bommel op 15-05-2025 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Blijkbaar komt er ook een uitgerekte versie (v2?) met 10kWh batterij 8)
Hopelijk is plaatsingsservice dan inbegrepen aan 95kg :+

Product PDF: http://eu.hamedata.com/app/doc/2023ees/product.html?id=23

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrtqMJ2atkgmusEEqPVIzNCEw0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZR6EiIbUOir46YKj88uU8XA5.png?f=fotoalbum_large

Vraag mij af hoe ze er bij die v3 in geslaagd zijn de afmetingen te halveren. Volgens datasheet is het nog steeds passieve koeling (en zeer kleine heatsink aan achterkant zichtbaar).

[ Voor 105% gewijzigd door Avenger 2.0 op 16-05-2025 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
En precies ook helemaal geen mogelijkheid meer om ze op te hangen met de V3 ? Ik zie geen gaatjes meer voor de Beugels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
NoFate schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:54:
En precies ook helemaal geen mogelijkheid meer om ze op te hangen met de V3 ? Ik zie geen gaatjes meer voor de Beugels?
Inderdaad. Zeker voor de 10kWh versie (die toch ook wel in de v3 komt neem ik aan) lijkt me toch handig dat deze niet kan omvallen ivm (kinder)veiligheid.

Positieve is wel dat men blijkbaar een toekomst ziet in die niet-modulaire retrofit plugin batterijen om nog een nieuwe versie en hogere capaciteit uit te brengen. Had gedacht dat men met nieuwe modellen naar modulaire modules zou gaan, maar dat is dan toch niet het geval :)

Verandert wel allemaal snel, mijn eerste v2 moet nog aankomen :+ Benieuwd wat de prijs van de 10kWh versie gaat zijn. Al lijkt me deze niet echt praktisch om zelf te installeren, ga je toch de hulp van de buren moeten inroepen :D

[ Voor 40% gewijzigd door Avenger 2.0 op 16-05-2025 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:34
Kan zijn dat ik er over lees, maar vind het niet meteen terug in deze topic.
Ik heb momenteel een Alfen laadpaal welke communiceert via LAN naar mijn HomeWizard p1 meter om enkel te laden op zonne-energie.
Ik heb 2 marstek batterijen besteld, en zou dus ook best de marstek p1 meter gebruiken (doel is nom op de meter te halen (=België)
Zou dit werken met een passieve splitter of heb je zoiezo een actieve splitter nodig? (Ik heb een digitale meter Sagemcom T211, zie https://www.fluvius.be/nl...tale-elektriciteitsmeters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

dannyro schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:40:
[...]

Hier een mail gehad gisteren dat ze de planning nog moeten maken. Ook BE. Bleh. Nujua hij is voor mijn ouders :-)

@scatman , ja werkt. Alleen opletten, je gaat wat moeten maken in HA if iets dergelijks want anders trekt je auto je batterijen leeg. Daar ga zelf iets Op moeten vinden

[ Voor 19% gewijzigd door SadisticPanda op 16-05-2025 07:31 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
SadisticPanda schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:28:
[...]

Hier een mail gehad gisteren dat ze de planning nog moeten maken. Ook BE. Bleh. Nujua hij is voor mijn ouders :-)

@scatman , ja werkt. Alleen opletten, je gaat wat moeten maken in HA if iets dergelijks want anders trekt je auto je batterijen leeg. Daar ga zelf iets Op moeten vinden
Mijn hoop is al wat getemperd....Op de track & trace pagina staat nu: Niet Succesvol afgeleverd op 16-05-2025 om 06:41 uur.
Gisteren avond stond: Levering tussen 9 en 12h vandaag...Ik begrijp het niet goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• S2S
  • Nu online
Gewoon even rustig afwachten , man wat zijn jullie gehaast ! Tijd voor vakantie?

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
S2S schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:11:
Gewoon even rustig afwachten , man wat zijn jullie gehaast ! Tijd voor vakantie?
Neen, maar gisteravond nog gebeld voor een vakantiedag, na veel gemekker in orde gekomen. Vandaar vind ik dat wel wat spijtig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Is v3 behuizing nu volledig uit kunststof gemaakt? Lijkt zo wel te zijn uit video en datasheet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePrutser
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10:10

DePrutser

Ondertitel staat onderaan.

