MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.45 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW
Ik stel voor dat iemand een apart topic start voor bestellingen en leveringen door stekker-batterij. Al die berichten voegen mi niets toe aan de installatie en werking van de batterij.
Dank je wel.
Hgr
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Klopt, maar het voegt wel veel toe aan de betrouwbaarheid / niet of wel nagekomen beloftes en in het algemeen geeft dit dus wel een indicatie over de desbetreffende leverancier(s). Idem dito voor garantie en service issues. Dat komt dan allemaal samen. Als je het doortrekt dan moeten er hier in dit topic dan ook geen aankoopactie(s) gestart / besproken worden. My 2 centsSatScan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:02:
Goedemiddag,
Ik stel voor dat iemand een apart topic start voor bestellingen en leveringen door stekker-batterij. Al die berichten voegen mi niets toe aan de installatie en werking van de batterij.
Dank je wel.
Hgr
.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo HIP-HDE1 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA Omvormer - 2 x Marstek 5.12 kWh (v153) / BMS v215 - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana [#] TufTuf: VW Tiguan Benzine
Mee eens. Maar alle berichten over slechte Wifi mogen dan ook weg? Heeft ook niets te maken met de batterij. 😎 (blijft lastig waar de grens te leggen bedoel ik)SatScan schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:02:
Goedemiddag,
Dank je wel.
Hgr
1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL
Waarom hebben ze er uberhaupt geen ethernetaansluiting op voorzienEllroe32 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:16:
[...]
Mee eens. Maar alle berichten over slechte Wifi mogen dan ook weg?
Toch wel "bizar" dat ze zoiets weghalen, lijkt me wel een vaak gebruikt en gevraagd iets.Avenger 2.0 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:17:
Deze foto op Marstek website geeft ook wel weer dat we geen muurbeugel meer moeten verwachten bij v2:
[Afbeelding]
Als ze willen besparen zijn er waarschijnlijk andere mogelijkheden die minder impact hebben voor de eindgebruiker.
Terug online gezet op vele verzoeken, met de gebruikersnaam weggehaald en geen bewerkrechten meervanpeers schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:45:
[...]
Jammer zoiets....
Heb in ieder geval de interessepeiling offline gehaald.
Als de actie is afgelopen zal ik deze offline halen.
Kwam er net wel achter dat iemand bewust 1 karakter uit beide codes heeft gehaald...
Jammer dat ik kan zien wie dit gedaan heeft.

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
Eindelijk tijd gehad om hem op te hangen. Geboorte van ons 2de kindje is er tussen gekomenDraakje1111 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:00:
Ik was aan het denken om een tv beugel te gaan gebruiken om het probleem van het ontbreken van de beugel op te lossen. Ik ben snel eens gaan zoeken en vond onderstaande tv mount die tot 100kg kan dragen en volgens de specs kleiner is dan de Marstek zelf. De 2 latten die je op de tv schroeft hebben ook veel schroefgaten dus hoop dat er daar wel 2 van overeen komen met de gaten reeds voorzien in de batterij.
https://www.oneforall.com...xed-tv-wall-mount#/step-1
Bij bol vind je hem rond de 20€, wat ik er wel voor over heb. Wel hangt de batterij dan maar 2,5cm van de muur verwijderd. Zou dit een probleem zijn?
Ik heb gebruik gemaakt van de tv beugel zoals eerder vermeld. Besteld bij bol https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
:strip_exif()/f/image/Qv0Ok5LqTxH6XtiG85tJbp6z.jpg?f=fotoalbum_large)
Opgehangen met Fisher duopower 10x80 met zeskantschroef van 100. Besteld bij bol https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
:strip_exif()/f/image/gSzBHJAg84PO5pwM8JBEEBfA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sPgpxI0Lk7r6ohFxKMu1xrS8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vPn16iQ2J2ZRZXW53xud4eUw.jpg?f=fotoalbum_large)
Extra blokje onderaan niet nodig de tv beugel zorgt dat het geheel mooi recht blijft hangen.
Wat me recent opviel is dat de interne fan begint te draaien bij het laden aan max vermogen. Had ik voordien niet gehoord/opgemerkt als hij nog niet ophing. Interne temperatuur loopt ietsje hoger op wat hiervoor waarschijnlijk de verklaring is. Maar kort na het laden daalt de temperatuur weer snel. Batterij is opgehangen in de avond van 12mei en sinds 13mei zijn de pieken wat hoger.
/f/image/cQW8eQaR9hevhyGcnwJJKzlH.png?f=fotoalbum_large)
MTVenus V148 HWP1 5.19
[ Voor 4% gewijzigd door Avenger 2.0 op 16-05-2025 16:54 ]
Is op basis hiervan te zeggen of die wifi bleutooth chipset het ondersteund om bleuttooth e.d. uit te zetten ?bommel schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:45:
[...]
Ik heb de firmware binary online gezet: https://github.com/rweijnen/marstek-venus-e-firmware-notes en ook de pseudo c code ervan (zie firmware map).
Voor de API, er is geen documentatie en geen lijst van endpoints dus tot zover heb ik alleen een url van de firmware binary en genoemd endpoint. Verder heb ik gezien dat er een json body is voor de post data en de repsonse van requestt. Nog niets bruikbaars dus...
Die hangt hoog.Draakje1111 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:48:
[...]
Eindelijk tijd gehad om hem op te hangen. Geboorte van ons 2de kindje is er tussen gekomen.
Ik heb gebruik gemaakt van de tv beugel zoals eerder vermeld. Besteld bij bol https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp [Afbeelding]
Opgehangen met Fisher duopower 10x80 met zeskantschroef van 100. Besteld bij bol https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Extra blokje onderaan niet nodig de tv beugel zorgt dat het geheel mooi recht blijft hangen.
Wat me recent opviel is dat de interne fan begint te draaien bij het laden aan max vermogen. Had ik voordien niet gehoord/opgemerkt als hij nog niet ophing. Interne temperatuur loopt ietsje hoger op wat hiervoor waarschijnlijk de verklaring is. Maar kort na het laden daalt de temperatuur weer snel. Batterij is opgehangen in de avond van 12mei en sinds 13mei zijn de pieken wat hoger.