MarkBark schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:16:
[...]

Alle firmware updates uitgevoerd tevoren. Diagnose duurt inderdaad een tijdje maar dat eindigt in een foutmelding.
Dan is je wifi het volgende wat je moet controleren

Het is friet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:47
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:46:
Blijkbaar komt er ook een uitgerekte versie (v2?) met 10kWh batterij 8)
Hopelijk is plaatsingsservice dan inbegrepen aan 95kg :+

Product PDF: http://eu.hamedata.com/app/doc/2023ees/product.html?id=23

[Afbeelding]

Vraag mij af hoe ze er bij die v3 in geslaagd zijn de afmetingen te halveren. Volgens datasheet is het nog steeds passieve koeling (en zeer kleine heatsink aan achterkant zichtbaar).
Damn 95 kg... Ik denk wel dat ik wat sterker ben dan de gemiddelde mens maar had al een hele kluif aan 60 kg. 95 kg en dan ook nog langer... Succes met naar zolder slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gely
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:49
dannyro schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:44:
[...]

Mijn hoop is al wat getemperd....Op de track & trace pagina staat nu: Niet Succesvol afgeleverd op 16-05-2025 om 06:41 uur.
Gisteren avond stond: Levering tussen 9 en 12h vandaag...Ik begrijp het niet goed.
Exact hetzelfde hier. Zelfde levereringstijd in Vlaanderen. Heb naar de transporteur een mail gestuurd want dit is nogal verwarrend. Blijf je daarvoor dus thuis :( Nog geen enkele reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door Gely op 16-05-2025 08:50 ]

.BE [#] Solar: 4.6 kWp (20) Sanyo HIP-HDE1 230W panelen op ZW / Praktijk 4.4 kWp - 2 x SMA Omvormer - 2 x Marstek 5.12 kWh (v153) - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana [#] TufTuf: VW Tiguan Benzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 21:59
Hier NL bestelling en betaald op 13-5 (dinsdag) met nummer #2008 en status is (nog steed) "in behandeling" ik heb nog geen e-mail of iets dergelijks gehad. Had eigenlijk wel een e-mailtje verwacht met een status update.... Geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gely
Gely schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:52:
[...]

Nog een update , en alvast een positieve. Joey van stekker-batterij.nl heeft mij net zelf gebeld met de melding dat de mail even is blijven liggen wegens de enorme drukte en dat ze het prijsverschil onmiddellijk zullen terugstorten. Hij kon mij ook melden dat de levering bij Logique ingepland staat voor nu vrijdag 16/05/2025. Ik kijk er alvast naar uit! Eerste dag van mijn pensioen en al direct een leuk projectje waarin ik mij kan vastbijten :)
Terugbetaling van het verschil is ondertussen geregeld door Joey. Dat ging snel! Levering loopt echter niet zo vlot maar daar kan stekker-batterij volgens mij zelf weinig aan doen. Ligt bij Pure Transport / Miles Bezorgt. Zie vorige post. Was voor vandaag ingepland maar ik vrees ervoor.

.BE [#] Solar: 4.6 kWp (20) Sanyo HIP-HDE1 230W panelen op ZW / Praktijk 4.4 kWp - 2 x SMA Omvormer - 2 x Marstek 5.12 kWh (v153) - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana [#] TufTuf: VW Tiguan Benzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilirium1978
  • Laatst online: 24-07 06:18
Djensen schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:53:
Hier NL bestelling en betaald op 13-5 (dinsdag) met nummer #2008 en status is (nog steed) "in behandeling" ik heb nog geen e-mail of iets dergelijks gehad. Had eigenlijk wel een e-mailtje verwacht met een status update.... Geduld.
Mijn ordernummer is 1965 en vanmorgen factuur en leverdatum gekregen dus zal niet lang meer duren denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r03n_d
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-07 19:07
Voor de mensen die een bestelling hebben staan bij marstek-power.eu: de levertijd was eigenlijk deze week, maar is nu doorgeschoven naar volgende week aldus de website.