[Afbeelding]
Naast geboorte kind ook sterkste man van Nederland mee gedaan ?
Benieuwd naar de eerste die de 10kWh versie van 95kg ophangt hier. De TV beugel zou het in elk geval al aan kunnen 😅Maxwp schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:56:
[...]
Die hangt hoog.
Naast geboorte kind ook sterkste man van Nederland mee gedaan ?
Ik zie toch op de achterkant gewoon de zelfde heatsinkAvenger 2.0 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:25:
Is dit trouwens niet de Marstek Venus E v3 ?![]()
YouTube: INTERSOLAR 2025 - NEUE Balkonkraftwerke mit Speicher - Jackery, Zend...
LAN poort, slank (geen externe heatsink), externe EMS mogelijkheid, nice
Specs PDF's van de QR code in video:
https://qr61.cn/odzoGX/qZebQOm
[Afbeelding]
[Afbeelding]
So te zien zijn het allemaal externe redesigns met wat interne verplaatsing van spullen.
Dus de cellen bms etc zullen zelfde zijn
Toch een halvering van inhoud. Zat er dan zoveel lege ruimte in de originele vraag ik mij dan af? Behuizing lijkt mij ook van kunststof te zijn in deze versie (zie ook video).Maxwp schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:01:
[...]
Ik zie toch op de achterkant gewoon de zelfde heatsink
So te zien zijn het allemaal externe redesigns met wat interne verplaatsing van spullen.
Dus de cellen bms etc zullen zelfde zijn
Je zou eens kunnen kijken naar de at commando’s of de shellMaxwp schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:54:
[...]
Is op basis hiervan te zeggen of die wifi bleutooth chipset het ondersteund om bleuttooth e.d. uit te zetten ?
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
Zit er een modem in dan? Om stiekem terug naar China te bellen?Maarten69 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:22:
Ik heb de hele lijst van AT commando's zonder info, interesse?
Dat is misschien de verklaring waarom ze geen Beugels meer voorzien omwille van de warmte?Draakje1111 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:48:
[...]
Eindelijk tijd gehad om hem op te hangen. Geboorte van ons 2de kindje is er tussen gekomen.
Ik heb gebruik gemaakt van de tv beugel zoals eerder vermeld. Besteld bij bol https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat betwijfel ik. Gewoon besparing, net zoals v3 vaste voeten zal hebben en geen rolwieltjes meer.NoFate schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:56:
[...]
Dat is misschien de verklaring waarom ze geen Beugels meer voorzien omwille van de warmte?
Maar goed, beloofd is beloofd, ik wacht de levering afHartelijk dank voor uw bestelling van de Duravolt by Marstek.
We zijn ontzettend blij met het grote enthousiasme en vertrouwen dat u in ons product stelt!
Door het overweldigende succes en het hoge aantal bestellingen is het ons helaas nog niet gelukt om iedereen direct te voorzien van een orderbevestiging en een afleverdatum.
Maandagochtend gaan we er direct verder mee aan de slag en we doen ons uiterste best om binnen 48 uur iedereen persoonlijk te informeren over de status van de bestelling.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Ik denk meer dat ze "overrompeld" werden door mailtjes met vragen dat ze een /sendAll hebben gedaan. zonder te kijken of het een recente bestelling wasThijsmans schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:08:
Hoe chill: ik krijg net bericht dat men een tweede batterij wil bezorgen, die ik niet heb besteldIk deed mee aan de eerste actie, @Duramotion
[...]
Maar goed, beloofd is beloofd, ik wacht de levering af
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V116 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
ben je zeker van je netwerk?Jeepertje schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:24:
[...]
Reeds meermaals andere versie gevraagd, maar nog niet gekregen. Hun antwoord van vandaag is dat ik eens de stekker moet uittrekken 🙄
(Been there, done that)
Met welke teller en welke versie op de Venus had jij problemen?
diagnose al gedaan? ik heb het al gevraagd maar welke DM heb je genomen in de CT003 want de xs212 bestaat niet.
heb je geen HW p1 om te testen?
heb je al manueel iop en ontladen getest of dit werkt?
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
YouTube: Das ist keine Science-Fiction! MARSTEK Produkteinführung @Intersolar
idem, bedankt Dave van Duramotion, ik zal zeker zorgen dat ik thuis ben.Mirabis schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:10:
[...]
Ik denk meer dat ze "overrompeld" werden door mailtjes met vragen dat ze een /sendAll hebben gedaan. zonder te kijken of het een recente bestelling was.
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Hier ook mail gehad van bestelling die ik niet geplaatst heb :-) ... Mag altijd komend3x schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:15:
[...]
idem, bedankt Dave van Duramotion, ik zal zeker zorgen dat ik thuis ben.
Heb vandaag gebeld, maar werd niet opgenomen.SatScan schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:40:
[...]
Waarom bel je niet en leg je de situatie uit?
Is toch veel effectiever dan mailen?
m2c
Ook nog geen reactie gehad op de mail van woensdag.
Wel vandaag ook de standaard mail van Dave gehad...
Die versie 3 lijkt echt wel compact, minder metaalmassa, toch moeilijker te koelen zou ik denken...ze gaan wel keihard met hun development, op enkele maanden 3 versies.Avenger 2.0 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:15:
Hierbij nog een video van Marstek event op Intersolar:
YouTube: Das ist keine Science-Fiction! MARSTEK Produkteinführung @Intersolar
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net
OfcourseMaarten69 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:22:
Ik heb de hele lijst van AT commando's zonder info, interesse?
Graag .
[ Voor 3% gewijzigd door Maxwp op 16-05-2025 23:40 ]
Netwerk is zeker goed, niets aan aangepast, 2 weken perfect NOM gelopen, CT lampje op de Venus nooit uit gezien, connecteren met de Venus en CT lukt altijd.d3x schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:14:
[...]
ben je zeker van je netwerk?
diagnose al gedaan? ik heb het al gevraagd maar welke DM heb je genomen in de CT003 want de xs212 bestaat niet.
heb je geen HW p1 om te testen?
heb je al manueel iop en ontladen getest of dit werkt?