MT Venus 5.12KWh V151 - HW P1 - PV 2660Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Nu online
Rox92 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:45:
[...]

Damn 95 kg... Ik denk wel dat ik wat sterker ben dan de gemiddelde mens maar had al een hele kluif aan 60 kg. 95 kg en dan ook nog langer... Succes met naar zolder slepen.
Ja inderdaad hier hetzelfde verhaal ik vond de 70 kg van de huidige al zwaar. Kreeg hem amper van de grond.

De mijne van stekker-batterij, sorry andere leverancier, blijf toch een Nederlander , hoe goedkoper de prijs per KWh , hoe beter, wordt vandaag geleverd .de rit en welke stop ik ben , kan ik al zien . Dus tot nu toe niets te klagen.

[ Voor 21% gewijzigd door S2S op 16-05-2025 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDenna
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:16
r03n_d schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:04:
Voor de mensen die een bestelling hebben staan bij marstek-power.eu: de levertijd was eigenlijk deze week, maar is nu doorgeschoven naar volgende week aldus de website.
Ik heb ook via hun besteld. Ik zag inderdaad vanochtend dat de leverdata veranderd zijn. Gisteren stond het nog op 15/16 Mei.

Hoeveel batterijen heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
Gely schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:50:
[...]

Exact hetzelfde hier. Zelfde levereringstijd in Vlaanderen. Heb naar de transporteur een mail gestuurd want dit is nogal verwarrend. Blijf je daarvoor dus thuis :( Nog geen enkele reactie.
Ik heb ook een mail gestuurd naar de transporteur, ook nog geen antwoord gekregen. Dit zou wel duidelijker mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-07 10:56
MarkBark schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:16:
[...]

Ik moest uiteindelijk ook de HW P1 meter kopen (ik heb dezelfde slimme meter), maar dat had je al gedaan las ik eerder. Vervolgens kon ik het totaal verbruik wél meten met de CT003, maar móest ik eerst v114 aanvragen en installeren voordat ik het per fase kon inzien. v114 is nog niet voor iedereen beschikbaar, dus die moet je nog wel via support aanvragen.

Nu werkt het perfect bij mij!

Marstek Venus 5.12KWh V148 - Shelly Pro 3EM (B2500 geëmuleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scatman schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:10:
Kan zijn dat ik er over lees, maar vind het niet meteen terug in deze topic.
Ik heb momenteel een Alfen laadpaal welke communiceert via LAN naar mijn HomeWizard p1 meter om enkel te laden op zonne-energie.
Ik heb 2 marstek batterijen besteld, en zou dus ook best de marstek p1 meter gebruiken (doel is nom op de meter te halen (=België)
Zou dit werken met een passieve splitter of heb je zoiezo een actieve splitter nodig? (Ik heb een digitale meter Sagemcom T211, zie https://www.fluvius.be/nl...tale-elektriciteitsmeters)
HWP1 en Ct003 heb ik via een gewone Y-splitter aan de DM hangen. Ik heb ze wel allebei van een voeding voorzien

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:46

Jammer zoiets....
Heb in ieder geval de interessepeiling offline gehaald.

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoltergeistBE
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23-07 10:20
Ik ben ook aan het twijfelen om deze aankoop te gaan doen gezien de vrij snelle ROI.

Zelf is de situatie momenteel als volgt:
- Home Assistant
- EV met laden via een gewoon (slim; aan/uit te sturen) stopcontact.
- EV = BMW die met API vanuit Home Assistant aangestuurd kan worden om de gevraagde stroomsterkte te sturen (6A - 12A (max, is voldoende voor mijn rij-situatie)
- Digitale Meter is met Niko Home Control bridge volledig uit te lezen via Home Assistant (per seconde een update beschikbaar voor from grid/to grid)
- 3 fase installatie.

Via mijn-thuisbatterij.nl het verbruik (fluvius-export) ingeladen en zou een besparing van 1200 kWh zijn.

Ik heb al een heel aantal pagina's uit dit topic alsook Plug&Play wetgeving België doorgegrond, maar niet meteen een integratie met Home Assistant gevonden.

Dit zal mogelijk zelf gebouwd dienen te worden, hoe stelt zich dat?