Diagnose ondertussen reeds + 20 keren gedaan, 2x alles een nacht uitgeschakeld en stroomloos.
Ik zie de Venus ontladen, maar zie niets van de DM.
Zelfde DM geselecteerd als vorige keer met versie 107, maar ondertussen ze allemaal van Sagemcom geprobeerd, ook enkele van andere merken.
Had geen HWP1, maar omdat ik asap NOM wil aanhouden en ik wist dat de communicatie momenteel langzaam gaat, heb ik direct een HWP1 gekocht. Deze had ik de dag later reeds binnen. Maar nog voordat ik deze had ontvangen een mail gekregen met vermelding dat ze momenteel kampen met een slechte reeks met een productiefout bij "een deel" van hun P1 meters. Dus uiteraard hier ook "no data", dus slecht exemplaar. 's Anderdaags nog een exemplaar ontvangen, maar ook hier no data...
Heb m'n geld terug gevraagd...
Momenteel inderdaad manueel wat aan het laden en ontladen. Zeer omslachtig maar doet alles naar behoren (controleer ik met mijn Tuya meter, maar aansturen lukt hier helaas niet mee)
En uiteraard wil ik 's nachts geen teruglevering, iets van slapende honden...
Misschien iemand in m'n omgeving (Beernem, Brugge, Diksmuide) die een CT003 in overschot heeft die ik eens mag lenen?
Is de p1 van je dm niet stuk?Jeepertje schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:50:
[...]
Netwerk is zeker goed, niets aan aangepast, 2 weken perfect NOM gelopen, CT lampje op de Venus nooit uit gezien, connecteren met de Venus en CT lukt altijd.
Diagnose ondertussen reeds + 20 keren gedaan, 2x alles een nacht uitgeschakeld en stroomloos.
Ik zie de Venus ontladen, maar zie niets van de DM.
Zelfde DM geselecteerd als vorige keer met versie 107, maar ondertussen ze allemaal van Sagemcom geprobeerd, ook enkele van andere merken.
Had geen HWP1, maar omdat ik asap NOM wil aanhouden en ik wist dat de communicatie momenteel langzaam gaat, heb ik direct een HWP1 gekocht. Deze had ik de dag later reeds binnen. Maar nog voordat ik deze had ontvangen een mail gekregen met vermelding dat ze momenteel kampen met een slechte reeks met een productiefout bij "een deel" van hun P1 meters. Dus uiteraard hier ook "no data", dus slecht exemplaar. 's Anderdaags nog een exemplaar ontvangen, maar ook hier no data...
Heb m'n geld terug gevraagd...
Momenteel inderdaad manueel wat aan het laden en ontladen. Zeer omslachtig maar doet alles naar behoren (controleer ik met mijn Tuya meter, maar aansturen lukt hier helaas niet mee)
En uiteraard wil ik 's nachts geen teruglevering, iets van slapende honden...
Misschien iemand in m'n omgeving (Beernem, Brugge, Diksmuide) die een CT003 in overschot heeft die ik eens mag lenen?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Maar dat is dus snel te herstellen.
Tevens was er een update van de app.
Ik zit nu op 1.6.35
Owh en ik ben ook tevens in blijde verwachting van nog meer accu's schijnbaar.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Data uit de nacht komend is gelijk aan vorige maanden 1 batterij) , zo goed als nul op de meter. Intern voeden ze elkaar iets (je hebt dan wel iets omvormer verlies lijkt mij)
Dus ik ben er nog niet uit wat ik er aan ga doen. Een ct002 er toch bij kopen bijvoorbeeld. Overdag zie ik dit gedrag volgens mij niet, ik zal het de komende dagen eens bekijken . Alles draait nu op Shelly.
Homewizard P1 dashboard gebruik ik voor data.
Beide batterijen zijn nu aan het laden .
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
| AT+QIRD=%d,%d AT+QIRD=%d,0 AT+QBLEADVSTART AT+QBLEADVSTOP AT+QBLEADVPARAM=%d,%d AT+QBLESTAT AT+QBLEINIT=%d AT+QBLEADDR? AT+QBLENAME=MST_ACCP_%c%c%c%c AT+QBLENAME? AT+QBLENAME? AT+QBLEGATTSNTFY=ff02,%d, AT+QBLEGATTSNTFY=ff02,%d, AT+QBLEGATTSSRV=%s AT+QBLEGATTSCHAR=%s AT+QWLANOTA=http://192.168.137.1/FC41D_OTA.rbl AT+QWLANOTA=http://192.168.137.1/FC41D_OTA.rbl AT+QWLANOTA=%s,%d AT+QWLANOTA=%s AT+QMTPUB=0,0,0,0,"hame_energy/%s/device/%s/ctrl",%d,"%s" AT+QVERSION AT+QHTTPGET=%d AT+QHTTPREAD=60 AT+QHTTPCFG="sslctxid",%d AT+QHTTPCFG="url","http://%s/api/v1/data" AT+QHTTPCFG="url","http://%s/v1/json" AT+QMTPUB=0,0,0,0,"hame_energy/%s/device/%s/ctrl",%d,"%s" AT+QMTCLOSE=%d AT+QMTOPEN=%d,"%s",%d AT+QMTCONN? AT+QMTCFG="datatype",%d AT+QMTCFG="datatype",%d,%d AT+QMTPUB=0,0,0,0,"hame_energy/%s/device/%s/ctrl",%d,"%s" AT+QMTPUB=0,0,0,0,"hame_energy/%s/device/%s/ctrl",%d,"%s" AT+QMTPUB=0,0,0,0,"hame_energy/%s/device/%s/ctrl",%d,"%s" AT+QMTCFG="keepalive",%d AT+QMTCFG="keepalive",%d,%d