Door het gebrek aan compatibiliteit van de slimme stekker (ik heb geen SMA Data Manager) is EVCC voor mij (nog) niet de oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Deze foto op Marstek website geeft ook wel weer dat we geen muurbeugel meer moeten verwachten bij v2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMDtpC2LKn6FBzS7vGiYzt024J0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OGl6M4a85NQzVG3jEHOhxQH8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:39

d3x

Avenger 2.0 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:17:
Deze foto op Marstek website geeft ook wel weer dat we geen muurbeugel meer moeten verwachten bij v2:

[Afbeelding]
die "others" is wel grappig....

al een geluk dat hier een duidelijke communicatie rond was |:( . als het simpel was zouden we een ruilbeurs kunnen starten O-)

[ Voor 13% gewijzigd door d3x op 16-05-2025 10:28 ]

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v116) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuadD1b
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-07 21:55
Hi all,

Gezien de recente aanbiedingen (wellicht doordat er nu al een opvolger aankomt) ben ik van plan om 3 Venus E's aan te schaffen. Ik twijfel echter over de plaatsing in huis. Ik heb alles afgezocht maar kom zelf niet heel veel wijzer dus ik hoop dat iemand hier suggesties heeft.

- 3 fase aansluiting
- PV installatie met 4 omvormers (2 voor de 28 panelen op het grote dak, 1 op voor 6 panelen op de schuur, 1 voor 8 panelen op het tuinhuis).
- Een wallbox lader voor de auto.
- Bodemwarmtepomp om het huis te koelen/verwarmen en water te verwarmen.

Ik ben van plan om de 3 accu's op groepen aan te sluiten zodat er één per fase staat.

De eerste accu zou ik aan willen sluiten op de oude aansluiting voor een droger (eigen groep) die we niet meer hebben. Die zou ik dan vrij willen schakelen voor 2500W ipv 800.

De tweede zou ik in het tuinhuis willen plaatsen bij de PV omvormer. Er zitten geen grote verbuikers in het tuinhuis.

De derde wil ik in de garage plaatsen op een groep waar ook de wasmachine op zit.

Wat ik erg jammer vind is dat de garage en de wasmachine op één groep zitten. Ik kan nergens vinden wat het piekvermogen van de nieuwe samsung wasmachine is maar ik twijfel of dat samen gaat met een accu die ineens begint te laden omdat de zon schijnt.

De meest veilig setup zou (volgens mij) zijn om accu's twee en drie in het tuinhuis en de schuur te zetten. Die zitten op eigen groepen. Hebben beide PV omvormers. Maar in de winter kan het er koud worden. Ik ben helaas niet zo bekend met LiFe accu's dus geen idee of lagere temperaturen heel erg zijn.

Kan iemand mij een klein beetje sturing geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:17:

[Afbeelding]
En van V3 ? Al iets bekend qua Beugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r03n_d
MrDenna schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:27:
[...]

Ik heb ook via hun besteld. Ik zag inderdaad vanochtend dat de leverdata veranderd zijn. Gisteren stond het nog op 15/16 Mei.

Hoeveel batterijen heb je besteld?
Eentje, order 2025-991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ech.wel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:46
PoltergeistBE schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:50:

Ik heb al een heel aantal pagina's uit dit topic alsook Plug&Play wetgeving België doorgegrond, maar niet meteen een integratie met Home Assistant gevonden.

Dit zal mogelijk zelf gebouwd dienen te worden, hoe stelt zich dat?
Lees de topicstart eens door, daar staan verschillende mogelijkheden om via modbus te koppelen aan Home Assistant of Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:05
MuadD1b schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:52:
Hi all,

Gezien de recente aanbiedingen (wellicht doordat er nu al een opvolger aankomt) ben ik van plan om 3 Venus E's aan te schaffen. Ik twijfel echter over de plaatsing in huis. Ik heb alles afgezocht maar kom zelf niet heel veel wijzer dus ik hoop dat iemand hier suggesties heeft.

- 3 fase aansluiting
- PV installatie met 4 omvormers (2 voor de 28 panelen op het grote dak, 1 op voor 6 panelen op de schuur, 1 voor 8 panelen op het tuinhuis).