AT+QMTOPEN? AT+QMTCONN=%d,"hm_%s" AT+QMTCONN=%d,"%s","%s","%s" AT+QMTPUB=0,0,0,0,"hame_energy/%s/device/%s/ctrl",%d,"%s" AT+QMTPUB=%d,%d,%d,%d,"hame_energy/%s/App/%s/ctrl",%d,"%s" AT+QMTPUB=0,0,0,0,"hame_energy/%s/device/%s/ctrl",5,"ret=1" AT+QMTPUB=0,0,0,0,"hame_energy/%s/device/%s/ctrl",5,"ret=0" AT+QMTPUB=0,0,0,0,"hame_energy/%s/device/%s/ctrl",%d,"%s" AT+QMTCFG="ssl",%d AT+QMTCFG="ssl",%d,%d,%d AT+QMTSUB=%d,%d,"hame_energy/%s/App/%s/ctrl",%d AT+QMTPUB=0,0,0,0,"hame_energy/%s/device/%s/ctrl",%d,"%s" AT+QMTCFG="version",%d AT+QMTCFG="version",%d,%d AT+QMTPUB=0,0,0,0,"hame_energy/%s/device/%s/ctrl",%d,"%s" AT+QMTPUB=0,0,0,0,"hame_energy/%s/device/%s/ctrl",%d,"%s" AT+QSSLCERT="%s",%d AT+QSSLCERT="%s",%d,%d AT+QSSLCERT? AT+QSSLCFG="ciphersuite",%d AT+QSSLCFG="ciphersuite",%d,%s AT+QSSLCFG="verify",%d AT+QSSLCFG="verify",%d,%d AT+QSSLCFG="version",%d AT+QSSLCFG="version",%d,%d AT+QRST AT+QURCCFG=%d AT+QSTAAPINFODEF=%s,%s AT+QGETWIFISTATE AT+QGETIP=station AT+QICLOSE=%d AT+QICFG="accept/mode",0 AT+QGETIP=station AT+QIOPEN=%d,"UDP SERVICE","%s",%d,%d,0 AT+QISEND=%d,%d,"%s","%s",%d AT+QIRD=%d,0 AT+QIRD=%d,%d AT+QICFG="accept/mode",0 AT+QGETIP=station AT+QIOPEN=%d,"UDP SERVICE","%s",%d,%d,0 AT+QISEND=%d,%d,"%s","%s",%d AT+QIRD=%d,0 AT+QIRD=%d,%d AT+QIOPEN=%d,"TCP","%s",%d,%d,0 AT+QISEND=%d,5,"%s","%s",%d AT+QHTTPCFG="url","http://%s.hamedata.com/app/neng/getDateInfo%s.php?uid=%s&fcv=%s&aid=%s&sv=%d&sbv=%d&mv=101" AT+QHTTPCFG="url","https://eu.hamedata.com/external-services/api/v1/electrics/prices/current?zone=%d" AT+QHTTPCFG="url","http://%s.hamedata.com/app/neng/getWeatherInfo.php" AT+QHTTPCFG="url","https://%s.hamedata.com/external-services/api/v1/schedulings/policies?devid=%s" AT+QHTTPCFG="url","http://%s.hamedata.com/ems/api/v1/getDevicesApply?devid=%s" AT+QHTTPCFG="url","http://%s.hamedata.com/ems/api/v2/setAcCoupleReporting?v=%s" AT+QWLANOTA=http://www.hamedata.com/app/download/neng/HM_HIE_FC41D_remote_ota.rbl |
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
[ Voor 34% gewijzigd door Maarten69 op 17-05-2025 09:00 ]
Update: Splitter is geleverd en aangesloten. Inderdaad werkt het nu wel (zij het dat ik enkel het totaal van alle fase kan zien, maar dat is prima). Alles werkt, nogmaals dank voor de tip(s).RvdK schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:17:
[...]
dat was ik, en ik kan alleen maar adviseren: koop die homewizard splitter, daarna gaat het werken.
1
2
3
4
5
6
| [BLE] Set develop mode = %d. [MQTT] Get developer mode data... [MQTT] Set developer mode data... [MQTT] Set develop mode = %d. [MQTT] Set manual mode or economy mode info... [MQTT] Set work mode : %d. |
Ik zal hier verder over ophouden en verwijs verder naar hier op github.
[ Voor 20% gewijzigd door Maarten69 op 17-05-2025 09:08 ]
Doet me denken aan dat artikel dat Chinese omvormers allemaal een kill-switch of backdoor zouden hebben. Volgens mij is het gewoon de brakke beveiliging die ze allemaal gemeen hebbenMaarten69 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:51:
Daar kun je ook wel raden denk ik waarom de hame_energy site down is. Vul een ander ID in en je kan deze mogelijk uitlezen/aansturen. Overigen met ImHex gevonden:
Blijft de Marstek eigenlijk nog goed in NOM werken als je de cloudconnectie (P1 en batterij) blokkeert in je firewall? Alleen bediening en monitoring zal dan misschien via bluetooth moeten gebeuren (dat ook lek is
[ Voor 9% gewijzigd door Avenger 2.0 op 17-05-2025 09:21 ]
Ja, mijn 2 MT's zijn geblokkeerd en stuur alleen de mode aan via Modbus. De anti-feed werkt zonder internet toegang.Avenger 2.0 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:20:
[...]Blijft de Marstek eigenlijk nog goed in NOM werken als je de cloudconnectie (P1 en batterij) blokkeert in je firewall? Alleen bediening en monitoring zal dan misschien via bluetooth moeten gebeuren (dat ook lek is)
Tjah, dat zou dan toevallig net op het moment van de update zijn.
Ik weet enkel dat die (nog steeds) geactiveerd is en dat die voeding geeft
Je gaat je schuur moeten verbouwen 😂
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net
https://tubotek.be/produc...jazPTZ9ExH7hoCiZwQAvD_BwE
Edit
Laat maar is 2.5kwh versie
[ Voor 79% gewijzigd door Maxwp op 17-05-2025 10:17 ]
Maarten dat je onderzoek doet naar de veiligheid van Marstek lijkt me prima. Vind het niet netjes dat je public/private keys online gooit.Maarten69 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:06:
Voor locale MQTT toegang zie ook wel interessante dingen:
code:
1 2 3 4 5 6 [BLE] Set develop mode = %d. [MQTT] Get developer mode data... [MQTT] Set developer mode data... [MQTT] Set develop mode = %d. [MQTT] Set manual mode or economy mode info... [MQTT] Set work mode : %d.
Ik zal hier verder over ophouden en verwijs verder naar hier op github.
Heb in februari al contact gehad met @Duramotion en later direct met Marstek over deze security issues.
De reden dat de hamedata site plat is is omdat het als externe mogenlijk was om alle gebruikers data in te zien. Inc md5 passworden van alle gebruikers.
De mqtt server is beveiligd zo ver mogelijk. Als je het type en serial nummer hebt van andere accus kan je ze nog steeds bedienen. Voorheen was het mogelijk om alle informatie te ontvangen.
Ze maken baby stapjes ca security maar zijn er wel mee bezig.
Heb mijn accus overigens teruggestuurd en netjes mijn geld terug gekregen.
Pardon, waar doe ik dat? Daarnaast als hun server down is, is het veiligheidsprobleem toch ook weg?aartvg schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:21:
Maarten dat je onderzoek doet naar de veiligheid van Marstek lijkt me prima. Vind het niet netjes dat je public/private keys online gooit.
Veiligheid waarborgen door kennis te verbergen, is nooit een goed idee...
Kennis verbergen zeker niet. Maar dingen die je gevonden hebt openbaar maken lijkt me niet handig.
De mqtt server is nog gewoon online. Ze hebben het iets lastiger gemaakt om er data vanaf te halen in grote hoeveelheden;)
[ Voor 26% gewijzigd door aartvg op 17-05-2025 10:32 ]
Ah, nu begrijp ik je. No harm doneaartvg schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:31:
Was in de veronderstelling dat de GitHub pagina gemaakt was door jou.
Dus geen marsteks meer in bezit. ?aartvg schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:21:
[...]
Maarten dat je onderzoek doet naar de veiligheid van Marstek lijkt me prima. Vind het niet netjes dat je public/private keys online gooit.
Heb in februari al contact gehad met @Duramotion en later direct met Marstek over deze security issues.
De reden dat de hamedata site plat is is omdat het als externe mogenlijk was om alle gebruikers data in te zien. Inc md5 passworden van alle gebruikers.
De mqtt server is beveiligd zo ver mogelijk. Als je het type en serial nummer hebt van andere accus kan je ze nog steeds bedienen. Voorheen was het mogelijk om alle informatie te ontvangen.
Ze maken baby stapjes ca security maar zijn er wel mee bezig.
Heb mijn accus overigens teruggestuurd en netjes mijn geld terug gekregen.
Je volgt wel nog hier de gang van zaken.
Gen 3 zou ethernet krijgen mogelijk dat ze daar zoveel hebben veranderd dat al deze kinderziektes er uit zijn.
Wie weet
Is het mogelijk om de app wel te laten werken zonder dat je batterij van buitenaf of via marstek mqtt oid aangestuurd kan worden?Maarten69 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:23:
[...]
Ja, mijn 2 MT's zijn geblokkeerd en stuur alleen de mode aan via Modbus. De anti-feed werkt zonder internet toegang.
Of is de batterij "open" als ik de app wil gebruiken?
En welke url moet ik daarvoor blokkeren in mijn firewall?
Overigens ben ik niet van plan modbus of hw of ha oid te nemen hiervoor.
De batterijen heb ik in mijn router internet toegang ontnomen.
De app van mobiel heeft wel internettoegang nodig, maar praat vervolgens over bluetooth (geen LAN).
app zit op 4g en zit binnen bluetooth bereik.
Waar is er info te vinden over de v3?Avenger 2.0 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:16:
Ja hopelijk krijgen v1 en v2 ook alle nieuwe features van de nieuwe v3 zoals Open API
Dan kan je ook geen ai modus doen waarbij de batterijen via internet de day-ahead prijzen opvraagt. Iets anders; klopt het dat iedereen via Bluetooth je batterij kan bedienen? Of is dat wel beveiligd?Maarten69 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:34:
@MichaelReitsma Ja.
De batterijen heb ik in mijn router internet toegang ontnomen.
De app van mobiel heeft wel internettoegang nodig, maar praat vervolgens over bluetooth (geen LAN).
app zit op 4g en zit binnen bluetooth bereik.
Volgens mij moet je via de app de batterij dan overnemen, en zal je dat dan snel merken omdat je er zelf niet meer aan kan. Hopelijk wordt dat in de toekomst opgelost, maar gezien enkel lokaal risico (door bv buren) blijft dit nog redelijk beperkt risico.MichaelReitsma schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:55:
[...]
Dan kan je ook geen ai modus doen waarbij de batterijen via internet de day-ahead prijzen opvraagt. Iets anders; klopt het dat iedereen via Bluetooth je batterij kan bedienen? Of is dat wel beveiligd?
Fijn dat het werkt! je ziet idd bij de CT003 button in de app alleen de optelling van de fase, maar bij de Marstek button onder de button CT linksonderin zie je de fasen afzonderlijk.MarkBark schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:06:
[...]
Update: Splitter is geleverd en aangesloten. Inderdaad werkt het nu wel (zij het dat ik enkel het totaal van alle fase kan zien, maar dat is prima). Alles werkt, nogmaals dank voor de tip(s).
Enige vraag die ik nog heb is of dat het klopt dat de melding "diagnose bezig.." maar blijft staan.
2x Marstek 5,12 v151, CT003 v117, Landis en Gyr E350 ZMF110CCtFs2 smr 5.0 3 fasen
Diagnose gaat, met gebruik van de P1-splitter, prima. Geeft aan dat sprake is van fase A, B en C.RvdK schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 12:58:
[...]
Fijn dat het werkt! je ziet idd bij de CT003 button in de app alleen de optelling van de fase, maar bij de Marstek button onder de button CT linksonderin zie je de fasen afzonderlijk.
Enige vraag die ik nog heb is of dat het klopt dat de melding "diagnose bezig.." maar blijft staan.
Iets waar ik wel een beetje mee zit, is dat de v3 al aangekondigd is.
Is het een idee om op de wensenlijst richting MT : integratie/samenwerking tussen de v2’s en v3’s te zetten ?