Ik ben van plan om de 3 accu's op groepen aan te sluiten zodat er één per fase staat.

De eerste accu zou ik aan willen sluiten op de oude aansluiting voor een droger (eigen groep) die we niet meer hebben. Die zou ik dan vrij willen schakelen voor 2500W ipv 800.

De tweede zou ik in het tuinhuis willen plaatsen bij de PV omvormer. Er zitten geen grote verbuikers in het tuinhuis.

De derde wil ik in de garage plaatsen op een groep waar ook de wasmachine op zit.

Wat ik erg jammer vind is dat de garage en de wasmachine op één groep zitten. Ik kan nergens vinden wat het piekvermogen van de nieuwe samsung wasmachine is maar ik twijfel of dat samen gaat met een accu die ineens begint te laden omdat de zon schijnt.

De meest veilig setup zou (volgens mij) zijn om accu's twee en drie in het tuinhuis en de schuur te zetten. Die zitten op eigen groepen. Hebben beide PV omvormers. Maar in de winter kan het er koud worden. Ik ben helaas niet zo bekend met LiFe accu's dus geen idee of lagere temperaturen heel erg zijn.

Tijdens die echte koude dagen (hoeveel hebben we er daar nog van in NLof BE) is er in de regel ook geen zonneopwek. Anders zou misschien rondom de batterijen nog wat kunnen isoleren?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avenger 2.0
NoFate schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:53:
[...]

En van V3 ? Al iets bekend qua Beugel?
Gezien de kleinere vorm, vaste voetjes (en kunststof behuizing?) vrees ik ervoor. Denk dat men maximaal kostenbesparend werkt om een zo scherp mogelijke prijs neer te zetten. Je ziet de v2 nu al overal goedkoper opduiken. Volgens mij kan de prijs van de v3 nog een stuk scherper zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
Zit een beetje te wikken/wegen of ik een aantal batterijen wil aanschaffen.

Zou dan het liefst direct voor 3 stuks gaan (op elke fase 1).
Potentiele locatie op ons functieloze inpandige balkon / loggia.

Voordeel:
- ze staan niet in de weg
- eningszins uit de regen
- makkelijke route richting meterkast (achter grijze beplating recht naar beneden)

Nadelen(?):
- zuidelijke orientatie, dus vol in de zon 's middags.
- last van de kou in de winter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJJoNe0lHezbrxwe51N9liholm8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGILqFUFedJczRAWxVKjZfWj.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er nog andere pro's / con's waar ik rekening mee zou moeten houden?
Of zou deze plek uberhaupt wel een goed/slecht idee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuadD1b
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-07 21:55
stil schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:08:
[...]

Tijdens die echte koude dagen (hoeveel hebben we er daar nog van in NLof BE) is er in de regel ook geen zonneopwek. Anders zou misschien rondom de batterijen nog wat kunnen isoleren?
Nee maar dan wil ik de batterijen gebruiken om op goedkope momenten op te laden. Ik ben alleen bekend met accu's van de auto en het verbruik is dramatisch als de accu koud is. Als dat hetzelfde werkt met de LiFe accu's voor het huis dan gaat de helft van de stroom op aan het verwarmen van de accu's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
MuadD1b schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:12:
[...]

Nee maar dan wil ik de batterijen gebruiken om op goedkope momenten op te laden. Ik ben alleen bekend met accu's van de auto en het verbruik ik dramatisch als de accu koud is. Als dat hetzelfde werkt met de LiFe accu's voor het huis dan gaat de helft van de stroom op aan het verwarmen van de accu's.
Zet ze tegen elkaar en knutsel een geisoleerde kast voor ze (goedkope tempex platen). (misschien een idee voor een nieuwe marstek topic :) Die je plaats bij temperaturen onder 5 graden. (of zoiets).

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeepertje
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-07 22:51
pascallj schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:16:
[...]