Marstek Venus E 5,12Kwh, HW P1, zonnepanelen
Bij mij blijft ie hangen op "Diagnose bezig..."MarkBark schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:21:
[...]
Diagnose gaat, met gebruik van de P1-splitter, prima. Geeft aan dat sprake is van fase A, B en C.
:strip_exif()/f/image/n2zO4rKEMlv55PUAo8iH2DfX.jpg?f=fotoalbum_large)
2x Marstek 5,12 v151, CT003 v117, Landis en Gyr E350 ZMF110CCtFs2 smr 5.0 3 fasen
Kans is klein dat je nu al v3 geleverd gaat krijgen al weer je dat nooit zeker.MultiPass schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:24:
Ik sta voor levering aanstaande dinsdag ingeplanned vanuit MT.
Iets waar ik wel een beetje mee zit, is dat de v3 al aangekondigd is.
Is het een idee om op de wensenlijst richting MT : integratie/samenwerking tussen de v2’s en v3’s te zetten ?
Ik vermoed dat het intern qua techniek Bijma het zelfde zal zijn dus zelfde bms board etc en software.
Puur redesign behuizing met minder metaal zodat het lichter is
Het voorpaneel met de leds is nog geheel het zelfde.
Dat zou alleen maat extra kosten met zich meebrengen en daar doen ze zeker niet aan
Klopt en best nog van een afstand.MichaelReitsma schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:55:
[...]
Dan kan je ook geen ai modus doen waarbij de batterijen via internet de day-ahead prijzen opvraagt. Iets anders; klopt het dat iedereen via Bluetooth je batterij kan bedienen? Of is dat wel beveiligd?
Die 10 meter gaan hier door meerdere muren en kan op de straat nog de accu bedienne
De buren kunnen dit dan sowieso of een voorbij ganger die leuk wil doen.
Groot risico als ze je 800 naar 2500 zetten zonder dat je het weet of je hele regeling veranderen
De app geeft dat pas weer als je eens kijkt maar na verloop van tijd als alles werkt kijk je niet meer elke dag in de app hoor.
[ Voor 9% gewijzigd door Maxwp op 17-05-2025 14:25 ]
Duravolt had hier ergens gezegd dat v3 voor Q4 pas was.Maxwp schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:21:
[...]
Kans is klein dat je nu al v3 geleverd gaat krijgen al weer je dat nooit zeker.
Ik vermoed dat het intern qua techniek Bijma het zelfde zal zijn dus zelfde bms board etc en software.
Puur redesign behuizing met minder metaal zodat het lichter is
Het voorpaneel met de leds is nog geheel het zelfde.
Dat zou alleen maat extra kosten met zich meebrengen en daar doen ze zeker niet aan
Het volume is wel meer dan gehalveerd dan de originele. Zat er dan zoveel lege ruimte in of hebben ze ipv verschillende PCB's (omvormer, BMS, sturing, etc) nu maar 1 PCB meer?
Ik heb geprobeerd (met een andere telefoon) om mijn geconfigureerde Venus-E te connecten.MichaelReitsma schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:55:
[...]
Die ziet bij Instellingen-Bluetooth wel de Venus-E, maar kan niet connecten. (can not pair)
Heb daarna de Marstek App geinstalleerd met een ander account (anders kun je niet verder)
Maar dan vindt hij de Venus E niet als je hem wil toevoegen via BlueTooth.
Ook via de QR code (achterkant Venus-E) vindt hij hem niet (reageert niet op QR Code scan)
Hoe zou een kwaadwillende hem dan wel kunnen "overnemen"?
[ Voor 3% gewijzigd door sjoerd74 op 17-05-2025 15:12 ]
Ik heb dit een maandje terug al uitgezocht: pascallj in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"sjoerd74 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:11:
[...]
Ik heb geprobeerd (met een andere telefoon) om mijn geconfigureerde Venus-E te connecten.
Die ziet bij Instellingen-Bluetooth wel de Venus-E, maar kan niet connecten. (can not pair)
Heb daarna de Marstek App geinstalleerd met een ander account (anders kun je niet verder)
Maar dan vindt hij de Venus E niet als je hem wil toevoegen via BlueTooth.
Ook via de QR code (achterkant Venus-E) vindt hij hem niet (reageert niet op QR Code scan)
Hoe zou een kwaadwillende hem dan wel kunnen "overnemen"?
De PV omvormer in je tuinhuis, zit die op een aparte groep? Je mag niet de Marstek bijprikken op een groep waar al andere leveraars zitten.MuadD1b schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:52:
Hi all,
Gezien de recente aanbiedingen (wellicht doordat er nu al een opvolger aankomt) ben ik van plan om 3 Venus E's aan te schaffen. Ik twijfel echter over de plaatsing in huis. Ik heb alles afgezocht maar kom zelf niet heel veel wijzer dus ik hoop dat iemand hier suggesties heeft.
- 3 fase aansluiting
- PV installatie met 4 omvormers (2 voor de 28 panelen op het grote dak, 1 op voor 6 panelen op de schuur, 1 voor 8 panelen op het tuinhuis).
- Een wallbox lader voor de auto.
- Bodemwarmtepomp om het huis te koelen/verwarmen en water te verwarmen.
Ik ben van plan om de 3 accu's op groepen aan te sluiten zodat er één per fase staat.
De eerste accu zou ik aan willen sluiten op de oude aansluiting voor een droger (eigen groep) die we niet meer hebben. Die zou ik dan vrij willen schakelen voor 2500W ipv 800.
De tweede zou ik in het tuinhuis willen plaatsen bij de PV omvormer. Er zitten geen grote verbuikers in het tuinhuis.
De derde wil ik in de garage plaatsen op een groep waar ook de wasmachine op zit.
Wat ik erg jammer vind is dat de garage en de wasmachine op één groep zitten. Ik kan nergens vinden wat het piekvermogen van de nieuwe samsung wasmachine is maar ik twijfel of dat samen gaat met een accu die ineens begint te laden omdat de zon schijnt.
De meest veilig setup zou (volgens mij) zijn om accu's twee en drie in het tuinhuis en de schuur te zetten. Die zitten op eigen groepen. Hebben beide PV omvormers. Maar in de winter kan het er koud worden. Ik ben helaas niet zo bekend met LiFe accu's dus geen idee of lagere temperaturen heel erg zijn.
Kan iemand mij een klein beetje sturing geven?
Maar de wasmachine en garage op 1 groep? De wasmachine zit bijna altijd apart. Bedoel je niet 1 fase?
Heb je gelezen wat ik schreef? Het werk bij mij in ieder geval anders.pascallj schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:55:
[...]
Ik heb dit een maandje terug al uitgezocht: pascallj in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"
Misschien toch nieuwe firmware? (ik heb V151) Die 2e account niet toestaat?
Nieuwe wasmachines en warmtepompdrogers zitten vaak onder de 3.600 watt aansluitwaarde totaal dus die kunnen goed in 1 groep.pascallj schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:01:
[...]
Maar de wasmachine en garage op 1 groep? De wasmachine zit bijna altijd apart. Bedoel je niet 1 fase?
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Ik heb vernomen dat in versie 1 en 2 nog 2 printplaten zaten, in versie 3 zou dat er maar 1 zijn. Dat heeft al een beetje impactAvenger 2.0 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:34:
[...]
Duravolt had hier ergens gezegd dat v3 voor Q4 pas was.
Het volume is wel meer dan gehalveerd dan de originele. Zat er dan zoveel lege ruimte in of hebben ze ipv verschillende PCB's (omvormer, BMS, sturing, etc) nu maar 1 PCB meer?
De accu wordt allen zichtbaar als je niet verbonden bent. Dus je moet de app afsluiten op je eerste telefoon.sjoerd74 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:12:
[...]
Heb je gelezen wat ik schreef? Het werk bij mij in ieder geval anders.
Misschien toch nieuwe firmware? (ik heb V151) Die 2e account niet toestaat?
Ja, maar ze zitten zelden samen met een ander huis gedeelte op 1 groep. Dus wasmachine + garage, ging het om in dit geval.Bravertal schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:13:
[...]
Nieuwe wasmachines en warmtepompdrogers zitten vaak onder de 3.600 watt aansluitwaarde totaal dus die kunnen goed in 1 groep.
Dat is gek, je hebt wel de verschillende fasen inzichtelijk maar diagnose lijkt niet te worden afgerond? Geen idee wat de oorzaak kan zijn van dat euvelRvdK schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:37:
[...]
Bij mij blijft ie hangen op "Diagnose bezig..."
[Afbeelding]
Dus de accu toevoegen op een tablet die thuis blijft liggen lost je beveiligingsprobleem dan eigenlijk op? Goed om te weten 😎pascallj schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:09:
[...]
De accu wordt allen zichtbaar als je niet verbonden bent. Dus je moet de app afsluiten op je eerste telefoon.
Is 2de keer in 8 dagen
Voeding eraf en uit splitter, alles terug aangesloten en hij kwam terug online.
Andere CT’s : HWP1 en Shelly blijven wel online.
Blijft toch een onbetrouwbaar bakje de Marstek CT003
[ Voor 3% gewijzigd door DSSW op 17-05-2025 18:50 ]
Of is dat feest alweer voorbij?
Heb je niet genoeg met 3 stuks ?Ronald.42 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 19:00:
Zijn die kortingsacties nog actief?

Nooit home improvement gezien zeker?
MOOORREEEE POOWWWEEERR!!!
Nee vraag het niet voor mezelf.
Maar voor ik random een tip voor korting geef is het wel handig om te weten of dat nog ergens is.
Prachtigbasvanderploeg schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 19:06:
Vandaag even een Homey-widget in elkaar geknutseld. 🤓
Jammer dat de marstek app geen melding geeft als de CT003 geen verbinding meer heeft met de batterij.DSSW schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:46:
Zonet CT003 weer uit gevallen. Gaf offline in de app, verversen op scherm had geen effect.
Is 2de keer in 8 dagen
4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅
Gisteravond nog kunnen bestellen met korting bij DuravoltRonald.42 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 19:00:
Zijn die kortingsacties nog actief?
4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅
Maakt geen verschil. Venus E wordt door de app niet gevonden, maar ook de CT003 niet (als ik daarbij sta)pascallj schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:09:
[...]
De accu wordt allen zichtbaar als je niet verbonden bent. Dus je moet de app afsluiten op je eerste telefoon.
Blijft eindeloos scannen. Bij Bluetooth instellingen vd telefoon zijn ze wel te zien.
Heb je het modem en eventuele deco opnieuw opgestart, daar begin ik meestal mee, lost vaak een hoop op,sjoerd74 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:46:
[...]
Maakt geen verschil. Venus E wordt door de app niet gevonden, maar ook de CT003 niet (als ik daarbij sta)
Blijft eindeloos scannen. Bij Bluetooth instellingen vd telefoon zijn ze wel te zien.
om gewoon even stekker eruit te trekken.
raspberry pi 4/thinker board 2/Lilygo/shelly3em/16x410 zonnepanel/vrouw 1970:)
Zou mooi zijn, zal binnenkort even updaten en testen!sjoerd74 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:46:
[...]
Maakt geen verschil. Venus E wordt door de app niet gevonden, maar ook de CT003 niet (als ik daarbij sta)
Dat moet werken, ook zonder splitterCitroen schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:44:
Werkt deze batterij ook enkel met de homewizard P1-meter of is het nodig om een splitter aan te schaffen?
Eigen wifi acces point en eigen tablet.Avenger 2.0 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:42:
[...]
Dus de accu toevoegen op een tablet die thuis blijft liggen lost je beveiligingsprobleem dan eigenlijk op? Goed om te weten 😎
Word zo wel niet meer de cheapest play and pray thuis accu zeg.

Pruts and pray is de frase.Maxwp schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:32:
[...]
Eigen wifi acces point en eigen tablet.
Word zo wel niet meer de cheapest play and pray thuis accu zeg.
Ik ben er nog altijd content mee en het is maar net waar je je druk om wil maken.