Ik weet niet of het verschil gaat maken in dit geval, maar ik zou sowieso via de Feedback functie in de app vragen om firmware 114 voor de CT003. Het heeft veel problemen verholpen. Niet specifiek voor dit scenario voor zover ik weet, maar toch de moeite waard.
Bij mij helaas enkel problemen veroorzaakt.
Update gedaan van 107 naar 114 en sindsdien geen enkele uitlezing van mijn teller 😭
Update zelf ging "goed" zonder foutmeldingen, van de Venus 148 naar 151 eveneens...
Al 3 dagen aan het "communiceren" via de app voor een oplossing, wat erg traag verloopt en momenteel maar knip en plak is uit hun Q&A welke in reeds meermaals uitgevoerd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-07 16:55
stil schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:08:
[...]

Jawel hoor, ook tijdens echt koude dagen kunnen zonnepanelen goed opbrengen. Bij vriesweer is de lucht vaak helder, waardoor er volop zonlicht is. Bovendien werken zonnepanelen efficiënter bij lage temperaturen dan bij hitte. Dus ondanks de kou kan de opbrengst juist verrassend goed zijn.
stil schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:16:
[...]

Zet ze tegen elkaar en knutsel een geisoleerde kast voor ze (goedkope tempex platen). (misschien een idee voor een nieuwe marstek topic :) Die je plaats bij temperaturen onder 5 graden. (of zoiets).
Zou je ook niet een verwarmingsdraad kunnen inpluggen op het stopcontact?

[ Voor 24% gewijzigd door Citroen op 16-05-2025 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skeletje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:13
MuadD1b schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:52:
Hi all,

- 3 fase aansluiting

https://www.lithiumbatter...0C%20of%20lager%20leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Citroen schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:41:
[...]

Jawel hoor, ook tijdens echt koude dagen kunnen zonnepanelen goed opbrengen. Bij vriesweer is de lucht vaak helder, waardoor er volop zonlicht is. Bovendien werken zonnepanelen efficiënter bij lage temperaturen dan bij hitte. Dus ondanks de kou kan de opbrengst juist verrassend goed zijn.

[...]

Zou je ook niet een verwarmingsdraad kunnen inpluggen op het stopcontact?
klopt, maar de zonuren zijn beperkt en het is vaak toch grijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r03n_d
Citroen schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:41:
[...]

Ware het niet dat het aantal zonuren en de stand van de zon allebei zeer ongunstig zijn. Met 7 zuid-west georiënteerde panelen wek ik deze week een 16 - 17 kWh per dag op. De beste dag afgelopen januari (27) was dit 6.5 kWh, met een piek van nog geen 350 watt.
Maar dit is aardig offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Mijn zonneopwek is tijdens dat ik dit schrijf 6000WP. 2 batterijen vol en 1 op 31%. alle drie op AI. waarom laad deze batterij niet? Ik constateer eigenlijk voortdurend dat ik de AI modus niet snap en niet zie doen wat je zou moeten). Omschakelen naar auto leid overigens ook niet tot het gaan laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S
  • Nu online
2de accu binnen , (niets te klagen over ook stekker-batterij) draait ook al, van 148 (zat er op) naar 151 geupgrade en voor nu op de hw-p1. Maar eens kijken hoe ze gaan samenwerken. (De andere op Shelly) beide op AI (Voor nu) nieuwe versie behuizing trouwens, handvaten boven op, minder hoog, iets dikker. Ontluchtingsklep op andere kant etc…

Ik wek op een hele goede dag 22 - 24 KWh op.

Ik verwacht dat ik nog wel wat moet tweaken 🤣

Toevoegen in de app ging een heel stuk makkelijker dan in januari 🤡

[ Voor 66% gewijzigd door S2S op 16-05-2025 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeepertje schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:40:
[...]

Bij mij helaas enkel problemen veroorzaakt.
Update gedaan van 107 naar 114 en sindsdien geen enkele uitlezing van mijn teller 😭
Update zelf ging "goed" zonder foutmeldingen, van de Venus 148 naar 151 eveneens...
Al 3 dagen aan het "communiceren" via de app voor een oplossing, wat erg traag verloopt en momenteel maar knip en plak is uit hun Q&A welke in reeds meermaals uitgevoerd heb...
Heb hetzelfde probleem gehad 107 oké, 114 geen uitlezing van de teller meer, alle fasen op 0 en totaal ook op 0, àlles geprobeerd, geen oplossing. Aantal keer gemeld in de feedback, uiteindelijk hebben ze V32 gepusht voor de CT003 en die werkt ondertussen al 3 weken perfect.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V151 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jj85 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:12:
Zit een beetje te wikken/wegen of ik een aantal batterijen wil aanschaffen.

Zou dan het liefst direct voor 3 stuks gaan (op elke fase 1).
Potentiele locatie op ons functieloze inpandige balkon / loggia.

Voordeel:
- ze staan niet in de weg
- eningszins uit de regen
- makkelijke route richting meterkast (achter grijze beplating recht naar beneden)

Nadelen(?):
- zuidelijke orientatie, dus vol in de zon 's middags.
- last van de kou in de winter

[Afbeelding]

Zijn er nog andere pro's / con's waar ik rekening mee zou moeten houden?
Of zou deze plek uberhaupt wel een goed/slecht idee zijn?
Vol in de zon zou ik nooit doen, die zwarte dozen worden dan pokke heet 🥵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDenna
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:16
r03n_d schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:03:
[...]

Eentje, order 2025-991
Ik heb er 3 besteld. Order 2025-974.

Vingers gekruisd houden en hopen dat ze volgende week geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMichiel
  • Laatst online: 24-07 23:10
Ik lees al enige tijd mee in dit topic; ik ben wat je noemt een 'leek' op het vlak van elektriciteit, homeassistant etc. Al zeker ben ik geen échte tweaker. Ik heb gewoon genoeg van mijn stroom voor een appel en een ei te verkopen aan de leveranciers, en gebruik deze liever zelf.

Ik heb begrepen dat er heel wat kinderziektes waren met de Marstek waardoor deze zeker niet plug & play was. Zijn de ziektes intussen in die mate opgelost dat je met een standaard instelling en een HW P1 relatief eenvoudig (voor een leek) NoM kan bereiken? Of raden jullie aan toch nog even te wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
DSSW schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:04:
[...]

Vol in de zon zou ik nooit doen, die zwarte dozen worden dan pokke heet 🥵
Inderdaad, uit de zon zetten of anders iets wit voor zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:31

RobertowNL

For your gear!

MrMichiel schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:26:
Ik lees al enige tijd mee in dit topic; ik ben wat je noemt een 'leek' op het vlak van elektriciteit, homeassistant etc. Al zeker ben ik geen échte tweaker. Ik heb gewoon genoeg van mijn stroom voor een appel en een ei te verkopen aan de leveranciers, en gebruik deze liever zelf.

Ik heb begrepen dat er heel wat kinderziektes waren met de Marstek waardoor deze zeker niet plug & play was. Zijn de ziektes intussen in die mate opgelost dat je met een standaard instelling en een HW P1 relatief eenvoudig (voor een leek) NoM kan bereiken? Of raden jullie aan toch nog even te wachten?
Ja, dat gaat prima. Ik heb er sinds ontvangst niets meer mee hoeven doen en hij draait prima NOM.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Duramotion
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 04-07 16:09

Duramotion

Bedrijfsaccount Duramotion
JSTAL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:41:
[...]

De garanties zijn hierin hetzelfde.

Onze backoffice staat klaar voor ondersteuning, daarnaast hebben we een directe koppeling met de supportafdeling van de fabriek.

Wanneer een batterij defect is word deze omgeruild, de vervoeder neemt een nieuwe batterij mee voor de omruiling.

Het is niet zo dat de klant moet wachten op een nieuwe batterij, dit word direct opgelost wanneer we de batterij ophalen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

macedpo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:53:
[...]

@Duramotion
Garantie voorwaarden zijn hetzelfde, 10 jaar vanuit de fabriek.

Echter is de service bij ons net iets anders.

Wanneer de batterij defect is, komt er een nieuwe batterij richting de klant en de vervoeder neemt de defecte batterij weer mee retour.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Avenger 2.0 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:06:
Op de dag van levering, krijgt u een mail met daarin een tijdvak van 2 uur van levering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gely
dannyro schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:31:
[...]