De kans dat iemand hier langs komt om via blauwetand zich toegang te verschaffen tot mijn accu's acht ik toch wel zeer klein tot niet bestaand.
Ik zie dan nog eerder vanuit China dat alle Marstek accu's simultaan op laden danwel ontladen worden gezet.
En ook dat zie ik niet gebeuren
Worst kaas is er een hackersgroep die dat ook bedenkt en daarmee een punt wil maken.
Die discussie is al gevoerd in deze draad.ardana123 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:21:
Waar worden die Marstek accu's eigenlijk geproduceerd? Hoe zit het met de kwaliteit van die cellen? Want als je nu bv. een goedkope niet-OEM batterij aankoopt ter vervanging van een laptopbatterij bv. dan is dat bijna altijd van minderwaardige kwaliteit. Zijn er geen kwaliteitseisen waaraan die batterijen voldoen die je kan nagaan?
Je zou boven in eens zoeken kunnen proberen.
Ik veronderstel dat je een 2,4 GHz AP van TP-link gebruikt. De CPE210 ? Ik denk dat dit ook een oplossing voor mij kan zijn
Ook al een paar keer gehad, als je in de app kijkt bij de ct003 zie je geen waarden en geen wifi verbinding.DSSW schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:46:
Zonet CT003 weer uit gevallen. Gaf offline in de app, verversen op scherm had geen effect.
Is 2de keer in 8 dagen
Als je bij de batterijen kijkt staat de CT wel groen en hij werkt hij wel.
SMA tripower 6.0 - LG NEON 9040 Wp Zuid - 3x Marstek Venus 5,12 - Marstek CT003/ Shelly Pro 3EM / P1 HW
N=1DSSW schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:46:
Is 2de keer in 8 dagen
Bij mij draait het al een maand stabiel.
Zelfs terwijl er een 2e accu is toegevoegd.
Het is friet!
Same here feilteijk, sins de vorige inkoopactie draait alles zonder onderbrekingen what so ever.DePrutser schreef op zondag 18 mei 2025 @ 09:10:
[...]
N=1
Bij mij draait het al een maand stabiel.
Zelfs terwijl er een 2e accu is toegevoegd.
Gewoon erbij op wifi, niet aparte dedicated wifi. 0.0 problemen
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Volgens de website/video van Marstek/Hame worden deze batterijen in-house gemaakt.ardana123 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:21:
Waar worden die Marstek accu's eigenlijk geproduceerd? Hoe zit het met de kwaliteit van die cellen? Want als je nu bv. een goedkope niet-OEM batterij aankoopt ter vervanging van een laptopbatterij bv. dan is dat bijna altijd van minderwaardige kwaliteit. Zijn er geen kwaliteitseisen waaraan die batterijen voldoen die je kan nagaan?
https://www.hametech.com/ess-battery.html
[ Voor 4% gewijzigd door Avenger 2.0 op 18-05-2025 10:23 ]
Waar ze in China ook heel goed in zijn is overdrijven en gewoon liegen over hun producten als verkoop praatje.Avenger 2.0 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:18:
[...]
Volgens de website/video van Marstek/Hame worden deze batterijen in-house gemaakt.
https://www.hametech.com/ess-battery.html
Er zijn inmiddels zoveel producenten die accu maken en een lange geschiedenis hebben ( track record ) voor het leveren van cellen voor automotive accus die al sinds 2010 worden gemaakt ( pouch cellen oa ) onderstaande is nogal een statement denk dat er wel ( echte ) betere zijn.
-'
The world's leading soft-pack laminated battery production line, the entire production line is fully automated. The main production is 50Ah/100Ah LiFePO4 laminated battery, the battery does not explode and catch fire, the internal resistance is less than 0.5 milliohms, the consistency is high, and the cycle life exceeds 6000 times.
Hoe groot is de kans dat uw buren er ook 1 kopen of de andere burenRonald.42 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:51:
[...]
Pruts and pray is de frase.
Ik ben er nog altijd content mee en het is maar net waar je je druk om wil maken.
De kans dat iemand hier langs komt om via blauwetand zich toegang te verschaffen tot mijn accu's acht ik toch wel zeer klein tot niet bestaand.
Ik zie dan nog eerder vanuit China dat alle Marstek accu's simultaan op laden danwel ontladen worden gezet.
En ook dat zie ik niet gebeuren
Worst kaas is er een hackersgroep die dat ook bedenkt en daarmee een punt wil maken.
Weet natuurlijk niet waar je woont en hoe dichtbij die buren wonen maar onze buren zijn zich okk aan het oriënteren en heb toen ik die bleutooth lek nog niet kende hun deze ook geadviseerd.
Als ze er 1 gaan nemen zullen ze straks bij installeren gewoon 3 accu's zien ( als ze er zelf 1 nemen ) .
Wat dat aan gaat ze gaan dan ook 2 ct zien
Is de vraag of ze de juiste pakken ( serial kijken ? ) en als ze dat eenmaal weten met een buren ruzie eens leuk gaan doen.
Wat ik niet snap dat het al maanden bekend is en nog niet is opgelost want zo moeilijk moet dat toch niet zo zijn
Als ze dit nu even oplossen en als ik hetvgoed begrijpt js met het offline halen ( wel cru ) van wat website is het internet lek ook dicht het hele probleem met beveiliging " opgelost "
Dan valt er niet meer te klagen dan wifi problemen ( eigen acces point is uiteindelijk vaak de oplossing ) en het steeds erg snel niet gecommuniceerde opnieuw uitbrengen van nieuwe modellen het enige probleem van de korte termijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Maxwp op 18-05-2025 10:53 ]
Had dit eerder ook maar draai zover ik kan zien nu al weken zonder uitvalDSSW schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:46:
Is 2de keer in 8 dagen
Maarcpas nadat hij een eigen acces point en netwerk heeft gekregen die zo is geplaats dat hij halverwege de meterkast (ct003 ) en de accu ( aanbouw ) staat
Al het andere opties zelfs 3 verschillende ( oa gast netwerk ,
Iot en algemeen ) acces point voor wifi in huis wilde niet werken.
[ Voor 9% gewijzigd door Maxwp op 18-05-2025 11:13 ]
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.