Ik heb ook een mail gestuurd naar de transporteur, ook nog geen antwoord gekregen. Dit zou wel duidelijker mogen zijn.
Net een update gekregen voor mijn MT 5.12 via stekker-batterij (besteld op maandag 12/05). Transporteur (Pure Transport) geeft nu een levering op maandag 19/05 tss 07:00 en 19:00. Dag 1 van mijn pensioen, kan ik gelijk aan de slag :) Hoop ik dan toch ... want dat dacht ik vandaag al te doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-07 20:55
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:28:
[...]

Inderdaad, uit de zon zetten of anders iets wit voor zetten.
Nee net niet
Ik zou een geïsoleerde omkasting maken met
De naar het zuiden gerichte vlak een glasplaat met er meteen achter een geïsoleerde zwarte plaat.
Bovenaan en onderaan is een klep, die zet je in de zomer open. De zon verwarmt de zwarte plaat en de lucht tussen de plaat en het glas en zorgt ervoor dat, gezien de klep open staat, dat de warme lucht naar buien gezogen wordt.
In de winter zijn de klep en wordt de warmte binnen gehouden.
Er moet even nagedacht worden over de binnenconstructie zodat er luchtafvoer rond de accu's in de zomer en warme luchtcirculatie is in de winter (bovenkant naar de accu's en onderkant naar de glasplaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeepertje
  • Laatst online: 24-07 22:51
DSSW schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:03:
[...]

Heb hetzelfde probleem gehad 107 oké, 114 geen uitlezing van de teller meer, alle fasen op 0 en totaal ook op 0, àlles geprobeerd, geen oplossing. Aantal keer gemeld in de feedback, uiteindelijk hebben ze V32 gepusht voor de CT003 en die werkt ondertussen al 3 weken perfect.
Reeds meermaals andere versie gevraagd, maar nog niet gekregen. Hun antwoord van vandaag is dat ik eens de stekker moet uittrekken 🙄
(Been there, done that)

Met welke teller en welke versie op de Venus had jij problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
FYI, op mijn vraag aan support of de Shelly Pro 3EM ondersteund (gaat) worden voor meerdere batterijen kreeg ik het volgende antwoord:
Hello. Thank you for your love and support of Venus. With this new version, if you use CT002 or CT003 meter with Venus, you can connect multiple Venus devices in single phase to run in auto mode, and the devices can work together without charging or discharging each other. If you use three-phase power supply for each Venus device, the devices can also work together. If you are using a different type of meter and have two Venus devices, we recommend that you connect each Venus device to one phase and change the sum of the three phases to single phase in the CT page of Venus, so that the devices can be intelligent in single phase using Auto Mode. If you want both devices to use three-phase power, then I recommend that you use Auto mode for one and Manual mode for the second. This will avoid the situation where the devices are charging and discharging each other. I hope you can understand my explanation. If you have any other questions, please feel free to contact us. Best regards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerd74
  • Laatst online: 12:13
DSSW schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:03:
[...]

Ik gebruik V114 voor de CT003. Maar waarom noemen ze de update Dan opeens: V32?
Je zou als naam toch V115 of hoger verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zurand
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-07 13:51
Polemic schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:10:

exact hetzelfde verhaal, ging maandag geleverd zijn, dan dinsdag ondertussen staat de status nog steeds op manco laden ... ook voorzien levering eind april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-07 22:47
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:09:
[...]

Gezien de kleinere vorm, vaste voetjes (en kunststof behuizing?) vrees ik ervoor. Denk dat men maximaal kostenbesparend werkt om een zo scherp mogelijke prijs neer te zetten. Je ziet de v2 nu al overal goedkoper opduiken. Volgens mij kan de prijs van de v3 nog een stuk scherper zo 8)
Had jij je accu inmiddels gekocht ? 😀🙂 want met dit tempi aan prijs zakking krijg je hem straks voor niks 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[quote]sjoerd74 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:35:
[...]

Ik gebruik V114 voor de CT003. Maar waarom noemen ze de update Dan opeens: V32?
Je zou als naam toch V115 of hoger verwachten?
[/quote

Geen idee. Maakt mij ook niet uit hoe ze het noemen, belangrijkste voor mij is dat het werkt

Pagina: 1 ... 153 ... 214 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.